eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
437 دنبال‌کننده
129 عکس
94 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 ⚡️ علیه السلام ⚡️ ۱۵۴💠 اميرالمؤمنين علي عليه السلام: شَرُّ النّاسِ مَنْ يَغُشُّ النّاسَ؛ 🔸🔹🔸🔹🔹🔸🔹🔹🔸 بدترين مردم كسى است كه ديگران را فريب مى دهد. 📚غررالحكم، ج ۴، ص ۱۶۴، ح ۵۶۷۷ ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔸⚡️🔹⚡️🔸 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹 حیدری هستم و این از وجناتم پیداست علوی بودن من از حسناتم پیداست 🌸🍃🌺 همه جا سینه سپر می کنم و می گویم … شیعه ی حیدری ام ، از صلواتم پیداست 🌸🍃🌺 مثل یک دفتر شعرم که پرم از مدحت اسم تو در همه جای صفحاتم پیداست 🌸🍃🌺 نام تو روی لبم اصل عبادت باشد دائم الذکر توام ، از جملاتم پیداست 🌸🍃🌺 آنقدر خم شده ام پیش ضریح ذکرت … مثل تسبیح ، ستون فقراتم پیداست 🌸🍃🌺 از همان روز ولادت شده ام پابستت قدمت نوکری ام از سنواتم پیداست 🌸🍃🌺 من وبالت شدم و وصله ی ناجور توام لطف و آقایی تو ، از زحماتم پیداست 🌸🍃🌺 گر قبولم نکنی … پیش خدا مردودم بدی وضع من از این نمراتم پیداست 🌸🍃🌺 آخرش هم تو مرا در حرمت خواهی برد بین دستان شما ، برگ براتم پیداست 🌸🍃🌺 می چکم روی زمین حرمت ، می بارم دور صحنت به طوافم … قطراتم پیداست 🌸🍃🌺 در بهشت علوی ام ، به بهشتم چه نیاز از همین جا که من استم ، درجاتم پیداست 🌸🍃🌺 آخرالامر ، می آیی به سر بالینم و به والله ، که این از سکراتم پیداست رضا ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب 💠 🍂🔹 ( 137)🔹🍂 🌸 شده است خدا (ص) فرمود: و بن ابى طالب از يك هستيم. 🌸 (۱) علّامه سيّد حامد حسين در «عبقات الانوار»، در دلالت اين حديث بر امامت امير المؤمنين وجوهى را ياد آورى كرده است كه چكيده، آن‌ها را بيان مى داريم: «۱- تصريح به خلافت على (ع) همان گونه كه در بخشى از احاديث روايت شده از سوى گروهى از اهل سنت رسيده با اين الفاظ است: «نبوّت در من است و خلافت در على»، يا نظاير آن. ۲- تصريح به وصايت على (ع)، همان گونه كه در حديث با اين الفاظ آمده است: «مرا نبى و پيامبر قرار داده است و على را وصىّ. » ۳- فرشتگان و ديگران تسبيح را از اين نور فرا گرفتند، زيرا هر تقديس و تسبيحى از آدم و انبيا و آدميان ديگر به پيروى از پيامبر و على و در پرتو عمل به سنّت آن دو صورت پذيرفته است و دليل آن اين سخن پيامبر (ص) است كه فرمود: «هر كه سنّت حسنه اى بنهد، پاداش اين سنّت را به همراه پاداش كسانى كه تا روز رستخيز بدان عمل كنند براى خود خواهد داشت. » و اين دو همان كسانى هستند كه اين سنّت حسنه را در جهان بنهادند، و از همين رو على (ع) پاداشى را به دست خواهد آورد كه پيامبر (ص) و اين خود، فضيلتى است سترگ كه خرد از دريافت عظمت آن ناتوان است. تصريح به اين كه فرشتگان، تسبيح خداوند عزّ و جلّ را از اين نور آموخته اند در پاره اى احاديث وارد شده است، و با چنين فضيلتى كه براى على (ع) حاصل است ديگر چگونه مى توان كسى را بر او پيشى داد كه نه تنها اين فضيلت بدو نسبت داده نمى شود كه پيش از پذيرش اسلام، پيشينه كفر دارد؟! ۴- اگر پنج تن نبودند خداوند آدم را نمى آفريد. در حديث اشباح- به روايت حموينى- اين سخن خداوند به آدم آمده است كه: «اين پنج تن از فرزندان تو هستند كه اگر آن‌ها نمى بودند تو را خلق نمى كردم»، و حال كه اين جايگاه از آن على (ع) است چگونه كسى بر او پيشى داده مى شود؟! ۵- حديث نور، حاكى از آن است كه نور پيامبر و على- عليهما السّلام- تفاوت زمانى بسيارى با آفرينش آدم دارد، و بر اين اساس، على جز خاتم الأنبياء (ص) بر آدم و ساير پيامبران برترى دارد. او امام پس از پيامبر است و ديگر پس از اين، نه سخنى براى طالب مى ماند و نه نورى براى آن كه خواهان فرا گرفتن نور است..... ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 🔶🔹 💠 اکرم(صلی الله علیه و آله) در ماه مبارک 💠 امام محمد باقر علیه‌السلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله در آخرین جمعه از ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: ای مردم! به راستی که نزدیک است ماهی فرا برسد که در آن شبی است بهتر از هزار ماه، و آن ماه رمضان است. که خدا روزه آن را واجب، و یک شب نماز مستحب برخاستن در آن را همچون نماز مستحب هفتاد شب از ماههای دیگر قرار داده است. و پاداش یک خصلت خیر، و نیکوکاری مستحب در آن را همچون پاداش کسی که واجبی از واجبات خدای سبحان را انجام داده مقرر فرموده است. و هر کس یک واجب از واجبات خدا را در آن انجام دهد همچون کسی است که هفتاد فریضه از فرایض خدا را در ماههای دیگر انجام داده باشد. و آن ماه صبر است و پاداش صبر بهشت است و نیز ماه همیاری است و نیز ماهی است که خدا روزی مؤمن را در آن فزونی بخشد و هر کس در آن ماه، مومن روزه داری را افطاری دهد در نزد خدا پاداش آزادی یک بنده و آمرزش گناهان گذشته اش را دارد. متن حدیث: عن ابی الورد، عن ابی جعفر (علیه‌السلام) قال: خطب رسول الله (صلی الله علیه وآله) الناس فی آخر جمعه من شعبان فحمد الله و اثنی علیه ثم قال: ایها الناس! انه قد اظلکم شهر فیه لیلة خیر من الف شهر و هو شهر رمضان فرض الله صیامه و جعل قیام لیلة فیه بتطوع صلاة کتطوع صلاة سبعین لیلة فیما سواه من الشهور و جعل لمن تطوع فیه بخصلة من خصال الخیر و البر کاجر من ادی فریضة من فرائض الله عز و جل. ومن ادی فیه فریضة من فرائض الله کان کمن ادی سبعین فریضة من فرائض الله فیما سواه من الشهور و هو شهر الصبر و ان الصبر ثوابه الجنة و شهر المواساة و هو شهر یزید الله فی رزق المومن فیه و من فطر فیه مومنا صائما کان له بذلک عند الله عتق رقبة و مغفرة لذنوبه فیما مضی. 📚ثواب‌الاعمال، صفحه 143 ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚡️ چه افکار خوشی می پرورانم در سرم قطعا 🔶🔹 که با شیرینی یادش همیشه بهترم قطعا 🔶🔹 به غیرش هستی دنیا به یک ارزن نمی ارزد 🔶🔹 گرفتارم ، گدایم ، مبتلای حیدرم قطعا 🔶🔹 خدا را شکر تقدیرم به زیبایی رقم خورده 🔶🔹 که تا پایان عمرم ریزه خوار این درم قطعا 🔶🔹 از اسمش نور می بارد ، چه ایوانی نجف دارد 🔶🔹 که روزی می کشد ما را صفای آن حرم قطعا 🔶🔹 محبت ریشه می خواهد ، ارادت حکمتی دارد 🔶🔹 مرا سویش کشانده شیر پاک مادرم قطعا 🔶🔹 غلافش پلک و چشم دلربایش تیزی شمشیر 🔶🔹 به یک نیمه نگاهش می دهد بال و پرم قطعا 🔶🔹 به جز او در دو عالم هیچ کس ساقی کوثر نیست 🔶🔹 به دادم می رسد آن لحظه های آخرم قطعا میلاد ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب 💠 🍂🔹 ( 137)🔹🍂 🌸 شده است خدا (ص) فرمود: و بن ابى طالب از يك هستيم. 🌸 و نه دليل ديگرى كه به كار آيد و نه دانشى كه فزونى گيرد، و خداوند نور او را پيش از ديگران نيافريده مگر به سبب برترى او بر همه آفريده ها. نيز اين حديث دلالت بر آن دارد كه همه كمالات موجود در پيامبر اكرم (ص) در امير المؤمنين على (ع) نيز يافت مى شود. اين بابى است كه براى خردمندان هزار باب ديگر مى گشايد و البتّه كافى است براى اثبات قبح تقدّم ديگرى بر حضرت (ع). ۶- تقدّم پيامبرى محمّد (ص) دليل برترى اوست و روشن است كه اين خود، فرعى است بر تقدّم نور او كه گواه اولويت حضرت (ص) است. از آن جا كه على (ع) از همان نورى آفريده شده كه پيامبر از آن وجود يافته است، بنا بر اين على (ع) جز رسول اكرم از همه آفريده‌ها برتر خواهد بود، و بر اين اساس ديگر وجهى ندارد كسى را بر او پيشى داد، خواه پيامبر باشد يا صحابى. ۷- يگانگى نور على (ع) و نور پيامبر (ص) و آفريده شدن اين نور پيش از آفرينش آدم، گواه آن است كه امام، فضيلتى عظيم دارد كه گرفتن پيمان، شاخه آن به شمار مى آيد. بنا بر اين ترديدى نيست كه او بر همه پيامبران و رسولان برتر است و تنها او و نه جز او براى جانشينى پيامبر (ص) تعيّن يافته است. از پاره اى احاديث چنين پيداست كه اقرار به وصايت على (ع) همچون اقرار به پيامبرى محمّد (ص) و يگانگى خداى سبحان، ركن است و هر كه از آن روى برتابد كفر در پيش گرفته است. سخن را چنين ادامه مى دهيم: ابن عربى در اين جا سخنى دارد كه در باب ششم فتوحات مكيّه بيان داشته است و در آنجا تصريح دارد كه در عالم هباء- جهان نور- هيچ كس از پيامبر اكرم (ص) به خدا نزديكتر نبوده است و نزديكترين مردم هم به رسول اللَّه (ص) على بن ابى طالب بوده است «كه امام تمامى جهانيان و جامع اسرار همه انبياست»، و اين سخن اوست: «... در اين جهان نور، نزديكترين حقيقت پذيرفته براى خدا، حقيقت محمّد بوده است كه همان عقل اوّل ناميده مى شود و او سرور همه جهانيان است و نخستين ظاهر، در عرصه وجود، كه ظهور او از همين نور الهى و از جهان نور و از حقيقت كليه برخاسته است. در اين جهان نور، عين حضرت و عين عالم كه از تجلّى اوست وجود داشته است و نزديكترين مردم به حضرت (ص) على بن ابى طالب، امام همه جهانيان و جامع اسرار همه پيامبران مى باشد. » اين سخن را بسيارى از بزرگان صوفيه از ابن عربى نقل كرده اند و آن را دليلى گرفته اند بر افضليت على (ع)، (📚رجوع كنيد به: خلاصة العبقات، ۵/ ۲۰۷- ۳۲۲). 📚فتوحات مكيه چهار جلدى قطع رحلى (نشر دار صادر بيروت) ج ۱، ص ۱۱۹. ابن بطريق در عمده/ ۹۱ مى گويد: «اين كه على (ع) به همراه پيامبر (ص) نورى بوده است در برابر خداوند سبحان چهارده هزار سال پيش از آن كه خداوند، آدم را بيافريند و اين كه هر دو تسبيح گوى خداى بوده اند به هيچ كس اجازه نمى دهد همسنگى براى او ادّعا كند يا به مسأله خدشه اى وارد سازد و چه دور است كه دست كسى ستاره ثريا را دريابد. » ترجمه كشف اليقين، ص: ۵۲ ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ دلم غیر ایوان پناهی نداشت دلم زائری بود و راهی نداشت 💠🔸 دلم در بساطش جز آهی نداشت علی داشت آن را که شاهی نداشت 💠🔸 به دور امیر کرم گشته ام صد و ده قدم در حرم گشته ام 💠🔸 به او گفتم ای شاه راهم بده امان نامه ای بر گناهم بده 💠🔸 لیاقت به یک دم نگاهم بده پناهی ندارم پناهم بده 💠🔸 صدا زد پریشانی ات با علی اگر خسته جانی بگو یا علی 💠🔸 همین لحظه‌ ها بود پیدا شدم علی گفتم و از زمین پا شدم 💠🔸 شب و روز حیران مولا شدم گدا بودم او خواست آقا شدم 💠🔸 دلِ من بدون علی بی کس است بمیرم ببینم علی را بس است 💠🔸 تحمل به این نور لابد نبود ترک خوردن کعبه بیخود نبود 💠🔸 و کعبه که جای تردّد نبود پس این‌ ها همه یک تولد نبود 💠🔸 خدا خواست ثابت کند بر جهان علی هست یکتاترین در جهان 💠🔸 فقیری که انگشتر از او گرفت سلیمان شد و ذکر یاهو گرفت 💠🔸 زمین تخت او آسمان تاج او به دوش نبی بود معراج او 💠🔸 اگر مدح او بر لبم جا گرفت یدالله دستان من را گرفت 💠🔸 به من گفت از مرد خندق بگو بیا از علیٌ مع الحق بگو 💠🔸 سه بار از نبی اذن میدان گرفت علی هست پس مصطفی جان گرفت 💠🔸 نبی گفت جانم به قربان او علی جان من هست و من جان او 💠🔸 علی با خدا و خدا با علی علی یا خدا گفت ، حق یا علی 💠🔸 امیری نداریم الّا علی اگر ناتوانی بگو یا علی مجید ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠💠 ⁉️⁉️💠💠 🌺 🌺 و همچنين « دارمي » در صحيح خود از «ابوالجوازء» نقل مي‌كند كه: «مردم مدينه دچار قحطي شديدي شدند، لذا از گرفتاري خود نزد «عايشه» شكايت بردند. او گفت: به قبر پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نگاه كنيد و [با نگاه خود] از آن روزنه اي تا به آسمان بسازيد به گونه اي كه حائل و مانعي در ميان نباشد (او را نزد خداوند به شفاعت ببريد). آنان اين كار را كردند و رفتند. در نتيجه ي اين توسل آسمان باريدن گرفت، گياهان روئيدند، شترها [از فراواني علوفه] چربي فراوان دادند و از شدت چاقي دريده شدندو آن سال را «سال چاك» ناميدند. (📚سنن دارمي جلد۱ ص۴۳) و در آخر بايد گفت چطور وهابيون مرگ را فناء و نابودي مي‌دانند و مي‌گويند انسان بعد از مرگش قدرت بر كاري ندارد و محمّد بن عبدالوهاب بگويد: «اين عصاي من از محمد بهتر و سودمندتر است، چرا كه از اين عصا براي كشتن مار، عقرب و امثال آن مي‌توان استفاده كرد، در حالي كه محمّد مرده است و سودي از او بر نمي آيد» (📚خلاصه الكلام ص۲۳۰) چگونه رهبر وهابيون كه خود را پيرو قرآن و سنت مي‌داند چنين مي‌گويد در حالي كه خداوند متعال در قرآن مي‌فرمايد: «و لا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احياء ولكن لا تشعرون» (📚بقره آيه ۱۵۴) «كساني را كه در راه خدا كشته شده اند مرده نخوانيد، بلكه زنده اند، ولي شما نمي دانيد. و نيز ايه «و لا تحسبنّ الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون» «هرگز كساني را كه در راه خدا كشته شده اند، مرده مپنداريد، بلكه زنده اند و نزد پروردگارشان روزي داده مي‌شوند». [۱] آيا مي‌شود باور كرد كه شهدائي كه از نظر رتبه و درجه پائين تر از پيامبران و اولياء الهي هستند زنده باشند ولي پيامبر خدا را از مردگاني حساب كنيم كه قدرت بر انجام كاري ندارند و چگونه وهابيون چنين مي‌گويند در حالتي كه در بخاري آمده است: پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله و سلم به كنار «قليب بدر» [جائي كه كشتگان سپاه شرك در آن افكنده شدند] آمدند و خطاب به كشتگان مشركان فرمودند: آنچه را كه خداي مان به ما وعده داده به حق يافتيم، آيا شما نيز وعده خدايتان را حق يافتيد؟ به حضرت گفته شد: مردگان را [به پاسخ دادن فرا] مي‌خوانيد! پيامبر صلي الله عليه و آله فرموند: شما از آنان شنواتر نيستيد؟ [۱] كتاب وهابيون چه مي‌گويند) ) نتيجه بحث: از مطالب گذشته واضح شد، روايات زيادي در توسل وارد شده و اتفاق مسلمانان از حيث عمل وفتوي بر آن قرار گرفته وايات زيادي در اصل توسل وجود دارد و بدعت دانستن آن و مشرك دانستن متوسلين عين جهالت و كوتاهي فكر است. --------- 📚منابع: [۱]: آل عمران آيه ۱۶۹ [۱]: صحيح بخاري جلد۱ ص ۴۶۵ ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ⚡️⚡️ 🔹❇️ #علم_امیرالمؤمنین ❇️🔹 #بخش_پانزدهم 💽ایت الله سید حسن #فقیه_امامی ✅کانال نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌺 پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان 🌺 ماه ضیافت الهی مبارکباد. ✅کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔸 شد باده گر رسول ؛ سبو مرتضی علی ست حق مرتضی علی ست و هو مرتضی علی ست 🌺🍂 زمزم اگر که قطره ای از اشک فاطمه ست آن کو از آن گرفته وضو مرتضی علی ست 🌺🍂 بگذار بر جمل بنشیند عقیم شهر شیر جمل ، مبارزه جو مرتضی علی ست 🌺🍂 احمد به چشم دید شهابی میان عرش فرمود جبرئیل که او مرتضی علی ست 🌺🍂 شاهی که با وجود شکوه و جلالتش می کرد کفش خویش رفو ، مرتضی علی ست 🌺🍂 گفتید از چه نام علی نیست در کتاب ؟ نامحرمید و سرّ مگو مرتضی علی ست 🌺🍂 آه ای ستون مسجد حنّانه با توام حق با که بود ؟ راست بگو مرتضی علی ست 🌺🍂 آن حرف ساده ای که کنار غدیر خم در گوش ها نرفت فرو ، مرتضی علی ست 🌺🍂 هر جا که چاه هست سکوتی عجیب هست آن استخوان میان گلو ، مرتضی علی ست پیمان ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 علیه السلام 💠 🔸🔹 ۱۵۵🔹🔸 اميرالمؤمنين علي عليه السلام: خَيْرُ النّاسِ عِنْدَ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ اَقْوَمُهُمْ لِلّهِ بِالطّاعَةِ فيما لَهُ وَ عَلَيْهِوَاَقْوَلُهُمْ بِالْحَقِّ وَ لَوْ كانَ مُرّا فَاِنَّ الحَقَّ بِهِ قامَتِ السَّماواتُ وَالاَْرْضُ؛ 🔶🔹🔹🔶🔹🔹🔶🔹🔶 بهترين مردم نزد خداى متعال كسانى هستند كه در اطاعت از خدا استوارترند چه بهسودشان باشد چه به ضررشان و حق گو باشند، هر چند تلخ باشد، زيرا كه آسمان‌ها وزمين براساس حق استوار است. 📚بحارالأنوار، ج ۳۲، ص ۴۰۱ ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹 حیران کوی تو تمام قاصدک ها  پروانه ها، ققنوس ها و شاپرک ها. 🌸🌺 تو زخمی دردی قدیمی هستی و ما  هر لحظه می ریزیم بر زخمت نمک ها. 🌸🌺 آقا بیای ما شبیه اهل کوفه است  دیگر قدیمی شد زمان این کلک ها. 🌸🌺  مُهر نماز ماست جای خاک تربترکعت شمار چار و پنج دل به شک ها. 🌸🌺 هر روز در صحرا و شب ها کوچه گردی  هر روز در کرببلا ، هر شب فدک ها... هادی ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 💠 🌸 در بيان تسليحات امام در جنگ‌ها و پيكارها كه كُلًاّ با كلمه « و »؛ يعنى شمشير و شمشيرها، آمده است [۲] آيا همان شمشيرهاى و عهد است و ارتش آن حضرت در برابر تسليحات پيشرفته و فوق مدرن جهان با پيش روى خواهد كرد يا بگونه اى ديگر، لطفاً اين را روشن و شفاف بيان فرمائيد؟🌸. ابتدا به يك نكته توجه نمائيد، در محاورات روز مره مثل هائى هست كه مى گويند: در برابر فلان موضوع سر تسليم فرود نياوريد- حواله شما باشمشير است- و يا به زور شمشير، حق خود را مى گيرم- يا از قديم معروف بود، كشور با دو چيز اداره مى شود، قلم و شمشير- همه اين تعبيرها جنبه سمبوليك دارند و مفهوم آن تكيه بر قدرت و استفاده از نيروى نظامى است. ضرب المثل هاى بسيارى امروز در اين زمينه در دست است، مثلًا مى گويند: «فلان كس شمشير را از رو بسته» يعنى آشكارا قدرت نمايى مى كند يا اين كه «شمشير ميان ما و شما حكومت خواهد كرد» اشاره دارد بر اين كه جز از راه جنگ مسأله حل نمى شود يا اين كه «شمشيرها را غلاف نمى كنيم تا به هدف برسيم» كنايه از اين است كه مبارزه را تا آخر ادامه مى دهيم، يا اين كه «فلان كس شمشيرش را غلاف كرده» يعنى دست از پيكار برداشته است، يا «فلان كس شمشير دو دم است» يعنى از دو سو مبارزه مى كند. تمام اين تعبيرات از شمشير، كنايه از قدرت و مبارزه است. در روايات اسلامى نيز مى خوانيم «الجنّة تحت ظلال السّيوف» بهشت زير سايه شمشيرها است؛ «السّيوف مقاليد الجنّة» شمشيرها كليدهاى بهشتند؛ همه اين عبارات اشاره به جهاد و جانبازى و استفاده از قدرت است و اين گونه تعبيرات سمبوليك از «شمشير» يا «قلم» در زبان هاى مختلف فراوان است. از اين جا روشن مى شود كه منظور از قيام مهدى عليه السلام با شمشير، همان اتّكا به قدرت است. در اين گونه تعبيرها دو نوع معنا نهفته است. ۱- چون در زمان ائمّه معصومين عليهم السلام، أسلحه كلاسيك و مدرن امروز وجود نداشت، براى تفهيم مردم ناچاراً، از همان اسلحه مألوف و معهود، نام مى بردند چون راهى ديگر وجود نداشت، در اين صورت مى توان گفت، كه حضرت از تسليحات نظامى روز، استفاده خواهد كرد؛ و كلمه «سيف» به عنوان «سمبليك» آورده شده است، چون هيچ مانعى در كار نيست، بلكه به طور قطع و يقين خداوند دانش تمامى علوم بالأخص علم تسليحات مدرن و مترقى، تا آن روز را به حضرت مهدى- عجّل اللَّه فرجه الشريف-» عطافرمايد و با تعليم آن به متخصصين فنّ، در مقابل تمام سلاح هاى مدرن آن روز ايستادگى كرده و با قدرت سريع و قوى و برتر، عمليات آن‌ها را از دور و نزديك، خنثى كرده و تباه سازد؛ وانگهى مگر اميرمومنان عليه السلام به كميل نفرمود كه از ۲۷ حرف علم فقط ۲ حرف آن تا زمان قائم تفسير و در عهد او ۲۵ حرف ديگر تفسير خواهد شد و نيز فرمود: من دَرِعلم را باز كردم و مهدى آن را كامل خواهد كرد [۱] پس كمال علم با وجود او و تمام فرمول هاى انواع علوم؛ از جمله تسليحات نظامى، در اختيار او قرار خواهد گرفت. ۲- جهان گرفتار جنگ خانمان سوز (جنگ سوّم جهانى يا بالاتر) خواهد شد كه در اثر اين تسليحات مدرن و فوق مدرن؛ از قبيل «أتم» و غير آن، زير و زبر شده و همه اين تكنولوژى‌ها محو و نابود خواهد شد و بشريت دوباره با آن تسليحات ابتدايى و قديمى، سر و كار خواهند داشت...... ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 علیه السلام 《¤》 《¤》 🔸🔹 ۳۲🔹🔸 سير ارتجاعي امت اسلامي اي مردم، در روزگاري كينه توز، و پر از ناسپاسي و كفران نعمتها، صبح كرده ايم، كه نيكوكار، بدكار به شمار مي آيد، و ستمگر بر تجاوز و سركشي خود مي افزايد، نه از آنچه مي دانيم بهره مي گيريم، و نه از آنچه نمي دانيم، مي پرسيم، و نه از هيچ حادثه مهمي تا به ما فرود نيايد، مي ترسيم. اقسام مردم (روانشناسي اجتماعي مسلمين، پس از پيامبر(ص)) در اين روزگاران، مردم چهار گروهند، گروهي اگر دست به فساد نمي زنند، براي اين است كه، روحشان ناتوان، و شمشيرشان كند، و امكانات مالي، در اختيار ندارند، گروه ديگر، آنان كه شمشير كشيده، و شر و فسادشان را آشكار كرده اند. لشگرهاي پياده و سواره خود را گرد آورده، و خود آماده كشتار ديگرانند، دين را براي به دست آوردن مال دنيا تباه كردند كه يا رئيس و فرمانده گروهي شوند، يا به منبري فرا رفته، خطبه بخوانند، چه بد تجارتي، كه دنيا را بهاي جان خود بداني، و با آنچه كه در نزد خداست معاوضه نمايي. گروهي ديگر، با اعمال آخرت، دنيا مي طلبند، و با اعمال دنيا در پي كسب مقامهاي معنوي آخرت نيستند، خود را كوچك و متواضع جلوه مي دهند، گامها را رياكارانه كوتاه برمي دارند، دامن خود را جمع كرده، خود را همانند مومنان واقعي مي آرايند، و پوششي الهي را وسيله نفاق و دورويي و دنياطلبي خود قرار مي دهند. و برخي ديگر، با پستي و ذلت و فقدان امكانات، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند، كه خود را به زيور قناعت آراسته، و لباس زاهدان را پوشيده اند. اينان هرگز، در هيچ زماني از شب و روز، از زاهدان راستين نبوده اند. وصف پاكان در جامعه مسخ شده در اين ميان گروه اندكي باقي مانده اند كه ياد قيامت، چشمهايشان را بر همه چيز فرو بسته، و ترس رستاخيز، اشكهايشان را جاري ساخته است .... ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 گدای شیر یزدانم فقیر شاه مردانم نمک پروده ی سلطان عالم پیر سلمانم 🌸⚡️ گهی مانند جبریل است و گاهی همچو پیغمبر از این گونه تجلّی های او عمری ست حیرانم 🌸⚡️ خدا باید بخوانم یا که عبد خالقش خوانم علی رب گشته یا رب مرتضی من که نمی دانم 🌸⚡️ عجب زیبا حدیثی را رسول الله فرموده : که من هم بی ولای مرتضی بی دین و ایمانم 🌸⚡️ اگر کوه گهر را هم به من روزی خدا بخشد نمی ارزد به آن لحظه که من در زیر ایوانم 🌸⚡️ نگو کفر است این مطلب بیا قدری تأمل کن غلام حیدرم اما برابر با رسولانم 🌸⚡️ به هر سویی نظر کردم امیرالمومنین دیدم و فهمیدم  ” تُوَلّوا … ” را میان ختم قرآنم 🌸⚡️ خودم را در کنار حضرت معشوق می بینم روایاتی از آن دلبر سحرها تا که می خوانم 🌸⚡️ به گوشم مانده آوایش که بابایم چنین می گفت : بدون او خس و خارم ولی با او گلستانم 🌸⚡️ چه عذری آورم فردای محشر نزد صدیقه اگر افتد ز لب هایم دمی ذکر علی جانم ابراهیم ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 💠 🌸 با 🌸 (26) داوري با سوگند فرض مي‌كنيم كه ابوبكر مي‌تواند در ملكيّت حضرت زهرا عليها السلام ترديد كند و فرض مي‌كنيم كه به گواهي علي عليه السلام نيز شك كند; چرا از فاطمه عليها السلام نمي خواهد كه سوگند ياد كند تا سوگند او در كنار شهادت علي عليه السلام قرار گيرد و مطلب تمام شود؟ اين در حالي است كه ما مي‌دانيم رسول خدا صلّي اللّه عليه وآله بارها به شاهد و سوگند قضاوت كرده است. چنانكه در صحيح ابو داوود (۱) و صحيح مُسلم (۲) روايت شده است; بلكه قضاوت به شاهد و سوگند را جبرئيل براي پيامبر خدا صلّي اللّه عليه وآله آورده است و اين نوع قضاوت، در كتابُ الخلافه كنز العمّال موجود است. صاحب المواقف و شارح آن، در توجيه رفتار ابوبكر مي‌گويند: «لعلّه لم ير الحكم بشاهد و يمين» (۳) «شايد ابوبكر حكم شاهد و قَسَم را قبول نداشت». در پاسخ مي‌گوييم: اگر چنين باشد، پس بايد خود ابوبكر سوگند ياد مي‌كرد; پس چرا سوگند ياد نكرد؟ و حال آن كه فاطمه عليها السلام همچنان مِلك خود را مطالبه مي‌نمود. همه اين مواردي كه مطرح شد، بدون در نظر گرفتن عصمت حضرت زهرا و حضرت علي عليهما السلام است و بررسي مسئله، به عنوان يك موضوع حقوقي بيان شد، پس بايد تمام موازين حقوقي، كه در كتاب‌هاي قضايي ذكر شده اند، بر آن منطبق باشد. همچنين در اين ماجرا، امام حسن و امام حسين عليهما السلام و نيز اُمّ ايمن كه رسول خدا صلّي اللّه عليه وآله به بهشتي بودن او گواهي داده بود (۴) نيز شهادت داده اند، امّا شهادت آن‌ها نيز پذيرفته نشد. 📚منابع: (۱) صحيح ابي داوود: ۳ / ۴۱۹. (۲) صحيح مُسلم: ۵ / ۱۲۸. (۳) شرح المواقف: ۸ / ۳۵۶. (۴) ر. ك: شرح حال او در طبقاتِ ابن سعد، و الإصابه ابن حَجَر: ۴ / ۴۳۲. ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠 علیه السلام 💠 《¤》 《¤》 🔹🔸 ۳۲🔸🔹 سير ارتجاعي امت اسلامي برخي از آنها از جامعه رانده شده، و تنها زندگي مي كنند، و برخي ديگر ترسان و سركوب شده يا لب فرو بسته و سكوت اختيار كرده اند، بعضي مخلصانه همچنان مردم را به سوي خدا دعوت مي كنند، و بعضي ديگر گريان و دردناكند كه تقيه و خويشتن داري، آنان را از چشم مردم انداخته است، و ناتواني وجودشان را فرا گرفته گويا در درياي نمك فرو رفته اند، دهنهايشان بسته، و قلبهايشان مجروح است، آنقدر نصيحت كردند كه خسته شدند، از بس سركوب شدند، ناتوانند و چندان كه كشته دادند، انگشت شمارند. روش برخورد با دنيا اي مردم بايد دنياي حرام در چشمانتان از پر كاه خشكيده، و تفاله هاي قيچي شده دامداران، بي ارزشتر باشد، از پيشينيان خود پند گيريد، پيش از آنكه آيندگان از شما پند گيرند، اين دنياي فاسد نكوهش شده را رها كنيد، زيرا مشتاقان شيفته تر از شما را رها كرد. (برخي از افراد ناآگاه اين خطبه را به معاويه نسبت دادند و در صورتي كه بي ترديد از سخنان اميرالمومنين (ع) است طلا كجا، خاك كجا؟ آب گوارا و شيرين كجا، آب شور كجا؟ دليل ما سخن جاهز است كه در ادبيات عرب مهارت تمام داشت و با آگاهي سخن مي گفت او مي گويد اين خطبه به سخنان امام علي (ع) و روش مردم شناسي او نزديك است تنها علي است كه مردم در حالات گوناگون مي شناسد و معرفي مي كند تاكنون در كجا ديده ايد كه معاويه در يكي از سخنانش راه زهد و تقوا پيشه كند و راه رسم بندگان خدا را انتخاب نمايد؟!) ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا