eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
متن کامل نامه فارسی شهید صدر به امام خمینی٬ در تمجید از اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی حضرت آیت¬الله العظمی الامام المجاهد الخمینی دام¬ظله این نامه را بحضرتعالی در یکی از حساسترین لحظات تاریخ اسلام می نویسم تا بدینوسیله اعتماد [...] بی-نهایت خود را نسبت به پیروزیهای غرورآفرین ملت مسلمان ایران اظهار کنم. پیروزیهای پی در پی و چشمگیری که با رهبری خردمندانه آنحضرت صورت گرفت و برنامه نجات بخش اسلامی را به جای دو تمدن و ایدئولوژی مقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت. پیروزی شکوهمندی که با همت عظیم ملت مسلمان ایران به رهبری حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامی را از لوث شبح طاغوت روز پاک کرد و شرافت و کرامت ملت مسلمان ایران را که جریحه¬دار شده بود از نو احیاء و زنده کرد. پیروزی تاریخی بزرگی که با سعی و مجاهدت روحانیت بیدار و آزاد اسلام برهبری آن حضرت صورت گرفت و با همبستگی و همفکری تمام نیروهای فکری و روحانی و عملی جامعه روحانیت به ثمر رسید که در باب خود در تاریخ مجاهدات روحانیت شیعه کم¬نظیر است و همین وحدت و یکپارچگی و همبستگی بود که این پیروزی بزرگ و اسلامی را برای جامعه مسلمان ایران تضمین نمود. و در این هنگام که ما با امیدواری فراوان از درگاه الهی چشم به راه مراحل بعدی پیروزی این نهضت عظیم اسلامی هستیم. همه وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامی می¬گذاریم. و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و صحت آنحضرت بیافزاید و آرزوهای دیرین و بزرگ ما را در سایه مرجعیت و رهبری آنحضرت محقق بفرماید. ان شاالله تعالی النجف الاشرف محمد باقر صدر تصویر دستخط شهید را در لینک ذیل ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/562 @rozaneebefarda
چه کسی نخستین بار به فعالیت در را داده است؟! 💥فیه_تأمل @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 فرید مدرسی خبرنگار اصلاح طلبی است که نزدیک به یک دهه و نیم بر حوزه علمیه قم متمرکز است و اکنون در برخی محافل نیمه علمی خود را به عنوان کارشناس حوزه مطالعات روحانیت معرفی می کند. از این بگذریم که چرا و چگونه یک می تواند چنین عناوین پرطمطراقی را برخود بار کند اما پرسش اصلی این است که چه کسی به یک ماموریت داد که با عینک وارد فضای بکر حوزه علمیه شود و به زعم خویش بتواند دیگرنمایی از فضای قم را کلید بزند و بعد از یک دهه و نیم٬ در کسوت برخی و بعضی جلوه کند؟! ماجرای تاثیرات ژورنالیسم در حوزه نیازمند بررسی های مستقل دیگری است؛ اما سوال اینجاست که چگونه سیاسی ترین جریان رسانه ای کشور توانست به نهانخانه حوزه قم کند و در طیفی که داعیه داشته و دارد٬ توفیق نسبی یابد و با خیال آسوده به فعال کردن مشغول شود؟!! فرید مدرسی در یادداشت مفصلی در دهه هشتاد٬ به تشریح برخی ابعاد ماموریت خود در قم پرداخته و تصریح می کند که مجری ایده های (داماد و شاگرد ) بوده است. مدرسی چنین نوشته است: 👇 نویسنده: فرید مدرسی - سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ حوزه ای دیگر در شهروند سرویس «حوزه» در هفته نامه شهروند امروز جدیدالولاده بود. جرقه راه اندازی چنین سرویسی در روزنامه شرق زده شد. من در سرویس سیاسی این روزنامه مشغول بودم و به نوشتن گزارش هایی مرتبط با روحانیون سیاسی و احزاب اصولگرا می پرداختم. روزی ، سردبیر در راهروی دفتر روزنامه در حوالی میدان آرژانتین این پیشنهاد را به من داد. من هم تحقیق و بررسی های اولیه را انجام دادم که کار بسیار سخت و تا حدی غیرممکن به نظر رسید. چراکه: روزنامه، روزنامه اصلاح طلبان بود و بخشی از حوزه و موثرین آن آنچنان حاضر به همکاری نبودند. این فقط گوشه ای از سختی کار بود. فضای رسمی حوزه و ساختار مدیریتی آن هیچگاه با اصلاح طلبان از در دوستی وارد نمی شود. اگرچه تعاملاتی در مقاطع تاریخی وجود داشت، اما این تعاملات به روابط صمیمانه مبدل نشده بود. از این رو، متنفذین این بخش حاضر به همکاری نبودند و به ما روی خوشی نشان نمی دادند. حتی آنان که در گفت و شنودهای خصوصی همچون اصلاح طلبان می اندیشند، در یک رسانه عمومی نه تنها حاضر به بیان آن مطالب نیستند، بلکه حتی از انتشار هرگونه مطلب در اینگونه رسانه ها سر باز می زنند. در روزنامه «هم میهن» باردیگر این ایده از سوی «محمد قوچانی» مطرح شد. آن روزها در این روزنامه، به ارائه اخبار، گزارش ها و تحلیل هایی درباره احزاب اصولگرا مشغول بودم و گاهی در صفحه آخر که تحت مسولیت «رضا خجسته رحیمی» بود، اخبار کوتاه حوزه را در ستونی به نام «حجره» انعکاس می دادم. همچنین اخبار و گزارش های حوزوی محض را در صفحات دیگر ارائه کرده بود. به یاد دارم که پرونده ای با نام «گعده سیاسیون در قم»  هم تهیه کردم که درباب تعاملات احزاب با علمای قم بود. سرویس حوزه آغاز به کار کرد، با 4 صفحه در هفته که پس از ماه ها گاهی تعداد صفحات آن به 16 صفحه -البته به ندرت- هم رسید؛ از تیر 86 تا آبان 87. در این یکسال و چهار ماه اکثر قریب به اتفاق پرونده ها با حاشیه هایی روبرو بود که هیچگاه به آن اشاره نکردم؛ حاشیه هایی درون نشریه تا در میان حوزویان و شخصیت های مرتبط با پرونده ها که روزی به آن می پردازم. آنچه در این میان باقی می ماند، هموار شدن این راه بود که با عنایت حوزویان مقدور نبود و باید از تک تک آنان که مرا یاری کردند، تشکر و سپاسگزاری کنم؛ به ویژه دوست گرامی ام « » و سایر عزیزانی که مقالات ذی قیمت خود را به ما هدیه دادند و در شهروند منتشر شد. این صفحات بهانه ای شد تا همراه و پیدا کنم و انشاءالله با توقیف شهروند این دوستی ها نه تنها متوقف نشود، بلکه تقویت و توسعه یابد. آنچنان بسیاری یافته ام که از است و نامی از آنان نمی برم تا خدای ناکرده نام کسی از قلم نیفتد. متن کامل را اینجا بخوانید: 👇 http://faridmod.blogfa.com/post/339 🔶حاشیه آیا وقت آن نرسیده که به آسیب های بیاندیشیم؟ یادداشتی در این باب: https://eitaa.com/rozaneebefarda/551 راستی٬ امروز چه کسانی در شمار دوستان بی شمار مدرسی محسوب می شوند؟ کدام افرادند که به تصریح مدرسی٬ در محافل خصوصی مثل اصلاح طلبان می اندیشند اما از ابراز آن بطور علنی پرهیز دارند؟! کدام تشکیلات حوزوی است که دست پرورده حلقه عماد باقی در قامت سخنگوی آنان مشغول افاضات است تحولات حوزوی را در پی بگیرید:👇 @rozaneebefarda
تکرار تلخ فعالیت باند در حوزه علمیه قم و را بشناسیم و بگیریم! 💥اختصاصی @rozaneebefarfa 🔻🔻🔻 وقتی یادداشت ( https://eitaa.com/rozaneebefarda/570) درباره و یادداشت خودش درباره تلاش او در این بیش از ۱۰ ساله اخیر را خواندم یکه خوردم. به ناگاه یاد ماجرای باغ سلیمان خان و نقش سید اسدالله در بیوت حوزه نجف افتادم. مجمع سلیمان خان میکده به ریاست اردشیر ریپورتر تشکیل گردید و اکثر اعضای آن بابی یا بهایی بودند و در حدود ۱۳۲۱ق، سه سال پیش از وقایع مشروطه، در تهران تشکیل گردید. خرقانی از ارکان این تشیلات بود و از سوی این تشکیلات ماموریت یافت به حوزه نجف برود. او که از بابی‌های نهان‌روش بود، به نجف رفت و کم کم در بیوت نجف خصوصا بیت آخوند خراسانی نفوذ کرد. وی انجمنی مخفی در نجف راه انداخت که نیروهایی را که زمینه انحراف را داشتند، جذب میکرد و آنها را اموزش میداد و خوراک فکری‌ای مانند روزنامه حبل المتین کلکته و کتاب‌های روشنفکران ایرانی را در اختیارشان قرار می‌داد. (تاریخ انقلاب مشروطیت ایران، مهدی ملک‌زاده، ج۴، ص۲۳۹و۲۴۴-۲۴۵) او در دوران مشروطه موفق شد که ثمره تلاشش را ببیند و در بیت آخوند سخت مورد اعتماد افرادی چون دو فرزند آخوند میرزا احمد و میرزا مهدی و دامادش شیخ اسحاق آیت الله‌زاده رشتی قرار گرفت و در مواقع حساس مشاوره می‌داد. او در همین دوران موفق شد که به تدریج وجهه شیخ نوری و سایر شریعت خواهان ایران را نزد آخوند و سایر مراجع نجف خراب کند و مطالبات دقیق و عمیق آنها را در حد دعواهای شخصی برای کسب قدرت، تقلیل دهد. (مبارزه با محمدعلی‌شاه، به کوشش ایرج افشار، ص۴۲۶-۴۲۷) اعلامیه‌ها و فتاوایی هم از سوی خرقانی در تایید افراد ناسالم و در مقابله با افراد سالم گرفته شد که اثار مخربی در مشروطه ایران به جا گذاشت. خرقانی در نامه‌ مخفیانه گزارشی که به تقی‌زاده در تهران نوشته بود، در انتهای نامه اشاره کرده که هر چه از نامه‌ها و فتاوا لازم دارید، بیان کنید تا از اینجا بگیرم و برای شما بفرستم! که این نشان از عمق تاثیراتی که خرقانی در نجف به جا گذاشت. (اوراق تازه‌یاب مشروطیت، به کوشش: ایرج افشار، ص۴۴۵و۴۷۴) میثم عبداللهی روزنه٬ دریچه ای به تحولات حوزه علمیه قم 👇 @rozaneebefarda
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در پاسخ به جمهوری٬ بیانیه منتشر کرد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی پس از سخنرانی مشکل‌دار ریاست جمهوری و موضع گیری صریح آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، متأسفانه دفتر ریاست جمهوری به جای عذر خواهی و اصلاح اشتباه، دست به فرافکنی زده و اظهارات اشتباه دیگری داشته است. با توجه به سوالات مکرر مخاطبان در مورد سخنان رئیس جمهور، موضع معظم له و بیانیه دفتر ریاست جمهوری، علی رغم میل باطنی ناچار به انتشار بخش هایی از سخنان رئیس جمهور شدیم. امیدواریم خداوند متعال عاقبت همه را ختم به خیر بفرماید. @rozaneebefarda
گاهی برخی اقوال و اعمال، از سوی افراد ، موجب دیگران می شود! و ! @rozaneebefarda
💠امام خامنه ای (حفظه الله) من بارها گفته‌ام تاریخ مشروطه را مطالعه کنید چرا که عبرتهای خیلی عجیبی در تاریخ مشروطه هست🚩 🔵 در ماجرای مشروطه علت اصلی که جریان عدالت‌خواهی اسلامی به جریان مشروطه انگلیسی تبدیل شد، حضور یک عده روشنفکر👈 وابسته به غرب بود؛ در بین علما اول کسیکه لفظ مشروطه را آورد آیةالله سیدمحمد طباطبایی بود چرا که پسرشان محمدصادق که من نمیتوانم سلامت او را تضمین کنم، یک روشنفکر غربزده بود روی ایشان اثر میگذاشت و اسم مشروطه را در دهانشان گذاشت. 💠علت اینکه وقتی مرحوم شیخ فضل‌الله در تحصن اول از آیةالله طباطبایی پرسید که این مشروطه که شما میگویید چیست، این بود که ایشان میدانست وضع لفظ مشروطه برای جریان عدالتخواهی اسلامی نشان از نفوذ جریان روشنفکری غربزده در مراکز قدرت بود، پس آن چیزی که مشروطه را به انحراف کشاند یک جریان روشنفکر دلباخته غرب بود که بزرگترین جرمها هم اینها مرتکب شدند از جمله روی کار آوردن رضا خان❗️ ۷۸/۱۲/۲۳ 💠نقل از "آنتی تز انقلاب" 🇮🇷 @antitez_enqelab @rozaneebefarda
💥 شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید! ♦️ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مجموعه عریض و طویلی است که پس از انقلاب چندین کارخانه مصادره‌ای به آن واگذار شده و تنها مجموعه‌ حوزوی است که دارای بانک است! شهرکی به نام دهکده وسف هم از آن اوست. ♦️ همچنین این مجموعه دارای ساختمان های گسترده ای در قم است؛ انتشارات بوستان کتاب قم هم که می‌توان گفت در حوزه نشر، یکی از انتشارات نام آشنا است، از آن همین مجموعه است؛ طبیعتاً چند صد نفر و یا حتی چندین هزار کارمند هم در این مجموعه مشغولند که از آمار آنها اطلاع دقیقی در دست نیست. ♦️ همه این‌ها در حالی‌ است که دولت محترم علیرغم کاهش و یا حتی قطع بودجه برخی مراکز حوزوی، بودجه دفتر تبلیغات را چندین برابر افزایش داد!!! ♦️ با همه این اوصاف، در دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و مدیران دفتر تبلیغات، نکات قابل توجهی وجود دارد که باید مدّ نظر قرار داد: ♦️ مقام معظم رهبری ضمن بیاناتی عدم رضایت خود را از عملکرد این مجموعه بیان کردند و فرمودند: ✅ «دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، یک واحد و موجود زنده ای است که حجم آن کوچک نیست، ولی در مجموعه کشور نام و نشانی از این دفتر نمی بینم. در دیدارهایی که مدتی است با اهالی فرهنگ و هنر دارم، سؤالات مختلفی در حوزه تصویرگری از چهره ائمه و شاخص های معماری اسلامی توسط حاضران مطرح می شود، اما برای پاسخ به این سؤالات، شما هیچگاه به ذهن من نیامده اید. شما در وضعیت مرجعیت پاسخگویی قرار نگرفته اید و حضور ندارید...» ♦️ البته رهبر معظم انقلاب در مقابل، از مجموعه هایی در قم که هر چند کوچک اند اما به جدّ فعالیت می‌کنند، تعریف کرده و فرمودند ما تعجب میکنیم که در یک مجموعه کوچک چه کارهای بزرگی صورت می گیرد و این مجموعه ها باید الگوی حوزه قرار بگیرد. ♦️ بحمدلله در قم مجموعه هایی هستند که فعالیتهای متعددی از جمله اسلامی سازی علوم انسانی، کارگروه جمعیت، فلسفه تعلیم و تربیت، دینی سازی ١۴ رشته علوم انسانی و... را انجام می دهند و این از برکت انقلاب اسلامی است؛ هر چند دولت با کمال بی توجهی بودجه چنین مراکزی را نصف کرده است! 🔰کانال حسین جلالی @Hosein_jalali 🔻🔻🔻🔻🔻 پ.ن ۱: دفتر تبلیغات و شخص حجت الاسلام و المسلمین واعظی باید پاسخگوی این کم کاریها و ریال به ریال میلیاردها پولی باشند که در آنجا آنطور که باید هزینه نمی شود. علت ضعف آنجا را باید در افراد ضعیفی جستجو کرد که سرحلقه فقه و اصول، فلسفه و عرفان و علوم انسانی و علوم دیگر هستند. سرحلقه گروه های آنجا باید مجتهدین و صاحب نظران مسلم در علوم خود و کاملا به روز باشند تا بدانند چه علوم و مسائلی باید تحقیق و پژوهش شود یا در اولویت کار فرهنگی قرار گیرد. نه افرادی که برای درآمدِ آنجا، به تحقیق و پژوهش مشغول شده اند و صاحب نظر در علوم خود نیستند. اگر می خواهید به ضعف این مجموعه پی ببرید به تولیدات این مجموعه در باب فقه و مسائل دیگر نگاهی بیندازید از کتابهای بی مایه ای که بعضا آنجا چاپ می شود هم چیزی نمی گویم. [ادامه را در بحوث بخوانید] سلمان رئوفی @rozaneebefarda
💥فوری خطر تحریف امام خامنه ای نشانه شناسی در ! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 1-نگرانی مقام معظم رهبری مبنی بر قم، جدید نیست! 🔻حاشیه: آیا مطرح کردن این بیانات در این زمان و خطاب به یک نهاد پرهزینه و کم فایده حوزوی، مترتب بر مصالح خاص و مبتنی بر وقایع اتفاقیه نیست؟ کم ترین این برداشت، القای از _مجموعه_مورد_خطاب_رهبری است! وانگهی! جدید یا قدیمی بودن دغدغه، مشکل را حل نمی کند. اگر دغدغه جدیدی نیست، یعنی در مدت مدید، منویات امام و رهبری بر زمین مانده است! 2- در حال حاضر سکولاریسم معرفتی به معنای نفی دین و نفی وحی، وجود ندارد؛ سکولاریسم به معنای بی تفاوتی در امور اجتماعی و سیاسی در حوزه دیده می شود. 🔻حاشیه: تلاش برای از کشف و نفی ، علی رغم مخالفان و ، در نوع خود است. اگر سکولاریسم به ترجمه شود، مصلحت اعلان خطر مقام معظم رهبری نسبت به شده است! 3-پرخاشگری و برخی به نام ، کاری و از مصادیق است! 🔻حاشیه: کاربست اصطلاحات رایج در زبان اسلام و نظام و امام و رهبری، نشانه در برخی سطوح عالیه سیاستگذاری و مدیریت های کلان حوزوی است که بارها مورد قرار گرفته است. محکوم کردن به بودن، نشانه ای نگران کننده از وجود در برخی سطوح عالیه است! آنان که برخلاف ، از طرفی برنبسته اند، نفوذی اند یا آنها که زبان مخالفان را در کام گرفته اند؟! اگر در شناسایی اینهمه تبحر دارید، از چه رو علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری، به این جریان خطرناک نپرداخته و تنها به جمله سازی جهت دار با برخی کلیدواژه ها بسنده کرده اید؟! و اگر واقعا نگران نفوذی ها هستید، چرا نسبت به بعضی مجموعه های رسمی زیردست، از وجود برخی چهره های نشان دار مخالف نظام و امام و رهبری که از دوران تا کنون، در برخی مصادر امر لانه کرده اند، حساسیتی نشان نداده اید؟ 4_باید با حرکت کرد... 🔻حاشیه:بازتکرار شعار و متهم ساختن مخالفین خود به غیرعقلانی بودن، حربه ای تکراری است که و _بازرگان و پیشتر به کار برده و از آن طرفی نبسته اند! خوب است شما که خود را پنداشته اید، نتیجه عقلانیت گرایی خود را عرضه کنید تا عموم حوزویان و رهبری عزیز، از شما و نباشند! به نظر می رسد در آستانه شش سالگی دولت و ، عقبه حوزوی گفتمان طرفدار کاندیدای اصلاحات و اعتدال شده است. البته پیشتر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، برخی از ، در جلسات عمومی به تبلیغ به نفع فعلی پرداخته بودند! 1397/11/10 جهانگیر علیمردانی/حسن مقدمی شهیدانی @rozaneebefarda
علامه، مصباح یزدی را بیشتر بشناسیم📜 ✅محمد تقى مصباح يزدى در 11بهمن سال 1313 شمسى در يزد متولد و در 13سالگی وارد حوزه علمیه نجف شد ولى به علت مشكلات فراوان مالى، بعد از يكسال براى ادامه تحصيل به قم هجرت كردند. 💯 👈استاد مصباح در 25 سالگی به درجه اجتهاد رسید ایشان از سال 1331 در دروس امام راحل(قدس سره) و درس تفسير و فلسفه علامه طباطبايى(رحمه الله)كسب فيض كرد.✌️ 👈وى حدود 15 سال در درس فقه آيت الله بهجت(ره) شركت داشت. ایشان پس از تبعید امام، به تحقيق در مباحث اجتماعى اسلام، از جمله بحث جهاد، قضا و حكومت اسلامى، پرداخت.📜 📗 ايشان داراى تأليفات و آثار متعددى در زمينه هاى فلسفه اسلامى، الهيّات، اخلاق و عقايد مى باشد و حدود ۱۷۰ جلد اثر از ایشان منتشر شده است که برخی به قلم خودشان است اما برخی تدریس ها وسخنرانی های ایشان است که پیاده شده اند🎥 خودشناسی برای خودسازی، آموزش فلسفه و آموزش عقاید از آثار قلمی ایشان هستند💯 ◀️استاد مصباح دروس دانشگاهی از جمله فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان فرانسه را قبل از انقلاب نزد کسانی که بعضی از آنها پس انقلاب وزیر شدند فرا گرفتند و همچنین نزد آقای محققی رشتی بخشی از علوم جدید را آموختند.👌👌 ✅👈مصباح یزدی با حمايت و ترغيب امام خمينى (قدس سره)، چندين دانشگاه، مدرسه و مؤسّسه را راه اندازى كرد كه از مهم ترين آنها مى توان از بخش آموزش در مؤسّسه در راه حق، دفتر همكارى حوزه و دانشگاه و بنياد فرهنگى باقرالعلوم نام برد.🏠 ايشان هم اكنون رياست👈 مؤسّسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(رحمه الله) را از جانب مقام معظّم رهبرى برعهده دارد.🌹 مدرسه انقلاب 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
به نظر می رسد در مقابل کمیته ضد فیلترینگ روحانی و اعوان ..... که برای انحراف اذهان عمومی مطرح شده است بهترین مقابله از طرف دوستان طرح بحث # کمیته مطالبات معیشتی مردم است. @rozaneebefarda
مباش چنین هرزه گرد و هرجایی! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸، ویژگی کسانی است که راه نجات را در برخورد دوگانه و خودهمه پنداری می جویند. این جماعت هر روز به رنگی در می آیند؛ خودآرایی سیاسی را زرنگی می پندارند و نام آن را برخورد فراجناحی می گذارند! اگر کسی واقعا فراجناحی باشد، البته عیب نیست اما رنگ به رنگ شدن و همه رنگی، زرنگی نیست؛ مصداق سیاست معاویه ای و است. 🔸خدشه در مفهوم نیز یکی دیگر از شگردهای این جماعت است؛ آنان در مقام ایرادگیری از اصحاب انقلاب اسلامی، همیشه می گذارند و از مو نمی گذرند اما در مواجهه با ، همیشه با و برخورد می کنند یا آنقدر در مفهوم دوست و دشمن می کنند که اساساً و و و دشمنان قسم خورده داخلی نشان دار هم در منظر آنان دشمن حساب نمی شود! غافل از آنکه ملاک دوست و دشمن در منابع دینی و در آراء رهبران انقلاب اسلامی، به وضوح وجود دارد و طبعاً نباید انتظار داشته باشند که انقلابیون، در تطبیق مصادیق، بر طبق تفسیرهای چندپهلوی بی ضابطه این جماعت بی مبنا عمل کنند؟ 🔸 خط قرمز است، رابطه با خط قرمز است، دفاع از و خط قرمز است. چرا یاران انقلاب باید از این خطوط قرآنی بیایند و برای مراعاتِ آن را کنار بگذارند؟ اگر امام عصر(عج) تشریف بیاورند، به نظرتان در مواجهه با این پدیده های شوم، چگونه برخورد خواهند کرد؟ 🔹درست نیست کسی فکر کند هر که با ما نیست، بر ما ست یا هالکة باطله است؛ حقانیت شعارها و مواضع و افکار در ساحت گفتگوی علمی معلوم خواهد شد اما اگر کسی نداند دقیقا چه می گوید، یا آنچه می داند را دقیقاً نگوید، اینجاست که در هر محفلی او را به صورتی مشاهده خواهید کرد، متفاوت و بلکه معارض با صورت پیشین و این رویه را _جز در مواردی که به ضوابط استثا شده باشد_ چه می توان نام نهاد، جز دورنگی؟! 🔸تئوریزه کردن سیاست ژله ای در حوزه علمیه، از بزرگ ترین آسیب هایی است که یک خط فکری و تشکیلاتی خاص در چند دهه پیشین پی گرفته است؛ آنان شعارشان این است که «ما هم با هستیم و هم با ! ببینید ما چقدر وسعت مشرب داریم! یا می گویند «ما می خواهیم مخالفان را کنیم!» کم رنگ کردن مرزهای سیاسی و شکستن قبح رابطه با ضد انقلاب، کم ترین و اولین آسیبی است که از جانب منادیان این شعارهای خطرناک بر پیکره حوزه مقدسه وارد می آید. 🔸وانگهی! از این جماعت باید پرسید تا کنون چند نفر را و به کدام اردوگاه جذب کرده اید؟ اینکه کسی همنشینی با دشمنانِ را _که به فتوای همه یا اکثریت قریب به اتفاق فقهای امامیه است_، موجب فخر و وسعت مشرب خود معرفی کند، آسیب بزرگی است که باید برایش چاره جویی کرد. بلکه، کسی نگفته معاندین انقلاب اسلامی را به دریا بریزیم یا فرصت نفس کشیدن به آنان ندهیم (چه اینکه در چهار دهه قبل نیز چنین بوده و حضرات با خیال آسوده به ریشه کنی انقلاب اسلامی مشغول بوده اند)، اما چه ضرورت دارد که هم پالگی با دشمنان رسول الله و ولایت الله را تجویز یا تطهیر کنند؟ 🔹فارغ از هر آسیبی که از ناحیه تجویز کنندگان بر ساحت اندیشه مطهر و اصیل حوزه مقدسه وارد آید، باید عوارض این رویه را متوجه طرفداران آن دانست؛ چه اینکه اگر کسی بدون شناسنامه فکری و سیاسی مشخص به کنش گری بپردازد، در کوتاه زمانی وجهه خود را نزد همه طیف ها از دست خواهد داد. همه با دیده ای مشکوک به او می نگرند، در مورد شخصیتش مردد اند، او را در پستوهای محرمانه خود راه نمی دهند و چنین افرادی، از اینجا مانده و از آنجا رانده خواهند شد. مروری اجمالی بر سیره معصومین(علیهم السلام) اثبات خواهد کرد که کدام رویه مورد پسند آن حضرات است؛ و هرجایی بودن را هیچ پیغمبر و امامی تجویز نکرده است! @rozaneebefarda
4_5958349164134794332.pdf
265K
بدمستي با روشنفکران دکتر سروش و ادعاي ناآشنايي علامه طباطبايي و شهيد مطهري با ساينس و خامي در الميزان محمد سجاد احمدی اختصاصی کانال حوزوی روزنه: @rozaneebefarda انگيزه نوشتن اين خطوط به چندي پيش باز مي گردد که در صوتي شنيدم دکتر سروش بدين مضمون بيان مي کرد:«مايه تاسف است که علما و بزرگاني که به خصوص پس از انقلاب مطرح شده اند، با ساينس آشنا نيستند و به عنوان مثال همين بي اطلاعي علامه طباطبايي و شهيد مطهري باعث تاثير بر جهان بيني و دين شناسي آنان شده و يک خامي در کتاب الميزان علامه طباطبايي و حرفهاي شهيد مطهري در مورد علم را نمايان کرده است. اين بزرگان يک بيولوژي ساده، رياضيات اوليه و ... نخوانده بودند و...» 💥اختصاصی @rozaneebefarda
توجیه، بد فهمی و اتهام در سه گام درنگی در مواضع دکتر پیرامون خطر 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به دغدغه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ایشان و سایر اعضای محترم دفتر تبلیغات، در مصاحبه ای به اعلام موضع پرداخته اند (http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527) که مع¬الاسف فاقد محتوای مورد انتظار از و بلکه حاوی نکات دور از انتظار از ایشان است. ایشان در سه بخش به ترتیب مرتکب سه اشتباه «توجیه»، «بدفهمی» و «اتهام» می شوند. 🔸یک. ایشان در ابتدای مصاحبه - ظاهرا برای کم اهمیت جلوه دادن و یا تکراری بودن دغدغه رهبری - به این نکته اشاره می کنند که این دغدغه مربوط به گذشته¬های دور است و از جمله در منشور حضرت امام (ره) نیز این نکته مطرح شده¬است. در حالیکه به وضوح، قدمت دعوت به مبارزه علیه سکولاریسم در حوزه، نه تنها نشان از کمی اهمیت مسأله ندارد بلکه نشان از اهمیت وافر آن است. ریشه¬داری و سابقه¬مند بودن چنین دغدغه¬ای نشان دهنده اهمیت بیشتر و بلکه بغرنج بودن مساله و البته کوتاهی مسئولین در مدت طولانی اشاره شده¬است. لذا در صورت پذیرش اصل ادعای جناب واعظی مبنی بر قدیمی بودن دغدغه رهبری، نهیب ایشان باید با صدایی بلندتر و واضح¬تر به گوش ایشان و سایر مسئولین حوزه علمیه و آحاد طلاب برسد. ضمن اینکه شواهد و تصریحاتی در کلام رهبری موجود است که نشان می¬دهد این مسأله بعد از گذشت چهل سال از انقلاب به طور جدی¬تر و برنامه¬ریزی شده¬تر در حوزه در حال پیگیری است. 🔸دو. وی در گام بعدی ایشان در تفسیر سکولاریسم، متأسفانه به شکلی نا صحیح مفاد سکولاریسم را «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» معرفی کرده یکی از فروعات آن را «جدایی دین از سیاست» می¬دانند و بعد با اشاره به این نکته که در قم و حوزه علمیه هیچ کس قائل به سکولاریسم نیست بلکه ممکن است برخی تنها به یکی از فروعات آن یعنی جدایی دین از سیاست قائل باشند سعی دارند باز هم از اهمیت مساله بکاهند. تعریف ایشان از سکولاریسم و این چنین بری ساختن دامان حوزه علمیه از آن – دست کم - کاملا غافلانه است. 🔸توضیح آنکه در ترویج و توسعه سکولاریسم که البته به معنای حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان معرفی شده برای هر نهادی وظیفه¬ای مشخص تعریف شده¬است و هر یک در این مسیر باید نقشی مشخص ایفا کنند. روشن است حوزه علمیه؛ کلیسا و یا سایر نهادهای مشابه دینی وظیفه¬شان حصارکشی دور خود، منحصر کردن مباحث و مسائل مورد پژوهش، در امور فردی و عدم دخالت در امور سیاسی و اجتماعی است و لذا پذیرش همین نقش در میدان بازی سکولارها توسط حوزه به معنی سکولاریسم و «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» است. در گفتمان سکولاریسم بنا نبوده و نیست که نهادی همچون حوزه در حذف دین بکوشد بلکه تنها خواسته نظریه¬پردازان و مجریان آن از حوزه علمیه، انحصار دین در امور فردی بوده و عدم دخالت آن در سیاست بود است که در حال پیگیری است. 🔸سه. گام سوم شاید پر خطاترین و نابخشودنی¬ترین بخش سخن ایشان است. ایشان در بررسی عوامل به وجود آورده اندیشه سکولار در حوزه علمیه به چهار عامل که گویا از نگاه خود ایشان استقرای تامی نیز هست اشاره می¬کنند: الف) کج فهمی دینی ب) ناکارآمدی نظام ج) پرخاشگری، رفتار تند و غیر عاقلانه برخی انقلابیون د) نفوذ. ملاحظه می¬کنید که ایشان – هر چند به دو نکته صحیح «کج¬فهمی دینی» و «نفوذ» به عنوان دو عامل اصلی سکولاریسم در حوزه اشاره می¬کنند - در یک همصدایی عجیب و دور از انتظار با ضد انقلاب، دو اتهام پر بسامد در رسانه¬های خناس¬شان را عملا پذیرفته¬است: «ناکارآمدی نظام» و «تضاد انقلابی¬گری با عقلانیت». همین پذیرش تاسف برانگیز که از مقام حقوقی ایشان بعید و غیر قابل اغماض است کافی است تا جامعه طلاب انقلابی از ایشان توقع توضیح و عذرخواهی و البته اصلاح داشته باشند. نه نظام ناکارآمد است و نه انقلابی¬گری تضادی با عقلانیت دارد. ایشان که در این مصاحبه بارها به مقام معظم رهبری و کلمات ایشان اشاره می¬کنند خوب است در این دو مورد نیز به همان کلمات هدایت¬گر و بصیرت¬زا مراجعه کرده و خواسته یا ناخواسته سخنی علیه نظام که موجب خوشامد ضد انقلاب است به سخن نیاورند. 🔸در پایان دوستانه به ایشان متذکر می شوم، علاوه بر جدی گرفتن خطر سکولاریسم در حوزه که نه با اشاره به قدمت دغدغه و نه با بازی با تعاریف مختلف سکولاریسم قابل چشم پوشی است، با «اذعان به کارآمدی نظام ولایت فقیه» و «مترقی بودن دغدغه¬های انقلابی و پیشرو بودن تفکر انقلابی گری و همچنین با احترام به جوان انقلابی»، به وظیفه خود در امر مبارزه با سکولاریسم و تقویت گفتمان انقلاب در حوزه علمیه بپردازند. یاسر حسینپور دانش آموخته خارج حوزه قم/ دانش پژوه دکتری فلسفه اسلامی @rozaneebefarda
💥فوری حضور عضو در @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 هم اکنون ساعت ۲۲:۳۵_یکشنبه ۹۷/۱۱/۱۴ در برنامه حضور یافته است‌. وی از اعضای مشهور در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی از بود که به دلیل نشر شبنامه به همراه هشت نفر دیگر از ارتش اخراج شد. فقدان دانش تاریخی یا احتمالات ودیگر در شبکه چهار موجب شده که به جای دعوت از نیروهای خوش سابقه ارتش٬ راه دیگری طی کنند. 🔶حاشیه سرهنگ بسیار مودب و‌محترمند ولی مورد عتاب امام واقع شده و انجمنی هم هستند. مدیر جوان شبکه باید بیشتر دقت کند. @rozaneebefarda
تحریم همکاری و معامله با پهلوی توسط آیت الله خوئی لبیک به فتوای مرجع نجف 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸بعد از تشدید با و آغاز ٬ از مراجع تقلید نجف، در طی حکمی٬ معامله با دولت را کردند. در متن ایشان به تاریخ 16خرداد 42 آمده بود: نظر به اینکه «کمک و همراهی با ظالمین در شریعت مقدسه اسلامیه از اعظم محرمات است و در حرمت آن بین علماء اعلام اختلافی نیست»، «همکاری با این دولت خائن» را «بر هر فردی از افراد مسلمان در هر لباس و هر مقامی که باشند»، تحریم می شود. 🔸ایشان طی فتوائی برای مبارزه با دستگاه جبار، دستور داد مردم از هر گونه خرید و فروش و معامله با دولت خودداری کنند و استفاده‌ از قند و شکر را به‌ جهت‌ آنکه‌ در انحصار دولت‌ بود، تحریم‌ کرد. او با صدور این‌ حکم، به دنبال‌ فشار و ضربه‌‌ اقتصادی‌ به‌ دولت‌ بود. 🔹گرچه برخی روحانیان، با غیرقابل قیاس خواندن این ماجرا با تحریم تنباکو به دلیل عدم وجود زمینه‌های اجتماعی و تکثر مرجعیت، خودداری مردم از مصرف مایحتاج ضروری مثل قند و شکر را موجب بیکاری و غیراجرایی دانسته بودند اما سیدمصطفی خمینی به این تحریم لبیک گفت و به جای چای و قند که خرید آن مصداق معامله با دولت بود، در منزل امام با سرکه شیره از میهمانان پذیرایی می‌کرد. (منابع: نهضت روحانیون ایران، جلد 3 و 4، ص 480؛ امام خمینی در آئینه خاطره ها، ص 158؛ یادها و یادمانها، ج1، ص 69؛ طاهری خرم‌آبادی‌، خاطرات‌ آیت‌الله خرم‌آبادی‌، ج ۱، ص249 و 250) 💥تحولات حوزوی را در کانال مستقل پی بگیرید و فرهیختگان را به اینجا فرا بخوانید: 👇 @rozaneebefarda
گزارش یکسویه از دیدار با مقام معظم رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 صبح امروز پیامکی به مضمون ذیل برای طلاب و روحانیون قم ارسال شد: حجت الاسلام والمسلمین در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: خطر انقلاب زدایی از قم/ رهبر انقلاب ظرفیت دفاع عقلانی از گفتمان انقلاب را در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می بینند. برای مشاهده متن کامل گفت وگو، بر روی لینک ذیل کلیک کنید: http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527 روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔶حاشیه دیدار مسئولین محترم دفتر تبلیغات با مقام معظم رهبری، در برخی رسانه ها با رویکردهایی متفاوت و بعضا متعارض انتشار یافته است. در گزارش رئیس این مجموعه، نشانه های نقد مقام معظم رهبری از عملکرد این مجموعه و انتظارات ایشان از دفتر، به صورت حداقلی روایت شده و در مقابل روایت های دیگری منتشر شده که نشان از نارضایتی رهبر معظم انقلاب از کارنامه دفتر دارد. این وضعیت بیش از هر چیز نیازمند آن است که متن جلسه یا حاشیه نویسی رسمی آن منتشر شوند تا عموم طلاب و حوزویان ارجمند از محتوای دیدار و نظر شریف مقام معظم رهبری نسبت به کارنامه دفتر و انتظارات جدید از این مجموعه عظیم، اطلاع یابند. طبعاً اصرار بر جهت دهی افکار عمومی به روایت منحصره از این جلسه، کنجکاوی مخاطبان هوشمند حوزوی را بیش از پیش بر می انگیزاند. وانگهی! مادامی که محتوای جلسه در اختیار عموم قرار نگیرد، مطالبه منویات رهبر معظم انقلاب، برای طلاب انقلابی ممکن نخواهد بود و بعید است بدون مطالبه ساختارمند منویات رهبری بتوان به تحقق فرامین ایشان امید بست. در هر صورت و در نقل دقیق محتوای جلسه، بر روایت های یکسویه تحلیل زده، اولویت و ارجحیت دارد. @rozaneebefarda
روزنه
بدمستي با روشنفکران دکتر سروش و ادعاي ناآشنايي علامه طباطبايي و شهيد مطهري با ساينس و خامي در الميز
یکی از مخاطبان در واکنش به یادداشت بدمستی با روشنفکران در نقد ٬ یادداشتی به شرح ذیل ارسال کرده است: بی ادبی روشنفکران، آینه‌ی ادب آموزِ عالمان 🔵مطلبی با عنوان «بدمستی با روشنفکران» در کانال وزین منتشر شد که لازم دیدم ناظر به آن مختصری بنویسم. در ابتدای کلام دغدغه‌مندی و موضع‌گیری خیرخواهانه‌ی نویسنده‌ی محترم را ارج می‌نهم و در مقابل در سوء نیت و اغراض سیئه‌ی جناب سروش هم شکی ندارم اما گاه سخنی از دشمن می‌تواند نقاط ضعف ما را مکشوف کند و انگیزه‌ی اصلاح خلأها را در ما تقویت کند. باید بپذیریم که سنت حوزوی و بزرگان حوزه به رغم مراتب بالای تقوا و علم، واجد نقایصی هم بوده‌اند که در سایه‌ی توجه به آن نقایص، حوزه می‌تواند رو به بالندگی و تکامل حرکت کند. ذیل وظیفه‌ی حراست از دین، موظفیم کوچکترین نقص در ساختار علوم دینی را هم به محض اطلاع، اصلاح کنیم. این که حقیری، اشکال انسان بزرگی را گوشزد کند، نه به بزرگی آن بزرگ خللی وارد می‌کند و نه حقارت حقیر را برطرف می‌کند. در اینکه بخش‌هایی از سخن جناب سروش غرض‌ورزانه است – مانند بحث پیام تسلیت امام رضوان الله علیه-، شکی نیست و ناگفته پیداست که سخن عبدالکریم سروش در باب حوزه و حوزویان خیرخواهانه و شفیقانه نیست اما وجود این رویکرد در او نباید سبب شود در قضاوت از چارچوب انصاف خارج شویم و انصاف اقتضا می‌کند پیش از نقد، تلاش کنیم سخن او را درست بفهمیم. استثناءً این کلام او – صرف نظر از نیت گوینده – سخن صحیح و به جایی است و نویسنده‌ی «بدمستی با روشنفکران» پیش از فهم صحیح به نقد آن پرداخته است. 🔵این کوتاه سخن، ناظر به این بخش از کلام اوست: «مایه‌ی تأسف است که علما و بزرگانی که به خصوص پس از انقلاب مطرح شده‌اند، با ساینس آشنا نیستند و به عنوان مثال همین بی‌اطلاعی علامه طباطبایی و شهید مطهری باعث تأثیر بر جهان‌بینی و دین‌شناسی آنان شده ...» 🔵در خصوص اصطلاح ساینس باید توجه داشت که این اصطلاح ناظر به خصوص علوم تجربی است و اطلاع آن بزرگواران از مباحث علوم انسانی، آگاهی از ساینس نیست. ادامه‌ی سخن جناب سروش را دو گونه می‌توان فهمید. اول اینکه اطلاع از علوم را برای یک عالم دینی ذیل نظریه‌ی قبض و بسط تحلیل کنیم. مبتنی بر پاسخ‌های داده شده به نظریه‌ی قبض و بسط می‌توان فساد این ادعا را نمایان کرد. تفسیر دیگر از این کلام که به نظر حقیر با سیاق سازگارتر است، ناظر به نگاه درجه دوم و فهم دقیق علم با نگاهی علم‌شناسانه است نه صرف آگاهی از قضایای علوم تجربی. برای کسی که محقق در علوم انسانی است و به بررسی انسان و جوامع انسانی می‌پردازد، درک چیستی علم و تکنولوژی به عنوان اثرگزارترین پدیده‌ها بر انسان‌ها و جوامع انسانی واجد اهمیت والایی است. البته واضح است که آشنایی درجه اول با علم که همان آگاهی از مسائل علم است، به هیچ وجه مستلزم نگاه درجه دوم نیست. چه بسا دانشمند علوم تجربی (ساینتیست) در رده‌ی بزرگان طراز اول علم در دنیا در حد افتخار جایزه نوبل هم از نگاه درجه دوم بی‌بهره باشد، چنان که در اکثر موارد این‌گونه است؛ لذا حتی اثبات آگاهی کامل مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله علیه از علوم تجربی هم نافی این ادعا نیست. ⚪️به عنوان مثال اگر مسأله‌ی جهت‌داری و ارزش‌باری علم که از مسائل مهم فلسفه‌ی علم است را مورد توجه قرار دهیم، خواهیم دید که این مسأله مغفول علمای بزرگ دینی بوده است. این سخن جناب سروش: «باعث تأثیر بر جهان‌بینی و دین‌شناسی آنان شده است» گویای همین مطلب است. متأسفانه نگاه علمای دینی به علم حاکی از آن است که نگاه خنثی به علم و تکنولوژی در حد بداهت مورد قبول علمای حوزه است و این خنثی‌انگاری سبب شده است علم و تکنولوژیِ که برآمده از ارزش‌ها و جهان‌بینی مدرن است، نقش اسب تروای مدرنیته را بازی کند و با آنکه مقتضی تغییر جهان‌بینی و ارزش‌های جامعه‌ی دینی است، توسط علمای دین و متدینان در آغوش کشیده شود. این مسأله در فقه ما نیز نمود دارد و استفتائاتی که در خصوص مسائل علمی (خصوصا پزشکی) و ابزار تکنولوژیک می‌شود، اباحه‌اش منوط به استفاده‌ی مثبت می‌شود که حاکی از نگاه خنثی است. حال آنکه اگر جهت‌داری ارزشی و اعتقادی علم و تکنولوژی را بپذیریم حتی منفعت محلله‌اش هم متضمن تأثیر ارزشی خواهد بود و مقتضی است که روش فقاهت در باب مسائل مرتبط با علم و تکنولوژی با لحاظ مباحث علم‌شناسانه به‌روز شود. سخن در این باب قابلیت تطویل دارد اما احتراز از ملال‌آوری، مقتضی اختصار است. غرض صرفاً تذکر به باز کردن این پرونده در مجموعه علوم حوزوی بود که ان شاء الله برادران طلبه آن را پی بگیرند. سید رضا تقوی/ طلبه درس خارج قم @rozaneebefarda
🔴 نگرانی از خلوت شدن مدارس یا ترس از دست دادن ابزار جذب استاد برای نشست دوره ای !! ⏪ آیت الله علوی بروجردی از اجرای طرح پیاده راه ارم انتقاد کرد و گفت درس و بحث مدرسه آیت الله بروجردی به ثلث کاهش یافته است. ⏪ مدرسۀ آیت الله گلپایگانی و مدرسۀ آیت الله العظمی بروجردی عملاً از محوریت تدریس افتاده است و دیگر استادان به آنجا نمی‌آیند؛ چون این استادان سالخورده هستند و خودرو نمی‌تواند تا درِ مدرسه بیاید و رفت‌وآمد این استادان به مشکل برمی‌خورد. 🔴 پ ن شارح: آنچه مهم است اشتغال به درس و بحث است و شلوغ یا خلوت بودن بعضی مدارس علمیه اهمیتی ندارد و یقینا اساتید و فضلا از مدارس علمیه‌ی دیگر استفاده می کنند. ♦️نکته حائز اهمیت این است که در مدرسه مذکور در انتخاب استاد ملاحظات خاصی دارند و ممکن است نگرانی جناب آقای علوی جهات دیگری داشته باشد .!! ♦️اختصاصی شارح ♦️ ✅ eitaa.com/sharehnews
نامه‌ جمعی از طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به امام جمعه کرج، بابت پیگیری لغو سخنرانی آقای علی لاریجانی در ۲۲ بهمن @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر انقلابی کرج جناب آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی زید عزه سلام علیکم ◀️ امام خامنه ای مد ظله العالی میفرمایند: من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام، حرف را صریح و صادقانه می‌گویم. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را می‌زنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم. ◀️درخواست اخیر مردم شریف و انقلابی شهر کرج و همراهی حضرتعالی در لغو سخنرانی علی لاریجانی در روز ۲۲ بهمن اقدامی کاملا انقلابی و صحیح بوده است. ◀️مردم اثبات کرده اند با چشمان باز و با بصیرت خود در مباحث اصلی انقلاب با هیچ شخص و جریان و مسئولی حتی آن شخص، رئیس مجلس باشد تعارف ندارند. ◀️این قضیه واضح و مبرهن است آقای لاریجانی برای تصویب و تثبیت برجام و تصویب لوایح استعماری FATF علی رغم صریح رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید نقش محوری و کلیدی داشته است. ◀️لغو سخنرانی آقای علی لاریجانی که کاملا اقدام صحیحی بود باعث شد حملات سازماندهی شده و ناجوانمردانه ای به مردم شریف کرج و شخص جنابعالی صورت گیرد. ◀️ما اساتید و طلاب حوزه علمیه قم ضمن تشکر از اقدام انقلابی حضرتعالی که الحمدالله از فضلای حوزه علمیه نیز می باشید از شما درخواست میکنیم با تأسی به آیه شریفه «لایخافون لومة لائم»، فشارهای صورت گرفته علیه شما باعث سستی نگردد و همین مسیر صحیح را ادامه دهید. ◀️توفیق شما و مردم انقلابی و شریف شهر کرج را از خدای متعال خواهانیم. والعاقبة للمتقین جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم @rozaneebefarda
کشته شد محسن و آنان که تماشا کردند سند تیر به اصغر زدن٬ امضا کردند @rozaneebefarda
بیانیه اعتراضی پیرامون وقایع فجر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم در این روز های سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران، که باید مردم و مسئولین بیعتشان با ارزش های انقلاب را محکم کنند. عده ای از مسئولین بخصوص در وزارت ارشاد و سایر عوامل که مثلاً هنرمند، فرهنگی، سینمایی،... هستند خواسته یا ناخواسته به دنبال تغییر ارزش های این انقلاب هستند. ما خواهران طلبه از این وضعیت به دور از فرهنگ اسلامی و ایرانی جشنواره فجر معترضیم. نوع پوشش ها و بدپوششی ها ، آوازخوانی زنان، ترویج مفاهیم خلاف عفت و خانواده و... در جشنواره و فیلم ها و سایر آثار جشنواره موجب خشم جامعه متدین و طلاب شده است. جامعه متدین ایرانی پشتیبان ارزشهاست و اگر عده معدودی در راه این ارزشها نباشید و یا کارشکنی کنند موجب نابودی خود خواهند شد. جاء الحق و زهق البطل ان البطل کان زهوقا (۸۱/الاسراء) جمعی از خواهران طلبه نشر حداکثری جهت نمایش اعتراض عمومی متدینین و طلاب فجر . . @rozaneebefarda
موضع گیری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نسبت به مخالفت حزب الله کرج با سخنرانی آقای لاریجانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در خصوص آنچه که در جریان دعوت از سخنران مراسم راهپیمایی کرج رقم خورد، با احترام به عواطف و احساسات و دغدغه فردی عزیزانی که در خصوص برخی اتفاقات، تصمیم ها، عملکردها یا اشخاص، از سر دلسوزی و خیرخواهی تشخیصی دارند، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اذعان می نماید:  ● آحاد مسئولین نظام اسلامی، در هر سنگری که قرار دارند، باید محترم شناخته شوند و حفظ حرمت جایگاه‌های قانونی و افراد، مادامی که از سوی رهبر معظم انقلاب به رسمیت شناخته می‌شوند، قابل مسامحه نیست و بدون تردید مسیر نقد و دلسوزی از مبادی تعریف شده و به رسمیت شناخته شده، بدون ورود به مرز تخریب، باز است. ● تصمیمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی انقلابی و ریشه دار، در حیطه‌ی طبیعی و منطقی تقسیم وظایف و مأموریت ها، از نظر نهاد نماز جمعه، محترم و لازم‌الاجرا است و تبادل نظر در خصوص اقتضائات میدانی، صرفاً از مسیر تشکیلاتی آن باید صورت پذیرد. ● نهاد نمازجمعه ضمن اظهار تأسف از اینکه در آستانه مانور قدرت نظام اسلامی و راهپیمایی وحدت‌بخش 22 بهمن، در اثر سوءتفاهم میان وفاداران و نیروهای خدوم داخل نظام، زمینه ی بهره برداری معاندین و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان ایجاد شد، پذیرش اشتباه در تدبیر یا مدل اقدام را، فارغ از نیات درونی، از سوی هر فرد و جایگاهی، مطابق اخلاق اسلامی و اخلاق مدیریتی میداند و رجاء واثق دارد که راهپیمایی تماشایی 22 بهمن، با محوریت ائمه محترم جمعه در اقصی نقاط میهن اسلامی، علاوه بر اینکه تودهنی محکمتری از سالهای گذشته به دشمنان و منافقین خواهد زد، این واقعه تلخ را نیز از اذهان خواهد زدود. دوام توفیقات رییس محترم مجلس شورای اسلامی، امام جمعه محترم کرج و همه مسئولین خدوم را در مسیر نورانی‌‌ خدمت به مردم شریف و انقلاب اسلامی، ذیل سایه ی مستدام امامت و ولایت از درگاه پروردگار متعال خواستاریم.   والسلام علی عبادالله الصالحین   روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور      @rozaneebefarda
با درنگی در ماجرای مخالفت با اقدام بهنگام حزب الله و امامجمعه کرج 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ماجرا ساده است؛ در آستانه پیروزی مردم نجیب و عزیز ایران در نتیجه بی تدبیری و معدود سیاستمداران غرب اندیش٬ زیر اقتصادی بی سابقه قرار گرفته اند. صف کشیدن عزیزترین مردمان جهان برای چند کیلو ٬ بدترین اتفاقی بود که به دست با رقم خورد. آنان دست به دست هم داده اند برای بستن دهان حزب الله هوشیار تا ناکارآمدی سیاست های ناکارآمد غرب گرایان وطنی را نزنند! حزب اللهی ها آرمان ها را فریاد می زنند تا مردم ناکارآمدی ها را در سبد امام و نظام و انقلاب نگذارند٬ ناکارآمدها وقتی که شجاعت اقرار به ندارند٬ خود را پشت مخفی می کنند! اعتراض هوشمندانه و بهنگام حزب الله کرج نسبت به سخنرانی ریاست مجلس که از او بعنوان یاد می شود٬ در متعالی ترین و شکل ممکن انجام گرفت! طبیعی است در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی٬ کسانی که در نشسته اند دارند کسی را پشت تریبون ببینند که در هیچ شکی نداشته باشند. نیز ترین روش را در حمایت از فرزندان غیور یافت و از نهراسید. موضع نگارندگان بیانیه شورای سیاستگذاری نماز جمعه نشان داد که مع الاسف برخی حضرات تحت تاثیر پر‌وپاگاندای رسانه ای حامیان افراطی و قرار گرفته و این قبیل مواضع تنها اثری که دارد٬ فعال کردن و نگارندگان آن است. در عصر تنفس مصنوعی و تلاش برای پیشگیری از جداسازی دستگاه های حفظ حیات نباتی٬ چاره ساز نیست و زودا برجامیان مجبور خواهند شد که شکست غرب اندیشی را سر بکشند و یک بار برای همیشه پرونده حضور سیاسی شان در سطوح عالیه نظام بسته شود. تفطن به این فضای واقعی با اندک حاصل خواهد شد و بهتر است دلسوزان نظام خود را از گرفتار آمدن زیر بهمن شکست پروژه سازش قرار نداده٬ از صف مردم نجیب و حزب الله عزیز نگیرند‌. تلاش برای سرکوب حزب الله با بیانیه و این قبیل امور نه ممکن است و نه عقلانی. چه اینکه حزب اللهی ها با ملاک ها و شاخصه های روشن و متقن اعلان شده توسط امامین انقلاب وارد میدان شده اند و تا پای جان در میدان خواهند ماند. سلب فرصت ابراز اعتراض با روش های عقلایی و مدنی و محترمانه از آنان٬ پروژه ای پرخطر است که یا به یأس آفرینی اجتماعی منجر می شود و یا فضا را تندتر خواهد کرد و طبعا هیچکدام از این دو فرض٬ مطلوب نظام و مردم نیست. @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❌ سخن‌نگاشت| مخالفت رهبر انقلاب با انجام حرکات ضدوحدت در راهپیمایی ۲۲بهمن 👈 بگذارید راهپیمایی ۲۲بهمن همین‌جور باعظمت باقی بماند 💻 @khamenei_ir
حزب اللهی های گوش به فرمان 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جماعت حزب اللهی چشم شان همیشه به رهبرشان است؛ زندگی شان را بر دامنه آتشفشان بنا کرده اند٬ کم هزینه اند و پرفایده٬ دلشان برای اسلام و نظام و مردم می تپد٬ نمی توانند مظلومیت مردم و غربت رهبر را تحمل کنند٬ در دل میدانند و وقتش که برسد در این راه پربهجت از بذل جان هم مضایقه ندارند. سیاست مدارهای غرب اندیش اما . در مقابل ناکامی های ملی ناشی از پاسخگو نیستند٬ فقط خود را پشت مقدسات پنهان می کنند و دست شان که برسد از سرکوب نیروی اصیل ابایی ندارند. هرجا می روند عامل تفرقه و اختلاف اند و همواره سربار همه اند. به فرمان رهبر یوم الله #۲۲بهمن نباید تجلی اختلافات داخلی باشد. حضور نیمه انقلابی ها را باید در کنار خود تحمل کنند برای مصالح عالیه نظام. @rozaneebefarda