eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
564 ویدیو
362 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
💥ما در قضیه ی رسانه و تبلیغ و ترسیم واقعیات کوتاهی داریم... بیانات معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای شاهچراغ ۱۴۰۱ ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️کجا نظارت هست؟! انتقاد شدید پرفسور مهدی از عدم نظارت دقیق بر نشر کتاب و انتشار کتب ضاله آتئیستی + عدم ترجمه کتاب شرح حال ۱۲ فیلسوفی که متدین شدن! ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
001 - 1403-06-18 آیت الله سبحانی ،خارج اصول.mp3
1.47M
🔺توصیه مهم/مرحوم شیخ انصاری ره بعد از تعطیلی پنج شنبه و جمعه می فرمودند «صرنا عواما»... 🎤آیت الله العظمی (حفظه الله) ابتدای درس خارج ۱۸ شهریور۱۴۰۳ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
"دروس استاد سیدهادی قریشی سبزواری" 🔶️ دروس اصلی: ( به صورت تحلیلی ) ⚜ کفایه از ابتدا (باتوجه به آراء اصولی حضرت امام خمینی ره ومتاخرین ازمرحوم آخوند) ساعت ۱۰ صبح ⚜ مکاسب محرمه از ابتدا ساعت ۱۱ صبح ⚜ فقه الطهاره ازابتدا (طبق منهاج الصالحین آیت الله العظمی سیستانی) 🔶️ دروس فرعی ( به صورت تحلیلی ): ⚜ کلام (شرح تجرید علامه ره) ⚜ هیئت (تشریح الافلاک شیخ بهایی ره) ساعت ۱۰ تا ۱۲ (چهارشنبه ها) 🟠 مکان: میدان روح الله،مدرسه آیت الله العظمی تبریزی ره،مدرس ۲۰۱ کانال ایتا : @dorus_ghoreishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بیان خاطراتی جالب از مرحوم شیخ احمد کافی و مرحوم حاج آقای مجتهدی 🎤آیت الله اوسطی و حاج آقای شاکری ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
الغدیرعلامهامینینشانهوحدتمسلمین.mp3
11.11M
💥الغدیر علّامه امینی وسیله‌ی وحدت مسلمین است... 🎤 معظم انقلاب مسئله‌ی غدیر یک مسئله‌ی تاریخی صرف نیست. یک نشانه‌ای از جامعیّت اسلام است..... ...به عنوان وسیله‌ای برای تضعیف اسلام استفاده نکنیم. ...مرحوم شهید (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) یک مقاله‌ی مفصّلی قبل از انقلاب نوشتند درباره‌ی کتاب الغدیر علّامه‌ امینی و ثابت کردند که الغدیر علّامه امینی وسیله‌ی وحدت مسلمین است... ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ 🌐مطالعه برخط کتاب الغدیر و وحدت اسلامی👉 ✍پ.ن: این مقاله در کتاب "شش مقاله" شهید مطهری چاپ شده است 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥الغدیر علّامه امینی وسیله‌ی وحدت مسلمین است... 🎤 #رهبر معظم انقلاب مسئله‌ی غدیر یک مسئله‌ی تاریخی
...علماء ما خواسته اند با دلیل و برهان با عامه صحبت کنند لذا فصولی را در مطاعن خلفاء ثلاثه ذکر کرده اند، الدین طوسی در "شرح تجرید" و همچنین علامه در "حق الیقین" مطاعن خلفاء ثلاثه را بیان کرده اند، علامه مجلسی خیلی زحمت کشیده ، سید بحرالعلوم می گفت من آرزو می کنم تمام اعمال مستحبی من را به مجلسی بدهند و ثواب یکی از کتب فارسی او را به من بدهند. علامه مجلسی در جلد 30 بحار صفحه 411 الی 515 مطاعن ابوبکر را ذکر کرده و هفت مطاعن برای او ذکر شده، البته در مستدرک سفینة البحار تالیف آقای نمازی شاهرودی نیز این مطاعن ذکر شده اند، و اما مطاعن عمر در جلد 30 بحار صفحه 529 الی 705 ذکر شده و سیزده مطاعن برای او بیان شده که یکی همین حرام کردن دو متعه است و دیگری همان جریان اسامه می باشد که پیغمبر فرمود:"لعن الله من تخلف عن جیش الاسامه" که عمر نیز یکی از متخلفین بود، و اما مطاعن عثمان نیز در جلد 31 صفحه 149 الی 252 ذکر شده و بیست مطاعن برای او بیان شده... 🎤آیت الله العظمی 🔻درس خارج فقه 97/07/08 👉 پ.ن: علامه امینی ، علامه سید شرف الدین عاملی ، علامه عسکری و بسیاری از بزرگان دیگر نیز با اینکه به مساله وحدت توجه داشتند ولی با دلیل و برهان و بدون توهین و اختلاف افکنی حقایق دین را بیان کردند ، لذا توانستند موفق باشند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان مینارد کینز یکی از مطرح ترین اقتصاددانهای دنیا می گوید: «برای واژگون کردن اساس یک مملکت هیچ وسیله ای ظریف تر و مطمئن تر از کاهش ارزش پول رایج نیست تنزل ارزش پول رایج تمام نیروهای پنهان اقتصادی را در راستای نابودی به کار میگیرد و این عمل را به گونه ای انجام می دهد که حتی یک نفر از میلیونها نفر نیز متوجه آن نمی شود». 📚 منبع: جان مینارد کینز، پیامدهای اقتصادی صلح سیاست حذف ارز ترجیحی غلط ترین سیاستی بود که متاسفانه در دولت شهید رییسی عملیاتی شد و موجب کاهش شدید ارزش پول ملی شد. زمزمه تداوم این سیاست ویرانگر در دولت جدید هم به گوش می رسد. زیرا فرمانده این سیاست(دکتر پورمحمدی) در دولت فعلی هم حضور دارد بلکه جایگاهش ارتقا هم یافته. ✍استاد شیخ جواد عبادی(استاد درس خارج) برنامه درسی استاد 👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
قَالَ صَاحِبُ اَلشَّرِيعَةِ: أَعْرَفُكُمْ بِنَفْسِهِ أَعْرَفُكُمْ بِرَبِّهِ. پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله فرمود: آگاه ترین شما به خودش، آگاه ترین شما به پروردگارش است. 📖 درس خارج فلسفه 👤 توسط استاد سید محمد موسوی 💡مبحث نفس و معاد 📆 شنبه تا چهارشنبه ⏰ ۷صبح 🕌 حرم مطهر رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مسجد مدرسه میرزاجعفر 🟥 شروع درس از آغاز مهرماه 🆔نشانی در ایتا https://eitaa.com/joinchat/4013555736C0511f88b5f 🆔نشانی در تلگرام https://t.me/+Q0r8hlZ2J-_ioZlM
👤 کانال حجت الاسلام استاد سید محمد موسوی بایگی 📜 آموزش اصیل حکمت و فلسفه اسلامی ✍ تدریس: آشنایی با فلسفه اسلامی بدایة الحكمة نهاية الحكمة شرح المنظومه شواهد الربوبیه بعضی مجلدات اسفار اربعه شرح حکمة الاشراق قبسات و... 🕋 دروس تفسير قرآن 🕌 شرح زیارت جامعه کبیره 💡به همراه پاسخگویی به پرسش های مخاطبان 🆔 نشانی ایتا https://eitaa.com/joinchat/4013555736C0511f88b5f 🆔 نشانی تلگرام https://t.me/+Q0r8hlZ2J-_ioZlM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥جوابی به شوخیِ توهین‌آمیز علی ضیا کاری از رادیو سایه‌بان پ.ن: اونقدر مماشات و ضعف قوه قضاییه و نهاد های نظارتی زیاد شده که کار به جایی رسیده علنا خدا و پیامبران رو نقد می کنند یکعده! باید گفت آقایان بترسید از روز قیامت بترسید پ.ن۲: سینه چاکان ولایت کجان؟ بهشون بگید اونا هم بیان جواب اراجیف این بچه و رفیقش آقامیری رو بدن ♻️نشر حداکثری💯 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چرا (ره) به نوشتن کتب و مقالات فارسی پرداخت؟ 🎤پاسخ آیت الله رضا و آیت الله ابراهیم (ره) ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
آیت الله شیخ عبدالله خائفی گیلانی (عافاه الله) از شاگردان مرحوم امام خمینی در مراسم ختم مرحوم آیت الله محفوظی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️بنده روی مساله فتنه حساسم! 🎤 معظم انقلاب: بنده تقسیم بندی اصولگرا و اصلاحطلب و... را قبول ندارم اما روی فتنه حساسم. عده ای در مساله فتنه[سال۸۸] سردمداری می کردند تبرّی از شعار "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است" لازم بود که در آن روز نکردند! آن وقت الان دم از امام هم می زنند! ✍️پ.ن: آنهایی که نسبت به فتنه گران ۸۸ که خسارت های بسیاری برای کشور وارد کرد، بغض و نفرت ندارند یعنی نسبت به آرمان های انقلاب و امام (ره) سست هستند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🚨شما کار درستی نکردید! ✍ حضرت آیت الله : 🔹محقق کَرَکی دوبار به ایران آمده است ، یک بار در زمان شاه اسماعیل و بار دیگر در زمان شاه طهماسب و مدتی ماند ، گمان می کنم در زمان شاه اسماعیل به هرات رفته بود . در آن موقع شاه اسماعیل در هرات بود . قضیه ای پیش می آید که سبب می شود از شاه اسماعیل احتراز کند . 🔸نوه ملا سعد صاحب کتاب مطول در هرات ، مرجع مهم و شیخ الاسلام سنی ها بود . شاه اسماعیل بعد از آن که هرات را فتح می کند ، دستور می دهد که در حضور او علمای شیعه وسنی بحث کنند .یکی از مناظراتی که در حضور شاه اسماعیل برگزار شد مناظره ی نوه ی ملا سعد است که متعصب بود و برخوردش با طرف مقابل خوب نبود . شاه اسماعیل دستور می دهد او را بکشند . کمی بعد از آن وارد هرات می شود و از آن قضیه اطلاع می یابد و می گوید : " شما کار درستی نکردید ، من می توانستم با براهین عقلی و نقلی او را قانع کنم و اگر او شیعه می شد ، همه ی هرات شیعه می شدند شما جلو ترویج دین را گرفتید . "  📚جرعه ای از دریا ، ج 2 ،ص311 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
حضرت استاد سیدمحمدتقی علوی فریدنی (استاد درس خارج فقه و اقتصاد) از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی و آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی درس خارج فقه بازار سرمایه(بورس) در مدرسه مرحوم آیة الله العظمی گلپایگانی مدرس شماره ۳ ساعت ۹:۱۵ صبح شروع از یکشنبه ۲۵شهریور شنبه تا سه شنبه ⚡ کانال درسی 👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
جدید ترین عکس از آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی (از علمای ساکن ورامین تهران) عصر جمعه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در حال تلاوت قرآن کریم از چهره های ماندگار در میان ائمه جمعه کشور با ۴۵ سال سابقه امامت جمعه و نمایندگی امام راحل و مقام معظم رهبری در شهرستان ورامین استان تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺نقل احادیثی جالب + نقل مطلبی از علامه حلی(ره) 🎤آیت الله دیباجی اصفهانی آخر درس خارج فقه امروز ۱۵
💥اطلاعیه دروس خارج آیت الله سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی 🔹خارج اصول (الاجتهاد و التقلید): مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی(ره)، مدرس ۱۰ ساعت۸ 🔸️خارج فقه خمس: دفتر معظم له(قم ، صفاییه، انتهای کوچه آمار، پلاک۲۹) ساعت۱۱ ⬅️ از روز شنبه 8مهر۱۴۰۲ 🔻درس خارج تفسیر : پنجشنبه ها از ساعت 11 در دفتر 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 قابل توجه طلاب محترم 🌺 ⚠️ سال تحصیلی شروع شده و حتما به دنبال کتب درسی و کمک درسی هستید ، بخاطر همین امروز کانالی را براتون آوردم که میتوانید کتب درسی و کمک درسی حوزه را با قیمت مناسب بخرید. ◾️ لینک کانال جهت عضویت 👇 https://eitaa.com/joinchat/3182755947C5ccb22de65 _______________________ چرا از کتابهای مازادت پول در نمیاری؟؟ 🔹لطفا کتابهاتون رو ضایعاتی نفروشین ❌ به بالاترین قیمت ازتون خریداریم💯
کشکول ناب حوزوی
🔺آماده سازی حرم مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام برای ایام عزای حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله
عکسی از برافراشته شدن پرچم مزین به نام مبارک حضرت رسول الله (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله و سلم) و حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) در حرم مطهر امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) تصاویر بیشتر 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥آیت‌ الله شیخ عباس کعبی(استاد درس خارج قم و نماینده خبرگان خوزستان) در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش ق
🔺️حوزه علمیه طرح‌های خود را به نظام اسلامی برای تقویت عدالت اجتماعی ارائه دهد 🎤آیت الله عباس کعبی: باید طلاب حوزه های علمیه خصوصا در دوره مقدماتی با فرهنگ قرآن و نهج البلاغه و ادعیه ها آشنا و مانوس باشند و باید بر اساس دانش حوزوی به مرحله ای برسیم که بتوانیم جامعه را بر مدار ایمان و عمل صالح، بازسازی کنیم؛ چراکه جامعه ما نیاز به تحول معرفتی دارد و این تحول بر پایه ایمان و عمل صالح خواهد بود. حوزه های علمیه می توانند در انسجام اجتماعی، تقویت همبستگی و همدلی و استحکام درونی جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند و باید طرح های خود را به نظام جمهوری اسلامی برای کاهش شکاف طبقاتی و تقویت عدالت اجتماعی ارائه دهند. باید آموزه های اسلامی و الهی، خود را در تحقق عدالت اجتماعی نشان دهند و این بازتاکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت است که بر پیوست عدالت تاکید کردند. باید توجه داشته باشیم که نرم افزار پیوست عدالت و شاخصه های آن را بتوانیم طبق دانش حوزوی به دولتمردان ارائه دهیم. باید فقه اسلامی با زبان ساده و با زبان اقشار گوناگون جامعه انعکاس داده شود تا مردم در تمامی مسائل مختلف خود، مسئله فقهی خود را راحت تر فهم کرده و عمل کنند. 📎مشاهده کامل گزارش 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥کارورزی منهجی درس خارج فقه (با تمرکز بر مسأله نقش زمان و مکان در اجتهاد)  🎤استاد حسینی نسب لینک م
🔺تفسیر های مختلف از نظریه ابداعی مرحوم امام خمینی ❓چه تبیین‌ها و تفسیرهایی از نظریه «نقش زمان و مکان در اجتهاد» شده است؟ بنده این مجموعه آثار منتشر شده از کنگرة بررسی مبانی فقهی حضرت خمینی؛ نقش زمان و مکان در اجتهاد که پانزده جلد است را مطالعه کردم ـ حالا نمی‌گویم همه ولی عموم تئوریها را یک نگاه کلی کردم ـ دیدم تقریباً هفت یا هشت یا ده تفسیر برای این تئوری ارائه شده است. مثلاً یکی از تفسیرهایی که بیان شده این است که «احکام» ثابت است و آنچه متغیر است «موضوعات» احکام است. این در برخی از حرف‌های خود امام هم وجود دارد، مثلاً در صحیفة امام، جلد ۲۱، صفحه ۲۸۹ می‌فرماید: «مسئله‌ای که در قدیم دارای حکمی بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام ممکن است حکم جدیدی پیدا کند»؛ پس برای امام فقط مسئلة فردی مطرح نبوده است، بلکه روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد و حتی روابط بین‌الملل هم مطرح بوده است. اینکه می‌گوید: «ممکن است حکم جدیدی پیدا کند»؛ یعنی موضوع از یک حکمی به حکم دیگر حرکت کند و با اینکه موضوع ظاهراً همان موضوع است، اما روابط جامعه‌شناسی و روابط بین‌الملل عوض شده و موضوع را تغییر داده است. دقت شود که تغییر موضوع دو نوع است. یک تغییر موضوع «داخلی» است که خودِ موضوع عوض بشود، مثلاً آب بخار شود. این عوض شدنِ موضوع، تغیّر داخلی است. امام خمینی اشاره می‌کند که امکان دارد موضوعات عوض بشود اما نه اینکه خودِ موضوع عوض بشود و تغیّر داخلی باشد، بلکه روابطش با موضوعات دیگر عوض شود. این تغییر موضوع بر اثر شرایط خارجی است. این نکتة مهمی است که در کلمات گذشتگان کم و بیش بوده اما به عنوان یک تئوری مطرح نبوده است. سپس می‌فرماید: «بدان معنا که با شناخت دقیق روابط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همان موضوع اول که از نظر ظاهر با قدیم فرقی نکرده است، واقعاً موضوع جدیدی شده است که قهراً حکم جدیدی می‌طلبد». پس عده‌ای در تفسیر نظریه امام خمینی گفته‌اند که احکام ثابت است و چیزی که متغیر است، موضوعات است. این یک تفسیر است. تفسیر دوم: احکام ثابت است و موضوعات هم ثابت است و متغیر نیست، فقط مصادیقِ موضوعات با شرایط زمان و مکان متغیّر است. دقت شود که خیلی فرق است که بگوییم خود موضوع متغیر است یا مصادیقش متغیر است. تفسیر اول می‌گفت احکام ثابت است و موضوعات با شرایط زمان و مکان متغیّر است، اما تفسیر دوم می‌گوید احکام ثابت است و موضوع هم ثابت است، اما چیزی که متغیّر است، مصادیق موضوع است که شرایط زمان و مکان در آن اثر می‌گذارد. تفسیر سوم: احکام ثابت است و موضوعات هم ثابت است و مصادیقِ موضوع نیز ثابت است و شرایط زمان و مکان مربوط به احکام ثانویه است و اصلاً ربطی به احکام اولیه ندارد. این تفسیر، نظریه امام را به احکام ثانویه می‌برد و به آن تنزّل می‌دهد! که بنده اشکال آن را بیان کردم. امام این نکته را دید که اگر اینگونه باشد، لازمه‌اش آن است که احکام اولیه نمی‌تواند جوابگو باشد و این اقرار ضمنی است که تاریخ مصرف عناوین اولیة اسلام تمام شده است، و کسی این سخن را قبول نمی‌کند. تفسیر چهارم: احکام فردی و عبادات ثابت هستند و ما در احکام اجتماعی شرایط زمان و مکان را دخالت داده و تأثیرگذار بدانیم! تفسیر پنجم: اساساً شرایط زمان و مکان در مسائل مستحدثه دخالت دارد، اما مسائلی که سر جای خودش بوده، به هیچ وجه عوض نخواهد شد. آنچه بیان شد مهم‌ترینِ این تفاسیر است. البته تفاسیر دیگری هم وجود دارد که ذکر آنها مجال وسیع‌تری می‌طلبد. 💎بخشی از مصاحبه با آیت الله سید کمال حیدری 📙مقاله آیت الله فقیه یزدی در این رابطه 👉 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab