eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 روشن‌ترین تلاقی آئینه و آب، در آوازهای روشن شهر زمزمه می‌شود و دو بهار، توأمان، در فصلی گمشده در تاریخ، از راه می‌رسند و باهم پیوند می‌خورند. 🔸 و اینک، دست مقدّس فاطمه(س)، در دست بی کران علی(ع) حلاوت هلهله فرشتگان را لمس می‌کند و شور کبریایی افلاکیان را برمی‌انگیزد... 🔸 سالروز پاک‌ترین، زلال‌ترین، شادترین و مقدّس‌ترین پیوند هستی مبارک باد. @mouood_org
🔘 نقش سازنده انتظار: چه کسی را می توان خواند؟ 🔸اگر بخواهيم با توجه به به تحليل مفهومی انتظار ظهور امام مهدی(ع) بپردازيم و مشخص کنيم چه زمانی می‌توان فردی را واقعا منتظر ظهور دانست، بايد به سه نکته اساسی اشاره کنيم: 🔸 1. نسبت به شرايط موجود و معرفت نسبت به شرايط عصر موعود؛ 2 . به تحقق الهی در مورد و حاکميت نهايی دين خدا بر سراسر زمين؛ 3. حرکت و تلاش در راه يا تحقق جامعه موعود. 🔸 نخستين شرط انتظار اين است که انسان به آن حد از آگاهی و شناخت برسد که بفهمد وضع موجود جهان و مناسبات حاکم بر آن خشنود کننده نيست و شرايطی که در آن زندگی می‌کند، با عظمت وجودی انسان و شأن او تناسبی ندارد. 🔸 اين شناخت تنها در صورتی به دست می‌آيد که آدمی ابتدا شرايط موجود جامعه خود و شرايط جامعه موعود را به درستی بشناسد و آن‌گاه به مقايسه آنها بپردازد و به داوری بنشيند که واقعا کدام يک از اين شرايط، شايسته مقام انسان به عنوان اشرف مخلوقات است. 🔸 شرط دوم، باور به سعادتمند شدن جهان و رستگاری بشر در پايان تاريخ است. باور به اين حقيقت که سرانجام جهان طعم خوش حقيقت، عدالت و معنويت را خواهد چشيد و ريشه هر چه دروغ، ستم، فساد و تباهی است، از زمين کنده خواهد شد. 🔸 بی‌ترديد، تحقق شرايط يادشده مستلزم تلاش فراگير فردی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف ، ، ، و است. تلاشی که اگر محقق شود، فرد و جامعه، مصداق رواياتی خواهند شد که در آنها منتظران ظهور را با ياوران امام مهدی(عج) و حاضران در صحنه‌های نبرد عصر ظهور مقايسه کرده و ثواب و شأن و مرتبه آنها را يک‌سان دانسته‌اند. 📚 برگرفته از کتاب , ج 3: ؛ اثر 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ترس نیروهای نظامی جهان از نیروی نظامی ایران 🔸 اعتراف مقامات ارشد اسرائیل و فرماندهان ارشد آمریکا: تهدید شماره یک نیروهای آمریکا، پهبادهای ایران در اطراف فلسطین اشغالی است. @mouood_org @mouood_multimedia
🔹 الهی! ما را از خشم خود دور نگه‏دار و در پناه خود بدار. ما را به خود راه نماى و از خود دور مدار كه هر كه را از خشم خود دور نگهدارى، سلامت به دست آرد و هر كه را راه نمايى، به دانش رسد و هر كه را به خود نزديک گردانى، سود برد. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 53، مناجات اوّل @mouood_org
🔘اتوپيا، سرزمین موعود و واقعیت‌های فراموش شده2️⃣ ❓چه تفاوتی میان اتوپیا، مدینه فاضله و عالمه و سرزمین موعود وجود دارد و نماینده هر گروه کدام است؟ 🔅در عصر یا عصر در غرب باستان، بخش مهمّی از اسطورههای ، در واقع همان شخصیت‌های کتاب هستند. نمونه‌ای که دکتر به آن اشاره کرده، یعنی ماجرای ، که همان ماجرای و وسوسة و در خوردن میوة درخت ممنوع در تورات است. یا نمونة دیگر، ماجرای و کیوپید و سایکه در اسطوره‌های یونان، که همان داستان و و در تورات است. پس، یهودی بودن تلقّی آتلانتیس در نگاه افلاطون، نکتة عجیبی نیست. 🔅آتلانتیس‌گرایی که با افلاطون معرّفی می‌شود، ریشه در آموزه‌های یهود دارد و آن مبحثی است که به معروف است. در اتوپیا، موضوع یک آباد مطرح است؛ امّا در آتلانتیس، مسئلة یک سرزمین موعود است. در اتوپیا، شنونده ترغیب می‌شود که یک را که تا کنون وجود نداشته است، جویا شود؛ یعنی آمادة ساختن آن شود؛ امّا در آتلانتیس، مدّعا این است که جامعة مطلوبی قبلاً پدید آمده بود، امّا گم شد. در آتلانتیس، شنونده تشویق می‌شود که به جست‌وجوی این مکان گم شده بگردد. تنها مکتبی که در جهان مدّعی این نکته است که قبلاً یک جامعة مطلوب وجود داشته و باید به آن بازگشت. مکتب یهود است که عصر (ع) را خود می‌داند و همة تلاش خود را برای برقراری مجدّد (ع)» (یعنی معبد سلیمان) در صورت می‌دهد؛ البتّه نیت یهود، بازگشت به مُلک بر حقّ سلیمان، برای اقامة و حق نیست؛ بلکه ترفندی برای مقاصد سیاسی است. پس همان و همان سرزمین موعود گم شده می‌باشند. 📚 📫خرید از: یاران شاپ: https://b2n.ir/103861 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
🔘 مراحل تفکر غربی در ایران - قسمت سوم 💠 با تورم تحقیقات جامعه شناسانه و ظهور جامعه شناسان نابالغی که در سال اول و دوم دانشگاه برای تحقیق درباره واقعیات اجتماعی یکسره راهی دار التأدیب و زندان‌های عادی و دبیرستان‌های دخترانه و سرانه و احیاناً چند روستای دم دست می‌شدند و انبوهی از آمار را در مورد سن و جنس و وضع خانوادگی اقتصادی و اجتماعی برای اساتید مربوط سوغات می‌آوردند، ایران به تمامیت رسید و دوره‌ای از تمایل به فلسفه طلیعه خود را آشکار ساخت. 💠 عامل اصلی این تمایل، جنبش‌های مسلحانه‌ای بود که با الهام از قیام عظیم پانزدهم خرداد به رهبری امام خمینی (ره) مسیر تازه‌ای را سر راه خلق نشان می‌داد. 💠 پاکبازانی که آغازگر این جریان بودند، پوسته ضخیم روشنفکری رایج را دیدند و پا به عرصه‌ای نهادند که فرجامی جز کشته شدن نداشت. 💠 بدیهی است که عالم این آغازگران، عالمی بود که در آن، انسان همخانه مرگ و قریب به نیستی بود و نیازی به آن نداشت که با اباطیل روشنفکرانه به جاودانگی برسد. 💠 آنها که در گمنامی مطلق تک تک با گروه گروه کشته شدند، محرکی غیر از تحقیقات حقیر و آراء سخیف علوم اجتماعی قلابی داشتند. آنان در جستجوی معنایی دیگر از زندگی و مرگ بر آمدند و افق‌های تازه‌ای را در شناسایی طلب کردند. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/74172 @mouood_org
🔹 اى خداوندى كه از گناهان خلق نيكو در مى‏گذرى و از اين‌رو زير بار منّت تو هستند؛ اى خداوندى كه بندگان‏ خويش را به پذيرش توبه خو كرده‏اى و ناصالحانشان را به توبه به صلاح مى‏آورى! اى خداوندى كه به اندكى از اعمال نيك آنان خشنود مى‏گردى و عملى اندكشان را پاداشى گران عنايت مى‏كنى! در اين مكان كه ايستاده‏ام، به درگاه تو توبه مى‏كنم‏. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 53، مناجات دوازدهم @mouood_org
🔘 اندوه دائمی تا ظهور وعده خداوند 🔹امام عسکری(ع) درباره فشار تحقیر و ملامتی که مؤمنان در عصر به دوش می‌کشند، فرمودند: 🔹 «شیعیان ما در یک اندوه دایم به سر می‏برند تا فرزندم که پیامبر اکرم(ص) نوید ظهورش را داده، ظاهر شود.» 🔹 چنین شیعیانی شایستگی آن را دارند که در زمان ظهور امام زمان(ع) در رکابش باشند و طعم شیرین حضور و ظهور رهبر و مقتدای خود را بچشند. 🔹 هم آنان هستند که امام سجاد(ع) درباره‏اشان می‏فرماید: «اهنگامی که قائم ما قیام کند، خداوند آفت را از شیعیان ما بر می‏دارد، و قلب‏های آنان را مانند پاره‏های آهن قرار می‏دهد و نیروی یک مرد را مساوی با چهل نفر قرار می‏دهد و اینها حاکمان روی زمین هستند...» 📚 برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از منتخب الاثر، ص 231. 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/p14213 فراکتاب: https://b2n.ir/n55780 کتابراه: https://b2n.ir/h03091 طاقچه: https://b2n.ir/w37691 @mouood_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1️⃣2️⃣ 🔘 اراده معطوف به قدرت ▫️میل به و دست یابی به آن, از مصادیق شهوت عملی در تاریخ است. 📚 @mouood_org @mouood_multimedia
🔹 بار خدايا! خصمِ مرا رخصت مده كه بر من ستم روا دارد. نيک ياری‌ام كن كه در برابرش پايدارى كنم و مرا از ارتكاب اعمالى چون اعمال او و گرفتار آمدن به حالتى چون حال او، نگه‏دار. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 53، مناجات چهاردهم @mouood_org
📷 #تصویر_کتاب 📚 #سحرنامه 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
💠 معرفی کتاب سحرنامه 🔸مجموعه اشعار مهدوی 🔹«سحرنامه» پنجره ای به باغ دلگشای شعر ارجمند مهدوی است. پنجره‌ای که روحمان را به تنفّس عطر حضور و چشمامان را به تماشای خورشید ظهور دعوت می کند. از قاب این پنجره روشن می‌توان به آبی آسمان نگاه کرد و دل به مهربانی خدا سپرد؛ خدایی که در همین نزدیکی است. «سحرنامه» مژده آمدن مسیحا نفسی است که با آمدنش، از جان و جهان روزهامان عید و امید می‌بارد. «سحرنامه» حدیث انتظاری شیرین و امیدبخش است در گوش زمین و زمان و رمزگشایی شاعران از این دقیقه حافظانه: که به خورشید رسیدیدم و غبار آخر شد... ژ 🔸«سحرنامه» مجموعه غزل‌ها، چارپاره‌ها، رباعی‌ها و سروده‌های سپید استاد «رضا اسماعیلی» است با مقدّمه‌ای خواندنی با عنوان «شعر آئینی و آینده موعود» درباره تأثیر شعر در تبلیغ اندیشه مهدوی. 🔹در بخشی از این مقدّمه آمده است: شعر و ادبیّات موعود، با شب‌چراغ شعر و شعور، به دنبال ردّ پای انسان کامل است؛ انسان آزاد و سربلندی که به مدد انتخاب مسئولانه، از زندان‌های غفلت و عادت و طبیعت سر بر آورده و ردایی از جنس رسالت و تعهّد بر دوش دارد؛ انسانی که «ماه» را «آه» می‌کشد و ما را به «دیدار صبح» فرا می‌خواند و به «بیعت با بیداری» دعوت می‌کند: دوباره بر می‌خیزیم به راه می‌افتیم رفتن به راه می‌پیوندد ماندن به رکود. و این‌گونه است که من همیشه از بیداری می‌گویم در شعر وقتی که شهر خوابیده بود، بیدار بودم و از بیداری گفتم از راه، از حرکت همیشه از بیداری می‌گویم... 🛍 این کتاب در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ و همچنین کتاب‌خوان‌های معتبر قابل تهیه است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ: 🔸https://b2n.ir/616815 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋️ 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
3️⃣ 🔘 معرفت امام و ولایت پذیری، دشوارترین امر 🔹 حضرت امام صادق(ع) فرمودند: «گرفتاری مردم زیاد است، اگر آنها را دعوت کنیم، نمی‌پذیرند و اگر رها کنیم، جز به وسیله ما نمی‌یابند.» 🔹 انسان، مهاجری است که در جست‌وجو و شناسایی و ، به راه می‌افتد تا از مسیر آن و گردن نهادن به و سیاست و خواجگی او در دنیا و آخرت، را تجربه کند. 🔹 در بیان روایات حضرات معصومان(ع)، این امر، یعنی ولی‌الله و شناخت جایگاه و کمالات ایشان برای مردم، سخت و غیرقابل قبول می‌آید و از آن سرباز می‌زنند. 🔹 امام علی(ع) می‌فرمایند: «معرفت و شناسایی ما، کاری بسیار و (دشوار) است که پذیرای آن نیست، جز که خداوند دلش را به آزموده باشد و نگه‌دارنده احادیث ما نیست، مگر سینه‌ها و خردهایی که امانت‌پذیر و پابرجایند... .» 📚 کتاب « » اثر از مجموعه 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/Hesn طاقچه: https://b2n.ir/170333 کتابراه: https://b2n.ir/178083 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/580082 فراکتاب: https://b2n.ir/332316 @mouood_org
هدایت شده از موعود
#صلوات_ابوالحسن_ضرّاب_اصفهانی
هدایت شده از موعود
1_400745770.m4a
3.38M
هدایت شده از موعود
1_988287870.pdf
434K
202030_279494611.mp3
23.05M
🔘 صاحب لوا: ظهور (قسمت سوم) 🔹دنیا هرچه به زمان ظهور نزدیکتر می‌شود، امکانات زندگی بهتر می‌شود‌؛ امّا همه اینها در مقایسه با زندگی زمان ظهور، هیچ است. @mouood_org
🔹 خدايا! هرگاه مرا در نظر مردم به درجتى فرا مى‏برى، به همان قدر در نفس خود خوارم گردان و هر گاه مرا به عزّتى آشكار مى‏نوازى، به همان قدر در نفس خود ذليل گردان. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 128، مناجات بیستم @mouood_org
💠سيره ائمّه اطهار 💧مردی انصاری كه خانه جديدی خريده بود، نزد پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و نگرانی خود را از شرّ همسايه جديدی كه پيدا كرده بود، خدمت پيامبر صلی الله علیه وسلمعرض كرد. حضرت، چهار نفر (علی، سلمان، ابوذر و شخص ديگری كه گفته ‌اند مقداد بوده است) مأمور كردند با صدای بلند در مسجد به عموم مردم از زن و مرد ابلاغ كنند كه: «هر كس همسايگانش از آزار او در امان نباشند، ايمان ندارد.» ▫️اين اعلام سه نوبت تكرار شد. بعد، رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم با دست خود به چهار طرف اشاره كرده و فرمودند: «از هر طرف تا چهل خانه همسايه محسوب می ‌شوند.» 📚 📗 📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/546054 طاقچه: https://b2n.ir/752765 فراکتاب: https://b2n.ir/450683 کتابراه: https://b2n.ir/075429 @mouood_org
🔘 شهادت شکافنده‌ی علم نبوی و مظهر حلم علوی، امام محمّد باقر(ع) بر رهروان راه آن حضرت تسلیت باد. @mouood_org
🔘اتوپیا، سرزمین موعود و واقعیت‌های فراموش شده3️⃣ ❓اندیشه افلاطونی اتوپیا و آتلانتیس، که به تعبیر شما، ریشه در تلقّی یهود دارد، چگونه در دوره مدرن باز تولید می‌شود؟ از این جهت این را می‌پرسم که این مفاهیم در مکاتب گوناگون غربی در قرن‌های اخیر بسیار به کار رفته است! 🔅بله! در اواخر در و هم‌زمان با آغاز و جنبش دوم در ، پس از اومانیسم یکم که در باستان پدید آمده بود، سه حرکت ویژه از غرب اروپا، به ویژه از کشور آغاز شد. ابتدا با حمایت و فرمان دولت‌های و انگلیس، به سمت غرب روانه شد و به سرزمین سرخپوستان رسید و این مرحله، سرآغاز اشغال و غارت آن سرزمین و شکل‌گیری دنبالة تمدّن غرب در آنجا، در قالب قاره‌ای به نام شد. 🔅دیگر اینكه سیاستمداری به نام در دربار انگلیس، کتابی نوشت به نام . او در این کتاب، با ترکیب اومانیسم جدید و برخی انگاره‌های ، ضمن نقد جامعة آن زمان غرب، طرح نوینی را ارائه کرد. به گونه‌ای که در سده‌های بعد، برخی نویسندگان در غرب معتقد بودند كه موجود در اتوپیای تامس مور، مبنا یا الهام‌بخش کمونیسم مارکس شده است؛ اتوپیایی که متعاقباً در شکل گرفت و در نهایت، شخصی به نام کتاب را در انگلیس نگاشت. اکنون اتوپیای افلاطون در کتاب «جمهور»، در قالب اتوپیای تامس مور، چهره‌ای متفاوت به خود گرفته بود: خبر که به اروپا رسید، سراسیمه به دریا زدند و خود را به این قاره رساندند. آن سرزمین را غارت کردند و تمدّن‌های ثروت‌مند آنجا را نابود و طلا و نقرة آنها را به اروپا سرازیر کردند. 📚 📫خرید از: یاران شاپ: https://b2n.ir/103861 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
3️⃣ 🔘 دنیاپرستی و اشرافی‌گری (قسمت سوم) ♦️ جهان و هر چه با جهانِ بی‌قرار و زودگذر و جهنده نسبت می‌یابد، می‌شود؛ چراکه در بنیاد خود، فانی و نابودشدنی است. به استناد اشعاری که به امام علی(ع) منسوب است: همانا دنیا فناست و ثبوتی در آن وجود ندارد همانا دنیا مانند خانه سست و لرزان است. ♦️ جهان در ذاتش، جهندگی، بی‌ثباتی و بی‌قراری را داراست. بدا به حال امیران و حاکمانی که گمان می‌کنند برای طولانی ساختن مدّت عمر و ماندگاری خود، می توانند دلخوش و مطمئن به شحنه‌ها و برج‌ها و گزمه‌ها و زندان‌ها شوند! ♦️ همه اقوام و حاکمانی که برای ماندگاری، متّکی به ضرب و شتم مظلومان و به چارمیخ کشیدن حق‌جویان شدند، زمان خود را جلو انداخته‌اند. ♦️ «و چه بسیار آبادی‌هایی را که در معیشتشان کردند و ما هلاکشان کردیم و اینک خرابه‌های منازل و مساکن آنهاست که دیگر بعد از آنها، دارای سکنه نشد؛ مگر اندکی و مائیم وارث آنها.» ♦️ «» به معنی طغیان ناشی از است. موزه‌ها و همه آنچه که ذیل در حوزه و جهانگردی در محلّ نگهداری اشیای عتیقه و باستانی جلوه کرده است، نه به منظور متذکّر شدن خلق روزگار و عبرت آموزی آنان در وقت مشاهده نشانه‌های فروپاشی اقوام و تمدّن‌هاست. ♦️ کسی برای عبرت‌آموزی، به موزه نمی‌رود و با دیدن آن‌همه اثر عتیقه، متذکّر نمی‌گردد، انسان معاصر در عصر حاضر، چنان شیفته خود و محجوب حاصل دست جهان مدرن است که خود را میراث‌دار همه گذشته و سرآمد همه گذشته می‌شناسد و در موزه‌داری، همه پیشرفت و را در برابر نشانه‌های خرافه و جهل و نادانی گذشتگان به رخ می‌کشد؛ در حالیکه بر قلّه بطر، طغیان و اتراف، بر آستان هیچ خدایی و معبودی، جز فردی و جمعی، سر تعظیم فرود نمی‌آورد. ✍️ 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ: b2n.ir/g65332 @mouood_org