1-وقتی روشنفکران وارث انقلاب می شوند.pdf
634.5K
📕 #مقاله "وقتی روشنفکران وارث انقلاب می شوند"
✍شهید #آوینی
بخشی از پیش بینی ها و هشدارهای شهید آوینی در مورد تاثیرات منفی جریان غربگرا در انقلاب اسلامی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
🎤آیت الله حسین #مظاهری :
...من تقاضا دارم که این تسبیحات حضرت زهرا را بعد از نمازها داشته باشید. هم توسل به حضرت زهراست و هم ثواب دنیا و از دنیا بالاتر را دارد و علاوه بر اینها به تجربه اثبات شده که عمر را پربرکت میکند، به تجربه اثبات شده که رفع گرفتاریها میکند، به تجربه اثبات شده که رفع غم و غصه و دلهره و نگرانی و اضطراب خاطر میکند، و به تجربه اثبات شده که از چیزهایی که عاقبت انسان و وابستههای انسان را به خیر میکند، این تسبیحات حضرت زهرا «سلاماللهعلیها» است.
بنابراین نماز، تعقیب میخواهد. خدا رحمت کند حاج میرزا علی هستهای، (و به قول آقای فلسفی، استادالاساتید را.) ایشان خیلی بالا بود. بچهها آن وقتها یک ورق دنبالهداری درست میکردند و به این به هوا میرفت و هرچه نخش زیادتر بود بیشتر به هوا میرفت. ایشان برای فهم عوام مثال میزدند و میگفتند تعقیب مثل دنبالهی ملاکاغذی است و اگر نباشد، کاغذ بالا نمیرود، اگر تعقیب هم نباشد، نماز مقبول نیست. این فرمایش ایشان روایت دارد، اما برای اینکه به عوام مردم بفهماند، این مثال را میزد و اینکه از چیزهایی که نماز را قبول میکند، تسبیحات حضرت زهرا «سلاماللهعلیها» است.
📸مرحوم آیت الله میرزا علی هسته ای (از منبریهای مجتهد دوره پهلوی)
🌐 منبع
#خاطرات_علما
#درس_اخلاق
🌹کشکول ناب حوزوی👇
🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📕 #مقاله "وقتی روشنفکران وارث انقلاب می شوند" ✍شهید #آوینی بخشی از پیش بینی ها و هشدارهای شهید آوی
✍شهید #آوینی :
براي جلوگيري از غلبه ليبراليسم بايد با اين تفكر مبارزه كرد كه "ما بايد آنگونه حركت كنيم كه پسند دنيای امروز و مجامع بينالمللی است"
منبع: بخشی از مقاله وقتی روشنفکران وارث انقلاب می شوند
بسط این سخن شهید آوینی را در کتاب حلزون های خانه بدوش و کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب بخوانید
#مدرنیته_و_تاثیرات_آن
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
آیا به این تعداد مجتهد نیاز است؟ مگر چند مرجع تقلید می خواهیم؟.mp3
653.4K
⁉️آیا به این همه تعداد مجتهد نیازه؟! اجتهاد به چه درد میخوره؟
🎤استاد #ملک_زاده
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
💥 سامانه جستجوگر حدیثی «میزان »
🔍 جستجوی سریع و آسان در بین ۱۰۰ هزار #حدیث
📚 در۱۵۰ جلد کتاب از محصولات موسسه دارالحدیث
▫️ امکان جستجوی واژه ای احادیث ،
▫️ دسترسی به احادیث هر یک از معصومان علیهم السلام
▫️ آدرس هر حدیث به همراه پاورقی منبع اصلی👇
🌐 http://mizan.hadith.net/
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
📚کتاب «روشهای نوین تولید مثل انسان» در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی به چاپ رسید.
🔻از حكمتهاي خداوند در زمینه ازدواج، تداوم و بقاي اجتماع انسانی و بنیان خانواده است؛ اميد به بقا و ادامه نسل براي انسانها، امری فطري و در حقيقت، يك نوع كمال براي آدمی به شمار میآید.
🔸مع الوصف، در دنیای کنونی، ناباروری مسئلهای شایع و نگران کننده برای زوجین تلقی شده و از این رو، یکی از موضوعاتی که امروزه، مورد توجه و ابتلای برخی از آنان قرار گرفته و سؤالات فراوانی را برانگیخته «تلقیح مصنوعی» است. این موضوع، اگر چه بحثی نو پیداست، ولی، ارتباط آن، با سایر مسائل فقهیـ حقوقی، و ربط وثیقش با مباحث پزشکی، اقتضای پیدایش جستاری کامل را، فرا روی پژوهشگران قرار داده است.
🛍علاقهمندان جهت خرید هر یک از محصولات، میتوانند از طریق فروشگاه مجازی به آدرس www.mozooshenasi.ir/shop اقدام فرمایند.
#نوآوری_ها
#فقه_تمدنی
#فقه_پزشکی
🌹کشکول ناب حوزوی👇
🌸 @kashkolenab
نگاهی به منهج فقهی مقدس اردبیلی - استاد آیت الله اشرفی شاهرودی[1].mp3
39.93M
🔺 نگاهی به منهج فقهی مقدّس اردبیلی
🎤ارائه: استاد آیت الله #اشرفی_شاهرودی
🔹مرکز تحقیقات اسلامی مشهد
#روش_شناسی_اجتهاد
🌹کشکول ناب حوزوی👇
🌸 @kashkolenab
📚کتاب طراحی نظام جامع حمایت خانواده
✍حجت الاسلام دکتر فرج الله هدایت نیا
@DrHedayatnia
🗃ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
📆تاریخ انتشار : فروردین ۱۴۰۰
📄تعداد صفحات : ۳۲۳
#نوآوری_ها
#فقه_تمدنی
#فقه_و_حقوق_اسلامی
🌹کشکول ناب حوزوی👇
🌸 @kashkolenab
💥خاطره ای عجیب از رفتار علامه با مخالفش
استاد حسن رمضانی نقل می کردند که یکی از آقایان تفکیکی مشربِ مشهد (که مخالف عرفان بود) برای من نقل کرد و گفت: من زمانی رانندۀ #علامه_طباطبایی (ره) بودم و ایشان را از مشهد به زُشک می بردم.
زُشک یکی از ییلاقات اطراف مشهد است و یکی از شاگردان علاّمه، یعنی حضرت آیتالله آقا #عزالدین_زنجانی (ره) در آنجا باغی را اجاره کرده بود و تابستان را در آنجا به سر می برد و از آن رو که علاّمه به ایشان ارادت داشت، از آن آقا که با آقا عزالدین رابطۀ نزدیکی داشت، خواسته بودند که ایشان را برای دیدن آقا عزالدین به زُشک ببرد.
آن آقا میگفت: من در میان راه به علاّمه گفتم: آقا! آیا شما من را اهل نجات می دانید؟
علاّمه فرمودند: «شما که اهل ولایت هستید، اگر اهل نجات نباشید پس چه کسی اهل نجات است؟!» (این، ادب علامه بود.)
بعد آن آقای مخالف عرفان گفت: من متقابلاً به علاّمه گفتم: أمّا من، شما را به خاطر گرایش های فلسفی و عرفانی که دارید، اهل نجات نمی دانم!!!
استاد رمضانی می گفت با تعجب به آن آقا گفتم: علاّمه در برابر سخن شما چه واکنشی از خود نشان داد؟!
آن آقا گفت: فقط سکوت! فقط سکوت!
استاد رمضانی می گفت: اینجا بود که من برای مظلومیّت حضرت علاّمه به شدّت متاثّر شده و اشک ریختم!
📚کتاب #عرفان علامه طباطبایی
#خاطرات_علما
✅کشکول ناب حوزوی🔻
💠 @kashkolenab
💥رفتار مرحوم سيد عبدالله جزائرى با نادرشاه
✍آیت الله #شبیری_زنجانی :
.
🔻يكى از مطالبى كه از مرحوم حاج ميرزا فخرالدين جزايرى شنيدم، اين بود كه نادرشاه در جلسهای مسأله تقريب را به همان صورتى كه خودش قائل بود، مطرح كرد. وی اصرار داشت ايران در اصول، سنّى باشد و در فروع، مطابق مذهب اهلبیت عليهم السلام عمل كنند
.. میرزا عبدالحسین صدر الصدور مخالفت كرد. نادر دستور داد كه در همانجا او را خفه كنند! اين جلسه سپرى شد و جلسه دومى تشكيل شد.
🔸در اين جلسه سيد عبدالله جزايرى، فرزند سيد نورالدين پسر سيد نعمة الله جزايرى (محدث معروف)، حاضر بود. مىگفتند كه سيد عبدالله بر جدّش ترجيح داشت و او را شيخ بهايى عصر میگفتند. او آدم فوقالعادهای بود
.
🔹نادرشاه در آن جلسه مسأله تقريب را مطرح كرد. سيد عبدالله مخالفت كرد. نادر گفت: مگر قضيه صدر الصدور به گوش شما نرسيده است؟
سيد عبدالله گفت: من صدر الصدور نيستم. اگر تعقيب كنى، به زمين امر مى كنم كه تو را ببلعد! .
وقتى سيد عبدالله اين جمله را مى گويد، نادر وحشت مى كند و ميرزا مهدى خان، منشى نادر، به نادر مىگويد: «آقا، اينها اجاقاند (يعنى مستجابالدعوهاند) و...». نادر كوتاه آمد و ظاهراً به سيد عبدالله خلعت داد.
🔸همینکه سيد عبدالله جرأت كرد در مقابل نادرشاه چنين جمله اى بر زبان بياورد، كرامت بود؛ ولو هيچ كارى از دستش برنیاید.
📚جرعهای از دریا، ج2، ص327
#تراجم_علما
✅کشکول ناب حوزوی🔻
💠 @kashkolenab
رابطه و نسبت عدالت و پیشرفت در دولت اسلامی.pdf
372.1K
📕 #مقاله رابطه و نسبت عدالت و پیشرفت در دولت اسلامی
🔖درجه علمی: علمی-پژوهشی (حوزوی)
✍علیرضا صدرا
🗃منبع: فصلنامه معرفت سیاسی سال دوم بهار و تابستان 1389 شماره 1
💧چکیده💧
«عدالت» و «پیشرفت» در دو رویکرد متعارض سوسیالیستی-کمونیستی و لیبرالیستی-کاپیتالیستی، قابل جمع نیستند. اما در رویکرد دو ساحتی توحیدی و متعالی اسلام، به ویژه رهیافت راهبردی ولایی شیعی، نه تنها قابل جمع، بلکه لازم، ملزم و مکمل و هم افزا میباشند و به اصطلاح دارای تاثیر و تاثر متقابل، متزاید یا متکاملند. در حالی که، در رویکرد مدرنیستی، اساساً با تقلیل و حتی تحریف این دو پدیده، به عدالت و توسعه مادی و اقتصادی یعنی؛ عدالت سوسیالیستی و توسعه کاپیتالیستی، متعارض غیر قابل جمع نمیدانند. در رویکرد توحیدی، دو ساحتی متعادل و متعالی پیشرفت اعم از:توسعه اقتصادی، توسعه، فرهنگی، معنوی و اخلاقی بوده و #عدالت اعم از عدالت اقتصادی، سیاسی و بلکه عدالت فرهنگی میباشد و جهت توسعه اقتصادی معطوف به تعالی فرهنگی، معنوی و اخلاقی میباشد. بنابراین، توسعه اقتصادی، بدون عدالت، حتی اگر هم ممکن باشد، جامع نبوده و پایدار نخواهد بود. این مقاله به واکاوی رابطه و نسبت میان گفتمان متعالی، عدالت و پیشرفت در نظریه، نظام سیاسی و دولت اسلامی، میپردازد.
#عدالت_اسلامی
#عدالتخواهی
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
💥وقتی آیت الله #مرعشی_نجفی کارگر می شود!
آیتالله العظمی مرعشی نجفی میفرمودند: ایامی که در نجف اشرف مشغول تحصیل علوم دینی بودم، بیشتر اوقات پول به من نمیرسید ، از طرفی در طول روز به تحصیل معارف و علوم حوزوی میپرداختم، وقت کار کردن در روز را نداشتم، از شدت احتیاج و سختی معاش مجبور بودم خواب و استراحت خود را تعطیل کنم و شبها در کارخانه برنج کوبی پدر مرحوم نصرالله خلخالی کار کنم و با مزدی که از کار در کارخانه میگرفتم امرار معاش کنم و روزها به خواندن درس و تحصیل ادامه دهم، اما هیچوقت به هیچ کسی اظهار حاجت نمیکردم جز خداوند تبارک و تعالی و توسل به خاندان عصمت و طهارت علیهمالسلام.
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
📚 #معرفی_کتاب اسلام و آسیبهای اجتماعی
همراه به مطالعه موردی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و تشویش افکار عمومی
🎤درس گفتارهایی از حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی
📄تعداد صفحات: 232صفحه
🗃ناشر: انتشارات دانشگاه شاهد172
این کتاب که دارای برخی ایده ها و نظرات نو در مبحث آسیب های اجتماعی است از ده بخش و یک ضمیمه به شرح زیر تشکیل شده است:
یک. واقعیت آسیب های اجتماعی در ایران
دو. جامعه از دیدگاه اسلام
سه. مؤلفه های جامعه اسلامی مطلوب
چهار. ریشه یابی آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی
پنج. تعالیم اسلامی و خشکاندن ریشه آسیب های اجتماعی
شش. قانون و تربیت اجتماعی و نقش کلیدی آن در مواجهه با آسیب های اجتماعی
هفت. اعتیاد به مواد مخدر و نحوه مواجهه با آن
هشت. طلاق و نحوه مواجهه با آن
نه. حاشیه نشینی و نحوه مواجهه با آن
ده. تشویش افکار عمومی در فضای مجازی و نحوه مواجهه با آن
ضمیمه: ضرورت و منطق مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی
http://gholami.sccsr.ac.ir/2047-2
#فقه_تمدنی
#عدالت_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
✅کشکول ناب حوزوی🔻
💠 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطره ی آیت الله حسن منفرد (از علمای تهران) از استادش
#خاطرات_علما
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
40.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥لعن ابن سینا توسط یک شیخ کم سواد مدعی! و واکنش جالب شیخ الرئیس به سخنان او
✂️بخشی از سریال #ابن_سینا
#تکفیر
#نقد_حوزه
#تراجم_علما
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓اگر شهید آیت الله حاج اقا نورالله اصفهانی امروز زنده بودند و میخواستند با مردم صحبت کنند مهمترین توصیه شان چه بود ؟
🎤پاسخ دکتر نجفی :
مهمترین توصیه شان عمل به اقتصاد مقاومتی در برابر زیاده خواهی غربی ها بود و خوشحال می شدند که نظام اسلامی امروز این سیاست را سرلوحه حرکت خودش قرار داده است و نگران و متاسف می شدند برای دولت و مسئولینی که علیرغم این شعار، در عمل اعتقادی به اجرای واقعی آن ندارند۰
#سیره_علما
#اقتصاد_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💥از دانش آموزان انسان های قالبی و ابزاری نسازیم...
✍آیت الله دکتر شهید #بهشتی:
🔸اى معلم با ايمان آگاه و آزاد! به عنوان يك دوست و همفكر و همراهت خواهش مىكنم، شما را به خدا در اين كلاسها يك مشت انساننماىِ قالبىِ خاك بر سر نسازيد. انسان بسازيد، نه يك مشت انساننماى قالبى ابزارى!...
#نظام_آموزشی_فرسوده
#کنکور
📚 نقش آزادی در تربیت کودکان. ص۱۵۹
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
🔺خاطرات استاد مهدی #محقق از استاد شهید #مطهری
🔹شاید به مدت بیست سال بود که به صورت هفتگی در یک جلسهای به صورت منظم شهید مطهری را میدیدم. پس از آن در دانشگاه تهران در جلسات شوراها با هم بودیم و اگر در وزارت علوم هم جلساتی تشکیل میشد و من نماینده دانشکده ادبیات بودم، ایشان نماینده دانشکده الهیات بودند .در آنجا نیز همدیگر را میدیدیم.
🔸اما ۲۰ سالی که هر هفته ایشان را ملاقات میکردم، جلساتی بود که روزهای چهارشنبه تشکیل میشد و از ناهار تا چهار و پنج بعد از ظهر با هم در آن جلسه بودیم. این جلسات از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۷ ادامه داشت، جلسه دوستانهای بود در مدرسه سپهسالار که الان مدرسه شهید مطهری خوانده میشود. یک مستوفی داشت به نام احمد راد که حسابهای مالی مدرسه را انجام میداد. او از فرهنگیان متشخص و متدین بود و رئیس فرهنگ شهرستانها بود. یادم است وقتی من لیسانس را گرفتم و در همان زمان شهید بهشتی نیز لیسانس گرفت، به آقای احمد راد مراجعه کردیم تا ما را به شهرستانی بفرستند. ایشان پیشنهاد کرد به شاهرود بروید و من گفتم فقط میخواهم به قم بروم. ایشان گفت: «دیر آمدهای؛ ما دیروز قم را به آقای بهشتی دادیم.» این باعث شد که من دیگر به شهرستانها نروم. میخواستم در مرکزی باشم تا علمم را افزایش دهم یا آنکه بتوانم دکتری را ادامه دهم. آن زمان دانشکده الهیات دوره دکتری نداشت و همین باعث شد در تهران بمانم و لیسانس دومی بگیرم تا به دوره دکتری بروم. به رشته ادبیات رفتم، هر چند که بعدا دوره دکتری الهیات هم باز شد و من گذراندم اما بیست سالی که چهارشنبهها خدمت مرحوم مطهری بودیم در همان مدرسه سپهسالار و در دفتر آقای احمد راد برگزار میشد در تابستان صفای خاصی هم داشت آن محیط. آقای راد چون فرهنگی بودند همکاران فرهنگیشان هم به این جلسه ملحق میشدند؛ از جمله احمد آرام، علیمحمد عامری و از میان افراد مدرسه آقای راشد، مرحوم شیخ کاظم عصار، و حدود ۲۰ نفر میشدند. مرحوم جعفر شهیدی، مرحوم نورانی و مرحوم محیط طباطبایی هم بودند. جلسهای بود که شیخ محمد علی حکیم استاد عرفان، عبدالحسین زرینکوب، مرحوم معین نیز به صورت مرتب میآمدند و جلسه تعطیل نمیشد. مرحوم شهید مطهری هم بودند.
🔹حالا تصور کنید چه مجلس جامعی بود که فقیه داشت، فیلسوف داشت، ادیب داشت و درباره مسائل مختلف بحث میشد. اینکه هر کسی چه دیده، چه خوانده، چه کتابهایی چاپ شده، چه مقالاتی نوشته شده. در حقیقت یک آکادمی محسوب میشد.
🔹مرحوم شهید مطهری از من خواسته بودند اگر برخی از دانشمندان خارجی از تهران بگذرند یا در تهران باشند شهید مطهری را با آنها آشنا کنم و اصرار داشتند با فیلسوفان و اندیشمندان دیگر آشنا شوند. اصرارشان برای این بود که فکرشان توسعه پیدا کند. چند نفر از فیلسوفهای بزرگ را از جمله پرفسور پانیکار فیلسوف بزرگ هندی، به آن مجلس آوردم. دو یا سه مرتبه هم مرحوم پرفسور ایزوتسو را آوردم که مدتی در تهران بود. ده کتاب از ایشان به زبان فارسی چاپ شده است که معرف اولین کتاب ایشان برای چاپ من بودم. یکی از کتابهای ایزوتسو را به آقای احمد آرام دادم تا ترجمه کنند. مرحوم آرام در توصیف این کتاب نوشته بودند این کتاب از یهودیگری و مسیحیگری برکنار است. اول به صورت مقاله چاپ شد و بعد به صورت کتاب. رابطه زبانی خدا با قرآن، کتاب دومی بود که ترجمه شد. مفاهیم دینی و قرآنی در قرآن و چند کتاب دیگر از ایشان نیز چاپ شد.
🔸مرحوم مطهری خیلی علاقهمند بود که ایزوتسو را ببیند. بنابراین ایشان را دعوت کردیم به مدرسه سپهسالار و چند جلسهای با هم بحث کردند. ایزوتسو علاوه بر شهید مطهری، با مرحوم آشیخ حکیمی و جعفر شهیدی و دکتر احمد مهدوی دامغانی نیز گفتوگو کرد. پس از یکی از این جلسات، از ایزتسو نظرش را درباره جلسه پرسیدم و گفت: «این جلسه، معنویترین جلسهای بود که در عمر خودم دیدهام». این به خاطر این بود که با مرحوم شهید مطهری بحثهای طولانی کردند.
#خاطرات_علما
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
💥سخنی عمیق و دقیق از #رهبر انقلاب در مورد اهمیت حل تئوریک فقه های حکومتی و...
#نقد_حوزه
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اولین پخش مستند «دور خدا بچرخ»
🔻مرور پنج مرحله بندگی در شیوهی تربیتی علمای شیعه، همراه با آیتالله محمد باقر تحریری
🎥به کارگردانی برادرم جواد آقای یقموری و تهیهکنندگی احمد شریف زاده
⏰سهشنبه ۱۴ اردیبهشت
حوالی ساعت ۱۷:۲۰
📺شبکه پنج
این مستند تلاش کرده تا یک سیر کلی در مراحل تربیت اخلاقی در مکتب علمای شیعه داشته باشه
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥اولین پخش مستند «دور خدا بچرخ» 🔻مرور پنج مرحله بندگی در شیوهی تربیتی علمای شیعه، همراه با آیتالل
🔻مشاهده و دانلود مستند «دور خدا بچرخ» 👇
https://www.telewebion.com/episode/2566849
📚 #معرفی_کتاب «بررسی فقهی مسأله تلقیح مصنوعی»
✍تقریرات درس خارج استاد #ربانی_بیرجندی
🌐متن کامل خبر👇
https://b2n.ir/r07320
#نوآوری_ها
#فقه_تمدنی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علی(علیهالسلام) در برخورد با تخلف و فساد، خودی و غیرخودی نمیکرد!
🎤 #رهبر انقلاب:
"عدالت بیاغماض و گسترده و بدون هیچ ملاحظه؛ این #عدالت عجیب و غریب که انسان واقعاً از شنیدن موارد این عدالت حیرت میکند."
🔸بلی؛ حضرت امیرالمومنین(ع) در مقابل برادرش عقیل، همانگونه بود که مقابل معاویه و طلحه و زبیر ایستاد. خودی و غیرخودی نمیکرد!
🔹امیرالمومنین علیهالسلام میتوانستند بگویند چرا باید در اجرای عدالت، این چنین کنم و موجب دشمنی کسانی که روزی در جنگها با پیامبر بودهاند و سوابق مبارزاتی دارند، شوم؟ مصلحت مسلمانان در این نیست که وارد جنگ شویم! اما میبینیم که در حکومتداری، ایشان هیچ مصلحتی را بالاتر از اجرای عدالت ندانست! تن به جنگ داخلی داد اما حاضر به باجدادن و سهمدادن به کسانی که جزو اصحاب پیامبر هم بودند نشد!
🔸حالا حکومت "علیدوستان" چگونه باشد؟ حکومت وقتی در دست دوستداران و محبان علی باشد باید تفاوتی با حکومت دیگران داشته باشد یا خیر؟ امروز که حکومت در دست پیروان حضرت علی (ع) است باید تلاش کنیم خصوصیات حکومتی ایشان را پیاده کنیم وگرنه تفاوتی با دیگران نخواهیم داشت ولو ناممان شیعه باشد!
#عدالت_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
هدایت شده از اقتصادنا
💬گفتگوی علمی
🔰ملاحظاتی در #آموزش_اقتصاد در حوزههای علمیه
🎤دکتر هادی امیری (استاد مدعو #دوره_پودمانی_اقتصاد و استادیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان)
✅ریاضیات کم ولی لازم
✅باید تابوی ریاضی برای دانشجوی اقتصاد بشکند
✅برخی مفاهیم ریاضی برای فهم اجتهادی اقتصاد ضروری است
✅دستاوردهای شگرف غرب در آموزش ساده و مفهومی ریاضیات
✅زبان انگلیسی، ابزار ضروری فهم اقتصاد
✅امکان تعلیم کل اقتصاد در شش نیمسال
✅لزوم فراگیری اقتصاد از منابع اصلی این دانش
✅کتاب نظریه احساسات اخلاقی اسمیت را طلبهها باید بخوانند!
✅دانش اقتصاد را باید از رفت و برگشت بین ریشههای اندیشهای و سرشاخهها فراگرفت.
✅حوزه بخش عمومی؛ حوزهای بکر و ضروری برای نظریهپردازی اقتصاد اسلامی
✅لزوم درگیر کردن طلاب با مسئلههای واقعی اقتصادی
🔶🔶مشروح این گفتگو را در نشانی زیر دنبال نمایید:
🌐https://eco.hozehkh.com/29032/
@eghtesadhozehkh
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان