eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
📊 فاجعه ی کاهش شدید رشد جمعیت 📃 استاد رحیم پور ازغدی پی نوشت: از برخی مسئولین قم مثل آقای ذوالنور و امیرآبادی تشکر می کنیم که مانع شدند تا دستور رئیس جمهور مبنی بر خانه های حیاط دار و یک طبقه به عنوان زمینه ای برای فرزند آوری متعدد اجرا شود!! 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
قاعده فقه در عدالت شیعه علی اکبریان.mp3
41.83M
💥قاعده عدالت در فقه شیعه 🎤استاد علی اکبریان گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥بخشی از سخنان مهم شهید سید مرتضی #آوینی در مورد اهمیت معرفی الگوی مناسب برای جوانان 📚مبانی توسعه و
⚠️ شخصیت‌سازی برای نوجوانان 🎤 آیت الله (ره) : ⁉️ امروز فکر افراد جامعه ما، به ویژه نوجوان ها با چه چیزی ساخته می‌شود؟ آیا با سخنان امام، و دیدن صحنه هایی از شهداء و دفاع مقدس؟ نوجوان ما دین، فکر، شخصیت و هویت خود را از معلم، استاد، رسانه‌ها و فیلم‌ها می‌گیرد؛ ما برای این‌ها چه کار کرده‌ایم؟ چه توقعی داریم که این‌ها مثل فلان شهید و فلان شخصیت شوند و حاضر باشند همه چیز خود را برای خدا، دین، مصلحت مردم و کمک به مستضعفین فداکنند؟ چه چیزی به آن‌ها داده‌ایم که توقع داریم این‌گونه شوند؟ ⭕️ می‌گویند ما به برکت تعالیم امام، هفت سال دفاع مقدس و به برکت هزاران عواملی که در انقلاب مؤثر بودند این‌گونه شدیم؛ پس شما هم مثل ما باشید. شما آن‌ها را داشتید و این‌گونه شدید. این نوجوان‌ها چه چیزی دارند که آن‌گونه شوند؟ آیا توقع دارید فقط با دستور شما این‌گونه شوند؟ عزیزان من! این کار معلول صدها عامل است؛ چند مورد از آن عوامل الان وجود دارد؟ پس ما باید فکری کنیم تا عواملی به وجود آوریم که زمینه را فراهم سازد تا نسل بعد لااقل در این حد بمانند. 📰نشریه فرهنگ پویا ، شماره ۳۷ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥نظریه معاد ملاصدرا از دیدگاه آیت الله شیخ (ره): 🎤 آیت الله : 🔹مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی آملی انصافا مرد ملایی است. این مرد خیلی پخته بود، هم عِلما و هم عَملا و هم اخلاقا. جزوه‌هایی داشت می‌داد به ما تا نگاه کنیم. یک روز آمدیم به خانه ایشان. خانه‌اش هم چهارراه خیابان بود. گفتیم: امروز من می‌خواهم صحبت کنم، شما گوش بده. بعد، شروع کردیم نظر ملاصدرا در معاد بر مبنای حرکت جوهریه را. گفتم: آیا در عصر ابلاغ آیات معاد قرآن، مردم این نظریه را از این بیان در کلام خدا فهمیدند یا نه؟ آیا سلمان، ابی ذر، مقداد، عمار، حرکت جوهریه و معاد را از قرآن استفاده کردند؟ 🔸مرحوم آملی همان طور که قلم به دستش بود مدتی در فکر فرو رفت. گفتم: نوبت رسید به شیخ مفید، شیخ طوسی. این‌ها هم از قرآن، معاد را این گونه فهمیدند؟ هرگز یادم نمی‌رود، این رنگ عوض شد! بعد که صحبت تمام شد، گفت: من آماده‌ام برای استماع بیانات شما. قلم گرفت نوشت: «الآن رجوع کنید، آن نوشته هست، چاپ شده» این روز و این ساعت شهادت می‌دهم که اعتقادم در معاد، همان است که شریعت غراء بیان کرده. 🔻درس خارج فقه در مسجد اعظم ۹۷/۲/۸ 🖼تصویری از کتاب دررالفوائد (تعلیقه شیخ محمدتقی آملی بر منظومه ملاهادی ) 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نظریه معاد ملاصدرا از دیدگاه آیت الله شیخ #محمدتقی_آملی (ره): 🎤 آیت الله #وحید_خراسانی: 🔹مرحوم آی
mofidi.mp3
3.32M
💥تبیین نظریه معاد جسمانی+ نقل مطلبی از حضرت آیت الله (ره) 🎤استاد حسین یزدی ✍پ.ن: استاد مفیدی اخیرا در مسجد فاطمیه(همان مسجدی که مرحوم آیت الله بهجت نماز میخواندند) اقامه نماز مغرب و عشا می کنند، پرسش و پاسخ هم قبل و هم بعد نماز ممکن است 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سه خاطره جالب و مفید از استاد خاطره درباره تاسیس ستاد اقامه نماز در حضور معظم انقلاب + خاطره ای از حجره گرفتن در قم از حضرت آیت الله (ره) + خاطره ای در مورد تفکر ضد آخوندی ملی گرایان حتما ببینید جالبه 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
14- گفتمان معرفت 5) جستجوی اخلاق و معنویت در فقه - استاد مجتبی الهی خراسانی (1).mp3
37.48M
💥نشست "جستجوی اخلاق و معنویت در فقه" 🎤استاد مجتبی الهی خراسانی 🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥ضرورت دعا و توسل در شرایط حساس کنونی 🎤بیانات آیت‌ الله‌ #گرامی در ابتدای درس خارج فقه 📝متن حدیث:
💥درباره برهم‌زنندگان امنیت کشور و مسئله حجاب 🎤آیت الله : کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند، در مواردی که محاربه منجر به قتل نشود سایر حدود محاربه برای آنها جاری می‌شود محاربه مخصوص درگیری با عموم مردم نیست و درگیری با گروه‌های خاص هم می‌تواند شامل این عنوان باشد گروهک‌هایی که حوادث اخیر را رقم زدند انصافا امنیت کشور را برهم زدند و باعث نارضایتی مردم شدند، باید بر اساس قواعد فقهی بدون افراط برخوردی شود که عاملین این حوادث عبرت بگیرند بسیاری از جوانان در اثر جهالت موضوعی فریب خورده‌اند، انتقاداتی وجود دارد، اگر کسی دنبال براندازی نظام باشد حکم روشن است کنار گذاشتن حجاب عوارض بسیار بدی برای کانون خانواده دارد، حجاب یکی از وسایل امنیت است مراجع باید از مطالبات به حق مردم حمایت کنند و مردم هم باید ملاحظه جایگاه مرجعیت را بکنند که نیابت از امام زمان (عج) است مظلوم‌ترین قشر جامعه طلابی هستند که بدون دخیل بودن در هیچ کار حکومتی مورد اهانت قرار می‌گیرند، این گونه هتک حرمت‌ها عوارض منفی دنبال خواهد داشت این افراد به راحتی شامل عفو خداوند نخواهند شد 📆۲۳آذر 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
بزرگداشت علامه طباطبایی ره.mp3
4.42M
💥سخنان آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی درباره علامه طباطبایی (ره)+خاطره ای از سوال اخوی مرحومشان از علامه 🌐قم، مرکز آیت الله محمدحسن احمدی فقیه یزدی (ره) 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎯تاثیر جهان بینی بر علوم انسانی بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تع
💥ریشه مشکلات در اسلامی نبودن علوم انسانی است! 🎤 انقلاب: 🔹مسأله‌ی تولید علم فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همه‌ی علوم و از جمله علوم انسانی است. ما بخصوص در زمینه‌ی علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکرده‌ایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینه‌ی اقتصاد و چه در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و سیاست - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاههای غربی گرفته‌ایم و به‌صورت فرمولهای تغییر نکردنی در ذهنمان جا داده‌ایم و بر اساس آن می‌خواهیم عمل و برنامه‌ی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمولها جواب نمی‌دهد و خراب درمی‌آید، خودمان را ملامت می‌کنیم که ما درست به‌کار نگرفته‌ایم؛ در حالی‌که این روش، روشِ غلطی است. 🔸 ما در زمینه‌ی علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسی‌ای هم که بر اساس آن می‌توان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخشهای اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، حوزه و استادان مؤمن و معتقد به اسلام می‌توانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. این‌جا از آن‌جاهایی است که ما باید به تولید علم برسیم. ۱۳۸۲/۰۸/۰۸ 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥خاطراتی جالب از شهید آیت الله مدرس 🎤 خمینی (ره): 🔹«...شما ملاحظه کرده‌اید، تاریخ مرحوم مدرس را دیده‌اید: یک سید خشکیده لاغرِ -عرض می‌کنم- لباس کرباسی -که یکی از فحش‌هایی که آن شاعر به او داده بود، همین بود که تنبان کرباسی پوشیده- یک همچو آدمی در مقابل آن قلدری که هر کس آن وقت را ادراک کرده می‌داند که زمان رضاشاه غیر زمان محمدرضاشاه بود. آن وقت یک قلدری بود که شاید تاریخ ما کم مطلع بود، در مقابل او همچو ایستاد، در مجلس، در خارج که یک وقت گفته بود: سید چه از جان من می‌خواهی؟ گفته بود که می‌خواهم که تو نباشی، می‌خواهم تو نباشی! این آدم که -من درس ایشان یک روز رفتم- می‌آمد در مدرسه سپهسالار -که مدرسه شهید مطهری است حالا- درس می‌گفت -من یک روز رفتم درس ایشان- مثل این که هیچ کاری ندارد، فقط طلبه‌ای است دارد درس می‌دهد؛ این طور قدرت روحی داشت. در صورتی که آن وقت در کوران آن مسائل سیاسی بود که باید حالا بروند مجلس و آن بساط را درست کند. از آنجا -پیش ما- رفت مجلس. آن وقت هم که می‌رفت مجلس، یک نفری بود که همه از او حساب می‌بردند. من مجلس‌ آن وقت را هم دیده‌ام. کأنَّهُ مجلس منتظر بود که مدرس بیاید؛ با این که با او بد بودند، ولی مجلس کأنَّهُ احساس نقص می‌کرد وقتی مدرس نبود. وقتی مدرس می‌آمد، مثل این که یک چیز تازه‌ای واقع شده. این برای چه بود؟ برای این که یک آدمی بود که نه به مقام اعتنا می‌کرد و نه به دارایی و امثال ذلک؛ هیچ اعتنا نمی‌کرد؛ نه مقامی او را جذبش می‌کرد، [نه دارایی‌] ایشان وضعش این طور بود که -برای من نقل کردند این را که- داشت قلیان خودش را چاق می‌کرد. خودش این طور بود. فرمانفرمای آن روز -حالا که من می‌گویم «فرمانفرما»، شما به ذهنتان نمی‌آید که یعنی چه- فرمانفرمای آن روز وارد شده بود منزلش. گفته بود که به او، حضرت والا، من قلیان را آبش را می‌ریزم، تو این را، آتش سرخ‌کن را درست کن یا بعکس. از اینجا، همچو او را کوچک می‌کرد که دیگر نه، طمع دیگر نمی‌توانست بکند. وقتی این طور با او رفتار کرد که بیا این آتش سرخ‌کن را گردش بده، آن آدمی که همه برایش تعظیم می‌کردند، همه برایش چه می‌کردند، این وقتی این طوری می‌رسیده، این شخصیت‌ها را این طوری از بین می‌برد که مبادا طمع کند که از ایشان چیزی بخواهد. من بودم آنجا که یک کسی یک چیزی نوشته بود. 🔸زمان قدرت رضاشاه، زمانی که آن وقت باز شاه نبود -آن وقت یک قلدر نفهمی بود که هیچ چیز را ابقا نمی‌کرد- یک کسی آمد گفت: من یک چیزی نوشتم برای عدلیه، شما بدهید ببرند پیش حضرت اشرف که -یک همچو تعبیرهایی- که ببینند. گفت: رضاخان، که باز نمی‌داند اصلش عدلیه را با «الف» می‌نویسند یا با «ع» می‌نویسند؛ من بدهم این را او ببیند؟ نه این که این را در غیاب می‌گفت، در حضورشان هم می‌گفت. این جوری بود وضعش. ⁉️این چه بود؟ برای این که وارسته بود، وابسته به هواهای نفس نبود، اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ نبود. این، هوای نفسانی خودش را اله خودش قرار نداده بود، این اله خودش را خدا قرار داده بود. این برای مقام و برای جاه و برای وضعیت کذا نمی‌رفت عمل بکند، او برای‌ خدا عمل می‌کرد. کسی که برای خدا عمل می‌کند، وضع زندگی‌اش هم آن است، دیگر از آن وضع بدتر که دیگر نمی‌شود برایش. برای چه دیگر چه بکند؟ از هیچ‌کس هم نمی‌ترسید. وقتی که رضاشاه ریخت به مجلس که فریاد می‌زدند آن قلدرهای اطرافش که زنده‌باد کذا و زنده‌باد کذا، مدرس رفت ایستاد و گفت که مرده‌باد کذا، زنده‌باد خودم. خب، در مقابل او، شما نمی‌دانید حالا، در مقابل او ایستادن یعنی چه و او ایستاد. این برای این بود که از هواهای نفسانی آزاد بود، وارسته بود، وابسته نبود...». 📚مطالعه آنلاین کتاب تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی(ره)👉 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
مدخل علم رجال.pdf
2.78M
📚 "مدخل علم رجال" ✍ آیت الله موسوی گرگانی 🔻اطلاعیه دروس حضرت آیت‌الله موسوی گرگانی در فیضیه: 1⃣درس خارج اصول مدرس امام ره ساعت ۷ تا ۸ صبح 2⃣درس خارج فقه مدرس ۱۱ ساعت ۸ تا ۹ صبح ♨️ اصوات خارج اصول(بحث امارات) 👉 💎 اصوات خارج خمس(پارسال)👉 👈 اصوات دروس نهج البلاغه ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎯تاثیر جهان بینی بر علوم انسانی بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تع
در مساله علم دینی و به تعبیری خاص تر علوم انسانی اسلامی متاسفانه عده ای از اساتید حوزه و دانشگاه هستن که بدون مطالعه و بررسی دقیق و اطلاع از مباحث و ضرورت کار و تفاوت روش ها و نظریات، دچار مغالطه می شوند و با استبعاد یا رد کردن یکی از نظریات خیال می کنند که تونستند مساله رو حل کنند! یکی نیست به این آقایان بگوید چرا بدون اطلاع حرف میزنید!؟ چرا با استبعاد و اینکه چرا تا حالا نشده میخواهید اصل ضرورت اسلامی سازی علوم را منکر بشید؟! اگر دلایل ضرورت بحث تولید علم دینی مشکل داره، خب بسم الله نقد کنید! عموم مخالفین اصلا نمیدونن نظریات مختلف در این باب چیه! یکی از عللش اینه که یکعده مثل آقای عباس تبریزیان آمدند حرفهایی مثل اینکه طب اسلامی باید باشه و باید بریم از اهلبیت بگریم رو زدن! خیلیها خیال کردن که علوم انسانی اسلامی هم یعنی این! آقایان فوق فوفش این حرف آقای تبریزیان فقط یکی از نظریات اسلامی سازی علوم و بلکه سخیف ترین و ضعیف ترین نظریه رو شامل میشه که اکثریت دانشمندان این مباحث، آن را قبول ندارند و به شدت نقد می کنند! چرا نمی خواهید متوجه بشید! خب برید بخونید! یکروز اقای علوی بروجردی آمد ادعا کرد که اقتصاد اسلامی نداریم! بعد در مناظره ای که با آقای خسروپناه داشتن معلوم شد که آقای علوی اصلا به بحث ملتفت نیست و خیال کرده اقتصاد اسلامی هم یک چیزی شبیه طب اسلامی تبریزیانه! یکروز امثال اقای رسول جعفریان و زیباکلام و... به تمسخر و توهین می پردازن یکروز هم امثال عباس عبدی ها که اصلا محلی از اعراب ندارند! از اینجا معلوم میشه که بسیاری از مخالفتها از روی علم و آگاهی و دلشوره کشف حقیقت و حل مشکلات علمی نیست، بلکه یا اغراض سیاسی و حزبی در مساله دخیل است یا در خوشبینانه ترین حالت ، جهل و بیسوادی در این مباحث!
890428_001.mp3
14.81M
💥جریان شناسی عبدالکریم سروش 🎤استاد اسدپور جلسه (۱) ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
890429_002.mp3
19.68M
💥جریان شناسی عبدالکریم سروش جلسه(۲) ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برای اولین بار پرونده مسئولان عالی رتبه کشور به دادسرا ارجاع شد/ مسئولین دولت قبل تفهیم اتهام شدند مدیرکل بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی: 🔹مسئولین سابق وزارتخانه ها مثل وزارت نفت، کشور، نیرو، سازمان برنامه بودجه و سازمان استاندارد تفهیم اتهام شدند. 🔹سال ۱۴۰۰ فقط یک سوم سوخت کشور بنزین یورو۴ بود. بخش عمده آلودگی هوا، سوخت‌های با کیفیت نامناسب است. وزارت نفت ۳ سال مهلت داشت و با عدم مدیریت، کاری در این حوزه انجام نداد. @BisimchiMedia
روش شناسی کلامی فیاض لاهیجی_.pdf
825.2K
📕 روش شناسی کلامی عبدالرزاق(فیّاض) لاهیجی ✍استاد علی و محمد حسین نجفی کانی 💧چکیده💧 عبدالرزاق لاهیجی از چهره‌های فلسفی- ‌کلامی مشهور شیعه است. استدلال‌های عقلی، منطقی و فلسفی، به آثار کلامی وی استحکام ویژه‌ای داده است، چنان‌که بهره‌گیری مناسب از نقل وحیانی، به ویژه در مسائلی که صبغه نقلی آنها غالب است، موجب جامعیت روش کلامی ایشان گردیده است. به دلیل جامعیت علمی در زمینه معقول و منقول، کلام، فلسفه و عرفان، توانسته است در مسائل اختلافی به درستی داوری کند و احیانا از دامنه اختلافات بکاهد و سوء فهم‌ها را برطرف نموده، نادرستی برخی اتهامات را که به فلاسفه یا دیگران وارد شده است، اثبات کند. در مجموع، روش و نگرش او در مباحث کلامی، در توسعه و تعمیق کلام امامیه نقش بسزایی داشته است. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
ان شاء الله این دروغها که میگن راست باشه! به سایت انتخاب که اصلا اعتمادی نیست اما همین که خبر احتمالی تغییر سعیدرضا عاملی مطرح شده خودش جای امیدواری داره! عاملی بسیار ضعیف کار کرده البته در مورد آقای خسروپناه هم باید گفت که ایشان نظریه پرداز و اندیشمند هستن و دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی شاید برای ایشان جایگاه مناسبی نباشه علاوه بر تسنیم و چند خبرگزاری دیگه ، خبرگزاری حوزه هم خبرشو کار کرد👇 https://eitaa.com/hawzahnews/43362
 کسروی از نقد دین ها تا داعیه ی پیامبری(مقاله علمی وزارت... ه..._ایی توانی__منبع_ مطالعات تاریخ فرهنگی سال پنجم بهار ۱۳۹۳ شماره ۱۹__.pdf
264.5K
📕 "کَسروی از نقد دین ها تا داعیه ی پیامبری" ✍ علیرضا ملایی توانی 💧چکیده💧 سخن گفتن در باره ی رویکردهای دینی به علت نقدهای تندش به ادیان موجود، چندان آسان نیست. او نه یک نواندیش دینی بود، که از اصلاحات دینی دفاع کند و نه یک بنیادگرای دینی بود، که از بازگشت به اصل دین سخن بگوید؛ بلکه او منتقد دین ها بود که سپس ادعای پیامبری کرد. بنابراین، مساله این است که چرا و چگونه کسروی از نقد دین ها به داعیه داری یک دین جدید پرداخت؟ این مقاله، با سیری در گفتمان دینی کسروی، به این نتیجه می رسد که وی دین را به مثابه ی چراغ هدایت آدمی برای همه ی جوامع در همه ی دوران ها ضروری می شمرد؛ اما دین مورد نظر او به سلاح منطق، خرد و علم عصر نیاز داشت تا توانائی تفهیم و تبیین آموزه هایش را داشته باشد و همگام با دگرگونی های تاریخی متحول گردد. او ادعا می کرد ادیان موجود فاقد چنین خصیصه ای هستند؛ لذا کوشید تا دینی جدید منطبق با نیازهای عصر پدید آورد و آن را جانشین دین های موجود نماید. «پاکدینی» همان دین ساختگی کسروی است که او را در قامت یک پیامبر خودساخته آشکار نمود. منبع: مطالعات تاریخ فرهنگی سال پنجم بهار ۱۳۹۳ شماره ۱۹ ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab