حمایت تمام قد #جعفریان از #برجام با تکیه بر استدلالهای کوآنتومی!
#برجامیان_عاشق_آمریکا مسوول مستقیم اوضاع نابسامان معیشتی فعلی هستند.
وقتی از حامیان حوزوی #خرده_جریان_اعتدال سخن می گوییم، یکی از مصادیق مهم آن #رسول_جعفریان است.
گفتنی های زیادی از نقش این حلقه حوزوی در طراحی شبه گفتمان اعتدال در قم (در آستانه انتخابات ۹۲) وجود دارد.
#سکولاریسم_حوزوی
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#انکار_علوم_انسانی_اسلامی
#انکار_تمدن_اسلامی
#تقی_زاده_های_زمانه
@rozaneebefarda
💥تعارف جام زهر به رهبر توسط فیک نیوز دولتی!
در روزنه قبلا بارها از رویکرد خطرناک #خبرآنلاین سخن گفته و آنرا یک بنگاه رسانه ای اجاره ای برای ترویج #خط_سازش معرفی کرده ایم.
حالا آنان وقاحت را به غایت رسانده و رسما #تعارف_جام_زهر_به_ولایت را درپیش گرفته اند!
#جعفریان پای ثابت خبرآنلاین است و یادداشتهایش را در وبلاگ اختصاصی اش در خبرآنلاین منتشر می کند.
پرونده ویژه روزنه در بررسی پیشینه و کارنامه #خبرآنلاین را به زودی در روزنه خواهید خواند....
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#تقی_زاده_های_زمانه
#خیانت_خواص
@rozaneebefarda
#پرونده_ویژه
تیغ و تحریف!
روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اسلامی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
📛یادداشت چهارم:
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت
🔻نقدی بر سخنان #محمد_سروش_محلاتی پیرامون مسئله شهادت
⭕️سلسله یادداشت های #تیغ_و_تحریف به نقد و ارزیابی برخی سخنرانی های مذهبی می پردازد که در آنها به نحوی عجیب با نوعی تولید #ادبیات_سیاسی جدید و جهت دار مواجهیم که در مواردی در چارچوب #مشروعیت_زدایی از #نظام_اسلامی و تئوری پردازی برای توصیه یا توجیه اقدامات #خشن و احیانا #براندازانه قابل تحلیل است.
◽️بررسیها نشان می دهد که مواجهه سیاسی این طیف با نظام، وارد دورانی جدید شده و طبعا هر نوع کنش گری متقابل عالمانه با آنان نیز بدون درک عمیق و دقیق این اتفاق جدید، ممکن نیست!
▪️تولید ادبیات سیاسی با زمینه مذهبی، خطرناک ترین نوع مواجهه با جمهوری اسلامی است که زمینه ساز تضعیف #مشروعیت_مذهبی_نظام است.
⭕️تحریریه روزنه با ردیابی تحرکات تبلیغی طیفی از جریانهای زاویه دار، مجموعه نقدهایی را تقدیم میکند.
⭕️یادداشت نخست:
#عرفیزدگی در تفسیر عاشورا؟!/نقدی بر سخنان آقای مرتضی جوادی آملی
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5190
⭕️یادداشت دوم:
داوود #فیرحی؛ تئوری پردازی برای #آشوب یا تریدپراکنی در مبانی؟!
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5206
⭕️یادداشت سوم:
این برائتی های مهربان!/نقدی بر سخنان جناب آقای #سیدصادق_شیرازی پیرامون عدم برخورد با #براندازان_نظام_اسلامی
https://eitaa.com/rozaneebefarda/5229
متن کامل؛ در روزنه :
@rozaneebefard
#برجامیان_بزدل و توهم عقلانیت!
چرا ترسوها عاقل نیستند؟
اختصاصی|| یادداشت وارده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹انسان موجود پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است. می توانیم ابعاد انسان را در سه جنبه کلی دسته بندی کنیم:
1-جسم و بدن ، 2-اطلاعات و علوم اکتسابی و 3-ملکات و روحیات ؛ هر کدام از این جنبه ها در چگونگی رفتار انسان تاثیر می گذارد. اگر جسم آسیب ببیند ، رفتار وعملکرد شخص دچار آسیب می شود. همچنین اطلاعات غلط ،انسان را دچار تصمیم های نابجا می کند.
🔹یکی از مسائل بسیار مهم که مورد تاکید حضرات معصومین و همچنین علوم جدید است ، توجُّه به سلامتی و کمال روحی است. روانشناسان «فوبیا» و «اضطراب» را یکی از اختلالت روحی که منجر به اختلالات رفتاری و روحی دیگر می شود ، معرِّفی کرده اند. بیمار مبتلا به فوبیا یا اضطراب ، در مواجه با موقعیَّت حساس ، دست و پای خود را گم می کند ،ذهن او برای پیدا کردن راه نجات دچار انسداد می شود.
🔹چنین فردی همیشه در دایره اضطراب خود باقی می ماند و در هر نبردی از پیش بازنده است. تنها ترین کاری که از شخص بر می آید، ترک میدان نبرد و تسلیم در مقابل دشمن است.
لذا در روایات فرموده اند با افراد ترسو مشورت نکنید چرا که «انَّه یضیِّق علیک المخرج»[علل الشرائع، ج2، ص: 559] .
🔹نکته قابل توجُّه درباره اختلالات روحی و روانی این است که شخص از منظر خودش، کار عقلانی انجام می دهد. یعنی شخص ترسو در مقابل خطر بزرگی که احساس می کند ، فرار می کند و عرصه را خالی می کند. امَّا نکته دقیق اینجاست که او بخاطر اختلال روحی و روانیش خطر را بسیار بزرگتر از آنچه هست ترسیم می کند. لذا انسان های قوی و یا حتی افراد عادی دیگر ، خطر را آنقدر بزرگ نمی بینند که بخواهند فرار کنند.
🔹مهم ترین ویژگی در عدم ترس ،خود ساختگی است. هر انسانی که روی ملکات خود کار کند و روح بزرگی داشته باشد ، در بحران ها دچار اختلال ترس نمی شود. لذا امیر المومنین علیه السلام در نامه به مالک اشتر ، منشا ترس را سوء ظن به خداوند متعال بر شمرده است. یعنی کسی که ضعف در شناخت یا ایمان به خدای تعالی داشته باشد ، دچار ترس می شود.
🔹انسان های مومن و قوی به خاطر ایمان محکمشان ، خداوند را فوق تمام قدرت ها ترسیم می کنند در برابر هر مشکلی با عزم اراده و با تکیه بر فضل و رحمت الهی بدنبال حل مشکلات هستند، چرا که «انَّ ارض الله واسعة». مومنان واقعی ، مدیران قوی و خلاق هستند.
آری آنها دچار بزرگ نمایی در برابر مشکلات و قدرت پوشالی کداخدا نمی شوند.
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#توهم_عقلانیت
#سکولاریسم_عرفی
#سکولاریسم_مقدس
#خیانت_خواص
@rozaneebefarda
🏴امام حسن(علیهالسّلام) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود
🔰رهبر انقلاب: ائمّه از لحظهی وفات رسولالله تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به وجود بیاورند؛ البتّه برای آیندههای میانمدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیکمدّت. مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آیندهی کوتاهمدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّببننجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کردهاید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ حِین.
۱۳۶۵/۰۴/۲۸
🔎مطالعه متن کامل بیانات:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45992
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬|| فیلم: #مهدی_طائب/تاریخپژوه و استاد درسخارج حوزه علمیه قم.
🎙️تبیینی دقیق از ماجرای صلح امام حسنمجتبی علیهالسلام و نقد سخنان تحریف آمیز حسن روحانی.
🎙️همانگونه که امیرالمؤمنین علیهالسلام به علت فقدان نیرو حکمیت را پذیرفتند، #امام_حسن_مجتبی علیهالسلام نیز به همین دلیل با معاویه نجنگیدند.
🎙️شکستخوردگان #برجام برای توجیه عملکرد غلطشان، به دنبال ایجاد فضای عصر امام حسن مجتبیعلیهالسلام در جامعهی فعلی ما هستند.
🎙️تحمیل فشار اقتصادیکاذب و نداریِمصنوعی بر مردم، برای توجیه #مذاکره با کدخداست.
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#خیانت_خواص
@rozaneebefarda
روزنه
#پرونده_ویژه تیغ و تحریف! روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اس
تیغ و تحریف!
روایتی از #تحریف متون/مبانی دینی و نسبت آن با #مشروعیت_زدایی از نظام اسلامی
📛یادداشت چهارم:
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت
🔻نقدی بر سخنان موهن #محمد_سروش_محلاتی پیرامون مسئله شهادت
💥اختصاصی|| وحید افشار
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 6]
🔹شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(صلواتاللهوسلامهعلیه)، آغازگر فصل تازهای از هدایت بشریت بود. از این رو همه ساله شیعیان در ایام محرم و صفر با بزرگداشت این مصیبت عظما و حفظ شعائر حسینی، به آن امام همام تمسک کرده و در پی راهی برای رسیدن به سفینة النجاة هستند. رفته رفته این سلوک حسینی رنگ و بوی فرا مذهبی و فرا دینی یافت که این مهم مسؤلیت پرچمداران این نهضت را برای تبیین هدف قیام سیدالشهدا(صلواتاللهوسلامهعلیه)، بیش از پیش سنگین نموده است.
در همین راستا با فرارسیدن ماه عزای آل الله(صلواتاللهوسلامهعلیهم)، هر یک از اندیشمندان به تبیین زوایای مختلف این حماسه میپردازند. البته در این بین کسانی هم هستند که در پوشش عالم دینی و با #ادعای_فقاهت، گاه و بیگاه پرده از مکنونات قلبی خود برداشته، میزان فاصله خویش با اسلام ناب را آشکارتر مینمایند. لذا گاه با نظریاتی مواجهیم که بیشتر از آنکه مایه علمی داشته باشد، رنگ و #لعاب_سیاسی و جناحی دارد که سابقه و پیشینه این افراد در نظریهپردازی گواه این مطلب است.
در این نوشتار سخنرانی آقای محمد محلاتی با موضوع «مرز شهادت و هلاکت»(مربوط به ۶شهریور۹۹) مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
🔹محلاتی در این سخنرانی مدعی شده که با یک گفتگوی علمی درصدد واکاوی حقیقت شهادت است و در همین راستا به اصطلاح به تبیین تفاوت شهادت و هلاکت پرداخته و لذا میگوید:
⭕️هر گاه شخصی از خطری برای جان خود استقبال کند و به استقبال از مرگ برود درصورتیکه استقبال از خطر مشروع باشد میتواند عمل او اقدام به شهادت تلقی شود و در غیر این صورت هلاکت است.
🔹این سخنران که معمولاً پای ثابت جلسات اصلاحطلبان در سالهای اخیر بوده؛ برای روشن شدن مدعای خود به امر به معروف و نهی از منکر مثال میزند که اگر کسی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر کردن، خود را در مقابل خطر قرار دهد و یا به واسطه نهی از منکر، جان خود را از دست بدهد، به هلاکت رسیده است(!!!)
🔹محلاتی اذعان دارد برخی از معروفها و منکرها، چنان اهمیت دارد که باید برای آنها جان داد؛ و این جان دادن را شهادت تلقی میکند، اما با مثالهای متعدد برای موارد امر به معروف و نهی از منکر مخاطرهآمیز، نوعی رخوت و سستی در عمل به این واجب فراموش شده در ذهن مخاطب ایجاد میکند و هیچ اشارهای به اهمیت انجام درست و دقیق این واجب الهی ندارد.
🔹این سخنران عمل به آیه «وَ لا تُلْقُوا بِأَیدِیکمْ إِلَی اَلتَّهْلُکة»(بقره، آیه195) را یک قاعده کلی و نقض آن را تنها با دو شرط ممکن میدانند: اولاً عمل مشروع باشد، ثانیاً نیت و انگیزه فرد الهی و مشروع باشد. البته او عمل کسی که در امر به معروف و نهی از منکر در مسائل عادی(!) جامعه اقدام مخاطرهآمیز انجام میدهد، را اصلاً مشروع نمیداند!
در اینجا نیز تبیین نمیکند که مرادش از اقدام مخاطرهآمیز در مسائل عادی جامعه، دقیقا چیست؟!
و اساساً مسائل عادی و منکرات عادی جامعه چیست؟!
چه گناهانی در سطح جامعه عادی تلقی میشود؟! همچنین وی هیچ تبیین علمی و منطقی برای اقدام غیرمخاطرهآمیز به مخاطب ارائه نکرده و نهتنها انگیزهای برای اقدام و عمل به این واجب فراموششده ایجاد نمیکند، بلکه بهعکس، با پررنگ کردن اقدامات مخاطرهآمیز، و عادی جلوه دادن مسائل و منکرات جاری اجتماع، دیگر انگیزهای برای عمل باقی نمی گذارد.
🔹خوانندگان محترم خود واقف هستند این قبیل سخنان ـ که شائبه سبک شمردن گناه را نیز داراست ـ چه نقشی در عادیسازی منکرات در سطح جامعه دارد. نمونههای عادی شدن روابط دختر و پسر در سالهای اخیر از همین موارد است. البته موضوعی مثل حجاب، اگرچه اولویت اول جامعه ما نیست، اما چه کسی منکر آثار سوء و مخرب منکر بدحجابی بر پیکر حیاتی خانواده و جامعه است؟!
درست است که پرداختن به منکرات جامعه، آمر به معروف و ناهی از منکر را نباید از خود غافل کند، اما از طرف دیگر نباید اجازه داد که قبح عملی در جامعه بشکند. خانمی که حتی بدون قصد دلربایی و جوانفریبی، با ظاهری نامناسب در جامعه ظاهر میشود، خواسته یا ناخواسته، چه نقشی در فروپاشی خانوادهها دارد؟!
اتلاف عمر جوانان با امور حرام و فروختن جوانی آنان به ثمن بخس، آیا از مسائل عادی جامعه است و سکوت در ازای آن رواست؟!
سخن بر سر اقدام مخاطره آمیز نیست، بلکه مسئله اصلی، #عادی_سازی و #قبح_شکنی از منکرات است که در کلام آقای محلاتی، بدان دامن زده میشود؛ حال آنکه بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی فعلی، ریشه در ترک امر به معروف دارد.
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 2 از 6]
🔹محلاتی در ادامه به تبیین شرط دوم ـ انگیزه الهی و مشروع ـ پرداخته، بیان میدارد:
🔻ما چه میدانیم چه کسی #شهید است، شهادت احتیاج به باطن و قلب و انگیزههای انسان دارد؛ ما در ظاهر همه اینها را حکم به صحت میکنیم اما شهید واقعی در قیامت معلوم میشود.
🔴در این بخش، وی با تمسک به شرط دوم، زبان به #عقدهگشایی نسبت به شهدا باز کرده و نهتنها در نیت و انگیزه خیل کثیری از شهدا ایجاد شبهه و تردید کرده، بلکه با توهین و افتراء نسبت به خانواده شهدا، به ساحت این ولینعمتان انقلاب اهانت نموده است.
بیان این سخنان بیشرمانه که پیش از این نوعا از زبان معاندین شنیده میشد، برای نگارنده راحت نیست، اما چه کنیم که برای روشن شدن انگیزههای شوم خناسان و بدخواهان، ناگزیر از بیان آن هستیم. پیشاپیش بابت آنچه در ادامه میآید از خانواده معظم شهدا، پوزش میطلبم.
⭕️محمد محلاتی که در ابتدای سخنان مدعی یک بحث و گفتگوی علمی است، #عوامانه در نقش یک #اپوزیسیون_زخمخورده واردشده و بیان میدارد:
🔻«ما در شرایط خودمان دو سه اتفاق افتاده [است]. شهادت را که در کتاب و سنت یک منزلت معنوی است به یک منزلت مادی فروکاستیم. در هیچیک از آیات اشارهای به یک امتیاز دنیوی و مادی نشده است، و فقط و فقط آنچه درباره شهدا گفتهشده، این است که اینها بعد از شهادت از چه الطاف الهی، از چه کرامتی و از چه نعمتهای الهی در عالم آخرت برخوردار هستند. اما اینکه در دنیا حظ و بهرهای دنیوی برای آنها هست خیر، ما شهادت را به یک امتیاز دنیوی تنزل دادیم! و به این وسیله یک طبقه جدید را در جامعه خودمان به وجود آوردیم. مگر پیغمبر اکرم امتیازات مادی را برای شهدا و نزدیکان آنها مطرح کرده بودند؟! مگر امیرالمؤمنین چنین مسئلهای را داشتند؟! در جامعه نبوی و علوی شهادت یک وسیله نبود، شهادت بود ولی وسیلهای برای گرفتن مدرک، گرفتن پست، برای امتیاز برای تجارت، امتیاز برای ورود به نهادهای آموزشی و غیر آموزشی، اشتغال و مانند آنها تا برسد به اینکه از این امتیاز برای تابعیت استفاده شود.
همه ارزشها ارزشهای الهی و معنوی است در قرآن نه انگیزههای مادی، خدا میتوانست وعدههای زمینی هم به آنها بدهد، اما ارزش شهادت بالاتر است، نباید شهادت آلوده شود که افرادی باانگیزههای مادی در این مسیر قدم بردارند، آنوقت شما ببینید ما شهادت را بهانه قراردادیم، وسیله قراردادیم، قوانینی که وجود دارد و امتیازاتی که برای افراد منسوب به شهید هستند.
چند سال قبل، سال 95 حادثه پلاسکو اتفاق افتاد و عدهای از آتشنشانان به قتل(!) رسیدند. چند سال خانوادههای آنها پیگیری میکردند که مقتولین را بهعنوان شهادت حساب کنید، این شهادت، شهادت دنیایی است نه آن قرب الهی، آنکه دست حکومت و نظام نیست. این مقتولین را در عالم آخرت برایشان کاری کنند. آخرش هم البته به نتیجهای نرسید، چرا دنبال این بودند که بگویند اینها شهیدند، چون در شهادت امتیازات مادی است. الآن در شرایطی که قرار داریم کادر پزشکی و درمانی زحمت میکشند اگر خودشان مبتلا شوند شهدای خدمت هستند، این شهیدی که اینجا به کار میرود نه برای اینکه این مجوز به درد آخرتشان بخورد. برای اینکه در دنیا این مجوز برای منسوبین اینها فایده داشته باشد. هواپیمایی از تهران به سمت اکراین حرکت میکند به هر وسیله بههرحال این هواپیما را میزنند میافتد، حادثهای است بههرحال، حالا خطا بوده هر چه بوده، دنبال این هستند که مجوز بگیریم کسانی که در این حادثه از بین رفتند اینها شهید هستند. شهادت یک اقدام آگاهانه است نه یک سانحه و حادثه.»
🔹بطلان این سخنان سخیف و نابخردانه برای مردم شریف و آزاده کشور عزیزمان واضح است، اما برای روشن شدن ماهیت واقعی این سخنان موهن، نکاتی در ذیل مطرح میشود.
🔘 #امام_خمینی(ره) در دیدار با خانواده شهدا(۶تیرماه۵۹) که اتفاقاً شیخ فتنهگر اصلاحات و اعتدال، #کروبی نیز بهعنوان سرپرست بنیاد شهید در آن حضور داشت، چنین میفرمایند:
«ما مرهون زحمتهای شماها و عزیزان شماها هستیم و همه ملت ایران مرهون این جوانهایی که با مشت گرهکرده نهضت را به اینجا رساندهاند و بازهم حاضرند [هستند] لکن من نمیدانم که آیا از این قشرهایی که امروز هم مخالفت با نهضت میکنند، چه باید بپرسیم.اینها شمارا دیدهاند؟ اینها بیاطلاعاند از اینکه به شماها چه مصیبتهایی واردشده است. اینهایی که طرفداری از رژیم سابق میکنند، این #قلمهای_مسمومی که با نوشتههای خودشان میخواهند این انقلاب را عقب بزنند و شکست بدهند، اینها هیچوقت به فکر این افتادهاند که این شهدا، این خانوادههای شهدا در سرتاسر کشور ما، که عزیزهای خودشان را از دست دادهاند، به آنها چه میگذرد؟
اینها #برای_کی با شماها مقابله و #معارضه میکنند؟»
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 3 از 6]
🔹[ادامه بیانات امام:] ...نمیتوانند این اشخاصی که #کارشکنی برای این افراد میکنند، برای این معلولین حتی کارشکنی میکنند و برای این شهدا کارشکنی میکنند، نمیتوانند اینها، نمیفهمند اینها که باید اینها نشود نمیدانند که ایران مرهون اینهاست؟ نمیدانند که رژیم منحوس شاهنشاهی را اینها از بین بردند و شمارا به اینجا رساندند؟»( صحیفه امام، ج12، ص475)
🔹همچنین امام در پی شهادت آیتالله سعیدی، اجازه تأمین هزینه ورثه ایشان از محل سهم امام و سهم سادات را مرقوم میفرمایند که به نوعی، پیشینه تاریخی حمایت از خانوادههای شهدا توسط ایشان محسوب میشود. شرح نامه ایشان به این قرار است:
«بسمهتعالی
عموم مؤمنین محترم ساکن در محل مسجد مرحوم مبرور ثقة الاسلام آقای حاج سیدمحمدرضا سعیدی- رحمة اللَّه علیه- مجازند در اینکه از سهم سادات عظام و سهم مبارک امام- علیهالسلام- به مقدار مصارف متعارفه اقتصادیه به ورثه ایشان بپردازند. و مقتضی است کمال توجه را به صغار آن مرحوم که در راه اسلام و صلاح مسلمین مقتول گردید، بنمایند. توفیق و تأیید همه را از خداوند تعالی خواستار است.»(صحیفه امام، ج2، ص272)
🔹توجه و عنایت ویژه امامین انقلاب اسلامی به شهدا و خانواده معظم ایشان به یک نامه و پیام و بیانیه ختم نمیشود. تفقد از خانواده شهدا در سیره امام، کالنار علی المنار است و این امر بر احدی از یاران و پیروان ایشان که اندک انسی با مشی و مسلک ایشان داشته باشند، پوشیده نیست.
با اینحال، امثال محلاتی و همفکران وی اگرچه مستمرا تلاش میکنند خود را امتداد خط امامیهای دهه شصت جلوه دهند اما ظاهراً فرمایش پیر جماران برای ایشان حجت و فصلالخطاب نیست، لذا شاید باید آنها را به سخنان آقای هاشمی که آقای محلاتی وی را «آیت درایت» مینامد، ارجاع بدهیم که در ماجرای تأسیس بنیاد شهید در 28 اسفندماه 1358 میگوید:
«پیش از پیروزی انقلاب و در دوران مبارزه، بهویژه در سالهای آخر رژیم شاه، رسیدگی به وضعیت خانواده شهدای مبارز و خانواده زندانیان سیاسی، برای ما در حکم یک تکلیف شرعی و انقلابی بود. برای این کار هم سازماندهی مردمی خوبی داشتیم، امام هم بر پیگیری این امور تأکید داشتند.»(کارنامه و خاطرات 58-1357، انقلاب و پیروزی، زیر نظر عباس بشیری)
همچنین در خاطرات سال 66 آقای هاشمی آمده است:
«نتیجه کنکور دانشگاهها را دادهاند. مهدی نفر اول مخابرات دانشگاه تهران شده است؛ راضی نیست. مایل بوده که در رشته برق - الکترونیک پذیرفته شود. گرچه رشته مخابرات هم مهم است. چون نفر 29 کنکور بوده، توقع بیشتری داشته و معتقد است به خاطر سهمیهبندیها، موقعیت از دستش رفته است. توضیح دادم که سهمیه باعث عدالت است که به سایر شهرها و نهادها و بهخصوص به رزمندگان که امکانات تحصیل مثل مرفهان تهران را ندارند، فرصت دادهشده است.»(دفاع و سیاست، خاطرات سال66، مربوط بهروز 30/6/1366»)
🔹از چنین کسی که آقای #هاشمی را به قول خودش نماد تدبیر و درایت میپندارند و تبیین منظومه فکری او را وظیفه خود میداند، بعید است به این مطالب توجه نداشته باشد! شاید هم التفات داشته ولی اینکه «سهمیهها باعث عدالت میشود» و یا اینکه «رسیدگی به وضعیت خانوادههای شهدا برای ایشان تکلیف شرعی بود» را خلاف عقلانیت میداند و حتی از هاشمی هم عبور کرده است!
⭕️شوربختانه اینگونه تاخت و تاز بر خانواده مظلوم شهدا و دفاع مقدس، امر تازهای نیست؛
یک روز آقای #منتظری همنوا با #نهضت_آزادی، دفاع مقدس را حاصل یک غرور ملی دانست که باعث پدید آمدن آتش جنگ شد، روزی دیگر، جای #جلاد_و_شهید را عوض کردند برای پیروزی انتخاباتی و امروز نیز همان تفکر و اندیشه، حمایت و پشتیبانی از خانواده شهدا را تنزل مقام شهید میدانند.
🔹برای ملت شهیدپرور ایران اسلامی پرواضح است که رسیدگی به امور خانواده شهدا، ربطی به فروکاستن منزلت شهید ندارد، بلکه چهبسا کمتر از ارزنی ارج نهادن به جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی آنان و تعظیم مقام شهید است که فرمود «مَنْ لَمْ يَشْكُرِ اَلْمُنْعِمَ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ لَمْ يَشْكُرِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ»(عیون الاخبار، ج2، ص 24)
🔹چه فضیلت و حسنهای بالاتر از جهاد و چه مصیبتی بالاتر از غم از دست دادن عزیزان و چه صبری بالاتر از صبر بیمنت و بیتوقع در مقابل این مصائب خانواده شهدا.
آیا در مشی و مسلک گوینده این سخنان سخیف، این مقدار از صبر و مجاهدت این عزیزان شایسته تقدیر و تشکر نبوده و اندک حمایتی از اینان علیرغم استنکاف ایشان، فروکاستن از منزلت شهید است.
آیا برداشتن باری از دوش اینان که مرهمی باشد بر زخم فراغ عزیزانشان ـ که البته نیست ـ اینقدر برای شما گران آمده است که از میز خطابه سیدالشهدا(ع) علیه شهدا سخن برانید و دم از سنت رسولالله(ص) بزنید؟!
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت با لعاب فقاهت/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 4 از 6]
🔹محلاتی که از دهه شصت به عنوان یک طلبه ژورنالیست در صفحه حوزه روزنامه جمهوری اسلامی شناخته میشود، متأسفانه مدتی است بر کرسی تدریس درس خارج نشسته و رسانههای سیاسی او را آیتالله خطاب میکنند.
وی در #آشوب_آبان۹۸، آزادانه برای آشوبطلبان نظریهپردازی کرده و برای سفاکان گرگصفت، ادب انتقام را تئوریزه میکرد و باغی مضطر سخن میگفت!
با اینهمه ظاهراً او فراموش کرده که این جاه و مقام از صدقهسر مجاهدت شهدا و خانواده شهدا است که جان خودشان را فدای عزت و آبروی اسلام کردهاند.
⭕️ محمد محلاتی در سخنان خود با تمسک به صحیح بخاری، به باب «لایقول فلان شهید» اشاره کرده، اما ایکاش در مراجعه به ادله، به #مسلک_عامه عمل نمیکرد و در کنار قرآن، به سیره اهلبیت(ع) هم مراجعه میکرد.
🔻از جمله آنجا که امام صادق(ع) به ابو خالد واسطی هزار دینار میدهند که بین خانواده کسانی که با زید کشته شدند توزیع کند.(شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص173).
🔹همچنین خوب بود این سخنران اگر از قرآن دلیل میآورد، از کنار آیات جهاد و شهادت سهل انگارانه نمیگذشت! مگر قرآن نمیفرماید:«وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَی الْقاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً»؟! اگر خداوند برای مجاهدین یک فضیلتی و درجهای قرار داده، چه منافاتی دارد که به خاطر همین وعده خداوند، در همین دنیا از مجاهدین تقدیر شود؟
بعلاوه اینکه عدل و انصاف حکومت اسلامی اقتضاء میکند از مجاهدین ایثارگری که جان خود را بر طبق اخلاص نهاده و باهمراهی خانوادههای خود، قدمبهقدم پیش آمدند تا با تقدیم بهترین سالهای عمر خود و جان خود، از کیان اسلام دفاع کرده و با صیانت از عرض و ارض و ناموس من و شما، امنیت ملی، تمامیت ارضی و منافع ملی کشور را از گزند بدخواهان و فتنه گران و آشوبگران حفظ کنند، حمایت و پشتیبانی کند. چنانکه حضرت علی(ع) در فرمان خود به مالک اشتر میفرمایند:
«و باید برگزیدهترین سران سپاهت نزد تو کسى باشد که در کمک به سپاهیان مواسات را رعایت نماید، و از توانگرى خود به آنان احسان کند به اندازهای که بتواند سپاهیان و خانوادههای آنان را که از خود به جاى نهادهاند اداره نماید.»(نهج البلاغه، نامه53)
🔻همچنین در روایت معروفی که این سخنران نیز احیاناً شنیدهاند یا مطالعه کردهاند، حضرت مشک آب از دست همسر شهیدی برمیگیرند، او را تا خانه همراهی میکنند، از فرزند زن مراقبت میکنند تا زن آردی را خمیر کند و نانی طبخ نماید و هنگامیکه حضرت تنور را روشن میکنند، از هرم آتش به خود نهیب میزنند کهای علی! این است کیفر کسی که حقّ بیوهزنان و یتیمان را تباه کند!(ر.ک: مناقب آل أبي طالب لابن شهرآشوب)، ج2، ص: 115-116)
🔹محلاتی که خود را پیرو این دین و آیین میداند و تمسک به سیره علوی میکند، سرپرستی و حمایت حضرت از یتیمان و خانوادههای شهدا را ندیده و نخوانده یا خوانده و نخواسته ببینند؟! چه اینکه این قبیل شبهات پوسیده و نخنما شده قبلاً نیز توسط دیگران پاسخ داده شده است. سخنران مذکور که خود را در زمره اساتید حوزه نیز میداند، اگر اندک زحمتی به خود میداد و پژوهش میکرد حتماً پاسخ را مییافت.این پردهدریها یا عالمانه است یا سوگیرانه و بی پشتوانه. اگر عالمانه است که تکلیف روشن است و توصیه میگردد نیات خود را فاش بگوید تا دیگران نیز بیپرده با او و افکار واقعی اش آشنا شوند، و اگر جاهلانه است که بر طبل علم و بحث علمی نکوبد که با این نحو سخنان عرض خود میبرید و منت ما میدارید...!
🔹محلاتی از طرفی میگوید:
«ما چه میدانیم چه کسی شهید است، شهادت احتیاج به باطن و قلب و انگیزههای انسان دارد ما در ظاهر همه اینها را حکم به صحت میکنیم!»، اما از طرفی دیگر در عمل، شهادت شهدای آتشنشان پلاسکو را شهادت دنیایی میداند.آن هم به چه دلیل؟! چون خانوادههای آنها دنبال امتیازات مادی بودند! آیا جناب ایشان فقط از نیات باطنی شهدا خبر دارد، و نسبت به بقیه(از جمله خانواده شهدای آتشنشان) به مقام باطنخوانی و نیتبینی رسیده است؟ به فرض صحت این تهمت، آیا به صرف این ادعا، شهادت آتشنشانان(به عنوان مقامی معنوی و حقوقی) زیر سؤال میرود؟! این چه منطقی است، که اگر خانوادهی فردی مثلا از برخی امتیازات دنیوی برخوردار باشد، شهادت خود فرد، یک شهادت دنیایی میشود؟!
🔹آقای محلاتی در بخشی دیگر میگوید اگر برای خانوادههای شهدا حظ و بهرهای دنیوی قرار دهیم، نتیجه این میشود که شهادت را به یک امر دنیوی تنزل دادهایم!
از کسی که لباس علم بر تن کرده و داعیه درس خارج دارد، چنین سخنان سخیفی جدا بعید است! مگر صرف اختصاص بهره دنیوی برای امری، تنزل و فروکاستن از ارزش و منزلت آن امر است؟! این التزام و ملازمه را بر اساس چه مبنایی و از کدام ادله برداشت کردهاید؟!
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت، با لعاب فقاهت!/ نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 5 از 6]
🔹در این صورت امثال محلاتی حتما بر این باورند که نستجیر بالله خداوند متعال نیز مقام جهاد را به یک امر دنیوی تنزل داده است که در آیه41 سوره مبارک انفال فرمود:
«وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی وَ الْیتامی وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ».
⭕️طبق بافتههای بهظاهر استدلالی محلاتی، غنیمت گرفتن مسلمین در جنگهای صدر اسلام نیز تنزل و فروکاستن از مقام جهاد و شهادت بوده است!
بالاخره این جنگها و سرازیر شدن غنائم به خزانه بیتالمال و مسلمین، نوعی حظ و بهره دنیوی برای مسلمین است و درنتیجه، گرفتن غنائم تنزل مقام شهادت و جهاد است!
یا با فمنیستها همراه شوید و تعیین مهریه و حق نفقه برای زن را نیز تنزل مقام زن و تبدیل آن به یک کالای دنیوی و مادی بنامید!
یا بگوئید وجوب پرداخت ذمه برای کافران ذمی، تنزل مقام اسلام و مسلمین است، چراکه دریافت این وجوه نیز، برای مسلمین و عدم وجوب پرداخت از جانب ایشان، یک حظ و بهره مادی برای مسلمین است! یا دریافت دیه، فروکاستن ارزش جان انسانها و انسانیت و تنزل آن به یک امر مادی و دنیوی است و قس علی ذلک.
🔹محلاتی گفته در جامعه نبوی و علوی، شهادت یک #وسیله نبود. شهادت بود، ولی وسیلهای برای گرفتن مدرک، گرفتن پست، برای امتیاز، برای تجارت، امتیاز برای ورود به نهادهای آموزشی و غیر آموزشی، اشتغال و مانند آنها نبود.
⭕️در پاسخ این سخنان موهن باید گفت: اولاً در جامعه کنونی نیز شهادت وسیلهای برای گرفتن مدرک و پست نیست، هیچکسی منجمله شخص حضرتعالی و نزدیکانتان برای گرفتن مدرک حتی لحظهای حاضر نیستید، در حلب و دیرالزور و موصل و #خانطومان پنجه در پنجه گرگصفتان داعشی بجنگید! در بین وصیت شهدا یک وصیت یا پیام از شهدا بیاورید که گفته باشد من برای آسایش و اخذ امتیاز برای خویشان و بستگانم به میدان جنگ میروم!
اگر نیافتید و نیاوردید لباس علم از تن برکنید که خلاف تقوا و علم سخن راندید. و این شما هستید که ارزش و منزلت شهادت را فروکاستید و تهمت و نسبت ناروا به شهدا و خانواده معظمشان وارد آوردید و نمک بر زخم خانوادههای شهدای آتشنشان، شهدای سلامت و شهدای حادثه هواپیمای اکراینی پاشیدید.
🔻ثانیاً اگر ذرهای با خانواده معظم شهدا حشرونشر داشتید و چشم باز میکردید حتماً جمع زیادی از خانوادههای شهدا را مییافتید که این خدمات با اجبار و اصرار و اکراه به ایشان دادهشده است و البته که خیلی از این خانوادهها نیز هیچ خدماتی نگرفتهاند. ایشان کرامت و عزت و عقیده و آرمان مستحکمشان را با چنین تهمتهایی نیالودهاند و علیرغم اینکه بیش از هر کس شایسته حمایت و پشتیبانی حکومت اسلامی هستند، از پذیرش و دریافت کمکهای دولتی استنکاف میورزند و بهندرت بیابید کسانی که با طیب خاطر خود را محق و مستحق چنین عنایاتی بدانند.
⭕️در پایان مراجعه به فرمایشات امام خمینی(ره) بسیار بایسته است که در انتصاب مهدی کروبی(یکی از سران #فتنه۸۸) به سرپرستی بنیاد شهید، بیان شده است.
@rozaneebefarda
ادامه👇
تعدی به حریم شهادت، با لعاب فقاهت!/نقدی بر سروش محلاتی
[صفحه 6 از 6]
⭕️متن حکم امام خمینی پیرامون ضرورت تجلیل از خانواده شهدا، به قرار ذیل است:
«بسم اللَّه الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ مهدی کروبی- ایده اللَّه تعالی
ملت شریف ایران میداند که نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری قشرهای مختلف ملت است که در صف اول باید شهدای انقلاب- رحمة اللَّه علیهم- و کسانی که در این راه معلول و آسیبدیده شدهاند، محسوب داشت. لهذا باید رسیدگی کامل به خاندان شهدا و آسیب دیدگان و معلولین در این راه، چه در حال انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.
لهذا لازم است سازمانی به سرپرستی جنابعالی و هیئتی از معتمدین متدین و آگاه و آشنا بدین گونه امور، برای این مقصد مهم تأسیس شود که با اجرای طرحهای مفید آن، ملت و دولت انقلابی، دین خود را در مقابل این گروه فداکار در راه انقلاب اسلامی ادا نمایند، شورای انقلاب موظف است برای این شروع مهم، بودجه کافی تصویب نماید و در اجرای آن سرعت عمل به خرج دهد و دولت و متصدیان امور، موظف هستند مواد زیر را مورد تصویب و اجرای سریع قرار دهند:
1- اولویت فرهنگی: یعنی در مدارس و دانشگاه با تسهیلات مقتضی وارد شوند.
2- اولویت اقتصادی: یعنی مسکن، زمین، وسایل زندگی و سایر مایحتاج زندگی برای آنان تهیه گردد.
3- اولویت در استخدام: یعنی خانواده شهدا و معلولین در استخدام دولت اولویت داشته و آنان که قدرت خدمت دارند به استخدام دولت درآیند.
4- کارت مجانی برای سوارشدن آنان در اتوبوسهای دولتی داخل شهرها تهیه گردد.
5- کارت نیمهبها برای استفاده از وسایل نقلیه بینشهری مثل قطار و هواپیما و غیره.
6- تشکیل دفترچه مخصوص برای قدرت خرید از تعاونیهای دولتی.
7- بیمه درمانی و استفاده از کارت ویژه خرید دارو.
8- قرار دادن حقوق رسمی برای معلولین که قدرت کار ندارند و خانواده شهدا بالنسبه به افراد آن خانواده.
9- ایجاد برنامههایی در رادیو بهعنوان معلولین و خانواده شهدا.
10- سازمان موظف است بدون فوت وقت، معلولین و آسیبدیدگانی که احتیاج به معالجه دارند تحت علاج قرار دهد و درصورتیکه با تصدیق طبیب لازم است برای معالجه به خارج کشور بروند، اسباب مسافرت و مخارج معالجه آنان را فراهم نماید.
ضمناً متذکر میشود که اگر سازمان در موارد مرقومه به اشکالی برخورد نمود و یا از طرف بعضی متصدیان اهمالی شد، اینجانب را مطلع نمایند تا در رفع آن بهطور مقتضی عمل نمایم.
روح اللَّه الموسوی الخمینی
25 اسفند 1358»
🔹با مرور این سخنان نسبت فکری امثال محلاتی با اندیشه امام و آرمانهای انقلاب اسلامی به خوبی مشخص میشود!
🔻خوب است حال که اندیشه این جماعت در تضاد با آرمانهای امام و انقلاب است، آن را فاش بگویند، لباس تزویر و ادعا از تن برکنند تا مردم بیشازپیش به هویت واقعی آنان پی ببرند و تکلیفشان با این جماعت مشخص گردد.
🔻آنوقت میتوان پیرامون دوگانه《شهادت و پاسداشت مقام شهید》یا 《تزویر و خیانت به مقام شهید》با امثال محلاتی به گفتگوی علمی نشست!
#خیانت_خواص
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#سکولاریسم_حوزوی
#خرده_جریان_اعتدال
#تحریف
@rozaneebefarda
دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا
گاه میگوید پدر، گاهی حسن، گاهی رضا
شهادت حضرت رسول الله، امام حسن وامام رضا علیهمالسلام تسلیت باد.
@rozaneebefarda
🔹پاسخ صریح یک فعال مجازی به استدلال کوآنتومی #رسول_جعفریان پیرامون #برجام!
مگر برجام برای گشایش در معاش مردم نبود؟
مگر برجامیان، شعارهای اخلاق گرایانه را مشتی بیانیه ایدئولوژیک و پوچ نمی دانستند؟
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#سکولاریسم_حوزوی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ذکر مصیبت و مرثیهسرایی به مناسبت شهادت رسول اکرم(صل الله علیه وآله) و امام حسن مجتبی(علیه السلام ) در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره)
@rozaneebefarda
🏴 مبارزه پیامبر(ص) اعم از نبرد فکری، سیاسی، تبلیغاتی و نظامی بود.
▫️ #مبارزات_تبلیغاتی_پیامبر(ص)، از #جنگ_بدر و #احد کمتر نبود!
👈 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
مبارزه و جهاد پیغمبر به معناى مبارزه و نبرد با شمشیر فقط نیست، بلکه معنای مبارزه درگیرى و نبرد به معناى عام است؛ اعم از نبرد فکرى، نبرد سیاسى، نبرد تبلیغاتى و نبرد نظامى. البتّه زحمت مبارزهاى که پیغمبر در دوران قبل از هجرت در مکّه انجام میدادند، کمتر نبود از خطرات و زحماتى که در جنگهاى بدر و اُحد و خیبر و خندق و بقیّهى جنگها متوجّه پیغمبر بود.
🔶حاشیه روزنه
امروز نیز در مقام مقابله با #قلمهای_مسموم و تحریف گران و غرب اندیشان، نهضت تبلیغی دیگری لازم است که انشاالله با توسل به وجود نازنین رسول الله(ص) در حوزه مقدسه قم شکل بگیرد.
#جهاد_قلم
#نهضت_تبلیغاتی
@rozaneebefarda
#کتاب_صوتی «صلح امام حسن (علیهالسلام)؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ»
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
(بخش اول)
🔸 تألیف آیتالله شیخ راضی آلیاسین
🔹 ترجمه حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّلهالعالی)
🔰 برای دانلود هر مبحث، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.
صوت کامل این کتابصوتی، ضمن سه بخش منتشر میشود. بخش اول را در ادامه تقدیم میکنیم:
1️⃣ بخش نخست
۱- شخصیّت حسنبنعلی (عليهماالسلام)
yun.ir/e5zzn2
2️⃣ بخش دوّم: موقعیّت سیاسی
۲- پیش از بیعت
قسمت اول yun.ir/rhb1s9
قسمت دوّم yun.ir/949b63
۳- بيعت
قسمت اول yun.ir/dz4gbd
قسمت دوم yun.ir/jjr3l3
۴- كوفه در روزهای بيعت
قسمت اول yun.ir/5ll7df
قسمت دوم yun.ir/0d1r84
۵- تصميم بر جنگ
قسمت اول yun.ir/9amh03
قسمت دوم yun.ir/zy9ic7
۶- بسيج و فرماندهی yun.ir/zodtka
۷- عدد سپاه yun.ir/pnd9n1
۸- عناصر سپاه yun.ir/r4w83
۹- عبيداللهبنعباس yun.ir/v91jba
۱۰- آغاز سرنوشت
قسمت اول yun.ir/venn4f
قسمت دوم yun.ir/uchsu1
۱۱- قلمرو ترديد yun.ir/w1b092
۱۲- عقيده يا حكومت؟
قسمت اول yun.ir/1cxu47
قسمت دوم yun.ir/2m6uv2
۱۳- فداكاری
قسمت اول yun.ir/jb2vy6
قسمت دوم yun.ir/bgla42
۱۴- سيمای صلح
قسمت اول yun.ir/1moh8c
قسمت دوم yun.ir/fdaomc
قسمت سوم yun.ir/osj0f9
💠 #کتاب_صوتی «صلح امام حسن (علیهالسلام)؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ»
(بخش دوّم)
🔸 تألیف آیتالله شیخ راضی آلیاسین
🔹 ترجمه حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّلهالعالی)
🔰 برای دانلود هر مبحث، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.
صوت کامل این کتابصوتی، ضمن دو بخش منتشر میشود. بخش دوّم را در ادامه تقدیم میکنیم:
3️⃣ بخش سوّم: صلح
۱۵- انگیزههای صلح از نظر دو جبهه yun.ir/yzwnme
۱۶- قرارداد صلح yun.ir/my8ng3
۱۷- بررسی فرازهای برجستهی قرارداد
- اظهارات طرفین yun.ir/zuix2e
- موضوع بیعت yun.ir/2e0ygf
- سرنوشت خلافت پس از معاويه + دیگر موادّ قرارداد
yun.ir/r9zz62
۱۸- ملاقات در كوفه yun.ir/cej99
۱۹- در صحنهای ديگر yun.ir/fwhyq9
۲۰- وفا به شروط قرارداد
قسمت اول yun.ir/7ontgg
قسمت دوم yun.ir/obbwd9
۲۱- معاویه و شیعیان علی(علیهالسلام) yun.ir/fgta14
۲۲- معاويه و سران شيعه
قسمت اول yun.ir/9ipa2c
قسمت دوّم yun.ir/4mmgb8
قسمت سوّم yun.ir/tsawp8
قسمت چهارم yun.ir/c7zolb
۲۳- پايان ماجرا yun.ir/7aoyud
4️⃣ بخش چهارم: آخرين گفتار
مقایسه میان شرایط حسن و حسین (علیهماالسلام)
yun.ir/3m491g
🔹روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پاسخ صریح حاج #علیرضا_پناهیان به سخنان تحریف آمیز #حسن_روحانی پیرامون #صلح_امام_حسن(ع)
اگر از صلح امامحسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کردهایم!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟
🔻 آنقدر که با حرف صحیح میشود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمیشود. آنقدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، میتواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمیتواند ظلم کند، بهویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر میشود علیه دین سوءاستفاده کرد.
🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده میشود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرفهای صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرفهای صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند.
🔻 مثلاً میگویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امامحسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرفها درست است اما ناقص است، همهاش را بگو! وقتی نصفش را نمیگویی، معلوم میشود یک قصد و غرضی پشت سرش هست.
🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا میکرد، اما چارهای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکمتری کند.
🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امامحسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ بهخاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و بهخاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند.
🔻 میگویند «ببینید امامحسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیهاش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانتها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امامحسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امامحسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همهاش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است.
🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴
@rozaneebefarda
روحانی، گرانی افسارگسیخته، ندای منحوس سازش با شیطان بزرگ؛ از حاشیه تا متن!
💥اختصاصی/ قابل تامل
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
چند روزی است گفتگو پیرامون صحبتهای بی مبنا و سطحی روحانی در مورد صلح امام حسن(ع) داغ شده است.
گرچه روشنگری علیه #تحریف_تاریخ_اسلام یک وظیفه شرعی برای متخصصان امر است، اما هر اقدام غیرتخصصی در جهت داغ کردن این موضوع، مشخصا بازی در زمین طراحان عملیات روانی دولت غربگرای اعتدال است!
آنگونه که قبلا نیز بارها و بارها تجربه شده، دولتی ها در مقاطع سیاسی حساس، با سواستفاده از علائق مذهبی مردم، به تحریک آستانه حساسیت دینی جامعه می پردازند و مدت مدیدی نخبگان و به تبع آن، عموم مردم را مشغول می سازند تا افکار عمومی فرصت درنگ پیرامون کارشکنی ها و ناکارآمدی های سریالی برجامیان را نداشته باشد!
🔹به نظر میآید در این ایام (در کنار اکتفا به پاسخ های عالمانه و تخصصی به تحریفات شیخ برجام گرا) بهترین مطالبه از آقای روحانی این است که از او خواسته شود چنانچه گمان می کند در تحلیل تاریخ اسلام تخصص دارد (که اطلاعاتش در این موضوع #تقریبا_هیچ است!)، تحلیل های آبکی اش را بگذارد برای بعد از ریاست جمهوری!(احتمالا جایی خواهد بود که فرصت کافی برای مطالعه و تحلیل و... خواهد داشت!!)
فعلا #حسن_روحانی #باید مشکل اقتصادی را مرتفع کند! تا آن وقت بهتر است دهان فرو بندد و ژست #علامه و #تئوریسین به خود نگیرد! رئیس جمهور عمله مردم است و باید با استفاده از حجم انبوه اختیارات قانونی، فقط و فقط به وظیفه خود در اداره امور مردم مشغول باشد و در مقابل اختیاراتش پاسخگو باشد!
#اصلی _فرعی_کردن
#حاشیه_سازی_برجامیان
#فرا_فکنی
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#جام_زهر
#خیانت_خواص
#مذاکرات_یواشکی
@rozaneebefarda
روحانی؛ عامل عبرت تاریخی یا معلم تاریخ؟!
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹این روزها فضای مجازی، پر شده از سخنان تحریف آمیز حسن روحانی پیرامون سازشکاری با بیگانگان با تمسک به تاریخ اسلام.
🔻روحانی گفته:
«ما باید تاریخ زندگی پیامبر را از نو بخوانیم...»
و یا:
«از ائمه هدی و از امام حسن(ع) هم باید یاد بگیریم.»
🔹حتما نباید در بازی طراحی شده تیم عملیات روانی اعتدالی ها افتاد و لذا همچنان و همیشه، #مطالبه_اصلی از قوه مجریه، #مسئله_معیشت مردم است و بس. اگر عرضه اداره اوضاع را ندارند(که در کارگاه عمل، بر همگان ثابت کرده اند ندارند)، همان بهتر که سکوت پیشه کنند و این واقعیت را اعلان کنند تا جهادی ها و عقلای قوم به میدان بیایند و خرابکاری های این جماعت بلندآواز و میان تهی را هر چه زودتر جمع و جور کنند.
🔹با اینهمه، مرور دوباره برخی فرازهای تاریخی و تطبیق آن بر شرایط فعلی، خالی از لطف نیست:
🔴 ۱. امام حسن مجتبی علیه السلام سه مرتبه اموال خود را با خدا تفسیم کردند. یعنی نیمی از اموالشان را به فقرا دادند و نیم دیگر را برای خود نگاه داشتند.
آقای روحانی! شما که همنام آن امام همام هستید، نمی خواهی از اینجای تاریخ درسی بگیری؟!
به جای انفاق و زندگانی زاهدانه، اشرافیت و زندگانی شاهانه در پیش گرفته ای و هنوز هم از امام مجتبی دم می زنی؟!
🔴 ۲. بعد از تحمیل صلح، معاویه برای مردم کوفه سخنرانی کرد و درباره ی مفاد پیمان صلح گفت:
«...جمیعها تحت قدمی لا أفي بشئ منها» یعنی:«...تمام آنها زیرپای من است. به هیچ کدام وفا نمیکنم.»
آقای روحانی! این سخنان و رفتار معاویه چقدر شبیه صحبتهای ترامپ و خروج آمریکا از برجام است! از این قسمت ها درس نمیگیری؟!
🔴 ۳. چندسال بعد از صلح، معاویه اقدامات مهمّی انجام داد:
🔻اول: بزرگان و سرداران شیعه را به شهادت رسانید. حجر بن عَدیّ را با قتل صبر کُشت و سر عَمرو بن حَمِق را بر نیزه کرد!
آقای روحانی! در اینجای تاریخ، یاد #حاج_قاسم نمیافتی؟
🔻دوم: دستور داد نام شیعیان را از دیوان بیت المال حذف کنند و مقرری ایشان را قطع نمایند.
آقای روحانی! یادت هست قرار بود تمامی تحریمها برداشته شود؟!
🔻سوم: به قضات و حاکمان همهی شهرها دستور داد هرکسی که احتمال میرود دوستدار امیرالمومنین علیه السلام باشد را به قتل برسانند!
عُمّال معاویه با همین حکم به تعقیب شیعیان پرداختند. اموال ایشان را غارت کردند. خانههای آنها را خراب نمودند و خود آنان را به قتل رساندند!
🔻چهارم: بیشترین فشارها را بر مرکز شیعیان یعنی شهر کوفه وارد کرد. زیاد بن أبیه را به حکومت کوفه گماشت.
آن ملعون از کارگزاران دولت امیرالمؤمنین علیه السلام بود. مرد، زن، کوچک و بزرگ شیعه را میشناخت.
شیعیان را هرجا که مخفی بودند، دستگیر میکرد. چشمان برخی از آنان را با میل کور کرد. دست و پای برخی دیگر را قطع نمود و آنها را به دار آویخت!
بر اثر جنایاتِ زیاد بن أبیه، هیچ شیعه ای در عراق باقی نماند مگر اینکه به قتل رسید یا به زندان افتاد و یا به شهرهای دوردست فرار کرد!
🔴 آقای روحانی! شما گفته بودی: «...مرد صلح باشیم به روز صلح.»
آری! در هر دوره ای باید به تناسب همان دوره عمل کرد.
شما و آقای ظریف، پنج سال قبل، یعنی سال۹۴ برجام را بر ملت تحمیل کردید؛ تضمینش هم امضای جان کری بود!
بنابراین؛ شما چندسال پیش صلح کردهاید. اکنون دورهی صلح نیست؛ بلکه «دورهی بعد از صلح» است. به قول دوستانتان: «دورهی پَسا برجام!»
🔴 نکند به ما درس تاریخ می دهی تا یادمان نرود که در دورهی پَسا صلح، چه بلاهایی بر سر اصحاب امام حسن علیه السلام آمد؟!
🔴 نکند به ما درس تاریخ میدهی تا بدانیم که فشارهایی که امروز بر ملّت قهرمانِ ایران تحمیل میشود، از دلار ۳۰هزارتومانی و تخم مرغ ۱۵هزارتومانی همگی فشارهای پس از صلح است؟!
🔴 آقای روحانی! با اینکه سوادی در تاریخ نداری اما عملکردت خودش مایه عبرت تاریخی شده است و درسهای زیادی به ملت ایران دادی که تا مدتهای مدید، نتیجه ذلت بار التماس به کفار و استکبار را پیش چشم نسل های مختلف نمایان ساخت اما فقط #یک_سوال باقی مانده:
🔻در این دورهی پَسابرجام، زیاد بن أبیهِ ایران کیست و در مواجهه با آن باید چه برخوردی کرد؟!
🔶پی افزود
اشتباه نمی کنیم آقای #تاریخدان_قلابی!
اکنون زمانه امام حسین(ع) است و مردم قهرمان ایران، تا پای جان پای عقیده و آرمان شان ایستاده اند. مردمی که در بیعت با حسین زمان، زیاد بن ابیه را به زباله دان تاریخ می اندازند!
#برجامیان_عاشق_آمریکا
#خیانت_خواص
#جام_زهر_در_کام_برجامیان
@rozaneebefarda
44.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجتالاسلام حامد کاشانی در مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حضور رهبر انقلاب. ۹۹/۷/۲۵
@rozaneebefarda
سفر تاریخی رهبر به قم؛ رهیافت ها و پیامدها
در آستانه ده سالگی سفر تاریخی مقام معظم رهبری به قم، تحلیل پیامدهای این اتفاق، ضروری است.
بازخوانی بیانات و تطبیق آن بر مجموعه های مختلف مورد خطاب، کارنامه اقشار مختلف از حوزویان در عمل به فرامین ولایت را روشن خواهد کرد.
در روزهای آینده در قالب مجموعه یادداشت هایی، به بازخوانی این سفر خواهیم پرداخت.
@rozaneebefarda
روزنه
سفر تاریخی رهبر به قم؛ رهیافت ها و پیامدها در آستانه ده سالگی سفر تاریخی مقام معظم رهبری به قم، تح
سفر تاریخی رهبر به قم؛ رهیافتها و پیامدها/۱
روزشمار سفر
#حافظه_تاریخی_حوزویان/ #پیگیری_مطالبات_رهبری_از_حوزه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴 27مهر1389 سالروز سفر تاریخی امام خامنهای مدظلهالعالی به قم است.
🔹روزشمار دیدارهای این سفر به قرار ذیل است:
27مهر: استقبال مردم قم و سخنرانی مردمی ایشان
27مهر-شب: دیدار با آیتالله نوری همدانی و آیتالله جوادی حفظهماالله
29مهر: دیدار با طلاب
28مهر: دیدار با آیتالله سبحانی، آیتالله مکارم، آیتالله شبیری و آیتالله علوی گرگانی
29مهر: دیدار با خانواده شهدا
30مهر: دیدار با آیتالله صافی گلپایگانی
1آبان: حضور در مسجد جمکران
1آبان: حضور در شیخان
1آبان: بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه قم
2آبان: دیدار با بسیجیان قم
3آبان: دیدار با طلاب غیرایرانی
3آبان: دیدار با اعضای مؤسسه امام
4آبان: دیدار با دانشجویان قم
4آبان: دیدار با اعضای شورای عالی
5آبان: دیدار هیئت دولت
6آبان: دیدار با خانواده شهدا
7آبان: بازگشت به تهران
🔶حاشیه روزنه
نهادهای مختلف حوزوی(از جامعه مدرسین تا دفتر تبلیغات و مرکز مدیریت و مجمع نمایندگان و....) خوب است گزارش دهند در این ده سال گذشته، تا چه میزان به مطالبات رهبری جامه عمل پوشانده اند و علت بر زمین ماندن سایر مطالبات، چیست؟
🔻بدنه حوزه #پس_از_ده_سال منتظر #گزارش_عملکرد است؛ نه صرفا بسنده کردن به بازخوانی همان مطالبات!
@rozaneebefarda
⭕️یک همایش متفاوت در قم با موضوع نقد کارنامه دولت روحانی
⬅️ با سخنرانی آقایان:
🔸وفسی، ذوالنور، نیک بین، رسایی، حاجی دلیگانی، کوشکی، غضنفری و دیگران.
📱پخش زنده این مراسم از کانال jebheh@ در روبیکا و گپ و سروش
🕢 دوشنبه ، ۲۸ مهرماه ۹۹، ساعت ۱۸، شهر مقدس قم
⭕️حاشیه روزنه
در مورد الگوی مواجهه با دولت اعتدال که امروز همه مشکلات کمرشکن معیشتی مستقیما متوجه آن است، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها طرح #استیضاح است. در مقابل، طرح سوال و استفاده از سایر ظرفیت های نظارتی نیز مطرح است. همچنین برخی نخبگان جریان انقلاب، #استیضاح_مردمی را مطرح می کنند که لازمه اش روشنگری حداکثری نسبت به عملکرد دولت غربگرای روحانی است.
فارغ از هر دیدگاهی که داشته باشیم و فارغ از هر نتیجه ای که حاصل شود، اصل نقد کارنامه سیاه دولت بنفش، یک #تکلیف_همگانی است که این روزها عده ای به انحا مختلف در صدد به حاشیه راندن آن هستند. #اجماع_جریان_انقلابی در #فریاد_مطالبات_مردمی، عاقلانه ترین راه در هدایت اعتراضات بالقوه در جهت درست است که قابل قدرشناسی است.
@rozaneebefarda