eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
572 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مرحوم حجت الاسلام علی صفوی شاملو و گوشه‌ای از دغدغه‌های مهم او حجت الاسلام شاملو از طلاب دغدغه مند در عرصه ترویج کتابخوانی و موسس مجموعه فرهنگی کتابرسانی پارسال در چنین روزهایی بر اثر سانحه تصادف و به رحمت خدا رفت ، نثار روحش صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 🌹 @kashkolenab
مرحوم آیت الله استاد غلامرضا دکتر لِگنهاوزن 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥درس خارج فقه آیت‌الله شیخ (ره) در بیان آیت الله سید (ره) 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
‍ 💥حوزه جهانی و بروز ✍مرحوم آیت الله : 🔸زمانی که مرحوم والد(آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی) در اصفهان بودند، فرانسه را به خوبی یاد گرفتند. آن زمان زبان فرانسه رایج ترین زبان بود و حتی در دبیرستان‌ها هم صحبت از زبان فرانسه بود و اصلا کسی با زبان انگلیسی کاری نداشت. 🔹ایشان درباره حوزه و روحانیت نظریاتی داشتند که در آن زمان با مذاق روحانیت سازگار نبود. همانطور که وی با مذاق حوزه آن وقت سازش نداشت، مثلا ایشان عقیده داشت که یک حوزوی غیر از اینکه در فقه و اصول ـ که اساس اولیه است ـ باید مقام اجتهاد داشته باشد، باید به دنبال علم روز هم برود و نسبت به آن آگاهی پیدا کند تا وظیفه ای که بر دوش روحانی است را بتواند به نحو احسن انجام دهد. ایشان عقیده داشت این درست نیست که روحانی زحمت بکشد و درس بخواند، اما اثرش فقط برای محدوده شهر یا کشور خودش باشد؛ بلکه باید طوری باشد که بتواند به خارج از کشور و مکان‌های دیگر نفوذ کند و نفوس بیشتری را جذب نماید. در غیر این صورت این دانش تأثیرش محدود و ناچیز خواهد بود. 📚حدیث نصر ص 110 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⚠️پست ‌ترین شغل‌ها بهتر از...! ✍ خمینی (ره): به جان دوست قسم كه اگر علوم الهى و دينى، ما را هدايت به راه راستى و درستى نكند و تهذيب باطن و ظاهر ما را نكند، پست‏ترين شغلها از آن بهتر است‏. 📚جنود عقل و جهل ، صفحه ۳۴۲ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥نظر شیخ صدوق درباره روایات طبّی 🔻باب الاعتقاد فی الأخبار الواردة فی الطب 🔹اعتقادنا فی الأخبار الواردة فی الطب أنّها علی وجوه: منها: ما قیل علی هواء مکّة و المدینة، فلا یجوز استعماله فی سائر الأهویة. و منها: ما اخبر به العالم-علیه السّلام-علی ما عرف من طبع السائل و لم یتعد موضعه، إذ کان أعرف بطبعه منه. و منها: ما دلّسه المخالفون فی الکتب لتقبیح صورة المذهب عند الناس. و منها: ما وقع فیه سهو من ناقله . و منها: ما حفظ بعضه و نسی بعضه. 🔸 وَ مَا رُوِیَ فِی اَلْعَسَلِ أَنَّهُ شِفَاءٌ مِنْ کُلِّ دَاءٍ فهو صحیح، و معناه أنّه شفاء من کل داء بارد. 🔹 وَ مَا رُوِیَ فِی اَلاِسْتِنْجَاءِ بِالْمَاءِ اَلْبَارِدِ لِصَاحِبِ اَلْبَوَاسِیرِ فإنّ ذلک إذا کان بواسیره من حرارة. 🔸 وَ مَا رُوِیَ فِی اَلْبَاذَنْجَانِ مِنَ اَلشِّفَاءِ فإنّه فی وقت ادراک الرطب لمن یأکل الرطب، دون غیره من سائر الأوقات . و أمّا أدویة العلل الصحیحة عن الأئمّة -علیهم السّلام-فهی آیات القرآن و سوره و الأدعیة علی حسب ما وردت به الآثار بالأسانید القویة و الطرق الصحیحة. 🔹 وَ قَالَ اَلصَّادِقُ -عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ-: «کَانَ فِیمَا مَضَی یُسَمَّی اَلطَّبِیبُ: اَلْمُعَالِجَ، فَقَالَ مُوسَی -عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ-: یَا رَبِّ، مِمَّنِ اَلدَّاءُ؟ فَقَالَ: مِنِّی یَا مُوسَی. قَالَ: یَا رَبِّ، فَمِمَّنِ اَلدَّوَاءُ؟ فَقَالَ: مِنِّی. قَالَ: فَمَا یَصْنَعُ اَلنَّاسُ بِالْمُعَالِجِ؟ فَقَالَ: یطیب [تَطِیبُ] أَنْفُسُهُمْ بِذَلِکَ، فَسُمِّیَ اَلطَّبِیبُ لِذَلِکَ» . و أصل الطب التداوی. 🔸 وَ کَانَ دَاوُدُ -عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ-تَنْبُتُ فِی مِحْرَابِهِ فِی کُلِّ یَوْمٍ حَشِیشَةٌ، فَتَقُولُ: خُذْنِی فَإِنِّی أَصْلُحُ لِکَذَا وَ کَذَا، فَرَأَی آخِرَ عُمُرِهِ حَشِیشَةً نَبَتَتْ فِی مِحْرَابِهِ، فَقَالَ لَهَا: مَا اِسْمُکِ، فَقَالَتْ: أَنَا الخروبیة [اَلْخُرْنُوبَةُ] فَقَالَ دَاوُدُ -عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ-: خَرِبَ اَلْمِحْرَابُ، فَلَمْ یَنْبُتْ فِیهِ شَیْءٌ بَعْدَ ذَلِکَ». وَ قَالَ اَلنَّبِیُّ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ: «مَنْ لَمْ تَشْفِهِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ فَلاَ شَفَاهُ اَللَّهُ تَعَالَی» . 📚الاعتقادات للصدوق ، باب الاعتقاد فی الأخبار الواردة فی الطب ، ص ۱۱۵ 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
📚روستازادگان دانشمند: نام‌آوران روستای نجم‌آباد استان البرزحسین عسکری با مقدمه دکتر سیف‌الدین نجم‌آبادی، دکتر حکمت‌اله ملاصالحی ویراستار: اسماعیل آل‌احمد [برای] دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی (استان البرز) تهران: شرکت انتشارات سوره مهر، ۱۴۰۱، ۴۰۸ صفحه.   💎معرفی این کتاب در خبرگزاری مهر👉 🛍 خرید کتاب از ناشر👉 🌹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
باز هم نئولیبرال‌ها دست‌به‌کار شده‌اند برای جلوگیری از افزایش دستمزد کارگران. سال گذشته واضح شد که افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران بود که تنها وعده محقق شده دولت انقلابی یعنی یک میلیون اشتغال در سال را ایجاد کرد. دولت با این سابقه نباید هرگز زیر بار نئولیبرال‌ها برود. افزایش دستمزد کارگران باید حداقل به اندازه تورم باشد تا قدرت خرید کارگران حفظ شود. اگر دولت به دنبال بهبود وضعیت کارگران باشد، قطعا افزایش سطح دستمزد باید از تورم بالاتر برود. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
کشکول ناب حوزوی
#معرفی_کتاب 📚روستازادگان دانشمند: نام‌آوران روستای نجم‌آباد استان البرز ✍حسین عسکری با مقدمه دکتر 
💥مرحوم شیخ هادی نجم آبادی، فقیه و عالم وارسته قبل از عصر مشروطه💥 ✍ آیت الله "دو عالم به نام شیخ هادى داریم: یکى در نجف که میرزا حبیب الله رشتى را درک کرده بود، و دیگرى در تهران که خیابانى هم به نام او است به نام شیخ هادى نجم‏ آبادى. ظاهراً ایشان با حاج آقا حسن نجم آبادى پسر عموى ابى و برادر امّى بودند. آقاى حاج میرزا ابوالفضل نجم آبادى که نوه آشیخ هادى بود، گفت: یک وقت آقاى در درس گفت: «آقا حسن تهرانى هم نظرش این بود». آقاى میرزا ابوالفضل میگفت: گفتم: خوش انصاف، حداقلّ می گفتى «نجم آبادى» تا ما هم یک قدرى پُز بدهیم! نمیدانم آقاى آقا حسن تهرانى (نجم آبادى) نوشته‏اى داشته که آقاى نائینى از آن نقل میکرده یا اینکه ایشان شفاهى از اشخاص دیگر شنیده بود . آقاى نائینى (م ۱۳۵۵) آقا حسن نجم‏ آبادى را درک نکرده بود، آقا حسن مدت کمى پس از وفات کرد، ولى تاریخ دقیق وفاتش در دست نیست. (جمادى الأُولى ۱۴۳۱) ... مرحوم حاج شیخ هادى نجم آبادى تهرانى مرد بسیار متدیّن و باتقوایى بود، از حاج میرزا ابوالفضل نجم‏ آبادى شنیدم: ایشان به جاى مرحوم حاج شیخ محمّد نجم آبادى در مدّتى که به سفر حج رفته بود، اقامه جماعت کرد . مریدان مرحوم حاج شیخ هادى مایل بودند که ایشان به اقامه جماعت ادامه بدهند و میخواستند با تماس با آقاى حاج شیخ محمّد او را براى این کار آماده نمایند، بعد دیدند وى جلوتر به منزل آقاى حاج شیخ محمّد رفته و پشت سماور نشسته و چایى میریزد. نیز نقل شده: شخصى را به اتّهام شراب‏خوارى نزد ایشان آوردند، ایشان فرمود: دهان او را بو کنید، ببینید بوى شراب میدهد یا نه؟ هیچ‏کس حاضر نشد؛ چون هر کس میگفت بوى شراب میدهد، مشخص میشد با شراب سر و کار داشته است. مردم متفرق شدند، بعد ایشان آن مرد را خصوصى نصیحت کرد. آن مرد توبه کرد و از متّقین گردید. این حاج شیخ هادى، غیر از حاج شیخ هادى تهرانى است که در نجف ساکن بوده است." «در میان علما دو تا آشیخ هادی داریم که هر دو به نوعی مکفَّر بودند: یکی آشیخ هادی تهرانی و دیگری آشیخ هادی نجم ‏آبادی. آشیخ هادی نجم‏ آبادی ساکن تهران و متوفای ۱۳۲۰ و آشیخ هادی تهرانی ساکن نجف و متوفای ۱۳۲۱ بود. هر دو هم تکفیر شدند. شیخ هادی ساکن نجف را رشتی تکفیر کرد و شیخ هادی ساکن تهران را نیز به سبب روشنفکری‏ هایش، کسانی که سلیقه او را نمی ‌‏پسندیدند، تکفیر کردند. نقل می ‏کنند: میرزا حبیب‏ الله رشتی گفته بود استکان آشیخ هادی را باید آب بکشید. آقای آشیخ محمّد حسین کاظمینی - که خیلی مورد قبول بود - در آن مجلس حاضر بود. وقتی این کلام را از میرزا حبیب ‏الله می‏ شنود، می‏ گوید: استکان او را بدهید تا من سؤر او را بخورم. اگر آشیخ محمّدحسین سؤر آشیخ هادی را نمی‌‏ خورد، آشیخ هادی را بیرون مجلس می ‏کشتند. آشیخ محمّد حسین با این کار جان آشیخ هادی را حفظ کرد (رضوان الله علیهم). (رجب ۱۴۳۲).» "شیخ آقا بزرگ نقل کرده که شیخ انصارى می گفت: من درس را براى سه نفر می گویم: آقاحسن نجم آبادى، و میرزا حبیب الله رشتى. بعضى می گویند که آقاى آشتیانى جزء این سه نفر بود؛ در حالى که چنین نیست، آشتیانى در طبقه آنها نبود، در طبقه شاگردان آنها بود. حاج شیخ محمد تقى، صاحب حاشیه هدایه ‏المسترشدین، در سال ۱۲۴۸ وفات یافته و میرزا حسن شیرازى شش ماه درس او را درک کرده است. در همان زمان که میرزاى شیرازى در درس خارج حاج شیخ محمد تقى شرکت میکرد و آدم فاضلى بود، میرزاى آشتیانى در حدود سال ۱۲۴۸ تازه به دنیا آمده بود" این را هم اضافه کنم که حاج میرزا ابوالفضل نجم آبادی نواده حاج شیخ هادی مترجم کتاب المراجعات مرحوم شرف الدین به فارسی و نویسنده کتاب القضاء است که تقریرات دروس استادش عراقی است که چاپ هم شده است. همانطور که می بینید در عصر قاجار و صدر مشروطه گاه صرفاً به دلیل مخالفت با آرای عالمان برجسته ای مانند شیخ هادی نجم آبادی و به بهانه های واهی آنان را ازلی و بابی و بعدها عده ای دیگر را متهم به وهابی بودن و یا عناوین دیگر می کردند. درست مانند سیره علمای اصحاب حدیث سنی که هر کسی که اندک تمایلی به تشیع داشت را با مهر و لقب رافضی متهم به بدعت می کردند. عده ای دیگر را هم زمانی قبل از آن با اتهام مرجی بودن و یا جهمی بودن اهل بدعت می خواندند و این داستان همچنان ادامه دارد... 📚جرعه ای از دریا، جلد 3 ص 338 و 339 ⚡️پ.ن: روستای نجم آباد در استان البرز واقع است. 🌐 اطلاعات بیشتر 👉 🔴 کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥حافظ، درخشان ترین ستاره فرهنگ فارسی ما حافظ را فقط به عنوان يک حادثه‌ تاريخي، ارج نمي نهيم؛ بلکه حافظ همچنين حامل يک پيام و يک فرهنگ است. دو خصوصيت وجود دارد که به ما حکم مي کند که از حافظ تجليل کنيم و ياد او را زنده کنيم؛ اول، زبان فاخر اوست که همچنان در قله‌ زبان فارسي و شعر فارسي است و ما اين زبان را بايد ارج بنهيم و از آن معراجي بسازيم به سوي زبان پاک پيراسته‌ کامل والا؛ چيزي که امروز از آن محروميم؛ دوم، معارف حافظي است که خود او تکرار مي کند که از نکات قرآني استفاده کرده است. قرآن، درس هميشگي زندگي انسان است و «ديوان حافظ»، مستفاد از قرآن است و خود او اعتراف مي کند که نکات قرآني را آموخته و زبان خودش را به آنها گشوده است. پس محتواي شعر حافظ، آنجا که از جنبه‌ شعري محض، خارج مي شود و قدم در وادي بيان معارف و اخلاقيات مي گذارد، يک گنجينه و ذخيره است براي ملت ما امروز و نسل هاي آينده و همچنين براي ملت هاي ديگر؛ چون معارف والاي انساني، مرز نمي شناسد. پس بزرگداشت از حافظ، بزرگداشت از فرهنگ قرآني و اسلامي و ايراني است و بزرگداشت از آن انديشه‌هاي نابي است که در اين «ديوان» کوچک، گردآوري شده و به بهترين و شيواترين زبان، ادا شده است... آن چنان که من جمع‌بندي مي کنم از «ديوان» او و از مجموعه‌ سخن او، حافظ، در اوج هنر فارسی است و از جهات مختلف، در حد اعلاست. 🎤بيانات انقلاب در آيين گشايش کنگره جهانی حافظ 📌 کشکول ناب حوزوی👇 💎 @kashkolenab
💥 اجازه ای بخط علامه (ره) بر نسخه ای از کتاب کافی کلینی بسم الله الرحمن الرحیم أنهاه السید الأید الصالح الفاضل الزّکي الأمیر ربیع الدین محمد الحسینی الاصبهانی ، وفقه الله تعالی لما یرضیه، سماعاً و تصحیحاً فی مجالس آخرها الحادی عشر من شهر ربیع الثانی سنه ثمان و تسعین بعد الالف الهجریه ، فأجزت له روایته عنی مع سائر ما أخذه منی باسنادي المتصلة الی أرباب العصمه صلوات الله علیهم. و کتب بیده الجانیه أفقر العباد الی عفو ربه الغني محمد باقر بن محمد تقی عفي عنهما حامداً 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
عبّاس فتحى__.pdf
301K
📕 «ترجمه اسفار اربعه» در بوته نقدعبّاس فتحى چكيده💦 اسفار اربعه نام كتابى است كه صدرالمتألّهين نگاشته است؛ كسى كه او را «رئيس حكما و فلاسفه الهى» لقب داده‌اند. اين كتاب از چنان عظمتى برخوردار است كه بسيارى از حكما و علماى بزرگ از درك آن ابراز عجز كرده‌اند. بالتبع، ترجمه آن كار ساده‌اى نيست. اين كار به سه امر وابسته است: 1. آشنايى كامل با زبان علمى عربى؛ 2. آشنايى كامل با فلسفه اسلامى و تاريخ فلسفه اسلامى، بخصوص آشنايى كامل با فلسفه صدرائى و توانايى كشف رموز و اصطلاحات آن؛ 3. ذوق عرفانى و آمادگى روحى خاص. در غير اين صورت، نبايد وارد اين ميدان شد. اين مقال به نقد و بررسى كتاب ترجمه اسفار اربعه، اثر محمّد خواجوى مى‌پردازد. اين اثر نه تنها نتوانسته است معانى عالى و زيباى اسفار را منتقل كند، بلكه به عكس، جملات مغلوط و درهم، خواننده را از اصل كتاب دور مى‌كند. 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥تعیین نوروز ✍شیخ داود مهدوی زادگان: ❓آیا نوروز پیش از اسلام همین روز اول فروردین بوده است یا خیر؟ گفته صایب آن است که اول فروردین به عنوان روز نوروز، بعد از اسلام تعیین‌شده است و نه قبل از اسلام. آنچنان که سید حسن تقی زاده بر این نکته تاکید ورزیده است. نبشته ای از او که در شناخت تاریخ تقویم شهرت دارد، بر جای مانده است و به این مسئله اشاره کرده است. این نوشته متن سخنرانی تقی زاده در انجمن روابط ایران و آمریکا در 19 فروردین 1328 است. به منظور پرهیز از اطاله سخن، بخش هایی از این متن را در اینجا می آورم: 🔹" کلمه نوروز معلوم نیست به چه قدمتی است و اگر هم در عهد ساسانیان هم این کلمه متداول بوده است دلیلی بر وجود آن قبل آن دوره نیست لکن معنی این کلمه در فارسی همیشه در دوره اسلامی و شاید چندی قبل از اسلام هم روز اول سال یعنی روز اول فروردین ماه یا روز هرمز از آن ماه بوده است. نوروز محل ثابتی در سال شمسی نداشته یعنی مانند اول محرم سال عربی بتدریج در فصول سال سیر می کرده منتهی نه به آن سرعتی که موقع ماه عربی عوض می شود " 🔸" قرار دادن نوروز به طور ثابت در روز اول بهار نجومی یعنی اعتدال ربیعی یا اول حمل، از سال 467 هجری قمری است که به امر ملکشاه سلجوقی این امر بر قرار شد و در دوایر رسمی جاری گردید " 🔹 " عقاید عوامانه رایج و دایر در افواه که به موجب آن گمان می کنند از زمان خیلی قدیم ایرانیان نوروز یعنی اول سال خود را در اول بهار داشتند اساسی ندارد و فقط اصلاح ( یا رفورم ) ملکشاه سلجوقی و نیز تصادف همان نوروز قدیم ایرانی در سیر تدریجی خود به اوائل بهار در اواخر قرن چهارم و اوائل قرن پنجم هجری یعنی دوره ظهور شعرای نامدار و نویسندگان ایراتی باعث این خیال و اشتباه شده " 🔸 " پس کلیه آنچه در بعضی تقویم های متجدد و مقالات حماسی ملت پرستانه ملاحظه می فرمایید از تاریخ باستانی و نوروز شش هزار ساله و غیره و غیره اگر چه خوش آیند و باب طبع و مطلوب ذوق افتخارات جویانه ابنای زمان است مبتنی بر اساس تاریخی نیست ". 🔹 " در ایران قبل از اسلام مبداء تاریخ ثابتی به طور عموم وجود نداشته و سال جلوس هر پادشاهی مبداء تاریخ جدیدی بوده و جلوس پادشاه بعد مجدداً مبداء تازه می شد و چون جلوس یزدگرد آخرین مبداء تاریخی بود که بعد آن پادشاهی دیگر به تخت سلطنت نیامد پس همان تاریخ یزدگردی که سال اول آن در 16 ژوئن سنه 632 مسیحی شروع شده بود مداومت یافت و تا امروز تاریخ زردشتیان با همات تاریخ یزگردی حساب می شود ". ر ک : تقی زاده سید حسن، 1349، مقالات تقی زاده، زیر نظر ایرج افشار: ج اول / 203 _ 215 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺مجله مکتب اسلام مقاله تندی منتشر کرده بود فرمانداری نامه داد مجله منتشر نشود حضرت آیت الله گفت این مجله مال من است و فرمانداری باید کتبا معذرت خواهی کند. ✍استاد علی (ره) 📚خاطرات دوانی، 1382،ص 209 💠کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥استفاده به موقع! 🎤 انقلاب : 🔸گاهی میبینید یک نفر پای تلویزیون نشسته و منتظر یک فیلم است. تلویزیون آگهی تبلیغاتی پخش میکند و گاهی پخش تبلیغات بیست دقیقه طول میکشد. 🔻یک وقت است کسی به آن تبلیغات احتیاج دارد. اما کسی که احتیاج ندارد آگهیهای تبلیغاتی را ببیند، این بیست دقیقه را چرا بیکار بنشیند؟! 🔹یک کتاب دم دستش باشد؛ بردارد و بیست دقیقه مطالعه کند. اگر مردم ما عادت کنند که از این وقتهای ضایع‌شونده برای مطالعه‌ی کتاب استفاده کنند، جامعه خیلی پیش خواهد رفت و فرهنگ کشور، خیلی ترقّی خواهد کرد. ۱۳۷۵/۲/۲۲ ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔺 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پرسش فلسفی استاد از یک دانشجو: ❓چرا شلوار پاره پوشیدی؟! تبعیت از مُد چه معیاری داره؟ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥خاطراتی جالب از مرحوم آیت الله #مرعشی_نجفی 🎤 بخش اول از گفتگو حجت الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی با ط
💥در شب چهلم [رحلت] حضرت آیت الله (ره) همراه با مرحوم آیت الله بهجت به حرم می رفتیم برای شرکت در مراسم ختم ایشان حضرت آیت الله (ره) فرمود : سالها قبل آیت الله مرعشی نجفی فرمودند من با شهادت از دنیا می روم. و آیت الله بهجت به ایشان فرمودند : شما با تأسیس این کتابخانه اجر شهادت را برده اید و نیاز به شهید شدن ندارید. ✍حجت الاسلام ابوالفضل بابلی 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
-مقاله پاسخ های علامه جعفری به برخی شبهات معاصر.pdf
205.9K
📘 پاسخ علامه محمدتقی به برخی از سوالات و شبهات معاصر ❓آیا دین آرامشی به وجود می آورد؟ ❓چرا بعضی از جوانان امروزی از دین زده شده اند!؟ ❓فرق گوشتی که به طریق اسلامی ذبح شده با گوشتی که بطریق غیر اسلامی ذبح می شود چیست؟ ❓آیا جن و پری صحت داره؟ و... 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
آیت الله سید محسن خرازی امروز 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ویژه برنامه نمادین 🔰بررسی رابطه ی سینما و دین با حضور فعالان حوزوی فعال در عرصه سینما هر شب ساعت ۲۱:۱۵ 🔺تهیه کننده محمدهادی سرانجام 🎤با حضور رضا جوان آراسته، منصوره مصطفی‌زاده، پرستو عسگرنژاد، سیداحمد بطحایی و سیدحمیدرضا قادری کاری از گروه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🌐 https://qurantv.ir ☎️ 021-27868000 ☎️ 162 🆔 @qtvirib 🔰با این لینک به کانال ما بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/4292935723C466dbf48df
💥مجموعه آثار علامه (ره) علامه شیخ محمدجواد بلاغی کتاب‌های فراوانی در موضوعات مختلف دارد که بخش عمده‌ای از آن در موضوع کلام و در دفاع از اسلام و قرآن و در رد باورهای یهودیت، مسیحیت، بهاییت و وهابیت و فقه و... نگاشته شده است. مجموعه آثار او با عنوان «موسوعة العلامة البلاغی» با کوشش جمعی از محققان در مرکز احیای تراث اسلامی در ۹ جلد منتشر شده است. آیت الله رضا ، شصت مورد از تألیفات وی را فهرست کرده است که تنها ۲۲ مورد چاپ شده است؛ از جمله: آلاء الرحمن فی القرآن، از ارزنده‌ترین تفاسیر شیعه معرفی شده که بلاغی در مقدمه آن، درباره اعجاز قرآن و عدم تحریف قران کریم، سخن گفته است. بلاغی این کتاب را در آخرین سال‌های زندگی خود نگاشته و از همین رو تنها تا آیه ۵۷ سوره نساء در آن تفسیر شده است. التوحید و التثلیث، رساله‌ای ۵۶ صفحه‌ای در پاسخ به رساله یکی از مسیحیان سوریه. أعاجیب الأکاذیب، با هدف اثبات حقانیت دین اسلام و پاسخ به شبهات مبلغان مسیحی نوشته شده است. انوار الهدی، در اثبات وجود خدا و رد مادی‌گرایان نوشته شده است. کتاب البلاغ المبین هم با همین موضوع نوشته شده است. نصایح الهدی و الدین الی من کان مسلما و صار بابیا، در رد فرقه نوشته شده است. دیوان اشعار، حاوی اشعار و قصاید فراوان؛ از جمله قصیده‌ای در پاسخ به قصیده عینیه و همچنین قصیده‌ای در پاسخ به یکی از عالمان اهل سنت در انکار وجود امام زمان(ع). وی همچنین اشعاری در ثنای اهل بیت(ع) سروده است... 🟢کشکول ناب حوزوی🔻‌ 🆔 @kashkolenab
💥تمجید حضرت آیت الله از علامه شیخ محمدجواد (ره) و معرفی یکی از کتب مهم ایشان ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
✍علامه (ره): «[مرحوم ] در زبان انگلیسی استاد کامل بوده است، و لاتین را مانند تازی و پارسی خوش می نوشته است، دستخط شریف او را در این زبانها دارم، باری، اگر طلبه حواسش جمع باشد که وقت را مغتنم بشمارد و زوائد اشتغال را حذف کند و ما لایعنیه را ترک بگوید، به خوبی می تواند یکی دو زبان زنده و ارزنده را در حاشیه تحصیلات اصلیش فرا بگیرد که نیک او را بکار آید» 📚دروس هیئت ج۱ص۲۶۵ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥نگرانی خمینی (ره) از عملکرد اهل علم: 🔹«همیشه نگران آن هستم که مبادا این مردمی که همه چیزشان را فدا کردند و به اسلام خدمت نموده و به ما منت گذاشتند، به واسطه اعمال ما از ما نگران بشوند. زیرا آن چیزی که مردم از ما توقع داشته و دارند و به واسطه آن دنبال ما و شما آمده اند و اسلام را ترویج نموده و جمهوری اسلامی را به پا کردند کیفیت زندگی اهل علم است. ⚠️اگر خدای نخواسته مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر داده اند، عمارت درست کرده اند و رفت و آمدهایشان مناسب شأن روحانیت نیست و آن چیزی را که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.» 📚صحیفه نور ج19 ص 317 🖼پ.ن: نمایی از ساختمان داخلی مدرسه ولیعصر (عج) زیر نظر شیخ صادق ! ✍پ.ن۲: ساده زیستی با داشتن امکانات معقول و مورد نیاز قابل جمع است، موسسات و مدارسی در خود قم هستند که امکانات دارند اما تجملات بیخود که موجب بدبینی می شود را ندارند لذا باید حوزه و روحانیت و مساجد و... همه ساده و عادی باشند و رنگ و بوی اشرافی گری پیدا نکنند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab