eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
419 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
تعلیقات
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی حوادث اخیر (4) موضع‌گیری واحد سلبریتی ها و چهره‌های معر
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی حوادث اخیر (5) ❇️ برخی سلبریتی های بین‌المللی که علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفتند... 🔻 همان‌طور که طی یادداشت‌های قبلی گذشت در حوادث اخیر طیف‌های مختلفی از چهره‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی موضع‌گیری رسمی کردند. افرادی که گسترده در داشته و دارای تفاوت در رویکرد و تنوع در جهت‌گیری فکری و سیاسی هستند. 🔻 توجه داشته باشید ما با آشنایی کافی نداریم ازاین رو شاید این اسامی برای ما معنای خاصی نداشته باشد ولی کسانی که از نفوذ و اعتبار جهانی این افراد مطلعند می‌دانند موضع‌گیری آن‌ها دارای چه آثاری است. این دست ابراز موضع موجب امتداد یافتن آن در بین بدنه طرفداران و جامعه مخاطبین می‌شود و به‌مرور به یک تلقی عام اجتماعی بدل می‌شود. ❌ برخی از کارشناسان معتقدند تاکنون هیچ مسئله جهانی وجود نداشته که همه این افراد با تفاوت‌هایی که دارند به‌صورت هماهنگ باهم نسبت به آن موضع واحد بگیرند. همین امر نشان دهنده نوعی برای جبهه‌سازی از سلبریتی های جهانی است. 🔻 این در افراد نشان‌دهنده نوعی تلاش برای ایجاد علیه جمهوری اسلامی و سوق دادن ذهنیت جهانی به‌سمت مشخصی است. 🔻 اقدام اخیر در حذف ایران از کمسیون مقام زن در همین راستا و پس زمینه‌سازی گسترده طی ماه‌های اخیر قابل تحلیل است. 🔻 برخی از این افراد که نسبت به حوادث اخیر ایران واکنش منفی نشان دادند عبارتند از: 🔻 جاستین بیبر (Justin Bieber) خواننده مشهور و برنده ۳۵۲ جایزه مختلف موسیقی و ۴۰۱ بار هم نامزد شده است . دارای ۲۶۹ میلیون دنبال کننده در اینستگرام 🔻 شکیرا (Shakira) خواننده کلمبیای الاصل برنده ۷ جایزه گرمی 🔻 جنیفر انیستون (Jennifer Aniston) بازیگر مشهور هالیوود و برنده گلدن گلوب 🔻 کیم کارداشیان (Kim Kardashian) چهره اجتماعی و برنامه های ریالتی شو با ثروت خالص ۱.۸ میلیارد دولار و ۳۳۶ میلیون دنبال کننده در اینستگرام 🔻 بلا حدید (Bella Hadid) سوپر مدل آمریکایی فلسطینی که یکی از  حامیان بزرگ فلسطین است و در حال حاضر گرانقیمت ترین مدل است 🔻 نازنین بنیادی (Nazanin Boniyadi) هنر پیشه ایرانی الاصل بریتانیایی که به چهره اول تبلیغات علیه نظام در دفاع از حقوق زنان شده است 🔻 آلن دی جنرس (Ellen DeGeneres) مجری همجنس گرای برنامه آلن دجنرس شو که به مدت 20 سال روی آنتن بوده با دها میلیون بیننده روزانه  🔻 اوپرا وینفری (Oprah Winfrey) مجری و برنامه ساز تلوزيون که به مدت ۲۵ سال فعالیت رسانه ای داشته است با بیش از ۲.۵ میلیارد ثروت خالص و برای مدت ۱۰ سال است که جزو تاثیر گزار ترین چهره های جهان است 🔻 آنجلینا جولی (Angelina Jolie) بازیگر صاحب اسکار هالیوود و نماینده پناهندگان سازمان ملل 🔻 ایوا مندز (Eva Mendes) بازیگر و مدل سرشناس هالیوود 🔻 ستینگ: خوانده معروف انگلیسی برنده ۱۷ جایزه گرمی 🔻 حسن مهدی خبرنگار شیعه ام اس ان بی سی که سابقه ای درخشان در دفاع از اسلام و ملت فلسطین دارد 🔻 دکتر شبیر آلی از کانادا و علی دعوه از انگلیس و... مبلغین اهل تسنن و وهابی 🔻 عمار نخجوانی: یکی از موثرترین سخنرانان شیعی در اروپا که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به‌گونه‌ای که برخی وی را مؤثرترین شخصیت شیعی اثرگذار در اروپا می‌دانند. 🆔 @taalighat
❇️ نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به حوادث اخیر (1) 🔻 تقریباً بیش از دوماه بود که از حوادث اخیر کشور می‌گذشت که مدیر حوزه‌های علمیه در قالب انتشار واکنش تفصیلی به این حوادث نشان دادند. eitaa.com/sedayehowzeh/36095 بیانیه‌ای حاوی نکاتی قابل توجه که به بررسی ابعاد و بعد بیان وظایف و رسالت طیف‌های مختلف می‌پردازد. در گام بعدی ایشان بیانیه‌ای خطاب به طلاب صادر نموده و در آن از ضرورت تبلیغ و تبیین در ایام فاطمیه سخن گفتند. 🔻 اما فارغ از محتوای مفید بیانیه، پرسش اینجاست: آیا با حوادث اخیر، نگارش بیانیه است؟ یا بیانیه در کنار اقدام عملی، کنشی مطلوب به‌شمار می‌آید؟ کنش مورد انتظار از مسئولین محترم مرکز مدیریت حوزه علمیه چیست؟ اساساً دارای چه سطحی از اجتماعی و قدرت حل مسئله است؟ به بیان دیگر بیانیه‌ها چه زمانی دارای هستند؟ در ادامه به‌صورت گذرا نگاهی به این موارد خواهیم داشت: 🔻 نوع کنش هر فرد باید متناسب با ، و امکانات و ظرفیت‌های در اختیار او باشد. نوشتن بیانیه زمانی اثر دارد که جامعه، فردی را به‌عنوان یکی از خود به‌شمار آورده و منتظر است نظر و موضع او در حوادث را بداند. 🔻 جناب آقای در فضای عمومی جامعه و کشور اساساً فردی شناخته‌شده و دارای مرجعیت نیستند. حتی شاید با یک کار آماری ببینیم درصد بسیار زیادی حتی اسم مدیر حوزه را هم نمی‌دانند. چه رسد به اینکه منتظر اعلام موضع او باشند. این سخن حتی درباره جامعه مذهبی نیز می‌تواند صادق باشد. 🔻 پس با جایگاه اجتماعی مدیر حوزه اساساً از جنس و رهنمود نیست بلکه از جنس و است. آن هم باتوجه به ظرفیت عظیمی که در دسترس اوست. نخبگان، بزرگان و طلاب اهل اندیشه در حوزه، نهادهای حوزوی و نهادهای فرهنگی حاکمیتی همه در دسترس وی برای اقدام هستند. 🔻 ایشان در بخش رسالت و وظیفه ما، 12 وظیفه برای حوزه تعيين می‌کنند. سوال اینجاست: این وظایف کیست؟ آیا کسی غیر از مدیر حوزه می‌تواند و باید بسیاری از این موارد را محقق کند؟ آیا با صرف بیان بایسته‌ها، شاهد تحقق آن‌ها خواهیم بود؟ به‌نظر باید در نسبت گیری با نیاز به تجدید نظر داریم. مسئله اجتماعی با اقدام حل می‌شود نه با بیانیه. 🔻 البته اگر بیانیه در کنار چند اقدام هوشمندانه عینی قرار گیرد و یک پازل را تکمیل کند، قابل دفاع خواهد بود. طبیعتاً به‌دلیل کاستی اطلاعات ما، ممکن است مدیر محترم حوزه طی این مدت اقداماتی داشته‌اند که از آن بی‌خبریم و قضاوت ما بر اساس نتایج و مشاهدات میدانی است. 📍یک نکته: میزان ، بازتاب، تحلیلِ درباره‌ی بیانیه، نشان‌دهنده مقیاس اثرگذاری آن است. آیا از میزان بازتاب خبری و رسانه‌ای این بیانیه خبری دردست هست؟ 📌 در ادامه طی چند یادداشت پیشنهادهایی عملیاتی برای اقدام متناسب از جایگاه مدیر حوزه تقدیم می‌شود. 🆔 @taalighat
تعلیقات
❇️ نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به حوادث اخیر (1) 🔻 تقریباً بیش از دوماه بود که از حوادث
❇️ نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه کشور (2) 🔻 بیانیه دوم مدیر محترم حوزه‌های علمیه خطاب به طلاب و فضلای حوزه بود که ضمن اعلام تعطیلی یک هفته‌ای حوزه برای ، رهنمودهایی بیان شده است: https://eitaa.com/ismcir/6164 مسئله این است که ما از اقدامات خود چه اهدافی را دنبال می‌کنیم؟ آیا اقدام ما با هدف مدنظر تناسب دارد؟ 🔻 حوزه زمانی نسبت به یک دعوت عمومی، بسیج می‌شود که آن دعوت از جایگاه و رخ دهد. حوزه و طلبه کسی را محل اخذ مأموریت خود می‌داند که برای او جایگاه و یا فقهی قائل باشد. وجود چنین جایگاهی است که موجب به‌پا خواستن و یک می‌شود. 🔻 به‌نظر می‌رسد بیانیه اخیر مدیر محترم حوزه خطاب به حوزویان منجر به یک رخداد اجتماعی و یک نمی‌شود چرا که نه ایشان در بین بدنه دارای مرجعیت هستند و نه ساخت و ساز یک و با نگارش بیانیه رقم می‌خورد. 🔻 حال که با بیانیه، تحقق امری را هدف گرفته‌ایم باید برای عملیاتی شدن آن، سازمان حوزه گارد متفاوتی بگیرد. از گرفته تا و معاونت آموزش و معاونت پژوهش. همه باید سهم خود را در این خیزش ایفا کنند. اقدام مدیر حوزه باید متناسب با امکانات وی باشد، امکانات او عبارتند از دسترسی به بدنه طلاب، سازمان حوزه، نهادهای فرهنگی حاکمیتی و.... . ساماندهی این ظرفیت است که می‌تواند یک اقدام ملی را مورد توقع قرار دهد. 🔻 حال گمان کنید این خیزش (فارغ از تمهیدات لازم و با صرف صدور بیانیه) رخ دهد و تعداد پرشماری به تبلیغ بروند. قرار است چه کنند؟ چه بگویند؟ در کدام نقاط حساس‌تر مستقر شوند؟ چه‌کسی مسئول طراحی این است؟ 🔻 برای ارزیابی میزان اثرگذاری این اقدام باید دو امر مورد سنجش قرار گیرد: 1. تعداد طلابی که در هفته آینده به تبلیغ خواهند رفت و پاسخ به این سوال که آیا این عدد بیش موارد مشابه سال‌های گذشته است؟ (سوال کمّی) 2. میزان اثرگذاری متفاوتی که از این اعزام مبلغین در سطح جامعه رخ خواهد داد. (سوال کیفی) 📌 پاسخ به این دو پرسش می‌تواند به سنجش میزان اثرگذاری اقدام اخیر کمک کند. ادامه دارد... 🆔 @taalighat
حتی خراش نیز به نمیرسد وقتی بناست سینه سپر کند... در را بهم زدند، بهم ریخت زندگیش از این به بعد با چه دلی رو به در کند... 📌 علی اکبر 🆔 @taalighat
تعلیقات
❇️ نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه کشور (2) 🔻 بیانیه دوم مدیر محترم حوزه‌های علمیه خطاب به طلاب
نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه (3) (اگر جای مدیر حوزه بودم چه می‌کردم؟) 🔻 همان‌طور که گذشت جناب آقای اعرافی با صدور دو بیانیه نسبت به حوادث اخیر واکنش نشان دادند. اگر سطح کنش‌گری مدیر حوزه، محدود به صدور باشد، بی‌تردید قابل نقد است. حال اگر بخواهیم خود را جای ایشان بگذاریم، در چنین موقعیتی چه تدبیری را اقدام صحیح می‌دانستیم؟ 📍: تشکیل قرارگاه عملیات فرهنگی 📍: بازخوانی و آسیب‌شناسی عناصر، کنش‌گران، ساختارها و کلان ایده‌های کنش فرهنگی اجتماعی حوزه (و پاره‌ای دیگر از اقدامات که بیان خواهد شد.) 📍مدیر حوزه در قامت یک باید سکان کنش فرهنگی نسبت به اتفاقات را در دست می‌گرفت. ❇️ در لایه‌ی اول مدیر حوزه باید با تشکیل حوادث اخیر با شناسایی محیط نیاز به طراحی و اجرای اقدام متناسب می‌پرداخت. به مواردی اشاره می‌شود: ❇️ با توجه به اینکه بعد مهم اتفاقات اخیر است (فارغ از بعد امنیتی) با طیف گسترده‌ای از جوانان و نوجوانانی مواجهیم که مملو از سوال، احساسات، خشم و برداشت‌های غلط از واقعیت کشور و مسائل جاری هستند. باید به این جمعیت دسترسی پیدا کرد. هرچند این دسترسی در بلندمدت باید به‌لحاظ ساختاری رخ دهد، اما عجالتاً باید اقدام به‌هنگام داشت. از جمله: 1⃣ کُنش تبیینی در دانشگاه‌ها 🔻 شناسایی دانشگاه‌های متشنج و نظام مسائل و پرسش‌ها 🔻 طبقه‌بندی پرسش‌ها و تولید پاسخ 🔻 تولید محتوا مکتوب و چندرسانه‌ای پاسخ به شبهات 🔻 تشکیل یک تیپ عملیات فرهنگی 500 نفره از طلاب متناسب با فضای دانشگاه و تشکیل چند کارگاه یک روزه توجیهی 🔻 اعزام به دانشگاه‌ها و بازخوردگیری هفتگی 🔻 به‌روزرسانی محتوا و آرایش تیپ نسبت به بازخوردهای میدانی 🔻 ظرفیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه 2⃣ کُنش تبیینی در دبیرستان‌ها 🔻 طبقه‌بندی مدارس براساسِ میزان نیاز به حضور جهت تنویر افکار (استعدادهای درخشان، دولتی، غيرانتفاعي و مدارس تحت پوشش طرح امین) 🔻 طبقه‌بندی شبهات و پرسش‌ها و تولید پاسخ 🔻 طی مراحل 4گانه قبل در این مورد 🔻 فعال‌سازی ظرفیت بسیج دانش‌آموزی 🔻 فعال‌سازی ظرفیت انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان 🔻 فعال‌سازی طلاب ، صدرا، معراج 3⃣ کنش تبیینی در بازداشتگاه‌ها 🔻 تشکیل تیم زبده از طلاب جهت حضور در بازداشتگاه‌ها و گفتگو با بازداشت شده‌های حوادث اخیر در سنین نوجوان و جوان 🔻 هماهنگی با دادستان کل کشور جهت دسترسی به زندان‌ها 🔻 طراحی شیوه تعامل و هدف از گفتگو 🔻 بازخوردگیری و طبقه‌بندی اطلاعات به‌دست آمده 🔻 طراحی شبکه ارتباطی با طیف جوانان بازداشت شده جهت اثرگذاری بر این طیف 4⃣ طراحی تبلیغ هدفمند فاطمیه 🔻 ساماندهی تعداد مشخصی از مبلغین ویژه برای کنش‌گری در محیط‌های تبلیغی 🔻 تدوین بسته‌های محتوایی متناسب با نیاز مخاطب هیئتی در فضای اخیر 🔻 طراحی و شیوه‌های جدید تعامل با مخاطب 🔻 طراحی شیوه‌های جدید در محیط تبلیغی 📌 ادامه دارد... 🆔 @taalighat
تعلیقات
نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه (3) (اگر جای مدیر حوزه بودم چه می‌کردم؟) 🔻 همان‌طور که گذشت جنا
نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه (4) (اگر جای مدیر حوزه بودم، چه می‌کردم؟) 🔻 مدیر حوزه‌های علمیه، مدیر ساختمان‌های حوزه، معاونت‌های حوزه، سازمان و ساختار حوزه فقط نیست! مدیر حوزه، مدیر حوزه است. حوزه یک سرمایه‌ی بزرگ انسانی است از طلاب و فضلا و نخبگان. مدیر حوزه نسبت به همه این سرمایه‌ی انسانی است. 5⃣ لزوم تنویر افکار نخبگان 🔻 در بین حوزویان و طبقات مختلف از نخبگان، فضلا، بیوتات و مراجع معظم تقلید برداشت‌های گوناگونی نسبت به حوادث اخیر پیدا کردند. از برخی واکنش‌ها چنین به‌نظر می‌رسد که نیاز به در برخی لایه‌های نخبگانی جدی است. ❌ اظهارنظرها و مصاحبه‌های برخی حوزویان و بزرگان جای بسی تعجب و نگرانی دارد و گویای بی‌اطلاعی ایشان از عمق ماجرای اخیر و ابعاد است. چه‌کسی وظیفه رسیدگی به اذهان ایشان را دارد جز مدیر حوزه؟ 🔻مدیر حوزه موظف است با طبقه‌بندی طیف‌های گوناگون برای هر یک بستری از اطلاع رسانی ایجاد کند. اینکه آیا نیاز است برای مراجع عظام تقلید در سطح وزیر اطلاعات و وزیر کشور حضور پیدا کنند و گزارش دهند و در سطوح دیگر افراد دیگر نیاز به بررسی و تدبیر دارد. 🔻 حتی ممکن‌ است در اينجا نیاز به یک هماهنگی کلی باشد. مثلا دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حوزه مامور این اقدامات باشد، اما تدبیر کلی داستان باید از اصلی و مرکزی با حضور مدیر حوزه رخ دهد. 6⃣ استنطاق نهادهای پژوهشی 🔻 نهادهای پژوهشی حوزه موظفند به پرسش‌های روئین و بنیادین جامعه پایخ دهند اما در بسیاری از مواقع تولیدات آن‌ها با نیاز اجتماعی همراه و همگام نیست. این وظیفه مدیر حوزه است که این مجموعه‌ها را به تولید متناسب با نیاز روز هدایت و راهبری کند. 🔻 این استنطاق تنها اختصاص به نهادهای پژوهشی نداشته و شامل افراد و پژوهشگران و صاحبان فکر نیز می‌شود. ایجاد زمینه سخن گفتن و حرف نو زدن بخشی از عملکرد مورد توقع از آن جایگاه است. 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تعلیقات
1⃣ خودش از اون انسان های با مرام و داش مشتی بود. توی قاموس آدم های با مرام، جایگاه ویژه ای دارد. اصلا خودش یک معیار ارزش گذاری است‌. 2⃣ هرسال ظهر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها منزلش داشت. مجلس خاصی بود. از قبل نماز ظهر شروع می‌شد تا حوالی 4 عصر ادامه داشت. گاهی بیش از ده مداح روضه می خواندند. اصطلاحا روضه بزمی بود. 3⃣ گاهی حالش چنان دگرگون می‌شد که دیدنی بود. همه وجودش بود و روضه بی بی هم روضه غیرت. اصلا آدم های خیلی باغیرت، خیلی بیشتر از روضه بی بی اذیت می شوند. 4⃣ حالش بود. گفت: من می خوام بدانم تو اصلا مسلمان نبود، ولی یک هم نبود نذاره کسی دست روی یک بلند کنه.... 🆔 @taalighat
باز هم اي دختر پيغمبرِ اكرم بمان مرهم درد علي، اي درد بي مرهم بمان زندگي رو به راهي داشتم چشمش زدند كوري چشم همه با شانه هاي خم بمان دست هاى تو شكسته ش هم پناه مرتضي ست تكيه گاه محكم من، پشت من محكم بمان اين نفس‌های شكسته قيمتش جان من است زنده ام با يك دمت پس لطف كن يك دم بمان با همين دستى که دارى باز دستم را بگير پيش اين مظلوم اى مظلومه عالم بمان كم ببوس اين دست هايم را خجالت مي كشم من حلالت مي كنم اما تو هم يک كم بمان آه آه تو مرا به آه آه انداخته جاي كم كم رفتن از پيش علي كم كم بمان آب ها از آسياب افتاد، خوبت مي كنم تو فقط يک چند روزي بيشتر پيشم بمان از تو و از ديدن تو توشه كم برداشتم يار هجده ساله! هجده سال ديگر هم بمان روي تو گر چه ورم كرده ولي با آن خوشم با همين روي بهم پيچيده و مبهم بمان رفته رفته كار من دارد به خواهش مي كشد التماست مي كنم، چيزي نمي خواهم بمان 📌 علی اکبر 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 زمینه (سرّ لولاک، یاعلی مولا) شاد کن جان من که غمگین است رحم کن بر دلم که مسکین است روز اول که دیدمت گفتم... آن‌که روزم سیه کند این است 🎥 دوم 🗓 یک‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۱ 🆔 @taalighat
❇️ به مناسبت سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله ، برای دسترسی آسان به مطالبی که طی این مدت در درباره ایشان نوشته شد، به لینک های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻🔻 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 : تندیس عمار: بخش اول https://eitaa.com/taalighat/273 🔸 : تندیس عمار: بخش دوم https://eitaa.com/taalighat/275 🔹 https://eitaa.com/taalighat/294 🔸 : اسم من، محمد تقی https://eitaa.com/taalighat/296 🔹 : تواضع در محضر ولی... https://eitaa.com/taalighat/299 🔸 : علمدار بصیرت https://eitaa.com/taalighat/300 🔹 : برای تقی دعا کنید https://eitaa.com/taalighat/345 🔹 7: مرد میدان اندیشه https://eitaa.com/taalighat/619 🔹 8: صمیمانه با جوانان https://eitaa.com/taalighat/620 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌 متن حجت الاسلام درباره شخصیت آیت الله https://eitaa.com/taalighat/302 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 1 https://eitaa.com/taalighat/307 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 2 https://eitaa.com/taalighat/308 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 3 https://eitaa.com/taalighat/309 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 4 https://eitaa.com/taalighat/314 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 5 https://eitaa.com/taalighat/315 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🆔 @taalighat
تعلیقات
نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه (4) (اگر جای مدیر حوزه بودم، چه می‌کردم؟) 🔻 مدیر حوزه‌های علمیه
نقدی بر بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه (5) (اگر جای مدیر حوزه بودم، چه می‌کردم؟) 🔹 عملیات گسترده فرهنگی پایلوت در مقیاس قم با محوریت حوزه علمیه 🔻 همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمددند مردم، حوزه‌های علمیه هستند. مخاطب این سخن شخصیت‌های حقوقی و مسئولان حوزه از اعضای شورای عالی حوزه تا مدیر حوزه‌های علمیه تا شخصیت‌های حقیقی حوزه هستند. اما این میان کسی باید سکاندار و میدان‌دار باشد. به‌نظر می‌رسد علمیه یکی از مخاطبان اصلی باشد. 🔻 مدل اقدام مدیران حوزه از جنس رهنمود است نه اقدام. چندی پیش یکی از چهره‌های شاخص حوزه در دیدار شهردار قم گفته بود باید در کنار مسائل عمرانی به فکر مسئله فرهنگی و حجاب قم هم باشید. این بیانات اعجاب‌آور بود. چراکه این حداقل اقدامی است که آقايان در حداقل قم که محدوده حضور آن‌هاست، مي‌توانند رقم بزنند. 🔻 این‌که اکنون توقع داشته باشیم حوزه علمیه بتواند نسبت به تحول و کنش جدی و اثرگذار داشته باشد، توقعی بی‌جاست. چرا که نه چنین عزمی دیده می‌شود نه چنین سازوکاری وجود دارد. اما می‌توان توقع داشت مدیر حوزه به‌صورت در مقیاس عملیات فرهنگی تعريف کند. 🔻دسترسی فوق‌العاده به طلاب اهل فضل و بدنه‌ی نیروی انسانی گسترده در قم این امکان بی‌بدیل را در اختیار مدیر حوزه قرار می‌دهد که در سطح قم یک عملیات گسترده فرهنگی تعریف کند. برخی از اقداماتی که به‌نظر می‌رسد می‌توان در این انتظار داشت. ❌ البته این پیشنهاد زمانی مسموع است که در تجدید نظر کنیم. حوزه باید نشان دهد می‌تواند در تغییر جامعه کنش‌گر و اثرگذار باشد. دوران انقلاب، است نه . اینکه با و سخنرانی بخواهیم تحول فرهنگی رخ دهد، است. حداقل نشان دهيم در یک نقطه مانند قم توانستیم در وضعیت فرهنگی و اجتماعی تحولی را رقم بزنیم. ذهن جوانان را به مدار برگردانیم. ⏬ آنچه در ادامه تقدیم می‌شود تنها یک برای نگاه جدید به مأموریت‌ها و مسئولیت‌های حوزه است. شاید در روش اختلاف یا رویکرد اختلاف نظر باشد اما می‌توان به‌عنوان باب جدید گفتگو از آن سخن گفت. برخی اقدامات 1⃣ طراحی چشم‌انداز فرهنگی قم 2⃣ تدوین برنامه عملیاتی تحقق چشم‌انداز 3⃣ به‌کارگیری ظرفیت نخبگانی و طلاب در صف و ستاد عملیات 4⃣ تحول در ساختار فرهنگی 5⃣ یکپارچه‌سازی اقدام فرهنگی متولیان حاکمیتی فرهنگ در راستای تحقق چشم‌انداز برخی اقدامات 1⃣ برنامه‌ریزی برای حضور اثرگذار طلاب در و با رویکرد: 🔹حل مشکلات فکری 🔹 اعتمادسازی و شبه زدایی 🔹 ارتقای فکری، معرفتی، روحی 🔹 ایجاد بستر دوستی و رفاقت ◀️ در قالب: 🔹 معلم و دبیر و استاد دروس مرتبط (براساس پیوست شیوه اثرگذاری و ماموریت محوری) 🔹 مربی پرورشی (براساسِ ایده تربیتی) 🔹 حلقه‌های معرفت و جلسات پرسش و پاسخ (براساسِ طراحی پیشینی) 🔹 امام جماعت (طراحی برنامه ویژه برای استفاده از ظرفیت نماز جماعت) 2⃣ برنامه‌ریزی برای هم‌افزایی مدارس دارای رویکرد تربیت دینی و گسترش الگوهای موفق (تحول در سبک تربیتی نسل جدید) 3⃣ مدیریت مقوله و حجاب در قالب طراحی چرخه مدیریت و حل مسئله (دارای توضیح تفصیلی) 4⃣ حضور و ارتباط مؤثر در در قالب‌های گوناگون گروه‌های جهادی، مساجد، طرح امام محله، پایگاه و حلقه‌های معرفتی (توسعه‌ی حضور و نقش روحانی در حیات جامعه) 5⃣ حضور و اثرگذاری در متن قم و کسبه و حرکت به‌سمت بازار اصیل اسلامی 6⃣ تأسیس دفتر جذب اجتماعی و زمینه‌سازی برای اجرای موارد موفق در مقیاس کوچک 7⃣ تفکیک قم بر اساس خصوصیت، نیاز و مسئله فرهنگی (اقدام مسئله محور) ❇️ اگر در قم یک الگوی موفق مدیریت فرهنگی با محوریت حوزه را به‌نمایش بگذاریم می‌توان این الگو را تعمیم داد. 🆔 @taalighat
📚 دهه شصت را روایت نکردیم ضربه خوردیم، دهه‌های اخیر را روایت کنیم 🔻 سر کلاس با دانشجویان دانشگاه الزهراء تهران دانشجویی پرسید: استاد میشه درباره وقایع سال 78 و کمی 88 توضیح دهید! اول جاخوردم، چون احساس می‌کردم این‌ها که بخشی از خاطرات واضح نسل ماست، سوال کردم مگه شما متولد چه سالی هستید؟ گفتند دهه 80!! یعنی اساسا طیفی از دانشجویان امروز وقایع 78 را ندیده و 88 هم خردسال بوده‌اند. 🔻 باید متوجه باشیم ذهنیت روشنی از سال‌های پس از انقلاب ندارد. پس با یک عطش و مواجه است. او نمی‌داند طی سه دهه گذشته چه بر سر کشور آورده است. او نمی‌داند اگر امروز به چیزی دارد، بانی این مشکلات قصور و تقصیرهای تفکر است. 🔻 همان کسانی که امروز لیدر و قبله و مطالبه‌گر شده‌اند، متهم_ردیف_اول مشکلات انباشه شده امروزند و آن‌های که امروز متهم‌اند، بانی موفقیت‌ها و افتخارات ملی اند. 🔻 را باید روایت کنیم تا در دست جریان انقلاب باشد، بدون حب و بغض و با رعایت امانت و نقل همه جوانب واقعیت. 🔻 بگوییم طرح با آرمان‌های انقلاب چه کرد. بگوییم گفتمان اصلاح‌طلبانه چگونه به محدودیت انقلاب و آزادی تفکر غربی و انحطاط فکری انجامید. بگوییم گفتمان چگونه در مذاکره کرد و منافع ملی را پای غرب‌گرایی ذبح کرد. 🔻 بگوییم گفتمان خدمت و دهه هشتاد چقدر شیرین بود و شیرینی مدیریت انقلابی چطور در ذائقه مردم هنوز خاطره‌انگیز است. نترسیم از گفتن واقعیت‌ها، نترسیم از اینکه بگوییم در دوره احمدی‌نژاد انقلاب به ریل بازگشت. روایت ، روایت احمدی‌نژاد نیست، روایت یک تلاش همه‌جانبه بدنه انقلابی کشور است. 🔻 بگوییم، ساکت نباشیم، روایت کنیم، صادقانه، واقعبینانه، دلسوزانه برای نسل جوان، برای ادامه انقلاب... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ◀️ مقام معظم رهبری: اگر شما روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند 📌 «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.» 🆔 @taalighat
📌 یک استفهام حقیقی؟ (نگاهی به نسبت ما با جهاد تبیین) 🔻 تصور مسئولین فرهنگی و کنش‌گران فرهنگی ما از بیانات آقا با موضوع چه بوده است؟ 🔻 واقعاً تصور ما از واژه که ولی امر آن را به صراحت و با قید فوریت مطرح می‌کند، چیست؟ 🔻 آیا و شیوه کنش بعد از این بیانات آقا دست‌خوش تغییر شد؟ اساساً آیا چنین برداشتی وجود دارد که الان امر به جهاد شده است و ما مخاطب این امر هستیم؟ یا نهایتاً یک خواسته و مطلوب در کنار ده‌ها مطلوب دیگر است که باید به‌صورت و پایه‌ای حل شود؟ 🔻 گذشته از سازمان‌ها، خود ما کنش‌گران خرد عرصه فرهنگ، چه تغییری در زندگی خود ایجاد کردیم؟ آیا در زیست خود، برنامه علمی و مطالعاتی و کنش اجتماعی خود تحولی را رقم زدیم؟ 🔻 چرا زمان دفاع مقدس، رزمنده‌ها با فرمان جهاد امام این‌طور برخورد نمی‌کردند؟ یعنی خود را باهمه وجود مخاطب می‌دیدند و سامان زندگی خود را به‌هم می‌زدند. 🔻 واقعاً سؤال است که آیا آقایان اعرافی (حوزه) ، قمی (سازمان تبلیغات)، واعظی (دفتر تبلیغات)، رستمی (نهاد)، حاج علی اکبری (اتحادیه، امور مساجد، شورای سیاست‌گذاری)، عاملی (انقلاب فرهنگی)، بعد از طرح مسئله در حداقل بخشی از برنامه خود تغييری دادند؟ آیا نسبت ویژه‌ای با آن تعریف کردند؟ یا برنامه‌های سابق خود را مصداق جهاد تبيين برشمردند و در نتیجه بلندمدت برنامه‌های فعلی را تحقق جهاد تبیین دانستند؟ ⛔️ بی‌تردید منظورم اقدامات سخیفی چون سخنرانی و همايش و بیانیه درباره جهاد تبیین نیست. سخن در تغییر ، ، اقدامات هوشمندانه و خود را مخاطب حقیقی فرمایش آقا دانستن است. 🔻 اگر مسیر فعلی درست بود، چه نیازی به فرمان بود؟ 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مرد میدان یا قهرمان ملی؟ 🔻 بعد از شهادت ، مقام معظم رهبری تلاش کردند تا با محوریت شخصیت ایشان به یک و هویتی برای ایران و حتی فراتر اقدام نمایند. در این مفهوم محوری یا به اصطلاح مهمترین عنصری بود که می‌توانست به خوانش از این شخصیت و قرائت اجتماعی از او جهت و رویکرد دهد. آقا با هوشمندی کلیدواژه‌ی را برگزیدند. 🔻 چنین ظرفیتی دارد که احساسات و انگیزه‌های همه ایرانیان را فارغ از سلیقه‌های جزئی و گرایش‌های سیاسی حول یک شخصیت گردهم آورد. برای آن‌ها کند تا در آینه‌ی شخصیت و حرکت این مرد هویت جدید خود را بازخوانی کنند و خود را بسازند. 🔻 در چنگ جریانات سیاسی گرفتار نمی‌آید. سیاست‌های کلان انقلاب اسلامی را در خود جای می‌دهد و آن را بخشی از هویت می‌داند. را یک آرمان ملی می‌کند و نسل جدید را استکبار قرار می‌دهد. در چنین شرایطی انقلاب و آرمان‌ها و باورداشت های اساسی آن عمومیت می‌یافت و ، اسطوره عصر جدید ایرانیان می‌شد. 🔻 آقا در یک گام بالاتر تلاش کردند حاج قاسم را نه تنها قهرمان ملی که معرفی کنند. وجه مشترکی که می‌تواند به هویت واحد ملت‌های منطقه تبدیل شود. يعنی یک مفهوم با ظرفيت‌های تمدنی و . 🔻 اما طبق معمول کج سلیقگی و عدم درک صحیح از رویکرد آقا، موجب شد مفهوم (که هرچند در جای خود صحیح بود)، به‌عنوان مفهوم محوری قرار داده شود. مرد میدان به‌سادگی قابلیت ایجاد در مقابل خود دارد و به‌شدت مفهومی تقلیل دهنده است. مرد میدان چتر کوچکی دارد و دیگری او مرد دیپلماسی است. یعنی در عرض او کسی چون می‌توانست هم وزن و مقابل این مفهوم تعریف شود. چتری بسته و کوچک که امکان هویت‌سازی آن نیز بسیار محدود است. 📍چرا دست فرمان آقا را خراب می‌کنیم؟ 🆔 @taalighat
⛔️ حرمت شکنی شارلی ابدو و ثبات ما در انفعال 🔻 حدود یک‌ماه پیش بود که نشریه فراخوان درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی داد. 🔻 در همان موقع به برخی دست‌اندرکاران گفته شد اکنون در نطفه باید این اقدام را خفه کرد. اگر نیاز به احضار یا اخراج یا تهدید سفیر، تعامل دیپلماتیک و واکنش محکم است، الان زمان آن است، اما متأسفانه مسموع واقع نشد. بااینکه اتفاقی که یک‌ماه آینده با آن مواجه خواهیم شد کار دشواری نبود. اکنون در در حال محکوم کردن هستیم. 🔻 از سوی دیگر حجم محتوای تولیدشده علیه جمهوری اسلامی و شخص در سه‌ماه اخیر در سطح بین‌المللی بسیار بالا بوده که به برخی از ابعاد آن در یادداشت‌های پیشین اشاره شد. بی‌تردید بستر باورپذیری تولیدات رسانه‌ای رافراهم می‌کند. کاری این سه‌ماه مستمراً انجام شد. اما نسبت به همین موارد نیز اقدام درخوری صورت نپذیرفت. 🔻 آقایان چقدر از حجم تولیدات گسترده دیگر علیه رهبری در فقط سه ماه اخیر مطلع هستند؟ گمان می‌کنند فقط قصه، شارلی ابدو بود و تمام؟ حالا مواجهه صحیح چیست؟ مواجهه در سطوح بین‌المللی چه قواعدی دارد؟ میزان آمادگی برای در جبهه ما چقدر است؟ پاسخ به این پرسش‌ها برای انتخاب تعیین کننده است. 🔻 اما امروز دوستان در حال نگارش و عزاداری هستند و درپی واکنش مناسب!!! بله قطعا همه غمگین هستیم از جسارت و هتک حرمت ساحت عزیزتر از جانمان اما چرا همواره یک یا چند گام عقبیم؟ 📌 درادامه به ترک فعل‌ها در این زمینه اشاره می‌کنیم... 🆔 @taalighat
تعلیقات
⛔️ حرمت شکنی شارلی ابدو و ثبات ما در انفعال 🔻 حدود یک‌ماه پیش بود که نشریه #شارلی_ابدو فراخوان #کار
♻️ لینک مطالبی که با عنوان (نگاهی به بازتاب رسانه‌ای و ابعاد بین‌المللی حوادث اخیر) نوشته شد: 🔹 سطح جدیدی از ایران هراسی🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/738 🔹 ترانه شروین نامزد جایزه جهانی گرمی🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/742 🔹 بازتاب جهانی ترانه شروین به‌عنوان زبان ایرانیان🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/745 🔹 موضع‌گیری واحد سلبریتی ها در سطح بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی 🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/748 🔹 معرفی برخی سلبریتی هایی که علیه ایران موضع گرفتند🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/818 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تعلیقات
⛔️ حرمت شکنی شارلی ابدو و ثبات ما در انفعال 🔻 حدود یک‌ماه پیش بود که نشریه #شارلی_ابدو فراخوان #کار
فقدان تصویرسازی بین‌المللی از رهبران انقلاب و راه‌های نرفته فراوان ... 🔻 شارلی ابدو یا هر اقدام سخیف دیگری زمان امکان اثرگذاری پیدا می‌کند که زمینه اجتماعی برای باورپذیری آن تصویر وجود داشته باشد. باید به بیش از یک دهه گذشته بازگردیم و خیلی از کم‌کاری ها را مرور کنیم 1⃣ فقدان روایت جهانی و تصویرسازی از رهبران انقلاب 🔻 در گفتگو با بسیاری کسانی‌که از دیگر کشورها به شیعه یا انقلاب گرویدند شنیدیم ما مجذوب خمینی شدیم. در حالی‌که انقلاب برای تصویرسازی از امام راحل کار درخوری نکرد ولی اما روایت شد و در مقیاس جهانی جلوه کرد. آن هم دلایل و زمینه‌های خاصی داشت که بیان آن مجال دیگر می‌طلبد. 2⃣ فقدان فعالیت رسانه‌ای در برابر سانسور بین‌المللی 🔻 کشورهای جهان می‌کوشند از رهبران خود تصویر منجی بین‌المللی بسازند. برای این امر ده‌ها فیلم و مستند و خبر تولید می‌کنند. اوصافی که ندارند را به‌صورت هالیوودی برای آن‌ها می‌سازند تا ضریب خود را بین ملت‌ها گسترش دهند. اما ما پیرامون امام و آقا در سطح بین‌المللی هیچ کار در خور توجهی نکردیم. حتی زمانی که BBC آن مستند کذایی را درباره آقا ساخت. 3⃣ فقدان توصیف شخصیت علمی و اندیشه ای 🔻 امام و آقا به‌مثابه دو اندیشمند و معرفی نشدند بلکه در سطح دو رهبر سیاسی تقلیل یافتند. 🔹 عدم ترجمه آثار مهم 🔹 عدم ترویج اندیشه آن‌ها در مجامع آکادمیک 🔹 عدم اشاعه نظریات آن‌ها در بین اندیشمندان جهان 🔹 عدم ترجمه آثار متناسب با مخاطب جوان اروپایی و آمریکایی همه و همه موجب شد با یک مواجه شویم و در این میان و اپوزیسیون به روایت غالب تبدیل شود. 4⃣ عدم انجام اقدامات لازم بعد از نامه رهبری به جوانان اروپایی 🔻 رهبر معظم انقلاب در 1 بهمن 1393 با نگارش نامه به ، بر اساس محاسبه دقیق از فعال‌شده در غرب، مقیاس مخاطب انقلاب اسلامی از جبهه مقاومت و جهان اسلام را به آزادیخواهان جامعه غربی توسعه دادند. یعنی قراردادن انقلاب در موضع فعال و در تلاش برای جلب قلوب بدنه‌ی جوان غربی. 🔻 اما نهادهای مسئول برای ترویج این نامه، زمینه‌سازی برای دیده‌شدن آن و ایجاد بستر تخاطب هیچ اقدام اثرگذار و درخورتوجهی انجام نداند. گزارش‌های صوری به‌کنار، سخن از است. اقدام اثرگذار یعنی یک بدنه‌ی اجتماعی جدید به مخاطبین انقلاب افزوده شود. درنتيجه امروز که کاریکاتور می‌کشد او بود که جواب می‌داد، محکوم می‌کرد و حتی اقدام اجتماعی و اعتراض مدنی را سامان می‌داد. ولی همه این کارها مغفول باقی‌ماند. ❇️ همانطور که مشاهده می‌شود با یک جدی مواجه هستیم. ترک فعل به‌معنای عدم انجام هیچ‌گونه اقدامی نیست بلکه به‌معنای عدم انجام اقدامات گسترده اثرگذار است برخی مجموعه‌های مسئول دراین زمینه عبارتند از: 🔹 سازمان فرهنگ و ارتباطات 🔹 رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی 🔹 مجمع جهانی تقریب مذاهب 🔹 جامعه‌المصطفی العالمیه 🔹 معاونت برون مرزی صدا و سیما 🔹 مراکز اسلامی خارج از کشور 🔹 معاونت بین‌الملل دفتر رهبری 🔹 دفتر حفظ و نشر آثار رهبری 🔹 و... 🆔 @taalighat
🔹 یک: چندی پیش دوست عزیز و انقلابی ای زنگ زد و اول و آخر را گفت. ازاینکه چقدر زحمت کشیده برای رای آوردن رئیسی و چقدر این دولت آرزوها را به باد داده و شایسته‌سالاری نیست و... حالا قصه چی بود، منتظر بود به‌سمتی منصوب شود و نشده بود. چندی بعد همین برادر، جایی مدیر شد. دیگر هیچ انتقادی از او به‌گوش نرسید. بدجور آرام شده بود. 🔹 دو: رفیق عزیز دیگری زنگ زد بین این مسئولیت و آن مردد بود. صحبت از فیش حقوقی چرب تر مسئولیت دیگری شد، و دیگری که چرب تر بود اتفاقا انتخاب شد. ایشان هم آرام شد. 🔹 سه: نزد بزرگواری بودم که ظاهراً انتظار یک مسئولیت ملی را داشت که نشده بود. از شروع کرد به شستن و فحش دادن تا پایین مملکت. حالا احتمالا بعد از انتصاب به یک مسئولیت ملی او هم آرام می‌شود. 🔹 چقدر قرص‌های آرام‌بخش خوبی هستند این مسئولیت‌ها!!! 🔻 داداش گلم، رفیق عزیزم، سرور بزرگوارم تو رو خدا بی‌خیال. در جمهوری اسلامی نیست، به یار و راهِ یاری یار است. عوض کنیم این عینک‌ها را. یکی دنبال مسئولیت، آن‌یکی در حسرت مسئولیت، این‌یکی در حال تهیه رزومه برای مسئولیت، آن‌یکی.... 📍مسئولیت اگر برای خدا باشد خوب است و اگر برای دنیا باشد آتش‌ است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 از حق نگذرم خاطراتم از رفقای عشقی که مثل بچه‌های زمان جنگ هستند، کم نیست و بعدا خواهم نوشت ولی این چند روز چیزهایی پیش آمد که دردم آمد. همین! حیف که نمی‌توان حرف زد و اشاره مستقیم داشت که کی و کجا! 🆔 @taalighat
تعلیقات
#غصه 🔹 یک: چندی پیش دوست عزیز و انقلابی ای زنگ زد و اول و آخر #دولت_جدید را گفت. ازاینکه چقدر زحمت
❇️ مدتی ذیل هشتک و خاطراتی ناب از زندگی زیبا و مجاهدانه قدیمی‌ها نوشتم. ❇️ برخی گفتند خب این حرف ها دوره‌اش گذشته و دیگر از آن جنس آدم‌ها پیدا نمی‌شود. اما کاملاً مخالفم و طی چند یادداشت برخی خاطرات از رفقایی که دهه شصتی و دهه هفتادی هستند و الان دارای مسئولیت‌های مهم‌اند با همان روحیه‌ی جهادی و انقلابی می‌نویسم انشالله. ❇️ با یادداشت دیشب برخی احساس کردند دارم حکم کلی می‌کنم که همه مدیران جوان دوره جدید این‌گونه اند، پس در ادامه از باب: عیب می جمله بگفتی، هنرش نیز بگو مواردی را می‌نویسم: 🔻🔻🔻🔻
تعلیقات
❇️ در ادامه برای دسترسی آسان، لینک یادداشت‌هایی که ذیل هشتک #قدیمی‌ها با عنوان #مدیران_پنجاه_و_هفتی
مدیران دهه شصتی با روحیه‌ی پنجاه و هفتی (1) 🔻 یک سازمان فرهنگی مهم در میان بود. خیلی‌ها برای آن تلاش و می‌کردند. اما او آرام یک گوشه نگاه می‌کرد. یک جوان توانمند با روحیه‌ی پنجاه و هفتی. چندبار پیشنهاد دادیم شما هم جزو گزینه‌ها باش، قبول نکرد. بعد از مدتی که برایش محرز شد وظیفه دارد، فقط زنگ زد و گفت حرفی ندارم، همین! نه اصرار، نه پافشاری، نه لابی... کار را سپرد دست اوستا کریم. اتفاقا همو به‌عنوان آن مجموعه مهم انتخاب شد علی رغم همه بداخلاقی‌ها و کارشکنی‌ها. 🔻 در همان چندماه اول آنقدر موفق و متفاوت ظاهر شد که مسئولین ارشد گفتند سعی کن بیشتر در جلسات رسمی باشی، دیده شوی تا زمینه رشد و رفتن به را پیدا کنی!!! با خنده گفت: مناصب بالاتر؟؟؟ مگه اومدم برای منصب پشت منصب گرفتن؟ یک وظیفه‌ای داشتم اومدم انجام بدم، تموم شد برمی‌گردم سر کار قبلی خودم (کار آزاد داشت). 🔻 یعنی برای مسئولیت و چند سال بعد نه کیسه دوخته بود، نه چرتکه انداخته بود. فقط همین! ❌ در دوران جدید که سر کار است مراقب باشیم دنبال رشد ظاهری و گرفتن مسئولیت برای پریدن به مناصب بالاتر و... نباشیم. خطری که برخی جوانان انقلابی را تهدید می‌کند. ➖➖➖➖➖➖➖ 🔰️ پی‌نوشت: مدیر پنجاه و هفتی کنایه از مدیران دوره پیروزی انقلاب اسلامی هستند که مختصات ویژه‌ای از جهادی و انقلابی و مهذب بودن داشتند. 🆔 @taalighat
نگاهی به ویژگی‌ها و امتیازات دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ❇️ پس از یک تأخیر طولانی دولت اقدام به تغییر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کرد. انتخاب استاد می‌تواند زمینه‌ساز تغییر در رویکرد و عملکرد شورا باشد. باتوجه به بیش از پانزده سال آشنایی از نزدیک با ایشان به برخی ویژگی‌های برجسته وی اشاره می‌کنم: 🔹 روحیه‌ی انقلابی و جهادی 🔻 استاد خسروپناه روحیه جهادی دارد. حجم فعالیت، گستره فعالیت و تنوع حوزه‌های فعالیت ایشان نشان می‌دهد وی خود را محدود به حوزه کار سازمانی نمی‌کند. خسروپناه خود را نسبت به کلیت انقلاب اسلامی و حوزه‌های گوناگون آن مسئول می‌بیند. از طرفی دیگر استاد خسروپناه انقلابی است. اهل هزینه دادن بر سر حفظ اصول است ولو دیگران بر او خدشه کنند و خرده بگیرند. این یعنی زیر بار تطمیع و یا تهدید نمی‌رود. 🔹 قدرت اجرایی 🔻 معمولاً چهره‌های علمی فاقد توانایی یا تجربه کار اجرایی هستند. اما استاد خسروپناه علاوه بر وجهه علمی و نظریه‌پردازی دارای توانمندی مدیریت اجرایی نیز هست. همین موجب می‌شود در جایگاه دبیری شورا بتواند پروژه‌هایی را پیش برده و مدیریت کند. 🔹 رویکرد تعاملی 🔻 در حوزه فرهنگ در عین تمرکز بر اصول و مبانی توان تعامل با جریانات فکری مختلف امری ضروری است. استاد خسروپناه دارای روحیه‌ی تعاملی و ارتباطی مناسبی است که زمینه همکاری، خوش‌بینی و تعامل با طیف گسترده‌ای را فراهم می‌آورد. 🔹 ارتباطات گسترده با جبهه 🔻 استاد خسروپناه طی سال‌های اخیر و به‌دلیل دغدغه‌ی فرهنگی و نیز حضور در هیئات اندیشه‌ورز قرب ارتباط گسترده‌ای با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از هنرمندان و سنماگران تا کنش‌گران عرصه فرهنگی و اجتماعی یافته است. همین دسترسی، ارتباط و اعتماد متقابل موجب می‌شود برای عملیات فرهنگی بتواند از ظرفیت بی‌بدیل جبهه بهره برد. 🔹 نگاه جبهه‌ای 🔻 استاد خسروپناه در عین تعلق فکری به اندیشه بنیادین و اصیل حکمی اجتهادی اما دیگر جریانات فکری انقلاب اسلامی را نیز نفی نکرده و با نگاه جبهه‌ای به آن‌ها نگاه کرده و همین موجب می‌شود بتواند از ظرفیت‌های گسترده آن بهره برد. 🔹 روحیه‌ی تحول خواهی 🔻 اما یک مهم دیگر اینکه استاد خسروپناه برخورداری از روحیه تحول خواهی است. این امر به‌علاوه روحیه جهادی و مبتنی بر نظریه اصیل و پایه می‌تواند زمینه پیشرفت در حوزه فرهنگ را فراهم آورد. ➖➖➖➖➖➖➖ 📍اما در عملکرد و اثرگذاری عینی الزاماتی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم داشت. 🆔 @taalighat