eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
همگرایی بین حوزه ای با مدیریت دانش www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ همگرایی بین حوزه ای با مدیریت دانش #مدیریت_دانش #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
همگرایی بین حوزه ای با مدیریت دانش و ارتباط سیستم های مدیریتی یا به تعبیری همگرایی بین حوزه ها یکی از نیازهای فعلی سازمان ها است. مدیریت دانش به توسعه و تکامل سایر سیستم های مدیریتی کمک می کند و این همگرایی و ارتباط بستر مناسبی برای همکاری بین متخصصین حوزه های مختلف نیز خواهد بود. ✅ مدیریت دانش به توسعه و تکامل سیستم های مدیریتی کمک می کند. به عنوان مثال: ◾مدیریت دانش مکمل است. ◾مدیریت دانش یک راه برای کاهش یا است. ◾مدیریت دانش از فرایند پشتیبانی می کند. ◾مدیریت دانش و نقاط تلاقی متعددی دارند. ◾دانش و مدیریت دانش ورودی و خروجی است. ◾مدیریت دانش به عنوان اهرمی بری رسیدن به یادگیری و است. ◾مدیریت دانش به عنوان وسیله ای برای مدیریت بهتر ارتباط با عمل می کند. ◾مدیریت دانش با ایجاد، به اشتراک گذاری و استفاده از دانش، به و جمعی کارکنان و بهبود بهره وری آنها کمک می کند. ◾ مرتبط با مدیریت دانش است. مدیریت نوآوری توسط فعالیت های مدیریت دانش تسهیل شده و دانش جدید خلق می کند. www.modiryar.com @modiryar
روابط عمومی اثربخش ✅ کلی خرج می کنند، بالا و پایین می زنند، با این و آن نشست و برخاست می کنند، بازدیدهای عمومی، نشست خبری و دیدار با رسانه ها را هماهنگ می کنند، محصولات مختلف چاپ و تولید می کنند و خلاصه به ذهن خود کلی از وظایف روابط عمومی ها را در کمیت و گستردگی فراوان انجام می دهند باز هم نمی توانند به اهداف خود برسند. این حکایت عملکرد بسیاری از افرادی است که در این دپارتمان سازمانی فعالیت می کنند و سعی دارند بهترین باشند ولی به آن چه فکر می کنند و برایش هدف گذاری کرده اند نائل نمی گردند یا به بیان علمی لازم را ندارد. شاید مهم ترین دلیل این پیامد نداشتن «تفکر مدیریتی» و «دیدگاه سیستمی» است که اولاً نسبت این واحد مهم سازمانی را با سایر سامانه ها در نظر نمی گیرد و ثانیاً مفهوم اثربخشی در روابط عمومی را درک نمی کند. ✅ یکی از شایستگی های انسانی و سازمانی است که به توانایی مدیریت در کار کردن با افراد، شناخت آنها و انگیزه دادن به آنها مربوط می شود. روابط عمومی تنها یکی از وظایف مدیریت نیست بلکه در موفقیت کلیه وظایف مدیریت نقش مهمی را ایفا می کند. نقش های مدیریت از دیدگاه «هنری مینتزبرگ» به مقوله های خاص رفتار مدیریت اشاره دارند و می توان آنها را تحت عناوینی چون روابط بین افراد، انتقال اطلاعات و تصمیم گیری گروه بندی کرد. اگرچه روابط عمومی برنقش اطلاعات تمرکز دارد اما می تواند در سایر نقش های مدیر نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. روابط عمومی سه نقش محوری وکلیدی را بر عهده دارد: ✅ گردآورندگی، اطلاع رسانی و سخنگویی. این نقش ها در واقع هم می تواند موفقیت را تضمین کند و هم می تواند پاشنه ی آشیلی برای اثربخشی خدمات و زحمات آن باشد. انجام مؤثر وظایف و نقش های مدیریت نیازمند روابط عمومی اثربخش است. از سوی دیگر قابلیت، شایستگی و مهارت روابط عمومی با مدیریت عجین و قرین است. در سازمان های کوچک این نقش را مدیریت ارشد به عهده می گیرد و در سازمان های بزرگ واحد مجزایی به نیابت از طرف مدیریت و زیر نظر آن عهده دار این نقش می شود. ✅ تبدیل متوسط به مدیران موفق و سپس تبدیل به مدیران اثربخش در گرو تقویت شایستگی های روابط عمومی است. امروزه مراکز آموزش عالی، کالج ها و دانشگاه ها مشغول تحقیق و پژوهش موضوعات وسیع و متنوع روابط عمومی به منظور پروش متخصصین و افراد حرفه ای در حوزه روابط عمومی جهت ارائه این خدمات به افراد، سازمان ها و جامعه هستند. مفاهیم، تئوری ها و کاربردهای علم روابط عمومی فقط برای کارشناسان این رشته ضرورت ندارد بلکه آشنایی هر فرد و هر مدیری (در کلیه سطوح) و هر سازمانی ( باهر فعالیتی) با آن اجتناب ناپذیر است. لذا سمینارها، دوره های کوتاه مدت، و کارگاه های آموزشی در مراکز آموزشی و سازمان ها با استقبال گسترده ای روبرو شده است. اما نباید غفلت کرد که این دوره ها و آموزش ها هرچند لازم و ضروری است و در توسعه خدمات حرفه ای سازمانی اثر مثبت و قابل توجهی دارد ولی قطعاً تضمین کننده اثربخشی این دایره ی مهم سازمانی نیست. ✅ در تعریف علمی «اثربخشی» این گونه معرفی می شود: «درجه و میزان نِیل به اهداف تعیین شده. به بیان دیگر، اثربخشی نشان می‌دهد که تا چه میزان از تلاش‌های انجام شده ی از نتایجِ مورد نظر حاصل شده‌است. این واژه کاربری زیادی در تعریف و اندازه‌گیری بهره‌وری دارد.» قبل از هر چیز روابط عمومی ها به عنوان یک پایگاه حساس و در عین حال سازمان ها باید سهم و نقش خود را در مدیریت سازمان شناسایی نمایند و سپس بر اساس برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اهداف و شرح وظایف خود را تنظیم و تدوین نمایند و سپس اقدامات حرفه ای، اقتضایی، سیستمی و راهبردی در این مسیر انجام دهند تا اثربخشی خدمات آن ها و سپس بهره وری سازمانی افزایش یابد. 🔺منبع: ، 🔻شماره دهم، مهرماه ۱۴۰۳ www.modiryar.com @modiryar
32.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیشتر از توانم دوست می‌دارمت ⛱ بیشتر از توانم دوست می‌دارمت، می‌دانمت، می‌خواهمت و می‌سرایمت. تمام هستی من! محبوب من! معشوق من! به تو عشق می‌ورزم بالاتر از مجنون، دل به تو می‌سپارم شیداتر از لیلا، برایت حرف محبّت می‌گویم شیرین‌تر از عسل، ترانه عاشقی می‌سرایم زیباتر از باران و جان به جانت می‌دهم بی‌محاباتر از فرهاد. ⛱ پناه عاطفی من! بهار با طراوت زندگی، تابستان گرمابخش دل، پاییز رنگارنگ عاشقی و زمستان سفیدبخت من! تو همانی که مرا از زندان جسم می‌رهانی و به آسمان جان می‌رسانی، باران شوق دیدگانی و رنگین‌کمان هفت‌رنگ زندگانی. برایت چه بگویم وقتی با دیدنت دلم می‌لرزد و به جای زبانم چشمانم سخن می‌گوید؟ ⛱ جان خسته‌ی من توان مقاومت در برابر سیل خروشان خواستنت را ندارد. پس بگذار در وجودت غرق شوم، برایت بمیرم، فدایت شوم و جان‌ به‌ جانت بدهم تا روزگار برایت از قصّه‌ای حکایت کند که اگر چه هر روز دیده‌ای اما خوب نشنیده‌ای. حکایتی پر از حرارت و عبرت پس از تلخی عادت و غفلت؛ داستان زیبایی و شیدایی، ناز و مهر، عاطفه و پناه و آفتابی که لب بام است و عمر کوتاهی دارد. www.modiryar.com @modiryar
اصول سیستم سازی در کسب و کار www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ اصول سیستم سازی در کسب و کار #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
اصول سیستم سازی در کسب و کار یکی از موارد مهم در هر کسب و کاری است و به عبارت ساده‌تر حیات یک کسب و کار به ساختارمند بودن سیستم وابسته است. احتمالا می‌پرسید سیستم سازی چیست. چه باور بکنید یا نه شما از کودکی سیستم ساختن را شروع کرده‌اید! وقتی در یارکشی فوتبال با هم بحث می‌کردید که چه‌کسی داخل دروازه‌ بایستد و چه‌کسی خط حمله را پوشش دهد، سخت مشغول ساخت یک سیستم مناسب بوده‌اید. ✅ حتی اگر دقیقا نمی‌دانستید چیست همیشه تا حدودی از آن برخوردار بوده‌اید. با اینکه سیستم سازی به‌خودی‌خود چیز جدیدی نیست، شاید خیلی درباره آن نشنیده باشید. اگر هم شنیده باشید احتمالا فکر می‌کردید که این موضوع منحصر به مهندسان صنایع(Industrial Engineers) است. در حقیقت مهندسان صنایع سالیان درازی است که به سیستم سازی مشغولند و عناوینی مثل تفکر سیستمی، رویکرد سیستمی تحلیل سیستم‌ها و دینامیک سیستم‌ها نسبتا زیاد شنیده شده‌اند. ✅ عنوان ، نسبتا به‌تازگی و البته به‌حق بر سر زبان‌ها افتاده است. شاید یکی از دلایل آن نوشته شدن کتابی به همین نام(Work The System) توسط سم کارپنتر(Sam Carpenter) باشد. این کتاب اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر و تا سال ۲۰۱۹ بارها ویرایش و تجدید چاپ شد. به عقیده صاحب‌نظران این کتاب به شما می‌آموزد چگونه با کار کمتر، سود بیشتری کسب کنید و در آرامش از زندگی لذت ببرید. ✅ شاید دلیل دیگری هم باشد. تا چند دهه پیش، کسب‌وکارها یا خیلی بزرگ بودند یا خیلی کوچک. رویکرد سیستمی به خوبی در سازمان‌های بزرگ تبلیغ می‌شد و در کسب‌وکارهای خیلی کوچک جایگاهی نداشت. اما امروزه شاهد فراوانی کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها هستیم. این کسب‌وکارهای نوظهور، نیازمند ادبیاتی کاربردی‌تر هستند که تحت عنوان سیستم سازی قابل ارائه است. www.modiryar.com @modiryar
مراحل سیستم سازی در کسب و کار پپایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مراحل سیستم سازی در کسب و کار پپایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
مراحل سیستم سازی در کسب و کار 1⃣ اهداف و استراتژی کسب‌وکار خود را تعیین کنید ابتدایی‌ترین گام برای ، تعیین هدف‌هایی است که کسب‌وکارتان دنبال می‌کند و در ادامه باید استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی لازم برای دستیابی به این اهداف را مشخص نمایید. 2⃣ فرآیندهای کلیدی را شناسایی کنید کسب‌وکار خود را برای شناسایی فرآیندهای کلیدی که به آن کمک می‌کنند، تجزیه و تحلیل کنید. این فرآیندها ممکن است شامل فروش، بازاریابی، خدمات مشتری، تولید و غیره باشد. 3⃣ فرآیند‌ها و دستورالعمل‌ها را مستند کنید برای هر فرآیند، مستندات واضح و دقیق ایجاد کنید، مراحل، نقش‌ها، مسئولیت‌ها و منابع درگیر را مشخص کنید. این مستندات به‌عنوان یک راهنما برای کارکنان عمل خواهد کرد و باعث می‌شود تمام بخش‌های کسب‌وکار بر اساس یک نقشه راه واحد عمل کنند. برای مثال با انجام به‌صورت دقیق مشخص ‌می‌شود که اگر مشتری سوال الف را بپرسد پاسخ باید این مورد باشد. این مسئله باعث یک‌دست شدن تمام فرایندها می‌شود و کارمندان در انجام وظایف محول‌شده بر اساس سلیقه شخصی عمل نخواهند کرد. 4⃣ ساختار سازمانی را ایجاد یا بازطراحی کنید شاید لازم باشد خود را اصلاح و بازطراحی کنید؛ چون ساختار سازمانی شما باید از فرآیندهای سیستمی که در حال پیاده‌سازی آن‌ها هستید پشتیبانی کند. این طراحی ساختار سازمانی شامل تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌ها، ایجاد تیم‌های مختلف و ایجاد کانال‌های ارتباطی بین بخش‌های مختلف و اعضای تیم‌ها است. 5⃣ فناوری و اتوماسیون را پیاده‌سازی کنید از فناوری و ابزارهای برای ساده‌کردن فرآیندها، کاهش وظایفی که به‌صورت دستی انجام می‌شود و بهبود کارایی استفاده کنید. برای مثال، از نرم افزار سیستم سازی کسب و کار مانند نرم‌افزار مدیریت پروژه، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا سایر ابزارهای تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود استفاده کنید. با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، فرآیند‌ی که در حالت عادی نیاز به به‌کار‌گیری چندین بخش سازمان و اتلاف انرژی و زمان زیادی دارد، با صرف کمترین هزینه انجام خواهد شد. 6⃣ آموزش کارکنان را جدی بگیرید در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان با فرآیندهای آشنا شده‌اند و نقش‌ها و مسئولیت‌های خود را درک می‌کنند؛ بنابراین باید یک برنامه آموزشی دقیق برای آن‌ها تدوین کنید؛ اما توجه داشته باید که این آموزش‌ها، هم برای کارکنان قدیمی و هم کارکنان جدید باید به‌صورت مستمر پیگیری شود. 7⃣ نظارت و ارزیابی را دقیق انجام دهید به‌طور منظم عملکرد خود را ارزیابی کنید. با جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل نتایج، گزارش‌هایی را برای شناسایی زمینه‌های بهبود و پیگیری اهداف کسب‌وکار تهیه کنید. 8⃣ به‌صورت مستمر فرآیند‌های خود را بهبود دهید بر اساس نتایج ارزیابی‌های خود، سعی کنید بهینه‌سازی‌های لازم را در و سیستم‌های خود انجام دهید. همچنین ضروری است، فرهنگ بهبود مستمر را در ذهن تمام کارکنان خود جا بیندازید تا از تغییرات احتمالی در جهت بهبود نقایص استقبال کنند. 9⃣ ارتباط و همکاری موثر داشته باشید به روش‌های مختلف خود را تشویق کنید که با یکدیگر ارتباط و همکاری داشته باشند. به همدیگر بازخورد دهند و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. این کار باعث می‌شود، کارایی سیستم سازی بالاتر برود. 🔟 بررسی و به‌روزرسانی فرآیندها را انجام دهید به‌طور دوره‌ای و مستندات سیستم‌شده خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کنند و با اهداف بلند‌مدتتان تطابق دارد. www.modiryar.com @modiryar
چهارچوب کیفیت زندگی اجتماعی مفهومی چندبعدی است و جنبه های مختلفی را در بر می گیرد. به طور کلی کیفیت زندگی شامل مسائل مادی و غیر مادی است. از بعد مادی، کیفیت زندگی نه تنها مقوله هایی چون استانداردهای زندگی، امکانات زیربنایی، تولید اقتصادی، اشتغال، قیمت ها، قانون و مانند اینها را در بر می گیرد، بلکه مواردی همچون سلامتی، سرگرمی، اوقات فراغت، فرهنگ و هنر و مانند اینها نیز در همین مقوله می گنجد. در بعد مفاهیم غیر مادی، کیفیت زندگی شامل تجارب و دریافت های شخصی افراد و بازخوردهای آنها در زندگی واقعی شان است. ✅ مفهوم در دهه های اخیر مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است. سنجش و انتشار سالانه شاخص های کیفیت زندگی و رتبه بندی کشورها با توجه به این شاخص ها حاکی از توجه فزاینده سازمان های جهانی به این امر مهم است. در خصوص معنی کیفیت زندگی، تعاریف متعددی ارائه شده است. از نظر دیوان کیفیت زندگی حالتی است که فرد نسبت به خودش، طبیعت و جامعه ای که در آن زندگی می کند، احساس آرامش درونی دارد. ✅ از نظر فرین برداشت افراد از موقعیت شان در زندگی با توجه به زمینه فرهنگی ارزشی شان است . سازمان جهانی بهداشت، کیفیت زندگی را ادراکی از وضعیتی که افراد در آن زندگی می کنند و زمینه فرهنگی و نظام ارزشی که در آن هستند، به طوری که این ادراک براساس اهداف، انتظارات، استانداردها و علایق آنان است، تعریف می کند. www.modiryar.com @modiryar
اجزای تشکیل دهنده کیفیت زندگی ✅ مفهوم در عرصه برنامه ریزی، در واقع واکنشی علیه توسعه یک‌بعدی اقتصادی در سطح ملی و توسعه صرفاً فیزیکی-کالبدی در مقیاس شهری و تلاش برای دستیابی به معیار‌های جامع‌تر و چندبعدی در عرصه برنامه ریزی است. ✅ رویکرد نوین با توجه به مفهوم کیفیت زندگی و به تبع آن درنظر گرفتن شاخص‌های اجتماعی- اقتصادی در روند و فرایند برنامه ریزی، پس از تلاش‌های اولیه کشور‌های مختلف جهان به خصوص انگلستان و ایالات متحده آمریکا، با حمایت سازمان ملل متحد به تدریج در نظام برنامه ریزی ملی و شهری سایر کشور‌های جهان جای خود را کم وبیش باز کرده است، ✅ به طوری‌که در دو دهه اخیر، مفهوم و کاربرد شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و روانی به طور روزافزونی وسعت و عمق پیدا کرده و برنامه ریزان و مدیران شهری را به جستجوی معیار‌ها و روش‌های جدید برای ارتقای زندگی شهری سوق داده است. ✅ این در حالی است که توجه به مفهوم از همان ابتدای ظهور اسلام و در شهر‌های اسلامی مورد توجه بوده است و به طور کلی حتی می‌توان یکی از اهداف اصلی شهر اسلامی را ارتقاء کیفیت زندگی شهری دانست. www.modiryar.com @modiryar
مدل آینده روابط عمومی پایدار و تغییر در کیفیت مسئولیت اجتماعی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مدل آینده روابط عمومی پایدار و تغییر در کیفیت مسئولیت اجتماعی #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جا
مدل آینده روابط عمومی پایدار و تغییر در کیفیت مسئولیت اجتماعی ✅ آینده عوامل متغیر مرتبط با در درجه اول مرتبط با تغییر در کیفیت مسئولیت‌های اجتماعی روابط عمومی‌ها و در درجه بعدی مرتبط با فناوری های ارتباطات عمومی است. لذا سئوال اساسی این است که با چه تغییری در کیفیت خدمات و مسئولیت اجتماعی روابط عمومی مواجه هستیم؟ و چه فناوری های ارتباطات عمومی جدیدی ظهور پیدا کرده و در مسیر آینده ظهور پیدا خواهد کرد؟ ✅ در واقع بدنبال پایداری شرکت ها، صنایع و خدمات تجاری است و پایداری مفهومی چند وجهی است که از یک سو افزایش بهره وری و ارزش افزوده را دنبال می کند و از سوی دیگر به همه ذی نفعان مرتبط با سازمان/شرکت توجه حقوقی و مسئولانه دارد و در جهت دیگر به سلامت انسان، محیط زیست و استمرار و پایداری سالم منابع، خدمات و فعالیت ها و کیفیت زندگی برای نسل های آینده توجه می کند. ✅ پایداری محصول یک انسجام، خلاقیت و یکپارچگی معطوف به افزایش رضایت همه ذی نفعان خصوصا مشتری است. باید توجه کرد که در میان ذی نفعان محور اصلی که رضایت آن به سایر ذی نفعان سرایت می کند، رضایت مشتریان است. در نظر بگیرید در یک مثلا شرکت شکلات، کارکنان، سهامداران و شورای مدیریتی شرکت و همچنیان خریدار و مشتری همه ذی نفعان شرکت محسوب می شوند ولی محور اصلی مشتری و خریداران هستند که در صورت وجود رضایت آنها، چرخه حرکت و موفقیت گرم می شود و ارزش افزوده شرکت را افزایش می دهد و در ذیل رضایت مشتری، کارکنان، سهامداران و عوامل بهره بیشتری می برند. ✅ با این رویکرد بعنوان نهاد اصلی برای تعریف، اجراء و نظارت بر حسن اجراء کدهای مسئولیت اجتماعی شرکت ها/سازمان ها عمل می کند و کدهای مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمان ها را با رویکرد توسعه و پیشرفت پایدار دنبال می کند. قرار گرفتن و نهادینه شدن هوشمند کد های مسئولیت اجتماعی در روندها و فرایندهای جریان اطلاعات پیوند هوشمندی را بین فناوری های ارتباطات عمومی و مسئولیت های اجتماعی فراهم می کند که دامنه نفوذ آن به همه چیزها که موضوع اینترنت همه چیزهاست یعنی: 1⃣ آدم، 2⃣ اشیاء، 3⃣ اطلاعات و 4⃣ فرایندها، ✅ سرایت می کند و گستره تسهیل شده و مسئولانه ای از را تامین می کند. به عبارتی به پیوند خوردن کدهای مسئولیت اجتماعی و فنآوری های ارتباطات عمومی، روابط عمومی و ساختار شرکت تبدیل به نظام و سیتسم خودکار می شود. ✅ همانطور که در مدل بالا ملاحظه می شود، پایدار بر مبنای دو متغیر یا متغیرهای اصلی مرتبط با ابعاد فناورانه ارتباطات عمومی که شامل عناصر اینترنت همه چیزها می شود و متغیرهای مرتبط با کیفیت زندگی که منشاء اثر گذاری کدهای مسئولیت اجتماعی هم در ابعاد هوشمند (مصنوعی) و هم در ابعاد انسانی (طبیعی) است، می شود. ✅ لذا در این مقاله تلاش می شود اجزاء این مدل که با هدف تامین جامع سلامت و رضایت همه ذی نفعات سازمان ها و شرکت ها تهیه شده است؛ مورد بحث و تحلیل مفهومی و کاربردی قرار گیرد. در این مطالعه "مفهوم روابط عمومی پایدار" دامنه گسترده تری را شامل می شود که مرتبط با ابعاد متعالی و تامین کننده سعادت اخروی است. ✅ به نظر می رسد در نظریه های پیشرفت پایدار کمتر به ابعاد متعال و جاودانه پیشرفت توجه شده است. بعد متعال پایدار به نوعی تقویت کننده "جامعیت" ارتباطات و رفتار است که در جای خود هم تامین کننده سلامت و هم تامین کننده سعادت فرد و جامعه است. www.modiryar.com @modiryar