سوال :
استاد درباره آرمهای بانکها در بالا نظر بدهید
پاسخ : زمان تاثیر نظر ،، نظر داده بودم اما در زمان نظر اثر نکرد، و میدانید نظر در زمان پس از تاثیر اثر،، بی اثر است . این اوضاع نتیجه سانسور شدن آن صدها مقاله محققانه در همایش های اقتصادی است که امروز در حجم رباخواری بنام اسلام رکورد می شکند. بنده بارها تکرار کرده بودم راه بسیار آسانی دارد که هم بانک باشد و هم ربا نباشد. انسان نباید درباره چیزی که تاریخ شب و روز دارد دست و پا می شکندخودش پاسخ گوید
ما پاسخ بدهیم. بگذار تاریخ هم در پاسخگویی میدان داشته باشد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
عرض سلام خدمت شما برادر محترم.
سوال داشتم در مورد تلقیح مصنوعی
تا آنجایی که میدانم اکثریت مجتهدین جواز داده است
بنده تا لنجای که میدانم منی به خودی خود پاک اما وقتی خارج میشود نجس میشود
از طریق نزدیکی چون منی از داخل به داخل صورت میگیرد منی نجس نمیشود
چون فضای بیرون را حس نمیکند
اما از طریق تلقیح مصنوعی طقعی منی فضای بیرون حس کرده و نجس میشود
درینجاست که سوال خلق میشود این نطفه از راه حرام بار میاید
یک مثال هم بزنم تا مطلب روشن شود
در ماه رمضان خوردن اب دهان , روزه را باطل نمیکند اما اگر همین اب دهان بیرون شود بعد فرو برده شود روزه را باطل میکند
فلهذا اینجاست که در تلقیح مصنوعی منی کاملا فضای بیرون را حس کرده نجس میشود پس نطفه ازین راه حرام بار میاید
خواستم نظر شما را درباه تلقیح مصنوعی بدانم
بنده متاسفانه ایتا ندارم امیدوارم جواب را کانال بگذارید
با احترام
کابل افغانستان
✅پاسخ :
سلام علیکم در متن سوال و تصویر موضوع اشکال واضح وجود دارد مگر طهارت و نجاست که حکم وضعی یک شیئ است مانند منی تاثیری در فضای حکم تکلیفی دارد و یا در انعقاد نطفه طهارت شرط بوده!!؟
پس در تلقیح مصنوعی متعارف (از شوهر به همسر فقط ) مشکلی وجود ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام علیکم
اخیرا اعتراض شما به تفسیر تسنیم درباره اینکه چرا جریان اشموییل را به پای ارمیا نقل کرده دیدم سوال این است آیا غیر از کتاب مجمل التاریخ ،، تاریخ دیگری نبود که علامه جوادی آملی به آن مراجعه کنند؟
✅پاسخ: سلام علیکم
چرا نبوده!! در مجمع البیان نوشته فقیل اشموییل و هو بالعربیه اسماعیل عن اکثرالمفسرین و هوالمروی عن ابی جعفر.
خب جسارت این حقیر در قبال اعاظم دامت برکاتهم بخاطر این است که شما اول کتاب و سنت را بطور کافی ببینید سپس وارد قضاوت شوید اسلام منقول است اگر چه معقول ترین منقول ها است. ما چه عجله ای داریم با وجود امام باقر و امام صادق(ع) ابتدا خودمان اظهار نظر کنیم؟!
راه درست این است اول کتاب و سنت سپس اظهار نظر ؛ آخر این چه سلیقه ای است که اول حرف خودمان را بزنیم سپس از باب تنوع ببینیم امام چه می فرماید!!
عجبا آن چه دین است قول امام است و نه قول بنده ، چرا اول حرف دین را وارد نمی کنید؟!،
بنده ابدا مخالف فلسفه نیستم .
بلی عرض میکنم چرا حرف من جلوتر از حرف امام وارد میدان بشود؟!
شما اول کتاب و سنت را در یک صفحه بیاورید سپس صد صفحه بحث کنید روی چشم ما است. اما جلوتر از امام حرف زدن سپس حرف امام را آوردن یعنی چه؟!!
مصیبت عظما این است که اقلا پس از قول خودمان هم باز همه روایات را نمی آوریم!!
یعنی اگر پس از قول خودمان همه اخبار را وارد می کردیم باز یک چیزی بود ولی این کار را هم نمی کنیم که !!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال:
در تفسیر تسنیم جلد11 صفحه 666 نوشته آیت الله جوادی آملی می فرماید امام باقر (ع) دعا کرد زلزله آمد 30/000 نفر از مردم مدینه را کشت! سپس با وجود اینکه روایات وارده در تفسیر واژه سکینه را تایید نفرمودند در پایان بحث مربوطه حرف طبری سنی را حسن ختام قرار داد که هیچ قولی در این بحث سکینه را تایید و تکذیب نکنید دیگر راجع به اعتبار و عدم اعتبار روایت قتل عام مردم مدینه توسط امام باقر هیچ مطلبی از رد و تضعیف نداشته!!
پس قبول کنیم که در تاریخ احدی به اندازه امام باقر از مسلمانان مدینه الرسول را قتل عام نکرده است؟!!
✅ پاسخ: توجه فرمایید اسراییلی های نفوذی دو کتاب نوشتند و ردپایی از خود به جای نگذاشتند و فرار کردند و ایادیشان آنها را در اختیار پدر عظیم الشان مرحوم علامه #مجلسی یعنی مجلسی اول قرار دادند و سپس علامه مجلسی آن دو کتاب را بعنوان کتاب عتیق در بحار جلد 26 صفحه اول قرار داد و این قسمت مورد اشاره شما در صفحه 8 آمده و قبلا هم یک اسراییلی آنرا در اختیار ابن شهراشوب قرار داده بود که در جلد 4 مناقب صفحه 183 آورده بوده و پس از آن بخش عظیمی از کتب شیعه با این روایت مجعول منحوس و ضد اهلبیت آلوده شد تا رسید به تفسیر تسنیم البته علامه در بحار جلد 46 صفحه 274 و 260 هم بدبختانه آورده. منتها غرضشان حفظ آثار بوده و نه تایید.
⭕️فاجعه این که این روایاتی که اهلبیت را قاتل 30.000 انسان معرفی می کنند بعدها تبدیل به کتابی کردند بنام عیون المعجزات که گویا یک جلدش به خانواده ما رسید و حاج سید محمود مرعشی بدلیل نداشتن صفحه اول از بنده نخریدند و آنرا منسوب به سید مرتضی علم الهدای کرده بودند که علامه در بحار در جلد46 صفحه 274 خیال کرده این نسبت محتمل الصحه است . البته در این نقل دوم بچه ها را استثنا کردند و نوشته اند زیر آوار سالم مانده بودند و رجال و نسا بالغ به 30.000 کشته رسید.
🔶دوست عزیزم صهیونیسم بین المللی قبل از اشغال زمین جغرافیایی ،، فرهنگ و زمین عقیده را اشغال کرده است با من دعوا نکنید کمک کنید. کتب تفسیری با اسراییلیات اشغال شده آزاد کنیم . مفسرین ما خورشید عالم اسلامند کوتاهی نکرده اند بخدا برای تفسیر قرآن خود را قربانی کرده اند تمام وجود شریفشان را فدای تفسیر کرده اند و در راس همه آنها صاحب تفسیر شریف و عظیم تسنیم است اما دشمن قوی است ما بیاری اساتید مان بر خواسته ایم آن هم برای تقویت و تصفیه متون شیعه از اسرائیلیات . و نه برای تضعیف که اگر هدف تضعیف باشد این کار ما خیانت است . ما نمی خواهیم تضعیف کنیم این مقتضای کار است که چنین ظاهر می شود. متاسفانه بسیار کم است که یک عمل جراحی بدون خونریزی تمام شود . کار تصفیه کتب نوعی جراحی سخت است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
استاد استدعای من و همه دوستان طلبه و دانشجوی همراه که بارهها بخدمتتان رسیده ایم این است که یک شیوه مطالعاتی می خواهیم که در حداقل زمان به حداکثر اشراف در شناخت اسلام مخصوصا شیعه برسیم .
✅ پاسخ:
🔷یک : کتاب 4400 اسلام و کتاب قرآن و تفسیر راهبردی و کتاب مذهب سازان بی مذهب و جفر امام علی و چرا بازنگری و کتب نخستین کلاسه از پرونده یک صحابه و کشف المحجه و احتجاج طبرسی توسط یک استاد تدریس شود
🔷دو: کل کتاب الحیات پس از تلخیص عالمانه تدریس شود
🔷 سه: ده جلسه دو ساعته برای ادامه راه در خدمت باشم. تا بیان کنم چگونه بر 1/700/000صفحه متن اصلی شیعه و سنی اشراف داشته باشیم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سوالم در ادامه بحث مربوط به روایات اسراییلی در تفسیر تسنیم هست .
شما تکرار کرده اید که خطاب یا محمد از سوی جبرئیل امین به رسول خدا دلیل بی اعتباری خبر است چون این خطاب ممنوع و هتک حرمت است پس تکلیف روایت حامل واژه یا محمد در تفسیر تسنیم در جلد11ص 698 چه می شود!؟
✅پاسخ : مستدرک از دعایم و شاید هم از جعفریات گرفته هر کس سند معتبر پیدا کرد به بنده حقیر هم ارسال کند.
اگر سند معتبر پیدا نکنید محکوم به اسرائیلی بودن است منتظرم کمکم کنید. مادامیکه سند ندارد اسراییلی است.
➖➖➖➖➖➖➖➖
سوال :
نظر شما راجع به روایت منقول در جلد 11 صفحه 746 تفسیر تسنیم چیست که لولا عباد رکع و صبیان رضع و بهایم رتع ...
✅پاسخ: اهل سنت در 22 منبع نقل کرده اند بی سند و در کنزالعمال خبر 6012 از دیلمی نقل کرده که حامل اسرائیلیات است وقتی به بحار الانوار رسیده در 91 صفحه 315 لباس حدیث قدس پوشیده و در جلد 73 صفحه 344 از سهل ابن زیاد و ابن عرفه نقل شده و لباس روایت متعارف پوشیده و وقتی به جلد 73 صفحه 381 رسیده از شخصی بنام حسین ابن مصعب مجهول و غیر موثق نقل شده و وقتی جلد 91 صفحه 334 بحار رسیده , شده منقول از در فقه الرضا و رساله پدر صدوق و کاملا لباس دعای استسقا پوشیده و وقتی بشرح ابن ابی الحدید رسیده در جلد7 صفحه 264 شده روایت نبوی ووو حاصل این که هیچ ربطی به اهل البیت ندارد .
چون هر کدام را قبول کنیم باقی نافی ان خواهد بود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
پس سرنوشت روایت مربوط به کیفیت کشته شدن جالوت توسط حضرت داود در جلد11 تفسیر تسنیم صفحه 742 چه می شود؟!
✅ پاسخ : راوی آن یا حسین ابن خالد صرفی مخالف پیشنهاد امام رضا (ع) است و یاحسن ابن خالد است که شیخ فرمود از امام مستقیما خبری نمی تواند بکند که اینجا نقل کرده است. و هر دو طریق مخدوش است .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
صاحب واقعی تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع) کیست؟
ابن شهراشوب طبق نقل رجال خویی می گوید حسن ابن خالدابن محمدابن علی برقی . صاحب و مولف ان است.
✅پاسخ: محتوای این تفسیر مختصر می رساند قطعا بخش زیادی از آن مال امام علیه السلام است. و قطعا باقی مال امام نیست و اگر دهها محدث و فقیه تا حالا آنرا مال امام دانسته اند تاثیری در عدم انتساب بخشی از آن به امام ندارد و حق با آقای خویی و شوشتری است. منتها آن دو بزرگوار ظاهرا در کل تفسیر تردید دارند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال:
چرا در تفسیر تسنیم جلد 5 ص729 رسول خدا(ص) از خدای موسی طلب یاری می کند؟!!
✅ پاسخ:
🔷اولا : هر جا خدای حضرت #موسی قوی تر از خدای #اسلام شد این خبر #اسرائیلی است چون بیش از یک خدا نداریم
🔷ثانیا : هر #حکم و یا #دعایی که اسلام بیاورد در فرهنگ روایات اسراییلی،، قدسی نمی شود! و هر چه واژه #قدس بهمراه داشته باشد اسرائیلی است!!
🔷ثالثا : این روایت چون اسرائیلی است در #بحار و تفسیر #تسنیم لباس قدسی پوشیده نشسته در #صدر روایات تسنیم
🔷رابعا : هر روایت اسرائیلی بی پدر و مادر است و #منبع واضح ندارد حالا بنده حقیر #شجره اسرائیلی این مولود اسراییلی #نفوذ کرده و به قدسی رسیده در تفسیر تسنیم را در میاورم بحول الله تعالی فقط.
🔘یک: در بحار جلد 95 صفحه 319 از جنه الامان نقل کرده و این جنه الامان
در جلد مصباح #کفعمی , شده اسم مصباح
🔘دو: یک فرد نفوذی رفته به مولف بلدالامین گفته من یک دعا دارم #سری است و دارای اسرار است و در وسط باید مسلمانان از خدای موسی در شکستن #سحر یاری جویند " اللهم یا رب موسی و خاصه کلامه و هازم من کاده بسحره بعصاه .
و چون جعلی بوده و سند نداشته بعدا سند ساخته شد ان هم در کتابی که مرحوم مجلسی از آن تعبیر کرده بعض کتب الاجازات و خود مجلسی از بلدالامین کل دعای بسیار طولانی و #مجعول فوق را آورده
در بحار جلد 95 از صفحه 306 تا صفحه 325 بحار
🔴سپس #سندی را از یک کتاب بی نام به آن #ملحق کرده و البته یک اکیپ #نفوذی دیگر یک سند دیگر ساخته و برده بودند پیش سید ابن #طاووس که چون با آن اکیپ اختلاف زمانی داشته طوری ساخته که هیچ شباهتی با سند قبلی ندارد.
🔘سه: همانطوری که قبلا گفته ام در هر روایتی خطاب یا محمد باشد اسراییلی است چون مقام رسول خدا آن قدر بالا است هیچ وقت خدا به ایشان یا محمد نفرموده . یا به شکل یا ایها الرسول است یا یا ایها النبی و در آغاز #وحی هم #مدثر و #مزمل خطاب فرمود و نه یا محمد ولی چون در #تورات و قرآن خطاب به حضرت موسی یا موسی است این یا محمد برای هم سطح سازی بین دو پیامبر است و این دعای جعلی موسوم به قدسی همه اش یا محمد است، نتیجه این که روایت فوق در تفسیر تسنیم #محکوم به اسراییلی بودن است. چون در بحار از مصباح نقل می کند و منشا آن هم بلد الامین بوده و مجلسی هم بدون سند متصل از بلدالامین گرفته آورده به بحار و تسنیم هم از بحار گرفته است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
حدیثی در تفسیرتسنیم جلد 12 صفحه 84 روایتی نقل می کند و نه تنها نقد نکرده رد شده بلکه استدلال بر صحت هم فرموده که لازمه ی این تایید این است محبین اهلبیت(ع) از ملائکه الله افضلند اشکال ما این است در قرآن کریم واژه ملائکه با کتبه و رسله والشهدا (ائمه اطهار) والصدیقین می آید و عبارت والناس اجمعین در پایان جدا می آید منجمله آیه 285 بقره و 136 نسا مراجعه کنید به 73 واژه ملائکه در قرآن و از طرفی می بینیم همان طوریکه از ملل دیگر جنایتکار هست در داخل محبین اهلبیت هم جنایتکار هست الی ماشاء الله خوب چگونه در مقابل قرآن اهلبیت می فرمایند مطلقا محبین ما از ملائکه افضلند؟!
اگر قرآن کتاب خدا است پس هیچ سنخیتی با منطق این قبیل روایات ندارد! که علامه جوادی آملی نقل کرده و صحه می گذارند!
✅پاسخ: ریشه این #روایت در عیون #اخبار_رضا جلد اول باب 26 خبر22 که در صفحه 204 آمده ما فعلا اگر به #محتوای آن هم کاری نداشته باشیم می بینیم بعضی از راویان آن در عالم وجود هنوز متولد نشده , بگذریم از اینکه شیخ و ماخوذ عنه الروایه #صدوق طبق عیون اخبار حسین ابن محمد ابن سعید الهاشمی است ولی آقای #خویی او را حسن ابن محمد می شناسد و در بحار هم حسن می شناسد و از این آدم غیر از این مورد فقط یک مورد روایت آمده و خبری از وثاقت نیست و اگر حسن هم باشد فقط در امالی صدوق یک بار اسمش آمده بدون توثیق مجلس 63 خبر11 و راوی دوم این روایتی که مشد اویار علی را از جبرییل بالاتر برده فرات ابن ابراهیم ابن فرات است که تفسیر دارد ولی توثیق ندارد و اما سومین راوی آن را در کره زمین ما پیدا نکردیم . بنام محمد ابن احمد ابن علی همدانی و چهارمین راوی آن عباس ابن عبدالله بخاری است که ظاهرا وجود خارجی ندارد. و اما پنجمین راوی که محمدابن قاسم ابراهیم باشد باز گویا هیچ جا وجود ندارد .پس خبری که تمام حلقه های اتصالش انفصال است می تواند جبرییل را بکوبد با عنوان فضل شیعه اما قرآن می فرماید من کان عدوا لجبریل و میکال....
این است اعتبار یکی از روایات تفسیر شریف تسنیم !
متاسفانه در قم و اصفهان دستهای دشمنان آگاه از طریق دوستان نادان سیاست یهود در کوبیدن ملائکه آن هم با مستمسک سازی تبلیغ مقام رفیع شیعه فعالیتهای عجیبی دارند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال:
پاسخ ما داده نشده چه کسی متهم به جعل تفسیر امام حسن عسکری(ع) است؟!
✅پاسخ: سهل ابن احمدابن عبدالله دیباج متوفای 380.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
استاد بهترین نوع استدلال برای متلاشی کردن اعتقادات وهابیون و کودتاگران سقیفه آنهم از متن صریح قرآن استدلال شما بود . که هم عقلم قانع شد و هم نقلم و هم اعتقادم . استدعا دارم خلاصه آنرا در چند جمله بیان فرمایید:
✅ پاسخ: پایه اول : بخش اعظم کتب اهل #سنت (و در راس همه آنها بخاری مکرر ) نقل کرده اند که رسول خدا(ع) فرموده آن قدر رفتار اصحاب انبیا یک جور است وجب به وجب و ذراع به ذراع و متر به متر با یکدیگر منطبق است (شبرا بشبر ذراعا بذراع و واعا بواع) که در بیش از 1000 کتاب عمده اهل سنت متواتر تلقی شده این پایه اول اعتقاد اهل سنت و وهابیت است .و این پایه چون متکی بر قرآن و سنت متواتر است اعتقاد کل شیعه هم هست .
🔷پایه دوم: باز صدها کتاب اصلی اهل سنت مانند صحیح مسلم و صحیح بخاری ( فقط در صحیح بخاری حدود8 مورد) در حد فوق تواتر نقل کرده اند که رسول خدا(ص) فرموده بخشی از صحابه من پس از من بر ضد خط و مشی من کودتا کرده و قطعا به جهنم خواهند رفت.( ارتدوا علی ادبارهم القهقرای .... انک لن تدری مااحدثوا بعدک) پس پایه دوم اعتقاد تمام اهل سنت نیز مانند شیعه این است بخش موثر از اصحاب بخاطر غدر و کودتا بر ضد رسول خدا پس از شهادت رسول خدا به جهنم خواهند رفت..
که بیش از 1000کتاب اصلی اهل سنت نقل کرده اند.
🔷 و پایه سوم اعتقاد
: باز تمام اهل سنت مانند تمام شیعه قبول دارند که اگر طبق روایات مورد اشاره در دو پایه اول و دوم اصحاب تمام انبیا پس از رحلت انبیا دو شاخه شده اند پس پایه سوم را خود قرآن در سوره بقره آیه 253 بیان کرده که فمنهم من آمن و منهم من کفر
یک بخش از اصحاب عیسی بعنوان یک اصل قرآنی راه ایمان سابق خود را طی کردند که اقلیت بود بنام حواریون و بخش دیگر راه کفر را در پیش گرفتند که اکثریت بود.
اما اهل سنت در مقابل این سه پایه و مخصوصا در مقابل آیه فوق در قرآن ایستاده اجماع ساختند که کل صحابه عادلند و این ادعای اهل سنت برای جنگ با این سه پایه اعتقاد قطعی کل اهل سنت و شیعه بود.
حالا ما از اهل سنت می پرسیم اگر این قانون تاریخ انبیا است که بخشی از اصحاب انبیا پس از انبیا کافر شده وبه جهنم خواهند رفت پس آن اصحاب کافر در بین اصحاب رسول خدا کدام صحابه هستند؟!
شمایی که همه اصحاب را عادل معرفی کرده اید.!! علی (ع) که ضمن اینکه از اهلبیت بوده از صحابه هم بود حالا اگر عدل علی قبول است که هست وقتی معاویه با او جنگید هنوز هم معاویه رضی الله عنه است.که !!
لطفا در تفاسیر روایی به روایات وارده درذیل آن آیه توجه کنید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany