eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
💥انتشار عکس و خبر سیدمحمد خاتمی در شماره دیروز پنجشنبه روزنامه اطلاعات!!! تنها چیزی که نزد مطبوعات اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان اعتبار و حرمت ندارد، است! کسانی که احترام قانون را پاس ندارند، موجودات خطرناکی اند.... @rozaneebefarda
درنگی در آثار مخرب پدیده شوم نمامی در حوزه قم(۲) 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📸در روزهای اخیر و بعد از آتش افروزی رسانه‌ای پردامنه معاندین، دو تن از مسئولین عالی نظام؛ آیات و با صمیمیتی خاص در یک قاب حاضر شدند. خبری مسرت‌بخش برای عموم دلسوزان نظام، خصوصا که صدالبته تحیر و عصبانیت را بدنبال داشت! ◀️با فروکش کردن آتش فتنه اخیر فضا برای تحلیل ماوقع و اهداف افراد و جریان‌های مرموز ذی‌نفع فراهم است و در این زمینه ذکر نکات ذیل ضروری می‌نماید: ✳️1. پیگیری اخبار و گفتار برخی شخصیت‌های مؤثر در فتنه اخیر به ما نشان می‌دهد که یکی از اهداف فتنه‌گران شبهه‌افکنی پیش از انتخابات علیه بود. امری که هر ساله اتفاق می‌افتاد اما امسال با برنامه‌ریزی پیچیده‌تر دنبال شد. ❇️2. در حال حاضر بر خلاف میل گردانندگان جنجال اخیر، جدال بین آیات یزدی و آملی به یک بحران فراگیر مردمی تبدیل نشد و مردم که تا پیش از این را اولویت خود می‌دانستند امروز هم با مشکلاتی که برای‌شان پدید آورده درگیر زندگی خود هستند و علاقه‌ای برای پیگیری یک اختلاف جزئی ندارند. در این شرایط بهترین حالت برای و هیزم‌کشان آن، «عمومیت‌بخشی به مسائل مطرح شده در جدال اخیر» و «کشاندن آن تا زمان انتخابات» است تا اولا شورای نگهبان را تضعیف کنند و به گمان باطل خود راحت‌تر بتوانند از این باج بگیرند و ثانیا بین اعضای آن شکاف ایجاد کنند و لابلای شکاف‌های ایجاد شده بازیگران خود را به صحنه انتخابات بکشانند. ✳️3. این نقشه بازیگردانان و بازیگرانی دارد که البته نقشه‌های پیچیده سابق را ادامه می‌دهند و همچنان با همه توان مشغول کارند! اشاره به برخی نمونه‌ها در این زمینه، خالی از لطف نیست! 🔹آقای از جمله کسانی بود که در سرمقاله روزنامه‌ زرد و بی اعتبار ، تلاش کرد خط فتنه را ادامه داده، عکس های منتشر شده را جلوه دهد! ◀️جناب آقای (شیخ اعتدالی که می‌خواست در کسوت مدافع حسن روحانی کاندید ریاست جمهوری سال96 شود ) ضمن یادداشتش در تلویحا گفت که آشتی بین آقایان یزدی و لاریجانی ظاهری بوده و اختلافات عمیق‌تر از این‌هاست. او پس از طرح آرزوها و خیالات خود؛ سراغ احیای مسائل مطرح شده در فتنه اخیر رفت و مثل سایر هم‌کیشان سیاسی‌اش مردم را بهانه کرد و پاسخ به آن مسائل را مطالبه روز مردم عنوان کرد. ◀️جالب این‌جاست که قبل از غرویان یک سایت درجه دوم حوزوی که علیرغم برخورداری از تحریریه بعضا بدسابقه و طرفدار فتنه۸۸، تلاش می‌کند خود را انقلابی جا بزند، نیز همین خط را دنبال کرده بود و تلاش نمود با کاربست برخی ترفندهای رسانه‌ای نخ نما، تلویحا کدورت‌های آقایان را مستمر و عمیق جلوه دهد! این سایت نیز هم‌چون آقای غرویان از زبان مردم حرف دل خود را زد و به احیای مسائل رد و بدل شده بین بزرگان پرداخت. البته سایت حوزوی مزبور که طبیعتا نسبت به آقای غرویان تازه‌کار محسوب شده،تجربه کم‌تری دارد، ناپختگی نشان داد و مستقیم (و البته با لحنی دل‌سوزانه) دامنه اختلافات اخیر را به سمت شورای نگهبان و انتخابات آتی جهت داد. اشتباهی استراتژیک که گام بعدی اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان را عیان کرد. این خط قبل و بعد از این، در برخی گروه‌های حوزوی نیز توسط برخی از انقلابی نماها ادامه یافت که ردیابی مصادیق آن نیازمند یادداشت های تفصیلی مجزاست. 🔆در پایان؛ خدمت جناب آقای و امثال او باید گفت که مردم در فتنه اخیر جهتی که شما رفتید را دنبال نکردند. شاید شما درگیری‌های معیشتی چندانی نداشته باشید اما عموم طلاب و مردم روزگار سختی را می‌گذرانند. مردم عزیز ایران به مباحثه دو مسؤول عالی نظام به چشم یک اختلاف گذرا نگاه کردند و در طراحی بازی نکردند و گفته‌های آنان را هم به فراموشی سپردند. آیا زمان آن نرسیده به جای پرداختن به این حواشی کم‌اهمیت، از نزدیکی‌تان با استفاده کنید و به جای آنکه همین حیثیت اندک و رو به زوال حوزوی تان را در توجیه اقدامات غلط دولتمردان غربگرا حراج بزنید، آن‌ها را نسبت به وضع سخت مردم و شکست گفتمان اتکا به بیگانه، هوشیار کنید؟! 🔶حاشیه جناب آقای غرویان هرگز استقلال سیاسی را تجربه نکرده و همین شاخصه موجب میشود که در حد یک سلیبریتی ساده سیاسی، مورد سوءاستفاده اصحاب رسانه و خاصه اعتدالگرایان قرار گیرد! او روزگاری سینه چاک علامه بود و همه دنیا را از دریچه نگاه ایشان میدید و اندکی بعد که از طریق و روزنامه ، شکار شد، به مرحوم پیوست و اکنون دنیا را با عینک عاریه ای ایشان می‌بیند! کسی چه می‌داند فردا در کدام اردوگاه خواهد بود! @rozaneebefarda
تصمیم_های_حکومتی_هرگز_آسمانی_نیست_2(2).pdf
1M
💥 حمله هتاکانه به علامه 🔻محلاتی آیت‌الله مصباح را امتداد معرفی کرده است! @rozaneebefarda
خطبه نماز جمعه حجت الاسلام و المسلمین قوامی.mp3
2.18M
💥انتقاد صریح سید صمصام الدین #قوامی(امام جمعه محترم پردیسان قم) خطاب به #حسن_روحانی! 🔻آقای رئیس‌جمهور؛ سرنوشت بنی صدر و سرنوشت رجائی رو ببینید و عبرت بگیرید! 🔻من نصیحت می‌کنم که راه بنی صدر را نروی! راه رجائی را برو! 🔻رجایی می‌گفت من #مقلد امام هستم، بنی‌صدر مقابل او فکر می‌کرد... 🔻رهبر می‌گوید #مذاکره نکنید، شما #هوس_مذاکره کرده‌اید! آنهم مذاکره با #شیطان_بزرگ!! 🔻آقای رییس جمهور! از رجائی و باهنر و بهشتی خجالت بکش! از خون شهدا خجالت بکش! 🔹۸شهریور۱۳۹۸🔸 @rozaneebefarda
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انتقاد صریح سید صمصام الدین #قوامی(امام جمعه محترم پردیسان قم) خطاب به #حسن_روحانی! 🔻آقای رئیس‌جمهور؛ سرنوشت بنی صدر و سرنوشت رجائی رو ببینید و عبرت بگیرید! 🔻من نصیحت می‌کنم که راه بنی صدر را نروی! راه رجائی را برو! 🔻رجایی می‌گفت من #مقلد امام هستم، بنی‌صدر مقابل او فکر می‌کرد... 🔻رهبر می‌گوید #مذاکره نکنید، شما #هوس_مذاکره کرده‌اید! آنهم مذاکره با #شیطان_بزرگ!! 🔻آقای رییس جمهور! از رجائی و باهنر و بهشتی خجالت بکش! از خون شهدا خجالت بکش! 🔹۸شهریور۱۳۹۸🔸 @rozaneebefarda
بازخوانی یک فتنه(3) 🔻مرجعیت شیعه و تهدید رویکرد «لیبرالیستی، پلورالیستی و وراثتی» [صفحه۱از۲] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ❌تقابل؛ یکی از عرصه‌های طبیعی و ذاتی است امّا گاهی اوقات سطح درگیری‌های رسانه‌ای بالا می‌رود و جدل‌ها جلوه تخریب به خود می‌گیرد. البته تعبیر « » شاید دیگر وافی درگیری‌های اخیر ،که آتش آن به برکت روشنگری طلاب انقلابی و بصیرت عمومی فروکش کرد نباشد و ما در برخی از زد و خوردهای رسانه‌ای دیگر با تخریبی ساده مواجه نیستیم بلکه با یک طرف هستیم. ◀️خط ترور رسانه‌ای در سال‌هاست که از جانب سایت‌ها و حساب‌های زنجیره‌ای دنبال می‌شود و شخصیت‌های عزیزی هم‌چون حفظه‌الله از قربانیان این ترور هستند و پس از ایشان؛ ظاهرا نام در فهرست سیاه قرار گرفته است. ایشان در فتنه اخیر نیز به جرم دفاع از مورد هجمه رسانه‌های معلوم‌الحال قرار گرفتند. 🔻🔻با موضع‌گیری چهره‌های درجه چندم متمایل به جریان‌ اصلاح‌طلب و اعتدالگرا هم‌چون آقایان: سعید جوادی، غرویان، فاضل میبدی، زائری و... صحنه نبرد رسانه‌ای مشخص شد و می‌توان گفت در شرایط حاضر از سه ناحیه مورد محاصره و تهدید قرار گرفته است: رویکرد «لیبرالیستی»؛ «پلورالیستی» و «وراثتی». ◀️این سه رویکرد به نحو عیانی در موضع‌گیری طرف‌داران شخص وجود داشت که ضمن نقل عبارت آنان تحلیل خود را ارائه خواهیم داد: ◾️آقای غرویان در گفت و گو با خبرنگار رور بیست و ششم مرداد گفت: «مردم وقتی قلبا به علم و تقوای شخصی رجوع کنند آن شخص مرجع می شود. مرجع به معنای محل رجوع است. مردم در امور دینی به علمای مورد اعتماد خود رجوع می کنند. کسی هم نمی تواند جلوی این موضوع را بگیرد. چون یک امر و است.» 🔻او با یک حد وسط (قلبی و باطنی بودن مناط صحت رجوع به مرجع) شرط مرجعیت یک فرد را از خارج کرده و به عرف احاله نمود و امکان را ذاتا ممتنع فرض کرد. این دیدگاه یعنی همان‌طور که مناط مشروعیت یک رئیس‌جمهور در حکومتی پذیرش و اقبال و اعتماد عمومی است؛ مناط صحت مرجعیت نیز اعتماد قلبی و باطنی مکلف است. البته او در عبارت قبل سخنان خود و در مقام ثبوت به دینی و مذهبی بودن مقام مرجعیت اذعان می‌کنند ولی آن‌گاه که به مقام اثبات و تشخیص مکلفین می‌رسند رویکردی لیبرالیستی پیدا می‌کنند و تمام المناط را قلب و باطن مکلف معرفی می‌کنند. شکی نیست که این رویکرد مورد پذیرش هیچ‌یک از فقهای عظام نبوده و نیست. ◾️◾️هم‌چنین آقای غرویان در ادامه دفاع خود از جناب علوی بروجردی (که همراهی‌اش با جریان اعتدال در مقاطع مختلف آشکار شده است) می‌گوید: « در حوزه نسبت به دین، اسلام و فرهنگ تشیع قرائت‌های مختلف هست. و علماء صاحب نظر هستند و هر کدام و دیدگاهی دارند. دلیلی ندارد که یک دیدگاه یا قرائت بخواهد همه را تابع قرائت خودش کند. آیت الله یزدی هم به هر حال قرائتی از دین و اسلام دارند. ولی این دلیل نمی شود که همه مجتهدین و صاحب نظران دیگر مقلد ایشان شوند و یا نظر ایشان را بپذیرند.» 🔻 این نگاه نیز ریشه در پلورالیسم سیاسی-اجتماعی دارد که از شاخصه‌های فکری است. ایشان با این رویکرد؛ نگاه انقلابی و سنت‌های اصیل حوزوی در امر مرجعیت را که مبتنی بر مسلمات دینی ، اخلاقی و فقهی است؛ به عنوان یک قرائت در نظر می‌گیرد و نگاه غیرانقلابی را نیز که مورد تمشی امثال جناب علوی بروجردی است؛ قرائت دیگری می‌خواند و در نهایت هر دو را به عنوان قرائت‌های مختلف از دین می‌پذیرد و گزینش یکی از دو قرائت و پای‌بندی اصولی به آن را به عنوان تحجر و خودمحوری قلمداد می‌کند و این نگاه چیزی جز نیست که به هیچ وجه با منظومه فکری اسلام سازگاری ندارد. @rozaneebefarda ادامه در پست بعد
🔻مرجعیت شیعه و تهدید رویکرد «لیبرالیستی، پلورالیستی و وراثتی» [صفحه۲از۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ◾️فرد دیگری که در همان روزها به دفاع تمام قد از مرجعیت‌ مورد مناقشه آیت‌الله یزدی برخاست، کسی نبود جز آقای که حمایت‌های او از و ظریف و و... از اذهان پاک‌شدنی نیست. ایشان در سخنانی گفت: « جایگاه، خاندان، شخصیت علمی و فرزانگی حضرت آیت الله علوی بروجردی ذاتا نشان گر چهره دینی، علمی و فقاهتی ایشان است و حتما شخصیت سنجیده، فرزانه و حکیمی هستند که اقدام‌شان جز بر اساس صلاح دین وصلاح حوزه های علمیه نیست. قطعا ملاحظات آیت الله محمدجواد علوی بروجردی در جهت حفظ جایگاه مرجعیت به مراتب بیش از دیگران است. کلیت حوزه این مساله را باور دارد که جایگاه و بیت ایشان چقدر در جامعه علمی و فضای نخبگانی حوزه موثر بوده و هست.» 🔷از آن‌جا که جناب آقای علوی در حوزه علمیه قم شخصیت علمی برجسته‌ای محسوب نمی‌شوند، جناب سعید جوادی نیز تکیه سخن خود را بیش‌تر بر «جایگاه»، «خاندان» و «بیت» ایشان برد اما مشخص نکرد که آیا به نظر ایشان جایگاه و خاندان تأثیری در علمیت و فقاهت و در نهایت؛ مرجعیت فرد دارد یا نه؟ چرا از دیدگاه او «قطعا ملاحظات آیت‌الله محمدجواد علوی بروجردی در جهت حفظ جایگاه مرجعیت به مراتب بیش از دیگران است»؟ و اساسا منظور ایشان از کلیت حوزه چیست که می‌گویند«کلیت حوزه این مسأله را باور دارد که جایگاه و بیت ایشان در جامعه علمی و فضای نخبگانی حوزه مؤثر بوده و هست.»؟ آیا شخص آقای علوی تأثیر خاصی در جامعه علمی داشتند؟ ایشان چند سال است که درس خارج فقه دارند؛ با همه احترام این سؤال مطرح است که درس خارج ایشان چه تأثیری در جو علمی حوزه علمیه داشته و چه موجی در آن ایجاد کرده است؟ آیا غیر از این است که آقای سعید جوادی از اعتبار آیت‌الله العظمی بروجردی برای پر کردن حساب نوه دختری ایشان خرج کرده است؟ آیا و در تشیع موروثی است که بتوان به اعتبار اجداد به نوادگان نسبت علمیت و فرزانگی داد و از آن‌ها تقلید کرد؟ ⚫️در پایان باید گفت که عارضه تمهید مقدمات برای تکیه بر ریاست دینی توسط کسانی که لحیه ای در حوزه سفید نموده اند؛ خود به تنهایی موجب افسوس و سرخوردگی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم هست امّا این‌که عده‌ای برای پشتوانه‌سازی از این عمل دست به و خطرناک بزنند فاجعه‌ای بس بزرگتر است که در صورت عدم پیش‌گیری و روشن‌گری شخصیت‌های بینا و آگاه، آثار مخرب آن دهه‌ها بعد مشخص خواهد شد. @rozaneebefarda
🔴چرا اطرافیان احمدی‌نژاد را #حلقه_انحرافی میخوانیم؟! عبدالرضا داوری مشاور رسانه احمدی نژاد اقدام او را در پیام تبریک‌ تولد مایکل جکسون! مهم ترین آلترناتیو درون ساختاری دربرابر جریان حاکم جمهوری اسلامی خواند! 🔻پرده برداری رسمی از پروژه #عبور_از_فقاهت و روحانیت! آیا بازهم اندک طلاب حامی محمود، عبرت نمی گیرند؟! @rozaneebefarda
سعه صدر رئیس قوه قضائیه، داد مسیح مهاجری را درآورد! روزنامه جمهوری اسلامی بخاطر انتقاد صریح یک روحانی به احمد واعظی، آقای را محاکمه کرد! 💥اشکال نیش غولی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸روزنامه جمهوری اسلامی که سالهاست توسط از چهره‌های سیاسی ذوب در مرحوم اداره می شود، با بهانه قرار دادن یک اتفاق عادی در همایش مبلغان ۹۸، تلاش کرد به تحریک و تخریب ریاست دستگاه قضا بپردازد. 🔻در شماره اخیر این روزنامه متمایل به ، چنین نوشته اند: 🔸 روز پنجشنبه 7 شهریور در همایش مبلغان محرم که با حضور رئیس قوه قضائیه و با سخنرانی ایشان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شده بود، هنگامی که رئیس دفتر تبلیغات درحال خوش‌آمدگوئی بود، یکی از طلاب افراطی در حضور رئیس قوه قضائیه، با اعتراض به سخنرانی آقای واعظی از وی خواست سخنان خود را قطع کند و تریبون را به حجت‌الاسلام رئیسی بسپارد. 🔸 آقای واعظی نیز با سعه‌صدر بلافاصله سخن خود را قطع و از آقای رئیسی برای سخنرانی دعوت کرد. 🔹این واقعه بازتاب زیادی در میان فضلا و علمای قم داشت و سوال اساسی که اکنون مطرح است اینست که رئیس قوه قضائیه، که در ماه‌های اخیر وعده‌های بسیار خوبی برای برخورد با اخلالگران در زمینه‌های مختلف داده است، با این فرد که در حضور بالاترین مسئول دستگاه قضا مرتکب اخلال در همایش و مانع سخنرانی کسی شد که با حکم رهبری مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را دارد و میزبان مدعوین و رئیس قوه قضائیه بوده چه برخوردی خواهد کرد؟ 🔶حاشیه ۱. روزنامه‌ای که در علامه سازی و کاربست القاب و عناوین پرطمطراق برای چهره‌های متمایل به جریان خود، رکورددار است، در یادکرد از ریاست محترم قوه قضاییه از تعبیر «حجت الاسلام» استفاده کرده که دوگانه‌گویی و جهتدارنویسی تحریریه آن مطبوعه را نشان می دهد. ۲.استفاده از تعبیر «طلاب افراطی» نشان از غرض ورزی و تعصب و بلکه تخاصم روزنامه جمهوری با روحانیت بیدار و شجاع دارد و قبلا نیز توسط مقام معظم رهبری نسبت به عدم کاربست این ادبیات سخیف که مورد استفاده دشمن است، تذکر و هشدار داده شده بود و لذا اصرار اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان بر نامیدن مخالفان گفتمانی خود، ضمن همصدایی با دشمن، نوعی دهن کجی آشکار به رهبر معظم انقلاب اسلامی است که مستلزم جبران و عذرخواهی عاجل آقای مسیح مهاجری است. ۳.نحو قلمفرسایی ها بیش از هرچیز ماهیت ضدمردمی و سلطان مسلکی طیف فکری آقای مهاجری را نشان می دهد که در هنگام تصدی کرسی های مدیریتی خود را در حصن محافظ و ماشین ضد گلوله و هاله ای از قداست مخفی می سازند و به هیچ کس پاسخگو نیستند و بعد از مدتها اگر کسی از روی ناچاری با مشاهده خلاف کاری ها(به زعم خودش) فریادی برآورد و نقدی بکند، بجای تشکر از او و دعوت از جامعه منتقدان برای شنیدن صدای آنان، تلاش بر امنیتی کردن فضا و بستن دهان منتقدان و شکستن قلم مخالفان خود دارند! ۴. در این یادداشت ادعا شده فرد معترض مانع سخنرانی شده و اخلال ایجاد کرده است! فارغ از هرنگاهی که به اصل کار و نحوه اقدام او داریم از انصاف نمی توان گذشت که اولا اعتراض و درخواست آن طلبه را نمی توان مصداق اخلال نامید چه اینکه در همایش های مشابه در حوزه و دانشگاه بارها و بارها چنین واقع می گردد و اگر همه را مصداق اخلال بدانیم و درخواست برخورد قضایی کنیم، بعید نیست نصف روحانیون خوش اندیشه و شجاع قم لا اقل یکبار گذرشان به دادگاه خواهد افتاد! وانگهی! جناب مسیح مهاجری هنوز که هنوز است از اخلال کنندگان نظم و امنیت کشور در سال ۸۸ تا پای جان حمایت می کند و سران فتنه که دوستان نزدیک ایشانند یک احضاریه دریافت نکرده اند چه رسد به محاکمه! بهتر نیست به جای درخواست محاکمه یک روحانی منتقد، ابتدا محاکمه سران و تهان فتنه را درخواست کند!! قاتلان نظم و امنیت مردم و نظام اولی به محاکمه نیستند؟! از همه اینها که بگذریم بعد از پایان سخنان آن روحانی منتقد، شخص آقای واعظی اگرچه کمی تغیر حالت داده بود اما بدون آنکه به روی خود بیاورد تصریح کرد که از ابتدا قصد سخنرانی نداشته! پس برهم زدن و قطع سخنرانی اصلا موضوع ندارد! حالا تیم آقای مهاجری کاسه داغتر از آش شده اند؟! خوب است ایشان کمی اندیشه کنند بعد دست بر قلم برند. ادامه یادداشت در پیوند ذیل: https://eitaa.com/rozaneebefarda/1906 @rozaneebefarda
سعه صدر رئیس قوه قضائیه، داد مسیح مهاجری را درآورد! روزنامه جمهوری اسلامی بخاطر انتقاد صریح یک روحانی به احمد واعظی، آقای را محاکمه کرد! [صفحه۲از۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ۵. در یادداشت جمهوری آمده «این واقعه بازتاب زیادی در میان فضلا و علمای قم داشت»! گرچه نویسنده محترم در این فراز آرزوهای خود را به قلم آورده و حرجی نیست اما واقعیت آن است که نه در حین اعتراض و نه بعد از آن، حضار که از فضلای قم بودند، اعتراض معتنابهی به روحانی منتقد بیان نکردند بعد از واقعه هم در قم آب از آب تکان نخورد؛ بله در برخی محافل نخبگانی که فارغ از دروغ بافی حامیان جریان نقد شونده، از کیفیت اعتراض اطلاع داشتند، آقای واعظی و دفتر تبلیغات را ملامت کردند که چرا در مدت مدید تصدی کرسی ریاست، زمینه را برای بحث آزاد و چالشی در نقد کارنامه این مجموعه فراهم نکرده که روحانیون راهی جز ابراز در جلسه عمومی (با عوارض احتمالی) باقی نماند. ۶. در این یادداشت به نحوی هنرمندانه تلاش شده به حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب آقای واعظی اشاره شود و بدین وسیله به نوعی امثال ایشان در منطقه ممنوعه نقد قرار دهند! اگر این مناط حاکم باشد چرا طیف فکری و سیاسی جناب مسیح مهاجری رییس جمهوری قانونی و دارای تنفیذ رهبری را نپذیرفتند! چرا به بهانه اندک نقد دولت و برجام در صدا و سیما، رئیس منصوب رهبری معظم را سیبل می کنند؟! وانگهی! چنانکه رهبر معظم بارها فرموده اند، هیچ کسی در حکومت دینی آنچنان مصونیت و حصن حصینی ندارد که بتواند خود را از پاسخ‌گویی در مقابل اشباهاتش، استثنا بداند! ۷. شاید وقت آن رسیده باشد که روزنامه‌های اطلاعات و جمهوری نیز که بیش از دو دهه در حصر یک جریان خاص است، از چنگال این جریان بیرون بیاید و رنگ و بوی انقلابی بگیرد تا امثال آقای مهاجری و دعایی جرأت نکنند به هر بهانه ای (آنهم بدون شناخت هویت انتقاد کننده و انگیزه او) اینچنین بر جریان انقلابی بتازند و حاکم شدن فضای امنیتی و پلیسی را مطالبه کنند و سعه صدر و اخلاق کریمانه ریاست محترم قوه قضاییه را بهانه‌ای برای استمرار تخریب‌های سریالی خود قرار دهند! @rozaneebefarda