آنچه ذیلا مطالعه می فرمائید حاصل #تحقیقی است که در یکی از شبکه های ماهواره ای مذهبی بصورت سلسله مباحث پیرامون اعتقادات اسلامی تحت عنوان《آزادی در اسلام》ضبط و در شرُف پخش می باشد.
(1)در #قرآن کریم با عبارات مختلف حد اقل 79 بار آمده است و ماللرسول الا البلاغ یعنی انبیا جز رساندن پیام خدای متعال سِمت دیگری ندارند.
(2) در قرآن کریم 5 بار فرموده فما ارسلناک علیهم بحفیظ . ما شما را بعنوان حافظ و حراست کننده و حسابرس تمام اعمال امت نفرستاده ایم و مسئول بازخواست امت نیستید . (سوره مریم /104و نسا/ 80و انعام /107و شورا /48) هود/86--
(3) در قرآن کریم در سوره یونس می فرماید : افانت تکره الناس حتی یکونوا مومنین آیا تو می خواهی بشر همه مومن شوند؟ (این ماموریت تو نیست)
(4) درسوره بقره آیه 256 می فرماید لااکراه فی الدین قدتبین الرشد من الغی . چون محتوای دعوت اسلام روشن شده اجباری برای قبول اسلام نیست و می دانیم کل ادیان اللهی اسلام بوده است.
(5) در سوره رعد آیه 24می فرماید: و یدرئون بالحسنه السیئه منطق مسلمانان این است بدی را با نیکی پاسخ می دهند و در سوره مومنون فرموده ادفع بالتی هی احسن السیئه با زیباترین منطق به بدی ها پاسخ بده. و در سوره فرقان آیه 63 می فرماید: فاذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما. یعنی مومنین کسانی هستند در قبال کلمات خطابی( نسنجیده و بعضا اهانت آمیز) جاهلان با واژه سلام بر شما پاسخ می دهند. و در سوره قصص آیه 54 میفرماید :و یدرئون بالحسنه السئیه. یعنی مسلمانان با کلمات زیبا و منش زیبا در مقابل برخورد بد دیگران پاسخ می دهند . و در سوره فصلت می فرماید: و لایستوی الحسنه ولا السئیه ادفع بالتی هی احسن بدی با خوبی یکی نیست شما بدی را هم با خوبی پاسخ دهید.
✳️پس #پوسته اولیه قانون #اسلام و یا نخستین لبه و یا دیواره اسلام برای حرکت بین کل جوامع ،، عدم اجبار به دین و اصل دوم نیکی کردن به دیگران آن هم حتی اگر با عبارات زشت از مسلمانان استقبال کنند. این اصل دوم اسلام در فضای آزادش.
و اما #اصل سوم اسلام برای تمهید مقدمات برای #آزادی مشروع: توجه کنید :حالا اگر کسی می خواهد اسلام را با اختیار خودش انتخاب کند بداند به محض ورود به داخل فضای اعتقادی و اجتماعی و سیاسی اسلام باید علاوه از ایمان قلبی،، با میثاق وتعهد عملی با مسلمین هم بیعت کند تا در قبال هر مجازات ناشی از《 تخلفش از میثاق خودش》قبلا آن مجازات را خودش امضا کرده باشد. و این بیعتها متعدد است اول البیعه علی الاسلام که مخصوص کسانی است دورتر از جامعه مسلمین زندگی می کنند .این فقط بیعت است که مسلمانان او را مسلمان بدانند گویا در این بیعت شخص ملتزم به جهاد و دفاع و سایر تکالیف اجتماعی نبوده است.
دوم البیعه علی الاسلام و والاقرار بالایمان که باید عوارضش را هم بپذیرد. وقتی قید ایمان زد باید کار مومن انجام دهد و عوارض مومن بودن را بپردازد. سوم البیعه علی التوحید و فرائض الاسلام که باید در تمام احکام فرعی مکلف به عمل شود.
چهارم البیعه علی الطاعه ما استطاع که باید در جهاد هم شرکت کند اگر مقدورش باشد.
پنجم البیعه علی التوحید و اجتناب الکبائر که تمام مجازاتها بر او در صورت تخلف جاری می شود که یکی هم ترک جهاد است.
ششم البیعه علی الصبر والجهاد که باید عندالاضطرار هجرت را هم بپذیرد .
هفتم البیعه علی الایمان والشهاده که گویا مخصوص جهاد بوده است.
هشتم البیعه علی الموت که در آغاز جنگها جاری بوده.
فاذا الذی بینک وبینه عداوه کانه ولی حمیم . یعنی حاصل اجتماعی و سیاسی این منطق قرآن این خواهد بود که دشمنان دیروز شما برگردند دوست شوند. ("""")
اما مدارک : بلی مدارک این بیعتهای هشتگانه تمام آیات منسوخ است. که عبارت بوده از احکامی که تازه مسلمانها در عصر جاهلیت با آن احکام مانوس بودند و اسلام هم بدلیل عدم استعداد فرهنگی تازه مسلمانهای عرب احکام کامل و نهایی خود را در اول بعثت درباره آن موارد نازل نکرد. و تازه مسلمانها درباره تمام احکام واقعی اسلام بیعت نمی کردند. پس وقتی اسلام در کیفیت نزولش حال مردم را رعایت می کند این به این معنا است که باید مردم در انتخاب گستره قبول ارزشهای اعتقادی آزاد باشد و نباید کل احکام را درآغاز تاسیس جامعه اسلامی یک باره و یک دفعه وارد حوزه تکالیف مسلمین کنیم. و باید حجم احکام قابل عرضه تابعی از توان فکری عقلی و عملی مردم باشد. ولذا آیات حجاب در 13سال اول نازل نشد چون مردم آمادگی پذیرش آنرا نداشتند.
پس احکام جزایی اسلام در مقام اجرا برای ملت باید به مقدار بیعتش باشد. و نه بیشتر و چون پس از تثبیت پایه های اولیه اسلام هر کس مسلمان می شود مقدار میثاقش عام و شامل کل احکام است لذا باید در صورت تخلف تمام مجازاتهای اسلام بر او اجرا شود .
❎نتیجه اینکه در آغاز استقرار اسلام کیفیت مسلمان شدن یک نوع بوده و قبول تحمل احکام جزائی اسلام نوع دیگر.
و اگر سوره نور در سال نهم
هجری نازل شده باشد که مطابق تاریخ است پس اسلام زمان اعمال قانون حجاب را تابعی ازظرفیت فکری مردم می دانسته است. و22 سال از 23 سال طول زمان عرضه پیام رسالت، زنان موظف به رعایت حجاب اسلامی نبوده اند. و موردی هم از تحمیل حجاب به چشم نمی خورد. اگر هست ما را مطلع سازند.
(6)در قرآن در آغاز نزول و استمرار آن 5 بار آیه نازل شده مبنی بر اینکه اگر مردم از اسلام اطاعت نکردند تو بعنوان پیامبر موضع نگیر بگذار از اطاعت خارج شوند. فان تولوافانما علیک البلاغ و حوزه اختیارات تو درحد ابلاغ قرآن و نامه خدا است . (آل عمرا /20) وسوره توبه 129و مائده /92و یونس /72 تغابن /12 و حتی در سوره یونس آیه 99 فرموده افانت تکره الناس حتی یکونوا مومنین؟
یعنی آیا تو می خواهی بشر را به زور مسلمان کنی؟!
⭕️نتیجه اینکه در قاموس قرآن و اسلام مقوله ای بنام اجبار به پذیرش اصل دین نیست. تحمیل احکام اسلام و زندان کردن و شلاق زدن بر مجرمین ناشی از امضای خود مکلف و مختار است و به لحاظ تعهدی است که مسلمان در آغاز ورود به اسلام امضا کرده مبنی بر این که من اگر وارد اسلام شوم احکام جزائی اسلام را به رسمیت می شناسم .
ضابطه یعنی این .
ادامه دارد
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
استدراک و اعتذار!
در ذیل بند(5) عبارت اشتباه ارسال شده ابتدا توجه فرمایید به عبارت اشتباهِ ارسال شده:《نتیجه اینکه در آغاز استقرار اسلام کیفیت مسلمان شدن یک نوع بوده و قبول تحمل احکام جزایی اسلام نوع دیگر》
این عبارت ربطی به آن مطلب ندارد و اشتباه ارسال شده عبارت صحیح این است.《نتیجه این که در آغاز استقرار اسلام مقدار تحمل احکام جزائی اسلام تابعی از مقدار و حجم احکامی بوده که طرف ناظر به آن حجم و آن مقدار از احکام بیعت کرده بوده است.》
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
ادامه بحث آزادی در اسلام ....
(7): در اسلام واژه #وکیل در انحصار کامل خداست و احدی از طرف خدا وکیل امت نیست (مگر در حوزه ای که امت خود وکالت بدهد , شخصی و یا اشخاصی در حوزه خاص تعریف شده و تعیین شده در باره امور امت تصمیم بگیرد) مانند آیاتی که با عبارت ذیل آمده است : وکفا بالله وکیلا و یا کفا بربک وکیلا نسا 132 و 171 و اسرا 65 و زخرف 3و 48 و مزمل و انعام 102و هود 12و زمر62 و اما آیاتی که دلالت دارد رسول خدا کوچکترین سمت وکالتی ندارد) : لست علیهم بوکیل و یا ما انت علیهم بوکیل مراجعه فرمایید به سوره انعام ایه 66----107-- و یونس--108---اسرای54--زمر41---شورای 6---
✳️پس رسول خدا(ص) که اشرف مخلوقات است کوچک ترین سهمی از وکالت بر مردم ندارد سمت وکالت مردم در انحصار خدای متعال است فقط.
❎نتیجه این که انسان در اسلام اگر #عهدی با کسی نبندد یعنی وکالت بر کسی ندهد حتی رسول خدا بر او از طرف خدا وکالت ندارد و از قید وکالت کل بشر آزاد است و هزار آفرین بر اسلام. (8): در قاموس هیچ دینی از آدم تا روز قیامت #جهاد_ابتدایی تشریع نشده و اگر در کتب فقهی بابی هست تحت عنوان 《جهاد ابتدایی در انحصار امام معصوم 》قابل اثبات نیست.
و این حکم متاثر از اهل سنت پس از فتوحات عمر بوجود آمده و عبارت ائمه دال بر توقف جهاد ابتدایی بر وجود امام ناظر به این بوده که بفرمایند تصمیم مربوط به امام است تا فتوحات عمر را فاقد مشروعیت بدانند.
آیت الله جوادی آملی هم در تفسیر عظیم خود شاید برای نخستین بار است که تصریح فرموده جهاد ابتدایی بازگشت می کند به جهاد دفاعی . تفسیر تسنیم جلد 12 ص186
پس در قاموس اسلام جهاد ابتدایی تشریع نشده است که مسلمانان بریزند ملتی را که مسلمان نیستند بزور آنها مسلمان کنند . و ریشه جهاد ابتدائی را این حقیر از منابع اهل سنت در آوردم که چون ابوبکر و عمر در جنگ خیبر شکست خوردند و پس از آنها علی (ع) پیروز شد و علی (ع) در حین حرکت بسوی خیبر عرض کرد یا رسول الله کی جنگ را تمام کنم فرمود وقتی که لااله الاالله گویند چون هم یهود معتقد به لااله الاالله بود و هم اسلام .عمر این جمله رسول خدا را تبدیل کرد به این که رسول خدا فرمود من مامورم با کل بشر بجنگم تا لااله الاالله بگویند. و این شد خمیر مایه اولیه جهاد ابتدایی پس ملتها خیالشان راحت باشد طبق آیات ذیل تا روز قیامت مسلمانها با شما رابطه حسنه صادقانه خواهند داشت و هیچ مقوله ای بنام جنگ و جهاد ابتدایی در اسلام نیست.
و با ظهور امام عصر(عج) نیز ایشان سنت رسول خدا را اجرا می کنند و جلو نمی روند و هیچ برنامه ای برای راه اندازی جنگ و خون ریزی ندارند و چون ابرقدرتها تحمل #عدل خالص را ندارند آنها آغازگر جنگ خواهند بود و شاید هم آنها هم آغاز نکنند. و رقابت علمی کنند. اما آیاتی که منطقی را ارائه می کنند که تمام راههای جهاد ابتدایی بسته شود :
اما آیاتی که دلالت دارد که در قاموس قرآن نه تنها مقوله جنگ با دیگران نیست بلکه فصل اول کتاب روابط عمومی اسلام برّ و احسان بر ملل غیر مسلمان اعم از اهل کتاب و کفار است. لاینها کم الله عن الذین لم یقاتلوکم فی الدین ولم یخرجوکم من دیارکم ان تبرّوکم وتقسطوا ان الله یحب المقسطین (ممتحنه /8) یعنی خداوند متعال هیچ منعی را نازل نفرموده که بفرماید به کفاری که با شما سر جنگ نداشته اند و شما را از دیارتان بیرون نکرده اند به چنین کفاری برّ و احسان و نیکی نکنید . برّ و احسان به کفار بی طرف و دارای رابطه حسنه با شما از مصادیق قسط است. و این آیه نسخ نشده ولو کسی چنین ادعایی بکند.،،،. به علاوه چون آیه بعدی کاملا می رساند حکم این آیه دائمی است چون می فرماید خدا رابطه حسنه و دوستی با کفاری که با شما جنگ کرده اند و شما را از دیار خود خارج کرده اند را ممنوع کرده پس غیر از این دسته ظالم با باقی کفار باید رابطه حسنه داشته باشید.
آیه دوم که اصل دوم قرآن در رابطه با شیوه برخورد مسلمین با غیر مسلمین است آیه 259 انعام است . که می فرماید: ان الذین فرقوا دینهم وکانوا شیعا لست منهم فی شیی انما امرهم الی الله.
یعنی آنهایی که اساس دین خودشان را متلاشی کرده اند( از ملل دیگر) و خودشان هم گرفتار چند دستگی شده اند به شما رسول خدا (ص) هیچ ارتباطی ندارد و به شخص منِ خدای متعال مربوط است و بس.
🔷یعنی حق هجوم و دخالت در سرنوشت دیگران حتی برای اصلاح امورشان نداری. پس انسانهای غیر مسلمان در انتخاب راه خود آزاد است حتی رسول خدا (ص) وظیفه دخالت ندارد تا چه رسد امام با آنها جهاد ابتدایی داشته باشد.
و تفاسیر مختلف قادر نیست اطلاق آیه را مقید کند. در آخر آیه می فرماید تصمیم گیری در حق ملل غیر مسلمان با شخص منِ خدا است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
ادامه بحث آزادی دراسلام:
(9)در جریان افک (تهمت وافترا)به ماریه قبطیه همسر رسول خدا(ص)(که بعدها عایشه می گوید آن زن من بودم ) توسط تعدادی از اراذل و اوباش داخل همین امت ،، رسول خدا(ص) فرمود هیچ حکمی جز همان حد قذف که درباره دیگران هست بر این افترا زنندگان جاری نکنید به جرم این که آبروی ناموس حاکم و طبعا و تَبعا خود حاکم را برده اند. چون برای امت در آن زمان جرم سیاسی تعریف نشده بوده و در بین مواد مورد بیعت و مبایعه جرم سیاسی وجود نداشت و درباره جرم سیاسی بیعت نکرده بوده اند چرا که چنین حکمی نازل نشده بوده است.
لذا فقط حد قذف جاری شد و بس. و عملا مردم از محکوم شدن به جرم سیاسی در آن مقطع آزاد بوده اند.
(10)طبق روایات #اهلبیت،، رسول خدا فرمود چون این کنیز(ام ایمن) توان تحلیل تمام ابعاد سیاسی اسلام را ندارد مادامی که زنده است پیش ایشان بحث امامتِ پس از رسول خدا(ع) را پیش نکشید چون وقت آن نرسیده پس مکلف به ایمان به آن نیست. امام صادق(ع) می فرماید ام ایمن تا آخر عمرش موظف نبوده عقاید تشیع را بداند. بنابر این حوزه محکومیت یک انسان به تکلیف تابعی از تسلیم اختیاری اوست حالا که برای انتخاب ام ایمن چنین حوزه انتخابی وجود نداشته پس مکلف هم نبوده است. و نتیجتا از تکلیف انتخاب امام معصوم معذور و آزاد بوده است.
(11)طبق متون تاریخی و حدیثی امام امیرالمومنین(ع) در مشروعیت خلافتش مکلف بوده به رای مردم استناد کند(لولا حضورالحاضر...) یعنی مشروعیت خلافت من ناشی از《آزادی در انتخاب》مردم است و نفرمود من منصوب خدا هستم. اگر چه بودند و امام حسین هم (ع) در کربلا برای حرکت خود به سوی کوفه به 18000 نامه و بیعت غیر حضوری عراقی ها استناد فرمود. و نه به امامت آسمانی خود اگر چه چنین امامتی داشته اند یعنی امامت من ناشی از《آزادی در انتخاب》مردم است.
(12)طبق متن صریح دعای #ندبه نبوت و #امامت آسمانی برای این به مردم عرضه می شود که فردا مردم یقه خدا را نگیرند که چون به ما راه درست را نشان ندادی ما جنایت کردیم. و این عرضه #دین هم به منزله ارائه سبیل است و مستحفظ دین بودن است و بی سرپرست نماندن طریق #حق است و بس و اجباری در کار نیست.
(13) و اگر در دین #حکومت و #قوانین سفت و سخت هست این مقتضای ضرورت حفظ #امنیت جامعه است که کم و کیف آن را باز خود مردم تعیین و تصویب می کنند. و اگر در فضای دین سخن از ولایت انبیا و ائمه و فقها بر مردم هست یعنی حجت بسوی خدا وجود دارد نه اینکه بدون انتخاب و رای و بیعت مردم برای اجرا احکام دین این حجت خدا در دخالت در امور مردم زمینه فعلی دارد. نه خیر در دعای ندبه این حجج به منزله کاندیداتور است و بس لذا ورودش به اِعمال قدرت مشروط به رای و انتخاب مردم است.
و #نکته_مهم این است حوزه اختیارات حاکم تا آنجایی است و مشروع است که در حین بیعت مردم تعیین شده است. و در داخل یکی از انواع بیعت هایی است که در بالا آورده ایم. اگر مردم به حاکمی رای بدهد شما اسلام را پیاده کنید در این صورت قدرت حاکم مطلق است تا هر جا که دین اقتضا می کند حق دارد برود. و این اطلاق و یا قدرت مطلقه را مردم داده اند. و داد و فریاد بعدیشان از عوارض ناشی از اطلاق قدرت حاکم بجایی نمی رسد تا در رفراندمی رای خود را پس بگیرند و اگر چنین حاکمِ دارایِ قدرت مطلقه،، اسلام را پیاده نکند خودش بیعت خود را نقض کرده است. و خود مشروعیت حکومت خود را زیر سوال برده است. پس تعیین حوزه اختیارات حاکم با انتخاب آزادانه مردم است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
ماه رمضان ماهیست که :
.
(۱)در آن قرآن و سایر کتب آسمانی نازل شده است .
(۲)خداوند متعال علی را با خون شهادت پذیرفته .
(۳)برای بازگشت معصیت کاران به سوی توبه راه رحمت قرار داده است .
(۴)برای تفکیک بین متقی و فاسق در انظار جهانیان روزه رمضان را ترازو و میزان سنجش قرار داده تا متقی با روزه گرفتنش و فاسق با روزه نگرفتنش چهره باطنی خود را بر جهانیان نشان دهند .
(۵)در قرآن کریم برای اهل بهشت دو وعده غذا خوردن را تقدیر فرموده است صبح و شام , تمام و ناهار خوردن از شیوه ی بهشتیان نیست در رمضان مسلمان با روزه گرفتن به اهل بهشت در غذا خوردن تشابه پیدا می کند .
(۶)در ماه رمضان مسلمان بر رسول خدا در آیات اولیه سوره ی مزمل تشابه پیدا می کند .
(۷)چون در رمضان نزول قرآن آغاز شده لذا مسلمان در ماه رمضان با اصعاد و ارسال دعا پاسخ مثبت بخداوند متعال در قبال نزول قرآن می دهد و دعا بمنزله استقبال از نزول قرآن است .
(۸)در ماه رمضان سلول های کهنه با سلول های جدید شیفت عوض می کنند و لذا ماه رمضان ماه تجدید قوای بدن است .
(۹)در ماه رمضان اغنیا درد ناشی از گرسنگی فقرا را درک می کنند.
(۱۰)در ماه رمضان حجم گناه کمتر می شود تا نقش ایمان معلوم شود .
.
تنها صفحه رسمی حضرت آیت الله موسوی زنجانی در اینستاگرام 👈 @mousavi.zanjani.ir
.
#آیت_الله_موسوی_زنجانی
#سید_حسین_موسوی_زنجانی
#موسوی_زنجانی
#اللهم_صل_على_محمد_وال_محمد
#علامه_زنجانی
#علامه_موسوی_زنجانی
#احادیث
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#ماه_رمضان
#ماه_خدا
#احکام_دین
#مجتهد
https://www.instagram.com/p/B_ddaEqnFql/?igshid=csq382zi8prd
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
هدایت شده از مشکات اهل بیت (ع)
ادامه سوال و جواب فقهی.
⭕️ سوال: آیا در مکاسب بحث اقتصادی به مفهوم روز شبیه کاپیتال مارکس و اشتغال کینز دیده می شود؟
✅ پاسخ :در مکاسب محرمه یکی دو تا مورد به چشم می خورد ، بلی در خیار عیب عبارتی دارد که می رساند به بحث ارزش مبادله رسیده بوده منتها خیلی ناقص . چون ملاک در ارزش مبادله کار اجتماعا لازمی است که فاصله انسان با طبیعت را نشان می دهد اما شیخ می نویسد : فالعبره فی مقدارالمالیه برغبه الناس فی بذل ذالک المقدار من المال بائزائه سواءکان من جهه اغراضهم ام من جهه بیعه علی من له غرض فیه مع کثره ذالک المشتری و عدم ندرته بحیث یلحق بالاتفاقیات .
از نظر شیخ مقیاس ارزش مبادله رغبت رایج بین مردم است ، در حالیکه باید کشف کنیم با وجود اینکه هم طلا مورد رغبت مردم است و هم گندم اما چرا نمی توانیم تعیین کنیم چه قدر از گندم در قبال چه قدر طلا واقع شود؟!
شیخ پاسخی آماده نکرده است .
همانطوری که حوزه ها هیچ قدمی در این شاخه از علوم در طول چهل سال بر نداشته است . بلی مقیاس ارزش مبادله مقدار کاری است بین انسان و کالای مطلوب و موجود در طبیعت صرف میشود. پس رغبت برای بدست آوردن سنگ مرّیخ هست چون طلای خالص است (فرضا) اما فاصله تا کسب آن چه قدر است این تعیین کننده ارزش است. اگر فرضا کار ساده برای بدست آوردن یک کیلو سنگ مریخ هزار ساعت بشود و تولید یک تن گندم هم هزار ساعت بشود ارزش یک تن گندم مساوی با یک کیلو سنگ مریخ است . این مطلب در کتب فقهی نیامده که باید بیابد.
@meshkat_ahlebeit
💠سوال :
سلام
وقتتون بخیر
در قرآن به مخالفین انواع و اقسام توهین ها و اهانت ها شده است :
کر و کور اند چهارپا و الاغ اند
بی اصل و نسب و زنازاده اند
و ...
از سویی دیگر روحانیت نظیر شما با نهایت تعصب پافشاری می کنند که نباید به مقدسات اسلامی تان توهین شود در حالی که مقدس ترین مقدس شما به همه مخالفین توهین و اهانت کرده است.
با توجه به این که ما در جهان اخلاق به این رسیده ایم که پاسخ توهین و اهانت قطعا با توهین و اهانت نمی باشد چرا که اگر گروهی مرتکب خطایی بشوند اصلا دلیل نیست که ما نیز بخواهیم مثل آنان همان کار خطا را انجام بدهیم بنابراین ما هم قرآن را محکوم می کنیم و هم گروه هایی که به اشخاص مسلمانان توهین می کنند.
نمونه ای از توهین هایی که در قرآن آمده است:
إنّ شرّ الدّوابّ عند اللّه الّذين كفروا فهم لا يؤمنون (وصف مخالفین اسلام به شرارت)
و الّذين كفروا يتمتّعون و يأكلون كما تأكل الأنعام (وصف مخالفین اسلام به حیوانات)
و...
دفاع شما از بی اخلاقی های کلامی موجود در قرآن چیست.
✅پاسخ :
سلام و احترام،
اول باید معلوم شود اخلاق چیست؟ سپس بی اخلاقی معلوم شود .
احترام به گوشت خوک، به شراب ، به عمل زنا اخلاق نیست. پس ابتدا باید شئ مورد احترام تعریف شود.
واگر اهانت به شراب ، و یا به گوشت خوک ، خلاف اخلاق تلقی شود ، پس چگونه اسلام با آن مبارزه کند؟.
پس اگر منکرات هر دینی مورد انکار و تحقیر نشود پس چگونه ممنوع شود؟ پس در آیات فوق ، منکرات ، دارد منکر معرفی می شود.
غیر از این راهی نیست .
اگر اسلام به زنای انسانها احترام کند چگونه با زنا مبارزه کند؟
یکی از اَشکال مبارزه تحقیر است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : سلام وقتتون بخیر در قرآن به مخالفین انواع و اقسام توهین ها و اهانت ها شده است : کر و کور ان
💠سوال :
گفتید اول باید معلوم شود اخلاق چیست! سپس بدون این معلوم بشود که اخلاق چیست حکم دادید که احترام به گوشت خوک (خوک هم یک حیوان مثل گوسفند) یا احترام به شراب یا احترام به عمل زنا اخلاقی نیست.
عزیزم چرا برای خودتان می گویید و می روید! گوشت خوک یا گوشت گوسفند یا گوشت گاو بی احترامی کردن دارد؟
شراب یا شیر یا نوشابه و ... بی احترامی کردن دارد؟
زنا هم نزد شما فقط صیغه نخواندن است وگرنه ولو خیانت به همسر و خانواده باشد که حلالش کرده اید!
عزیزم صرفا رابطه میان دو نفر انسان بالغ و آزاد به من و شما هیچ ارتباطی ندارد که زنا است یا صیغه خواندند آنی که مربوط است به قانون این است که اگر خیانت است یعنی شخص با وجود همسر رفته خیانت کرده (جدای از این که صیغه نخوانده اند (زنا) یا حلال شرعی یعنی عقد موقت است یا عقد دائم است) قطعا بی اخلاقی است و ظلم و ستم است که باید برخورد عادلانه با او بشود و واقعا هم دست مریزاد به شما روحانیت گرامی و تعالیم دینیتون که این همه با صیغه خوانی هاتون به منبعی و راه و روشی برای پناه دادن به خائنین به خانواده تبدیل شده اید.
به هر حال متاسفم که به شکل توهین آمیزی مخالفین باورهای خودتون رو به مثابه گوشت خوک، شراب، عمل زنا می بینید. شما همین الان هم در حال توهین کردن هستید که امیدوارم از این رویکرد غیر اخلاقی دست بر دارید و موضوع انسان را به اندازه گوشت خوک و شراب و زنا تنزل ندهید😔
✅پاسخ :
جناب ! طبق کدام اصل عبارت شما صحیح است؟:
((رابطه بین دو نفر انسان بالغ و آزاد به من و شما هیچ ارتباطی ندارد))
چرا من عبارت عالیجناب را صحیح بدانم؟!
از کجا وارد زمین شده ؟!
و یا از کدام مزرعه روییده ؟!
هر کسی گفته , چرا این گفته حجت شده؟!
آری !
انشاالله اگر مخرج این کلام معلوم شود خیلی از مبهمات ، تبدیل به واضحات می شود. بفرمایید.
➖➖➖➖➖➖➖
💠سوال :
می فرمایید خیلی مبهمات حل می شود ولی از دید من این پرسش انحراف از موضوع اصلی بحث است.
با این وجود میگویم که پاسخ سوال شما در خود متن نهفته می باشد که [ رابطه جنسی میان دو نفر انسان بالغ و ازاد (مثل زن و شوهر) به من و شما ربطی ندارد بخاطر اینست که بالغ هستند و آزاد هستند و ضرری به دیگران ندارد]
جناب!
۱. اصالت با آزادی است و اصل بر آزادی است؛ کودک انسانی که به دنیا می آید آزاد می باشد و آزادی فطری و طبیعی او است و تا پایان عمر این حق آزادی با او ادامه دارد، بنابراین اصل بر آزادی است و این سلب آزادی دیگران هست که دلیل می خواهد و مادامی که دلیلی عقلی نباشد این سلب آزادی استبداد و ستم است.
۲. چنین رابطه ای از امور فردی و شخصی فیما بین در دایره حریم و حرمت خصوصی است نه از امور جمعی که به من و شما ربطی داشته باشد.
۳. این شما هستید که باید برای مداخله در امور خصوصی دیگران دلیل موجه و عادلانه داشته باشید وگرنه اصالت العدم می گوید اصل بر عدم چنین اجازه ای برای مداخله کردن در امور خصوصی برای شماست.
در نهایت نشود مصداق این ضرب المثل مشهور باشیم که فضول را بردن جهنم گفت هیزمش تر است !
🌺🌹🌺
✅پاسخ :
پس اولا مخرج مورد انتظار گم شد و پاسخ نداشتید این بن بست اول .
و ثانیا ((اصالت با آزادی است)) هم بر مطلب بی مخرج قبلی اضافه شد اگر مختصر ادامه دهید به اسفل السافلین می رسیم،
آقای محترم در فکر پاسخ باشید . و نه حرف بی مخرج جدید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
نشان دهید کجای مخرج گم شد این شما هستید که از پرسش نخست به انحراف رفتید و بحث را به انحراف کشیده اید.
دوما اصل و اصالت با آزادی است خود امری فطری و بدیهی می باشد زیرا هر کودک انسانی که به دنیا می آید آزاد به دنیا می آید و سلب این آزادی دلیل می خواهد و این اصالت داشتن این آزادی در شعار شما روحانیت هم به چشم می خورد هنگامیکه گفتید (استقلال آزادی جمهوری اسلامی)
مادهٔ ۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر
تمام افراد بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر عادلانه و برادرانه رفتار کنند.
سوما پیداست که پاسخی به نقدها و استدلال ها ندارید و به شدت در تنگنا قرار گرفته اید که مجبور شده اید یا بحث را عوض کنید یا چشمانتان را بر روی استدلال ها ببندید و پاسخ ها را بدون توجه به توضیحات و دلایل و با صرف اتهام زنی فاقد مخرج و نادیده بگیرید.
باور کنید با این رویکرد بنده به اسفل السافلین نمی رویم ولی اگر بخواهیم فضول کار دیگران باشیم قطعا به اسفل السافلین رسیده سپس گفته خواهد شد هیزمش تر است!
من گفتمان ها را به طور کامل در گروه تلگرامی ای منتشر می کنم تا دیگران قضاوت داشته باشند. اجازه می دهید؟
اگر دفاعی دارید خواهشمند هستم که به موضوع اصلی بر گردید. نهایتش این است که جناب تان دلایل ما را در خصوص این که رابطه همبستری صحیح میان اشخاص به من و شما هیچ ارتباطی ندارد صحیح نیست و شما همواره دوست دارید و برای خود این حق را می بیند که حتی در خصوصی ترین امور دیگران مداخله نماید.😔
💠پاسخ :
پس اولا فطرت را قبول کردید که اسلام بود یک شکست .
🔹ثانیا : شما بشر پیش از اعلامیه جهانی را , جاهل به آن اصل معرفی کردید شکست دوم .
ثالثا : دوماً سومًا های معربات شما امکان دارد تا پنجاهماً برسد ، نشان از عمق اطلاع است.
بنظر می رسد به مشت اکتفا کنیم تا خروار حکایت دارد .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
💠سوال :
سلام
در مورد حد ترخص نظر شما و احتمالا چند نفر از علمای دیگه ۵۰۰کیلومتر هست
آیا برای کسانی که کم و بیش از این حکم شرعی اطلاع پیدا میکنند ولی به حکم مرجع خودشون عمل میکنند مشکلی پیش نمیاد نماز و روزه شون باطل نخواهد شد ؟ ممنون
✅پاسخ :
سلام علیکم
ملاک تشخیص وظیفه شرعی است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
🖊🗞📚تاریخ سازان سقیفه
✳️ بارها رسول خدا فرموده اند: از #سنت_من و #اهل_بیت من #حراست کنید.
⭕️پس از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) کودتاگران پیرامون #سقیفه تقسیم کار جالبی کردند، نشستند و تصویب کردند که سه کار باید همزمان انجام شود:
✅الف- سنت از #آل_ابوبکر (عایشه) و #آل_عمر (عبدالله ابن عمر) نقل شود تا با مطرح شدن #عایشه #حضرت_زهرا (علیها السلام) از #قاموس_سنت حذف شود و با مطرح شدن #عبدالله_ابن_عمر #حسنین (علیهما السلام) !
#صحیح_بخاری و #صحیح_مسلم پر شد از #قالت_عایشة و خالی شد از #قالت_فاطمة (س)و....
✅ب- #قدرت از #بنی_هاشم کنده شده و در #بنی_أمیة تثبیت شود و پایه گذار این نظر #کعب_الاحبار یهودی بوده است (به ص 81 ج 12 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید مراجعه نمایید تا محتوای جلسه خصوصی عمر با کعب الاحبار یهودی در خصوص این کودتا را مطالعه فرمائید)
✅ج- شجاعت ، جهاد ، فداکاری و... #اهل_بیت (علیهم السلام) حذف و به جای آنها #صحابه_هایی ساخته شود که وجود خارجی نداشته اند.
🔘این کار به شخصی به نام #سیف_بن_عمر از #قبیله_تمیم از تیره #نزار دارای #مذهب_مانوی (زندیق) متوفای 170 هجری قمری سپرده شد .
🔘 این شخص با #تألیف و در حقیقت با #جعل دو عنوان کتاب به نامهای «فتوح و رده» و «جمل و مسیر علی و عایشه» #دو_هدف را با یک تیر زد:
✅1- شخصی را جعل کرد به نام #عبدالله_بن_سبا و گفت سازنده #مذهب_شیعه اوست در حالی که در تاریخ شخصی به نام عبدالله ابن سبأ وجود نداشته است.
✅2- یکصد و پنجاه 150 #صحابه با این عنوان جعل کرد که اسلام مرهون خدمات آنان است در حالیکه حتی یک نفر از آنان #وجود_خارجی نداشته اند!
(مراجعه کنید به کتاب مرحوم علامه بزرگ #عسکری به نام «150 صحابه ساختگی»)
⭕️اینک ببینید چگونه #طبری ها ، ابن #عساکرها ، ابن #حجرها ، نوکر قلم به دست این تاریخ سازان #سقیفه شده اند!!!
✳️ #طبری فاز اول
نشر اسامی #صحابه_ساختگی #سیف_بن_عمر
✅ #طبری درباره شخصی به نام #قعقاع_ابن_عمرو را به عنوان #صحابه_رسول_خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در #دهها_صفحه از تاریخ خود بحث کرده و دهها مورخ نیز پس از او از تاریخ او مسائلی درباره قعقاع ابن عمرو نقل کرده اند و ما به طور یقین چنین شخصی در تاریخ به عنوان صحابه رسول خدا (صالی الله علیه و آله وسلم) وجود نداشته است تمام مطالب مربوط به شخص فوق دروغ محض است.! سازنده قصه های مربوط به قعقاع ابن عمرو شخصی است به نام سیف ابن عمر در کتاب #الفتوح و #طبری از کتاب #دروغ و #جعلی #الفتوح مطالب قعقاع را برداشته که از اساس #کذب است و غرض سازنده قصه قعقاع تحت شعاع قرار دادن شخصیت حضرت #علی (علیه السلام) بوده است و داستان کذب قعقاع از طریق 68 حدیث منتشر شده است. و از این جمله صحابه ساختگی است:
(2- عاصم ابن عمرو 3- اسود ابن قطبه 4- ابو مغزر تمیمی 5- نافع ابن اسود 6- عفیف ابن منذر 7- زیاد ابن حنظله 8- حرمله بن مریطه 9- حرمله بن سلمی 10- ربعی بن افکل 11- اسود بن ربیعه حنظلی 12- طاهر بن ابوهاله 13- عبید بن صخر بن لوذان 14- عکاشه بن ثور الغوثی 15- عبدالله بن ثور الغوثی 16- عبیدالله بن نور الغوثی 17- وبره بن الحنس خزاعی 18- جویر ابن عبدالله الحمیری 19- عمرو بن محجوب عامری 20- عمرو بن خفاجی عامری 21- عوف ورکانی 22- عمرو بن حکم قضاعی 23- امرؤالقیس بن أصبغ از بنی عبدالله 24- سمّاک بن خوشعه انصاری (غیر از ابودجانه) 25- ابوبصیره انصاری 26- حاجب ابن زید و یا یزید انصاری اشملی 27- سلمی بنت مالک 28- بشر ابن عبدالله 29- مالک بن ربیعه 30- هزهاز بن عمرو 31- حمیضه ابن نعمان بارقی 32- جابر اسدی 33- عثمان بن ربیعه ثقفی 34- سواد بن مالک تمیمی 35- عمرو بن وَبر 36- حمّال ابن مالک بن حمّال 37- رِبّیل ابن عمرو بن ربیعه 38- خُلید 39- حارث ابن یزید عامری 40- عامر ابن عبدالله اسدی 41- عبدالله ابن حفص قرشی 42- ابونباته نائل 43- قریب ابن ظفر عبدی 44- عبدالرحمن بن أبی أهاص 45- عبیدالله بن سعد 46- خصفه 47- یزید بن قینان 48- صیحان بن صوحان 49- شحریب مردی از بنی نجرات 50- مسوّر ابن عمرو 51- شهر ذوی ناف یا ذویناق 52- ثماله ابن انس 53- مهلهل بن زید 54- غزال همدانی 55 معاویه ابن انس و ...)
✅طبری تمام #صحابه_های_ساختگی فوق را از کتاب سراسر #کذب_الفتوح نوشتة سیف ابن عمر گرفته است بدون اینکه خود به جعلی بودن آن پی ببرد.
#ابن_عساکر فاز دوم نشر اسامی #صحابه_ساختگی سیف بن عمر
#ابن عساکر نیز مانند #طبری از تعدادی از صحابه های غیر موجود نام برده و از خدمات آنان تجلیل کرده که غیر از #کتاب_جعلی و سراسر کذب سیف ابن عمر هیچ #مأخذ دیگری ندارد مانند:
(1- قعقاع ابن عمرو 2- عاصم ابن عمرو 3- أسود بن قطبه 4- ابو مغزر تمیمی 5- نافع ابن أسود 6- زیاد ابن حنظله 7- ربیع ابن مطر ابن ثلج 8- حارث ابن أبی هاله 9- جریر ابن عبدالله حمیری 10- عمر ابن حکم 11- إمرءالقیس ابن أصبغ از بن