eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
448 دنبال‌کننده
130 عکس
94 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   🔹🔸🔸 و علیه 🌸✨✨ برای این فتنه که به گفته تمام احادیث، آخرین فتنه قبل از ظهور است، ویژگی‌های گوناگونی بیان شده که توجه به آنها از اهمیت خاصی برخوردار است: اول: روایات فتنه قبل از ظهور در منابع شیعه و سنی به شکلی مطرح شده که به آن " تواتر اجمالی " گفته میشود. یعنی اگر چه الفاظ در این روایتها با یکدیگر متفاوتند اما همه آنها با وجود راویان متعدد، معنی و منظور واحدی را بیان میکنند بطوری که با کمی دقت و تأمل، این اطمینان حاصل میشود که محتوای این احادیث را پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و اهل بیت وی علیهم السلام بیان فرموده اند. دوم: این فتنه، همه زوایای فرهنگی و اقتصادی مسلمانان را دربرمیگیرد تا جائی که تمام چیزهای حرام، حلال شمرده میشود و در روایت دیگر مردم آن زمان به " صماء، عمیاء " یعنی کر و کور توصیف شده اند، یعنی سخنی نمیشنوند تا بتوان با گفتگو آنها را از کاری دور کرد، و نمیبینند که بین این و آن فرق بگذارند، این فتنه عمومی وارد هر خانه ای شده و بر شخصیت هر مسلمانی ضربه میزند، و جامعه مسلمین را همچون کشتی گرفتار شده در طوفان دستخوش امواج شدید حوادث میکند. کسی در برابر خطر این فتنه نسبت به دین خود و خانواده اش پناهگاهی نمییابد و از جور فرمانروایان ستم پیشه و دار و دسته شان محل امنی باقی نمیماند! سوم: نقطه شروع این فتنه، منطقه شام است. به همین جهت دشمنان، آنجا را " مهد گسترش تمدن " مینامند و سنگ بنای کشور اسرائیل را در آن ایجاد میکنند. در روایتی دیگر از عبارت " احاطه بر شام " استفاده شده یعنی این فتنه ابتدا شام را در برمیگیرد و سپس به دیگر سرزمینهای اسلامی کشیده میشود. روایتی دیگر نام " فتنه فلسطین " بر آن نهاده که موج این فتنه، بر ساکنان منطقه شام بیش از دیگران تأثیرگذار خواهد بود. چهارم: این فتنه مدت طولانی ادامه مییابد و راه حلها برایش سودمند واقع نمیشود زیرا فتنه، فتنه ای است با ابعاد فرهنگی و عمیق تر از آن که از طریق ترمیم و اصلاح، چاره جوئی شود. از سوی دیگر موج مقاومت مردم و موج دشمنی دشمنان سبب از هم گسیختن تمام راه‌های مسالمت آمیز میگردد. چنان که در روایت آمده: " از ناحیه ای دست به کار اصلاح آن نشوند مگر آنکه از سوی دیگر گسسته شود ". و در روایت دیگر آمده: " از جانبی چاره جوئی نکنند مگر آنکه از سوی دیگر گسسته شود ". معنای هر دو روایت یکی است، زیرا این فتنه فقط با قیامی که زمینه ساز حکومت حضرت مهدی علیه السلام است و سپس با ظهور آن حضرت ارواحنا فداه خاتمه خواهد یافت. تعداد زیادی از روایات با صراحت بیان کرده اند که آن فتنه، آخرین فتنه قبل از ظهور و متصل به ظهور حضرت است و برخی روایات آن را بطور واضح فتنه متصل به ظهور معرفی نکرده اند، بلکه از آن بعنوان آخرین فتنه تعبیر نموده اند، اما مشخصاتی که برایش شمرده اند، همان ویژگیهای فتنه متصل به ظهور حضرت است. حال اگر این دو گروه از احادیث را کنار هم قرار دهیم به خوبی روشن میشود که منظور احادیث گروه دوم نیز همان فتنه ای است که در احادیث دسته اول بیان شده است. فتنه قبل از ظهور با ویژگی‌های خاص خود، نه با فتنه‌ها و توطئه‌های داخلی سالهای اولیه ظهور اسلام تطبیق میکند و نه با حمله مغول‌ها و نه با جنگ های صلیبی که هجومهای اولیه آن ۹۰۰ سال قبل آغاز شد و فراز و نشیبهای مختلفی را در بر داشت. آری این ویژگی‌ها تنها بر بخشی از هجوم غربی‌ها بر امت اسلام منطبق است که در این اواخر اتفاق افتاد و طی آن غربی‌ها توانستند با هجوم همه جانبه، نیروهای نظامی خود را به سرزمینهای اسلامی کشانده و به سرعت آنان را در یک فتنه و توطئه گرفتار نمایند و در قلب سرزمین‌های اسلامی، ریشه یهودیان هم پیمان خود را استوار سازند. از پیامبر صلی الله علیه و آله روایت شده است که فرمود: " سوگند به آن که جانم در دست اوست، بر امت من قومی فرمانروایی کنند که اگر دم برآورند آنها را بکشند و اگر سکوت نمایند همه چیز آنها را مباح شمرند، اموالشان را از آن خود کرده و حرمت نوامیس آنان را زیر پا گذارند. خونشان را ریخته، و دلهاشان را مالامال از کینه و وحشت گردانند، آنان را پیوسته هراسان، پریشان و بیمناک بینی. در آن روزگار گروهی از مشرق و جمعی از مغرب وارد شوند و بر امت من فرمانروائی کنند، پس وای بر حال ضعیفان امت من از دست آن ستم پیشگان، و وای بر ستمگران از عذاب الهی، چرا که آنها نه به کوچک رحم نمایند، و نه حرمت بزرگ و پیر را نگاه دارند، و از هیچ کاری روی گردان نیستند. اندامشان اندام آدمیان، اما دلهاشان دلهای شیاطین است " [۱] ....... ---------- [۱]: 📚۱. بشارة الاسلام ص ۲۵، به نقل از روضة الواعظین. ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال فضایل امیرالمؤمنین علی(ع) @ya_amiralmomenin110
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 دختر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم) حضرت زهرا علیها السّلام فقط از اهل ◾️🔳🔳 ▪️◾️◾️ [۲] بروید [۳] و آندو را به همراه هر که با ایشان است از خانۀ فاطمه خارج کنید [۴] و نزد من بیاورید [۵] و عمر [۶] را باتّفاق خالد بدنبال آنها فرستاد [۷] و به وی دستور داد: علی را با بدترین صورت نزد من حاضر کن! [۸] و اگر از خارج شدن خانه خودداری کردند با آنها به جنگ [۹] بپردازد! [۱۰] عمر باتفاق اطرافیانش از جای خود برخاست [۱۱] و بطرف خانه فاطمه حرکت کرد [۱۲] ..... ---------- 📚منابع: [۲]: ۵۶. اسماعیل بن علی بن محمد بن محمد بن عمر بن شاهنشاه بن أیوب، ملک مویّد عماد الدین در گذشتۀ سال ۷۳۲ هجری در کتاب خود بنام ( (المختصر فی أخبار البشر) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۱۵۶ با ذکر سند. [۳]: ۵۷. عمر رضا کحاله از اعضای علمای اهل سنت، (معاصر)، در کتاب خود بنام ( (اعلام النساء) ) چاپ پنجم بیروت سال ۱۴۰۴_قسمت حرف ( (فاء) ) فاطمة بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) با ذکر سند. [۴]: ۵۸. اسماعیل بن علی بن محمد بن محمد بن عمر بن شاهنشاه بن أیوب، ملک مویّد عماد الدین در گذشتۀ سال ۷۳۲ هجری در کتاب خود بنام ( (المختصر فی أخبار البشر) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۱۵۶ با ذکر سند. [۵]: ۵۹. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۷ به نقل ازابوبکر جوهری از شعبی. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ به نقل از ابوبکر جوهری از شعبی. [۶]: ۶۰. أحمد بن محمد عبد ربّه آندلسی در گذشتۀ سال ۳۲۸ هجری در کتاب خود به نام ( (عقدالفرید) ) تحت عنوان کتاب العسجدة الثانیة فی الخلفاء و تواریخهم و أیّامهم یا: یاقوت نامۀ دوم در مورد خلفاء و تاریخ ایشان و حوادث زمان ایشان، در قسمت ( (ایام خلافت أبی بکر) ) قسمت ( (سقیفه بنی ساعدة) ) - کسانی که از بیعت أبی بکر تخلف کردند - چاپ بیروت سال ۱۴۰۴در چاپ بیروت سال ۱۴۰۴ هجری جلد پنجم صفحۀ ۱۳ و ۱۴ و در چاپ مصر سال ۱۳۵۳ هجری جلد سوم صفحۀ ۶۴. [۷]: ۶۱. یعقوبی مورخ مشهور اهل سنت در گذشتۀ سال ۲۸۴ هجری در کتاب تاریخ خود جلد دوم صفحۀ ۱۲۳، چاپ بیروت.. احمد بن یحیی معروف به ( (بلاذری) ) در گذشتۀ سال ۲۷۹ هجری در کتاب خود بنام ( (انساب الأشراف) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۵۸۶ تحت عنوان ( (امر اسّقیفه) ) ( (گزارشی از سقیفه) ) حدیث شمارۀ ۱۱۸۴ می‌گوید: به نقل از ( (مدائنی) ) و او از سلمة بن محارب، و او از سلیمان تیمی، و او از ابن عون. [۸]: ۶۲. احمد بن یحیی معروف به ( (بلاذری) ) در گذشتۀ سال ۲۷۹ هجری در کتاب خود بنام ( (انساب الأشراف) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۵۸۷ حدیث شمارۀ ۱۱۸۸ به نقل از ابی بکر بن هیثم و او از عبدالرزاق و او از معمر و او هم از کلبی و او از ابی صالحی و او از ابن عباس. [۹]: ۶۳. اسماعیل بن علی بن محمد بن محمد بن عمر بن شاهنشاه بن أیوب، ملک مویّد عماد الدین در گذشتۀ سال ۷۳۲ هجری در کتاب خود بنام ( (المختصر فی أخبار البشر) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۱۵۶ با ذکر سند. [۱۰]: ۶۴. احمد بن محمد عبد ربّه آندلسی در گذشتۀ سال ۳۲۸ هجری در کتاب خود به نام ( (عقدالفرید) ) تحت عنوان کتاب العسجده الثانیة فی الخلفاء و تواریخهم و أیّامهم یا: یاقوت نامۀ دوم در مورد خلفاء و تاریخ ایشان و حوادث زمان ایشان، در قسمت ( (ایام خلافت أبی بکر) ) قسمت ( (سقیفة بنی ساعدة) ) - کسانی که از بیعت أبی بکر تخلف کردند- در چاپ بیروت سال ۱۴۰۴ هجری جلد پنجم صفحۀ ۱۳ و ۱۴ و در چاپ مصر سال ۱۳۵۳ هجری جلد سوم صفحۀ ۶۴. [۱۱]: ۶۵. إبن قتیبه در الامة و السیاسة جلد اول صفحۀ ۱۲ با ذکر سند.. عمررضا کحاله در اعلام النساء جلد چهارم صفحۀ ۱۱۵-۱۱۴. [۱۲]: ۶۶. ابن أبی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۱۱ با ذکر سند از سعید بن کثیر بن عفیر انصاری. ❌ فقط با ذکر برای امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۹ میلادی: Saturday - 02 January 2021 قمری: السبت، 18 جماد أول 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم 💠 اذکار روز: - یا رَبَّ الْعالَمین (100 مرتبه) - یا حی یا قیوم (1000 مرتبه) - يا غني (1060 مرتبه) برای غنی گردیدن 🗞 وقایع مهم شیعه: 🔹امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: ▪️15 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️25 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️32 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️41 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️42 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ❌ فقط با ذکر برای امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   علیه السلام🍃🌸🌸 امیرالمومنین عليهما السّلام 🌺🌸🌸 (۱) ۲- خبر داد بما ابو غالب محمد فرزند احمد فرزند سهل نحوى كه خدا رحمش كند گفت ابو عبد اللَّه محمد فرزند على بما خبر داد كه گفت: محمد فرزند حسين زعفرانى بما نقل كرد و گفت: احمد فرزند ابو خيثمه بما نقل كرد و گفت: مصعب بما خبر داد و گفت: مادر على بن ابى طالب فاطمه دختر اسد فرزند هاشم فرزند عبد مناف فرزند قصى ميباشد، و نخستين زن هاشمى است كه بر مرد هاشمى فرزند آورد و مسلمان شد و بسوى پيامبر مهاجرت نمود. امیرالمومنین عليه السّلام 🌺🌸🌸 (۲) ۳- ابو طاهر محمد فرزند على فرزند محمد بيع بما خبر داد و گفت: ابو عبد اللَّه احمد فرزند محمد فرزند عبد اللَّه فرزند خالد كاتب بما خبرداد، و گفت: احمد فرزند جعفر فرزند محمد فرزند سلم ختلى بما نقل كرد، و گفت: عمر فرزند احمد فرزند روح ساجى بمن نقل نمود، و گفت: ابو طاهر يحيى فرزند حسن علوى بمن نقل نمود، و گفت: محمد فرزند سعيد دارمى بمن نقل نمود كه موسى فرزند جعفر از پدرش، از محمد فرزند على از پدرش على فرزند حسين بما نقل كرد، و گفت: با پدرم نشسته بودم و بزيارت قبر جدمان عليه السّلام مشغول بوديم، و آنجا زنان زيادى بودند ناگاه زنى از آنها پيش آمد، باو گفتم: خدايت رحمت كند تو كه 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۵۱ هستى؟ گفت: من زيده دختر قريبه فرزند عجلان از قبيله بنى ساعده باو گفتم: آيا مطلب و حديثى دارى بما نقل كنى؟ گفت: بخدا قسم آرى، مادرم‌ام عماره دختر عباده فرزند نضله فرزند مالك فرزند عجلان ساعدى بمن نقل كرد: كه او روزى در ميان زنان عرب بوده كه ناگاه ابو طالب در حالى كه هاله اى از اندوه و غم بر چهره اش نشسته بود آمد: (مى گفت) باو گفتم: اى ابو طالب چه شده؟ گفت: فاطمه دختر اسد درد زايمان گرفته است، سپس، دستهايش را بصورت خود گذاشت. در آن ميان ناگاه محمد (ص) آمد باو فرمود چه شده اى عمو؟ ابو طالب گفت: فاطمه دختر اسد از درد زايمان مى نالد، دست ابو طالب را گرفت در حالى كه فاطمه با او بود بسوى كعبه آورده، و در داخل كعبه نشانيد و سپس فرمود اينجا بنام خدا بنشين، (مادرم) گفت: كه درد زايمان سختى او را در گرفت و فرزندى پاك و فرحناك آنچنان كه بزيبائى او نديده ام، زائيد، و ابو طالب اسم او را على گذاشت و پيامبر او را بغل كرده و بمنزل فاطمه آورد، على فرزند حسين عليه السّلام فرمود بخدا قسم، هرگز چيزى زيباتر از اين سخن نشنيدم. ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 دختر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم) حضرت زهرا علیها السّلام فقط از اهل ◾️🔳🔳 ▪️◾️◾️ عبد الفتاح عبد المقصود می‌نویسد [۱۳]: عمر چون دید مردم در نهان و آشکار، دسته دسته اطراف یکدیگر جمع می‌شوند، و این مطلب را بخوبی می‌دانند که فرزند ابی طالب برترین فردی است که باید ولی مردم باشد، لذا یکدیگر را به حمایت از وی می‌خوانند و اطراف خانه اش جمع شده و به نام، او را می‌خوانند که از خانه بیرون بیا میراث از دست رفته ات را دریاب! عمر می‌نگرد که، مسلمانان دو دسته و دو حزب شده اند و آن وحدت کلمه مورد انتظار بود! به شکاف و فاصله ای تبدیل شده که عاقبت آن جز خدا نمی داند! اکنون در نظر عمر، علی ابن ابی طالب چرا مانند سعد بن عباده سزاوار قتل نباشد تا فتنه و اختلاف از میان مردم رخت بندد. اینگونه نظر و اندیشه به سر سختی و بیشتر خشونت به خرج دادن عمر سازگارتر بوده از غیرت و دلسوزی او برای وحدت اسلام و مسلمین، مردم در این زمینه سخنها می‌گفتند آن هم سخنانی که بیانگر مکنونات ضمیر آنان می‌بود. کم کم تصورات و اندیشه بصورت مسائل مسلّم و یقینی در می‌آمد ولی کسی نمی توانست دربارۀ خوی و تصمیم و عزم فرزند خطاب سخنی بگوید و آنچه از وی متصور بود و انتظار می‌رفت همان تند روی‌هایی بود که در برخی موارد دیگر، از وی سراغ داشتند! البته شاید در این میان مردمی بودند که حوادث را پیش بینی می‌کردند و قبل از دیدن با چشم سر، با چشم خیال حس می‌کردند. می‌دیدند که اگر عمر قدم پیش گذارد و از راه تهدید از علی بخواهد که در برابر ابابکر تسلیم شود و به خلافت او تن در دهد وی مقاومت نموده و ایستادگی از خود نشان خواهد داد، ناچار عمر از جاده بیرون می‌رود و با این مخالفت و این مخالفِ سر سخت با سختی و تندی رفتار خواهد نمود. با این پیش بینی هادر آن روز میان مردم شایع شد که عمر قدم پیش گذارده و با گروهی از یاران و همدستانش بسوی خانۀ فاطمۀ زهرا رهسپار گشته و اندیشه آن را دارد که عمو زادۀ رسول خدا را چه بخواهد چه نخواهد به آنچه تا حال نپذیرفته وادار نماید. مردم حدسهایی می‌زدند: عده ای می‌گفتند تنها در برابر شمشیر سر اطاعت خم خواهد کرد: عده ای پیش بینی می‌کردند که شمشیر با شمشیر رو در رو خواهد گردید: دستۀ سوم یگانه وسیلۀ حفظ وحدت و اطاعت را آتش می‌پنداشتند!! و مگر دهان مردم بسته است و بر دهان آنها بند زده اند که داستان هیزم را بازگو ننمایند چه، با این دستور زادۀ خطاب، دور خانۀ فاطمه را که علی و اصحابش در آن می‌بودند محاصره نمود، تا بدین وسیله آنان را تسلیم نماید یا بی مهابا بر آن خانه بتازد!! همۀ این داستان‌ها که با نقشۀ سابق یا ناگهانی پیش آمد مانند کف روی موج دریا ظاهر شد و اندکی نپائید که همراه جوش و خروش عمر از میان رفت. این مرد خشمگین و خروشان به خانه علی روی آورد و همدستانش دنبال او راه افتادند و به خانه هجوم آوردند [۱] (پایان کلام عبد الفتاح). ---------- 📚منابع: [۱۳]: ۶۷. عبد الفتاح عبد المقصود از علماء و دانشمندان معاصر اهل سنت در کتاب خود بنام ( (الامام علی بن أبی طالب) ) جلد اول صفحه ۱۹۰. [۱]: ۶۸. عبد الفتاح عبد المقصود از علماء و دانشمندان معاصر اهل سنت در کتاب خود بنام ( (الامام علی بن أبی طالب) ) جلد اول صفحه ۱۹۰. ❌ فقط با ذکر برای امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: یکشنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۹ میلادی: Sunday - 03 January 2021 قمری: الأحد، 19 جماد أول 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها) 💠 اذکار روز: - یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه) - ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه) - یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت 🗞 وقایع مهم شیعه: 🔹امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: ▪️14 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️24 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️31 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️40 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️41 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ❌ فقط با ذکر برای امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب 💠 🍂🔹 ( 137)🔹🍂 🌸 شده است خدا (ص) فرمود: و بن ابى طالب از يك هستيم. 🌸 (۳) صاحب مناقب از سلمان «۲»- روايت كرده است كه: از حبيب خود مصطفى (ص) شنيدم كه فرمود: «چهارده هزار سال پيش از آن كه خداوند آدم را بيافريند من و على نورى بوديم در محضر خداوند- عزّ و جلّ- [نورى پراكنده كه خداوند را تسبيح و تقديس مى كرد]. پس __________________ ____ (۱) 📚علّامه مجلسى در بحار الانوار ۳۶/ ۵۳ پس از بيان اخبارى با اين مضمون مى گويد: «اين اخبار گواه است بر فضيلت عظيم حضرتش چرا كه نام او در آغاز آفرينش بر عرش نوشته آمده و چنين توصيف شده است كه خداوند تعالى او را پشتيبان پيامبر (ص) قرار داده است و دلالت بر آن دارد كه حضرت (ع) بيش از همه مسلمانان پيامبر (ص) را پشتيبانى كرده و يارى رسانده است، زيرا بدين امر اختصاص داده شده است، و اين همه منافات دارد با اين كه در امامت ديگرى بر او مقدّم داشته شود، چنان كه پوشيده نيست بر هر آن كس كه پوشش تعصّب و نابخردى را از چشمان خود فرو گيرد. » علّامه سيد حامد حسين در «عبقات الانوار» مى گويد: «احاديث بسيارى در دست است كه همگى صراحت دارند در اين كه نام على (ع) همراه با نام پيامبر (ص) بر عرش نوشته آمده است و بدين ترتيب پس از پيامبر برترى او آشكار مى شود، و اين كه او بعد از رسول خدا (ص) در ميان همه مردم خواه پيامبران يا جز ايشان نزد خدا بزرگترين منزلت را دارند. » بنگريد به: 📚منابع: «خلاصة عبقات الانوار» ۵/ ۲۴۳- ۲۵۶. (۲) مناقب خوارزمى/ ۸۸. ترجمه كشف اليقين، ص: ۵۰ چون خداوند تبارك آدم را بيافريد اين نور را در پشت او تعبيه كرد و ما پيوسته در يك جا بوديم تا آن كه در پشت عبد المطّلب از يك ديگر جدا شديم. بخشى من شدم و بخشى على. » (۱) در همين جا آمده است: پيامبر خدا (ص) فرمود: «من و على نورى بوديم در محضر خداوند- عزّ و جلّ- چهارده هزار سال پيش از آن كه خداوند آدم را بيافريند، پس چون خداوند پدرم آدم را بيافريد اين نور را در پشت او جاى داد، همچنان خداوند اين نور را از پشتى به پشتى منتقل مى ساخت تا اين كه آن را در پشت عبد المطّلب جاى داد. [سپس آن را از پشت عبد المطّلب خارج ساخت] و به دو بخش تقسيم كرد: بخشى را در پشت عبد اللَّه قرار داد و بخشى را در پشت ابو طالب. پس على از من و من از اويم. گوشت او گوشت من و خون او خون من است. هر كه او را دوست بدارد مرا دوست داشته است كه من هم او را دوست مى دارم و هر كه او را دشمن بدارد مرا دشمن داشته است كه من هم او را دشمن خواهم داشت «۱». »...... ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 دختر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم) حضرت زهرا علیها السّلام فقط از اهل ◾️🔳🔳 به خانۀ علیها السلام ▪️▪️◾️ پس آندو [۲] (عمر [۳] بن الخطاب [۴] و خالد) نیز [۵] به همراه عده ای [۶] قابل توجه [۷] از انصار [۸] و عدۀ کمی از مهاجرین [۹] و از جمله: ( (عبد الرحمن بن عوف) ) [۱۰] و ( (أسیدبن حضیر) ) [۱۱] و ( (سلمة بن سلامة بن وقش) ) که هر دو از قبیلۀ ( (بنی عبد الاشهل) ) [۱] بودند [۲] و ( (ثابت بن قیس شماس) ) [۳] ( (محمّد بن مسلمه) ) [۴] و ( (زیاد بن لبید) ) [۵] و ( (اسید بن حضیر) ) و ( (سلمة بن أسلم) ) [۶] و غیر آنان، با شعله ای [۷] از آتش [۸].... ---------- 📚منابع: [۲]: ۶۹. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۷ به نقل ازابوبکر جوهری از شعبی. [۳]: ۷۰. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۶ به نقل ازابوبکر جوهری و او از ابوزید، عمر بن شبّّه و او از احمدبن معاویه و او از نضر بن شمیل و او از محمد بن عمر و او از سلمة بن عبد الرحمن. [۴]: ۷۱. عبد الفتاح عبد المقصود از علما و دانشمندان معاصر اهل سنت در کتاب خود بنام ( (السقیفة و الخلافة) ) چاپ قاهره صفحۀ ۱۴ به نقل قول از تاریخ الامم و و الملوک اثر طبری. [۵]: ۷۲. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۷ به نقل ازابوبکر جوهری از شعبی. [۶]: ۷۳. عمررضا کحاله در اعلام النساء جلد چهارم صفحۀ ۱۱۴-۱۱۵. [۷]: ۷۴. همچنین ابن أبی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از عمر بن شبّه. [۸]: ۷۵. عبد الحمید بن هبة الله بن محمد بن ابی الحدید عزّالدّین مدائنی معتزلی معروف به ( (ابن ابی الحدید معتزلی) ) در گذشتۀ سال ۶۵۵ هجری در شرح نهج البلاغة خود تحت عنوان: ( (حدیث السّقیفة) ) ( (جریان سقیفه) ) جلد دوم صفحۀ ۲۱. [۹]: ۷۶. إبن أبی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از عمر بن شبّه. [۱۰]: ۷۷. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از سعد بن ابراهیم. [۱۱]: ۷۸. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد ششم صفحۀ ۴۷ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از أبی ألاسود. [۱]: ۷۹. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد ششم صفحۀ ۴۷ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از أبی ألاسود. [۲]: ۸۰. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه صفحۀ ۵۰ به نقل از ابوبکر احمد بن عبدالعزیز و او از از ابوزید، عمربن شُبّه. [۳]: ۸۱. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه صفحۀ ۵۰ به نقل از ابوبکر جوهری با سندی دیگر. [۴]: ۸۲. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه صفحۀ ۵۱ به نقل از ابوبکر جوهری با سندی دیگر.. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحه ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از سعد بن ابراهیم نقل می‌کند که ( (محمدبن مسلمة) ) کسی بود که شمشیر ( (زبیر) ) را شکست. [۵]: ۸۳. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۶ به نقل ازابوبکر جوهری و او از ابوزید، عمر بن شبّّه و او از احمد بن معاویه و او از نضر بن شمیل و او از محمد بن عمر و او از سلمة بن عبد الرحمن. [۶]: ۸۴. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۱۱ با ذکر سند از سعیدبن کثیر بن عفیر انصاری. [۷]: ۸۵. عبد الفتاح عبد المقصود از علما و دانشمندان معاصر اهل سنت در کتاب خود بنام ( (السقیفة و الخلافة) ) چاپ قاهره صفحۀ ۱۴ به نقل قول از تاریخ الامم و و الملوک اثر طبری. [۸]: ۸۶. اسماعیل بن علی بن محمد بن محمد بن عمر بن شاهنشاه بن أیوب، ملک مویّد عماد الدین در گذشتۀ سال ۷۳۲ هجری در کتاب خود بنام ( (المختصر فی أخبار البشر) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۱۵۶ با ذکر سند. ❌ فقط با ذکر برای امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
هدایت شده از محمدحسن ابراهیمی
🔶یک کانال حدیث دارم برات چه کانالی احادیث از چهارده معصوم علیهم السلام عالیه👌👌 🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله: 🔹اِنَّ شیعَتَنا مَنْ شَیَّعَنا وَ اتَّبَعَ آثارَنا وَ اقْتَدی بِاَعْمالِنا؛ [۱] 🔹شیعه ما کسی است که از ما پیروی کند و از آثار و سخنان ما تبعیّت نماید و به کارهای ما اقتدا کند. 📚[۱]: ۱. میزان الحکمه، حدیث ۹۹۳۷. لینک کانال👇 @hadis_roz1
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۹ میلادی: Monday - 04 January 2021 قمری: الإثنين، 20 جماد أول 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه) - سبحان الله و الحمدلله (1000 مرتبه) - یا لطیف (129 مرتبه) برای کثرت مال 🗞 وقایع مهم شیعه: 🔹امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: ▪️13 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) ▪️23 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها ▪️30 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️39 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️40 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ❌ فقط با ذکر برای امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔶🔸🌺 حجاب در نزد 🔸🔹🌸 امّ سلمه نقل می‌کند: در محضر پیامبر صلی الله علیه و آله بودم. یکی از همسرانش به نام میمونه نیز آنجا بود. در این هنگام، ابن امّ مکتوم که نابینا بود به حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد. پیامبر صلی الله علیه و آله به من و میمونه فرمود: - حجاب خود را در برابر ابن مکتوم رعایت کنید! پرسیدم: - ای رسول خدا! آیا او نابینا نیست؟ بنابراین حجاب ما چه معنی دارد؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: - آیا شما نابینا هستید؟ آیا شما او را نمی بینید؟ زنان نیز باید چشمانشان را از نامحرم ببندند. [۱] خلقی قبر می‌آورد! 🔹🔸🌸 به رسول خدا صلی الله علیه و آله خبر دادند که سعد بن معاذ فوت کرده. پیغمبر صلی الله علیه و آله با اصحابشان از جای برخاسته، حرکت کردند. با دستور حضرت - در حالی که خود نظارت می‌فرمودند - سعد را غسل دادند. پس از انجام مراسم غسل و کفن، او را در تابوت گذاشته و برای دفن حرکت دادند. در تشییع جنازه او، پیغمبر صلی الله علیه و آله پابرهنه و بدون عبا حرکت می‌کرد. گاهی طرف چپ و گاهی طرف راست تابوت را می‌گرفت، تا نزدیکی قبر سعد رسیدند. حضرت خود داخل قبر شدند و او را در لحد گذاشتند و دستور دادند سنگ و آجر و وسایل دیگر را بیاورند! سپس با دست مبارک خود، لحد را ساختند و خاک بر او ریختند و در آن خللی دیدند آنرا بر طرف کردند و پس از آن فرمودند: - من می‌دانم این قبر به زودی کهنه و فرسوده خواهد شد، لکن خداوند دوست دارد هر کاری که بنده اش انجام می‌دهد محکم باشد. در این هنگام، مادر سعد کنار قبر آمد و گفت: - سعد! بهشت بر تو گوارا باد! رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: - مادر سعد! ساکت باش! با این جزم و یقین از جانب خداوند حرف نزن! اکنون سعد گرفتار فشار قبر است و از این امر آزرده می‌باشد. آن گاه از قبرستان برگشتند. مردم که همراه پیغمبر صلی الله علیه و آله بودند، عرض کردند: یا رسول الله! کارهایی که برای سعد انجام دادید نسبت به هیچ کس دیگری تاکنون انجام نداده بودید: شما با پای برهنه و بدون عبا جنازه او را تشییع فرمودید. رسول خدا فرمود: ملائکه نیز بدون عبا و کفش بودند. از آنان پیروی کردم. عرض کردند: گاهی طرف راست و گاهی طرف چپ تابوت را می‌گرفتید! حضرت فرمود: چون دستم در دست جبرئیل بود، هر طرف را او می‌گرفت من هم می‌گرفتم! عرض کردند: - یا رسول الله صلی الله علیه و آله بر جنازه سعد نماز خواندید و با دست مبارکتان او را در قبر گذاشتید و قبرش را با دست خود درست کردید، باز می‌فرمایید سعد را فشار قبر گرفت؟ حضرت فرمود: - آری، سعد در خانه بداخلاق بود، فشار قبر به خاطر همین است! [۱] ---------- 📚منابع: [۱]: بحار، ج ۱۰۴، ص ۳۷ [۱]: بحار، ج ۶ ص ۲۲۰ ❌ فقط با ذکر کانال ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سقیفه تر از تدفین اکرم !!▪️▪️🔹 . . 🎤 حجت الاسلام بندانی فقط با ذکر برای امام عج ❌ ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫