هدایت شده از مدرسه علمیه عباسقلی خان
❖ حوزه علمیه عباسقلی خان شاملو
ـ┇ #اطلاع_رسانی
ـ┇ #هفته_بصیرت
ـ┇ #یوم_الله_9_دی
ـ┇ #جلسات_تربیت_سیاسی
ـ┇ #محمدحسن_قدیری_ابیانه
ـ┇
ـ┇● جهت حضور حداکثری رسانه باشید
ـ┇● 98/10/7(ویژه برادران)
ـ┇
✔️ @abasgholikhan_ir
رهپویان
#طلبه_تراز_انقلاب #برنامه_اجتهاد سبک فشرده ای که آیت الله ملک زاده ارائه داده اند را در این کانال👆
مقدمات و مبانی و مبادی ای که ایشون برای اجتهاد ذکر کرده اند در این برنامه 6ساله ، بر اساس چه منبعی بوده است؟
اگه این سوال رو دارین، از دقیقه 8 به بعد این صوت رو گوش دهید.👇
#طلبه_تراز_انقلاب
#تحول_صحیح_حوزه ضرورت امروز
وقتی با برخی درمورد "چند کار همزمان در حوزه" صحبت میکنی میگن
اقا چه خبره، همین درسای حوزه رو قبول شیم کلی حرفه، کی میتونه هم اینا رو بخونه، به شروح مهم نگاه کنه ، در درس هایی که استاد خوب نداره صوت اساتید برتر رو گوش کنه، از طرفی #کارفرهنگی و تبلیغی کنه، مگه میشه؟؟!
در جواب شون همینقدر میشه گفت خودشون رو دست کم نگیرن،
امثال استاد رحیم پور ازغدی میگن ما انجام دادیم و شد.
خدایی که از ما میخواد در این زمانه پر مشغله از همه بهتر باشیم، فکر ایناشم کرده، خودش کمک مون میکنه .
... وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا
...ﻭ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺗﻮﻛﻞ ﻛﻨﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ ، [ ﻭ ]ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ] ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .(٣ الطلاق)
#دل_نشانه
هدایت شده از طلبگی تا اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بودجه کل حوزه های علمیه سراسر کشور با حدود 124 هزار #طلبه در سال چقدر است؟
بودجه دانشگاه تهران با حدود ۹ هزار دانشجو چقدر است؟
بدانیم و روشنگری کنیم...
پ ن: دولت #سالوس #بزدل بدونه، در، همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه...
@talabegitaejtehad
.
#گزارش_جلسه
◀️ امروز در مدرسه عباسقلی خان مشهد با #دکترقدیری_ابیانه جلسه داشتیم
ایشون سفیر ایران در استرالیا و مکزیک بودند، شخصیتی اند که ضمن فعالیت های سیاسی خود، افراد زیادی رو مسلمان کرده اند از جمله شهید ادواردو آنیلی.
◀️موضوع جلسه: #عوامل_فتنه و #راههای_پیشگیری
◀️تاریخ : 7-10-98
◀️بنده #صوت جلسه رو با کسب اجازه از خودشان برش زدم و این #9صوت رو در کانال رهپویان قرار میدهم، امیدوارم جهت روشنگری خودمون و هم گروهی هامون در شبکه های اجتماعی مفید واقع شود.
◀️ضمنا ایشون #تالیفات خوبی در زمینه اقتصاد و درآمدهای نفتی و مسیحیت و زن در اسلام و.. دارند که در سایت شون قابل دانلود است👇
http://ghadiri.ir/page/%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
--------------------------------------------
#مناسبتی روز بصیرت
رهپویان کانالی برای طلاب
🆔 @rahpoian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سهم هر ایرانی از 96 هزار میلیارد تومن #صادرات_نفت و گاز و میعانات گازی کشور، در ماه چقدر میشود؟
❓سهم هر ایرانی از کل #بودجه_عمومی دولت ( نفت و گاز و مالیات و گمرک و...) چقدر میشود؟
❓سهم هر ایرانی از مجموع اختلاسهای 40 ساله انقلاب چقدر میشود؟
❓عامل دلخوری مردم از شرایط اقتصادی کنونی چیست؟
#پاسخ رو بشنویم از دکتر قدیری ، دکترای مدیریت استراتژیک ، سفیر اسبق ایران (حدود 20 دقیقه)
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
#صوت1 از 9
#دکترقدیری (استراتژیست)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓مجموع کمک های ایران به کشورهای همسایه در 7 سال گذشته چقدر بوده است؟
❓اثر این کمک ها چه بوده است؟
#پاسخ رو بشنویم از دکتر قدیری ، دکترای مدیریت استراتژیک ، سفیر اسبق ایران (3 دقیقه)
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
#صوت2 از 9
#دکترقدیری (استراتژیست)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓بزرگترین سرمایه دولت چیست؟
❓مسئولیت اشتغال دانشجوها با کیست؟
❓خصوصی سازی را چگونه ارزیابی می کنید؟
#پاسخ رو بشنویم از دکتر قدیری ، دکترای مدیریت استراتژیک ، سفیر اسبق ایران (3 دقیقه)
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
#صوت4 از 9
#دکترقدیری (استراتژیست)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ما نسبت به دولت مطالبه گری داشته باشیم یا نه؟
❓مسئولیت دولت در قبال مسکن و اشتغال چیست؟
#پاسخ رو بشنویم از دکتر قدیری ، دکترای مدیریت استراتژیک ، سفیر اسبق ایران (2 دقیقه)
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
#صوت5 از 9
#دکترقدیری (استراتژیست)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓نقش مدیریت در بهبود وضع اقتصادی چیست؟
❓جایگاه خصوصی سازی را چگونه ارزیابی می کنید؟
❓گران کردن بنزین به نفع کاخ نشینان است یا کوخ نشینان؟
#پاسخ رو بشنویم از دکتر قدیری ، دکترای مدیریت استراتژیک ، سفیر اسبق ایران (9 دقیقه)
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
#صوت6 از 9
#دکترقدیری (استراتژیست)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓نقش ما در تعیین وضعیت اقتصادی کشور چگونه است؟
❓اشکال مشکلات اقتصادی در کجاست؟
#پاسخ رو بشنویم از دکتر قدیری ، دکترای مدیریت استراتژیک ، سفیر اسبق ایران (3 دقیقه)
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
#صوت7 از 9
#دکترقدیری (استراتژیست)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓مسئولیت ما در حل مشکلات اقتصادی کشور چیست؟
❓نگاه درست به وضعیت اقتصادی چگونه بدست می آید؟
#پاسخ رو بشنویم از دکتر قدیری ، دکترای مدیریت استراتژیک ، سفیر اسبق ایران (2 دقیقه)
◀️جهت دنبال کردن ایشون در ایتا و تلگرام 👈 @ghadiri1404
#صوت9 از 9
#دکترقدیری (استراتژیست)
﷽
صفحه #میانبر :
با لمس هشتک موردنظر، به راحتی به مطالب ذیل آن دسترسی خواهید داشت.
🔵 موضوعات غالب :
◀️ #حدیث
◀️ #رجال
◀️ #اصول_فقه
◀️ #فقه امامیه
◀️ #ظرفیت_فقه
◀️ #هدف_اجتهاد
◀️ #برنامه_اجتهاد
◀️ #الگوریتم_اجتهاد
◀️ #روش_شناسی_اجتهاد
◀️ #فلسفه
◀️ #ضرورت_فلسفه
◀️ #برنامه_حکمت
◀️ #برنامه_تفسیر
◀️ #مبانی_معرفتی
◀️ #اجتهاد_در_معارف
◀️ #نکات_معارفی
◀️ #تفسیر_قرآن
◀️ #نهایه_الحکمه
◀️ #معامله_باخدا
◀️ #بیانات_رهبری
◀️ #فقه_حکومتی
◀️ #فقه_تمدن_ساز
◀️ #تحول_صحیح_حوزه
◀️ #اجتماعی
◀️ #پندبزرگان
◀️ #نکات_تربیتی
◀️ #نکات_تبلیغی
◀️ #احکام_خاص
◀️ #افزایش_جمعیت
◀️ #افزایش_نسل_پاک
◀️ #مهم
◀️ #معرفی_محقق
◀️ #معرفی_مقاله
◀️ #معرفی_دوره
◀️ #معرفی_استاد
◀️ #معرفی_کانال
◀️ #معرفی_سایت
◀️ #معرفی_نرم_افزار
◀️ #معرفی_کتاب
◀️ #معرفی_شخصیتها
◀️ #نظریه_پردازی اسلامی
◀️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
◀️ #حکمت_عملی
◀️ #علوم_انسانی_اسلامی
◀️ #علم_دینی
◀️ #ادراکات_اعتباری
◀️ #فابک : آموزش فلسفه اسلامی برای کودکان
◀️ #امتداد_تراث
◀️ #فلسفه_تحلیلی
#علوم_شناختی
◀️ #زبان_شناسی شناختی
◀️ #هرمنوتیک
◀️ #نظریه_روح_معنا
🔵 موضوعات غیر غالب :
◀️ #مهارتهای_زندگی
◀️ #سبک_زندگی
◀️ #تربیت
◀️ #معرفی_موسسه
◀️ #معرفی_مجتمع
◀️ #معرفی_جزوه
◀️ #معرفی_اهل_توحید
◀️ #نکات_آموزشی
◀️ #تخصص_گرایی
◀️ #ارزشیابی_علمی
◀️ #آموزشی
◀️ #نکات_ادبی
◀️ #نکات_پژوهشی
◀️ #معرفی_پژوهشگاه
◀️ #معرفی_اشخاص
◀️ #معرفی_کلاس
◀️ #درس_گفتار
◀️ #معرفی_مرکز علمی طلاب
◀️ #پرسش_و_پاسخ
◀️ #سیرمطالعاتی
◀️ #طلبه_تراز_انقلاب
◀️ #تمدن_نوین_اسلامی
◀️ #اسلام_ناب
◀️ #وحدت_اسلامی
◀️ #جنگ_نرم
◀️ #تولید_علم
◀️ #هرمنوتیک #معرفت_شناسی
◀️#فلسفه_و_فیزیک #فلسفه_علم
◀️ #ضرورت_عربی_معاصر
◀️ #فضای_حقیقی2 (مجازی)
◀️ #تربیت_نیرو
◀️ #شناخت_ادیان
◀️ #تبلیغ_بین_الملل
◀️ #جهاد_تبلیغی
◀️ #درخواست_همکاری
◀️ #دلنوشته
◀️ #مناسبت
◀️ #حقوق
رهپویان کانالی برای طلاب
🆔 @rahpoian
مولف کتاب صعود چهل ساله امروز در جلسه ای که در مدرسه عباسقلی خان مشهد داشتند فرمودند:
یکی از اعضای شرکت های هرمی رو دستگیر کرده بودند، گفته بود من از هر صد پیامکی که بطور رندم به شماره های ناشناس میفرستم، هشتاد نفر جذب میکنم، از او پرسیده بودند چطوری؟
گفته بود برای هر پیامک #یکهفته فکر میکنم تا متن خوبی دربیاد.
نکته کلام ایشون رو گرفتید، خواستند بگویند در انتخاب جملات سخنرانی هامون قبلش فکر کنیم، در نحوه ی ورود به بحث و...
عرض بنده هم مربوط به همین #دقت بود ، دقت در پیام ها و پست هایی که در #فضای_حقیقی2 میفرستیم.
دی ماه 1398
#نکات_تبلیغی
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسین عباسی نژاد
رئیس محترم دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
سلام علیکم
در گفت و گو با خبرگزاری دولت(ایرنا) فرمودهاید "به عنوان اقتصاددان باید واقعیت را به جامعه بگویم و آن این است که اگر ما عضو FATF نشویم، شرایط اقتصادی کشور بسیار دشوار و مشکلات افزایش مییابد."
استفاده غلط جنابعالی از لفظ "عضویت" برای آنچه میان ما و FATF در جریان است، در حالی که به هیچ وجه عضویتی در کار نیست و بحث صرفا بر سر اجرای تصمیمات FATF توسط ایران است، سوالاتی را به ذهن متبادر میکند؛
از سال ۱۳۶۸ که FATF تاسیس شده است، حضرتعالی و همکارانتان در دانشکدههای اقتصاد کشور کدام تحقیقات را روی ماهیت و کارکرد این نهاد انجام دادهاید؟ چند پایان نامه و مقاله علمی درباره FATF منتشر کردهاید؟ چند واحد درسی درباره آن تدریس کردهاید؟
آیا خطای حضرتعالی به عنوان یک شخصیت علمی-که قاعدتا باید دقیق سخن بگوید- در بیان صحیح آنچه میان ما و FATF در جریان است، ناشی از پاسخ " تحقیقا هیچ" به پرسشهای فوق نیست؟
به استحضارتان میرسانم که این ایام مشخصا بحث بر سر دو کنوانسیون CFT و پالرمو است، نه حتی اجرای توصیههای FATF. از ۴۱ بند برنامه اقدام FATF، سی و نه بند دیگر در حیطه اختیار دولت بوده و محل بحث این ایام نیست. درباره این کنوانسیونها چقدر کار علمی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران انجام شده است؟ آیا اساسا موضوعات این کنوانسیونها و ارتباط آنها به FATF یک بار موضوع تدریس و تحقیقی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده است که اینگونه از آثار "عضو نشدن در FATF" سخن میگویید و به کمک یک جریان سیاسی آمدهاید؟
هدف اینجانب، سرزنش شما نیست. هدف، ارسال این پیام به جامعه است که چقدر دانشگاه ما با مسائل کشور بیگانه است و در عین حال، چقدر سیاسیکاری در جامعه دانشگاهی ما رواج دارد که عنوان "ریاست دانشکده اقتصاد" دانشگاه مادر کشور، اینگونه به ابتذال سیاسی کشیده شده و خرج یک هدف ناصواب سیاسی میشود.
و من الله التوفیق
سید یاسر جبرائیلی
پژوهشگر اقتصاد سیاسی
@syjebraily
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
🔰بررسی ساختار و اهداف فقه حکومتی با نگاهی تحلیلی، عقلانی و کلاننگر
🔻 استاد ابوالقاسم مقیمی حاجی در درسگفتار «اصول فقه با رویکرد فقه حکومتی نظاممند»؛
❇️ تا از فلسفه اصول فقه حکومتی بحث نکنیم، نمیتوانیم دست به طراحی آن بزنیم.
❇️ در ورود بحث به فلسفه هر دانش گاهی نگاه پیشینی و گاهی پسینی است.
❇️ نگاه پسینی: علمی مانند فلسفه یا فقه تشکیل شده و ما آن را دوباره تحلیل میکنیم و به آن با نگاه کلی عقلانی مینگریم.
❇️ نگاه پیشینی: با توجه به چیستی، چرایی و چگونگی علمی را طراحی کنیم و به آن ساختار و هویت ببخشیم و آن علم را از آنچه مانند آن است تمایز دهیم تا از این طریق به نحو صحیح و هدفمند وارد آن علم شویم.
❇️ امروزه مدل مرسوم طراحی رشتهها در مباحث آکادمیک به نحو پیشینی است.
🔻 فلسفه به دو صورت به کار میرود؛
🔹 الف) مطلق: دانش پژوهشهای عقلانی در رابطه با احکام کلی و عوارض ذاتی موجود بما هو موجود.
🔹 ب) مضاف: دانش مطالعه فرانگر با رویکرد تحلیلی، نقدی و عقلانی در رابطه با احوال و احکام کلی مضافالیه خودش.
❇️ رئوس ثمانیه، مبادی تصوریه و تصدیقیه و برخی از مباحثی که در بدنه علم اصول است، بخشی از مباحث فلسفه علم اصول را تشکیل میدهد.
❇️ در پرداختن به فلسفه اصول فقه با رویکرد فقه حکومتی باید مسائل مختلفی نظیر چیستی و تعریف، ماهیت، ضرورت، تاریخچه، جایگاه، فایده، مبادی تصوری، اقتضائات، منابع، ساختار و اهداف در باب فقه حکومتی با نگاهی تحلیلی، عقلانی و کلاننگر بررسی شود.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#درس_گفتار
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
مردعرصه علم و دین. گلشنی.pdf
591.4K
❇️ زندگی نامه استاد مهدی #گلشنی از نظریه پردازان #علم_دینی و بررسی آثار ایشون.
(چه اشکال دارد مثل شیخ الرئیس مسلط به طبیعیات عصر خود باشیم + پاسخ آنها را با زبان خودشان بدهیم)
#معرفی_کتاب و استاد
#تولید_علم
#تمدن_نوین_اسلامی
رهپویان کانالی برای طلاب
🆔 @rahpoian
💎 کسیکه فقط در فلسفه مجتهدست و کسیکه فقط در فقه مجتهدست، مشکل جدی دارد و همیشه درگیر است.
⭕️ لزوم کسب اجتهاد مطلق در فقه و فلسفه (توأمان)
مضمون بیانی از آیت الله جوادی آملی درجمع اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی قم
برگرفته از کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
#طلبه_تراز_انقلاب
#برنامه_اجتهاد
#معرفی_کانال
رهپویان کانالی برای طلاب
🆔 @rahpoian
62610-متن مقاله به فرمت PDF-343980-1-10-20191216.pdf
644.2K
✍مقاله جدید استاد واسطی
✅روششناسی #اجتهاد_تمدنی
مقاله ایشون ناظر به ادبیات فقاهت تمدنی (مباحث آیت الله علیدوست و استاد مبلغی)، علم دینی ، نگرش سیستمی به دین و آنچه در فقه جواهری آمده است می باشد.
برگرفته از کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
#تولید_علم
#علم_دینی
#روش_شناسی_اجتهاد تمدنی
#فقه_تمدن_ساز
#تمدن_نوین_اسلامی
#معرفی_مقاله مهم
#معرفی_کانال فقه نظام ساز
🆔 @rahpoian
🔺در حالی که ما تو ایران #نهم_دی رو پشت سر گذاشتیم ، مردم عراق دارن #سیزده_آبان رو رقم میزنن✌️
تسخیر لانه جاسوسی عراق
فاصبر إنّ العاقبة للمتقین
پس صبر کن ، همانا عاقبت به نفع متقین است (49 هود)
#خبر
🆔 @rahpoian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
نظر شهید مطهری درمورد #علم_دینی با بیان خاطره کوتاهی توسط دکتر گلشنی از ایشان.
#تولید_علم
#تمدن_نوین_اسلامی
🆔 @rahpoian
هدایت شده از فقه نظام ساز
MFH_Volume 6_Issue 1_Pages 199-217.pdf
501.8K
🔆 روش کشف اسباب صدور حدیث
✍استاد عبدالحمید #واسطی
#الگوریتم_اجتهاد
🌐کانال فقه نظام ساز
🆔 @feghheumanism
خبر شهادت سردار سلیمانی را سپاه پاسداران تایید کرد. در فرودگاه بغداد به وسیله بالگردهای آمریکایی ...
فرج امام عصر و شادی روح این شهید بزرگوار صلوات
همه ی خود را دادی
دستت اما حکایتی دارد
رحم الله عمی العباس.
#انتقام_شدید
#راهت_ادامه_دارد
🆔 @rahpoian