eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
💥به روحانیتِ این دو تن خیلی ایمان داشتم! ✍علامه (ره): چون بدن مرحوم به خاك سپرده شد، هنوز لحد نچيده بودند که جناب استاد تشريف آوردند و در كنار قبر ایشان نشستند و دستمال در دست گرفتند و بسيار گريستند. در شب پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۵۲ كه دو شب از وفات آن بزرگوار گذشته بود در محضر پر فيضِ جناب استاد علامه طباطبايى بوديم كه فرمودند: در اين سال دو فرد روحانى، كه خيلى به روحانيتِ آن ها ايمان داشتم از دست ايران بدر رفت: يكى مرحوم آية الله حاج شيخ - رضوان الله عليه- و ديگر مرحوم آقاى الهی قمشه‌اى! 📚هزار و یک کلمه، ج۲، ص ۸۵. ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
آیت الله سعادت مصطفوی - فلسفه و دینداری و متفلسفین؟.mp3
11.41M
💥فلسفه برای چه کسانی مفیده و برای چه کسانی مفید نیست + نقش یقین در اعتقادات + بیان حکایتی از ملاهادی + علت مخالفت برخی علما با تدریس فلسفه توسط 🎤آیت الله سیدحسن سعادت (ره) ✂️برشی از درس الاهیات شفا ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ 8⃣ شاخصِ دینداری جابجا شده ؟! 🔅علامه امینی در ج۵ الغدیر به موضوع پالایش سنت اسلامی از روایات ساختگی و معرفی زنجیره دروغ پردازان و حدیث سازان می پردازد . در زمره ی آن افراد ، "علی بن جهم " شاعر دوران متوکل عباسی است؛ که درباره وی گفتند : أکذب خلق الله مشهوراً بالنصب، کثیر الحطّ علی عليّ و أهل البيت . وقيل إنه کان یلعن أباه لِم سمّاه علیاً!!! (۱) وی دروغگوترین آفریدگان خداوند بود و به ناصبی گری اشتهار داشت و در حق علی و اهل بیت ، بدگویی و تحقیر فراوان می نمود. گفته شده که وی پدرش را نفرین می کرد که چرا او را علی نام نهاده است!!! ❎ گوید : این چکیده ای از شرح حال او است. اکنون به سخن ابن کثیر بنگرید که در یادکرد از وی گفته است : او یکی از شاعرانِ مشهور و دیندارانِ معتبر!!! بود که اشعار نیکو و زیبایی دارد؛ هرچند در شعرهایش به علی بن ابی طالب ستم و جفا ورزیده است. (۲) ⛔️فکأنّ تحامله علی عليّ عليه السلام ، جعله من أهل الدیانة المعتبرین عند ابن کثیر ؟! هکذا فلیکن ابن کثیر، و إلي الله المنتهی . گویا نزد ابن کثیر ، تعصب ورزی و دشمنی با علی علیه السلام ، وی را از دینداران معتبر ساخته است . ابن کثیر باید هم چنین باشد و پایان کار به سوی خدا است.(۳) ــــــــــــــــــــــــ ۱. لسان المیزان ج۴، ص ۲۱۰ ، ۲۱۱ ۲.أَحَدُ الشُّعَرَاءِ الْمَشْهُورِينَ وَأَهْلِ الدِّيَانَةِ الْمُعْتَبَرِينَ. وَلَهُ دِيوَانُ شِعْرٍ فِيهِ أَشْعَارٌ حَسَنَةٌ، وَكَانَ فِيهِ تَحَامُلٌ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ البدایة و النهایة ج۱۱ ، ص ۴ ۳. الغدیر ج۵ ، ص۲۴۴ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
❓مراد از حدیث "اکثر اهل الجنه البُله" چیست؟ پاسخ مرحوم آیت الله مدنی تبریزی ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
💥سلسله جلسات علمی آیت الله شیخ محمد سند در قم از ٢۵ خرداد، هر شب رأس ساعت ٢٠:٣٠ موضوع: چالش های فقه و اخلاق قم خيابان معلم ١٢ كوچه چهارم پلاك ٦٢ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💥اهمیت توجه به استعدادهای مختلف در حوزه 🎤 انقلاب: ما انواع روحانیون در سطوح گوناگون و با تخصّص‌ها و توانایی‌های مختلف نیاز داریم. استعدادها مختلف است. باید استعدادها شناخته شود، درس‌ها خوانده شود، دوره‌ها از هم تفکیک شوند و فضلای جوان در حوزه به کار گرفته شوند؛ چون برکات زیادی از این گروه عاید خواهد شد. ۱۳۷۴/۰۶/۱۴ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺 9⃣ بانوی غیور و دلیری که مبلّغ غدیر شد ! 🔅 در ج۱ الغدیر پس از بیانِ فهرستِ راویان حدیث غدیر ؛ می گوید : این واقعه (غدیر خم) از قرنهاى نخستین تا عصر حاضر پیوسته و همیشه از اصول مسلّم و حوادث غیر قابل تردید بوده؛ به گونه ای که حتی دشمنان و مخالفان بی آنکه تردیدی به خود راه دهند، هر گاه که دامنه مناظره و گفتگو بدان کشیده شده، ناچار بدان تن داده و نتوانسته‌اند با هیچ نیرنگ و جدلى آنرا نادیده و یا ناشنیده انگارند. 💠 در ادامه علامه ۲۲ نمونه از احتجاجات صحابه و تابعین به حدیث غدیر را اشاره می‌کند که از جمله آنها، بانوی با شهامت و غیور " دارمیة حجونیة " است. 🔸چون معاویه به حج رفت، جویای دارمیه شد و دستور داد احضارش کنند. به او گفت: میدانی چرا در پی تو فرستادم؟ گفت: غیب را جز خدا نمی داند. معاویه گفت: احضارت کرده ام تا بپرسم چرا علی را دوست می داری و با من سر ستیز داری؟ چرا او را مولا و سرپرست خویش می دانی و با من دشمنی ؟ 🔹قالت : فإنّي أحببتُ علیاً علی عدله فی الرعیّة و قسمه بالسویّة ... دارمیه، این بانوی با شهامت و غیور در پاسخ معاویه، آن حاکم ستمگر و دیکتاتور گفت: علی را دوست دارم چون با مردم به عدالت رفتار می نمود و در تقسیم درآمد، مساوات را رعایت می کرد و به همه سهم یکسان می داد. بغض تو را به دل دارم چون به جنگ با کسی برخاستی که برای تصدی حکومت شایسته تر از تو است و از پی چیزی برآمدی که حق تو نیست. 🔸والیتُ علیاً علی ما عقد له رسول الله صلی الله علیه وآله من الولاء و حُبّه للمساکین و إعظامه لأهل الدین ... علی را از آن جهت مولا و ولی خویش می دانم که رسول خدا -درود الهی بر او و خاندانش باد- در غدیر خم او را مقام زمام داری و ولایت داد. علی مساکین و بیچارگان را دوست می داشت و دین داران را بزرگ و محترم می شمرد . و با تو بدان سبب در ستیزم که خون ها ریخته ای و در داوری ستم روا داشته ای و یکپارچگی امت اسلام را با تفرقه افکنی نابود کرده ای و بدلخواه و هوس حکومت می کنی .(۱) ــــــــــــــــــــــــ ۱.این گزارش تاریخی بسیار مهم، در مصادر معتبر و دست اول، همچون "بلاغات النساء" ابن طیفور ، "العقد الفرید" ابن عبد ربّه و "ربیع الأبرار" زمخشری نقل شده است. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کراراً عرض کردیم: مطالبی که گاهی نوشته و سعی می‌شود با شواهد تاریخی چیزی را ثابت کنند آنها دنبال واقع‌گرایی و حوزه‌های ما طبیعتاً دنبال حجت‌گرایی هستند و دو دیدگاه مختلف خواهد بود. دید در کتاب‌شناسی روی حجیت و دید غربی‌ها در بیبلیوگرافی روی واقع‌گرایی است. لذا تقریباً می‌شود گفت: کار نجاشی در ادامۀ رجال است. پس این دو دیدگاه است. در واقع‌گرایی فقط شما را با واقع روبه‌رو می‌کند و کاری به این‌که معذورید یا نه ندارد. در فیزیک و شیمی و... دنبال واقع هستید، لذا «چون فلانی گفته» به درد نمی‌خورد. روایاتی که در طب و نجوم و... داریم هم همین طورند، دنبال واقع‌اند. 🎤آیت الله سید احمد الموسوی 🔻خارج اصول فقه ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔸 به كانال هدایة المتعلمين بپیوندید👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2504589579C1fb552a452
1.mp3
28.54M
💥نشست علمی "مدرسه کلامی حله و نسبت آن با کلام فلسفی" 🎤 استاد اکبر اقوام کرباسی 🔹موسسه علمی پژوهشی کلامنا 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥قرآن ، معیار سنجش همه منابع دینی ✍استاد شهید : 🔹قرآن مقياس و معيار همه منابع ديگر است.ما حديث و سنت را بايد با معيار قرآن بسنجيم تا اگر با قرآن مطابق بود بپذيريم و اگرنه نپذيريم. 🔸معتبرترين و مقدس‏ترين منابع ما، بعد از قرآن، در حديث : كتب اربعه است، يعنى‏ : كافى، من لا يحضره الفقيه، تهذيب، استبصار، و در خطب: نهج البلاغه‏ و در ادعيه : صحيفه سجاديه‏ است. اما همه اينها فرع بر قرآنند و به اندازه قرآن قطعيت صدور ندارند؛ يعنى حديث «‏ كافى » آن قدر مى ‏تواند معتبر باشد كه با قرآن منطبق باشد و با تعليمات آن - موافق بوده - و اختلاف نداشته باشد. 🔸رسول اكرم صلى الله عليه و آله و ائمه اطهار مى ‏گفتند: احاديث ما را بر قرآن عرضه بداريد، اگر بر قرآن منطبق نبود بدانيد كه ساختگى و جعلى است و آن را به ما بسته‏ اند؛ ما چيزى خلاف قرآن نمى‏ گوييم. 📚مجموعه آثار استادمطهرى، جلد26، ص26-25 - با تلخیص و ویرایش- 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ 🔟 وقتی منکر، معروف می شود ! 🔅علامه امینی در ج ۵ الغدیر پس از بیان فهرستی بلند از زنجیره دروغ پردازان و حدیث سازان در پیروان اسلام اموی می نویسد : أن وضع الحدیث و الکذب علی النبی الأعظم و علی الثقات من الصحابة الأولین والتابعین لهم باحسان، لاینافي عند کثیر من القوم ، الزهد و الورع و اتصاف الرجل بالتقوی 👈 بل هو شعار الصالحین و یتقربون به الی المولی سبحانه...👉 حدیث سازی و دروغ بستن بر پیامبر بزرگوار و افراد ثقه از صحابه نخستین، نزد بسیاری، با پارسایی و پرهیزگاری و آراسته بودن انسان به تقوا منافات ندارد. بلکه این کار شعار صالحان است و با آن به خدای سبحان تقرب می جویند. یحیی بن سعید قطّان گفته است : لم نر الصالحین فی شیء أکذب منهم في الحدیث .(۲) صالحان را در چیزی دروغ پرداز تر از حدیث نیافتیم. از این جاست که می بینید شماری فراوان از حدیث سازان، یا پیشوای مورد اقتدای مردم بوده اند و یا استاد روایــت و خطیــب سرآمد.(۱) علامه تحت عنوان "سلسلة الکذّابین و الوضّاعین" به ذکر نمونه هایی از این افراد پرداخته است. ▪️احمد بن محمد بن غالب باهلی (متوفی ۲۷۵ ) وی از زاهدان بزرگ در بغداد و فردی بسیار دروغ پرداز و بسی حدیث ساز بود . از او پرسیدند این احادیث رقّت انگیز چیست که برای مردم روایت می کنی ؟ گفت : "وضعناها لنُرقّق بها قلوب العامة" (۳) آنها را ساخته ایم تا دلهای مردم را نرم کنیم !!! ‼️ گوید : بسیار شگفت آور است که در مرگ مردی با چنین شرح حالی، بازارهای بغداد بسته شد و جنازه اش به بصره برده و در آنجا دفن گشت و بر قبرش قبّه ای ساختند!!! ▪️محمد بن عبدالواحد زاهد(متوفی ۳۴۵) وی جزوه ای دارد که در آن ، حدیث های روایت شده در فضائل معاویه را گردآورده و همه بزرگان و نویسندگانی را که نزد وی قرائت حدیث می کردند، وادار می نمود که نخست همین جزوه را بخوانند، سپس درسش را می گفت . خطیب گوید : فأما الحدیث فرأینا جمیع شیوخنا یوثّقونه فیه و یصدّقونه. (۴) همه اساتید ما او را در حدیث ثقه و راستگو می شمارند. ‼️علامه امینی گوید : در فضیلت معاویه، حتی یک حدیث صحیح وجود ندارد و از همین جزوه می توان ارزش سخن خطیب را در درست شمردن احادیث وی دریافت. چگونه اساتید وی ، کسی را ثقة و راستگو شمرده اند که در فضیلت معاویه جزوه ای گرد می آورد ؟! ــــــــــــــــــــــــ ۱. الغدیر ج۵، ص ۲۷۵ ۲. مقدمه صحیح مسلم ۳.الکامل فی ضعفاء الرجال ابن عدیّ ۴. تاریخ بغداد 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥مناظره بین امام جواد علیه السلام و عالم سنی ✍ استاد شهید : 🔹در زمان مأمون خليفه، يك نهضت علمى پيدا شد. مأمون مجلس مباحثه و مناظره، زياد برقرار مى‏ كرد و خيلى لذت مى‏ برد، چون خودش اهل مطالعه و دانشمند بود و به تمام اديان و مذاهب آزادى مى‏ داد. 🔸مباحثات امام رضا عليه السلام با اصحاب ملل و نحل در همين مجالس مأمون صورت گرفته است. مجالس زيادى مخصوصا راجع به اهل تسنن و تشيع تشكيل مى‏ داد. 🔹در كتاب « تشريح و محاكمه »كه آن شخصيت ترك به نام قاضى بهلول بهجت افندى نوشت- كه به فارسى ترجمه شده و بسيار كتاب خوب و نفيسى است- مباحثه بين مأمون و علماى اهل تسنن راجع به خلافت نقل شده است. 🔸از جمله يك مباحثه شيعى و سنى ميان حضرت جواد كه هنوز طفل بودند و علماى اهل تسنن برقرار شد. 🔹در آنجا آن عالم اهل تسنن در حرفهايش احاديثى در فضيلت ابو بكر و عمر روايت كرد. 🔸به حضرت عرض كرد: شما درباره شيخين- ابوبکر و عمر - چه مى ‏گوييد و حال اينكه ما حديث معتبرى از پيغمبر داريم كه فرمود: ابو بكر و عمر سيدا كهول اهل الجنة يعنى ابو بكر و عمر دو آقاى پيرمردان اهل بهشتند. 🔹همچنين حديث ديگرى نقل كرد كه : روزى جبرئيل به پيغمبر نازل شد، از جانب خدا عرض كرد: من از ابو بكر راضى هستم، از ابو بكر بپرس آيا او از من راضى هست يا نه؟ 🔸حضرت جواد فرمود: ما منكر فضيلت ابو بكر نيستيم ولى يك مطلب هست و آن اين است كه همه قبول دارند كه پيغمبر در حجة الوداع فرمود: « كثرت على الكذابة » دروغگويان بر من زياد شده ‏اند، و معيارى در اختيار قرار داد كه : هر حديث را كه از من روايت كردند اول بر قرآن عرضه بداريد، اگر موافق قرآن بود قبول كرده و الا رد كنيد. 🔹قرآن مى‏ گويد تمام اهل بهشت، جوان هستند. و اما حديث ديگرى كه گفتيد، خدا در قرآن مى‏ فرمايد: «و لقد خلقنا الإنسان و نعلم ما توسوس‏ به نفسه و نحن أقرب إليه من حبل الوريد» ما انسان را آفريده ‏ايم و از تمام خطورهاى قلبى او آگاه هستيم. پس چطور مى‏ شود خدايى كه قرآن او را اين‏طور معرفى مى ‏كند، از پيغمبر بپرسد كه من از فلان بنده راضى هستم، تو از او بپرس كه از من راضى است يا نه؟! 📚مجموعه آثارشهيدمطهرى، ج‏21، ص، 99-98 (با ویرایش جزئی) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۱۱] سُبحانهُۥ وَ تَعَٰلَىٰ عَمَّا يَصِفُونَ 🕋 در ج۶ الغدیر به ماجرای ولادت امیرالمومنین صلوات الله علیه در کعبه پرداخته و می گوید : هذه حقيقة ناصعة أصفق علی إثباتها الفریقان و تضافرت بها الأحاديث و طفحت بها الکتب فلا نعبأ بجلبة رماة القول علی عواهنه . این حقیقتی است تابناک که شیعه و سنی بر تحقق آن هم داستانند و احادیث در تأیید آن فراوانند و کتاب‌ها از آن لبریزند؛ پس به هیاهوی گزافه گویان اعتنا نورزیم. (۱) 📚حاکم نیشابوری گوید : به تواتر روایت شده که فاطمه بنت اسد ، امیرالمومنین علی بن ابی طالب -کرّم اللّهُ وجهه- را درون کعبه به دنیا آورد.(۲) 🔆 علامه ، شاعرانی که این فضیلت علوی را به نظم کشیدند نام می برد که از جمله آنها "حاج میرزا اسماعیل شیرازی ره" (۳) است. وی در قصیده معروف خود می گوید : نُــسِخ التأبیدُ مِن نفی تــری فـــأرانا وجهـــه ربُّ الــوری ليــت موسی کان فینا فیری ما تمنّـــاه بطــــورٍ مُـــجهداً فانثنی عنه بـــکفّی مُــــعدمِ پیشتر خدا به حضرت موسی (علیه السلام) فرموده بود که هرگز او را نخواهد دید. اما این "هرگز" نسخ شد و پروردگار جهانیان چهره خود را به ما نمود. (۴) کاش موسی میان ما بود و آرزویِ پافشارانه خود در کوه طور را اکنون می دید، که آن روز با دست تهی از آنجا بازگشت. إن یکُن یُجعل لِلّه البنـــــونْ و تعالی اللّهُ عمّا یصِفُـــــونْ فولیدُ البیتِ أحری أن یکونْ لولیِّ البیـــت حَقّـــــاً ولـــداً لا عُــــزیرٌ لا و لا ابنُ مریــمِ اگر بتوان برای خداوند پسران قرار داد - و خداوند از آنچه او را بدان وصف می کنند منزّه است- زاده خانه خدا سزاوارترین کس است که فرزند صاحب این خانه باشد‌؛ نه عُزیر و نه زاده مریم. ــــــــــــــــــــــــ ۱. الغدیر ج۶ ص ۲۱ تا ۳۸ ۲.المستدرک علی الصحیحین ۳. وی (متوفّی ۱۳۰۵ هـ.ق) پدر مرجع فقید شیعه، آیت الله سید عبدالهادی شیرازی و پسرعموی بزرگ رضوان الله علیهم است . ۴. بر مبنای عقائد اسلامی، خداوند جسم نیست تا صورت و شمایل داشته باشد. مراد شاعر، ظهور تامّ و جلوه ی آشکارِ اسماء و صفات الهی است . ▪️کشکول ناب حوزوی🔻 ◼ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥هر بیشه گمان مبر که خالی است ✍آیت الله سید کاظم #ارفع: آیت الله حق شناس(ره) بیمار می‌شود همراه با
🔺️خالی از لطف نیست ✍آیت الله سید کاظم : آیت الله رحمه الله عليه تعریف می‌کردند که برای تحصیل به قم رفته بودم، عیال ایشان از یک خانواده ثروتمندی بودند تا حدی که در خانه آنها کلفت و نوکر هم وجود داشته درآمد یک طلبه آن زمان ۳۰ تومان بود، درست تمام این مبلغ را برای اجاره خانه باید به صاحب خانه پرداخت می‌کردم و دیگر پولی برای گذران زندگی نمی ماند. خیلی دنبال خانه گشتم در این بین، شخصی به من مراجعه کرد و گفت ما منزلی داریم که اجاره بهای آن نیم بهای منزل دیگر است اما به جای بقیه پول، همسر شما باید کمک عیال ماکند و کارهای خانه ما را انجام دهد. نگران شدم که چگونه قضیه را برای همسرم بیان کنم، خیلی از این جریان دل گرفته شدم. به همین دلیل به حرم حضرت معصوم (عليها السلام) رفتم و موضوع را با آن بزرگوار مطرح کردم. در حرم خوابم برد. در عالم رؤیا حضرت معصومه (عليها السلام) به من فرمود: میرزا چرا برای این موضوعات کوچک به ما مراجعه می‌کنی. از ما کارهای بزرگ بخواه برای پیدا کردن خانه برو سر قبر «میرزای قمی» آقای حق شناس گفت سر قبر رفتم و شروع کردم به خواندن سوره یاسین، آخر سوره بود که یکی از دوستان من کنارم نشست و گفت برای یکی از آقایان مسألهای پیش آمده باید برای انجام کاری به تهران برود و مدت طولانی در آن جا بماند. او دنبال شخصی می‌گردد تا به او اعتماد داشته باشد و خانه اش در قم را به صورت رایگان به او بسپارد. آية الله حق شناس معمولا وقتی از این قبیل خاطرات را نقل می‌کرد می‌گفت: ای دنیا خادم کسی شو که خادم خدا باشد اگر کسی خودش را در اختیار ما گذاشت ما هم دنیا را در اختیار او میگذاریم. 📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، ص۱۲۹ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
👓 اینکه در ماجرای موقوفه امینی قزوین که وقف خاص است و اوقاف دخالت خاصی ندارد(البته است دخالت‌هایی داشته باشد) فعلا نمی‌شود قضاوت کرد اما: ❗️ مشکل اوقاف در کشور ما بودن این نهاد است که عملا مجلس هم روی آن نظارت ندارد؛ بارها و بارها در خصوص موقوفات حوزوی اعلام شده این حجم موقوفه چطور به این ثمن بخس واگذار شده و اوقافی که امام با اطلاع گفت بدهید به ما بخش زیادی از مشکلات را حل می‌کنیم، هنوز مشکلات طلاب را هم حل نکرده است!... ❗️ حوزه توئیت بارها مشکلات اوقاف را گزارش داده است ولی امید چندانی به اصلاح نیست... @HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥«شهید » با چه طـرحی می‌خواهد ایـــران را از ایده‌های اقتصـادی چپ و سرمـــایه‌داری خلاص کند؟ 🎤استاد 🔻برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی ✍پ.ن: متاسفانه خیلی کم به تئوری های اقتصادی شهید بهشتی و شهید صدر و شهید مطهری و مرحوم امام و... توجه شده در حوزه های علمیه ✍پ.ن۲: اگر این حرفها در حوزه رایج بود دیگر کسی جرئت نمیکرد بگوید اقتصاد اسلامی نداریم!! کسی که چنین حرفی میزنه یعنی هیچ از مساله مطلع نیست 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥«شهید #بهشتی» با چه طـرحی می‌خواهد ایـــران را از ایده‌های اقتصـادی چپ و سرمـــایه‌داری خلاص کند؟
⁉️کسی نسخه ای از این کتاب را دارد؟ فایل الکترونیکی اش اگر باشد که بهتر 📚کتاب راه سوم بین کمونیسم و سرمایه داری ✍استاد اين كتاب متن يك سخنرانی است كه توسط استاد شهید سيد عبدالکریم هاشمی نژاد در مجلس جشنی كه به مناسبت ولادت حضرت رضا (ع) در مدرسه ميرزا جعفر مشهد برگزار گرديده ، ايراد شده است. در اين كتاب استاد شهيد به بررسی اختلافات طبقاتی در جوامع انساني و تاريخ و علل اين امر پرداخته و ضمن برشمردن عوارض و نتايج آن ،‌ اختلافات طبقاتي را تحت سه عنوان كلي ذيل مورد بحث قرار مي دهد : راه اول : سرمايه داری و انتقاد به روش آن . راه دوم : كمونيسم و انتقاد وارده بر آن . راه سوم : مواضع اسلام در برابر اختلاقات طبقاتی و راههایی كه برای از بين بردن آن در اسلام پيشنهاد شده است. ناشر: كتاب فروشي جعفری ، مشهد، 75 صفحه. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
722_2252143598.mp3
1.1M
🚨ماجرای غرب گرایی در ایران و راه مواجهه با غرب 🎤حضرت استاد در دنيا غرب صنعت و تکنولوژي و فنون پيشرفت کرده است و آنان به همين وسيله دست به استعمار جوامع ديگر زده اند. ترامپ تفکرات غرب را به صورت عريان بيان مي کند. سخن وي همان تفکر غربي است که وي به صورت عيان بيان مي کند اما سايرين همين انديشه ها را با تسويل و تدليس مطرح مي کنند... 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۱۲] چرا شاعر برجسته شیعه در قرن ۸ ، به شعری متعلق به قرن ۳ پاسخ می دهد ؟! 🔆"صفی الدین حلّی" ، شاعر و ادیبِ بلندآوازه شیعه در قرن هشتم است. از فیروزآبادی مولف "القاموس المحیط" نقل شده است : ...فقرضه أرقّ من سحرالنسیم، و أورق من المحیّا الوسیم، و کان شیعیّاً قُحّاً. با صفی الدین در شهر بغداد دیدار نمودم، و او را استادی بزرگ و کارشناسی خبره در ادبیات عرب و شعر یافتم . شعرش لطیف تر از نسیم سحر و خرّم تر از رخسار زیبا بود و شیعه ای خالص به شمار می رفت.(۱) ابن حجر گوید : او را به رافضی گری متهم می نمودند و در شعرش نیز اشاراتی بدان هست .(۲) ⚠️قصیده بائیّه وی در پاسخ به قصیده "ابن معتزّ عباسی" (۳) و نقد مشروعیتِ خلافت عباسیان، مهم ترین قصیده سیاسی - مذهبی او به شمار می رود. ابن معتزّ گفته : ما [ بنی عباس ] میراث دار جامه ی پیامبریم . تا چند حاشیه این جامه را می کشید ؟ ای زادگان دخترش! شما هم خویشاوندان اویید؛ اما عموزادگان به خلافت سزاوارترند. 💠صفی الدین پس از گذشت ۵ قرن، در پاسخ وی گفته است : أ أنــت تُـــــــفاخـر آل النبــــی و تجحدها فــــــضل أحسابها؟ بکم باهل المصطــــفی أم بهم فــــردّ العــــداة بأوصابــــــها؟ أ عنکم نفی الرجــس أم عنهم لطُـــــهر النفوس و ألبابـــــها؟ أ ماالرجس و الخمر من دابکم و فــــــرط العبـادة من دابها ؟ وقــلت ورثت ثیــــاب النبــــیّ فکــــم تجــذبون بأهدابـــــها ؟ وعندک لا یُــــورث الانــــــبیا فــــــکیف حظیتم بأثوابـــها ؟ فـــــکذّبت نفسک فی الحالتین و لم تعلم الشـــــهد من صابـها آیا تو بر خاندان پیامبر فخرفروشی، و برتری افتخارات خانوادگی شان را انکار کنی ؟ مصطفی با شما به مباهله رفت یا با ایشان؛ و دشمنان را با سرخوردگی بازگرداند ؟ آیا خداوند از شما پلیدی را زدود یا از ایشان؛ تا جان و اندیشه شان را پاک سازد ؟ آیا پلید کاری و شراب نوشی شیوه شما نیست و عبادتِ بسیار شیوه آنان ؟ گفتی ما جامه پیامبر را میراث برده ایم؛ تا چند حاشیه اش را می کشید ؟ در نظر تو پیامبران ارث بر جای نمی نهند . پس چگونه شما جامه هاشان را ارث بردید ؟ پس در هر دوحال، دروغ خود را نمایاندی؛ و شهد را از شیره تلخ بازنشناختی.(۴) ــــــــــــــــــــــــ ۱. مجالس المؤمنين ۲.الدرر الکامنة ۳.وی را که نوه متوکل عباسی است؛ «شاعر بزرگ‌ زمان‌» گفته‌اند، زیرا هیچ‌یک‌ از شاعران‌ معاصرش‌ در تنوع‌ شعر به‌ پای او نمی‌رسیده‌اند. در باب‌ فخر، مایه اصلی‌ اشعار ابن معتزّ، برتر نهادن‌ عباسیان‌ نسبت‌ به‌ علویان‌ است‌. در این‌ دسته‌ از اشعار، وی در مقام‌ سخنگوی عباسیان‌، آل‌ علی‌ (ع‌) را که‌ مغرضانه‌ «آل‌ طالب‌» می‌نامد، مخاطب‌ قرار داده‌، گوید: خاندان‌ علی‌ (ع‌) با همه فضیلت‌ و کرامتی‌ که‌ دارند، نسبت‌ به‌ حکومت‌ و خلافت‌ که‌ از آغاز از آن‌ِ عباسیان‌ بوده‌ و آن‌ را با شمشیر از چنگ‌ امویان‌ ستاده‌اند، هیچ‌ ادعایی‌ نباید داشته‌ باشند. [کتاب الأوراق، محمد الصولی؛ بنقل از دائرة المعارف بزرگ اسلامی ج ۴ ص ۶۳۵ ] ۴. الغدیر ج۶، ص ۵۳ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ماجرای موقوفه‌ای که پسر و عروس جناب آقای خاموشی اجاره کرده‌اند 📌 مناهج: 🔺 گرچه بحمدالله هیچ کار غیرقانونی انجام نشده است؛ و این واگذاری، زمان ریاست آقای خاموشی بر اوقاف نبوده است و در آن زمان، وی شخصیت مطرحی بوده که مسؤولیت دیگری داشته است؛ ✅ اما شاید اکنون معنای سخنان رهبری که - همیشه مؤکدا- مسؤولین را نه تنها به دوری از حرام و خلاف قانون، هشدار داده‌اند بلکه حتی به پرهیز از حلال قانونی هم سفارش کرده‌اند روشن شود. 🔻 برای افکار عمومی جامعه شاید مهم نباشد پسر و عروس رئیس اوقاف چنین اجاره‌ای داشته‌اند یا پسر و عروس مسؤولی دیگر در جمهوری اسلامی! آنچه برایشان مبهم است این است که برای عموم جامعه، چنین مواهب حلال قانونی در دسترس است و چگونه؟ و اگر ممکن است چگونه مطلع شوند؟ ✅ و حالا شاید بهتر بفهمیم چرا رهبری همه نزدیکان خویش را حتی از کوچکترین کارهای اقتصادی کاملا قانونی بر حذر داشته‌اند. ♨️ این بلوای رسانه‌ای تجربه‌ای شد که مسؤولین کشور، رویه‌ی احتیاطی رهبری را در زندگی خویش و نزدیکانشان الگو قرار دهند؛ چراکه صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، مهم‌تر از هر مسؤولیت و مدیریت و دیگر مواهب حلال قانونی دنیوی است. و ای کاش مسؤولین (علی الخصوص مسؤولین روحانی) یا مسؤولیت را با تمام شرایطش بپذیرند یا سراغ مواهب حلال دنیا بروند. 💯 امروز بیش از هر زمان دیگری باید مراقب به انقلاب باشیم؛ که مبادا لطمه ببیند. @Manahejj
عرفان و لغزشگاه تأویل (با نگاهی به تأویلات ابن عربی) .pdf
996.5K
📕 "عرفان و لغزشگاه تأویل (با نگاهی به تأویلات ابن عربی)" ✍ آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی(ره) 🗃اشراق بهار و تابستان ۱۳۸۴ شماره ۲ و ۳ مرحوم آیت الله حسینی زنجانی از شاگردان قدیمی درس فلسفه مرحوم امام خمینی و مرحوم علامه طباطبایی بودند و در این مقاله به برخی خطاها و اشتباهات ابن عربی اشاره کرده اند 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab