کشکول ناب حوزوی
💥جشن آزادی امام خمینی از حبس و حصر ، فروردین 1343. قم از سمت راست : سید محمود مرعشی نجفی ،سید مرتضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فیلمی کوتاه از استقبال مراجع و علما و اساتید حوزه قم از #امام خمینی(ره)
در این فیلم کوتاه آیت الله #گلپایگانی و آیت الله #شریعتمداری و در آخر آیت الله #وحیدی_شبستری به استقبال امام رفتند.
اين ملاقات در مسجد امام حسن مجتبي عليه السلام در پنجشنبه دهم اسفند ٥٧ مطابق ٢ ربيع الثانی ١٣٩٩ اتفاق ميافتد و روزنامه كيهان وقت به شماره ١٠٦٥٠ در ص ٢ مفصل اين گزارش را منتشر کرده.
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
📃 اعلامیه جمعی از روحانیون تهران در آستانه پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷
🔹متن اعلامیه و امضاکنندگان در ادامه👇
🕌 @tarikh_hawzah_tehran
تفاوت حکم و فتوا - استاد حسینی نسب.mp3
17.69M
💥ماجرای فتوای #میرزای_شیرازی و ناصرالدین شاه + تفاوت حکم و فتوا + و...
🎤استاد #حسینی_نسب
جلسه 20 تعادل و تراجیح
#اصول
#فقه_ولائی
#فقه_تمدنی
💎 کشکول ناب حوزوی👇
🔴 @kashkolenab
هدایت شده از روحانیت مردمی
📜 سندی تاریخی از مواضع انقلابی علمای مشهد
📌در اعلامیه فوق که در تاریخ پانزدهم مهرماه ۱۳۵۷ و در اعتراض به تبعید امام راحل از عراق و کشتار مردم صادر شده است، امضای حضرات آیات: میرزاجوادآقای تهرانی، سیدکاظم مرعشی، شیخ ابوالحسن شیرازی، میرزامحمدمهدی نوقانی، میرزا حسنعلی مروارید، سیدعزالدین زنجانی، سید ابراهیم علمالهدی، میرزاعلی فلسفی و سیدحسین شاهرودی به چشم میخورد.
#انقلاب_اسلامی
#علمای_مشهد
@rohaniat_mardomi
💥تفاوت فقیه مُنزوی با فقیه اجتماعی در استنباط دین
✍استاد شهید #مطهری:
🔹فقیه و مجتهد، کارش استنباط و استخراج احکام است، اما اطلاع و احاطه او به موضوعات و به اصطلاح طرز جهان بینی اش در فتواهایش زیاد تاثیر دارد.
🔸اگر فقیهی را فرض کنیم که همیشه در گوشه خانه و یا مدرسه بوده و او را با فقیهی مقایسه کنیم که وارد جریانات زندگی است، این هر دو نفر به ادله شرعیه و مدارک احکام مراجعه کنند، اما هر کدام یک جور و یک نحو به خصوص استنباط می کنند.
📚 مجموعه آثار ج.21 ص. 292
#نقد_حوزه
#مشاوره_طلبگی
💠کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
4_5839261708270436971.mp3
812.6K
💥تکنیکی برای وقتی که حال مطالعه نداری!
🎤استاد سید محمدصادق #علم_الهدی
#مشاوره_طلبگی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
جایگاه عقل در اعتبار سنجی روایات از دیدگاه آیت الله سبحانی__.pdf
701.7K
📕 #مقاله جایگاه عقل در اعتبار سنجی روایات از دیدگاه آیت الله سبحانی
✍قاسمی فیروز آبادی ، دیاری بیدگلی
💧چکیده💧
نقد عقلی روایات به عنوان روشی جهت تشخیص صحت و سقم احادیث و حدود ادراک عقل در این زمینه همواره در میان حدیث پژوهان محل بحث و نزاع بوده و طیف وسیعی از دیدگاهها را به خود اختصاص داده است. آیت الله #سبحانی فقیه و متکلم معاصر نیز در کتاب الحدیث النبوی بین الروایة و الدرایة از این رویکرد در کنار سایر روشها در نقد احادیث و تشخیص روایات موضوعه بهره بردهاند. مقاله حاضر جستاری در کتاب مذکور و سایر آثار این اندیشمند، با هدف تبیین دیدگاه ایشان درباره عقل، اعتبار و حدود ادراک آن، محدودیتهای عقل و در نهایت میزان کارکرد آن در تشخیص روایات موضوعه صورت یافته است. این مقاله در صدد است با ارائه نمونههایی عینی، کاربرد منبعی و ابزاری عقل در سنجش روایات را از منظر ایشان مورد تحلیل قرار داده و میزان کارایی عقل در تشخیص احادیث موضوعه را از نظرگاه ایشان تبیین نماید.
🗃منبع : فصلنامه کلام اسلامی ، بهار 1397
#فقه_الحدیث
#علوم_حدیث
✅کانال کشکول ناب🔻
🔸 @kashkolenab
گزیده ای از گزیده ای از معارف توحیدیگزیده ای از معارف.mp3
4.63M
💥تفسیر اتقان الصنع، روابط مخلوقات و برهان فرا رابطه
🎤استاد #مفیدی یزدی
#کلام_اسلامی
💎 کشکول ناب حوزوی👇
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
⁉️ماجرای تابلو خط دفتر رهبر انقلاب چیست و توسط چه کسی نوشته شده است؟ #رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰
⁉️کی گفته دیگران باید زحمت بکشند، من فقط باید مطالعه کنم! 🌨
گاهی در هوای سرد در حالی که حیاط منزل پر از برف و یخ بود، مرحوم آیت الله سید مرتضی #نجومی کرمانشاهی میآمدند و در تشتی، لباس میانداختند و میشستند. عرض میکردم:
آقاجان! شما چرا این زحمت را میکشید؟ میفرمودند:
مگر فقط من در این منزل آدمم، که بنشینم و کتاب بخوانم و بقیه زحمت بکشند!
نقل از کانال حوزه علمیه قم در ایتا، نقل خاطره از علی محمد حاجی علیانی، ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
#خاطرات_علما
✅کشکول ناب حوزوی👇
🔴 @kashkolenab
✍ مرحوم استاد حسینعلی #راشد:
«طبیعت انسان چنین است که هرچه در دسترسش گذاشته شود در نظرش بیارج و اهمّیت میگردد و آنچه بیرون از دسترسش باشد در نظرش مهم جلوه میکند و اشتیاقش نسبت بدان افزون میگردد».
📚 مقالات راشد، ص۱۱۸
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab
استاد حشمت پور.mp3
15.08M
💥فایل صوتی جلسه «عقول و افلاک در فلسفه اسلامی»
(بررسی جایگاه و ارزیابی انتقادات)
🎤استاد محمدحسین #حشمت_پور
📌میزبان: انجمن علمی فلسفه دانشگاه فردوسی
#فلسفه_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💥اسلام، ایمانِ بدونِ عدالت را به رسمیت نمیشناسد!
🎤امام #موسی_صدر:
صدها دستور اسلامی، که #عدالت اجتماعی و اقتصادی را در عمقِ عبادات وارد میسازد و آن را از جمله شرایط صحیح بودنِ آنها میشمارد، به روشنی نشان میدهد که عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی نهتنها دو حکم فرعی و دو واجب عادی و معمولی نیستند، بلکه بر پایه عقیده و ایمان استوارند و از آنها جداشدنی نیستند. اسلام ایمانی را که نتیجه آن عدالت در زندگیِ فرد و جامعه نباشد، برنمیتابد. از این رو عدالت اقتصادی و اجتماعی در اسلام ریشهدار، دائمی و فراگیر است، زیرا با طبیعت و هستیِ مؤمن درآمیخته و از درونِ فرد و جامعه مسلمان سرچشمه گرفته است.
🔻 برگرفته از سخنرانی امام صدر در نهمین همایش اندیشه اسلامی در الجزایر / ۱۷ تیر۱۳۵۴ / 📚کتاب رهیافتهای اقتصادی اسلام
#عدالت_اسلامی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بوی کاغذ کاهی
مجله ای که بیش از 60 سال است که در قم چاپ میشود و مشترکینی از سوییس هم دارد...
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
42.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥همایش "درباره علم دینی"
💢کانون اندیشه جوان چهارمین محصول از گنجینه آرشیو خود را منتشر کرد.
🔷همایش درباره علم دینی شامل بررسی نسبت علم و دین با موضوعات «جامعهشناسی مواجهه با علم در ايران»،«نسبت علم و تمدن»،«مواجهه مسلمين با دانش يونانی»،«علوم اجتماعی دينی»، «مناسبات الهيات و علوم انسانی» و «عقل و ايمان» می باشد که استاد علی اکبر #رشاد، استاد سید مهدی #میرباقری، دكتر يوسف اباذری، دكتر بیژن عبدالکریمی، حجت الاسلام دکتر داوود #فیرحی، حجت الاسلام دكتر حميد #پارسانيا، سعيد زيباكلام و دكتر رضا #داوری_اردكانی در آن به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداخته اند.
🔹این همایش در خرداد1391برگزار شده و از مجموعه های با ارزش گنیجه آرشیو کانون اندیشه جوان است و به صورت یک دوره آموزشی تصویری در بخش همدرس سایت کانون اندیشه جوان در دسترس می باشد.
🎞برای مشاهده این دوره به لینک زیر مراجعه کنید👇
🌐 https://canoon.org
@canoon_org
#علم_دینی
#کلام_جدید
#علم_و_دین
#تمدن_اسلامی
#فلسفه_فلسفه_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥آیت الله ارفع در بیمارستان بستری شد😔
آیت الله سید کاظم ارفع استاد اخلاق و نویسنده و مترجم حوزه های علوم اسلامی به دلیل مشکلات ریوی در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.
آیت الله سید کاظم #ارفع استاد اخلاق و نویسنده و مترجم حوزه های علوم اسلامی به دلیل مشکلات ریوی در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.
آیت الله ارفع از جمله نويسندگان و مترجمانی است كه آثار گوناگونی را در حوزههاى علوم اسلامى نگاشته یا ترجمه کرده است که برخی از آنها عبارتند از ترجمه روان نهجالبلاغه، ترجمه صحيفه سجاديه، چهل منزل سلوك، اسماءالحسنى، درمانگاه معنوی، ۲۰۰ پرسش،۲۰۰ پاسخ در مورد جوانان، سیره عملی اهل بیت (ع)؛ امام علی (ع) و آسیبشناسی قدرت.
این استاد اخلاق سالهاست امام جماعت مسجد محمدیه تهران است و به تربیت دینی و اعتقادی جوانان و نوجوانان اهتمام ویژهای دارد.
🤲از عموم مومنین می خواهیم برای سلامتی و شفاء این عالم وارسته دعا کنند🤲
درباره معظم له 👉
🔹کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
🎧 تنها مرجع تیمی پادکست صوتی اعتقادی در ایران 🎙
✴️ با پشتیبانی تیم نخبه طلبه + آرشیو مباحث تخصصی
عضویت رادیو سایهبان 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1211891780C9bcda86b7d
کشکول ناب حوزوی
🎧 تنها مرجع تیمی پادکست صوتی اعتقادی در ایران 🎙 ✴️ با پشتیبانی تیم نخبه طلبه + آرشیو مباحث تخصصی
کانالی بسیار مفید و جذاب خصوصا در پاسخ به شبهات روز
حتما عضو بشید و استفاده کنید💯
💥طالب علم أعمى حجة على كلّ بصير:
(ميرزا)ابن سلطان العلماء علاء الدين حسين المعروف بخليفة سلطان ابن المير رفيع الدين محمد الحسيني المرعشي الآملي الاصفهاني(1098 - 1038) أعمى بأمر الشاه صفي الصفوي فى 23 رجب 1041 وله من العمر ثلاث سنين عند عزل والده عن الوزارة.
ترجمه الافندي فى «الرياض-2:3» ضمن ترجمة والده و قال:
و ابنه الأوسط ميرزا ابراهيم كان من المحقّقين،و له تعليقات لطيفة...على أكثر الكتب الفقهية و الكلاميّة و الأصولية و غيرها و أجودها الحاشية على شرح اللمعة (ذ 6 قم 472) و هي حاشية طويلة لم يخرج منها إلاّ باب الطّهارة تعرض فيها لكلام والده و قد يعترض عليه و توفى 1098، و عنه أخذ عبد النبى القزويني فى «تكملة أمل الآمل» و أثنى عليه كثيرا و قال:إنّه حصل عديم البصر وفاق كلّ ذى بصر، ثمّ حكى عن بحر العلوم الذى أمره بتأليف «التكملة» ردّ ابراهيم المترجم له على من ردّ على حواشى والده سلطان العلماء على شرح اللمعة (ذ 6 قم 495) فى مجلس بداهة بقراءة العبارة بحيث لا يرد عليه إشكال. قال ورأيت قسما من حواشيه على شرح اللمعة إلى مبحث التيمم فى مكتبة (السيد شهاب الدين المرعشي بقم) و هو من أحفاده كما كتبه إلينا.
📚طبقات اعلام الشيعة ج٨، #آقا_بزرگ ص1-2
#تراجم_علما
#سیره_علما
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
💥اول کلام بعد فلسفه
حضرت آیتالله #بهجت (ره) : «برای تحصیل فلسفه، ابتدا تعلّم علم کلام و بررسی روایات، سپس اشتغال به فلسفه نمایند؛ خصوصاً آنان که استعداد بیشتری برای تعلّم فلسفه دارند. ولی کسانی که استعداد و ذوق تحصیل آن را ندارند، ادامه آن برای ایشان مفید نیست».
🔑مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی بهجت قدسسره
#مشاوره_طلبگی
#کلام_اسلامی
#فلسفه_فلسفه_اسلامی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab 👈
🌹لینک گروه "گعده علمی کشکول ناب"👇
https://eitaa.com/joinchat/1827012898C6d073dc82a
این گروه فقط جهت تبادلات علمی و گفتگو علمی تاسیس شده.
کتاب احادیث و روایات اسلامی در شعر پارسی.pdf
3.63M
📚 #کتاب احادیث و روایات اسلامی در شعر پارسی از آغاز تا پایان قرن ششم هجری
✍ دکتر اسحاق طغیانی
🌐 دانلود از سایت ناشر
#شعر
#علوم_حدیث
🔹کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
⚠️🚨اجرای سیاستهای لیبرالی در ایران از دهه هفتاد تا حالا!
🔻احسان فرزانه با نقد سیاستهای لیبرالی گفت:
از ابتدای دهه ۷۰ اقتصاد ایران چهار نعل به سمت سرمایهداری پیش رفت؛ الان در ایران فقط ۱۳ درصد مدارس دولتی هستند که در مقایسه با نئولیبرالترین کشورها هم وضع بدتری داریم! از بین ۵۰ بانک، ۸ بانک دولتی است و در ۲۰ سال گذشته در تهران یک بیمارستان دولتی ساخته نشده است، در حالی که بیمارستانهای خصوصی به صورت قارچگونه رشد کردهاند...
💠ادامه👇
https://iqna.ir/00Gsdp
پ.ن: رییس جمهوری می خواهیم که اینها رو متوجه باشه و الا اونی که دم از کارنامه میزنه در عمل خیلی فرقی با قبلی ها نداره و همین راهو ادامه میده! چون فهم این مسائل نیاز به هم اندیشی با اساتید داره ، پل ساختن تونل ساختن ، کار شهردار و وزیر راهه نه رییس جمهور! رییس جمهور باید این مباحث اساسی اقتصادی و سیاسی رو متوجه بشه...
#نئولیبرالیسم
#عدالت_اسلامی
#اقتصاد_اسلامی
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
💠 @kashkolenab