eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات اهل بیت (ع)
❌موجودی بی رحم با نام #بانک❗️(1) ‌ پس از ظهور تمدّن جدید، بخش اعظم سطح قابل استثمار کره ی زمین، «موا
❌موجودی بی رحم با نام ❗️(۲) .......قسمت دوم دلایل عدم این نوع : ✔️الف- در ربای حرام پول در دست سرمایه دار است و نیازمندان، سود را به سرمایه دار می دهند درحالیکه در بانک قضیه برعکس است. پول متعلق به فرد نیازمند به سود است و این بانک است که به او سود می دهد. ✔️ب- سرمایه کوچک نیازمندان و طبقات متوسط و محروم چون کم و پراکنده است عقیم است. بانک این سرمایه عقیم را مولد می کند. ✔️ج- بانک سود را از سرمایه گذاری و تولید به دست می آورد نه از راه ربا. ✔️د- در جوامع قدیمی سرمایه ی کوچک نیز به نسبت ارزش خود توان تولید سود داشته و فرد می توانسته با یک جفت گاو کشاورزی کند ولی در عصر صنعت سرمایه های کوچک قادر به رقابت با سرمایه های بزرگ نیست و طبیعت و صنعت بدون سرمایه گذاری بزرگ توان سود دهی ندارد. یعنی با آلت کشاورزی قدیم، زمین درمقابل تراکتور و کمباین حاصل چندانی نمی دهد و ابزار تولید مدرنیزه شده، عرصه را بر آلات تولید قدیم تنگ کرده است و امروز با سرمایه بزرگ، چاه عمیق، زمین زراعی آبی را درمقابل زمین زراعی دیمی قرار داده و زمین دیمی را از میدان خارج کرده است. سرمایه بزرگ با ساختن سدّ عظیم آب، میدان را بر محصولات ناشی از آبیاری استخری و دستی تنگ کرده است و قس علی هذاسایر تولیدات انبوه سرمایه های بزرگ را، که بانک واسطه در تجمیع آن است. ⭕️به هر حال بنا بود بانک پول های سرگردان کوچک پراکنده مردم را با یکدیگر ادغام کرده تبدیل به سرمایه بزرگ کند و دست قطع شده طبقات ضعیف و محروم از طبیعت را مجدداً به طبیعت وصل کند و درصدی را به عنوان حق الوکاله بردارد. باقی سود ناشی از تولید واقعی را به صاحبان سپرده بپردازند. 🔴واقعیت امروز بانک ‼️ اما امروز این بانک تبدیل شده است به یک موجود بی رحم آن هم به نام بانک اسلامی با سود های غارت گونه. امروز بانک ها با معیارهای غربی تمام نقاط عمده شهر ها را با سود بی پایان خود به تصرّف خود درآورده است. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
❌ تعمیم در عصر حاضر ⭕️اسلام همان قرآن است که کتاب تمام بشر در تمام مکان ها و در تمام زمان هاست و باز اسلام همان احادیث رسول خدا (ص) است که دین تمام بشر در تمام مکان ها و زمان هاست. بنابراین بوده مسلمانان ساکن در هر نقطه عالم، موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن نقطه را ( آنطوریکه اهل بیت (ع) شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حجاز را با قرآن و حدیث تطبیق دادند ) با قرآن و حدیث تطبیق دهند و موضوع شناسی کنند. ✔️اما مسلمانان به جای اینکه قوانین و اصول کلی اسلام را با شرایط خود تطبیق دهند آمدند احکام تطبیق داده شده با شرایط حجاز را بر شرایط منطقه خود تعمیم دادند. کسانی می خواهند با زکات متعلق به 9 ماده موجود در حجاز عصر رسول خدا (ص) مشکل اقتصاد تمام بشر امروز را حل کنند. از مردم ایلام درخواست می کنند از جو زکات دهند چون رسول خدا از جو زکات گرفته بود. از اهل بابل زکات از برنج نمی خواهند چون رسول خدا از برنج زکات نخواسته بود درحالیکه طبق دو روایت صحیحه در وسایل، جلد 6، کتاب زکات، امام صادق (ع) دستور اخذ زکات ازبرنج را نیز صادر فرموده است. ✔️یکی از بزرگان معاصر در درس صلاة جلسه سوم می فرمودند محدود شدن زکات در 9 ماده توسط رسول خدا (ص) به خاطر رسول بودن و یا زعیم بودن ایشان نبوده بلکه به خاطر شارع بودن ایشان است یعنی در قرن بیستم میلادی هم بروید به ایسلند و آلاسکا و به مردم بگویید اولاً مسلمان بشوید و سپس از خرما و شتر به ما مالیات بدهید! شرایط اقتصادی حجاز نسبت به شرایط اقتصادی سایر جهان حدود یک پنجاه و ششم است. یعنی فقط یک، پنجاه و ششم از مردم جهان دارای شرایط حجاز عصر رسول خدا (ص) هستند. ✔️اگر جهانیان را مجبور کنیم مانند حجاز عصر رسول خدا (ص) مالیات بدهند عملاً اسلام را از پنجاه و پنج، پنجاه وششم جهان بیرون کرده ایم نه اینکه اسلام را به جهان صادر کرده باشیم! نشر الاسلام تبدیل به حبس الاسلام می شود! ⭕️بلی حق این است، طبق نصّ صریح قرآن:« و ممّا رزقناهم ینفقون » و یا « خذ من اموالهم صدقه ». از هر ملتی بخواهیم از درآمد خود از هر ماده قابل استفاده شرعی مالیات بدهند. این است یکی از اصول اقتصاد اسلام جهانی جهت تحقق "جهاد اقتصادی". ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
❌ رابطه قلوبهم با ⭕️ پس از غیبت کبری عموم فقهای عظام شیعه فرموده اند یکی از موارد مصرف زکات "مولفه قلوبهم" است یعنی کسانی از اشراف که ایمان قوی به اسلام ندارند را، میتوان بادادن بخشی از زکات به آنها، قلبشان را نسبت به اسلام متمایل تر کرد.(اگرچه بسیاری از فقهای عظام تصورنموده اند که مراد از آنها کفار است که با پرداخت زکات به انها، در جهاد مسلمانان باکفار حربی، مسلمانان را یاری می کنند، ولی این برداشت ناصحیح است). ⭕️ به هرحال چون این مساله درآیه ۶۰ سوره توبه(انمالصدقات للفقرا) ، آمده و یکی از مصارف صدقات هم "مولفه قلوبهم" ذکرشده است، فقهای عظام تصور نموده اند، منظور از صدقه زکات است، فلذا کل فقها فتوا داده اند "مولفه قلوبهم" از مستحقین زکات است. ⭕️ به نظر حقیر این فتوا اگرچه مورد اتفاق تمام فقهاست اما ناصحیح است به دلایل ذیل : ✔️اولا صدقه به معنای زکات نیست بلکه صدقه یعنی کمک به دیگران به جهت ثواب؛ و زکات می تواند فقط یکی از مصادیق صدقه باشد نه به معنایی مترادف با صدقه.. ✔️ثانیا کل متون شیعه و سنی بالاتفاق نوشته اند آنچه رسول خدا پس از نزول ایه ۶۰ سوره توبه، به "مولفه قلوبهم" داده از غنائم جنگی بوده که متعلق خمس است و نه متعلق زکات.... ✔️ثالثا حتی یک روایت وجود ندارد که دلالت کند پس از نزول آیه شریفه فوق، رسول خدا از زکات به مولفه قلوبهم داده باشد. همه روایات سخن از غنائم رانده اند مثلا از غنائم جنگ حنین گفته اند. ✔️رابعا این غفلت آنقدر بارز است که فخررازی ذیل آیه فوق گفته است " تعجب از ابن عباس است که ذیل این آیه سخن از مصرف زکات دارد! این آیه چه ربطی به زکات دارد!؟" 🔴 نتیجه اینکه مولفه قلوبهم برخلاف فتاوای مراجع عظام ابتدائا از مصارف و از مصادیق زکات نیست بلکه ابتدائا به مولفه قلوبهم، از غنائم جنگی سهم می دهند واگر غنیمتی موجود نبود، حاکم شرع و امام جامعه می تواند از زکات هم سهم پرداخت کند... اگر کسانی بفرمایند باب یک از ابواب مستحقین زکات خبریکم و امثال خبریکم، دلالت صریح دارد براینکه به "مولفه قلوبهم" از زکات سهم پرداخت میکنند، درپاسخ باید گفت اولا دراین روایت سخن اززکات نیست ، بلکه سخن از صدقه است؛ ثانیا مطلب روشن ترازاین است، این روایات می گوید به "مولفه قلوبهم" ، باید از صدقه سهم داد و صدقه هم اعم از زکات است. ضمن اینکه همه آنچه ذیل آیه آمده اینست که تمام روایات وارد شده ذیل آیه فوق تماما دلالت دارد براینکه رسول خدا (ص) فقط از غنائم جنگی به "مولفه قلوبهم" پرداخت کرده است نه از زکات. منبع : بحار جلد ۲۱ ص ۱۵۸و ص۱۷۰ و جلد ۲۲ ص۹۵ و همه تفاسیر اهل سنت در ذیل آیه ۶۰ سوره توبه .. ❌ تکمله مهم درخصوص ⭕️ درارتباط با بحث #" مولفه_قلوبهم" باید توجه کرد، چون درجنگ ها به دلیل اشتغال نیرو و توان نظامی جبهه اسلام برای دفع دشمن خارجی در مرزهای بلاد اسلامی ، احتمال و داخلی توسط اشراف تازه مسلمان سست عقیده وجود داشت، لذا فلسفه تشریع حکم قرآنی " تالیف قلوب" مبنی بر تعیین سهمی از ، جلب قلوب آنها به اسلام و دفع کوتای احتمالی داخلی آنهابوده است‌ و در خارج از شرایط جنگ، محل پرداخت سهم "مولفه قلوبهم"، ظاهرا بسیار نادر خواهد بود و بهمین جهت هیچ موردی دیده نشده است که خدا(ص) و مرتضی(ع) و حتی اهل سنت، از جمع شده از دست مردم جهت "مولفه قلوبهم" سهمی پرداخته باشند. ⭕️ هنگامیکه مسلمانان اشرافی ، احساس می کردند اگر لشگر اسلام پیروز شوند، منفعتی(غنیمتی) هم برای اینها خواهد رسید، برای جلب این منفعت، هم انتظار پیروزی لشکر اسلام را میکشیدند و هم از انگیزه های دسیسه چینی و کودتا و‌... دست می کشیدند و منصرف می شدند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
❌ پشت پرده اختلاف در ✅ ۱. علیه السلام براساس قرائت املا شده از طرف به ایشان٬ را تدوین نموده و آن را همزمان با دفن بدن مطهر رسول خدا(ص) به پایان رساند. در جریان بنا شد رای گیری کنند که آیا پس از رسول خدا شایستگی بیشتری برای دارند یا ؟ مهاجرین مکه یعنی ٬ ٬ و سایر های مخالف ٬ ابتدا قرائت آیه ۱۱۷ را تغییر داده و مدعی شدند مطابق این آیه فقط مهاجرین دارای شرایط هستند؛ چون در این آیه رسول خدا هم٬ ای بالاتر از مهاجرین ندارد در حالیکه این حرف وقتی درست می‌شد که آیه مطابق قرائت مهاجرین باشد اما آیه در نسخه منحصر به فردی که شخص رسول خدا(ص) بدون واسطه به امیرالمومنین(ع) املا فرموده بود (و کل تفسیر آیات هم در حاشیه آن قرار داشته)٬ اینچنین بوده است :« لقد تاب الله بالنبی علی المهاجرین والانصار» بود. ✅ ۲. اما نسخه موجود در خانه عثمان( من جمله آن نسخه ای که حافظ آن دختر عمر و بیوه رسول الله بوده) همان نسخه ای است که امروز دردست همگان است٬ در این نسخه عبارت «بالنبی» را تغییر داده اند به «علی النبی» و بااین اقدام معنای آیه را مطابق میل جریان درآورده اند. معنای آن جمله از آیه در نسخه های موجود فعلی(نسخه عثمان که نزد حفصه بوده) این است:« خداوند هم رسول خدا را قبول کرده هم توبه مهاجرین و انصار را». پس با این قرائت ثابت می کنند اولا رسول خدا کرده و نبوده است ثانیاً رسول خدا در حد و رتبه مهاجرین و انصار است ثالثاً مهاجرین مقدم بر انصار اند. لذا با این یک تیر سه نشان زده اند. اما مطابق نسخه امیرالمومنین معنای آیه این خواهد بود: «خداوند به احترام رسول خدا توبه مهاجرین و انصار را قبول کرده و آنان را بخشیده است». ✅ ۳. در نسخه ای از قرآن که در عصر (ع)٬ نزد _ابراهیم بوده (و نسخه ای از آن٬ هم اکنون پیش ماست)٬ عبارت مذکور مطابق همان نسخه (ع) است . ✅ ۴. (ع) فرموده است «بالنبی» درست است نه «علی النبی» ..«ویل لهم فای ذنب لرسول الله حتی تاب الله علیه منه انما تاب الله به علی امته».( جلد ۱ صفحه ۹۸ چاپ مصطفوی) ✅ ۵. (ع) طبق تفسیر فرموده است قرائت «بالنبی» صحیح است . ۵. شأن نزول آیه اول یعنی آیه ۱۱۷ سوره توبه٬ مربوط به جنگ تبوک و تعلل ابوحیثمه است و شأن نزول آیه ۱۱۸ مربوط به کعب بن مالک و مرارة بن ربیع و هلال ابن امیه است و پذیرش توبه هم ناظر به این افراد است نه رسول خدا. 🔴 حاصل این که اختلاف در قرائت به منزله ترکشی بوده که از جریان سقیفه سرچشمه می گرفته است و باید قرائت قرآن یک بار دیگر با این دید و نگاه جدید بررسی گردد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
استاد ، چرا درس شروع نمی کنید؟ پاسخ: بنده میتوانم اقتصاد تدریس کنم ولی طلاب دنبال نیستند، می توانم تدریس کنم اما نه اصول سنتی رایج , بلکه نقد اصول ضمن اصل اصول ، اما حوزه سنتی طالب ندارد، می توانم تدریس کنم اما از دیدگاه جدید , لکن حوزه حال شنیدن حرف جدید ندارد . می توانم تدریس کنم که نیاز واقعی حوزه است لکن حوزه سنتی موجود نقش تاریخ را تعقیب نمی کند ، می توانم تاریخی و حدیثی و تفسیری شروع کنم ولی در حوزه نقش آنرا بررسی نکرده اند تا احساس نیاز کنند. ولذا فعلا از طریق شبکه های مطالب لازم را تدریس می کنم تا خدای متعال چه بخواهد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام از حاج آقا سوال بفرمایید شماره دارالفکر را اگر دارند محبت کنند . پاسخ : قم خیابان ارم پاساژ قدس انتشارات دارالفکر تلفن👇👇 02537741692 09193523491 02537741692 09121031855 09306071855 برای تهیه کتاب های استاد با این 👆شماره ها تماس بگیرید . ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
با احترام و تقبل الله استاد بفرمایند اگر درس اصول شروع کنند کدام مسائل را ردّ می کنند؟ پاسخ: اول: تعریف موضوع علوم . دوم: ابطال کیفیت وضع الفاظ سوم : تصور تفکیک بین دلالت ماده الفاظ با هیئت الفاظ . چهارم : ردّ تعریف موضوع علم اصول. پنجم: ردّ اطلاق بحث مشتق و اینکه مشتقها در ماتلبس بالمبدء با هم فرق ماهوی دارند مثلا چراغ منوّر با شجره مثمره در کیفیت ماتلبس بالمبدا با هم تفاوت دارند. ششم : اصلها اگر در حکایت از واقع در مقایسه با احتمال طرف مقابل مساوی باشند حجت نیستند پس باید حداقل اصل دارای احتمال51 در مقابل 49 باشد تا حجت باشد. هفتم : علم اصول درباره قواعد برای استنباط حکم شرعی نیست ، بلکه علم اصول موظف است تمام اصلهای موجود درکتاب و سنت را با تتبع در کتاب و سنت کشف و دسته بندی و معرفی کند. هشتم : تقسیم ادله توسط امثال استاد الکل وحید بهبهانی به فقاهتی و اجتهادی درست نیست , چون اصلها اصیلتر تر از ادله خاصه است . چون اصل ماده قانون است ولی ادله خاصه به منزله تبصره بر آن اصل. نهم : تقسیم ادله به یقین و ظن و شک هیچ انتسابی به کتاب و سنت ندارد چون ادله در اسلام کتاب و سنت است . و یقین و ظن اسمی است برای مقدار انکشاف واقع و نه حجت خدا برای بیان احکام. دهم: در هیچ موردی نباید دست به اجرای اصل زد مگر اینکه ابتدا تحقیق میدانی صورت گیرد و اگر تحقیق میدانی کامل نتیجه نداد و واقع را کشف نکرد آن وقت هنگام اجرای ماده قانون عام و اصل میرسد . پس با وجود حوزه و میدان برای کشف حقیقت از طریق تحقیق میدانیِ ممکن، موضوعی برای اجرای اصل بوجود نمی آید . موضوع برای اجرای اصل بسته بودن کامل راههای کشف واقع است . قاضی حق ندارد اصل صحت عدم ارتکاب جرم جاری کند در حالی که راه تحقیق میدانی برای کشف واقع قضیه باز است . ماده قانون عام بنام اصل مخصوص فضای عدم امکان عرفی کشف حقیقت از طریق تحقیق میدانی است. در باب استصحاب دو حادثه مجهولی التاریخ باید توجه کنید استصحاب یک ریال ارزش ندارد. اولا بخاطر امکان کشف حقیقت از طریق تحقیق میدانی و ثانیا بخاطر تساوی احتمال طرفین . که گفتیم احتمال تحقق حادثه ثابت در طرف اصل ، باید حداقل نسبت بطرف مقابل51 نسبت به 49 باشد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
با احترام و تقبل الله استاد بفرمایند اگر درس اصول شروع کنند کدام مسائل را ردّ می کنند؟ پاسخ: اول: تعریف موضوع علوم . دوم: ابطال کیفیت وضع الفاظ سوم : تصور تفکیک بین دلالت ماده الفاظ با هیئت الفاظ . چهارم : ردّ تعریف موضوع علم اصول. پنجم: ردّ اطلاق بحث مشتق و اینکه مشتقها در ماتلبس بالمبدء با هم فرق ماهوی دارند مثلا چراغ منوّر با شجره مثمره در کیفیت ماتلبس بالمبدا با هم تفاوت دارند. ششم : اصلها اگر در حکایت از واقع در مقایسه با احتمال طرف مقابل مساوی باشند حجت نیستند پس باید حداقل اصل دارای احتمال51 در مقابل 49 باشد تا حجت باشد. هفتم : علم اصول درباره قواعد برای استنباط حکم شرعی نیست ، بلکه علم اصول موظف است تمام اصلهای موجود درکتاب و سنت را با تتبع در کتاب و سنت کشف و دسته بندی و معرفی کند. هشتم : تقسیم ادله توسط امثال استاد الکل وحید بهبهانی به فقاهتی و اجتهادی درست نیست , چون اصلها اصیلتر تر از ادله خاصه است . چون اصل ماده قانون است ولی ادله خاصه به منزله تبصره بر آن اصل. نهم : تقسیم ادله به یقین و ظن و شک هیچ انتسابی به کتاب و سنت ندارد چون ادله در اسلام کتاب و سنت است . و یقین و ظن اسمی است برای مقدار انکشاف واقع و نه حجت خدا برای بیان احکام. دهم: در هیچ موردی نباید دست به اجرای اصل زد مگر اینکه ابتدا تحقیق میدانی صورت گیرد و اگر تحقیق میدانی کامل نتیجه نداد و واقع را کشف نکرد آن وقت هنگام اجرای ماده قانون عام و اصل میرسد . پس با وجود حوزه و میدان برای کشف حقیقت از طریق تحقیق میدانیِ ممکن، موضوعی برای اجرای اصل بوجود نمی آید . موضوع برای اجرای اصل بسته بودن کامل راههای کشف واقع است . قاضی حق ندارد اصل صحت عدم ارتکاب جرم جاری کند در حالی که راه تحقیق میدانی برای کشف واقع قضیه باز است . ماده قانون عام بنام اصل مخصوص فضای عدم امکان عرفی کشف حقیقت از طریق تحقیق میدانی است. در باب استصحاب دو حادثه مجهولی التاریخ باید توجه کنید استصحاب یک ریال ارزش ندارد. اولا بخاطر امکان کشف حقیقت از طریق تحقیق میدانی و ثانیا بخاطر تساوی احتمال طرفین . که گفتیم احتمال تحقق حادثه ثابت در طرف اصل ، باید حداقل نسبت بطرف مقابل51 نسبت به 49 باشد. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت ما با رژیم سابق چیست؟ در رژیم گذشته هرکس دنبال شهوات و ثروت اندوزی میرفت پای خودش مینوشتند اما الان به اشتباه پای اسلام نوشته می‌شود... جناب آقای مسئولی که رفتی نشستی تو کاخ برای رضای خدا،چه تفاوتی بین تو و شاه ملعون است؟ ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
⭕️ شهید بهشتی : آن مسؤولی که بی‌توجه به انتقادها باشد، طاغوتی است که بر مسند کبریایی تکیه زده ! 🌐صدای طلبه 🆔@tahavol_howze
با سلام طبق نقل گروه تحول حوزه آقای اعرافی مسئّول امور حوزه گفته حوزه باید پاسخگوی 7 میلیارد انسان باشد نظر شما درباره این گفته چیست؟ ✅پاسخ: اگرحوزه سنتی موجود پاسخگوی مساجد شهرها و روستاهای خود ایران بود این قدر روحانیت سنتی زیر سایه مدیریت خود ، بخاطر سیاست خود (اگر سیاست صدق بکند) طبق خلاقیت خود! به این روز نمی افتاد. حوزه ای که روحانیت را طوری مدیریت کرده که شعرا و مداحان روحانیت را از مجالس ترحیم هم اخراج کرده حالا آقایان تصمیم گرفتند 7 میلیارد انسان را بسوی مسجد بکشند! مسجدی که خود روحانی را مداحان از آن اخراج کرده اند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
با سلام طبق نقل گروه تحول حوزه آقای اعرافی مسئّول امور حوزه گفته حوزه باید پاسخگوی 7 میلیارد انسان
اما آقای مهاجرانی اخیرا در یک میزگرد در بی بی سی از حرکت علمی حوزه و زمان شناسی آن اظهار رضایت کرده است . ✅ پاسخ: مهاجرانی و امثال او باید اظهار رضایت کنند چون این بی برنامه گی حوزه بود که کاری کرد نسل جدید بسوی امثال مهاجرانی و هم خطان او هل داده شد. و به اصطلاح رایج از قدیم : علی ماند و حوضش ! فقیرترین ها ، طلاب،! بلا تکلیفها ،طلاب، مورد حمله مردم ،طلاب! مورد انتقاد ، طلاب مورد ضرب و جرح قرار گرفته ها از اراذل و اوباش , طلاب ، متهم به قدرت طلبی در عین بیگناهی ، طلاب، دارای آینده تاریک ، طلاب، پای منبر خوان برای شعرا ومداحان ، طلاب، ووو آری در حقیقت تنها قشری که در عین بی گناهی و گرسنگی مورد چاقو کشی عناصر عقده ای جامعه قرار می گیرد طلاب است و آقایان تصمیم گیر ، سخن از جذب 7 میلیارد انسان توسط طلاب می رانند ! ایکاش این چاه عمیق بی اطلاعی ، با این عمقش خشک نبود و چند قطره آب هم داشت.! اگر پول دوربین های مداربسته حراستی منازل مستقر در شمال شهرهای آقایان را جمع بکنند برای زندگی تعداد قابل ملاحظه از طلاب فقیر کافی بود. خودشان در شمال و دفاعشان از جنوب! بلی یک نکته روشنی در اینجا هست و آن این که چون آقایان بدون کار شکنی دیگران در آینده نزدیک , اخذ نمره صفر درتمام رشته ها ی امتحانی در مدیریت را ملاحظه خواهند فرمود لذا خیال قشر آگاه راحت است از اینکه این دوستان ادعا کنند دیگران نگذاشتند ما موفق شویم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit