کشکول ناب حوزوی
💥معنای عدالت اجتماعی اسلامی 🎤رهبر معظم انقلاب: عدالت، به معنای عدم تبعیض در حقوق و حدود و احکام اس
💥وظیفه سنگین علما!
🔻قال امیرالمومنین علی علیه السلام:
...أَخَذَ اَللَّهُ تَعَالَى عَلَى اَلْعُلَمَاءِ أَنْ لاَ يَقِرُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لاَ سَغَبِ مَظْلُومٍ...
خدا شديدا از دانايان پيمان گرفته كه در مقابل تسلّط، و پرخورى ظالمانۀ ستمگر، و گرسنه ماندن ستمديده آرام و قرار نگيرند...
📚معاني الأخبار ج ۱، ص ۳۶۰
#عدالت_اسلامی
#عدالتخواهی
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔴 "انرژی" به جای "خدا" و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن 🔴 🔻به این کلمات و جملات دقت کنید:👇 «
📚 #معرفی_کتاب "قانون جذب و اسلام"
کتاب قانون جذب و اسلام (بررسی مستندات دینی قانون جذب)که به قلم حجت الاسلام حمزه شریفی دوست به نگارش درآمده است.
🔹این کتاب پژوهشی در زمینه مستندات دینی قانون جذب و تعالیم مبتنی بر این قانون است. در ابتدای کتاب تاریخچهای از قانون جذب و حقایق مربوط به این قانون ارایه شده و پس از آن نقش و جایگاه مفاهیمی دینی همچون: دعا، خدا، تفکر، یقین، فال بد یا خوب زدن، دعوت به امور مثبت، شکرگزاری، حسن ظن، تلقین، امیدواری و عدم یأس نسبت به آینده و استجابت خواستههای انسان در این مکتب فکری بیان شده و میزان همخوانی آنها با آموزههای دین اسلام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
🔸نویسنده در این زمینه به تفاوتها و اشتراکات قانون جذب با مبانی و اعتقادی دین اسلام اشاره نموده و تعالیم درست و نادرست قانون جذب را بر طبق موضوعات ذکر شده بیان نموده و میزان انطباق این تعالیم با اندیشههای اسلامی را بررسی کرده و برخی از این آموزهها را رد و برخی دیگر را تأیید نموده است.
🗃ناشر: نشر معارف
#عرفانهای_کاذب
#قانون_جذب
🔴کانال نقد فرق انحرافی و عرفانهای کاذب👇
@antihalghe
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
سینما۱(2).mp3
3.82M
💥اهمیت نگاه عمیق به مسائل روز
🎤رهبر انقلاب:
نگاه اجتهادی و عالمانه به عرصههای گوناگون، از علوم انسانی تا نظام تعلیم و تربیت رسمی، و از اقتصاد و بانکداری تا تولید فنی و فناوری، و از رسانههای مدرن تا هنر و سینما، و تا روابط بینالملل و غیره و غیره، همه از لوازم این تمدنسازی است.
۱۳۹۲/۰۲/۰۹
✍پ.ن: البته همواره باید از ورود جریان نواخباری به مسائل روز ترسید، چون این جریان با ورود غیرعالمانه به این مسائل ، باعث تضعیف و تحقیر حوزه و روحانیت خواهند شد، نمونه اش جریانی است که میخواهد از احادیث حتی ریاضی و فیزیک اسلامی تولید کند!!
#اقتصاد_اسلامی
#عدالت_اسلامی
#فقه_تمدنی
#علوم_انسانی_اسلامی
#بسط_فلسفه_به_مسائل_روز
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
حافظان شریعت.pdf
33.12M
📚 #کتاب حافظان شریعت
سیری در حیات علمی و اخلاقی آیت الله سید #رضی_شیرازی (ره)
✍جمشید صاعدی سمیرمی
🌀 کشکول ناب حوزوی🔻
❇️ @kashkolenab
4_6008261919679447529.pdf
328.9K
❓چگونه می توان باور کرد که در مقابل امیرالمومنین علیه السلام به همسرش جسارت شود ولی آن حضرت عکس العملی نشان ندهد؟
👆پاسخ را در این فایل مطالعه کنید.
#فاطمیه
🌀 کشکول ناب حوزوی🔻
❇️ @kashkolenab
نصایحی به طلاب درسخوان.mp3
2.31M
💥نصایحی به طلاب درسخوان
🎤استاد #مؤیدی
یکشنبه (۵دی۱۴۰۰)
https://eitaa.com/OstadMoayyedi/450
🌀 کشکول ناب حوزوی🔻
❇️ @kashkolenab
💥فارابی وظیفه علم کلام را منحصر به دفاع از عقاید دینی نمیداند/چرایی مغفول ماندن بحث "کلام افعال" در سنت اسلامی
🎤دکتر محسن جوادی (استاد دانشگاه قم) :
#فارابی برخلاف دیدگاه مشهور، وظیفه کلام را منحصر به دفاع از عقاید دینی نمیداند، بلکه آن را به حیطه احکام شرعی نیز سریان داده است، و اساساً همین جاست که میتوان فارابی را مبدع مفهوم کلام افعال دانست..👇
b2n.ir/q89166
#کلام_اسلامی
#روش_شناسی_علم_کلام
✴️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بخشی از سخنان استاد سیدمحمدکاظم #رجایی(استاد اقتصاد اسلامی حوزه و دانشگاه) درباره علت مخالفتش با طرح حذف ارز ترجیحی۴۲۰۰ دی ماه ۱۴۰۰
💥متن سخنان اساتید اقتصاد اسلامی 👉
✍پ.ن: متاسفانه هشدارهای اساتید اقتصاد اسلامی کمتر شنیده شد و سخنان اساتید نئولیبرال دانشگاه مثل مسعود نیلی ، موسی غنی نژاد و برخی نئولیبرالهای حزب اللهی! اجرا شد و شد آنچه نباید میشد، از این به بعد باید مطالبه کرد که دیگر به نسخه این جریانات عمل نشود!
#نئولیبرالیسم
#اقتصاد_اسلامی
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab 👈
📚 #معرفی_کتاب "رابطه علم و دین"
✍مرحوم آیت الله محمدتقی #مصباح_یزدی
تحقیق و نگارش: دکتر علی مصباح
🗃ناشر: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
مرکز پخش: قم، خیابان شهداء، کوی ممتاز، پلاک 38
☎️تلفن و نمابر: 37742326 - 025
🌐 مطالعه آنلاین کتاب 👉
#علم_و_دین
#علم_دینی
✴️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
سکولاریسم به جان حوزه افتاد.pdf
617K
💥بایدها و نبایدهای تحول در حوزه های علمیه
✂️بخشی از مصاحبه اختصاصی آیت الله #مصباح_یزدی ره با هفته نامه «افق حوزه»
⚠️سکولاریسم به جان حوزه افتاد...
#نقد_حوزه
✅کشکول ناب حوزوی🔻
💠 @kashkolenab
💥مطالعه رایگان شرح فارسی نهایه الحکمه و... در #نرم_افزار همراه نور
💎دانلود کتابخوان همراه نور👇
https://www.hamrahnoor.ir/download
این کتاب در بخش "کتب رایگان" قابل دانلود است
✴️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از امتداد حکمت و فلسفه
🔹چرا آقای جعفریان اصرار دارد جهل خود را فریاد بزند؟
1⃣بارها از طرق مختلف به آقای جعفریان این نکته نوشته و ارسال شد که؛ آنچه شما به عنوان «علم دینی» انکارش میکنید و اصرار دارید که فقط در محیط دانشگاه و دور از دسترس حوزه علمیه بماند، دارای مبانی و لایههای متعدد معرفتشناسی و فلسفی است. امروزه بر کسی پوشیده نیست که، علوم انسانی اجتماعی دارای زیرساختهای مفهومی بنیادین است که جز با مطالعات فلسفی و معرفتی به سرانجام نمیرسد.
2⃣ایشان، بهرهای از این مطالعات ندارد، در وادی فلسفه علم نیز غور نکردهاست، و صرفاً با تکیه بر تحقیقات تاریخی سعی دارد در مقام انکار «علم دینی» برآید. بواقع که در همین مقام صدق میکند: «الناس أعداء ماجهلوا به». نه میداند: ماهیت علم و معرفت چیست؟ نه میداند که، آیا تحقیقات تجربی و علوم آماری میتوانند متکی بر پیش فرضهای معرفتی باشند؟ یا اینکه، روش تحقیقات میتواند متکی بر بنیادهای فلسفی باشد؟ آیا وصف اسلامیت، وصف ماهیتی علم است یا وصف منبعی علم است؟ و..... بسیاری از مسائل را حل نکرده و بحث نکرده، به آنچه که نمیداند و به آن جهل دارد، می تازد. و گواه چنین جهلی، تحلیلهای تلگرامی ایشان است.
3⃣واقعاً روشن نیست ایشان با داشتن روحیه پژوهشی و تحقیقی در عرصه تاریخ، چرا اندکی فرصت اندیشیدن و گفتگو با صاحبان ایده علم دینی به خود نمی دهد و اصرار دارد جهل خود را فریاد بزند؟ و چرا اینقدر از علم دینی عصبانی است؟
@monir_ol_din
روند آينده اجتهاد.pdf
257.3K
📚 #مقاله بررسی اندیشه آیت الله شهید سید محمد باقر صدر در باب آسیب شناسی اجتهاد در حوزه ها و آینده پژوهی مساله اجتهاد
#شهید_صدر در این مباحث سیر تطور اجتهاد در حوزه های شیعه را بررسی کرده و آینده اجتهاد را در رویکرد اجتماعی به شریعت ارزیابی می نماید.
متن عربی مقاله 👉
#نقد_حوزه
✴️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
❓چرا بعد از قرائت سوره توحید، ذکر «کذلک الله ربی» گفته می شود؟
سورۀ توحید دارای مضامین بلندی است که به نوعی شناسنامه خداوند است، در این سوره خداوند را به توحید و بینیازی معرفی میکند؛ در روایتی آمده است که امام باقر(ع) بعد از قرائت سورۀ توحید، میفرمود: کذلک الله ربّی؛ یعنی خدای من همانگونه است که در این سوره بیان شده است.[1]
به همین خاطر عبارت «کذلک الله ربّی» تأکید و اعترافی است از طرف قاری و خواننده، که خداوند همین گونه است که این سوره مبارکه معرفی میکند.
لذا فقها در باب قرائت سوره توحید در نماز (فرقی ندارد که رکعت اول باشد و یا دوم) گفتهاند: مستحب است بعد از خواندن سورۀ «قل هو اللّه احد»، یک، یا دو، یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّهُ ربّى» یا سه مرتبه «کَذَلِکَ اللّهُ رَبُّنا» بگوید.[2]
@MaarefHadith
1. وسائل الشیعه، ج 6، ص 71.
2. توضیح المسائل(محشی)، ج 1، ص 560.
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥گفتگو با حجت الاسلام ابوالفضل #حافظیان
🎥موضوع : نسخه شناسی
#نسخ_خطی
#فهرست_نگاری
✴️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
❓اقتصاد اسلامی به چه معناست؟
✍آیت الله #مظاهری:
🔸منظور ما از اقتصاد اسلامی- که موضوع بحث ما در این رساله است- نظام مالی و سیستم اقتصادی اسلام است نه علم اقتصاد.
برای توضیح این مطلب لازم یادآور شویم که: «علم اقتصاد بر آنچه با زندگی اقتصادی رابطه دارد با معیارهای علمی و اصطلاحات ویژه ی خود مینگرد، و روابط پدیدههای اقتصادی را روشن میسازد، ولی «مکتب اقتصادی» برای تنظیم اقتصاد، قوانینی را که متکی به عدالت باشد ارائه میدهد. »
🔻بعبارت دیگر رسالت «علم اقتصاد» کشف پدیدههای خارجی و روابط آنها در زندگی اقتصادی است و رسالت «مکتب اقتصادی» ایجاد قانون بر اساس عدالت اجتماعی برای تنظیم زندگی اقتصادی است و بگفته ی حضرت آیت الله «سید محمد باقر صدر»: «تفاوت میان علم اقتصاد و مکتب اقتصادی تفاوت تاریخ و اخلاق است» زیرا علم تاریخ در مسیر علمی خود علل پدیدهها - مثلا علل و عوامل غلبه ی اسلام بر ایران- را بیان میکند، و روابط و آثار و نتایج آن را روشن میسازد بی آنکه به حقانیت آن وقایع نظری داشته باشد که آیا سزاوار بود چنان شود یا نه. اما اخلاق بیانگر آنست که حوادث و پدیدههای وقوع یافته با عدالت مطابق است یا خیر.
💥بنابراین آنان که میگویند «در اسلام اقتصاد نیست زیرا بحث و اصطلاحی از بحثها و اصطلاحات علم اقتصاد در اسلام دیده نمی شود» به تفاوت میان نظام اقتصادی و علم اقتصاد توجه نکرده اند.
🔹اصولا اسلام نیامده است که حوادث و پدیدهها را با اصطلاحات و معیارهای علم اقتصاد کشف کند و چنین مسئوولیتی هم ندارد، بلکه اسلام زندگی اقتصادی را در پرتو عدالت تنظیم میکند.
متون اسلامی، ما را به مجموعه ای از قوانین آشنا میسازد که زندگی اقتصادی انسان و رابطه ی اقتصادی او را در دادوستد و تولید و توزیع تنظیم میکند، و لازم نیست در متون اسلامی یک اصل کلی مانند «اصل آزادی اقتصادی» در مکتب سرمایه داری وجود داشته باشد، بلکه از متون اسلامی موضع اسلام در برابر اصل آزادی اقتصادی روشن میشود، مثلا اسلام جائز میداند زمین آباد شود، ولی اجازه نمی دهد کسی زمین را بدون آباد کردن مالک شود. اسلام تجارت را جائز میداند ولی به حاکم اسلامی هم اجازه ی کنترل قیمتها را داده است. از مجموع این دستورات در آیات و روایات موضع اسلام در برابر آزادی اقتصادی معلوم میشود.
ما نیز در این رساله 👇 برآنیم که اثبات کنیم اسلام مکتب اقتصادی دارد...
📚 مقایسه ای بین سیستمهای اقتصادی ، جلد ۱ ص۹ ، انتشارات موسسه در راه حق
#اقتصاد_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥عجبا که خود نسل قدیم قرآن را متروک و مهجور کرده، آنوقت از نسل جدید گله دارد که چرا با قرآن آشنا نیس
⚠️انزوای "کتاب الله" در حوزه های علمیه...!
#علامه_طباطبايى
#نقد_حوزه
#قرآن
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab
💥لباس روحانیت!
نام شخص میانی واضح نیست، و اما شخص سوم گویا فرزند همان فرد اول است.
فرد اول: ملا آقا بابا
با مراجعه به کتب تراجم و رجال، و فهرستگان نسخههای خطی، ملاحظه میشود ملا آقا بابا، یا همان محمدرضا جدید الاسلام، نویسنده کتاب منقول الرضائی یا همان اقامه الشهود فی رد الیهود است.
وی در جوانی، در زمان فتحعلیشاه (حدود ۱۲۳۷ق) شیعه شد، و بنابر برخی گزارشات سلطنت ناصر الدین شاه را نیز درک کرد.
یکی دیگر از یهودیانی که چند سال بعد از ملا آقا بابا، اسلام آورد حاجی بابا قزوینی یزدی، نویسنده محضر الشهود فی الرد الیهود است.
این کتاب حدود پنجاه سال پیش توسط آیت الله سید احمد #اشکوری به چاپ رسیده است.
توضیحات و معرفیهای بیشتر را میتوانید در فنخا، ذیل نام هر یک از این افراد مشاهده نمایید.
پس، اولا این افراد روحانیت شیعه بودهاند.
ثانیاً، اگر حدود ۱۱۹سال پیش لباس یهودیان چنین بود، باید هزاران مدرک برای آن وجود داشت و همه از آن مطلع میبودند، اما اسناد و شواهد خلاف این است.
هرچند عبدالرضا داوری از ولینعمتان خود اعلام برائت کرده، اما روحانیستیزی از ویژگیهای مشترک وی و رحیم مشایی و رفقای سابقش میباشد.
🌐میراث خطی شیعه
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
لیبرالیسم-پرفسور درخشان.pdf
741.6K
ليبراليسم: ريشۀ فساد و چپاول
پرفسور مسعود درخشان
**
مقدمهای برای كتاب دستبرد ناپيدا
ترجمۀ دكتر حسين حسنزاده و عليرضا زماني
انتشارات دانشگاه امام صادق عليهالسلام- ديماه 1400
مطالعه این مقدمه ارزشمند را به همه عزیزان توصیه میکنم
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
💥سرّ موفقیت
🎤آیت الله سید #رضی_شیرازی
مرحوم #مطهری مرد متدین و متعبدی بود. مخصوصا این اواخر سیر و سلوک عرفانی هم داشت. اذکاری را بین الطلوعین ملتزم بود. عارفی او را راهنمایی کرده بود. خیلی آقامنش و با عزت بود. حاضر نبود زیر بار ذلت برود. بااین همه آنچه سر موفقیت او به شمار می آید به نظر من نظم فکری ایشان بود. این خیلی مهم است. ممکن است کسی کوهی از علم و دانش باشد ولی فکرش نظم فکری نداشته باشد. این چنین فردی نمی تواند موفق باشد
مرحوم مطهری علاوه براین که از نظر علمی وزنه ای بود فکرِ علمیِ منظمی هم داشت. هر چه را که نوشت درست و بجا بود
🔻در این جا قضیه ای را نقل می کنم که بیانگر شخصیت علمی آن بزرگوار است
بنده حدود دو سال قبل از هجرت امام به پاریس به نجف مشرف شدم.خدمت امام رسیدم،از جمله مطالبی که به ایشان عرض کردم شکوه از پایین آمدن سطح علمی طلبه ها در حوزه علمیه قم بود.امام این را قبول داشتند از این روی فرمودند: باید چاره ای بیندیشیم از جمله به من پیشنهاد کردند که دراین زمینه فعالیتی داشته باشم
عرض کردم: برای من میسور نیست
ایشان فرمود:پس این موضوع را با آقای مطهری آقااشراقی و آقا اخوی (آقای پسندیده) در میان بگذارید
به ایران که آمدم قضیه را به شهید مطهری گفتم و یادآوری کردم که:ایشان از شما برای این جهت استمداد کرده است
طولی نکشید مرحوم مطهری به من گفتند:امام از نجف برای من نامه ای فرستاده اند و در آن نامه نوشته اند: در قم برای طلاب برنامه ای داشته باشم
لذا ایشان هفته ای دو روز به قم می رفت و تصمیم داشت برای همیشه به قم برگردد که انقلاب اسلامی پیروز و ایشان شهید شدند
@kashkolenab
💥نظر استاد شهیدیپور درباره نظام اقتصادی اسلام
(درس خارج فقه پول- 30مهر 99)
⚡️ اینکه ما بگوییم اسلام نظام اقتصادی ندارد؛ یک سری احکام تعبدی است، اینها را مراعات کنید، بعد دیگر هر چی شد مهم نیست، این خلاف مفاد آیات و روایات است.
📖 ما یک علم اقتصاد داریم که روشن است، علم اقتصاد راههای علمی برای مبارزه با تورم یا ایجاد رونق اقتصادی را نشان میدهد که اگر این کار را بکنید تورم پایین میآید اگر آن کار را بکنید رونق اقتصادی حاصل میشود و امثال آن. چقدر سود بدهید اقتصاد رشد میکند سود را کم کنید نتیجهاش چه میشود. این علم اقتصاد است و هیچ کس ادعا ندارد اسلام علم اقتصاد دارد. اصلا علم اقتصاد ناشی از تجربه است و اسلام دین آسمانی است برای هدایت انسانها. اصلا شأن اسلام بالاتر از این است که بخواهد به عنوان دینی که علم اقتصاد دارد یا علم طب دارد، بخواهد کار بکند. چون فراتر از زمانها و مکانها است. در این موارد، شرائط مختلف زمانها و مکانها تاثیر دارد.
🖋 اما مکتب اقتصادی که بگوییم اسلام ندارد این درست نیست. بالاخره اسلام وراء این احکام تعبدی، یک ارزشهایی را در مسائل اقتصادی مطرح کرده است. اگر ما فقط بگوییم احکام تعبدی داریم، حیل ربا جایز است، زکات هم اگر همان نُه مورد بود زکات میگیریم، نبود نمیگیریم، حالا مردم مبتلا به فقر بشوند ما وظیفهای نداریم!، خدا خودش زکات را در نُه چیز قرار داده، ما بیاییم بگوییم زکات در بیشتر از نه چیز است؟ اگر بگوییم اسلام مکتب اقتصادی ندارد و یک سری احکامی است که ما اجراء میکنیم و به نتیجهاش کار نداریم، در این صورت قطعا اسلام نظام اقتصادی نخواهد داشت چون یک سری احکام تعبدی و شکلی است که باید این شکل را مراعات کنیم.
📖 به قول مرحوم آقای تبریزی که خودشان طبعا طرفدار همین مطلب بودند که یک احکام تعبدی است، ظلم بودن ربا هم ظلم تعبدی بودن آن است چون خدا حرام کرده ظلم شده و الا اگر خدا حلال میکرد ربا را که ظلم نبود. «لاتَظلمون» چون خدا گرفتن سود را در قرض حرام کرده است؛ و لکن از راههای دیگر بیایید، به جای اینکه بگویید قرض به شرط سود میدهیم که ربا است بیایید جعاله بر قرض، مقترض بگوید من اقرضنی فله علیّ کذا و کذا.
🖋 ما میگوییم اسلام وقتی میگوید ربا نگیرید ظلم است، این نشان میدهد یک طرز تفکری دارد که این محتوا را ظلم میداند. عرفی نیست بگوییم این شکل ظلم است. این شکل را عوض بکنید ظلم نیست.
🕋 اسلامی که میگوید ما زکات را واجب کردیم تا فقر را در جامعه برطرف کنیم، اگر مصادیق زکات -که امروز درهم و دینار وجود ندارد و بقیه موارد هم اندک است- موجب برطرف شدن فقر در جامعه نشد این خلاف این است که «ان الله اشرک الفقراء فی اموال الاغنیاء و لو علم انه لایکفیهم لزادهم» یا آیه «کی لا یکون دولة بین الاغنیاء منکم». هدف از تشریع احکام اقتصادی که از ثروتمندان زکات بگیرند یا احکام دیگر این است که ثروت فقط در بین اغنیاء در گردش نباشد، دیگران هم از این اموال استفاده بکنند. زکات برای رفع فقر فقراء است و اگر وضع طوری بشود که رفع فقر فقراء نشود باید حاکم مسلمین جایگزینی درست کند که رفع فقر فقراء بشود. این اقتصاد اسلام را نظاممند میکند و دیگر نباید با تغییر شکل آن، نظام اقتصادی اسلام مختل بشود.
✅ اینها یعنی نظاممند بودن اقتصاد دین. و این نظام باید حفظ بشود. اگر بناء باشد با تغییر شکل این نظام مختل بشود این کشف میکند آن تغییر شکلها مشکل دارد.
🖋 فقهایی که میگویند احکام دین، احکام تعبدی است حالا حکمتهایی دارد سر جای خودش و ما اگر این احکام تعبدی را رعایت کردیم و از راههای دیگری که خدا منع نکرده استفاده کردیم، دیگر کاری نداریم به اینکه نتیجهاش چه میشود. این یعنی اقتصاد اسلام نظام ندارد، مکتب اقتصادی در اسلام نداریم. و ما به نظرمان این خلاف مفاد آیات و روایات است.
✍حجه الاسلام محسن امیدوار
از اعضای مرکز تخصصی حوزه مشکات 1399/08/02
@meshkat_qom
#اقتصاد_اسلامی
#عدالت_اسلامی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
نظریه اقتصادی امامَین انقلاب.mp3
12.65M
💥 نظریهی اقتصادی امامَین انقلاب
🎤استاد احمدعلی یوسفی
🔸شنبه، نهم اسفند ۱۳۹۹
#اقتصاد_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بسیار بسیار کم کار کردیم!
🎥آیت الله #مصباح_یزدی (ره):
کل فعالیت روحانیت و حوزه را که مقایسه میکنیم با نیازهایی که جامعه داشت و بستری که فراهم شده بود و میشد کار بکنند، اعتراف میکنم که بسیار بسیار کم کار کردیم. خیلی عقبیم.
هرکسی از خودش سوال کنه که چیکار کرده برای اسلام...
#نقد_حوزه
#فقه_تمدنی
#علوم_انسانی_اسلامی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
♨️تاثیر گناه بر علم
✍آیت الله #جوادی_آملی :
بسته شدن و واژگونی دل، ویژه کافران و منافقان نیست، بلکه به هر میزانی که دل آدمی به زنگار گناه آلوده گردد، واژگون و مختوم گشته، به همان اندازه از فهم آیات الهی محروم می گردد و این واژگونی دل از آلودگی به مکروهات آغاز میشود و به گناهان صغیره و سپس به کبیره می رسد و از اکبر کبایر که کفر به خداست، سر بر می آورد. معیار سنجش بیماری قلب نیز مقدار بی توجهی انسان به فهم آیات الهی یا انزجار از آنهاست.
📚 #تفسیر تسنیم ج 2 ص 234
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
✳️ @kashkolenab