eitaa logo
نکات ناب علامه جوادی آملی
295 دنبال‌کننده
560 عکس
191 ویدیو
1 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: خداوند بر کافران و منافقان 🎛 خداوند بر کافری که در اسیر است: « أحاطت به خطیئته »، احاطه قهری دارد و چون منافق نیز در درون خویش، کافر است، از این رو خداوند در شمار اوصاف منافقان می فرماید: «خدا بر کافران احاطه دارد». 🎚 یعنی، خداوند بر کافران محیط است، خواه کافرانی که کفر خویش را ظاهر می کنند و خواه کافرانی که درونشان کفر و است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥راهپیمایی مردم نیویورک در حمایت از فلسطین و یمن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: خداوند بر کافران و منافقان 🛑 پایان بخش هر یک از دو آیه مورد بحث، هشداری است به منافقان؛ زیرا در پایان آیه اوّل سخن از بر کافران است: « والله محیط بالکافرین » و در پایان آیه دوم برای تثبیت وعیدهای بیان شده، سخن از بی کران خداوند است: « إن الله علی کلّ شی ءٍ قدیر » . 🔴 ، هم می تواند منافقان را با غرش هولناک رعد آسمان بگیرد و هم با صاعقه سوزان آن هلاکشان کند و هم می تواند آنان را در تیرگیهای متراکم چنان گرفتار کند که توان رفتن نداشته باشند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نیمی از غزه به طور کامل نابود شده و با این روند تمام آن نابود خواهد شد گوشه‌ای از ویرانی بجای مانده از بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی در میدان ابو شرخ در شمال غزه https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 1⃣ و در مثلهای قرآنی ⏺ در برخی از تمثیل های قرآنی خدای سبحان گاهی به آب و گاهی به آتش مثال می زند، چنانکه در سوره رعد، آب و آتش در دو مَثَل همدیگر آمده است: « أنزل من السماء ماءً فسالت أودیة بقدرها فاحْتمل السیْل زبداً رابیاً وممّا یوقدون علیه فی النار ابْتغاء حلْیة أو متاعٍ زبد مثله کذلک یضرب الله الحق والباطل ». ⏸[ترجمه] (ﺍﻭ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺁﺑﻲ ﻓﺮﻭﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﭘﺲ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ [ﻇﺮﻓﻴﺖ] ﺧﻮﻳﺶ ﺟﺎﺭﻱ ﺷﺪ ﻭ ﺳﻴﻠﺎﺏ، ﻛﻔﻲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩ. ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺯﻳﻮﺭ ﻳﺎ ﻛﺎﻟﺎﻳﻲ، ﺁﺗﺶ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﻲ ﺍﻓﺮﻭﺯﻧﺪ [ﻧﻴﺰ] ﻛﻔﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﻒِ ﺳﻴﻠﺎﺏ [ﺣﺎﺻﻞ ﺷﻮﺩ]. ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺭﺍ [ﻣَﺜَﻞ] ﻣﻲ ﺯﻧﺪ. ﭘﺲ ﻛﻒ ﺑﻪ ﻛﻨﺎﺭﻱ ﺭﻓﺘﻪ [ﻭ ﻧﻴﺴﺖ ﺷﻮﺩ] ﻭ ﺍﻣّﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﻣﻔﻴﺪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﺪ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺜﺎﻝ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺯﻧﺪ.) ⏮در مثل مورد بحث نیز هم سخن از آسمان است و هم سخن از و صاعقه آن. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
🔴کاور جدید عنوان: "چه کسی بر امواج حکومت می کند؟" تیتر مربوط به اختلال در تردد دریایی در دریای سرخ است. مسیرهای دریایی تجاری که حدود ۲۰۰ سال تحت کنترل بود، حالا در معرض اشراف و مدیریت حوثی های یمن قرار دارند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 2⃣سرّ تعبیر در «کلّما» و«إذا» ▫️ روشن شدن راه منافقان با فروغ برق آسمان، با کلمه «کلّما» و تاریک شدن آن با کلمه «إذا» بیان شد. ▪️سرّ تفاوت تعبیر آن است که کلّما برای است و إذا «وقتیّه فجائیه»( ) است و چون انتظار مسافر راه پیما آن است که همواره راهش روشن باشد، فروغ بخشی برق با تعبیر کلّما بیان شد و چون مسافر از ظلمت صحنه، هراسناک می شود، از پایان گرفتن برق و برچیده شدن دفعی فروغ آن با إذای وقتیه فجائیه یاد کرد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 3⃣راز الهی بر منافقان 🌚 تعبیر از منافقان به عنوان و به اسم ظاهر نه ضمیر با آن که همه آنچه در آیات هفدهم تا نوزدهم یاد شده به صورت ضمیر است، نه اسم ظاهر برای نکاتی است که برخی از آنها بازگو شد و برخی نیز بدین قرار است: نفاق همان کفر است و تصریح به اسم ظاهر به جای ضمیری که به منافقان برگشت کند، برای تفهیم علّت احاطه قهرآمیز الهی بر آنهاست، چنانکه تصریح به آن در اثنای مَثَل و قبل از تمام شدن آن، برای با مُمثّل و احضار آن و همچنین تطبیق مثال با مُمَثّل در ذهن است. 🪐 در این آیه مشابه معنای احاطه در آیات: « إنّا أعتدنا للظالمین نارا أحاط بهم سُرادقها » ، « وظنّوا أنّهم أحیط بهم... » ، « وأحیط بثمره فأصبح یقلّب کفّیه علی ما أنْفق فیها »، « لَتَأْتُنَّنی به إلّا أن یُحاط بکم » ، « إن جهنم لمحیطة بالکافرین » و مانند آن، و تعذیبی است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
♦️دختری که بدنش زیر آوار ماند رو با گلوله رو سوراخ کردن لعنت به کسی که از اسرائیل حمایت می کند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 4⃣ سرّ نفاق در منافقان 🔴چون چشم و گوش دل منافقان، محجوب و بلکه مطموس و محو شده است، ندای تبشیر فرشتگان رحمت و صدای انذار فرشتگان غضب را نمی شنوند و آثار منادیان غیبی را نمی بینند. از این جهت به فطرت اصلی خود برنمی گردند. 🟠 از طرف دیگر چون آنان گنگ است توان آن را ندارند که وضع موجود خود را برای صاحبدل درد آشنا بازگو کنند و با عرض حال خویش بر طبیب حاذق، به درمان بیماری روح خود بپردازند. ⚫️از این جا سرّ آن که خداوند سبحان در تحلیل دوام نفاقشان، کوری، کری و گنگی آنها را بیان می کند روشن می گردد و اگر هم طبیب صاحب دَمی بخواهد از درون، درد آنها را درمان کند، بر اثر نداشتن ، توان دریافت پیام و ندای هاتف غیبی را ندارند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مادری که جسد کودک شهیدش را حمل و از بمباران‌های اسرائیل فرار می‌کند https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 5. گروههای در آیات آغازین سوره 🛑 خدای سبحان در آغاز سوره بقره، بعد از ذکر و اوصاف ویژه آنان در پنج آیه، به ذکر معاند و اوصاف مخصوص آنها در دو آیه و نیز به ذکر و صفات پلید آنان در سیزده آیه پرداخت و در بخش پایانی عنوان جامع «کافر» انتخاب شد که شامل هر دو گروه دوم و سوم می شود. از این رو فرمود: « والله محیط بالکافرین ». ❌صاحب تفسیر«المنار» کوشیده است تا مصادیق آیات یاد شده را چهار گروه بداند، نه سه گروه؛ بدین صورت که عنوانِ «متقیّن» در آیه دوم شامل دو گروه باشد: یکی «الّذین» که در آیه سوم است و دیگری «الذین» در آیه چهارم؛ لیکن نظر وی صائب . بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
⚫️ شهادت خانوادگی در غزه... https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 6⃣ منافقان 🔇 نمودار سفاهت منافقان آن است که سیّئات خود را از مردم می کنند، در حالی که مردم نه احاطه علمی دارند و نه احاطه اقتداری و هیچ کاری بدون اذن خدا از مردم ساخته نیست، ولی سیّئات را از خداوند مخفی نمی کنند. 🔔در حالی که همه امور به دست اوست و آیه شریفه « یستخْفون من الناس ولا یستخْفون من الله وهو معهمْ إذ یبیّتون ما لا یرضی من القول وکان الله بما یعملون محیطاً... [خيانت پيشگانْ خيانت خود را] از مردم پنهان مى دارند، و [نمى توانند] از خدا پنهان نمايند، و خدا با آنان بود آن گاه كه در جلسۀ مخفى شبانه، دربارۀ طرح و نقشه و سخنى كه خدا به آن رضايت نداشت، چاره انديشى مى كردند و خدا همواره به آنچه انجام مى دهند، احاطه دارد]بیانگر امکان استخفای از مردم و آن از خداست. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 7⃣ در 🔻سفاهت اهل نفاق در مزبور لحاظ شده است و آن این که مَنفذ گوش را بستن و فروبردن انگشتان در آن برای نشنیدنِ غرش رعب آور رعد، تا حدودی قابل باور است، لیکن انگشت به گوش گذاشتن برای نجات از صاعقه، . 🔺 زیرا صاعقه آسمانی با برخورد خود، مُصاب و صَعیق را یک جا می سوزاند و دست و گوش را، هم زمان خاکستر می کند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 8⃣سرّ درباره منافقان 🤲 شاید اکتفا به دو آیه در تشریح اجمالی حال کافران و عدم اکتفا به کمتر از سیزده آیه در بسط و تفصیل حال منافقان، گذشته از خطرشان وتبیین کیفیت برخورد دوگانه آنها با مؤمنان و کافران، برای این باشد که کافران عنود و ملحدان لجوج بر اثر یکسان بودن انذار و عدم انذار، قابل برگشت نیستند، لیکن منافقان موصوف و مُمَثّل بر اثر داشتن نور ضعیف، برگشت آنان وجود دارد. از این رو در این باره به گستردگی بحث شده است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادر شهیدش را در آغوش گرفته و برای آخرین بار وداع می‌کند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌ https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 1⃣ ☑️ ـعن أمیرالمؤمنین(علیه السلام):«أوصیکم عباد الله بتقوی الله وأُحذّرکمْ . فإنهم الضالّون المُضِلّون والزالّون المُزلّون. یَتَلَوّنون ألوانا ویَفْتَنّون افتناناً ویَعْمِدونکم بکُلّ عمادٍ ویَرْصُدُونکم بکلّ مِرْصاد. قلوبهم دَوِیَّة وصِفاحهم نقیّة. یمشون الخَفاء ویَدِبّون الضّراء. وَصْفُهم دواء وقولهم شِفاء وفِعْلُهم الدّاء العَیاء. حَسَدَةُ الرخاء ومؤکِّدوا البلاء ومُقْنِطُوا الرجاء لهم بکلّ طریق صریع وإلی کل قلب شفیع ولکلّ شَجْوٍ دموع. یتقارضون الثّناء ویتراقبون الجزاء. إن سألوا ألْحَفوا وإن عذلوا کشفوا وإن حکموا أسرفوا. قد أعدّوا لکل حق باطلاً ولکل قائم مائلاً ولکل حی قاتلاً ولکل باب مفتاحاً ولکل لیل مصباحاً. یَتَوَصَّلُون إلی الطمع بالیأس لیقیموا به أسواقهم ویُنْفِقوا به أعْلاقَهم. یقولون فیُشَبِّهوُن ویصفون فیُمَوِّهُون. قد هَوَّنُوا الطریق وأضلعوا المَضیق. فهم لُمَةُ الشیطان وحُمَةُ النیران. أولئک حزب الشیطان. ألا إنّ حزبَ الشیطان هم الخاسرون». ✔️ اشاره: امیرمؤمنان(علیه السلام) که فرمان استنطاق را به مفسران و پژوهندگان معارف قرآن می دهد و خود را هم، گزارشگر قرآن صامت و هم قرآن ناطق می داند و قرآن کریم را حاوی علوم گذشته و آینده و شفابخش بیماریهای انسان می داند، درباره منافقان می فرماید: «آنان گمراه و گمراه کننده اند و لغزیده و لغزاننده. به درآمده هر روز با حیله و فنّ تازه ای به میدان می آیند. با هر عامل کوبنده ای به سراغ شما می آیند تا نابودتان کنند و در هر کمینگاهی در کمین شما نشسته اند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
.امام آمد... با تحول جهانی امت های
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 1⃣ 🤎بیماردلانی ، ولی در چهره هاشان هیچ نشانی از بیماری نیست. مخفیانه برای فریب مردم گام برمی دارند. گفتارشان به ظاهر شفابخش، امّا کردارشان دردی است درمان ناپذیر و خسته کننده. بر آسایش دیگران حسد می برند و اگر بلایی برای مؤمنان پیش آید آن را دو چندان می کنند. روزنه های امید را می بندند. اینان در هر راهی زمین خورده و کشته ای دارند(بسیاری را به ورطه مرگ کشانده اند). ❤️‍🔥در تلاشند تا به هر راهی بیابند و بر هر مصیبتی اشکی آماده دارند. مدح و تمجید را به یکدیگر قرض می دهند و انتظار پاداش و جزا(توقع ثنا) دارند. در رسیدن به خواسته هایشان اصرار می ورزند و اگر در پی ملامت کسی برآیند پرده دری می کنند و اگر حکومت به دستشان بیفتد اهل تعدی و ستم و اسرافند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
😭 دختربچه هنوز رو سرشه ولی دیگه تو این دنیا نیست، غزه پر است مادر پدرهای جوان داغ بچه دیده، حسبنا الله‌‌. لعنت خدا بر کودک‌کشان صهیونیست https://eitaa.com/bourhan