eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : استاد سوالی دارم راجع به تفسیر نمونه که در جلد 20 صفحه 500 می نویسد رسول خدا وقتی وحی نازل می شد مثل انسانهای غشی غش می کرده و از منبریها هم زیاد شنیده ام حتی سید محمد حسین طهرانی که عارف بوده او هم می گفت واقعا چنین بوده ؟ ✅پاسخ : گویا و شاید قطعا وقتی آیه وان یکاد نازل شد و تصریح کرد دشمنان رسول خدا(ص) او را جن زده وانمود می کنند دستهای نا پاک از طریق عمالش این مطلب ضد و توهین به رسول خدا (ص) را به کتب و تزریق کرده اند روزی بنده ریشه این کودتای فرهنگی را تعقیب کردم دیدم یک روایت از نقل شده اما طریق صدوق به ابن ابی نجران چنین نیست که در آن این مطلب آمده، که در جلد 18 ص260 خبر 12 """" در این جلد خبری از المنتقی نقل کرده سند ندارد و در ص 263 نوشته در حدیث مقبول آمده سند ندارد و در ص 254 آمده که همان مال طبقات ابن سعد ج 1 ص134 است که مال سنی ها است و مال ابن اروی دوسی است و یکی هم روایت احمد ابن ابراهیم احمد ابن معلی است که است به تزریق اخبار اهل سنت به کتب و یکی از راویان این قضیه جعلی حسن ابن علی زعفرانی است که در کتب پیدا نکردیم و یکی از روایات در کتاب منسوب به امام (غ) پیش سیدابن است که کاملا و بی سند است و یکی از این روایات در کتاب تفسیر است که از عیسی ابن عبدالله نقل می کند که بین 11 نفر مشترک است و یکی هم حطان ابن عبدالله الرقاشی است و سنی قلیل الروایه است که از 6 رجالی بزرگ اهل سنت فقط یکی او را می شناسد و یکی از راویانش خبیث است، و یکی عبدالعزیز ابن عبدالله ابن ابی سلمه است که مجهول است میماند روایت محاسن ولی وقتی ریشه روایت را از دو رکن کودتای حدیثی یعنی هشام ابن عروه با خاله اش در طبقات ابن سعد پیدا کردیم مطمین شدیم ان روایت محاسن هم تزریقی است. ❎پس رسول خدا (ص) در حین نه تنها نداشته بلکه هشیارترین لحظات عمرش بوده است، و تمام روایات دیگر آن هم اگر پیدا شود از این روایات شناسایی شده اخذ شده است , یهود می خواسته رسول خدا را دیوانه معرفی کند توجه کنید به آیه 6 سوره حجر "وقالوا یاایها الذی نزل علیه الذکر انک لمجنون !" و بدبختانه در کل عالم اسلام غش کردن رسولخدا در زمان نزول وحی مقبول افتاده است! دشمن تنها به این اکتفا نکرده شروع کرده در اصلی ترین کتب مسلمین به تزریق کردن این معنا که در حین آمدن صدای زنگ و سلسله و زنجیر می آمده العیاذبالله گویی گله احشام می آید و تقریبا کل منابع اهل سنت منتشر کرده اند! ولی به ذهن علیل شان نیامده که قران که می گوید وحی به رسول خدا(ص) نازل می شده چگونه صدای نزول جبرئیل شبیه رسیدن گله های زنگ و سلسله برگردن می آمده !! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام حاج اقا این آیت الله برقعی که هست؟؟ ✅ پاسخ :کمی مشکل عقلی و روانی داشت مدتی با هم بودیم توبه نامه اش پیش من است البته بخشی از انتقادش به حوزه حق است تمایل به وهابیگری داشت و اطلاعاتش از اسلام بسیار محدود بود آقای مفتی زاده رهبر اهل سنت غرب ایران به من گفت وقتی در چند جلسه در درس ایشان شرکت کردم دیدم بدرد اهل سنت هم نمی خورد کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : با سلام. در بحث وحی بیان کردین وقتی بر قلب پیامبر ص نازل میشد . چطور میتوان روایات شنیدن جرس را پذیرفت در حالیکه نزول فقط بر قلب نبوده بلکه در دو آیه امده پیامبر ص قبل از جبرئیل تلاوت میکرد پس نزول سمعی نیز باید باشد ✅پاسخ : سلام علیک اگر منظور از آن دو آیه , آیه ای در قیامت و طه باشد چنین دلایلی وجود ندارد لطفا آیه ها را بیاورید تا تکلفیشان روشن شود متشکرم که پیگیر بوده اید موفق باشید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم استاد شما در مورد اسم اباصالح برای حضرت امام عصر (عج) ظاهرا نظر دیگری دارید توضیح می فرمایید لطفا؟ ✅پاسخ : سلام علیکم ابا صالح کنیه یک جن است کما ذکره المجلسی فی البحار فی موارده کثیره کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: تشکر بخاطر ارسال آیات مربوط به آزادی های سیاسی اگر ممکن است یک روایت جامع و مستند و مطابق خط و مشی قرآن معرفی کنید جهت نصب در سربرگها ✅پاسخ: به نظر بنده ترین روایت آن روایتی است که امام می فرماید هر کس در جامعه خیال کند فقط باید کسانی نفس بکشند و جذب بشوند که مثل من و در حد من و در مقیاس باور من و دارای دیدگاه باشد پس ما اهلبیت هم باید شما را طرد کنیم ! چون شما اصحاب نه در حد ما هستید و نه دارای آن توان تحلیلی و اعتقادی ما هستید که ما آن توان را داریم حالا اگر بنا باشد هر کس بیش از دیگران توان فهم داشته باشد فقط او باید در صراط مستقیم باشد و باقی را طرد کند ✳️پس باید خدای متعال حتی ما اهلبیت را هم طرد کند چون در حد خدا توان فهم مسایل را نداریم. 🔷پس نباید فقط صاحبان یک قرائت از دین را که قوی هستند تایید و بقیه افراد ضعیف در تحلیل را منحرف بدانیم نه خیر درجات و ما به الاختلاف جوامع تا 7 طبقه قابل پیش بینی است. سپس امام صادق (ع) با استفاده از یک مثال فرمودند سختگیری در انتخاب ایمان افراد ابزاری است برای فراری دادن مردم از اسلام و فرمود: (( بوده اند مسلمانانی که با سختگیری خودشان تازه مسلمانانی را از اسلام فراری دادند. و رفتند بسوی ادیان دیگر)) ؛ به عبارت دیگر امام صادق (ع) فرموده شیعه ها در درک حقیقت مذهب، هفت طبقه هستند. کوشش نکنید همه را مجبور کنید تا در حد طبقه بالا درک داشته باشند .باید تکثّر در طبقات درک را تابعی از تفاوت در استعدادها بدانید. امروز مسیحی های شهر مقدس قم سوغات منحوس متحجرین غیر قابل تکامل همین خطه است در هر حال مراجعه کنید به متن مفصل خبر در اصول کافی جلد 2ص43 باب درجات الایمان از کتاب ایمان و کفر . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم نظر شما درباره تفسیر معین التلاوه مولا نورالدین کاشانی چیست؟ ✅ پاسخ: اگرچه مختصر است اما حقیقتا تفسیر مستقیم است اگر در تفسیر شریف تسنیم و تفسیر مفید نمونه همان خط را می گرفتند و می رفتند دیگر این خلاها بوجود نمی امده. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : نظر شما درباره قصص الانبیای ابن خلف نیشابوری چیست؟ ✅ پاسخ: من در جهان اسلام تر از این کتاب ندیده ام . انتشار آن بین جوانان خام شبهه دارد. بدبختانه حدود 14 سال پیش در کانال چهار مرجع یک تحلیل تاریخی در شب ترویه بود. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : سعدالسعود ابن طاووس چطور؟ ✅پاسخ : معلوم نیست چه چیزی موجب این خطای بزرگ مرحوم سید ابن شده که بنشیند احادیث تحریف شده را در یکجا جمع کند!! ظاهرا می خواسته مردم را با آشنا کند اما توجه نفرموده این کار چه قدر سبب باز شدن دست اهل کتاب برای تزریق به جهان اسلام شده است ! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال فقهی برای مردان هم عِدّه وجود دارد که مثل زنان در شرایط خاصی عده نگهدارند و مدت خاصی حق نزدیکی به همسر مشروع خود نداشته باشند؟ ✅ پاسخ : بلی مردها در پنج موقع باید عده خاص در مدت خاص و مختلف عده نگهدارند . تفصیلش در روایتی در کتاب نوادر فضل الله راوندی از علمای قرن ششم صفحه 142آمده است، کانال مشکات در ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇👇 @mousavizanjany
سوال : بله. آیه ۱۱۴ طه: وَ لا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ یُقْضى‏ إِلَیْکَ وَحْیُهُ و ایه ۱۶ قیامت:«لا تُحَرِّکْ بِهِ لِسانَکَ لِتَعْجَلَ بِهِ که با توجه به بیان (فَإِذا قَرَأْناهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ) قرائت انصراف به قرائت لفظی بر پیامبر ص یا نزول سمعی دارد سوال : مگر اسم قرآن به اعتبار این نیست که از ماده قرآئت گرفته شده پس کل قرآن قرآئت است؟! بلی کل قرآن وحی است همان طوریکه کل قرآن هم قرآئت است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
سوال : استاد نسبت به مطالب فوق نظرتون میفرمایید ؟؟ ✅پاسخ : اگر همه احکام شرعی متکی بر صغری و کبرای منطقی بود در آن صورت سقوط قضای روزه مقدم بر سقوط قضای نماز است چون نماز ستون دین است اما برای خانمهای دارای عادت ماهانه قضای نمازشان معفو . ولی باید قضای روزه را بگیرند پس احکام شرع تابع نص است و نه تابع اصول منطق ارستطویی. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit @mousavizanjany
نظر منتقد محترم و پاسخ استاد 👇👇 سلام علیکم. ایشون اشتباه متوجه شده اند. ما تابع تمثیلات و قیاسات نیستیم. تابع مصالح و ملاک ها هستیم این مثالی که زده اند از بیخ اشتباه است. خودتان که واقفید. آنچه بنده آنجا عرض نموده ام ملاک و حد وسط کلی است . در مثال ایشون بین دو حکم چه حد وسطی کلی موجود است؟!!! و اما پاسخی به اشکالات بی حد و حصر فقه خالی از معرفت که اخوی شما تابع قواعد آن فقه است👇👇 " آیت الله معرفت، در جواب سؤالی که مجله نقد و نظر از وی پرسیده است که آیا فقهای متأخر از راه تسری ملاکها، احکامی را بیان نموده اند یا خیر؟ می فرماید: «بلی، حتی در بعضی از موارد از راه قیاس هم احکامی را بیان کرده اند. از باب مثال: کسی در غير وطنش قصد اقامه کند، اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی از قصدش برگشت، مادامی که در آن مكان هست نمازش تمام است، ولی اگر قبل از خواندن یک نماز چهار رکعتی از قصدش برگردد، نمازش شکسته است، به این مطلب نص داریم. اما اگر همین شخص شخص با اینکه یک نماز چهار رکعتی نخوانده است، تا ظهر و زوال شرعی روزه بگیرد، حکمش چیست؟ آیا مسافر است و میتواند روزه اش را بشکند و یا اینکه روزه اش را تا مغرب نگهدارد؟ این مسأله فقها می فرمایند باید روزه اش را ادامه بدهد، در حالی که هیچ دلیل و نصی نداریم، جز آنکه ملاک نماز را تسری داده اند و حکم آن را بر روزه بار نموده اند. آیا این قیاس نیست؟ پس در اینجا ناخودآگاه یک قیاس مورد عمل قرار گرفت، آن هم قياس در عبادات و تعبديات، و اصلا روزه چه ارتباطی با نماز دارد؟ صاحب عروة چنین فتوایی دارد و همه محشين عروة هم با ایشان موافقت فرموده اند». (هادی معرفت، مبانی اجتهاد، نقد و نظر، سال اول، شماره ۱، ص ۹۰ و ۹۱) " همین فتوای فقهای سنتی👆 بر اساس چیست؟ اصلا بحث حد وسط کلی که ملاک حکم است کجا و مقایسه بین دو حکم که ایشان گفته اند کجا؟ حد وسط کلی بین عدم ثبوت قضای نماز واجب با ثبوت قضای روزه در زن حائض چیه؟!!!! که با این حکم میخواهند قیاس قضیه کلی را نقض کنند؟!!! ضرورت جزو معانی کلیه هست حائض شدن هم جزو معانی کلیه هست؟!! اصلا صورت قیاسی می توانند بین دو حکمی که مثال زده اند با حد وسط کلی مشترک تشکیل دهند؟!!!! _ مرتبط با نکته 10 بحث عدم بطلان روزه در صورت وجود ضرورت 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 آیا نوشیدن آب به جهت رفع عطش شدید برای روزه دار مثل کارگران ساختمانی در گرمای تابستان که زیر آفتاب مشغول کار هستند، مجاز است؟ 📝 باسمه تعالی در فرض سؤال اگر معیشت شخص منحصر در این راه باشد و نیز نتواند ساعت کاری خود را کم کند و یا تغییر دهد و تشنگی به حد حرج* یا خوف ضرر برسد، به میزان رفع حرج و ضرر مجاز به نوشیدن آب است و روزه اش را ادامه دهد و بنا بر احتیاط واجب روزه اش را قضا کند و کفاره ندارد. * سختی طاقت فرسایی که قابل تحمل نیست. آیت الله هادوی تهرانی ✅پاسخ : سلام علیکم به خدمت این برادر شجاع سلام بنده را برسانید سپس از قول بنده بخدمت ایشان برسانید چون سرعتتان زیاد است در فکر یک دوربرگردان دور باشید تا بتوانید خود را کنترل کرده برگردید چرا که 🔷 اولا آیت الله مرحوم تفاسیر امثال ابن سلیمان را برای برای فهم قرآن معرفی کرده بود که متوقف کردیم و شما هم متوقف شوید 🔷ثانیا پاسخ ما مال امام (ع) به امثال و بوده و مال من نبوده خود دانید با امام صادق چطور کنار بیایید 🔷ثالثا اگر در فلان مسئله از فلان اصل منطقی استفاده کرده به چه دلیل باید در مسئله دیگر و در باب دیگر هم بعنوان از آن استفاده شود در فقه تبعیت از قاعده است و در صورت فقدان نص نوبت به استفاده از منطقی می رسد اگر در این هم تردید دارید پس برگردید به و 🔷رابعا فتوای آن فاضل محترم هم خاص و است و نه این که فلان هر روز هم بگیرد و هم بخورد در هر حال از این محترم معلوم شد لازم است از سرعت خود بکاهد این راه را ادامه دهد تا , قضایایی را مطرح کنیم که تاکنون مطرح نکرده ایم . منتطرم پاسخ دهد تا کاری را شروع کنیم که دنبال مستمسک بودیم . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany