هدایت شده از سیدالعلماء
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه میفرمودند:
عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم
ده مرتبه:
اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ
خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی
التماس دعا
📹 تصاویر مربوط به ماههای پایانی حیات شریف مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی، میباشد.
@seyedololama
📆 انقراض حکومت بنیاميه؛ (۲۷ #ذی_الحجه ۱۳۲ ق)
🔹... زمانیکه دوران ضعف #اسلام پس از اسلام به وسیلهی دولت #بنیامیه پیدا شد؛ امر به #منکر و نهی از #معروف رواج گرفت!.
و بهخاطر جنگی که بین #معاویه و #علی علیهالسلام رخ داد و خونهای بسیاری که ریخته شد؛ یک کینه و یک #دشمنی پایانناپذیر در اسلام رخ داد و نهال آن به دست خبیث این #منافق نشانده شد و هنوز هم باقی است.
همهی این آثار شوم این طایفه #سعودی و آن گروه #داعش و این آدمکشیها که کار #حیوان هم نیست و هنوز هم باقی است؛ بانی آن معاویه میباشد.
۹۴/۷/۱۶
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 خطر و ﺗﻬﺪﻳﺪی ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ برای جمهوری اسلامی!
🔹 #انسان وقتی کاری را شروع میکند، آیا واقعاً مقیّد به این است که با نام خدا این کار را شروع بکند یا اینکه فقط #تشریفات است؟!
#بچه غیر مستقیم #حس میکند. #پدر و #مادر که بچه را میآورند، سر سفره به او غذا میدهند، لباس میپوشانند، میفرستندش #مدرسه، با بردن نام خدا واقعاً او را در #حفظ و حراست الاهی قرار میدهند یا نام خدا را بردن تشریفات است؟ یا اصلاً نام خدا برده نمیشود؟!
اینها را بچه با آن حس دقیق و باریکِ ناخودآگاهش حس میکند. ضمیر او در بچگی با همین حس ساخته میشود. وقتی اینطور شد زمانی که به ۱۵-۱۶ سالگی رسید، هیچ دستگاهی نمیتواند در او #تصرف کند و ضمیرش را شستشو بدهد تا او را از انحرافاتی که پیدا کرده #نجات بدهد.
لذا وظیفهی #فرهنگ و #آموزش و #معارف، بسیار سنگین و مهم است. ولی فعلاً آن چیزی که اهمیت داده میشود این است که #دیپلم یا #مدرک بالاتر گرفته بشود. بچهها خوب درس بخوانند و اینطور چیزها.
در حالیکه باید تمام این مسائل در پوشش #دینی قرار بگیرد؛ اگر بخواهیم این #انقلاب و این #اسلام انشاءالله در #مملکت رسوخ پیدا کند. چون رسوخ پیدا کردن در خود انسان که این همه شرایط دارد، پس رسوخ کردن در مملکت هم به مراتب شرایط مضاعفی پیدا میکند.
باید واقعاً #معلم دلسوز پیدا کرد، #دبیر دلسوز پیدا کرد. #روحانیت دلسوز پیدا کرد؛ روحانیت دلسوز، معلم دلسوز بسازد. در #محلهی خودش، در #مسجد خودش، در ﺟﻤﻊ رفقای خودش #جلسه بگذارد و آنها را #آگاه و هوشیار کند به این مسائل.
🇮🇷 الآن بالاترین نیازهای مملکت به این است که این اساتید #دانشگاه آزاد و دولتی و اﻣﺜﺎﻟﻬﻢ زیر دست یک #روحانی دلسوز قرار بگیرند، هرشب جلسه داشته باشند و اگر بدون بیپول نمیآیند، #پول به آنها بدهند، مثل پولی که در #کلاس به آنها میدهند و اینها را بسازند، چون هرچه #خطر الآن متوجه نسل #جوان هست از ناحیهی بیتفاوتی معلمین دانشگاه و دبیران #دبیرستان است.
خطر مهم #انقلاب، هجوم #فرهنگی و هرچه که ما بگوییم، از این راه است و ما خوب ملتفتش نیستیم!.
#خیال میکنیم اینها بدون #ضرر تمام میشود. همینکه بچه رفت و دیپلم گرفت؛ میشود آوردش در #حوزه و قبولش کرد با یک #امتحان و اﻭ #طلبه شد!، #دانشجو ﺷﺪ! و حال اینکه اینها یک مشکلاتی در درونش هست که به این آسانیها پیدا نمیشود.
انسان وقتی وارد زندگی #آخوندی شد و زندگی #تبلیغات شد و یا یک #شغل مهمی مثل ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺩﺭ #تلویزیون و #رادیو و اینها به دستش افتاد؛ آنجا دیگر صددرصد یک آدم #مادی میشود!، فقط #فکر پول است!
فقط فکر این است که ساعت تدریسش تنظیم شود حقوقش بالا برود،
پستش بالا برود و اینجور چیزها!.
و با اینجور افکار مادی، #دین و #انقلاب_اسلامی را نمیشود پابرجا کرد و نگهداری ﻧﻤﻮﺩ.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
https://eitaa.com/seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ضرورت #انقلاب_فرهنگی
▪️ مظلومیت #خاندان_رسالت علیهمالسلام
🔹 استفادهی واقعی از مجالس #عزاداری
(فایل کم حجم)
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
ضرورت انقلاب فرهنگی-@seyedololama.mp3
6.01M
🔊
🔺 ضرورت #انقلاب_فرهنگی
▪️ مظلومیت #خاندان_رسالت علیهمالسلام
🔹 استفادهی واقعی از مجالس #عزاداری
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
حالات ابوذر سلام الله علیه-@seyedololama.mp3
506.3K
🔺قسمتی از شرححال جناب #ابوذر غفاری رضواناللهعلیه؛ ( وفات #ذی_الحجه ۳۲ق)
۷۵٫۸٫۳۰
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
سیدالعلماء
🔺قسمتی از شرححال جناب #ابوذر غفاری رضواناللهعلیه؛ ( وفات #ذی_الحجه ۳۲ق) ۷۵٫۸٫۳۰ ✅ مرحوم آیت ال
🔺مسائل #روحی، یک #ذائقه میخواهد، یک چشاییای میخواهد، یک حلاوتی میخواهد، یک شیرینیای لازم میخواهد، که در ما نیست.
و ما عادت کردهایم تنها به شیرینیهای #مادی.
مسأله این است. #روحانیت معنایش این است....
باید در این #فکر فرو بروید که بالأخره این وضع برایتان تحصیل بشود، اگر انشاءالله بخواهید #خدمت به #اسلام بکنید.
کسی میتواند خدمت به اسلام کند که ذائقهاش، ذائقهی #روحانی بشود.
یعنی از بلند کردن فریاد الله اکبر هر #خطری را به #جان بخرد، از بس برایش #لذت داشته باشد.
#ذکر خدا در ذائقهی او شیرینی داشته باشد. #تسبیح و #تمجید و #تحمید خدا به او نیرو بدهد.
اسلام با این وضع روی کار آمده.
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
سیدالعلماء
📆 سالروز درگذشت مرحوم ملا هادی سبزواری؛ (۲۸ #ذی_الحجه ۱۲۸۹ق)
🔺داستانی عجیب از مبارزه با نفسِ حکیم الهی و عالم ربانی مرحوم ملا هادی سبزواری
🔹 بنده به خاطر دارم كه در مدرسه #فيضيه مَدرسی بود كه زيلو و حصير داشت و ايشان [ #مرحوم_امام] عصرهای #جمعه جلسهای داشتند كه ده، بيست نفر #بازاری و چند #طلبه، مِنجمله شهيد #مطهری و افرادی از اين قبيل میآمدند و ايشان #مواعظ بسيار مؤثری میفرمودند؛ مواعظشان خيلی مؤثر بود، بهطوریکه در ما كه آن موقع #جوان بوديم خیلی اثر میگذاشت. مرحوم شهيد مطهری هم در آن هنگام يك جوانی با سن و سال ما بود که ايشان هم میآمدند و مجموعاً شايد سی نفر هم نمیشدند، ولی ايشان مطالب بسيار خوبی ذكر میفرمودند.
مثلاً يكی از مسائلی كه میفرمودند اين بود: وقتی #انسان وارد در #علوم دينی میشود از خواستهای #نفسانی او اين است كه: خب، حالا ديگر ما يک #كتاب يا يك #مقاله بنويسيم يا يک #مجله پخش كنيم يا از اين قبيل، در صورتیكه اگر خوب #دقت كند خواهد ديد كه اين خواست، خواستی نفسانی است، و میخواهد به اين وسيله خودش را مطرح کند!.
اين حرفها برای ما خيلی عميق بود و آن زمان #عقل مان خوب نمیرسید كه چگونه میشود انسان وارد #حوزه يا طلبگی بشود يا مثل شما وارد #فرهنگ و #دانشکده ها و از اين قبيل مراکز بشود و وقتی هوسش گرفت که چيزی بنويسيم و پخش کنيم؛ خواست نفسانی باشد!، دقت زيادی لازم دارد تا متوجه شويم که آيا اين خواست و موقعيت واقعاً بهجا و بهصلاح است يا اینکه هنوز زود است؟
آدمی كه ده پانزده سال در #مدرسه يا در فرهنگ بوده و #تحصيل کرده، نفسش همان نفسِ #كودكی و بچگی اوست، خواستهایش هم همان خواستهای کودکی است که به رنگ جديد در میآید؛ به رنگ #طلبگی و #دانشجويی و #استاد شدن و #سخنرانی كردن و از اين قبيل چيزها در میآید، اگر كسی خوب در اين مسائل دقت كند، میبیند كه نه؛ هنوز برای اين شخص وقت اين حرفها نشده چون او اين #ورزش را نكرده است.
مرحوم علامه #طباطبایی معنی اين ورزش را برای ما اینگونه نقل میفرمودند: مرحوم ملا هادی #سبزواری اعلیاللهمقامه در #سبزوار، حوزهی علميه داشت و روزها در #مسجد يا در يک جايی درس میگفتند. يک روز چند طلبهی كرمانی که میخواستند به #مشهد مقدس مشرَّف شوند، میگویند برويم به سبزوار و با ملا هادی سبزواری ديداری داشته باشيم. وقتی آمدند و نشستند، دائم به هم نگاه میکردند و با تعجب اشاره میکردند و مثل اینکه يک چيز عجيبی دیدهاند، برای سايرين سؤال پيش آمد که چرا اینها اینگونه حرکات را انجام میدهند؟! بعد از درس که همه متفرق شدند، از آن جوانها پرسيدند: چه مسئلهای بود كه شما در بين درس دائم با هم صحبت میکردید؟ گفتند: ما يک مطلب عجيب ديديم. پرسيدند آن مطلب عجيب چه بود؟ گفتند: ما طلاب مدرسهای در #كرمان هستيم، يک روز جوانی به مدرسه ما آمد و چون جايی نداشت، میخواست که در مدرسه بماند، ولی اجازهی #شرعی نبود كه او برود در حجره و مهمان طلاب شود، فلذا رفت داخل اتاق #خادم و خادم هم که ديد او تازه وارد و غريبه است، از او پذيرائی كرد، او هم فرصت نداد كه كسی به او حرفی بزند، خودش دستها را بالا زد و به خادم گفت که اگر کاری داری به من بگو و خودش شروع به کار کرد و مثلاً جاروب را برداشت و حياط را جارو کرد و رفت برای طلاب ماست و نان خريد و خلاصه از اين کارها انجام داد.
اين خادم هم که ديد جوانی آمده و کمک میکند، خيلی خوشش آمد و او را نگه داشت، او چند شب همانجا بود و واقعاً مثل بازويی برای آن خادم شد و او را خيلی کمک میکرد. بعد هم که خادم ديد او واقعاً جوان بسيار خوبی است، دختر خود را برای #ازدواج به او پيشنهاد کرد و او را #داماد خود نمود.
حالا ما آمديم که حاجی سبزواری را ببينيم و به مشهد برويم؛ میبینیم که حاجی سبزواری همان جوان است که حدود يک سال به ما خدمت کرد و برای ما ماست و نان خريد و حياط را جارو كرد، ولی ما نفهميديم كه او طلبه است و درس خوانده! اما حالا كه نگاه كرديم، شناختيم که ايشان همان شخص هستند. اين جريان را مرحوم علامه نقل میکردند و میفرمودند: بعضی از دوستان ما گفتند که ما فرزندان آن دوشيزهی كرمانی را كه دختر خادم و همسر ملا هادی سبزواری بود را هم ديديم.
منظور اين است که اينجور ورزشها و اینگونه #خودسازی ها برای همهی #مردم مخصوصاً در اين دوره لازم است.
۸۵٫۱۱٫۳۰
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
#محرم
🏴 صلی الله علیک یا اباعبدالله
🔺 کسیکه تا آخرین نفس آنچه را که خدا به او داده، همه را تقدیم خدا میکند و مقام #رضای خدا را برای خود و پیروان خودش تحصیل میکند، دیگر از این بالاتر چیزی فرض ندارد که بگوییم بعداً دستگاهی #نبوتی، #ولایتی، #تربیتی، #فرهنگی بیاید، و افرادی بیایند که مافوق او باشند. این دیگر آخرین کلاسی است که #بشر بتواند طی بکند و راضی به آن باشد.
✅ مرحوم آیتالله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
هدایت شده از سیدالعلماء
حال در دعا-@seyedololama.mp3
833.4K
🔺 حال در #دعا کردن
🏴 روضهی جناب #مسلم بن عقیل علیهالسلام
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
عرض تسلیت به ساحت سیدالشهداء علیهالسلام-@seyedololama.mp3
532.4K
🏴 عرض توسل به ساحت سیدالشهدا علیهالسلام
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
هدایت شده از سیدالعلماء
نماز اول ماه-@seyedololama.mp3
2.5M
🔺 معنای #بندگی
🔹 چرا #عبادات ما اثر ندارد؟!
🔺 تذکراتی پیرامون عمل #نماز_اول_ماه و آیات مبارکات پس از این نماز
۷۶/۷/۲۷
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
سیدالعلماء
🔺 معنای #بندگی 🔹 چرا #عبادات ما اثر ندارد؟! 🔺 تذکراتی پیرامون عمل #نماز_اول_ماه و آیات مبارکات پس
🔺 همزمان با حلول ماه محرم الحرام
📖 #مفاتیح_الجنان : ... اما اعمال هر ماه نو: چند عمل است: ... پنجم: در روز اوّل دو ركعت نماز بجا آورد، در ركعت اول پس از سوره حمد سى مرتبه سوره توحيد، و در ركعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر بخواند و پس از نماز صدقه بدهد، چون چنين كند، سلامتى اش را در آن ماه از خدا خريده است.
و از بعضى روايات استفاده میشود، كه پس از نماز بخواند:
🌹بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ؛ ( #هود علیهالسلام:۶)
🌹بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ؛ ( #یونس علیهالسلام:۱۰۷)
🌹بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا؛ ( #طلاق :۷)
🌹 ما شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ؛ ( #کهف :۳۹)
🌹حسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ؛ ( #آل_عمران :۱۷۳)
🌹 و أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ؛ ( #غافر :۴۴)
🌹 لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّی كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ؛ ( #انبیاء علیهمالسلام:۸۷)
🌹 ربِّ إِنِّی لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ؛ ( #قصص :۲۴)
🌹 ربِّ لا تَذَرْنِی فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ؛ ( #انبیاء علیهمالسلام:۸۹)
التماس دعا
@seyedololama
🏴مرحوم استاد #طباطبایی، در ایام #محرم و #صفر، تسبیح از دستش نمیافتاد. مینشستیم پهلوی ایشان، اگر سوالی نداشتی، نیم ساعت، یک ساعت، تا آخر مجلس، همهاش #ذکر میگفت، همهاش مشغول به #لعن و #سلام در #زیارت_عاشورا بود. و میگفت: هر کسی که #معارف_اسلامی، #ذوقی، #معرفتی، #شهودی، به دست آورده، بزرگان ما گفتهاند که زیر قبهی امام #حسین علیهالسلام به دست آورده است.
۸۰/۱/۲۳
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
سیدالعلماء
▪خاطرهای از مرحوم میرزا علی آقا #شیرازی و فرمایش آن مرحوم در موقع همزمانی با حرکت قافلهی سیدالشهداء علیهالسلام
▪اثرات #گریه و اقامهی #عزا بر #سیدالشهداء علیهالسلام و انتقاد از برخی #روشنفکران که خدشه به #عزاداری میکنند 🔺 علت قیام سیدالشهداء علیهالسلام
🔹لزوم #بیدارسازی جوانانی که از طریق #زیبایی و #ورزش به دنبال مطرح شدن میباشند
🔹ضرورت پایهریزی #اقتصاد و #رفاه بعد از بیدارسازی #فطرت نسل #جوان و فهمیدن ارزش #انسان
☑ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اهمیت اخلاص در دستگاه اباعبدالله الحسین علیهالسلام
(قسمت اول)
🔺 #انسان تا وقتی که خود را #خالص نکند، نمیتواند #عمل صحیح انجام دهد و این #مجاهده با #نفس میخواهد. چرا؟ برای اینکه میخواهد یک #افطاری بدهد، مخصوصاً #شب_قدر هم هست، شب #جمعه هم هست. این افطاری فرض کنید ۲ میلیون هم خرجش است و توی محله همه سر و صدا میکنند که فلان حاج آقا یک افطاری دادند و از همه دعوت کردند. زن و مرد بیایند. عدهای که جا میشوند توی محل تشریف بیاورند داخل و آنهایی هم که جا نمیشنود، غذاها را به آنها بدهند تا ببرند و بر در خانهها هم غذا بدهند. خب این سر و صدا و آبرو و اهمیت دارد و خیلی کار خوبی است اما به یک شرط!؛ آن این است که وقتی شنید که مردم قدردانی نکردند، برایش فرقی نکند و بگوید من این کار را برای #مردم نکردم. وقتیکه همان موقع که دعوت کرد، دید یک بیچارهای هست که باید هزینهی این إطعام را به آن بیچارهها برساند، از این مهمانان عذر میخواهد و به آن بیچارگان میرساند. اینها شرایط یک کار خالص است.
آدم هست که در #محرم میخواهد خرج بدهد، میخواهد در #مدارس دینی فلان کار خداپسندانه را انجام بدهد، اما میفهمد که در #یزد یک جمعیت گرفتاری هستند و کسی هم به آنها نمیرسد. همانوقتکه میخواهد همهی این کارها را بکند و همهی این دعوتها را کرده، جلویش را میگیرد و هزینهی این مخارج را برای آنها میفرستد؛ ای آقا! حاج آقا چرا #دروغ گفت و چرا #منافقی کرد؟!، چرا نداد؟ چرا #مهمانیها را به هم زد؟ همهی اینها را به خودش میخرد. چرا؟ برای اینکه او برای خاطر خودش این کارها را نکرده بوده که مردم او را بشناسند؛. حاج آقا و آقا و اینها برایش پیغام بیاید!. عکسش را بیندازند و #رادیو اسمش را ببرد. هیچکدام از این حرفها برای او یک کاه هم فرقی نمیکند.
خب این #جهاد_با_نفس است. جهاد از #شهادت بالاتر است. از #جبهه رفتن و تیر خوردن اهمیتش بیشتر است. چون آن تیر خوردن هم به شرط جهاد قبول است وإلّا بعضیها که به فشار یا رو در بایستی میروند تیر هم میخورند، ظاهرش هم مردم خیال میکنند که اینها شهیدند، ولی واقعاً #شهید نیستند؛ چون شهادت در درون است نه در برون.
اگر انسانی به خود چنان پیروز شد که هیچ مسئلهای او را به خود مشغول نکرد، غیر از خواست پروردگار، این ارزش دارد و این به آسانی گیر کسی نمیآید. در هر دورهای گاهی ۵ نفر ، ۱۰ نفر پیدا میشوند که چنین سعادتی را میبرند. آنوقت به خاطر آنهاست که #اجتماع محفوظ میماند و #مساجد برپاست و #سینهزنیها برپاست، اینها خیال میکنند برای خاطر خودشان است. نه! اگر یک #بندهی صالح خالص در یک جا زندگی کرد، آثار #برکات او، آنجا را خیلی وقتها تأمین میکند و خیلی وقتها #زلزله عقب میرود. خیلی وقتها #طوفان جلو نمیآید، #بیماریها جلو نمیآید. اینها همه آثار #خلوص است.
پس بنابراین انسان باید رسالهی خلوص داشته باشد، غیر از رسالهی عملیات و #عبادات. رسالهی اینکه #روزهی خالص چگونه است؟ #إطعام خالص چگونه است؟ #زیارت کربلای خالص چگونه است؟ مرحوم شیخ #زاهد، شیخ مرتضی (رحمة الله علیه) جدّ این آقای #جاودان، ایشان تا پیر شده بود و از حرکت هم افتاده بود، جلسات شبانه را وِل نمیکرد!. مقداری از #بازاریهای #تهران، وجوهات بدهها، خیرخواهان، اینها تحت #تربیت او بودند. شنیدم که به او گفته بودند که آقا شما چرا #کربلا نمیروی؟ فرموده بود: هر شب که من جلسه میروم، یک کربلا حساب میکنم.
پس او میفهمد که کربلای امام #حسین یعنی چه. میفهمد که اصلاً خود زیارت کربلا برای چه بنا شده؛ برای این بنا شده که افراد طبق خواستهای امام حسین علیهالسلام که در راه #رضای خدا از همه چیز گذشت؛ همانگونه هم ما هم توی این راه بیفتیم، ما هم پیرو او بشویم، ما هم #شیعهی او بشویم، یاد بگیریم این #صفات و این #کمالات را. این #اسلامیت و این #تشیع را.
۸۵.۷.۱۶
ادامه دارد ...
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama