eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
844 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل 👇👆👇 در فضای خالص هر قطعه از از طریق و قابلیت دارد که در کنترل انسان قرار بگیرد ولذا دو نفر معامله می کنند که سال آینده تمام شکم اول گوسفندان زید هر مقدار باشد مال عمرو باشد و بهمین خاطر تمام برّه های دی ماه تا عید نوروز مال عمرو است اما این معامله در تابستان است. را می خوانند را تعیین می کنند پس از تولد و معلوم شدن تعداد و سپس وزن ،، پول را داده برّه ها را تحویل می گیرند و فاصله زمانی بین عقد و تحقق عملی معامله شش ماه است. و طبق فتوای فقها این بیع است . چون هنوز بره ها موجود نیستند و هنوز مقدار بره ها معلوم نیست و هنوز زنده بودن متعاملین در زمان تحویل برّه ها معلوم نیست. روستائیان پاسخ می دهند معلوم است که اگر در زمان تحویل مانع پیش آید معامله منحل می شود. پس در عرف تعلیقی نیست چون عقد در تابستان خوانده شده برای مقطع زمانی زمستان . و فاصله زمانی مانع تاثیر این عقد در آن زمان نیست. چون عالم است و نیست که علت از معلول نتواند جدا شود. در در و همه بلا اشکال است. و چون بیع و خرید و فروش از قبل از اسلام جاری بوده جای اصل نیست و امر محکوم حکم متولد نشده بلکه آزاد از حکم متولد شده در حین شک اصل بودن است و نه بطلان. بعبارت دیگر معاملات موجود اصالتا ممضا است .تا مانعی شرعی پیدا شود و مانع شرعی در معامله فوق نرسیده است. و در احکام شرع موجودی بنام نداریم . تا اجماع بگوید باطل است. در یک کلام مقوله ای بنام تنجیز در کتاب و سنت نیست. به ما اجازه تضییق در وادی نداده اند. ⭕️ بلی در امثال نکاح و طلاق باید تابع بشویم چون کاملا امضایی نیست. در مواردی دارد . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال حدیثی : در تفسیر کبیر تسنیم جلد 6 صفحه 511 روایتی نقل می فرمایند که حاوی چند نکته است . اول جبرئیل بجای آیات قرآنی آیاتی از تورات می آورد دوم اینکه رسول خدا مامور است عین عبری آنرا تحویل گیرد و نه عربی آنرا سوم این که این آیات تورات را به علی (ع) تعلیم دهد چهارم این که خود رسول خدا آنرا به علی از عبری به عربی منتقل کند. پنجم این که رسول خدا از عبدالله ابن سلام یهودی و ظاهرا مسلمان درباره این آیات نظر خواهی کرد و او هم رسول خدا را راهنمائی کرد. و عبدالله محتوای آیه 124 سوره بقره را برای رسول خدا تطبیق کرد با اعمال ماه رجب . و مولف تفسیر تسنیم هم در ضمن شش سطر تلاش می کند ثابت کند در انطباق این روایت با مصادیق و تطبیق آن با سایر روایات مشکلی نیست. نظر شما چیست؟ ✅پاسخ: متاسفم! 🔷 اولا این در کتابی است که ارزشش صفر است. چون کتاب است بنام نوادر مال شخصی بنام سید ابوالرضا ضیاء الدین فضل الله ابن علی حسینی راوندی متوفای 570 ادیب بوده و نقش استادی نسبت به ابن شهراشوب داشته به پدر خواجه نصیر طوسی مطالبی یاد داده بوده. هر چه بوده کتاب خطی اش دارای راویانی است که هیچ کس نمی شناسد. 🔷ثانیا در این روایت ابوالمجالس مجهول عبدالله ابن محمد مشترک ابی جعفر مشترک عقیل ابن شمر محمدابن ابی عثمان مجهول هذیل ابن ابراهیم مجهول صالح ابن بنان مجهول سلیمان مشترک حالا از مشکل سندی بگذریم مشکل اساسی تر در است یک چرا بجای مستقل می آورد؟ دو چرا علی باید شاگر کلاس تورات باشد؟ سه چرا ترجمه تورات را نیاورده کار آسانتر بشود؟ چهار چرا رسولخدا شاگرد عبدالله ابن سلام یهودی شده ؟ ⭕️ بلی پاسخ همه اینها این است اینها روایت نیست مسلط بر جهان اسلام در میدان تفسیر است. پیش از تسلط بر . انتظار از اعاظم دامت برکاتهم این است پس از این با نگاه به تفسیر نگاه نکنند و عنایت فرمایند که تخریب اسلام با نظم و و برنامه و سازمان یافته بوده اما کیفیت دفاع از اسلام هیچ برنامه نداشته و ندارد. این هم وضع است که کاری کرده اند طبق گزارش تحول خواهان اصفهان ورودی حوزه تبدیل به فاجعه شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سلام علیکم سوالی داشتم : آیا اهل سنت که میگن عمر داماد علی ع بوده راست هست؟ و اینکه ما میگوییم عمر حضرت فاطمه زهرا س را شهید کرد بعد علی دخترش رو به او بدهد ؟ آیا دلایل دیگری هم هست؟ و اینکه جریان واقعا این بوده؟ یعنی حضرت ام کلثوم همسر عمر بوده؟ ✅پاسخ : سلام علیکم ام کلثوم دختر زن بعدی علی (ع) بنام اسما بوده دختر خوانده بود و ام کلثوم خواهر محمدابن ابی بکر بوده و زن عمر شد ➖➖➖➖➖➖ و اینکه سوال دوم : دلایل جعل حدیث اینکه اهل سنت میگن پیامبر ص فرموده : اگر بعد از من پیامبری می آمد او قطعا عمر بود . تشکر از حضرت آقا ✅ پاسخ :برای جا انداختن خلافت عمر ➖➖➖➖➖➖ سوال : سلام علیکم استاد منهاج العارفین از کیست؟ تشکر از لطف شما ✅پاسخ : سلام علیکم سمنانی عسکری . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
32.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام حاج آقا ، در مورد این 👆محاسبات نظری دارید؟ ✅پاسخ : سلام استحسانات عددی با یک سری رابطه عددی درست،، ممزوج شده. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم فروختن سگ چہ حکم دارد؟ ✅پاسخ : سلام علیکم برای حفاظت از گله و باغ وهر شیئ دارای《 ارزش مشروع》 جایز است. یعنی خریدن و فروختن برای آن هدف باشد جایز است سلام ما را به عزیزان هندوستانی برسانید . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : استاد , در تفسیر تسنیم جلد 7صفحه 40 به بعد روایاتی نقل می کند که دلالت دارد بر عصیان ملائکه و غضب خداوند به ملائکه ! مگر در قرآن کریم نداریم " لایعصون الله ما امره" ملائکه به هیچ وجه گناه نمی کنند. شما چه محملی بر کلام مولف محترم تسنیم تصور می کنید؟ ✅پاسخ : مایه تاسف این است که فرمایش ایشان صریح و مطابق روایت دو کذاب است اولی عمران ابن عطیه که فقط و فقط همین یک روایت را ساخته سپس فرار کرده . دیگر احدی او را بین روات ندیده و دیگری هم مفضل ابن صالح است که کارش بوده است. و مایه تاسف این است که این دو حدیث پیش از این دو نفر یک نفوذی بوده بنام وهب ابن منبه که با دست پرورده های خود این دو حدیث را ساخته بودند و هم این دو روایت جعلی را منتشر می کرده است. و این دو نفر فقط منتقل کرده اند. 🔷تذکر: شواهدی وجود دارد آن دو روایت مجعول دال برعصیان ملائکه نخستین بار در حوالی سالهای 25 تا 32 کعب الا حبار ساخته باشد و وهب ابن منبه در سالهای حکومت عمرابن عبدالعزیز منتشر کرده باشد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال دیگری دارم : شما روایات کسانی را رد میفرمائید که اجله و اصحاب اجماع از آنها روایت اخذ می کنند. و گاهی کثیر الروایه هم هستند. ✅پاسخ : من حقیر به کنار عبارت آیت الله این است : اقول مرّ غیر مرّه ان کثره الروایه و روایه الاجله و اصحاب الاجماع لاتدلان علی وثاقته . (رجال خویی جلد 18ص287) کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم حضرت استاد در قرائت حمد و سوره نماز ، اکثریت قریب به اتفاق فقهاء ، قرائت به هر یک از قرائات سبعه و حتی عشره را جائز دانسته اند. با عنایت به تحقیقات حضرتعالی ، لطفا بفرمایید این فتوا تا چه حد به حقیقت نزدیک است و یک منبع صحیح نیز برای مشخص نمودن قرائت أصح و متقن معرفی بفرمایید. ظاهرا در برخی مطالبتان فرمودید ابو عبدالرحمن سلمی که عاصم کوفی از او قرائتش را نقل کرده قابل اعتماد نیست. حفِظکم اللَّه تعالی ✅پاسخ : سلام علیکم ابوعبدالرحمن دو نفرند با اختلاف حدود دو فاصله زمانی که در اختیار سید عبدالله بوده باید معلوم شود چه بوده ؟ تا جواب قطعی نگیریم باید به همین قرآئت اکتفا کنیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : با سلام با وجود این همه روایات مانعه از قیام قبل القائم (عج) با چه استدلالی در زمان غیبت تاسیس حکومت بلا اشکال است؟! ✅ پاسخ :از امام (ع) می پرسیم شما اگر معتقد به عدم جواز اسلامی از سوی مردم در هستید پس سه جور حکومت هست ما ها در کدام زندگی کنیم مجاز هستیم: 🔸اول حکومت دیکتاتوری مخالف اجرای احکام اسلام. 🔸دوم حکومت خود کامه غیر پادشاهی مانند حکومت ، و امثالهم سوم حکومت انتخاباتی و آزاد یعنی حکومت مردم بر مردم با قوانین اسلامی ، امام صادق(ع) کدام را می کند؟! هرکس جرئت پاسخ دارد بفرماید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام خوبین ؟ سوالی داشتم. من پشت کنکور هستم و در فضای مجازی کانال هایی دارم که فیلم ها و جزوات موسسات رو رایگان قرار میدن و این پکیج ها در سایت های موسسات مربوطه با قیمت های نجومی دارن به فروش میرسن. و بنده و امثال بنده توان خرید اونا رو نداریم. و از طرفی موسسات استفاده از اونها رو حرام میدونن . و از طرفی کسانی را میشناسم که به راحتی ۳۰۰ میلیون تومان برای کنکورشان هزینه کرده اند. و ما هم با همان ها رقابت میکنیم. آیا انصاف و عدالت است که ما در چنین رقابتی شرکت کنیم؟ و سوال اینکه آیا استفاده از اینها حرام است؟ چه کنیم حرام نشود؟ آیا باید برویم بمیریم؟ ✅پاسخ :سلام علیکم هر انسانی در طبیعت مانند《 هوا》و《آب》 و《غذا》و《مسکن》و《توان تسخیر مواهب طبیعت برای حیات خود》حق اولیه الهیه دارد اگر کسانی بهر دلیلی مالکیت خود را طوری بسط دهند که دیواره مالکیت دیگران را عقب بزند بطوری که تسخیر کنندگان مقدم از حیث زمان ، راه بسط شرایط زندگی صحیح دیگران را مضیق کند این انسانهای در مضیقه واقع شده حق دارند به مقدار لازم برای زندگی و تکامل علمی خود از امکاناتی که دیگران با استفاده از تقدم زمانی خود از حوزه بسط تسخیر طبیعت دیگران بدست آورده اند به مقداری که از آنان سلب مالکیت و یا سلب حق شده استفاده کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
طبق اطلاع ( که مربوط به بیست وچندسال پیش است) شما نماز در دار غصبی را باطل نمی دانید! آیا صحت دارد ؟ ✅پاسخ: اشتباه منتقل شده به نظر حقیر نماز در زمین غصبی مشروط به عدم مزاحمت برای مالک باطل نیست و نه در دارغصبی که نظر فضل ابن شاذان است. چون یعنی فضایی که توسط ایجاد شده نماز در آنجا بخاطر اینکه شیئ است که مالک ایجاد کرده باطل است .اما در زمین که جعلت لی الارض و طهورا شامل حالش هست . بعلاوه از فضل ابن شاذان استفاده می شود در عصر امام رضا (ع) عدم نماز در زمین غصبی و حتی( در صورت عدم مانع عارضی از تصرف مالک) در دار رایج بوده است تا جائی که در بحار جلد 83 صفحه281 فرموده اگر چه احتیاط خوب است اما از نظر ادله،، فتوای به بطلان فی غایه الاشکال. بعلاوه ادله دال بر بطلان نماز هیچکدام به درد استدلال نمی خورد و اقلا یک روایت نداریم دلالت کند باطل است. و پیش از اشخاص مخلوق و مجعول برای بوده و مالکیت اشخاص آن حکم را نمی تواند از زمین سلب کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : با سلام در تفسیر تسنیم جلد7 صفحه 334 چنین آمدهاست : مقام شهادت بر اعمال و آگاهی از درون دیگران نصیب اولیا الله و اصحاب و شاگردان خاص امامان معصوم نیز خواهد شد و نه تنها دلیلی بر خلاف این مطلب نیست بلکه برخی ادله هم آن را تایید می کند سپس از " لتروُّن الجهیم " در سوره تکاثر و کلمه مقربون در سوره مطففین مدرک می آورد.! این برداشت چه قدر مورد پذیرش است؟ ✅پاسخ: این حقیر به بزرگوار ارادت دارد اما مقام بحث منافاتی با ارادت ندارد .به نظر قاصر حقیر این مطلب از مواردی است که در آن غفلت عجیبی شده است. بدلایل ذیل: 🔷یک : در تفسیر این آیه 143بقره لازم بوده به تفسیر وارده از ذیل واژه در سوره آیه 18 توجه بشود که نشده است 🔷دو : لازم بوده ذیل موذن در سوره آیه 44 به تفسیر اهلبیت توجه بشود که نشده . 🔷سه: لازم بوده به تفسیر اهلبیت در ذیل همه آیات حامل واژه شهد و یا الشهاده مراجعه بشود که نشده 🔷چهار : لازم بوده به روایات 1310 عددی تفسیر واژه های دعای مراجعه بشود که نشده 🔷 پنج: لازم بوده به 1154عددی روایات لوامع نورانیه در خصوص مقام اختصاصی اهلبیت مراجعه شود که نشده 🔷شش: لازم بوده به رساله مختلف الاسم و به و سید مرتضی در این خصوص مراجعه شود که نشده. 🔷هفت: لازم بوده به تفسیر اهلبیت ذیل آیه 69 مراجعه شود که نشده 🔷هشت : لازم بوده به روایات تفسیری ذیل و صالح المومنین مراجعه شود که نشده 🔷نُه: لازم بوده به 64 روایت مفسر واژه و مراجعه شود که نشده است!! که یکی از خروجیهای این روایات این است که مقام بر اعمال بصورتی که این شاهد اجازه داشته باشد به مقام《 فاذن موءذن بینهم ان لعنه الله علی الکاذبین》برسد فقط و فقط انحصاری و ائمه اطهار یعنی 12امام است و بس. و بخش اثر گذار از اصحاب انبیا بنابر صراحت آیه 25 سوره مائده نماد بوده اند" رب انی لااملک الا نفسی واخی فافرق بیننا و بین القوم الفاسقین". تا چه رسد به مکاشفه . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany