سوال:
پس پیکار پشت پرده تصوف با اسلام اهلبیتی بیش از پیکار ظاهری آنها مانند تاسیس خانگاه مقابل مسجد و اختراع قطب و اقطاب و بدل و ابدال در قبال فقیه مرجع ، و جعل عرفان و مواعظ عیسوی در قبال فقه اهلبیت ووو می باشد!!
خوب شد شهادتین را عوض نکرده اند که بگویند لا اله الا الله و عیسی رسول الله تا کار کودتای فرهنگی بنی اسراییلی علیه اسلام اهلبیتی تکمیل شود.!!
✅پاسخ: هم #شهادتین را عوض کردند و هم #مذهبش را ساختند منتها چون #خواب ما عمیق بوده صدای اذان و اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان عیسی رسول الله و عبده را نشنیدیم یک اذان را #عنصر وابسته به دربار سلطنتی #انگلستان سرکار خانم کرن #آرمسترانگ در کتاب خود تحت نام خدا شناسی از "ابراهیم تا کنون" صفحه 260 از انتشارات نشر مرکز ترجمه محسن سپهر چاپ اول سال 1383 از قول صوفیان ساخته !!
به عبارت توجه کنید: " برخی
(از #صوفیان )حتی کلمه شهادت را تغییر داده می گفتند : لا الا اله الا الله عیسی رسول الله !!"
و خود ما هم بدون اطلاع از کودتای فوق و بدون اطلاع از این اذان ساخت #دربار انگلستان این اذان #مسیحیت را به زبان امام باقر (ع) با اعتماد به #اسرائیلیات منتشر کردیم توجه کنید به #تفسیر ..... جلد 14صفحه 525 .
و روی عن جعفر ابن محمد ان الکلمه هاهنا (آیه 64 آل عمران تعالوا الی کلمه سوا بیننا و بینکم...) هی شهاده ان لااله الاالله و ان محمدا رسول الله و ان عیسی عبدالله!!! و انها مخلوق کآدم.!!
حالا سند کو !؟ معلوم نیست و چه کسی گفته ؟! محمدابن حسن شیبانی!؟
محمد ابن حسن شیبانی کیست؟!
#وارث ابو حنیفه در این که فقه همان رای است و نه سنت الرسول که از سوی دربار فقیه و قاضی القضات درباری عراق شد، که روایت جعلی او سر از البرهان شیعه در آورد!! ( میزان الاعتدال ج3 ص493 و سیر اعلام نبلا جلد 9ص135 ) که در #رجال شیعه اثری از او نیست.!! وقس علی هذا فعلل وتفعلل.
از #فضلای ارجمند استدعا دارم دست و پای این حقیر فقیر دست و پاگیر را نبندید ببینیم چه بر سر #تاریخ ما , #حدیث ما , #تفسیر ما , #رجال ما , #فقه ما و #کتب ما و بالاتر از همه #اعتقاد ما آمده است.!!
⭕️#تصوف ساخت اهل کتاب است برای مسیحی سازی مسلمانان والسلام.
و ما بحول و قوه و توفیق الاهی این #کودتای خزنده را افشا خواهیم کرد. و #مثنوی مولوی فرزند نا مشروعی است که از ازدواج متون مسحییت با بخش خاص از متون اهل سنت که خود ساخت #یهودیان مسیحیان بوده متولد شده و #شعرهای این کتاب نباید پایه برای تفسیر قرآن شود.
تصوفی که اذانشان مرکب از دو پیامبر است پس تمام حرفش را زده
پس بی تفاوت بمانیم!؟
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
17.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
⭕️ همینطور پیش برویم، کشور استقامتش را از دست خواهد داد!
🎙حضرت آیتالله سیّدعلی حسینی میلانی مدظلّه:
💠 این چه وحدتی است که هیچ آئیننامهای ندارد؟ مگر وحدت به معنای #انکار_حقایق است؟
👈🏻 چرا دانشگاه ادیان و مذاهب حرفهای فرق ضالّه را منتشر میکند؟
📚 همراه با عالمان شیعه| حجره فقاهت
🆔 @hojre_feghahat
مشکات اهل بیت (ع)
#کلیپ_تصویری ⭕️ همینطور پیش برویم، کشور استقامتش را از دست خواهد داد! 🎙حضرت آیتالله سیّدعلی حسین
سوال :
با سلام خدمت استاد زنجانی.
نظرتان درباره فرمایشات آقای میلانی چیست؟
و اگر تکمله ای مد نظرتان هست بفرمایید.👆👆👆
✅پاسخ :
سلام علیکم فاضل محترم مورد اشاره جنابعالی از دلسوزان حوزه و پاکدامن و خیرخواه است و فریادهایش ناشی از ایمان پاکش به اهلبیت است و ما موید غالب مواضع ایشان هستیم لکن تا همین حد و نه بیشتر. عیب نشان دادن نصف کار است اما راه چاره چیست ؟
منتظر نباید بود خبری از طرح راهگشا ندارند. کتابی دارد بنام قضا تقریر درس خارج عالم عظیم الشانی است.
در اول آن کتاب بعنوان تقریظ از روایت العلم نور یقذفه فی قلب من یشا استفاده فرموده که مال اهلبیت نیست .
این یکی از مصادیق نداشتن معیار و آیین نامه در حوزه تحقیق است . و در متن همان کتاب قضا صفحه 369 هم آمده اگر فاصله بین خانه فرد مورد احضار و دادگاه بیش از 4 فرسخ باشد حق داریم فرد را غایب معذور الحضور تلقی کنیم ولو با ماشین شخصی 5 میلیارد تومانی!! یعنی امروز هم اهل غرب شهر کرج حق دارند در دادگاهی در تهران حضور پیدا نکنند به بهانه دور بودن ووو
این موارد خودش از مصادیق فقدان آیین نامه در شناخت زمان در استنباط و اجرای امور کلان و خرد است، اولویت در اصلاح در این نگاه لازم تر است تا بحث سیاسی وحدت . انتظار نخست از این فضلای محترم تدوین آیین نامه برای زمان شناسی در اجتهاد است که عدم آن قطب دایره مشکلات جهان اسلام است. حوزه اگر خودش را جمع و جور کند شق القمر کرده نمی خواهد آیین نامه جهانی وحدت تدوین کند.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
@mousavizanjany
10.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال :
دلیل اصلی شما برای اثبات متناسب نبودن برنامه های حوزه علمیه موجود چیست ؟!
✅پاسخ : اگر به درد می خورد پس من یک کلیپ حامل یک شبهه و اشکال که ستون اصلی اسلام یعنی قرآن را هدف گرفته به خدمت ذی شرافت حوزوان عزیز می فرستم اگر پاسخ همین یک شبهه را بدهند بنده تسلیم .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
@mousavizanjany
خدمت عالم محترم و نقاد ارجمند جناب آقای سید کمال حیدری سلام علیکم
اینکه یک عالم محترم در عصر رکود و عدم تحرک حوزه های علمیه وارد میدان شود و مسلمات و یا مفروضات حوزه ها را مورد انتقاد قرار دهد و یخهای ضخیم باورهای تحقیق نشده را بشکند همواره مورد تشویق ما بوده و هست و چندین دهه است این حقیر چوب این شیوه را خورده و هنوز هم می خورد .
اما صرف نقد و انتقاد بدون اصابه به واقع نه مطلوب شرع است و نه عقل . هرنوع رکود شکنی و عیب یابی اگر حامل نوآوری نباشد به منزله باز کردن روی زخم است بدون اینکه مرهمی بر آن گذاشته شود.
🔷 اینک #ثابت می کنم انتقاد جنابعالی برقرائت عاصم به روایت حفص فاقد ارزش و فاقد نوآوری است :
🔵 اولا : این که چرا راویان فاسق مشروع است مفسر باشند ولی مشروع
نیست راوی حدیث باشند این که ابتکار ما و اشکال ما بود که 5 سال پیش در ماهواره ها مطرح و منتشر کردیم .
🔵ثانیا : حفص ابن سلیمان پسر خوانده عاصم بوده و عاصم بخاطر این که خانم دومش را راضی تر کند پسر او را تحت تعلیم گرفت بطوری که حفص دیگر فرصت پرداختن به نقل روایت نداشته و کلا دستی در شناخت روایت نداشت لذا روایات او را بدلیل انحصار کار او به قرائت قبول نمی کردند و این امر طبیعی بود حالا شما را می بریم به متن تاریخی و رجالیکه ندیده اید اول برویم میزان الاعتدال ذهبی جلد 1 ص 549 :حفص مدتی اقرءالناس بوده بلی در حدیث واهی بوده چون در قرائت قرآن ((یتقن و یجود و الا فهو فی نفسه صادق )) پس هم بهترین قاری با قواعد بوده و به تجوید و بهتر خوانی و با قاعده خوانی معروف بوده و فی نفسه هم صادق بوده و قال احمد ما به باس یعنی حفص مشکل ندارد.
قال بن معین هو اصح قرائتا من ابی بکر و ابوبکر اوثق منه و یحیی ابن معین خریط رجال اهل سنت است که حفص را اصح قرائتا معرفی می کند و اگر ابن ابی حاتم از پسر احمد نقل می کند که گفته پدرم میگفته حفص متروک الحدیث است همان پسر احمد بنا بر نقل ابوعلی ابن صواف می گوید پدرم احمد حفص را صالح می دانسته و همچنین وکیع ابن جراح مفتی عراق حفص را ثقه می دانسته...
اینها بخشی از کتاب میزان الاعتدال ذهبی استاد الاساتید رجال اهل سنت است.
اما متن کتاب معجم الادبا:
عاصم( پدر خوانده حفص ) به حفص گفت : این قرائت را با ابوعبدالرحمن سلمی (غیر از سلمی جاعل صوفی است) که قرائتش مطابق با قرائت علی (ع) بود تطبیق کرده ام اما قرائتم بر ابوبکر ابی عیاش قرآئتی است که به زر ابن حبیش از ابن مسعود عرضه داشته ام.
ابن معین گفته روایت صحیحه از قرائت عاصم روایت حفص باشد و او داناترین آن به قرائت عاصم بود و به ضبط قرائت بر شعبه ترجیج یافته بود.
🔵ثالثا: حفص معاصر امام رضا(ع) و برادر عزیزش سید محمد صالح جد اعلای ما موسوی ها بوده و شغل سید محمد قرآن نویسی و انتشار آن بود اگر قرائت حفص خلاف بارز و بین با این قبیل قرآن های منتشر شده از اهلبیت بوده حد اقل چند مورد تعارض و اختلاف ظاهر می شد که نشده.
🔵رابعا : اصل کلی بین تمام رجالیون اهل سنت قدیما این بوده هر راوی که روایتی را از اهلبیت نقل بکند خبیث ، فاسق و رافضی معرفی می کردند و حفص قرائت علی را از عاصم گرفته است. و مبغوض رجالیون عامه شده است
🔵خامسا : با وجود اینکه بنده بیش از دیگران بر عدم کمال قرائت عاصم به روایت حفص اصرار دارم ولی بدون احاطه زیراب نمی زنم اشکالم جزئی است و نه کلی مثل شما .
حالا توجه کنید تمام آن رجالیونی که شما معرفی فرمودید و تمام آنها حفص را کذاب در حدیث معرفی کرده اند قرائت قرآنشان مطابق قرائت عاصم به روایت حفص است. و هیچ مدرک تاریخی نداریم دلالت کند بر این که تکذیب کنندگان وثاقت روایت حفص خودشان قرآنی داشته اند با قرائت غیر عاصم به روایت حفص .
🔵سادسا : نسخه های قرآن های دارای قرائت عاصم به روایت حفص درست یک صد سال (از سال 150 تا سال 250) در تمام محافل مسلمینی منتشر بوده که 4000 نفر شاگرد امام صادق (ع) و امامان بعدی در جمع آنها بوده اند یک بار در یک قرن اختلاف در قرآئت بین مسلمین مشاهده نشده است .
❎پس کل مسلمین این قرائت را بدون معارض شناخته بودند. و اگر احیانا باشد موردی بوده است.
🔵سابعا : با بیان ما معلوم شد چرا کار قرائت عاصم به روایت ابوبکر در تاریخ نگرفته است که فرمودید نمی دانم حالا دانستید .
🔵ثامنا : اگرچه تعداد رجالیون موید حفص هم افق با مکذبین هستند و زیادتر نیستند لکن قبول کل مسلمین این قرائت را در طرف مویدین است. نتیجه اینکه داوری شما وقتی درست خواهد بود که این 8 مطلب هم ملاحظه شود .
شما فقط مطلب مربوط به آن یک دسته خاص از تکذیب کنندگان حفص را نقل کردید و رفتید شما در قبال این 8 مطلب مسئولید تا پاسخ دهید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام استاد عزیز.
لطفاً در مورد صحت و سقم خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) راهنمایی بفرمایید
✅پاسخ :
سلام علیکم دوست عزیزم توجه فرمایید شیعه از روز کودتای سقیفه درخطر جدی بود و مواضع سیاسی اش صریح نبود به همین سبب اولین اصلش مخفی کردن اسناد نهج البلاغه , صحیفه سجادیه , کتاب سلیم احتجاج , تحف العقول , زیارت جامعه , دعای ندبه و صنمی قریش وووو بود
اکنون اسناد خطبه های نهج البلاغه و دعای ندبه یواش یواش تدوین می شود محتوای دعای ندبه از 1310 روایت شناسایی و استخراج شده است. حالا خطبه فدکیه هم صددرصد مقوله سیاسی اهلبیت بوده و اعتبارش را نباید منحصر در سند دانست قطعه های این خطبه در متون شیعه هر کدام دهها بار تکرار شده است پس اعتبارش را تنها از کتاب طبری شیعی نگرفته است.
🔷بنابر این هر اصل #سیاسی شیعه که در سندش ضعفی باشد مثل #روایات #تاریخی و #فقهی نیست که مشکل ایجاد کند بلکه بالعکس راویان اصول سیاسی واقعی شیعه می باید #مجهول نگهداشته می شده لذا #ابهام در سند مواضع #سیاسی #اعتقادی شیعه گاهی عمدی بوده راوی به خطر نیفتد و نشر #خطبه #فدکیه مساوی با مرگ بوده لذا اشخاص #ناقل را #مجهول نگه میداشتند . لذا ابهام در سند خطبه فدکیه دلیل #اتقان و #اعتبار آن است،
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال:
کتاب خدا شناسی از ابراهیم تاکنون نوشته بانو کرن آرمسترانک چه نقطه ضعفی دارد؟
✅پاسخ : همان سیاست را دنبال می کند که آمریکا برای آن 350/000/000 دلار بودجه اختصاص داده بود تا فیلمی بسازیم!
(( مسیحی سازی اسلام )) که ما قبول نکردیم . ببینید در صفحه 264 آیه #تحریف شده #تورات ((خدا آدم را بصورت خود آفرید )) که آیات 26 و27 و 28 باب 1 سفر تکوین است می نویسد آیه قرآنی است !!
➖➖➖➖➖➖
سوال :
حرف باطنی صوفی ها و عارفان اصطلاحی چیست که از بیان آن اجتناب می کنند ؟
✅پاسخ: بلی حرفی که با هزار #واژه بیان میکنند اما #قطب را مطرح نمی کنند!
بلی آنها نقطه کمال #عرفان را در حضرت عیسی (ع) متجلی می دانند که خدا و انسان بهم متصل شده و یکی شده و شده مصداق کامل #وحدت_وجود و چون #فرعون هم آن لحظه ای که گفت انا ربکم الاعلا در آن لحظه فرعون هم قریب المرتبه با عیسای غیر موجود در آن زمان شد و در حدی فرعون مصداق وحدت الوجود شد مدفوعش قابل خوردن بود!
و در هر عصری #قطبها مثل #بت نماد عیسی و فرعون در حال گفتن انا ربکم الاعلا هستند که مصداق برای وحدت وجود هستند
و چون هم سفری #موسی با #خضر به افتراق انجامید تا آنجایی که خضر به موسی گفت : هذا فراق بینی و بینک پس تفاهم بین #مرشد و #شیخ امکان پذیر نیست.
و جنگ #صوفی با #فقیه تمام شدنی نیست و اگر حرکت با پای #شریعت برای سالکان صحیح بود عیسی نماد وحدت وجود بین جهان و خدا هم شریعت می آورد ولی الحمدلله عیسی بی شریعت است.
پس #صوفی بی شریعت است و #شریعت مال مسافرین خشک است تا به خدا بچسبد تا وحدت وجود پیدا کند ملاط می خواهد و آن ملاط شریعت است و فقه . و صوفی ها چون به خود خدا چسبیده اند ملاط و شریعت برای وصل آنها بخدا لازم نیست و #رقص_سماع تر همان نماز خشک است.
#حرکت ، حرکت است چه عمودی مثل نماز خشک غیر قابل تغییر و چه حرکت افقی رقص سماع فرفره وار که تعداد دورش اختیاری است،
➖➖➖➖➖➖➖➖
سوال :
ببخشید شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی زنجانی صوفی بودند؟
✅ پاسخ: یکی از کتابهایش در تصوف است و او به منزله فارالتنور تصوف است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
استاد در همان کتاب کرن آرمسترانگ صفحه 272 نوشته ابن عربی میگوید : ((چون زن در مرد عشق بر می انگیزد لذا در آخر کار به خدا می رسد))
✅پاسخ : اگر حقیقت این است مرد باید پس از مقاربت و نزدیکی با همسر خود به جای غسل جنابت ،
مستقبلا الی القبله غسل تقرب الی الله بکند و زن هم مستدبرا عن القبله غسل شکر اتصال!!
آیا ابن عربی به این #تهجد به سوی کمالات #عرفانی اقدام کرده!؟
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
اللهیاری طلبه حوزه علمیه ترامپ بارها گفته ضمیر در ان من شیعته لابراهیم بر می گردد به علی!
✅پاسخ: اما امام صادق (ع) فرموده علی (ع) علی دین ابراهیم
(تفسیر عیاشی) جلد 1ص178 و177 و احتجاج ص160 و
امالی طوسی جلد1ص44
دوست عزیز اسم افراد فاقد وجاهت علمی و طلبگی و منتسب به دشمنان اسلام را در فضای علمی مسلمین مطرح نکنید الباطل یموت بترک ذکره.
ترامپ خودش چی هست تا طلبه اش چه باشد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
استمداد علمی:
برای تحقیق حول محور ودیعه و عاریه منبع میخواستم .
✅پاسخ: به ذیل آیات ذیل مراجعه کنید همران با روایتش در تفاسیر روایی آل عمران
آیات 75 و 76 و 77 و نسا آیه 58 و انفال آیه 27 و احزاب آیه 72 و معارج آیه 32 ...
البته بعضی از تفاسیر ذیل آیات 91 توبه و مومنون 8 هم بحث کرده اند .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
نسبت خشونت و سلطهجویی با اسلام ؛ درک و دریافتهای جدید(؟)
عبدالکریم سروش
گزارش محمود فرجامی👇
شنبهای که گذشت دکتر عبدالکریم سروش سخنرانیای در «حلقه دیدگاه نو/سرای گفت و شنود» داشت که جدا من را شگفتزده کرد. این سخنرانی که همگی از طریق پلتفرم زوم در آن شرکت کردیم یک سلسله گفتگو است اما من اولین بار بود از این طریق پای صحبت سروش مینشستم....
خلاصه اینکه با شخصیتی به نام عبدالکریم سروش ناآشنا نبودم ولی واقعا سخنرانی اخیر ایشان شگفتزدهام کرد.
نمیخواهم گزارشی از سخنرانی بنویسم و احتمال می دهم فایل ویدیویی یا صوتی صحبتهای ایشان به زودی منتشر شود. اینقدر هست که بگویم سروش در این سخنرانی آب پاکی را روی دست اسلامرحمانیچیها، و بلکه بخش عظیمی از مسلمین ریخت و گفت اسلام دین رحمت و شفقت این چیزها نیست؛ دین سلطه است و جنگ و انتقام و «اقتدار». اگر کلیت قرآن و سیره را در نظر بگیریم درمییابیم که هیچ ربطی به عشق و محبت و بردباری عیسی و مسیحیت (حتی عیسی و مسیحیتی که در قرآن تصویر میشود) ندارد و محمد حتی زمانی که در مکه بود و ظاهرا کاری علیه مشرکان و مخالفانش نمیکرد، هر جا که میتوانست وعده انتقام و عذاب به آنها میداد.
دکتر سروش در این رابطه گفت معنی عذاب در قرآن بعدها و خصوصا در ترجمه فارسی تقریبا تحریف شده و از «شکنجه» به سوی تنبیه شدید رفته. اگر در تورات چندان اثری از جهنم نیست و اگر در زرتشتیگری در حد پل چینوَت است و اگر در مسیحیت هم جهنم کمرنگ است، در اسلام و قرآن خدا چنان است که آتش بر جهنمیان نازل میکند و وقتی گوشتشان سوخت باز گوشت نو میرویاند تا «خوب طعم شکنجه الهی را بچشند».
به عقیده او آیات و احادیث و روایت مبتنی بر مهرورزی و عطوفت و مدارا چنان در قرآن و سیره کم، جزیی و موردی هستند که میتوان با قاطعیت گفت کلا قرآن «کتاب خوف» و «خشیتنامه» است و محمد، چنان که خود گفت، آمده بود تا بکشد، نه اینکه مثل عیسی بگوید طرف دیگر صورتم را هم سیلی بزن!
حتی برایم جالب بود که دکتر سروش به یکی از داستانهای صدر اسلام هم که من پیشتر (در یک سخنرانی در همین جمع) اشاره کرده بودم اشاره کرد بعنوان شاهد مثال [ماجرای دردناک و شرمآور ترور زنی که محمد را هجو کرده بود؛ در حالی که در میان فرزندانش بود و پستانش در دهان طفل شیرخوارش/ بنا به روایت محمد روز بعد به قاتل که دچار عذاب وجدان شده بود دلداری داد).
این تصوف و عرفان بود که بعدا توانست تا حدودی عشق و محبت و رواداری را به اسلام تزریق کند. آنها بودند که مفهوم بیرحمانه «خلود» جهنمیان که در قرآن به آن تصریح شده را تلطیف یا تحریف کردند.
سروش تاکید کرد که پیامبر اسلام بیش و پیش از ایمان، دغدغه اسلام را داشت و میگفت باید تسلیم باشید و زیر سلطه، حالا اگر ایمان آوردید چه بهتر.
اگر نیچه محمد را در کانتکست اخلاق قهرمانان ستایش میکند و مسیح را در کانتکست اخلاق بردگان میگذارد از همین اقتدارگرایی و سلطهجویی است.
سروش گفت قرآن حتی در مقابل اهل کتاب هم همین موضع را دارد و به کمتر از «جزیه دادن» با «خفت» راضی نمیشود و تاکید کرد که کلیت این مفاهیم و رفتارها تا همین اواخر مورد تایید عرفا و دانشمندان و فلاسفه مسلمان هم بوده است. ابنعربی، مولوی، ابنسینا و طباطبایی از کسانی بودند که نام برد.
سروش گفت باید بخاطر داشته باشیم که حتی در آثار عارف و صوفی بزرگی مثل مولوی هم هیچ مشکلی در کشتن کفار وجود ندارد. خصوصا درباره طباطبایی گفت آدمی که در سلوک شخصیاش بسیار ملایم و «مثل حریر» بود، در المیزان چنان از احکام سربریدن و نفیبلد و شکنجه و جهاد ابتدایی حمایت میکند که آدمی را به حیرت وامیدارد. سروش به نقل از طباطبایی گفت: یک نسل را که به زور و خشونت و سوزاندن خانههایشان مسلمان کنید نسلهای بعدی خودشان به تقلید مسلمان میشوند و مشکلی نیست.
پررنگ بودن موسی -در قیاس با عیسی- در قرآن را سروش در همین راستا ارزیابی کرد. به عقیده او این موسی که قدرتگرا و ستیزهجو بوده و پنجه در پنجه قدرت میانداخته مطلوب محمد بوده... (فتامل)
سروش گفت خمینی هم به مسیر پیامبری افتاد... (نتامل!)
راستش حرفهای ایشان در آن جلسه طوری بود که من را هم شوکه کرد، چه رسد به جمعی که اکثرا دیندار و مدافع دینداری بودند. وقتی -به روال معمول- اشکالات از فنومنولوژی تا فلان آیه قرآن و حتی انجیل باریدن گرفت تا مدعی با پسگردنی هم که شده به رحمانیت اسلام و قرآن و محمد مقر بیاید، پاسخهای فروتنانه و مودبانه دکتر سروش طوری بود که برای اشکالگیرندگان چارهای جز پذیرش یا سکوت نمیگذاشت - یا من اینطور فکر کردم👇
مشکات اهل بیت (ع)
نسبت خشونت و سلطهجویی با اسلام ؛ درک و دریافتهای جدید(؟) عبدالکریم سروش گزارش محمود فرجامی👇 شنبه
👇👆
حافظه و حضور ذهن دکتر سروش بقدری است که وقتی یکی آیهای از انجیل آورد در رد صحبتهای او، گفت این آیه فقط در فلان نسخه از اناجیل چهارگانه است و کذا و کذا.
اما چیزی که برای من ستایشبرانگیز است حافظه و دانش و حضور ذهن نیست؛ این شجاعت علمی است که در چنین سن و سالی و چنان پایگاهی، حرفهایی بزند اینچنین خارق عادت و سنتشکن و مفید و چارهساز و البته پرهزینه و مشکلساز. وگرنه ابرکامپیوترها کم نیستند و بیشوکم کلیات آن حرفها را هم خیلیهایمان میدانیم - یا نشانمان دادند.
سوال :
استاد سلام صبح بخیر
ممنون میشوم جواب ادعای سروش را در متن فوق بفرمائید👆
✅پاسخ :
سلام علیکم خدمتی که آقای #سروش در این سخنرانی به اسلام کرد و افشاگری که از باطن #کودتاگران #صهیونیسم تاریخی در قالب #تصوف و #عرفان کرد کم سابقه است جناب دکتر سروش هنگامی این حرفها را زد که ملاحظه کرد اینک #مسلمانان مثل مو کشیدن از ماست غلیظ تمام روایات جعلی صوفی های نفوذی را از تفاسیر مسلمین بیرون می کشند و مچ #اسراییلیها را گرفته دارند بیرون می اندازند . لذا تعادل خودش را از دست داده است و این همان سروش است که در دهه 70 قسم می خورد بحث #قبض و #بسط را جهت توانا کردن دین مطرح فرموده حال می گویند اصلا با خود اسلام #مشکل دارند. جوابش را در بالا دادیم که خودشان لو دادند که در #باطن معتقدند حضرت عیسی (ع) #قطب و نقطه #اتصال کل موجودات بخدا است و مرکز وحدت وجود است و #فرعون هم مدفوعش خوردنی است.
این عرفانشان است. اما اینکه مطالب ایشان مستحق جواب باشد حیف است بگذار بماند تا درست برسد هنوز کال است . سر و صدا کنید صدایش قطع میشود هنوز بخشی از حرفهایش را نزده است .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany