eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 🔷پاسداری از 🔸ما آنچه مهم است و را مجاب می‌کند به میدان علمی پای نهد و به آن اهتمام ورزد، صرفا از باب یک مسئله علمیِ نیست بلکه از جهت حفظ و از کیان اسلام و از حقیقت انسانی است و مقابله با ترویج و دعوت به اباحی‌گری است که دینی محدثی، سالیانی در پی نهادینه کردن آن در ـ شیعی است و گاه بی‌گاه در پاره‌ای از سخنان‌اش نمود پیدا کرده و خود را داعیه‌دار این نوع تفکر می‌داند. 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷پاسداری از 🔸در لابه‌لای تدارک جشن و سرور به مناسبت سالگرد ، نامه‌ای از سوی فقیه و متکلم مشهور ، خطاب به مدیر مسئول ، سرخط خبری مجامع علمی و دانشگاهی قرار گرفت؛ تذکر به گزارش منتشر شده از یک سخنرانی در نشست «مسئله فرهنگ» در تاریخ 16 بهمن 98 به شماره‌ی مسلسل ۲۷۴۹۳، صفحه ۳. 🔸واقع چیست؟ و متکلم چه دیده‌اند که به میدان علمی گام می‌نهند و در صدد پاسخگویی به گزارش مرقوم از پاره‌ای از ، برمی‌آیند؟ 🔸قبل از پاسخ به این پرسش خوب است بار دیگر نامه آیت‌الله سبحانی را بررسی کنیم؛ حضرت آیت‌الله بعد از بیان همان پاره سخنان جامعه‌شناس که «ریشه اساسی شکاف بین فرهنگ واقعی و ما در این است که الگوهای فرهنگی و رفتاری حاکم بر ما، اساساً در تضاد با عناصر فرهنگی ذاتی هستند و آنها را عموماً سرکوب یا نادیده می‌گیرند... حال فرهنگ کلان ما بر اساس اخلاق، و عرف سرکوبگر، این موجود را منقاد می خواهد...» می‌داند و عقیده دارد که «متأسفانه انسان ایرانی تحت سلطه اخلاقی است که فقط انسان‌های فرزانه و اسطوره‌ای را برای او الگو می‌کند و به همین دلیل مجبور است خواسته‌ها و نیازهای طبیعی‌اش را سرکوب کند... باید انسان، تعیین‌گر زاده شود، انسانی که عشق، امر و...برایش تابو نباشد و بتواند برای خواسته‌ها و نیازهای خود تصمیم بگیرد.» به نقد همین سخنان می‌پردازد و با کمال انصاف ابراز می‌دارد که فراز نخست از کلام حاکی از آن است که رفتارهای حاکم بر ما که همان است با عناصر فرهنگی ذاتی انسانی ایرانی در تضاد است یعنی در سرشت انسان ایرانی این نهفته است که رفتارهای اسلامی با فطرت او سازگار نیست و باید آنها را سرکوب کند. 🔸آیت‌الله سبحانی با مطالبه به خویش، به ماده 6 قانون مطبوعات استناد می‌کند و در مورد نشر این دست از مطالب دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات را خطاب قرار داده می‌گوید: «آیا قوانین حاکم بر کشور ما که نشریات باید بر آن اساس حرکت کنند، اجازه نشر این افکار را می‌دهد؟ و رسماً بگوید رفتارهای حاکم بر جامعه با فرهنگ انسانی در تضاد است؟» 🔸اما آنچه مهم است و آیت‌الله سبحانی را مجاب می‌کند به میدان علمی پای نهد و به آن اهتمام ورزد، صرفا از باب یک مسئله علمیِ نیست بلکه از جهت حفظ و پاسداری از کیان و دفاع از حقیقت انسانی است و مقابله با ترویج و دعوت به اباحی‌گری است که محدثی، سالیانی در پی نهادینه کردن آن در است و گاه بی‌گاه در پاره‌ای از سخنان‌اش نمود پیدا کرده و خود را داعیه‌دار این نوع تفکر می‌داند. 🖋 نویسنده: صدرا بصیرت 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
♦️ گزارشی از یک 🔷روز یکشنبه ۲۱ بهمن ۹۸ بود نامه در میان مجامع و بازتاب عجیبی ایجاد کرد. 🔶نامه‌ای انتقادی به یک بنام . ✅ نامه خطاب به مدیر مسئول دعایی و پرسش از چرایی انتشار سخنرانی دکتر در نشست 《مسئله فرهنگ》 در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۸. 📜 متن نامه بدین شرح است: بسمه تعالی 🔹حضور محترم حجت الاسلام جناب آقای حاج سید (دامت تأییداته) با اهداء سلام، و عرض تبریک به مناسبت یوم الله #۲۲_بهمن که سرآغاز است. 🔹تصدیع می دهد: در روزنامه اطلاعات مورخ چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ برابر ۱۰ جمادی الثانی ۱۴۴۱ شماره مسلسل ۲۷۴۹۳، صفحه ۳ گزارشی از نشست «مسأله فرهنگ» نقل شده و آقای حسن محدثی در این نشست چنین می گوید: ریشه اساسی شکاف بین فرهنگ واقعی و آرمانی ما در این است که الگوهای فرهنگی و رفتاری حاکم بر ما، اساساً در تضاد با عناصر فرهنگی ذاتی هستند و آنها را عموماً سرکوب یا نادیده می گیرند... نیز می گوید: حال فرهنگ کلان ما بر اساس اخلاق، دین و عرف سرکوبگر، این موجود را منقاد می خواهد... 🔹او تصریح می کند: متأسفانه انسان ایرانی تحت سلطه اخلاقی است که فقط انسان های فرزانه و اسطوره ای را برای او الگو می کند و به همین دلیل مجبور است خواسته ها و نیازهای طبیعی اش را سرکوب کند... و در پایان توصیه می کند: باید انسان، تعیین گر زاده شود، انسانی که عشق، امر و...برایش تابو نباشد و بتواند برای خواسته ها و نیازهای خود تصمیم بگیرد. 🔹فراز نخست از کلام او حاکی از آن است که رفتارهای حاکم بر جامعه ما که همان است با عناصر فرهنگی ذاتی انسانی ایرانی در تضاد است یعنی در سرشت انسان ایرانی این نهفته است که رفتارهای اسلامی با فطرت او سازگار نیست و باید آنها را سرکوب کند. 🔹آیا قوانین حاکم بر ما که باید بر آن اساس حرکت کنند، اجازه نشر این افکار را می دهد؟ و رسماً بگوید رفتارهای حاکم بر جامعه با فرهنگ انسانی در تضاد است؟وی در فراز دیگری پرده از عقیده خود برداشته و می گوید فرهنگ کلان ما بر اساس اخلاق، و عرف، سرکوب گر فرهنگی ذاتی انسانی ایرانی است! خواهشمند است در گفتار ایشان تأمل کنید چگونه دعوت به اباحی گری می کند و می گوید: باید انسان، تعیین گرزاده شود، انسانی که عشق، امر جنسی و... برایش تابو نباشد و بتواند برای خواسته ها ونیازهای خود تصمیم بگیرد. 🔹در خانه اگر کس است یک حرف بس است! از حضرتعالی درخواست می شود اجازه ندهید این نوع مطالب ویرانگر اخلاق بدون نظارت چاپ شود، خود حضرتعالی افرادی را مشخص کنید که بر این مطالب نظارت کنند. امروز و دعوت به اشباع از هر راه صحیح و ناصحیح، و قانونی و غیر قانونی در غوغا می کند، دیگر نباید روزنامه اطلاعات ناخودآگاه با آنها هماهنگ باشد.تأسف آنجا است که اطلاع یافته ام گوینده این سخن، استاد است! دست پرورده چنین استادی چه خواهد بود؟ خدا آگاه است! با تقدیم احترام 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
♦️ از یک نامه 🔷روز بعد از نامه ، در طی دو متن جدا از یکدیگر در صدد پاسخگویی به فقیه متکلم بر آمد که : 📜 نامه‌ای به حضرت آیت الله سبحانی 🔻(قسمت اول) 📍 گیلوانی با سلام و عرض ادب! 🔸مایه‌ی خوش‌حالی است که یک طراز اوّل نسبت به مطالب و مباحث فکری جاری در حسّاسیت دارد و بدان‌ها توجه نشان می‌دهد. از این بابت ملاحظه‌ی نامه‌ی شما به مایه‌ی خوش‌حالی بود. 🔸بنده هم‌چنین امیدواراَم که جناب‌عالی و هم‌سلکان شما نسبت به درد و رنج و مسائل آنان نیز به همین اندازه اهمیت بدهید و به شرایط اسف‌ناک زنده‌گی کثیری از مردمان این سرزمین توجه نشان دهید و در وقت مقتضی به پدیدآورنده‌گان این وضعیت انتقاد و اعتراض بنمایید ! اما بعد : 🔸حضرت آیت ‌الله سبحانی از شما، به‌عنوان یک و یک کارگزار دینی طراز اول کشور، انتظار می‌رود درباره‌ی افکار و اندیشه‌ها و شخصیت افراد، از هر گروهی که باشند، احتیاط بیش‌تری به ‌خرج بدهید! 🔸از شما انتظار می‌رود به جای بسنده کردن به گزارش روزنامه‌ نگارانی که بسیاری از آنان فاقد دانش حرفه‌ای هستند و حتّی گاه نام و سمت سخنرانان را نیز اشتباه می‌نویسند، اصل سخنرانی سخنرانان را گوش کنید و سپس دریاره‌ی آنان قضاوت کنید! 🔸حضرت آیت‌الله سبحانی "احوط آن است که" شما به عنوان یک فقیه، دست‌کم برخی از آثار مکتوب سخنرانی را که قرار است در باب افکار و اعتقادات‌اش قضاوت کنید، مطالعه بفرمایید و آنگاه در باب اعتقادات و غیردینی او داوری کنید! 🔸مایه‌ی تأسف بسیار است که یک فقیه برجسته‌ی کشور بر اساس گزارش ناقص ، درباره‌ی یک سخنران و دستگاه اعتقادی او قضاوت کند! 🔸هم‌چنین "احوط آن است که" وقتی درباره‌ی موضوعی سخن می‌گویید که درباره‌ی آن دانش کافی ندارید، نخست اندکی درباره‌ی آن مطالعه نمایید تا دچار خطاهای فاحش نشوید و در قضاوت خود نسبت به دیگران جفا نکنید. 🔸حضرت آیت‌الله صرفاً محض اطّلاع شما عرض می‌کنم که وقتی از دین سخن می‌گوید، مراد او دین الاهی نیست بلکه مراد جامعه‌شناس، دین موجود و دین محقّق در است. وقتی جامعه‌شناس دین به نقد می‌پردازد، نقد او متوجه دین الاهی نیست بلکه متوجه و معطوف به دین موجود و دینداری‌های موجود است. 🔸نقد بنده به حاکم بر افکار و اذهان و حاکم بر احساسات و عواطف و بدن‌های ایرانیان (فرهنگی که دین موجود نیز بخشی از آن را تشکیل می‌دهد)، از این منظر بوده است نه دینی که در عرضه کرده است. در خود سخنرانی اجمالاً به این تمایز اشاره شده است. 🔸آیا _پیامبر ،نیازهای طبیعی آدمیان را سرکوب می‌کرده است؟ بنده معتقداَم (البته نه به خاطر خوش‌آیند شما) که اسلام پیامبر چنین نبوده است. برعکس، بارها در محافل گوناگون عرض کرده‌ام که اسلام از معدود ادیانی است که آدمیان را به رسمیّت شناخته است. در کتاب "مشرکی در خانواده‌ی پیامبر" کوشیده‌ام نشان دهم که عشق را می‌شناخته و آن را به ‌رسمیت شناخته و چه بسا خود نیز عاشق شده است. اما آیا فرهنگ موجود در ایران نیازهای جنسی و غیرجنسی ایرانیان را به‌رسمیت می‌شناسد؟ آیا فرهنگ مسلط در جامعه‌ی ما عشق را به ‌رسمیت می‌شناسد و آن را حرمت می‌نهد؟ پاسخ بنده آشکارا منفی است. از نظر من مسلط موجود در جامعه‌ی ما فرهنگی سرکوب‌گرانه است و آدمی را به انقیاد می‌کشد و از انسان‌های متوسّط می‌خواهد مثل فرزانه‌گان و اولیای خدا زند‌گی کنند. 🔸از نظر من چنین فرهنگی ضد انسانی است. فرهنگی که نیازها و احوال طبیعی بشر را به‌رسمیت نمی‌شناسد و این نیازها را سرکوب می‌کند یا دائماً به تعویق می‌اندازد، و از مردمان معمولی و متوسط می‌خواهد مثل زاهدان و فرزانه‌گان و اولیای خدا زند‌گی کنند و از همین ابتدا بدون طی تدریجی رشد اخلاقی و تعالی معنوی، نیازهای طبیعی خود را نادیده بگیرند و زاهدانه زیست کنند، فرهنگی ضدانسانی و ضداخلاقی است. 👇ادامه دارد... 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
فکرت
♦️#گزارشی از یک نامه 🔷روز بعد از نامه #آیت_‌الله_سبحانی، #محدثی #استاد_دانشگاه_آزاد_اسلامی در طی دو
📜نامه‌ای به حضرت 🔻قسمت دوم و پایانی 🔶 🔹چنین سرکوب‌گری آدمی را به انقیاد می‌کشد و او را وادار به تزویر و ریاکاری می‌کند، زیرا آدمی ناچار می‌شود در خفا به نیازهایش بپردازد و از اخلاق تنزه‌طلبانه عدول کند، اما در علن خود را پاک و مبرا و نیالوده جلوه دهد. 🔹حضرت آیت الله اگر شما چنین فرهنگی را تأیید می‌کند من با آن مخالف‌ام، اما اگر اسلام شما همان اسلامی است که در درون مراسم نیز کار را جایز می‌داند، و هم‌چون عشق و و دیگر نیازهای بشری را به‌رسمیت می‌شناسد و راه معقولی برای ارضای نیازهای بشری مطرح می‌کند، من نیز بدان اعتقاد خواهم داشت. 🔹حضرت آیت الله، فرهنگ سرکوب‌گر و فرهنگ انقیاد است که به تزویر و ریاکاری و نفاق و اخلاق می‌انجامد نه سخنانی که چنین فرهنگی را نقد می‌کند. 🔹حضرت آیت الله سبحانی، "احوط آن است که" وقتی در باب جامعه‌ی جدید و انسان امروزین سخن می‌گویید و حتّی درباره‌ی پدیده‌های امروزین صادر می‌کنید، قدری درباره‌ی و جدید مطالعه نمایید و با انسان جدید قدری آشنا شوید. انسان مدرن کم و بیش خودتعیین‌گر است. به عنوان مثال، وقتی تمامی امکانات مدرن برای ایرانی فراهم می‌شود و او بر اساس مدرن می‌زید، دیگر نمی‌توان فتوا داد که "زن برای خروج از خانه نیازمند اذن است". انسان امروزین در شرایط اجتماعی جدید خودتعیین‌گر شده است (واژه‌ای که در سخنان بنده بود و شما آن را غلط بیان کرده‌اید؛ چون زحمت مطالعه‌ی بیش‌تر به خود نداده‌اید!). 🔹حضرت آیت‌الله سبحانی بسیار متأسّف هستم که شما نیز هم‌چون اسلاف خود، تقاضا کرده‌اید که سخنان یک ساده را سانسور نمایند! به اطلاع حضرت‌عالی می‌رسانم که این روش‌ها برای جلوگیری از انتشار افکار صاحبان فکر، اگر در دنیای کهن مناسب بود و کم و بیش به نتیجه‌ی مورد نظر می‌انجامید، در نتیجه‌بخش نیست و اغلب نتایج معکوس دارد و از منزلت و اعتبار فقها بیش‌ از پیش می‌کاهد. انحصارطلبی فرهنگی کارگزاران دینی و به‌ویژه فقها در عصر جدید و جامعه‌ی جدید، راه مناسبی برای مواجهه با اندیشه‌های متفاوت نیست. لذا به شما و دیگر فقهای معاصر توصیه می‌کنم که از به‌کارگیری شیوه‌های انحصارطلبانه و اندیشه‌ها و افکار پرهیز نمایید و از راه گفت‌وگو وارد شوید! 🔹به‌عنوان یک چندین بار درباره‌ی نفرت انباشته شده در قلوب و اذهان علیه هشدار داده‌ام. از شما انتظار می‌رود به‌عنوان یک چنان عمل کنید که از نفرت انباشته شده علیه روحانیت کاسته شود. توصیه می‌کنم در کنار دانشگاهیان دلسوز قرار گیرید و به جای توصیه به سانسور سخنان آنان و موضع‌گیری علیه آنان، با آنان وارد گفت‌وگو شوید و آنان را به محافل خویش دعوت کنید! بنده با روحانیان متعدّد و فرهیخته‌ای ارتباط دارم و به دوستی با آنان افتخار می‌کنم. توصیه می‌کنم با روحانیان فرهیخته بیش‌تر ارتباط برقرار کنید و محفل بسته‌ی خود را قدری بگشایید تا هوای تازه در آن دمیده شود! 🔹حضرت آیت الله سبحانی، من خود را از شما نگرفته‌ام و از شما و هیچ دیگری هراسی ندارم. اخیراً پنجاه و سه ساله‌گی‌ام را جشن گرفته‌ام. چنین سنّی در امروز عمر قابل توجّهی است. گمان نمی‌کردم این قدر زنده بمانم. امّا "احوط آن است که" به‌آسانی به اتّهام اباحی‌گری نزنید! عزّت زیاد و به امید دیدار! حسن محدثی گیلوایی 22 بهمن 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
♦️ از یک نامه 🔷امروز با خبر شدیم دفتر نامه‌ای را به دکتر ارسال کرده است که: ✅ پاسخ دفتر آیت الله سبحانی به دکتر حسن محدثى 📍جناب آقاى دکتر محدثى با اهداء سلام: پيام جناب عالى در محضر آيت الله سبحانى قرائت شد، ايشان اظهار داشتند كه آقاى بايد به سه مطلب توجه كنند : 🔸1. اگر واقعاً در پيام ايشان به صورت ناقص مطالبى منتشر شده است پس چرا نكرده ايد؟ سكوت شما، از نظر عموم به معناى موافقت با مطالب است. 🔸2. يك معنى بيشتر ندارد و آن آموزه هاى آسمانى در قلمرو عقيده و سلوك عملى است و به معناى دوم كه به معناى آنچه مردم به آن معتقدند، اگر همگون با آموزه هاى الهى نباشد دين نيست بلكه نوعى سليقه و روش زندگى است و شما بايد قبل از بحث مقصود خود را از دين دقيقاً مشخص نماييد. 🔸3. بايد عشق معنوى را با عشق مادى و از هم جدا كنيد. حكيمان و عارفان در مورد معناى دوم بحث هاى زيبايى دارند، امّا به معناى دوم سقوط در وادى حيوانيت است. در خانه اگر كس است يك حرف بس است! 🔷دكتر محمد محمدرضايى يكى از شاگردان و استاد كه مورد تأييد اينجانب است مطالب ديگر را خدمتتان يادآور مى شوند: 🔸اين كه گفته ايد كه چرا آيت الله سبحانى نسبت به مسائل و سخن نمى گويند و در اين باره يادآور مى‌شوم اتفاقاً هر موقع با ايشان ديدارى داشته باشند در اين مورد تذكرات لازم را مى دهند، گذشته از اين، علت ضعف ما معلول تحريم‌هاى ظالمانه است كه همه نوع داد و ستد با خارج را كرده و گرفتارى به وجود آورده‌اند، ولى حفظ خود را به هيچ قيمت با چيزى معامله نمى‌كنند و به همين زودى اين تحريم ها شكسته مى‌شود. به قول شيرين سخن: بار دگر چون شكر آيد. 🔸در پايان يادآور مى شويم همان طور كه ديگران را توصيه مى كنيد كه در موضوعات غير تخصصى سخن نگويند، جناب عالى نيز به اين امر پاى بند باشيد. قضاوت درباره هاى_اسلامى و باورهاى دينى كه آورده است بايد از كتاب و سنت و اسلام شناسان بياموزيد در غير اين صورت بر اثر عدم آشنايى به بيراه كشيده مى شويد. با احترام محمد محمدرضايى 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️دلالت‌های پنهان هستی‌شناختی به ‌مثابه کوثر 🔹 علیها می‌توانند همان نهر در باشند و حوض، که هر دو تجلی فضایل این حقیقت ناب هستند. 🔹افزون بر آن، حضرت صدیقه ‌طاهره (س) از پیروان راستین رسول خداست و از علمای والای امت و از آنجا که ایشان کامل است و انسان کامل صورت عینی (به تعبیر علامه ) پس می‌توان (س) را صورت عینی دانست و در پایان او را عصاره همه نعمت‌هایی دانست که خدا به (ص) ارزانی داشت. : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ دلالت‌های پنهان هستی‌شناختی به ‌مثابه کوثر 📍عبدالله صلواتی،دانشیار دانشگاه شهید رجایی 🔸درباره شخصیت‌های مهم مذهب روایت‌های متفاوتی می‌توان داشت و از مناظر رنگارنگ می‌توان به این شخصیت‌ها نگاه کرد؛ همانند مناظر ، ، ، ، ، ، و . گاهی هم می‌توان از دلالت‌های پنهان هستی‌شناختی آیات و روایات درباره این شخصیت‌ها سخن گفت. 🔸در تفاسیر روایی که از منظر تطبیق سخن گفته‌اند و سعی کرده‌اند مثال بارز یا اتم آیه را در یک شخصیت نشان دهند مباحث قرآنی گوناگونی را بر حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها تطبیق داده‌اند. یکی از آنها کوثر خواندن ، دیگری خواندن ایشان است و همین‌طور است در فقره آیات تطهیر و مباهله. در این یادداشت سعی دارم درباره کوثر بودن ایشان گفت‌وگو کنم. 🔷 در تفسیر کبیرش و در و دیگر مفسران، معانی گوناگون از کوثر را بیان کرده‌اند که برخی از آنها عبارتند از: 1) فرزندان رسول خدا(ص) که از نسل (س) هستند، 2) خیر کثیر، 3) علم و حکمت، 4) فضایل فراوان، 5) خُلق نیکو، 6) توحید، 7) مقام محمود، 8) نهری در بهشت، 9) حوض مختص رسول خدا(ص) در بهشت یا در محشر، 10) اصحاب و پیروان (ص) تا روز قیامت، 11) علماى امت (ص)، 12) سوره کوثر و 13) تمامی نعمت‌هایی که به پیامبر اکرم(ص) داده شد. 🔸همه آنچه بیان شد در حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قابل جمع است. ایشان خیر کثیر است چون در یک معنا، مراد از کوثر نسل ایشان هستند و نسل‌شان خیر کثیر هستند. از سوی دیگر، حضرت فاطمه(س) انسان کامل است و صاحب علم لدنی و علم نیز خیر کثیر است. افزون برآن مطابق روایتی ایشان لیله‌‌القدر است و لیله‌القدر صاحب اسرار است و نمادی برای مقام محمود و . همچنین، ایشان صاحب خُلق نیکو و فضایل فراوان است. بنابراین ایشان می‌توانند همان نهر در باشند و حوض، که هر دو تجلی فضایل این حقیقت ناب هستند. افزون بر آن، (س) از پیروان راستین رسول خداست و از علمای والای امت. و از آنجا که ایشان کامل است و انسان کامل صورت عینی قرآن (به تعبیر ) پس می‌توان (س) را صورت عینی سوره قدر دانست و در پایان او را عصاره همه نعمت‌هایی دانست که خدا به (ص) ارزانی داشت. 🔷اگر درصدد باشیم که دلالت‌های پنهان (س) به‌مثابه کوثر را آشکار کنیم باید بگوییم، کوثر نحوه‌ای از بودن است با این ویژگی‌ها : 1️⃣ به ‌لحاظ وجودی و کمالات وجودی انسانی کامل است. 2️⃣ به ‌حسب حقیقتش مکمل دیگر موجودات امکانی به‌ویژه وجود آدمی است. 3️⃣ به‌ اعتبار ویژگی دوم، کانون خیر‌و‌برکت و زندگی است باذن‌الله. 4️⃣جاودان است. 5️⃣ پویا و جاری است. 🔸ویژگی نخست برآمده از آن است که در می‌گوییم معطی شیء فاقد شیء نیست؛ کوثری که می‌بخشد و کانون خوبی‌ها و کمال است نمی‌تواند فاقد کمال باشد. ویژگی دوم از تحلیل وجودی کوثر به‌دست می‌آید. زیرا کوثر یعنی منشأ خیرات و در فلسفه خیر همان وجود است. پس کوثر باذن‌الله از وسایط «فیض» و «وجود» و «جود» است. بر همین اساس لیله‌القدر است و کامل. ویژگی سوم با گسترش معنای کوثر به‌دست آمده است. معنای کوثر عبارت است از خیر کثیر که در دل این خیر کثیر، برکت و زندگی هم هست. ویژگی چهارم براساس دو معنای کوثر (یعنی تداوم ذریه حضرت زهرا(س) و معنای نهری در بهشت) ارائه شده است. ویژگی پنجم براساس روایتی ارائه شده است که در آن آمده: کوثر نهری از بهشت است. 🔸پس از این بحث، ذیلا ابیاتی را نیز به کلمه تام حق، عصمت کبری و ام‌ابیها حضرت ‌فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها تقدیم می‌کنم : لیله‌القدر خدا در دو سرا / تکیه‌گاه ما در شهر خدا / آفتاب حُسن شیران بلا / کوثر رحمت به وقت سَعد ما سِر مکنون ولی در نام مهر / راز مطلوب جلی در جام خیر / گهر بیتای تو برتر ز اَلْف / مطلع ذکر علی در کام سِر جنت ذات تو را معرفت ناب تو را / حجت تام تو را آدم کامل تو را / قلب و احسان و جامع قرآن تو را / مطلع انوار تو را عصمت کبرا تو را 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️کلامی نافذ و قوت قلبی برای آزادیخواهان جهان 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق 🎙 با حسین‌علی رمضانی 🔸کلام ثابت و قول سدید امام (ره) قوت قلبی برای همه آزادیخواهان و نیز مردم شریف بود. قول صریح امام (ره) نشان از نفوذناپذیری کلام ایشان از سوی شیاطین جن و انس بوده است. کلامی مانند اینکه " شیطان بزرگ است" و یا " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" در عرصه عملیات روانی به معنای برچسب زدن، منفور کردن و کوچک‌ و حقیر شمردن حریف و رقیب مطرح می‌شود. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 با ♦️کلامی نافذ و قوت قلبی برای آزادیخواهان جهان 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق موضوع : 1️⃣ آیا در سیر نیز ما شاهد بودیم یا خیر؟ 🔸چرا که نه! در جریان انقلاب اسلامی چه و چه هر کدام به شیوه‌های مختلف از عملیات روانی بهره می‌گرفتند. طیف حاکم با ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بی‌اعتمادی و ترس در بین اجزا و ارکان نظامی و امنیتی خود نوعی جو امنیتی مخوف ایجاد کرده که فرد نسبت به نزدیکترین اعضای خانواده خود نیز هراس داشت. 🔸بهره‌گیری از روش شایعه و نیز بالا بردن هزینه مردم در به خیابان‌ها ریختن و اینکه سودشان این است که در خانه‌هایشان بنشینند و تکان نخورند از ترفندهایی بود که در سیر ارسال پیام چه به صورت رادیویی و تصویری و یا در میدان با بهره‌گیری از ابزار بلندگو و و ماشین‌آلات ضد اغتشاش و ... در دل تظاهرات کننده ایجاد می‌کردند، در این سو نیز با تولید و تکثیر اعلامیه‌ها، نوار کاست سخنرانی (ره)، دیوارنوشته و شعارهای خاص و نیز حضور فیزیکی در میدان موجب وحشت می‌شدند. 🔸 عملیات روانی نیروهای عمل‌کننده در زمان در بین مردم در سیر جوش و خروش موجب انسجام درونی آنها برای رسیدن به یک هدف مشترک که همان سرنگونی و روی کار آوردن یک عدل بوده شکل می‌گرفت و این در حالی بود که رژیم کمیته‌ای ویژه در ذیل و امنیت کشور با عنوان کمیته عملیات روانی داشته و تمام فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده صورت می‌گذیرفت. 2️⃣ آیا حضرت امام (ره) از عملیات روانی برای تهییج آحاد جامعه بهره جسته‌اند؟ 🔸برای پاسخ به این سوال لازم است یک بار دیگر متذکر شوم که سیره ائمه اطهار (ع) عموماً بر روشنگری و تبلیغ و ارسال پیام به مخاطب بدون کم و کاست استوار است. این موضوع را باید در سیره امام (ره) نیز دید. امام (ره) با تعریف و قدرت در ذیل قدرت و نیروی بیکران حضرت حق از هیچ قدرتی در سیستم و سامانه‌های تعریف شده بشری در نظام بین‌الملل هراسی نداشتند. 🔸کلام ثابت و قول سدید امام (ره) قوت قلبی برای همه آزادیخواهان و نیز مردم شریف بود. قول صریح امام (ره) نشان از نفوذناپذیری کلام ایشان از سوی شیاطین جن و انس بوده است. کلامی مانند اینکه " شیطان بزرگ است" و یا " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" در عرصه عملیات روانی به معنای برچسب زدن، منفور کردن و کوچک‌ و حقیر شمردن حریف و رقیب مطرح می‌شود. 🔸تعاریف بلند از و شریف ایران از سوی ایشان در ادبیات عملیات روانی که موجب انسجام درونی و هم جهت شدن تمام نیروهای درونی با بالا بردن سطح اعتماد به توان درونی با توکل بر قدرت لایزال حضرت حق بوده از شیوه‌های مرسوم عملیات روانی است. امام (ره) در برهه‌های مختلف قبل، حین و بعد از انقلاب اعم از بحران‌های سیستمی، ترورها، جنگ و صلح به خوبی از روش‌های عملیات روانی بهره جسته‌اند، اما در کل بنده قائلم که اصل را بر برهان و استدلال بنا نهاده بودند. در این رویکرد، منبع هدفی جز کمال و اعتلای آحاد در ارسال پیام ندارد. 🔸منبع پیام خود را نماینده حضرت حق دانسته که فقط خواستار کمال مادی و معنوی بشر بوده و از هرگونه مغالطه مبرّاست. صدق کلام موجب اعتماد اجزای درونی شده بود. باور قلبی مردم به امام (ره) و آمده از صدق گفتاری و رفتاری ایشان بوده است. نفوذناپذیر را برای نفوذ در بدنه مدیریتی نظام و مردم سوق می‌دهد و بصیرت تنها راه شناخت روش‌ها، تکنیک‌ها و ترفندهای دشمن است. 👇ادامه دارد ... 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 با 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق 🔻قسمت دوم و پایانی 3️⃣ آیا پس از گذشت سال از پرشکوه ، علیه وجود دارد و یا توهمی بیش نیست؟ 🔸 قرار بر صدور اندیشه ‌های و دارد. هیچ‌گاه از این موضوع غافل نمی‌شود و برای اینکه در برابر این سیل بیداری در رابطه با ظلم و بهره‌کشی قرار گیرد از هر روش و ترفندی استفاده می‌کند. غرب با سردمداری از بستر درهم تنیده رسانه‌ای، اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بهره جسته و برای تخریب مبانی فکری (هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی، ارزش‌شناسی، خداشناسی و تکلیف‌شناسی) با ایجاد بحران‌های معرفتی در سیر شبهه‌افکنی از پای ننشسته و تا تخریب نهادها و دستگاه‌های مختلف و اشخاص مبرّز در و سیاه نشان دادن آینده انقلاب، از تمام توان خود استفاده خواهد کرد. 🔸تغییر در شعارها و رفتار مردم و مسئولین به نفع جریان هدف غایی غرب به ویژه آمریکاست. از نفوذ در عرصه ،هنر و هنرمندان، ورزش، آموزش و پرورش و ... تا تهدید به ، و و .... تا تحریم و راه‌اندازی هوشمند در سه ساحت سخت، نرم و نیمه سخت در آن واحد، همه و همه برای عملیات روانی و است که دشمن برای حذف، به انزوا کشاندن و به حداقل رساندن دایره عمل این نظام بوده و هست و خواهد بود. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️بررسی نقش در تحقق «» 🔹آنچه که در این حرکت بزرگ «نخبگان» حائز اهمیت به نظر می‌رسد، ایجاد آمادگی فکری در برای ایجاد تغییر و تحول بود، چراکه هرگونه تغییر و تحولی در هر نقطه از نیازمند زمینه‌سازی فکری و ذهنی است تا بدین‌ترتیب، افکار عمومی بتوانند تحولِ ایجادشده را با کمال میل بپذیرند. 🔹«نخبگان» ازجمله شخصیت‌های ، و در مسیر تحقق «انقلاب اسلامی» به خوبی به این نقش خود عمل کردند. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net