eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
419 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ درنگی در غفلت از پدیده ارتباطات اجتماعی روحانیت، حکمرانان و مردم (فقر رسانه اجتماعی) 🔻 یکی از نقاط تمرکز اتفاقات اخیر بر روی نهاد دین و روحانیت است. رسانه تصویری از این نهاد در ذهن جوان و بخشی از جامعه ایجاد کرده است که او را صاحب یک قضاوت و تصویر قطعی درباره ، و کرده است. 🔻 اکنون در میانه ها و ها هستیم. اما این تصویرسازی کاذب زمانی موفق می‌شود که جای عنصر واقعی خالی باشد. یعنی: 📍ما خود را روایت نکردیم که روایت می‌شویم... 🔻 ما در تراث تمدنی شیعه دارای سرمایه‌ای هستیم که نام آن را شیعه میگذارم. حضور بی‌واسطه و میدانی نمایندگان نهاد دین در بین مردم به ساخت واقعی کمک می‌کرد. نفس این حضور و اجازه روایت شدن های کاذب را نمی‌داد. 🔻 بعد از ترورهای دهه شصت، انقلاب این رسانه عظیم را به‌جهت امنیتی دچار محدودیت کرد تا به مرور حتی بعد از برطرف شدن شرایط خاص، این نوع زندگی به فرهنگ حاکم تبدیل شد. 🔻 و بخشی از روحانیون و مسئولین به‌مرور تغییر کرد. همین فاصله بین مردم، نهاد دین و حاکمیت زمینه اثرگذاری را فراهم کرد. 🔻 دسترسی به علما، مراجع، ائمه جمعه، مسئولان شهری و استانی با دشواری و گاه مانع جدی همراه شد در حالی که تا دیروز همه در کنار هم زندگی می‌کردند. بین مردم، حاکمان و روحانیون فاصله‌ای نبود. انتقاد، پیشنهاد، همکاری، تعامل، یعنی همه‌ی عناصر تحقق وجود داشت. ❌ اما پدیده ماشین‌های شیشه دودی و پرستیژهای کاذب به یک معضل جدی فرهنگی بین برخی مسئولان و کارگزاران تبدیل شد. 🔻 وجود زمینه ارتباطات اجتماعی در گذشته موجب می‌شد هنگام ، مقبولیت آن دسته، اثرگذار بود و مسائل به هزینه کم حل می‌شد. چون مقدمات قبلاً در ذهن جامعه ساخته شده بود. 🔻 اما امروز بسیاری از روحانیون، حتی ائمه جماعات و جمعه، بسیاری از مسئولین، و زیستن مردمی را اساساً بخشی از زندگی خود نمی‌دانند و حتی گاه ضد ارزش تلقی می‌شود. به‌همین سادگی یک رسانه اثرگذار را از دست دادیم. ❌ امروز ناگزیز از احیای این ظرفیت بزرگ و هستیم. باطل السحر بسیاری از توطئه‌های دشمن همین است. 🆔 @taalighat
🔹 نسل جدید و فرهنگ غرب 🔻 اگر گسی دوتا را کامل ببیند، می فهمد که چرا فحش دادن بخشی از زیست ما شده است. 🔻 دانشجویان دانشگاه های برتر هم خیلی ها نسلی هستند که برای تقویت شان سالهاست سریال می بینند! 🔻 دانشجوی برتر نسبت مستقیم دارد با زبان انگلیسی بهتر، زبان بهتر نسبت مستقیم دارد با تعداد سریال و انگلیسی زبان دیده شده بیشتر، فیلم دیدن هم نسبت مستقیم دارد با استفاده از الفاظ رکیک! 🔻 و تسهیل مصرف محصولات رسانه‌ای غرب، یکی از نتایجش نسل نو ما با غربی هاست، این دانشجویان سالهاست که همسایه‌ی مجازی هستند و همسایه درشان اثر کرده. 📌 ناصر فروغی فر 🆔 @taalighat
📍اعتراض رهبری و گوش‌های ناشنوا 📆 بیانات رهبری در آبان 94: 🔹جوان‌های عزیز را بگیرید و بخوانید. درس آموز است. 📅 بیانات رهبری در آبان 95: 🔹 این کتاب ها حدود هفتاد جلد است. شما این ها را خوانده اید؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده این کتاب ها در مجموعه مدارس ما، دبیرستان های ما، دانشگاه های ما نیست؟چرا؟ این یکی از است. چرا این ها را داخل کتاب‌های درسی قرار نمی دهید؟ چرا نمی گذارید ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که امریکا با اینجا چه کرده است؟ 📆 بیانات رهبری در آبان 1401: 🔹 من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند. ➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 سال 94 بود که رهبر معظم انقلاب از ضرورت تدوین اسناد لانه جاسوسی در قالب کتاب درسی سخن گفتند. سال بعد همین خواسته را تکرار کردند و گفتند هنوز عملی نشده است. امسال نیز مجدداً تأکید کردند، این متون تبدیل به نشده است. 🔻 مايه‌ی است که موضوعی به این حد از وضوح را نمی‌شنود و دنبال نمی‌کند تا جایی که رهبری در یک بازه زمانی 7 ساله سه‌بار درباره آن موضوع تذکر می‌دهند. 🔻 خبر خوب: تابستان گذشته معاونت پژوهشی خود را مسئول تولید نمود. انشاالله از این طریق، خواسته برزمین مانده‌ی رهبری محقق شود. 🆔 @taalighat
❇️ بهادری جهرمی، آغازی بر پایان لکنت دولت 🔻 یکی از آسیب‌های ، گرفتار بودن است. دولت نتوانسته زبان ارتباطی مناسبی با مردم پیدا کند. در بین دولتمردان نیز کمتر کسی دارای زبان و توان گفتگوی با مردم است. 🔻 برای مثال احمدی‌نژاد خودش یک بود. به خوبی با مردم ارتباط می‌گرفت و داشت. اگر دولت نتواند با مردم با زبان مردم سخن بگوید، همیشه چند گام عقب است. حتی امکان اقناع درباره‌ی تصمیمات درست یا گزارش اقدامات مثبت را از دست می‌دهد. 🔻 بهادری جهرمی با روحیه و نشاط جوانی، سعه‌صدر و و صداقت در تعامل، توانسته گام مثبتی در راستای حل این کاستی دولت بردارد. از حضور در دانشگاه‌ها تا گفتگوهای هفتگی. 🔻 دولت رئیسی نیاز دارد این اقدام فردی را به تبدیل کند. مهمترین عنصر موفقیت دولت، امکان همزبانی با مردم، جلب نظر و اعتماد آن‌هاست. بدون این عنصر دولت در ها مغلوب خواهد شد. 🔻 تکثیر رفتار و سبک اقدام بهادری جهرمی در دولت، ایجاد زمینه‌های ارتباطی بین مردم و دولت از دریچه و متن واقع عناصر تعيين کننده برای موفقیت اجتماعی دولت است. 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍این میدان جنگ، فرمانده ندارد... 🔻 سال 92 وقتی قرارداد خسارت بار بین ایران و 5 +1 بسته شد، هنوز کسی از اوج فاجعه خبردار نشده بود. وقتی فهمید چه اتفاقی افتاده فراخوان داد و چندتا دوره آموزشی برگزار کرد تا طلبه‌ها مسلط به محتوا شده و در دانشگاه‌ها و مساجد سخنرانی و روشنگری کنند. 🔻 تا جایی که وقتی خبر به معاون وزیر خارجه رسید، اومد قم با حاج مهدی و بچه‌هاش جلسه گذاشت، گفت میخوام ببینم اینا کی هستن، دوره آموزشی نقد ژنو گذاشتند. کار حاج مهدی توی اون مقطع، یک تمام عیار بود و کم‌کم فضای کشور رو متأثر کرد. 🔹🔹🔹🔹 🔻 امروز هزار برابر بیشتر جامعه نیازمند است. و حالا که نهادهای فرهنگی مسئول در خواب زمستانی به سر می برند، باید مثل حاج مهدی ها به دل صحنه زد. 🔻 امروز ، دبیرستان‌ها، بازداشتگاه‌ها همه نسلی از جوانان قابل تعامل و پر از ابهام و سوال دارند که کسی باید به با آن‌ها بنشیند. 🔻 مدیریت این صحنه‌ی آشفته و عملیات می‌خواهد مگر نمی‌بینید آن طرف چه انسجام و چه برنامه منظمی ترتیب داده‌اند؟ آقای کجایی؟ آقای دفتر تبلیغات کجایی؟ آقای معاونت تبلیغ حوزه کجایی؟ آقای در دانشگاه‌ها کجایی؟ آقای دانشجویی؟ فرمانده میدان این کیست؟ چرا همه در انفعال محض هستند؟ 🔻 آهای ، چرا دم انتخابات وسط میدان یقه پاره می‌کنید و امروز ساکتید؟ چرا بین نیستید؟ چرا با مردم حرف نمی‌زنید؟ گیرم دوتا فحش هم شنيديد، کم در آن ساختمان منشوری تکریم شدید، حالا دوتا فحش هم برای بخورید، به‌جایی برنمی‌خورد. 🔻حالا که میدان فرمانده ندارد، لشگر که هست... بسم‌الله... 🆔 @taalighat
چرا هیچ چیزی سر جای خودش نیست؟ 📌 با گذشت حدود دوماه از اتفاقات اخیر خبری که روزهای گذشته از شورای فرهنگ عمومی کشور در رسانه‌ها منتشر شد به‌شرح زیر است🔻 📝 شورای فرهنگ‌عمومی روزهای «۱۳ شهریور»، «۲۵ دی»‌ و «دومین جمعۀ مهرماه» را به‌ترتیب «روز علوم پایه»، «روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» و «روز بزرگداشت آیین قالی‌شویان» در تقویم رسمی کشور اعلام کرد. 🔻 آقايان در همین کشور زندگی می‌کنند؟ حتی اگر فقط هم داشته باشند، باید تا حدی از اخبار جدید مطلع باشند. شاید هم مشکل از ماست. نه، قطعاً مشکل از ماست. احتمالا این ما هستیم که تعریف درستی از و و کارکردهای شورای فرهنگ عمومی نداریم!!! 🆔 @taalighat
🔹 نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی اغتشاشات اخیر (1) 🔻 دستگاه هماهنگ کننده و اخیر، به یک طراحی گسترده و جهانی در حوزه اطلاع رسانی و عمومی دست زده است. اتفاقی که برای ما خیلی شناخته‌شده نیست. تلاش کرد با یک اقدام وسیع، در ایران را با پیام خاصی به دنیا مخابره کند، تا نوعی تصویر جدید از در اذهان جهانيان ساخته شود. 🔻 در بیست سال گذشته تأکید بر وجه مخاطره ایران و جهانی، در دستور کار بود تا کشورها از این ناحیه از ایران احساس خطر کنند. با خروج آمریکا از عملاً این ابزار کارآمدی خود را از دست داد 🔻 زمینه‌ساز انجام اقدامات هماهنگ علیه ایران و عامل مشروعیت بخشی به عملیات‌های خصمانه خواهد بود. آمریکا برای و و حتی گزینه نظامی از یک سو محتاج و از سوی دیگر نیازمند کمک و همراهی دیگر کشورهاست. چرا که قدرت بلامنازع بودن خود را سال‌هاست که از دست داده است. 🔻 این سطح از کنش رسانه‌ای و اجتماعی و درگیر کردن لایه‌های مختلف اجتماعی و نخبگانی با مسئله ایران، در نوع خود بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد. وارد فاز جدیدی شده است که تا کنون در این سطح سابقه نداشته است. 🔻 تفاوت‌های مدل جدید را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: 1⃣ مقیاس و گستره توزیع خبر و پیام و تعدد رسانه‌های مشارکت کننده در عملیات 2⃣ نوع و وجهه مخابره شده و تمرکز بر تصویر چهره‌ای جدید از ایران 3⃣ لایه‌های متنوع درگیر شده با مسئله و ایجاد نوعی 📌 در ادامه به برخی از وجوه این رسانه‌ای و شناختی اشاره می‌کنیم... 🆔 @taalighat
تعلیقات
🔹 نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی اغتشاشات اخیر (1) 🔻 دستگاه هماهنگ کننده و #مدیریت_جه
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی اغتشاشات اخیر (2) 🔹ترانه شروین، نامزد جایزه جهانی گرمی 🔻 با سرعت کمی تبديل به ترانه عمومی معترضان و ایشان شد. نوع پیام، موسیقی و ساخت همه تداعی‌کننده احساس مشترک بین بخشی از نسل جوان بود. 🔻 دبیر رویداد بین‌المللی موسیقی گرمی اعلام کرد تا کنون 95 هزار درخواست برای نامزدی به‌عنوان اثر برگزیده به دست آن‌ها رسیده است. اما چیست و چه جایگاهی دارد؟ 🔻 (Grammy Award، که در اصل جایزه گرامافون نامیده می‌شود) یا گرمی، یک جایزهٔ موسیقی است که توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برای شناسایی دستاوردهای صنعت موسیقی ارائه می‌شود. نشان جایزه یک گرامافون طلاکاری‌شده را به تصویر می‌کشد. 🔻 مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند، همراه است. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، بزرگ‌ترین آن‌ها است. گرمی به همراه جوایز (برای آثار سینمایی)، جوایز امی (آثار تلویزیونی) و جوایز تونی (تئاتر) یکی از 4 جایزه اصلی سالانه سرگرمی آمریکا محسوب می‌شود. 🔻 تلاش برای معرفی به‌عنوان اثر برگزیده جهانی و دریافت یعنی تلاش دستگاه رسانه‌ای غرب برای توسعه‌ی پیام علیه ایران در مقیاس جهانی، جلب توجه قشر گسترده‌ای به این اثر و محتوا، ایجاد جایگاه اجتماعیِ بین‌المللی، تقویت حس مخاطب ایرانی نسبت به این اثر به‌عنوان سرود اعتراض و... 🆔 @taalighat
❇️ ملت ایران وسط کارزار مبارزه‌ی تمدنی... 📝 رهبر حکیم انقلاب اسلامی: 🔻 خب حالا می‌شود نشست یک گوشه‌اى، از این گوشه آن گوشه عیوبى پیدا کرد، اشکالاتى پیدا کرد، کرد؛ خب بله، معلوم است، اما این را تعمیم نباید داد، نمی‌شود داد، 🔻 آنچه قابل تعمیم است این است: صدق، حرکت، . پس نظام با مبارزه به‌وجود آمد، با مبارزه هم باقى ماند. 🔻 من عرض می‌کنم کار من و شما ادامه‌ى آن است، و بدون مبارزه نمی‌توانید به آن هدفها دست پیداکنید (بیانات در تاریخ 4/3/1393) 🔻 ملّت ایران چه بخواهد چه نخواهد درگیر یک است. 🔻 این هم از اینجا آغاز میشود که ملّت مایل است که مستقل باشد، عزیز باشد، باشد، خودش از امکاناتش استفاده کند؛ و اگر این کارها اتّفاق بیفتد، یک در دنیا خواهد شد؛ با تفکّرات خاص و با جهت‌گیری‌های خاص. این با منافع قدرتهای مسلّط جهانی معارض است؛ لذا نمیخواهند بگذارند این اتّفاق بیفتد؛ مبارزه از اینجا شروع میشود. (بیانات در تاریخ: 12/4/1395) 🆔 @taalighat
تعلیقات
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی اغتشاشات اخیر (2) 🔹ترانه شروین، نامزد جایزه جهانی گرمی
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی حوادث اخیر (3) 🔹 بازتاب جهانی و تبدیل آن به موضع ایرانیان 🔻 همواره در جنگ ها، و نقش محوری در و تجمیع اراده‌ها داشته است. در میدان جنگ رجزها به یکپارچگی لشگر و عزم آن‌ها برای مبارزه منجر می‌شد و هم به نقل پیام به طرف مقابل و از موقعیت. 🔻 غرب می‌کوشد را به سرود ملی معترضین تبدیل کند و با ترویج آن در جوامع غربی از یک سو اراده‌های معترضان و اغتشاشگران تقویت کند و از سوی دیگر تصویر موقعیت ایران را در اذهان آن گونه که میخواهد، بسازد. تصویری آشفته، مملو از تاریکی و خفقان و ناراحتی و محدودیت و عقب‌ماندگی که نیاز به یک و منجی برای برهم زدن آن دارد. 🔻 توسعه‌ی نارضایتی و اعتراض به‌وضع موجود تنها با واقعیت میدانی ممکن است و سرود از چنین ظرفیتی برخوردار است. 🔻 در دنیا بازتاب گسترده‌ای داشته است. 🌀 در یک گروه موسیقی حرفه‌ای آن را به‌صورت دسته‌جمعی اجرا کردند. 🌀 در یکی از خوانندگان معروف با زبان ایرانی آن را خواند. 🌀 اجرای آن در کنسرت گروه راک cold play که گلشیفته فراهانی آن را به همراه گروه خواند. 🌀 اجرا در برنامه استعداد یابی THE VOICE که در حال حاضر بزرگترین برنامه استعداد یابی در حوزه خواندگی است. 🌀 اجرای زنده در LA fashion week 🌀 اجرای ورژن انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و سوئدی ترانه شروین 🔻 اجرای مردمی آن در دنیا راه‌اندازی شد. ترجمه‌ی آن در کشورهای مختلف و همخوانی آن در دستور کار قرار گرفت. 🔻 همه و همه یعنی استفاده از ابزار هنر و موسیقی برای 2 هدف: 1⃣ تقویت جبهه داخلی برای ادامه اعتراض و 2⃣ ایجاد نسبت به ایران و ارائه تصویری سیاه و تیره و تار از آن به‌منظور بخشیدن به هر علیه جمهوری اسلامی 🆔 @taalighat
تعلیقات
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی حوادث اخیر (3) 🔹 بازتاب جهانی #ترانه_شروین و تبدیل آن ب
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی حوادث اخیر (4) موضع‌گیری واحد سلبریتی ها و چهره‌های معروف بین‌المللی علیه ایران 1⃣ سلبریتی ها و هنرمندان 🔻 یکی از مهم‌ترین وجوه اخیر ایجاد یک جبهه گسترده و متنوع از چهره‌های محبوب جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. طیف گسترده و متنوعی از ها، خواننده‌ها، ، هنرمندان، ، فعالان حقوق بشر، فعالان مدنی بود. 2⃣ فعالان ضد اسرائیل 🔻 قصه زمانی جالب‌تر می‌شود که در این فهرست بلند و بالا اسامی برخی چهره‌های مطرح ضد را نیز می‌بینیم. افرادی که در لایه‌های سیاسی هم‌نظر با جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آیند اما اکنون در موضع مخالفت قرار گرفته اند. 3⃣ مبلغین انگلیسی زبان تشیع 🔻 ضلع دیگر اسلام و تشیع در اروپا هستند که سال‌ها سابقه دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و مقابله با شبهات را داشتند، و امروز در برابر ذهن پرسشگر شهروند غربی که گمان می‌کند جمهوری اسلامی را به‌خاطر مسئله کشته است، از مقوله حجاب دفاع کرده و از جمهوری اسلامی تبری می‌جویند. 4⃣ وهابیون و اهل سنت 🔻 در این طیف گسترده حتی و چهره‌های مطرح به‌چشم می‌خورند که با دفاع از اصل مقوله حجاب بین خود و سیاست جمهوری اسلامی در این مقوله اعلام مرزبندی می‌کنند. 💹 تصویرسازی جدید از جمهوری اسلامی در سطح جهان: ❌ در این جمهوری اسلامی نه تنها حکومتی ضد زن، و حقوق انسانی معرفی می‌شود که حتی حکومتی نیز مطرح می‌شود. مسئله از سطح حقوق بشر فراتر می‌رود و تلاش می‌شود تمام جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی آن با نشان دادن چهره‌ای خشن و از بین برود. موضع‌گیری مبلغین برتر شیعی و طیف‌های اهل سنت از این منظر قابل توجه است. 📍 اینجاست که با یک صف بندی جدید و منسجم بین‌المللی در راستای دوره‌ای جدید از روبرو می‌شویم. 🆔 @taalighat
🔻 سخنان قابل توجه علیرضا پناهیان در جمع اساتید و طلاب حوزه درباره حوادث اخیر: 🔹 یکی از عوامل حوادث اخیر جامعه، نارضایتی مردم از وضعیت فعلی است. ریشۀ این نارضایتی دو چیز است: یکی اینکه، فکر می‌کنند مرغ همسایه غاز است و مردم دیگر کشورها وضع بهتری دارند، مثلاً مردم کشورهای غربی را واقعاً خوشبخت می‌دانند درحالی‌که اگر وارد متن زندگی آنها بشوند می‌بینند که این‌طور نیست. 🔹 در این موارد روش قرآن این است که وضعیتِ بد زندگی کافرانه را توضیح می‌دهد و ترسیم می‌کند، گاهی قرآن با مثال‌های عجیبی این مطالب را توضیح می‌دهد که ظاهر زندگی آنها، تو را فریب ندهد، آنها چیزهایی مثل آرامش تو را ندارند. 🔹 ما در توصیف تمدن غرب ضعیف هستیم، مثلاً در بیان اینکه تمدن غرب واقعاً لذت‌بخش، آرامش‌بخش، قدرتمند و سعادتمند نیست. توصیف ما باید طوری باشد که منجر بشود به «كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ‏» (حجرات،7) 🔹 ما می‌خواهیم همه‌چیز را به ایمان مردم واگذار کنیم. مثلاً وقتی می‌خواهیم بگوییم غیبت نکن، می‌گوییم غیبت نکن و الّا خدا تو را عذاب می‌کند! درحالی‌که خودِ خدا این‌قدر حزب‌اللهی نیست، وقتی می‌خواهد بفرماید غیبت نکن، می‌فرماید: آدم‌خور نباش! «أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخيهِ مَيْتاً» (حجرات،12) غیر از عذاب قیامت، زشتی غیبت، مثل خوردن گوشت برادر مرده است. 🔹 ما نتوانسته‌ایم زشتی‌ها و خرابی‌های تمدن غرب را به مردم نشان بدهیم. حتی بسیاری از مذهبی‌ها و انقلابی‌ها قبول ندارند که تمدن غرب رو به اضمحلال است و پلیدی‌اش را حس نمی‌کنند. 🔹 غرب واقعاً قدرت ندارد. قرآن می‌فرماید: «الَّذينَ كَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم‏» عمل‌ کافران تباه است؛ یعنی خدا در قرآن، کفر را بی‌عرضه و ناتوان نشان می‌دهد. تنها چیزی که کافران دارند مهلت است، حقیقتی ندارند. 🔹 بسیاری از کلمات‌ ما در نقد تمدن غرب، اشتباه است. مثلاً می‌گوییم « غربی فقط به فکر غرائز انسان است» بله، آنها ادّعای غرائز می‌کنند ولی غرائز را نابود کردند! آنها حتی لذّت شهوانی را هم دارند از بین می‌برند. آنها به‌معنای واقعی عیّاشی نمی‌کنند بلکه با بهره‌گیری غلط از لذت‌های مادی، همین لذت‌ها را هم تباه می‌کنند. 🔹 تا وقتی که در ذهن کسی عمیقاً فرو نریخته باشد، نه معنای ولایت را می‌فهمد و نه معنای حقیقی دین را. اصلاً نمی‌تواند ولایت و دین را فهم بکند چه رسد به اینکه قدرش را بداند! شاید «مرگ بر آمریکا» هم بگوید اما حقیقتش را درک نکرده؛ در طول انقلاب برخی از این افراد را دیده‌ایم که از تندترین نیروهای حزب‌اللهی بودند اما بعداً از ضدّانقلاب‌های درجه‌یک شدند. 🔹 ریشۀ دیگر نارضایتی این است که بعضی‌ها نمی‌دانند ما داریم به سمت یک تمدن عالی حرکت می‌کنیم و این هم یک امر ممکن و شدنی است؛ ما آن را محقق خواهیم کرد چون نرم‌افزارش را داریم. ولی آن را نکرده‌ایم، مثلاً جامعۀ مهدوی را درست توصیف نکرده‌ایم! اگر ما این تمدن را توصیف کنیم، همه آن را قبول می‌کنند. اصلاً لازم نیست درستی آن تمدن را اثبات کنید چون تصور آن آینده حتماً تصدیقش را به‌دنبال می‌آورد. 🔹 یک زمانی بعد از دوم خرداد، برخی می‌گفتند که دورۀ انقلاب و این حرف‌ها گذشته و ما به سوی جامعۀ مدنی می‌رویم؛ یعنی همان جامعه‌ای که می‌گوید. ولی الآن دیگر کسی برای به‌عنوان یک تئوری فکری، آینده‌ای قائل نیست که برای مردم ترسیم بکند. 🔹 همان‌طور که یک زمانی با تفکر کمونیستی مبارزه می‌کردیم و بعد از مدتی این از بین رفت، الان هم می‌شود گفت که تفکرات غربی و غرب‌گرایی هم در حال نابودی است. 🔹 الان دیگر لازم نیست وقت خودمان را برای نقد تمدن غرب، تلف کنیم، به‌جای آن «حقیقت » را به مردم نشان بدهیم. اگر حقیقت تمدن غرب را برای مردم توصیف کرده بودیم الآن بعضی‌ از بچه‌های ما فریب آن تمدن را نمی‌خوردند که حتی برایش تظاهرات کنند. 🆔 @taalighat
سرخوش از باده ی ماییم... (یک تلنگر دوستانه) 🔻 زندگی در هم برای خودش خیلی جالب است. خوشیم برای خودمان. در یک زمین بدون دشمن در حال فتح قلل و وسط میدان خودمان هستیم. 🔻 برای اطلاع از آخرین وضعیت جامعه در حال سعی صفا و مروه از به و از رجانیوز به بدون سانسور و ، وقتی هم فشار روحی بالا می‌زند میریم کانال که با دوتا طنز حالمان بهتر شود. حق داریم خب، روحیه‌ی حساس و لطیفی داریم، دق می‌کنیم با این همه خبرهای بد. 🔻 این کانال، خبر آن یکی را می‌زند بدون لینک به‌عنوان خبر دست اول. یکی تبلیغ دیگری را می‌کند. بعد یکهو می‌بینیم چقدر رشد ممبر داشتیم، می‌گیریم که فتح الفتوح کردیم. بی‌خبر از این که یک ذره خودمان بیشتر دور خودمان جمع شده‌ایم. آخر سر از این همه تحلیل و خبر شبیه هم احساس تکراری بودن پیدا نمی‌کنیم، بلکه حس می‌کنیم چقدر طیف گسترده‌ای از جامعه دارای اند. 🔻 تضارب آرا هم در حد بی‌نظیر، آخرین اقدام هوشمندانه و بصیرت آفرین مدیران انقلابی مسدود کردن کانال امثال مهدی نصیری بود. احیاناً دیسک کمر نگیریم با این همه باری که بر دوش مان سنگینی می‌کند؟ 🔻 زندگی وسط عافیت طلبانه است. داریم برای خودمان تولید محتوا می‌کنیم. از خودمان تحلیل و بازخورد می‌گیریم، به خودمان بازخورد می‌دهیم. کلا درگیر یک دور باطل و یک هستیم. 🔻 خوشمزه تر آنکه ایتا لیست هم دارد. بعد آن کانال اعلام می‌کند ترند شد و این يعنی پایان فتنه و درنتيجه ادامه زندگی دیروزمان. 🔻 رفقا ایتا میدان نیست. ایتا همه واقعیت نیست، ایتا گردی خوب است اما به‌عنوان تفریح سالم. اگر واقعاً ذهن برای‌مان مهم است، اگر دنبال کشف هستيم، باید از این پیله خارج شویم. ❌ رفیق! سوءتفاهم نشه! قائل به شبکه اجتماعی داخلی هستیم، قائل به دورهمی انقلابی ها هستیم، ولی برای کسی‌که دنبال باز کردن چتر اقدام و اندیشه خود بر سر همه جامعه است، کم است، همین! 🆔 @taalighat
جای خالی آیت‌الله مصباح یزدی 🔻 آیت‌الله واقعاً در تاریکی‌ها مصباح و چراغ راه بود. وقتی بالا می‌گرفت و فضا غبارآلود می‌شد، چون چراغی نورافشانی می‌کرد. حداقل برای طیف و جامعه مخاطبین خودش که کم هم نبودند، بود. 🔻 مصباح آنجا که به حضور یک عالم دینی نیاز بود، حاضر بود. یعنی صحنه را راحت خالی نمی‌کرد. بی‌مورد نمی‌کرد که اگر حرف بزنم برای من بد می‌شود یا نه! وظیفه هر چه اقتضا کند، همانجا حاضر می‌شد. 🔻 آغاز قصه اخیر (مهسا امینی) فضای تردید و زد و خورد بین خودی‌ها هم زیاد بود و هنوز آقا صحبت نکرده بودند. به برخی از اساتيد برجسته و پیام دادم که الان صحنه نیاز به تحلیل و حضور شما دارد، پر کنید خلاء امثال آقای مصباح را... ولی برخی کردند جز یکی دو نفر 🔻 به‌محض اینکه لب به‌سخن گشودند، همه صاحب تحلیل شدند. خب عزیز جانم آقا خط شکن و میخواست، آنجا که باید می بودید، نبودید!!! بعد از به میدان آمدن ، به‌صحنه آمدن چه معنا دارد؟ (البته من برای همه این عزیزان احترام قائلم و شاید وظيفه را چیزی دانسته‌اند که من نمی‌دانم) 🔻 آیت‌الله مصباح عزیز به‌موقع انذار می‌داد، به‌موقع می‌داد و به‌موقع از سنت‌های الهی و تطبیق آن بر شرایط سخن می‌گفت. وقتی همه نگران بودند و جبهه دچار اختلال شده بود، با روشنگری ذهن آشفته جبهه را آرام می‌کرد. این خاصیت یک واقعی است. 🔻 امروز دشمن روی خطای محاسباتی جبهه انقلاب و بدنه مردم حساب باز کرده... ...؟ 🆔 @taalighat
🔻 شهید زین‌الدین: بزرگترین افتخار است که با شیطان بزرگ آمریکا بجنگیم... 📆 27 آبان ماه ☘ سالگرد شهادت شهيد عزیز آقامهدی ☘ نثار روح مطهرش ... 🆔 @taalighat
غایبان بزرگ این روزها... 🔻 حدود دوماه از حوادث و اغتشاشات اخیر می‌گذرد. مسئله لایه‌های مختلفی از خود را نشان داده است، اما هیچ کنش ویژه و درخوری از مدیر و نهاد رسمی دیده نشد. ❓سوال: آیا مسئولین حوزه، به‌ویژه جناب آقای خود را مخاطب برخی مسئولیت‌های اجتماعی در این شرایط می‌دانند؟ اگر پاسخ مثبت است، اقدام ایشان طی این مدت چه بوده است؟ اکنون حوزه باید و میدانی داشته باشد نه ! 🔻از حرف می‌زنیم با این ادعا که رسالت خود را پاسخ به نیازهای روز جامعه می‌داند. سوال: الان نیاز روز چیست؟ آیا ، و سبک پاسخی به نیازهای جامعه، غیر از نگارش کتاب و مقاله داریم؟ اکنون هنگامه‌ی متناسب با زمانه است، اما می‌بینیم ساختار که می دانستیمش، امروز در هیچ کجای صحنه حضور ندارد. آیا نبايد در تعریف مان از تجدیدنظر کنیم؟ 🔻 وقتی با یک مواجهیم، نیاز به خواهیم داشت. محصور شدن در مدل‌هایی چون و تجمع در فیضیه یعنی زیستن در چند دهه گذشته. یعنی نشناختن نیاز روز، یعنی انقطاع از . 🔻 آیا نمی‌شود نسبت به این یک انجام داد؟ آیا باور داریم وسط میدان جنگ هستیم و جنگ در لایه فرهنگی، کنش‌گر فرهنگی می‌خواهد؟ انشالله انتظار نداریم که این وظیفه را سپاه یا اطلاعات انجام دهد، او که درگیر بعد امنیتی و اطلاعاتی مسئله است، ما کجاییم؟ 🔻 انتظار زیادی نیست که بگوییم این دوماه باید بیشتر شاهد حضور فعال و هوشمندانه آقای (نهاد)، آقای (سازمان)، آقای حاج علی اکبری، آقای و آقای می بودیم. نهادهای فرهنگی ما باید بتوانند در میانه حوادثی که بُعد فرهنگی نیز دارد، و و توان مدیریت و داشته باشند. 📍چیزی که امروز شاهد آن نیستیم. 🆔 @taalighat
بچه‌های جبهه‌ای هم اینطور بودند؟ (درنگی بر رفتار تحقیرآمیز با بازداشت‌شدگان اغتشاشات) 🔻 این روزها در فضای مجازی فیلم‌هایی درباره‌ی اغتشاشگران دستگیرشده دست به دست می‌شود که مجبور به خواندن سرود سلام فرمانده یا گفتن عبارت (... خوردیم)، یا تمسخر برای ترس و خیس کردن وی یا امثال آن می‌شوند. بچه‌های انقلابی هم با کلی ذوق و خوشحالی این فیلم‌ها را به اشتراک می‌گذارند. 🔻 چرا من به خودم اجازه خوشحال شدن از یک انسان را می‌دهم؟ چرا آن فرد به خودش اجازه می‌دهد با کسی‌که در دست او اسیر است، با تمسخر و تحقیر برخورد کند؟ مگر نه این است که اون یک انسان است و اکنون بی‌پناه در دست شما؟ 🔻 اولا باید بین و قاتل و اغتشاشگر سازمان‌دهی شده با جوان و نوجوان و مملو از هیجان و مغلوب احساسات تفکیک کرد. اولی را باید طبق قانون به اشد رساند، پس هر دو را نباید با یک چشم دید، اما در اوج جنایت هم موازینی دارد که اجازه تخطی از آن را نمی‌دهد. 🔻 ده‌ها خاطره از شیوه رفتار بچه‌های جبهه‌ای با اسرای عراقی نقل شده است، آیا واقعاً مرام و مسلک در مورد اسیر همین بوده؟ به نگاه کنیم. والله برکت دارد... 🔻 (ره) درباره اسرا می‌فرمودند: که باید جوانان ما و کسانی که عهده دار نگهداری اسیران و پناهندگان هستند، طعم شیرین رحمت و بزرگواری را به آنان بچشانند و با آنان آنگونه رفتار کنند که مولای آنها و پیشوای عظیم شأن‌مان با بدترین خلق خدا و جنایتکارترین انسان‌ها ابن ملجم رفتار نمود. برخورد با ابن ملجم چگونه بود؟ حضرت علی (ع) زمانی که از ابن ملجم ضربت خوردند فرمودند که این فرد را حبس کنید، به او اطعام و نوشیدنی دهید و در با او کنید. 🔻 بچه ما زیر دست کدام مسئول پایگاه‌ها می‌شوند؟ که پایگاه می‌رفتیم، مسئول پایگاه‌ها عمدتاً و جنگ بودند، با همان مرام و منش، با همان صفا و عشق. خب، تأثیر خودش را می‌گذاشت. الان در پایگاه‌ها و پادگان‌ها چه می‌گذرد، نمی‌دانم ولی حتماً باید به نسل اصیل جنگ مراجعه کنند، حتماً. 🆔 @taalighat
تعلیقات
بچه‌های جبهه‌ای هم اینطور بودند؟ (درنگی بر رفتار تحقیرآمیز با بازداشت‌شدگان اغتشاشات) 🔻 این روزها
(7) 🔻 اوائل دهه هفتاد، همدان بود. روزی که دوره‌ی مسئولیتش تمام شد و می‌خواست از زندان برود، همه کارکنان زندان و زندانی‌ها می‌کردند. دوست نداشتند حاجی از کنار آن‌ها برود. حاج حمید اذکایی، رئیس زندان نبود، و مربی و رفیق آن‌ها بود. دلسوز آن‌ها بود. پیگیر حل مشکلات و مسائل شان بود. 🔻 برای مرخصی شرایط جالبی گذاشته بود. اگر کسی یک جزء حفظ می‌کرد، یک‌ماه مرخصی به او می‌داد. به ازاء حفظ هر جزء جدید، مرخصی جدیدی می‌داد. اما اگر کسی حافظ کل قرآن می‌شد، اگر شرایط قانونی زندانی اجازه می‌داد او را پیگیری می‌کرد. 🔻 با همین روش اوضاع زندان کلا متفاوت شده بود. خیلی‌ها اوقات زیادی از روز مشغول حفظ بودند. کم‌کم انس با قرآن بر روی آن‌ها تأثیر خودش را می‌گذاشت. برخی با حفظ کل قرآن از زندان آزاد شدند. شده بود . 🔻🔻🔻🔻 📌 این را گفتم که بدانیم می‌شود در دوره اخیر نسبت به برخی از که جوان و نوجوانان فریب‌خورده هستند، با این عمل کرد. 📌 آقا فرمودند به تبدیل شده، بسیاری از این جوانان بازداشت‌شده گرفتار همین قتلگاه بودند، اگر هنوز اندک نفسی برای آن‌ها مانده، کمک کنیم شوند. 🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش دوم) ❇️ پیشنهادهای کوتاه‌مدت مسئله 🔻 در بین حوادث اجتماعی و ملی ا
ضرورت اتصال سریع به نهادهای مرجع 🔻 دشمن برای به اغتشاشات و اثبات مردمی و واقعی بودن آن تلاش می‌کند چهره‌های مختلف از سلبریتی گرفته تا استاد دانشگاه را مستقیما یا از طریق وارد میدان کند. حتی در این بین از چهره‌های دست چندم هم بهره می‌برد. 🔻 بدنه‌ی فعال در بنابر مشاهدات میدانی عدد زیادی را شامل نمی‌شود اما و نظاره‌گر صحنه که الزاماً دارای تحلیل ویژه‌ای هم نیست، کم نیستند. 🔻 قشر خاکستری در فضای مجازی پرسه می‌زند و البته فضای حقیقی را نیز می‌بیند و با برخی آیتم‌های اجتماعی تغییر ذهنیت می‌دهد و در نهايت تصميم می‌گیرد. یکی از این آيتم های اثرگذار است. 🔻 طیف‌های متعددی از بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران، روشنفکران، اساتید دانشگاه، و... هستند که خارج از صحنه‌ی چیپ سیاسی عمل می‌کنند اما در این موقعیت در حال اظهار نظر هستند. 🔻 این طیف یا منتقد و مخالف جمهوری اسلامی اند، یا همراه، یا معتقد و مدافع و یا بی‌طرف و خاموش اما غیر مخالف. طبیعتاً غیر از دسته‌ی اول می‌توان با دسترسی به سه دسته‌ی دیگر آن‌ها را با از حوادث همراه کرد. 🔻 توجیه، اطلاع رسانی دقیق، ارائه محتوا و دیتای مستند، موجب می‌شود وی از صدمه دیدن در جنگ شناختی مصون بماند و با شما همراهی کند. ما نیاز داریم در این جنگ رسانه‌ای، شعار دشمن را از خاصیت و واقعیت ساقط کنیم. ❌ اگر گمان کنیم که کنار رفته و الان دیگر همه چیز روشن است یعنی اصلاً متوجه پیچیدگی جنگ شناختی نيستيم. به راحتی واقعیت را معکوس در اذهان می‌کند. باید این را شکست. 🔻 اگر نتوانستیم چهره‌های اصیل را با خود همراه کنیم، نشان از ناتوانی مفرط ما در ارتباط اجتماعی و دارد. طیف قابل توجهی از کسانی‌که امروز موضع گرفته‌اند به اندک گفتگویی قابلیت همراهی داشتند که غفلت کردیم. پس به‌سرعت باید برای همراه سازی طیف گسترده‌ای از افراد اقدام کرده و ما بی‌شماریم را محقق کنیم. ❌ مردم نبايد بین قرائت خود (نهاد مردم) و حکومت احساس دوگانگی کنند. موضع نهادهای مرجع می‌تواند این دوگانگی را بشکند. طیف‌های متعدد با و تنوع در سبک، نیاز فوری است. امروز بسیاری از سیاسیون، چهره‌های علمی، حوزوی، دانشگاهی، ورزشی، هنری و... ساکت اند، باید این سکوت را شکست. 🆔 @taalighat
تعلیقات
#قدیمی‌ها #مدیران_پنجاه_و_هفتی (7) 🔻 اوائل دهه هفتاد، #رئیس_زندان همدان بود. روزی که دوره‌ی مسئولیت
❇️ در ادامه برای دسترسی آسان، لینک یادداشت‌هایی که ذیل هشتک با عنوان نوشته شده بود در ادامه تقدیم می‌شود 🔻🔻🔻 🔻 درباره مدیران پنجاه و هفتی https://eitaa.com/taalighat/596 🔻 پرهیز از حق مأموریت https://eitaa.com/taalighat/597 🔻 احتیاط در بیت‌المال https://eitaa.com/taalighat/598 🔻 فرصت خدمت https://eitaa.com/taalighat/599 🔻 ترجیح حل مشکلات مردم به خود https://eitaa.com/taalighat/600 🔻 مقاومت در برابر خلاف شرع https://eitaa.com/taalighat/601 🆔 @taalighat
جنگ احزاب به روایت رهبر انقلاب 🔹 قضیّه‌ی احزاب قضیّه‌ی مهمّی بود. یعنی در مقام مقایسه، اگر بخواهیم جبهه‌ی امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، میشود . امروز خب مشاهده میکنید دیگر؛ همه‌ی دنیاپرستان و و جنایت‌کاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در رده‌های مختلف اقتدار، در مقابل صف کشیده‌اند و حمله هم کرده‌اند و دارند از همه‌ی جوانب حمله هم میکنند؛ 🔹 عین همین قضیّه در جنگ احزاب اتّفاق افتاد. خب همه‌ی جمعیّت مدینه آن روز شاید به ده هزار نفر نمیرسید؛ زن و مرد و کوچک و بزرگ و بچّه و مانند اینها. احزاب -یعنی و مشرکین مکّه- از تمام اقوام موجود در آن منطقه، مردان زبده‌ی جنگی‌شان را انتخاب کردند، ده هزار نفر شدند! حمله کردند به مدینه؛ این قضیّه‌ی کوچکی نبود. گفتند میرویم مدینه، همه را قتل‌عام میکنیم؛ هم خود آن مدّعی نبوّت را -یعنی پیغمبر را- هم اصحابش را؛ قال قضیّه را میکَنیم، تمام میکنیم قضیّه را. 🔹 مردم -همانهایی که تحت لواء پیغمبر زندگی میکردند- دو دسته شدند: 🔻یک دسته آنهایی هستند که در همین سوره‌ی احزاب حدود هفت هشت ده آیه قبل از این آیه‌ای که من خواندم، از قول آنها نقل شده: وَ اِذ یَقولُ المُنافِقونَ وَ الَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَض، کسانی که ، اینها گفتند که پیغمبر به ما راست نگفت، گفت شما پیروز میشوید؛ بفرما! لشکر دشمن آمده و دارد می‌آید، پدر ما را در می‌آورند. یعنی و و در مقابل دشمن و یک گرایش قلبی پنهان به دشمن در آنها وجود داشت؛ 🔻امّا عدّه‌ی دیگر که بودند گفتند نه، قضیّه این‌جوری نیست، هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه؛ این دشمنی را قبلاً خدا و پیغمبر به ما گفته بودند؛ گفته بودند که شما وقتی وارد این میدان شدید، همه‌ی عوامل کفر و با شما دشمنی میکنند؛ این قضیّه را قبلاً خدا و پیغمبرش به ما گفته بودند: هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسولُه، درست گفته بودند؛ همانی که پیغمبر به ما گفته بود، همانی که خدا گفته بود، همان اتّفاق افتاده؛ یعنی آمدن دشمن و حمله‌ی دشمن، به جای اینکه روحیّه‌ی اینها را تضعیف کند، ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا، ایمانشان را تقویت کرد؛ تسلیمشان در مقابل خدا را تقویت کرد؛ و جزم آنها را نسبت به مواجهه و مقابله تقویت کرد؛ 🔹 این به‌خاطر است؛ ایمان این است. وقتی ایمان در دل ریشه‌دار شد، قوی شد، مواجهه‌ی با همه‌ی این مشکلاتی که شماها گفتید -و بنده هم اینها را، هم میدانم، هم بیشترش را میدانم، [یعنی] از اینها بیشتر را هم بنده میدانم- مشکل نمیشود؛ مواجهه آسان میشود؛ منتها مواجهه راه دارد. 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍تقدیر از قطر به‌دلیل تأکید بر حفظ حداقلی موازین اسلامی در جام جهانی 🔻 در دورانی که حاکمان فاقد اندیشه کشورهای اسلامی به‌نام در حال دوری گزیدن از ارزش‌های اسلامی هستند و عالمان آن کشورها منفعل شدند، بدون توجه به قضاوت و یا مخالفت بین‌المللی بر خطوط قرمز اسلامی در اصرار می‌کند. 🔻 این اتفاق دقیقا زمانی افتاد که محمدبن سلمان در نقشه راه اجتماعی خود به عبور از خطوط قرمز، آزادسازی بسیاری از مصادیق و بی عفتی در پرداخته است. 🔻 قطر در ایجاد محدودیت و ممنوعيت در حوزه ، شرب خمر عمومی، ممانعت از بکارگیری نمادهای و... یک اقدام قابل تقدیر در مواجهه با تمامیت خواهی فرهنگی غرب است. 🔻 پیشنهاد می‌کنم معاونت بین‌الملل و به این اتفاق واکنش نشان دهند. این امر موجب می‌شود علما و حاکمیت قطر نسبت به تصمیم خود مصمم‌تر شده و این اقدام به‌نوعی در تقابل با تبديل شود. این اقدام باید از سطح یک اقدام خرد و ناخودآگاه نسبت به ابعاد آن به اتفاقی ویژه ارتقا یافته و ابعاد نهفته آن در برجسته‌سازی شود. 🔻 اقدام قطر هرچند به‌شدت حداقلی است اما دارای اهمیت است. حاکمان جهان اسلام در مقابله با غرب در لایه‌های گوناگون دچار عدم هستند، این اقدام نوعی بروز اعتماد به نفس مقابل غرب است که باید تقویت شود. مهمتر از آن چند خط پروتکل رفتاری، قطر بر این امر است. 🔻 واکنش‌ها می‌تواند به صورت‌های زیر یا مواردی مشابه باشد: 1⃣ نگارش نامه تشکر از امیر قطر و وزارت فرهنگ آن کشور و علمای آن 2⃣ برگزاری یک با حضور کارشناسان ایرانی، تحلیل‌های چندجانبه از این اقدام و ترجمه آن به عربی و انتشار در قطر 3⃣ اعزام هیئتی از علمای ایران به و گفتگو با علما و مسئولین آن کشور در تشکر و تحلیل این اقدام 🆔 @taalighat