eitaa logo
معارف الشیعه
3.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
695 ویدیو
307 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی اسدآبادی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معارف الشیعه
تصویر مرحوم آیت الله سید هاشم نجف آبادی ، جدّ مادری دامت برکاته مکاشفه ای از ایشان در عظمت آیت الله ره 🔽🔽🔽🔽
🔴عظمت میرزا در بیان جد مادری آیت الله شیخ عبدالله واعظ یزدی (یکی از شاگردان نزدیک مرحوم میرزای اصفهانی) نقل کرده است: یک روز که به درس مرحوم می رفتم، میان راه، مرحوم آقا سید هاشم نجف آبادی میردامادی (جد مادری آیت الله خامنه ای) را دیدم. گفت: کجا می روی؟ گفتم: می روم درس فقه میرزا. به من گفت: قدر میرزا را خیلی بدان! او مشمول عنایات حضرت ولی عصر علیه السلام است. من و میرزا در نجف در مدرسه سید محمد کاظم یزدی طلبه و هم اتاق بودیم. آن وقت، مذاق ایشان فلسفی و عرفانی بود. طوری در آن مباحث، قوی و طرفدار و حامی بود که گاهی، از فلتات لسانش استفاده می شد که تقریبا هر چه حق است، در آن است. از فلسفه و عرفان نمی توان گذشت و از مبانی محکمی که دارند نمی توان اعراض کرد.   میرزا شب های چهارشنبه در مسجد سهله بیتوته می کرد. در آن هنگام که ایشان این حالات را داشت، من هم مقداری متاسف بودم که چرا این طور[معتقد به مبانی فلسفه و عرفان] شده است؟! یک شب چهارشنبه که ایشان نبود و به مسجد سهله رفته بود، من در مدرسه خوابیده بودم. خواب دیدم که کسی آمد، به من گفت: حضرت حجت بن الحسن علیه السلام تشریف دارند و میرزا را می طلبند. من آمدم در ایوان جلوی اتاق نگاه کردم دیدم آقای بزرگواری وسط مدرسه ایستاده اند. ایشان فرمودند: میرزا کجاست؟ یک وقت دیدم که میرزا بلند شد و نعلین هایش را پا کرد و تند تند از پله ها رفت پایین و در حیاط مدرسه با امام علیه السلام گلاویز شد! او، کشید و ایشان کشیدند! بالاخره امام علیه السلام میرزا را بلند کردند و به زمین زدند و دهان مبارکشان را روی دهان میرزا گذاشتند. میرزا هم مانند کسی که از یک مشک آب می خورد و چون حجم آب زیاد است گلوگیر می شود، جرعه جرعه می گرفت. در همین اوقات بود که امام بلند شدند و من هم وحشت زده از خواب بیدار شدم. دیدم نزدیک اذان صبح صبح است. خیلی پریشان بودم. هوا کم کم روشن شد. دیدم میرزا از مسجد سهله آمد در حالی که بسیار پریشان خاطر بود! فقط می گفت: آقا غلط کردم! آقا ندانستم! هرچه دارم از شما دارم! هرکس هرچه دارد از شما دارد! پابرهنه می دوید به سوی حرم امیرالمومنین علیه السلام. حالی داشت که من نتوانستم اوضاع را جویا شوم. می رفت سرش را به ضریح می کوبید و بر می گشت و دوباره می رفت. بعد از این جریان، میرزا تغییر کرد و مدتی بعد، به ایران و مشهد رفت. من هم بعدها به مشهد آمدم و دیدم وضع میرزا عوض شده و آن چنان تسلطی پیدا کرده که همه بزرگان مشهد را زیر بال گرفته است. در شآن اهل بیت علیهم السلام آن چه می داند، می گوید و هرکس را که در مقام مباحثه با اوست، محکوم می کند. وضع طلاب مشهد هم که در مبانی فلسفه و عرفان دست داشتند، عوض شده است. ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 رفتن به دیدار مومن در احادیث معتبر از حضرت باقر و صادق سلام الله علیهما وارد شده است که: هرکه به دیدن برادر مؤمن خود برود از برای خدا، حق تعالی هفتاد هزار ملک به او موکل گرداند که او را ندا کنند تا به خانه خود برگردد که خوشا به حال تو و گوارا باد بهشت از برای تو! در حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله منقول است که: هرکه به دیدن برادر مؤمن خود برود به خانه او، حق تعالی او را خطاب فرماید که تو مهمان منی و به زیارت من آمده ای و مهمان داری تو بر من است، بهشت را بر تو واجب گردانیدم به سبب آن که دوست داشتی برادر مؤمن خود را. از امام جعفر صادق سلام الله علیه منقول است که: به دیدن برادر مؤمن رفتن از برای خدا، بهتر است از ده بنده آزاد کردن و هرکه بنده مؤمنی را آزاد کند حق تعالی به عضوی از آن بنده، عضوی از او از آتش جهنّم آزاد گرداند. 📚 کتاب باب دهم فصل ششم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 ذکر احادیث و زنده کردن مذهب اهل بیت سلام الله علیهم در حدیث معتبر منقول است که امام صادق سلام الله علیه به داوود بن سرحان فرمود: شیعیان مرا از طرف من سلام برسان و بگو که خدا رحمت کند بنده ای را که با دیگری بنشیند و یاد کند احادیث ما را، که سومین ایشان ملکی است که از برای ایشان استغفار می کند، هر گاه با یکدیگر بنشینند و یاد ما و احادیث ما بکنند و به سبب هم نشینی و مذاکره شما مذهب و دین ما برای شما زنده می شود، بهترین مردم بعد از ما کسی است که مذاکره احادیث ما بکند و ما را یاد کند. از امام محمّد باقر سلام الله علیه منقول است که: به دیدن یکدیگر بروید در خانه های خود که با این کار، زنده می ماند دین ما، خدا رحمت کند کسی را که مذهب ما را زنده بدارد. 📚 کتاب باب دهم فصل ششم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 🔻[...أَسْلَمَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا...َ] آل عمران، ۸۳ [وَ اَلْعٰاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين] الاعراف، ۱۲۸ ▪️وَ رَوَى عَلِيُّ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: إِذَا قَامَ اَلْقَائِمُ حَكَمَ بِالْعَدْلِ وَ اِرْتَفَعَ فِي أَيَّامِهِ اَلْجَوْرُ وَ أَمِنَتْ بِهِ اَلسُّبُلُ وَ أَخْرَجَتِ اَلْأَرْضُ بَرَكَاتِهَا وَ رَدَّ كُلَّ حَقٍّ إِلَى أَهْلِهِ وَ لَمْ يَبْقَ أَهْلُ دِينٍ حَتَّى يُظْهِرُوا اَلْإِسْلاَمَ وَ يَعْتَرِفُوا بِالْإِيمَانِ أَ مَا سَمِعْتَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ حَكَمَ فِي اَلنَّاسِ بِحُكْمِ دَاوُدَ وَ حُكْمِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَحِينَئِذٍ تُظْهِرُ اَلْأَرْضُ كُنُوزَهَا وَ تُبْدِي بَرَكَاتِهَا فَلاَ يَجِدُ اَلرَّجُلُ مِنْكُمْ يَوْمَئِذٍ مَوْضِعاً لِصَدَقَتِهِ وَ لاَ لِبِرِّهِ لِشُمُولِ اَلْغِنَى جَمِيعَ اَلْمُؤْمِنِينَ ثُمَّ قَالَ إِنَّ دَوْلَتَنَا آخِرُ اَلدُّوَلِ وَ لَمْ يَبْقَ أَهْلُ بَيْتٍ لَهُمْ دَوْلَةٌ إِلاَّ مَلَكُوا قَبْلَنَا لِئَلاَّ يَقُولُوا إِذَا رَأَوْا سِيرَتَنَا إِذَا مَلَكْنَا سِرْنَا بِمِثْلِ سِيرَةِ هَؤُلاَءِ وَ هُوَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اَلْعٰاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ. على بن عقبه از پدرش نقل مى‌كند كه مى‌گفته است: چون قائم آل محمد (سلام الله علیهم) ظهور كند به عدل حكم مى‌كند و جور و ستم به روزگار او از ميان مى‌رود و راهها امن مى‌شود، و زمين بركات خود را بيرون مى‌آورد و حق هر كس به او برمى‌گردد و اهل و پيروان همۀ اديان مسلمان مى‌شوند و اعتراف به ايمان مى‌كنند. مگر اين گفتار خداوند را نشنيده‌اى كه مى‌فرمايد: [و حال آنكه هر كه در آسمان و زمين است، خواه و ناخواه مطيع فرمان خداوند است] و قائم آل محمد ميان مردم به حكم حضرت محمد (صلّى الله عليه و آله) و حكم داود (عليه السّلام) حكم مى‌كند و در آن هنگام زمين گنجينه‌هاى خود را آشكار مى‌سازد و بركات خود را ظاهر مى‌سازد و هيچ كس از شما در آن هنگام به سبب اينكه همۀ مؤمنان توانگر و ثروتمندند كسى را نخواهد يافت كه به او صدقه دهد و زكات خويش را بپردازد و هر دولتى، از هر خاندانى باشد، پيش از ما به حكومت خواهد رسيد كه پس از اينكه روش ما را در حكومت ديدند نگويند اگر به دولت برسيم همانند ايشان رفتار مى‌كنيم و اين همان گفتار خداوند است كه مى‌فرمايد: [و سرانجام پسنديده از پرهيزكاران است]. 📚روضة الواعظین ج ۲، ص ۲۶۵ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
⭕️ پاسخی به مباحث و ادعاهای آقای محمدحسن وکیلی درباره حجیت کشف و شهود 🔺 چندی پیش در تاریخ ۷ اردیبهشت در شهر مشهد مقدس جلسه مناظره ای بین حجج اسلام آقایان سبحانی و زمانی در موضوع “حجیت کشف و شهود از منظر عقل و عرفان” برگزار گردید و دو استاد بزرگوار، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در این زمینه با متانت و کمال احترام و رعایت ادب به بحث و گفتگو گذاشتند. این جلسه در حالی پایان یافت که نتایج و بازخورد های مثبتی در فضای حوزه های علمیه پیرامون آن بوجود آمد و همگان از ادامه این سلسله نشست ها در موضوعات مورد نظر استقبال کردند. 🔺 به فاصله اندکی پس از این جلسه، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت آقای محمد حسن وکیلی نشستی را تحت عنوان “حجیت کشف و شهود” در مشهد مقدس ترتیب داد تا اشکالات و سوالات آقای سبحانی در جلسه مذکور که عمدتا بدون پاسخ مانده بود را جواب دهد. 🔺حجة الاسلام موسوی در این نوشتار به مباحث مطرح شده توسط آقای وکیلی درباره حجیت کشف و شهود و مسائل پیرامون آن پرداخته و مغالطات و خطاهای وی را برای مخاطبین روشن ساخته است. در مقدمه این مقاله آمده است: 🔺صرف برگزاری این نشست توسط آقای وکیلی امری کاملا مطلوب و شایسته است و هیچ کس با این مهم مخالفتی ندارد لکن متاسفانه ایشان در طول جلسه با زیرپا گذاشتن آداب و اخلاق انسانی، اتهامات نادرست و ناپسندی را متوجه برخی بزرگان حوزه علمیه مشهد و قم کردند و با نام بردن از برخی از اساتید شناخته شده حوزه های علمیه، ضمن تحقیر مدارج علمی و دست آورد های فرهنگی آنها، جریان منتقدین عرفان و تصوف را نا آگاه و جاهل خوانده و در این بحث همآورد طلبیدند. 🔺 بنده بدون اینکه کوچک ترین انتساب و وابستگی به مکاتب و جریان های حوزوی مانند تفکیک و غیره داشته باشم، وقتی دیدم آقای وکیلی چنین بی پروا سخن رانده و بزرگان حوزه علمیه را با عباراتی تحقیر آمیز خطاب قرار داده و خود را در جایگاهی می بیند که مقابل آنها به بحث و مناظره بنشیند، تصمیم گرفتم به عنوان یک طلبه ساده پاسخی مختصر و نسبتا کوتاه به دعاوی ایشان در بحث حجیت کشف و شهود بدهم تا هم مخاطبین محترم و علاقمندان به این مباحث بدانند که دست جریان های عرفانی تا چه اندازه از مباحث علمی خالی است و هم با مغالطه ها و دعاوی نادرست چهره های این جریان آشنایی حاصل کنند. 💾 دانلود مقاله از سایت: https://www.ebnearabi.com/18047/پاسخ-محمدحسن-وکیلی-حجیت-کشف-و-شهود.html 💾 دانلود مقاله در تلگرام: https://t.me/ebnearabi/1586 کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_5956086515233720462.pdf
3.03M
⭕️ پاسخی به مباحث و ادعاهای آقای محمدحسن وکیلی درباره حجیت کشف و شهود 🖋 به قلم حجت الاسلام استاد سید علیرضا موسوی کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔸آیا مرحوم آیت الله العظمی همان مبانی را داشته و حرف آن ها را میزده است ⁉️❗️ ✅ مرحوم آیت الله میرزا مهدی اصفهانی میفرماید: وایضا قد اشرنا ان البراهین التی توهموها عقلا قائمه علی و وثبوت المشیه و وانتهاء جمیع الافعال الی الاراده الازلیه و فیها و وعدم جواز غیرالفضل له تعالی و والبغض و الاراده والکراهه للافعال و امتناع المجازاه و فلا معنی لدعوه النبی الی الایمان ونهیه عن الکفر وابلاغه الاحکام ولا طائل تحت الوعد و الوعید والتخویف والترهیب. فلو کان الانسان عالما بها کان له الاحتجاج فی مقابل الانبیاء وتکذیبه ایاهم راسا، ولو کان جاهلا بها فحیث ان الحسن والقبح نظری و یحتمل فاعلیه الحق تعالی لجمیع الافعال فلا یتمکن النبی من اثبات نبوته بالمعجزات لان اجراء المعجزه علی ذالک بید الکاذب لیس بقبیح فانه به وجود وهو خیر محض و هو الفاعل له کما هو الفاعل لکل شی!! والامر الادهش هو احتمال تعالی شانه فان ذلک فی نظر ذلک اللذی توهموه عقلا نظری بل ثابت ، وهذا یوجب رفع الامان عن کل شی ، فاذا کان الاساس علی العقل اللذی لایکون مانعا عن ذلک ینهدم جمیع الادیان والملل ویلزم الهرج والمرج بالکلیه فان کل ما یظهر فی العالم یکون طورا من اطوار الوجود ؛ وهذا کما تری عین امکان حقیه الدهریه فضلا عن عباده الاوثان و عباده کل شئ و حقیه الشیطان . 💠 اشاره کردیم براهینی که(فلاسفه) آن را عقل توهم نموده اند، مبتنی بر بر موجب دانستن خداوند و علت دانستن علم خداوند(نه اراده خداوند)، اثبات مشیت واراده ازلی و برگرداندن تمام افعال به اراده ازلی ، ثبوت جبر در افعال، ممتنع بودن عقوبت کردن، جز فضل بر خدا جائز نبودن، و ممتنع بودن حب و بغض و اراده و کراهت در افعال خدا، امتناع مجازات کردن و امتناع معاد جسمانی میباشد. پس معنایی برای دعوت پیامبر به ایمان و نهی از کفر و ابلاغ احکام او نیست! وفائده ای برای وعد و وعید نمیباشد. 💠 پس اگر انسانی عالم به اینها باشد میتواند احتجاج در مقابل انبیاء نماید و تکذیبشان نماید؛ و حتی اگر جاهل هم به این حرفها باشد ، چرا که حسن و قبح( در دید آنها) نظری است و احتمال فاعل بودن خدا خداوند در تمام افعالِ در هستی است، پس نمیتواند نبی نبوتش را با معجزات اثبات نماید، چرا که اجرای معجزه بر نبوت بر دست انسان دروغ گو دیگر قبیح نیست چرا که یک نوع وجود است و خیر محض میباشد، وخداوند فاعل( مدعی کاذب) است همانگونه که فاعل همه چیز است!! وبدتر از این، احتمال تطور خدا میباشد که با عقل نظری ثابت میدانند، که این مطلب امان از هر چیزی را بر میدارد که اگر بنا باشد چنین عقلی اساس شود و نتواند مانع چنین مطلبی بشود( بلکه مثبت شمرده شود) تمام ادیان و ملل ها منهدم میشوند و هرج و مرج کلی حاکم میشود؛ چرا که همه چیز شکلی از اشکال وجود است و همان حق بودن دهریه میباشد چه رسد بت پرستی بلکه پرستش همه چیز ؛ بلکه حق بودن شیطان میشود !!! 📚 معارف القرآن ج ۱ ص ۲۲۹ و۲۳۰ و۲۳۱ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
04.mp3
9.77M
🔻 چگونه بر نفس و شیطان غالب شویم ؟؟ 🎙پیر غلام آستان مقدس مهدوی و صاحب سرّ امام زمان " سلام الله علیه " مرحوم حاج قدرت الله " رضوان الله تعالی علیه و رزقنا الله مقاماته و درجاته من فضله " کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴"احضار روح" حقیقت یا دروغ ! 🔸مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله علیه فرمودند : ماه رمضان گذشته که روزها بعد از نماز ظهر و عصر منبر می رفتم، روایاتی در موضوع اینکه احضار روح اموات ممکن نیست، می خواندم و به تفصیل این مساله را که در این ایام متداول بود، انکار می کردم . بعد از ماه مبارک رمضان، روزی به آقای شیخ عبدالله یزدی برخوردم. ایشان گفتند : چطور ممکن است جمع بین این روایات (نافی امکان احضار روح اموات) و اینکه خود من این عمل را انجام می دهم ؟ خودم روح پدر و مادر یا یکی از بستگان شخص را احضار می نمایم و حاضرم در حضور شما انجام دهم! همان جا، روز و ساعت معینی را برای رفتن به منزل ایشان معین کردیم. در موعد مقرر به اتفاق آقای "سید نور" که معروف بود قدرت تسخیر جن دارد، به منزل ایشان رفتیم و به طرف اتاق کار ایشان که مخصوص مراجعین احضار ارواح بود، هدایت شدیم. هنگام دخول، آقای "سید نور" کنار در ورودی اطاق توقف کرد و به گوشه ای از حجره خیره شد، پس از چند لحظه کاغذ و قلمی از جیب در آورد و چیزی نوشت و به من داد و گفت : پس از پایان کار، کاغذ را باز کنید. پس از نشستن، شیخ عبدالله به پسرش گفت : روح مادرت را احضار می نماییم، و مشغول شد! سید همچنان به آن گوشه اطاق خیره بود و امر کرد به همان طرف، که واقعیت را بگوید، نتیجه این شد که (آن شخصی که از دیدها پنهان بود اقرار کرد که) من زن جنیّه یهودیّه هستم و احضار روح دروغ و جعلی است، من مامور کل این منطقه هستم که به جای روح میت در کل این محل ها حاضر شده و خود را به جای روح جا می زنم! ولی هیچ وقت روحی در کار نیست!!! "سید نور" به من گفتند : کاغذ را باز کرده و بخوانید. در کاغذ نوشته بود : زن جنیه یهودیه! من (یعنی مرحوم مروارید) سوال کردم : زن و جنیه بودن معلوم، اما یهودی بودن از کجا روشن می شود ؟ ایشان گفتند: جن شیعه سفید است و سنی و مسیحی به رنگ تیره و یهودی کاملاً سیاه است. 📚از کرامت درویشانه تا کرامت انسانی ص 50 کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 " کرامتی عجیب از مرحوم علامه " سرهنگ امین رئیس وقت شهربانی قزوین در زمان رضاخان با حکم جلب ازتهران نزد مرحوم آقا رفت تا‌‌ او را دستگیر کند و به تهران ببرد.(به علت مخالفت مرحوم زرآبادی ، از رفتار و عملکرد پهلوی درقبال اسلام ومردم ) اوبه منزل مرحوم زرآبادی آمد ونشست ولی هنوز حرفی به زبان نیاورده و مأموریت خود راعلنی نساخته بود که آقا سید موسی رو به اوکرد و گفت: این پرنده(کلاغ) بالای درخت داخل باغچه را میبینی؟ گفت: آری فرمود: آن را در دل خودت درنظر بگیر . او همین کار را کرد ، بعد مرحوم زرآبادی تصویر پرنده را روی کاغذ کشید و یک مثلث هم در داخل تصویر روی شکم پرنده کشید ولوح اسمی از اسماء را ترسیم کرد. آن گاه روی کاغذ باقلم،گرندن پرنده رابرید. درهمان لحظه پرنده واقعی که در باغچه بالای درخت بود گردنش بریده شد وبه زمین افتاد و پرپر زد و مرد! مرحوم علامه زرآبادی به سرهنگ فرمودند : برو به مقامات بگو این کار‌جهت تذکر به مقامات و کسانی است که در تهران بی جهت اذیت و آزار می کنند ؛ به شمانشان دادم که اگر ادامه دهید با مقامات عالیه شما در تهران همین کار راخواهم کرد........ سرهنگ موضوع واقعه و مشاهدات خودرا به تهران گزارش کرد و کسب تکلیف نمود, به او پاسخ دادند با سید کاری نداشته باش و رهایش کن...... 📚علوم اسراری ص۴۳ کانال معرفتی "معارف معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 مطالبی که تا امروز در کانال " " به آنها پرداخته ایم 🔽 🔻 ۱ . معارف روایی : ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ سلام الله علیها 🔻 ۲. سیره بزرگان ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ میرزا علی اکبر ⭐️ 🔻 ۳.مکتب تفکیک ⭐️ سلسه مباحث 🔻 ۴. نقد فلسفه و عرفان مصطلح : ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ممکن نبودن رسیدن به ⭐️ 🔻 ۵. ماه های قمری و مسائل مربوط به آن 🔻 ۶. صوت ها : ۱. دروس آیت الله سیدان ⭐️ ۲. دروس آیت الله سیدان ۳.دروس آیت الله مروارید ⭐️ ۴. سوره مبارکه حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی⭐️ ۵. سلسه مباحث ⭐️ ۶. استاد بیابانی⭐️ ۷. ( پاسخی بر ادعاهای مجله سمات ) ⭐️ ۸. ⭐️ ۹. ۱۰ . شرح حدیث ، حضرت آیت الله سیدان ⭕️ هشتک هایی که علامت ⭐️ در مقابلشان است سلسه بحث بوده و مطالب پیوسته دارد .