بزرگداشت علامه طباطبایی ره.mp3
4.42M
💥سخنان آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی درباره علامه طباطبایی (ره)+خاطره ای از سوال اخوی مرحومشان از علامه
🌐قم، مرکز آیت الله محمدحسن احمدی فقیه یزدی (ره)
#علامه_طباطبایی
#تراجم_علما
🌷 کشکول ناب حوزوی👇
🍀 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎯تاثیر جهان بینی بر علوم انسانی بحث سر این نیست که ما جامعهشناسی یا روانشناسی یا علم مدیریت یا تع
💥ریشه مشکلات در اسلامی نبودن علوم انسانی است!
🎤 #رهبر انقلاب:
🔹مسألهی تولید علم فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همهی علوم و از جمله علوم انسانی است. ما بخصوص در زمینهی علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار میرفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکردهایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینهی اقتصاد و چه در زمینههای جامعهشناسی، روانشناسی و سیاست - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاههای غربی گرفتهایم و بهصورت فرمولهای تغییر نکردنی در ذهنمان جا دادهایم و بر اساس آن میخواهیم عمل و برنامهی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمولها جواب نمیدهد و خراب درمیآید، خودمان را ملامت میکنیم که ما درست بهکار نگرفتهایم؛ در حالیکه این روش، روشِ غلطی است.
🔸 ما در زمینهی علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسیای هم که بر اساس آن میتوان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخشهای اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، حوزه و استادان مؤمن و معتقد به اسلام میتوانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. اینجا از آنجاهایی است که ما باید به تولید علم برسیم.
۱۳۸۲/۰۸/۰۸
#علوم_انسانی_اسلامی
🌷 کشکول ناب حوزوی👇
🍀 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥خاطراتی جالب از شهید آیت الله مدرس
🎤 #امام خمینی (ره):
🔹«...شما ملاحظه کردهاید، تاریخ مرحوم مدرس را دیدهاید: یک سید خشکیده لاغرِ -عرض میکنم- لباس کرباسی -که یکی از فحشهایی که آن شاعر به او داده بود، همین بود که تنبان کرباسی پوشیده- یک همچو آدمی در مقابل آن قلدری که هر کس آن وقت را ادراک کرده میداند که زمان رضاشاه غیر زمان محمدرضاشاه بود. آن وقت یک قلدری بود که شاید تاریخ ما کم مطلع بود، در مقابل او همچو ایستاد، در مجلس، در خارج که یک وقت گفته بود: سید چه از جان من میخواهی؟ گفته بود که میخواهم که تو نباشی، میخواهم تو نباشی! این آدم که -من درس ایشان یک روز رفتم- میآمد در مدرسه سپهسالار -که مدرسه شهید مطهری است حالا- درس میگفت -من یک روز رفتم درس ایشان- مثل این که هیچ کاری ندارد، فقط طلبهای است دارد درس میدهد؛ این طور قدرت روحی داشت. در صورتی که آن وقت در کوران آن مسائل سیاسی بود که باید حالا بروند مجلس و آن بساط را درست کند. از آنجا -پیش ما- رفت مجلس. آن وقت هم که میرفت مجلس، یک نفری بود که همه از او حساب میبردند. من مجلس آن وقت را هم دیدهام. کأنَّهُ مجلس منتظر بود که مدرس بیاید؛ با این که با او بد بودند، ولی مجلس کأنَّهُ احساس نقص میکرد وقتی مدرس نبود. وقتی مدرس میآمد، مثل این که یک چیز تازهای واقع شده. این برای چه بود؟ برای این که یک آدمی بود که نه به مقام اعتنا میکرد و نه به دارایی و امثال ذلک؛ هیچ اعتنا نمیکرد؛ نه مقامی او را جذبش میکرد، [نه دارایی] ایشان وضعش این طور بود که -برای من نقل کردند این را که- داشت قلیان خودش را چاق میکرد. خودش این طور بود. فرمانفرمای آن روز -حالا که من میگویم «فرمانفرما»، شما به ذهنتان نمیآید که یعنی چه- فرمانفرمای آن روز وارد شده بود منزلش. گفته بود که به او، حضرت والا، من قلیان را آبش را میریزم، تو این را، آتش سرخکن را درست کن یا بعکس. از اینجا، همچو او را کوچک میکرد که دیگر نه، طمع دیگر نمیتوانست بکند. وقتی این طور با او رفتار کرد که بیا این آتش سرخکن را گردش بده، آن آدمی که همه برایش تعظیم میکردند، همه برایش چه میکردند، این وقتی این طوری میرسیده، این شخصیتها را این طوری از بین میبرد که مبادا طمع کند که از ایشان چیزی بخواهد. من بودم آنجا که یک کسی یک چیزی نوشته بود.
🔸زمان قدرت رضاشاه، زمانی که آن وقت باز شاه نبود -آن وقت یک قلدر نفهمی بود که هیچ چیز را ابقا نمیکرد- یک کسی آمد گفت: من یک چیزی نوشتم برای عدلیه، شما بدهید ببرند پیش حضرت اشرف که -یک همچو تعبیرهایی- که ببینند. گفت: رضاخان، که باز نمیداند اصلش عدلیه را با «الف» مینویسند یا با «ع» مینویسند؛ من بدهم این را او ببیند؟ نه این که این را در غیاب میگفت، در حضورشان هم میگفت. این جوری بود وضعش.
⁉️این چه بود؟ برای این که وارسته بود، وابسته به هواهای نفس نبود، اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ نبود. این، هوای نفسانی خودش را اله خودش قرار نداده بود، این اله خودش را خدا قرار داده بود. این برای مقام و برای جاه و برای وضعیت کذا نمیرفت عمل بکند، او برای خدا عمل میکرد. کسی که برای خدا عمل میکند، وضع زندگیاش هم آن است، دیگر از آن وضع بدتر که دیگر نمیشود برایش. برای چه دیگر چه بکند؟ از هیچکس هم نمیترسید. وقتی که رضاشاه ریخت به مجلس که فریاد میزدند آن قلدرهای اطرافش که زندهباد کذا و زندهباد کذا، مدرس رفت ایستاد و گفت که مردهباد کذا، زندهباد خودم. خب، در مقابل او، شما نمیدانید حالا، در مقابل او ایستادن یعنی چه و او ایستاد. این برای این بود که از هواهای نفسانی آزاد بود، وارسته بود، وابسته نبود...».
📚مطالعه آنلاین کتاب تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی(ره)👉
#خاطرات_علما
#سیره_علما
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
مدخل علم رجال.pdf
2.78M
📚 #کتاب "مدخل علم رجال"
✍ آیت الله موسوی گرگانی
#رجال
#علوم_حدیث
🔻اطلاعیه دروس حضرت آیتالله موسوی گرگانی در فیضیه:
1⃣درس خارج اصول مدرس امام ره ساعت ۷ تا ۸ صبح
2⃣درس خارج فقه مدرس ۱۱ ساعت ۸ تا ۹ صبح
♨️ اصوات خارج اصول(بحث امارات) 👉
💎 اصوات خارج خمس(پارسال)👉
👈 اصوات دروس نهج البلاغه
#معرفی_اساتید
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎯تاثیر جهان بینی بر علوم انسانی بحث سر این نیست که ما جامعهشناسی یا روانشناسی یا علم مدیریت یا تع
در مساله علم دینی و به تعبیری خاص تر علوم انسانی اسلامی متاسفانه عده ای از اساتید حوزه و دانشگاه هستن که بدون مطالعه و بررسی دقیق و اطلاع از مباحث و ضرورت کار و تفاوت روش ها و نظریات، دچار مغالطه می شوند و با استبعاد یا رد کردن یکی از نظریات خیال می کنند که تونستند مساله رو حل کنند!
یکی نیست به این آقایان بگوید چرا بدون اطلاع حرف میزنید!؟ چرا با استبعاد و اینکه چرا تا حالا نشده میخواهید اصل ضرورت اسلامی سازی علوم را منکر بشید؟! اگر دلایل ضرورت بحث تولید علم دینی مشکل داره، خب بسم الله نقد کنید! عموم مخالفین اصلا نمیدونن نظریات مختلف در این باب چیه! یکی از عللش اینه که یکعده مثل آقای عباس تبریزیان آمدند حرفهایی مثل اینکه طب اسلامی باید باشه و باید بریم از اهلبیت بگریم رو زدن! خیلیها خیال کردن که علوم انسانی اسلامی هم یعنی این! آقایان فوق فوفش این حرف آقای تبریزیان فقط یکی از نظریات اسلامی سازی علوم و بلکه سخیف ترین و ضعیف ترین نظریه رو شامل میشه که اکثریت دانشمندان این مباحث، آن را قبول ندارند و به شدت نقد می کنند! چرا نمی خواهید متوجه بشید! خب برید بخونید!
یکروز اقای علوی بروجردی آمد ادعا کرد که اقتصاد اسلامی نداریم! بعد در مناظره ای که با آقای خسروپناه داشتن معلوم شد که آقای علوی اصلا به بحث ملتفت نیست و خیال کرده اقتصاد اسلامی هم یک چیزی شبیه طب اسلامی تبریزیانه!
یکروز امثال اقای رسول جعفریان و زیباکلام و... به تمسخر و توهین می پردازن
یکروز هم امثال عباس عبدی ها که اصلا محلی از اعراب ندارند!
از اینجا معلوم میشه که بسیاری از مخالفتها از روی علم و آگاهی و دلشوره کشف حقیقت و حل مشکلات علمی نیست، بلکه یا اغراض سیاسی و حزبی در مساله دخیل است یا در خوشبینانه ترین حالت ، جهل و بیسوادی در این مباحث!
کشکول ناب حوزوی
در مساله علم دینی و به تعبیری خاص تر علوم انسانی اسلامی متاسفانه عده ای از اساتید حوزه و دانشگاه هست
وقتی حرفی در جواب نداری و فضارو میخواهی استقلال پرسپولیسیش کنی!
890428_001.mp3
14.81M
💥جریان شناسی عبدالکریم سروش
🎤استاد اسدپور
جلسه (۱)
#نقد_سروش
#نقد_روشنفکران_دینی
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
890429_002.mp3
19.68M
💥جریان شناسی عبدالکریم سروش
جلسه(۲)
#نقد_سروش
#نقد_روشنفکران_دینی
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برای اولین بار پرونده مسئولان عالی رتبه کشور به دادسرا ارجاع شد/ مسئولین دولت قبل تفهیم اتهام شدند
مدیرکل بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی:
🔹مسئولین سابق وزارتخانه ها مثل وزارت نفت، کشور، نیرو، سازمان برنامه بودجه و سازمان استاندارد تفهیم اتهام شدند.
🔹سال ۱۴۰۰ فقط یک سوم سوخت کشور بنزین یورو۴ بود. بخش عمده آلودگی هوا، سوختهای با کیفیت نامناسب است. وزارت نفت ۳ سال مهلت داشت و با عدم مدیریت، کاری در این حوزه انجام نداد.
@BisimchiMedia
روش شناسی کلامی فیاض لاهیجی_.pdf
825.2K
📕 #مقاله روش شناسی کلامی عبدالرزاق(فیّاض) لاهیجی
✍استاد علی #ربانی_گلپایگانی و محمد حسین نجفی کانی
💧چکیده💧
عبدالرزاق لاهیجی از چهرههای فلسفی- کلامی مشهور شیعه است. استدلالهای عقلی، منطقی و فلسفی، به آثار کلامی وی استحکام ویژهای داده است، چنانکه بهرهگیری مناسب از نقل وحیانی، به ویژه در مسائلی که صبغه نقلی آنها غالب است، موجب جامعیت روش کلامی ایشان گردیده است. به دلیل جامعیت علمی در زمینه معقول و منقول، کلام، فلسفه و عرفان، توانسته است در مسائل اختلافی به درستی داوری کند و احیانا از دامنه اختلافات بکاهد و سوء فهمها را برطرف نموده، نادرستی برخی اتهامات را که به فلاسفه یا دیگران وارد شده است، اثبات کند. در مجموع، روش و نگرش او در مباحث کلامی، در توسعه و تعمیق کلام امامیه نقش بسزایی داشته است.
#روش_شناسی_علم_کلام
#کلام_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
ان شاء الله این دروغها که میگن راست باشه!
به سایت انتخاب که اصلا اعتمادی نیست اما همین که خبر احتمالی تغییر سعیدرضا عاملی مطرح شده خودش جای امیدواری داره! عاملی بسیار ضعیف کار کرده
البته در مورد آقای خسروپناه هم باید گفت که ایشان نظریه پرداز و اندیشمند هستن و دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی شاید برای ایشان جایگاه مناسبی نباشه
علاوه بر تسنیم و چند خبرگزاری دیگه ، خبرگزاری حوزه هم خبرشو کار کرد👇
https://eitaa.com/hawzahnews/43362
کسروی از نقد دین ها تا داعیه ی پیامبری(مقاله علمی وزارت... ه..._ایی توانی__منبع_ مطالعات تاریخ فرهنگی سال پنجم بهار ۱۳۹۳ شماره ۱۹__.pdf
264.5K
📕 #مقاله "کَسروی از نقد دین ها تا داعیه ی پیامبری"
✍ علیرضا ملایی توانی
💧چکیده💧
سخن گفتن در باره ی رویکردهای دینی #کسروی به علت نقدهای تندش به ادیان موجود، چندان آسان نیست. او نه یک نواندیش دینی بود، که از اصلاحات دینی دفاع کند و نه یک بنیادگرای دینی بود، که از بازگشت به اصل دین سخن بگوید؛ بلکه او منتقد دین ها بود که سپس ادعای پیامبری کرد. بنابراین، مساله این است که چرا و چگونه کسروی از نقد دین ها به داعیه داری یک دین جدید پرداخت؟ این مقاله، با سیری در گفتمان دینی کسروی، به این نتیجه می رسد که وی دین را به مثابه ی چراغ هدایت آدمی برای همه ی جوامع در همه ی دوران ها ضروری می شمرد؛ اما دین مورد نظر او به سلاح منطق، خرد و علم عصر نیاز داشت تا توانائی تفهیم و تبیین آموزه هایش را داشته باشد و همگام با دگرگونی های تاریخی متحول گردد. او ادعا می کرد ادیان موجود فاقد چنین خصیصه ای هستند؛ لذا کوشید تا دینی جدید منطبق با نیازهای عصر پدید آورد و آن را جانشین دین های موجود نماید. «پاکدینی» همان دین ساختگی کسروی است که او را در قامت یک پیامبر خودساخته آشکار نمود.
منبع: مطالعات تاریخ فرهنگی سال پنجم بهار ۱۳۹۳ شماره ۱۹
#نقد_کسروی
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
شمس الدینی #ذهبی، مورخ و عالم معروف متوفای ۷۴۸، در جای جای آثارش نشان میدهد که چنان درگیر تعصبات فرقهای است که گاه حتی مقتضیات علمیت خود را هم رعایت نمیکند. مورخان همه تشنه دستیابی به کتب متقدمین از مخالف و موالف هستند و ذهبی درباره شیخ #مفید چنین مینویسد: «گویند شمار تألیفات او به دویست رسیده و به شکر خدا هیچ کدام به دستم نرسیده است»!
✍دستخط متعلق به مرحوم آیت الله سید عبدالعزیز طباطبایی (محقق طباطبایی) است و آدرس به چاپ قدیم سیر اعلام النبلاء.
#نسخه_خطی
#کلام_اسلامی
#محقق_طباطبایی
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
💥آیت الله #تألهی همدانی(ره) بر بالین مفسر قرآن آیت الله #آقانجفی_همدانی(ره) صاحب تفسیر انوار درخشان
آیت الله سید محمد حسینی همدانی(معروف به آقانجفی همدانی) داماد میرزای #نائینی(ره) بوده ، به همراه دوستانش آیت الله #خویی و آیت الله #میلانی و #علامه_طباطبایی به محضر بزرگان نجف از جمله مرحوم آیت الله #غروی_اصفهانی(کمپانی) و میرزای نائینی می رسیده و علاوه بر فقه و اصول، از مباحث تفسیری مرحوم کمپانی در نگارش #تفسیر انوار درخشان استفاده کرده است. تقریراتی از دروس #اصول مرحوم میرزا هم دارد که اخیرا به چاپ رسیده. ایشان بعد از تحصیل در نجف اشرف به همدان مراجعت می کند و مشغول تبلیغ دین و تربیت طلاب و جوانان می شود.
🎥مشاهده و دانلود مستند بسیار زیبای حدیث سرو آیت الله آقانجفی همدانی(۶ قسمت)👉
#مجالسات_علما
#تراجم_علما
#مستند
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
4_603193217164247054.mp3
3.17M
💥نگاهی کوتاه به شخصیت معنوی «آیتالله شیخ یحیی انصاری شیرازی»
🎤آیت الله احمد #عابدی
1393/10/14
#انصاری_شیرازی
#تراجم_علما
🔹 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند کوتاه "علوم انسانیِ اسلامی؛ موج سوم" منتشر شد.
این مستند در حدود 10 دقیقه، حاوی شرحی فشرده از تاریخچه علوم انسانیِ اسلامی و شکل گیری گفتمان آن در دانشگاه و حوزه می باشد. همچنین در این مستند کوتاه، به مهمترین دستاوردهای جریان علوم انسانی اسلامی، به همراه برخی خلأها، مانع تراشیها و سوء تفاهمات در این عرصه اشاره شده است.
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
www.scih.ir
@icihch
کشکول ناب حوزوی
💥مسئولان ما اگر بخواهند این امّت و جامعه مقدّس بماند، باید به طبقات ضعیف اهمیت بدهند و دردهای آنان ر
بنده روزی نیست که یک یا دو بار برای رهبر معظم انقلاب و موفقیت ایشان دعا نکنم... بنده هر روز برای آقا و والدین بزرگوارشان رضواناللهعلیهما دعا میکنم... هر روز رهبری را با این عبارت دعا میکنم که " اَلّلهُمَّ اَرشِدهُ وَ اَلهِمهُ الخیرَ ".
🎤 آیت الله #کریمی_جهرمی
🔹 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
4_5857297250903918323.mp3
494.9K
💥شُل شدن در تحصیل!
🎤آیت الله #مظاهری
...این #مطول کتاب خوبی بود از دست ما طلبهها گرفته شد مثل #قوانین کتاب خوبی بود از دست ما طلبهها گرفته شد... .
⚡️صوت تدریس مطول توسط اساتید مختلفی وجود داره که برای مشتاقان موجوده⚡️
طلاب باید در کنار کتب رایج حوزه با کتب قدیمی آشنا بشوند و مانوس باشند تا اهل تحقیق بشوند.
صوت تدریس مختصرالمعانی توسط استاد فتوحی(بسیار مفید)👉
#مشاوره_طلبگی
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔹 @kashkolenab
💥تجربه ی فضای دانشگاه از نگاه یک طلبه
سال گذشته در کنکور ارشد شرکت کردم و در یکی از دانشگاه های تهران با رتبه ی خوب قبول شدم.
دوره ی ارشد کوتاه ترین دوره ی دانشگاهی به حساب میاد، که البته دو ترم اولش برای ما بخاطر کرونا بصورت مجازی سپری شد.
ورود به دانشگاه یک ترجمه ی جدید و هیجان آور هست، چه در سن ۱۸ سالگی باشی چه ۲۵ سالگی و چه بالاتر.
🔸در ورود به دانشگاه، اولین چیزی که باهاش مواجه شدم، ساختمان های بزرگ آموزشی و تحقیقاتی و فضای سبز بسیار زیبا و چشم نواز بود. حوزه هایی که در آن درس خوانده بودم، در مقایسه با اینجا شاید یک بند انگشت در مقایسه با تمام بدن باشد.
🔹 مختلط بودن کلاس ها و محیط دانشگاه هم تجربه ی جدیدی بود که نه در مدرسه و نه در حوزه ندیده بودم. شوخی ها و خنده های دخترها و پسر ها با هم، در راه رو های دانشکده ها معمولا طنین انداز می شد.
🔸 در دانشگاه مسأله ی زبان انگلیسی به شدت جدی است. بسیاری از منابع درسی در رشته های گوناگون از علوم انسانی تا کشاورزی و مهندسی و.. به زبان انگلیسی هستند. گذشته از اینکه در برخی موارد حتی زبان انگلیسی هم کفاف نمیدهد و باید علاوه بر آن، یک زبان دیگر هم یاد بگیری مثل آلمانی.
🔹 یک فایده ی مهمی که دانشگاه برای من داشت این بود که نگاهم را به مسائل وسیع تر کرد. از تنگ نظری ای که در آن بودم مرا بالاتر آورد و دیدم را گسترده تر کرد.
دانشگاه از محافظه کاری ها فاصله داشت و با امور مختلف بصورت چالشی تر برخورد می کرد.
برخلاف حوزه که در حوزه معمولا نگاه تک بعدی به قضایا هست و بخاطر همین نگاه، خود را به چالش نمیکشند و مخالف تغییر هستند.
🔸کلاس های دانشگاه چندان مفید و قابل استفاده نبودند و بیشتر کار بر عهده ی خود فرد و مطالعات و تلاش های شخصی است، استاد در بهترین حالت فقط کلیات مطالب را می گوید و به فکر جهت دهی می کند.
اما در حوزه، محور آموزش در کلاس هاست و استاد سعی می کند خط به خط و کلمه به کلمه مطالب را توضیح دهد.
🔹 دانشگاه از جهت فضای معنوی، به شدت تُهی بود. طلبه احساس غربت می کند در این فضا. اگر نبود هیئت هفتگی خوابگاه ، حقیقتا تحمل این فضا بسیار سخت می شد.
🔸احترام به اساتید و همچنین دلسوزی اساتید برای آموزش، در دانشگاه به هیچ وجه قابل مقایسه با حوزه نیست. رابطه ی دانشجو با استاد تقریبا شبیه به رابطه ی کارمند با مراجعه کننده است. ولی رابطه ی استاد حوزه با طلبه شبیه رابطه ی مشاور دلسوز با طالب مشاوره است.
🔹 با وجود تمام تفاوت ها بین این دو فضا، هر دو در یک امر شریک هستند و آن هم عبارت است از اینکه هم حوزه و هم دانشگاه انسان را از زندگی انضمامی اش دور می کند. محیط علمی و درسی، فضایی را فراهم می کند که ممکن است فرد را از واقعیت های زندگی دور کند و او را محصور در کتاب ها و نظریه ها کند.
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
راهنمای کانال های درسی و علمی و ... :
https://eitaa.com/joinchat/2877816889C2015afa665
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نکاتی پیرامون کتاب الجامع بزنطی و سند حدیث: «علینا القاء الاصول و علیکم التفریع»
🎥آیت الله سید احمد #مددی
🔻درس خارج #اصول فقه ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
#علوم_حدیث
#تحلیل_فهرستی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
استاد رحیمپور ازغدی.mp3
4.45M
⭐️تئوریپردازی استاد شهید #مطهری «ره» چهل سال پیش در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی + نقد نظام آموزشی مدارس و دانشگاهها و حوزه ها
🎤 استاد #رحیم_پور ازغدی
#نقد_حوزه
#مشاوره_طلبگی
#اهمیت_فکر_کردن
💥بسیار مهم💥
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔘 @kashkolenab
سحر و علوم غریبه.mp3
4.2M
⁉️سوالات مردم مربوط به «سحر» را چگونه جواب بدهیم؟
🎤پاسخ استاد #مفیدی یزدی
✍پ.ن: استاد مفیدی اخیرا در مسجد فاطمیه(همان مسجدی که مرحوم آیت الله بهجت نماز میخواندند) اقامه نماز مغرب و عشا می کنند، پرسش و پاسخ هم قبل و هم بعد نماز ممکن است
💥بسیار مهم💥
#گعده_علمی
#مشاوره_طلبگی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab