eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : راجع به مطلب قبل سوالی داشتم ، رسول خدا(ص) کجا فرموده در روز قیامت تمام ارتباطات نسبی و سببی بین بشر قطع می شود الا نسب و سبب من!؟ ✅پاسخ : مراجعه فرمایید به ☑️تاریخ ابن عساکر جلد41 ص30 خبر 8343 و ☑️جلد 71 ص15 و ☑️ مستدرک حاکم ج 3 ص142 و ☑️طبقات ابن سعد ج 8 ص340 و ☑️کنزالعمال خ 31914 و 31915 و 36248 و خ 31915 و ☑️مجمع الزواید ج 10ص 17 و ☑️تهذیب تاریخ دمشق ج 6 ص27 و 28 ☑️والکامل ابن عدی ج 1 ص 270 ☑️درالمنثور ج 5 ص15 و ☑️تفسیرابن کثیر ج5 ص450 ☑️بحارمجلسی ج 7 ص 238 خبر 2 و 5 و ذیل خبر 5 و ج 25 ص 246 خبر 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 که از عمر هم نقل کرده. 🔵 کل این روایات می رساند اطلاق روایتی که در تسنیم آمده که کل انساب روز قیامت قطع می شود حتی نسب رسول خدا(ص) درست نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : حدود یک ماه پیش بود که در کانال مشکات آمده بود مطابق آیه 8 سوره ممتحنه اسلام و مسلمین تا روز قیامت با هیچ کافری جنگ و جهاد ابتدایی ندارد و وجود جهاد ابتدایی در اسلام با حضور امام معصوم نتیجه یک تفسیر خام و بی اساس است حالا سوال این است آیه مورد استناد فقط همان یک آیه است و یا آیه دیگر نیز وجود دارد که دلالت کند در اسلام جهاد ابتدایی نیست اگر چه امام معصوم سرکار باشد ؟ ✅پاسخ: آیه 90 از سوره . هم هست. و باید اضافه کنم اخذ فقط مخصوص است و نه هر کافر ذمی . و کافر 4 نوع است و . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
هشداری در خصوص شان نزول سپس تفسیر جمله لااکراه فی الدین! از آنجایی که تا نیم قرن اخیر مفسرین شیعه از فضای سیاسی و حکومتی به دور بوده اند لذا میدان برای نفوذ و تحریف برای یهود مهیا بوده .و چون ظاهر آیه فوق می فرماید در پذرفتنن دین اجبار نیست لذا اهل کتاب و یهودیان با کمک ایادی شان برای این آیه 14 نوع شان نزول ساخته اند بطوری که محور آن شان نزولهای این است که چون رسول خدا خودش اجازه داده به از دین اسلام پس شما هم اجازه باید بدهید که هر کس خواست بشود خوب چه مانعی دارد بشود و هر کس خواست شود بشود. و متاسفانه در ذیل همین آیه در هم بخشی از شان نزولهای جعلی را تلقی به قبول فرموده است .که باید هوشیار باشیم. آنچه عجیب تر از همه ابعاد است این است که در بین 14 شان نزول متنوع انچه نیست خاندان است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: اگر شما اصرار دارید اثبات کنید در هر روایتی خطاب یا محمد باشد جعلی است پس روایتی که در تفسیر تسنیم جلد 12 ص 709 آمده و دارای یا محمد است جعلی است!؟ ✅پاسخ: بارها تکرار کرده ام همیشه روایات اسراییلی یتیم و بی پدر و مادر است حالا توجه کنید این روایت در کتاب المقتضب آمده و احمدابن محمد ابن صالح که یکی از راویان آن است بین روات شیعه پیدا نکردیم بلی سنی است و جد سومش نضر است که خودش هم صوفی است و صوفی هم یعنی محکوم به جعل و هیچ کتابی هم ننوشته و جهانگرد بوده مراجعه کنید به ترجمه او در تاریخ ابن عساکر و هنرش این بوده که قصه (اسراییلی ) می گفته . و سلیمان ابن محمد را هم بین رجال شیعه پیدا نکردیم بلی سه نفر به این نام سنی داریم و غیر معتبر . و عبدالرحمن بین 79 نفر مشترک است و یزید ابن جابر را هم پیدا نکردیم پس درست اش به این شکل است : (عن عبدالرحمن ابن یزید ابن حارث ) که در تاریخ ابن عساکر جلد 70 ص 202 آمده و سنی است و سلامه هم بین 5 نفر مشترک است و ابوسلیمان غلط است ابو سلمی باضمه درست است .و اسم ابوسلمی حریث بوده و چوپان رسول خدا بوده. و بین روایات ابوسلمی که تاکنون ثبت شده یا محمد نیست. و چنین روایتی از او نقل نشده است. و باید اسراییل شناسی در حوزه ها بوجود آید ولی از گردانندگان محترم فعلی امیدی نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: اطلاع دارید که مرحوم حر عاملی کتابی دارد در مورد احادیث قدسی؟ ✅ پاسخ: بلی بنام الجواهرالسنیه که 691 دارد که انشاالله می رسیم که از جاعلین عمده آنها مالک ابن دربان رسول خدا (ص) که در آخر عمرش بخدمت ابن یوسف سفاک در آمد و روایات شفا بودن بول شتر را کرد و تبدیل کرد به اسلام و کذا و ابن عباس اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : حالا با توجه به بی اعتباری اغلب روایات عرفانی و قدسی تکلیف اعتبار روایات کتاب عیون مسائل نفس علامه حسن زاده آملی چه می شود؟! ✅پاسخ : بد نیست نقل کنم بینی و بین الله من روزی این کتاب را باز کردم صفحه 172 آمد دیدم حضرت علامه حسن زاده آملی دامت برکاته در آن جا روایتی از عمرو ابن یسع نقل کرده دیدم آقای خویی در رجالش نوشته بخاطر وجود دو شخص (ابوالفضل و احمدابن زید) در طریق او ضعیف است . ➖➖➖➖➖➖ سوال : پس تکلیف روایت مربوط به پاسخ به سوالات امیر المومنین(ع) با جاثلیق که در صفحه 313 کتاب عیون مسایل نفس آقای حسن زاده امده و علامه حسن زاده روی آن خیلی بنا کرده چه می شود ؟!! ✅پاسخ: در حوالی سال 770 یک عامل اسراییلی آن روایت را داد به شیخ حسن ابن ابی الحسن معاصر فخرالمحققین و ان بنده خالص و خدا هم بدون اطلاع از خطر در فاز با سایر روایات غالبا اسراییلی جمع کرد شد ارشاد القلوب دیلمی و شد اسلامی ، و سپس شد پایه برای کتب علامه عاملی. و اضافه شد بر خیل روایات یتیم و بی حسب و نسب برای ! و از نظر بنده حقیر دیلمی در بودن بخشی از روایاتش نمره بیست دارد . گویا هر چه سلمی کرده او جمع کرده . ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : استاد عجیب است؟! پس روایت الصوره الانسانیه هی اکبر حجج الله علی خلقه در صفحه 65 عیون مسایل نفس علامه حسن زاده آملی هم اسراییلی است ؟! ✅پاسخ : متاسفانه بلی از سه آیه ان الله خلق آدم علی صورته در در باب اولش اخذ شده است . بهر حال صافی و سید حیدر معمولا حامل اسرائیلیات اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : استاد من دارم شک می کنم حتی روی روایات مسلم و اسکلت عرفان آیت الله حسن زاده آملی مانند " ما من مخلوق الا و صورته تحت العرش" و همچنین روایت " قلب المومن عرش الله الاعظم " در همان کتاب عیون مسایل نفس صفحه 562 ✅ پاسخ : شک نکنید و یقین کنید آن هر دو روایت ساخت است که گاهی در شکل به کتب صاف و صادق آن هم بدست خود علما کرده اند و گاهی به شکل غیر اینجا گویا آن سازنده اسرائیلی کار داشته و فرصت قدس سازی برایش فراهم نشده و لعابش مانده . عزیزم این را جمع کنید اساسش از روانی اهل سنت حدیث گرفته شده . قال رسول الله قال قال قال کجا است آن قال ها؟! من صریحا اعلام می کنم این است روایات هر کتاب و با مذاق عرفانی دروغ است تا سند کاملش پیدا شود. هیچ وقت دنبال کتبی که اساسش روی روایات قرار دارد نروید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سلام علیکم و رحمه الله به جناب حاج آقای موسوی بفرمایید جعلی بودن و حجت نبودن روایت دو مقوله ی جدا هستند وقتی روایتی مثلا به خاطر ضعف سندی حجت نبود, تا قطع به جعلی بودن پیدا نشود نمیشود حکم به جعل و وضع کرد. روایت ضعیف هم حقی به گردن ما دارد, در روایات داریم که اهل بیت علیهم السلام فرمودند اگر علمش را ندارید آن را رد نکنید و علمش را به ما واگذار کنید. پاسخ : سلام علیکم متشکرم ، بنده بدون دخل و تصرف فرمایش و تذکر جنابعالی را در اختیار فضلای محترم قرار می دهم و معمولا ضعیف را ضعیف تلقی می کنم فقط روایات افراد متهم به جعل را که طریق دیگری نداشته باشد محکوم به جعل می کنم ولی در هر حال به تذکر جنابعالی احترام و اعتنا می کنم. و شاید از پذیرفتن خدمات روایات ضعیف معذور باشم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : استاد بنده را که می شناسید که عضو کانال مشکات هستم بنظرم برای بی اعتبار کردن روایات کتب عرفا بس است می ترسم اگر همچنان بصورت رگباری بکوبید برداشت دیگری کنند. ✅پاسخ: ضمن تشکر می پذیرم که ممکن است اگر بیشتر ادامه دهیم برداشت دیگر کنند ما که از ارادتمندان همین بزرگان هستیم که سند روایاتشان را بررسی می کنیم و این شیوه نقد را هم از همین اعاظم یاد گرفته ایم و ارادتمان سرجای خودش است . ✳️بلی مقداری ادامه می دهیم که خسته کننده نباشد هدف این است حوزه ها به روایات کتب عرفانی اعتنا و اعتماد نکنند و بدانند عرفان و تصوف ربطی به اسلام اهلبیت ندارد بلی آقایان حق دارند مکاشفاتشان را برای خودشان حجت بدانند اما نباید یافته های خود و مکاشفات خودشان را به پای اسلام بگذارند ولذا ما در صدد هستیم ببینیم این بزرگان دامت برکاتهم کجاها نظرشان را در قالب روایت به حساب دین میگذارند هر جا برای تایید راه مبارک خودشان خواستند به روایتی استناد فرمایند ما پرونده آن روایت را در می آوریم و این خدمت است و مساعدت و نه تضعیف. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام جناب آقای موسوی زنجانی از آنجایی که شما روایات صوفیان و عارفان را با سند نقد می کنید و با نهایت احترام از عرفای عالم تشیع یاد می کنید مخالفین شیوه شما کاملا خلع سلاح شده اند و چون توان مقابله منطقی و استدلالی با شما را ندارند بهمین خاطر نقد منطقی شما را بمعنای انکار مقامات اولیا تفسیر می کنند حواستان باشد ✅پاسخ: ممنون و متشکرم بخاطر تذکرتان چون خدای متعال می بیند و هزاران می خوانند و شما هم توجه دارید ما اصلا و ابدا به کاری نداریم حتی یک کلمه در این خصوص بحث نکرده ایم و الا نشان می دادند بحث ما همان طوری که ملاحظه می فرمایید نقد روایات عرفانی است. البته طبیعی است بعضی از افراد کم ظرفیت و ضعیف ناراحت شوند اما نباید از حق بدشان بیاید حرف بنده حق است که معرفی شده ندارد. این کار و است. ما بعنوان یک طلبه حوزه باید به وظیفه خود عمل کنیم که عبارت است از شناسایی بی سند . بارها (ره) فرموده اند بحث طلبگی لازم است . آنچه برای حوزه خوب نیست و است و کار ما مصداق اجتهاد است و اگر اجتهاد نبود ما را می کردند حالا که از نقد منطقی خبری نیست پس اجتهاد ما را با سکوتشان تایید کرده اند اما ناراحتی شان غیر طبیعی نیست بلی برادر هر کاروانی بالاخره روزی متوقف خواهد شد بجز کاروان . دوستان بدانید کاروان علم و دانش متوقف شدنی نیست هر کس خسته شده از کجاوه بیاید پایین ما خسته نیستیم . آنچه عجیب است این است در سفر موسی اهل شریعت و خضر اهل طریقت ، موسی خسته شد و خضر به راه خود ادامه داد ولی در قصه ما دوستان طریقتی ما خسته شدند و اهل شریعت ما می تازند آیا حالا ما باید بگوییم هذا فرق بینی و بینکم یا دوستان عزیز.؟!! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
حسین علایی: سلام حاج آقا وقت بخیر روایتی که هست در مورد خواص بول شتر و الآن هم در طب سنتی برای برخی بیماران استفاده میشه ، صحیح نیستش؟ ✅پاسخ : سلام علیکم شاید شفا باشد اما سند جعلی است . ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : پس روایات زیر هم جعلی است؟ امام کاظم(ع): «ادرار شتر بهتر از شیر آن است...» (کافی، ج 6، ص 338). امام صادق(ع): «خوردن ادرار گاو، شتر و گوسفند برای درمان بیماری، اشکالی ندارد» (طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام، ج 1، ص 284، تهران، دارالکتب الاسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق). ✅پاسخ : بکر ابن صالح در خبر امام موسی کاظم (ع) ضعیف است کما ذکره النجاشی ولسان المیزان و در خبر منقول از امام صادق هم محمدابن احمد ابن یحیی هم علی رغم وثاقت اش مشایخ بزرگ تعدادی از طرق اخذ رواتش را رد کرده اند چون یکی از شاه راههای اصلی و درجه اول اسراییلیات وهب ابن منبه مسیحی او بوده است که از طریق این راوی به فضای شیعه تزریق می شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال و مشورت: آیا مقدورتان هست یک معیار عام بدهید تا ما با تکیه بر آن خط و مشی صوفیان و عارفان را بشناسیم و از آنها فاصله بگیریم؟ ✅ پاسخ: شما فقط کتاب الجواهرالسنیه مرحوم شیخ حر عاملی را بردارید و آنرا هم بر اخباریون نشان دهید تا متوجه بشوند اگر اصولیون نباشند اخباریون چه عرضه می کنند و هم بر صوفیان تا بدانند چقدر در چنگ اسرائیلیان اسیرند . در قرن 11 هجری قمری سید خلف الحویزی متوفای 1074 صاحب کتاب البلاغ المبین خیال کرد اگر احادیث قدسی را در یک کتابی جمع کند خدمت است که البته از منظر نقد آن خدمت است . سپس شیخ حر خیال کرد خوب کار نشده در راستای تجمیع احادیث جواهرالسنیه را نوشت اما متوجه نمی شد این روایتی که مثلا از امام صادق(ع) در صفحه 595 کتاب ( که همراه با ترجمه اش بنام کلیات حدیث قدسی چاپ شده) آن هم با سند نقل می کنم همان است که از کعب الاحبار یهودی در صفحه 633 نقل می کنم !! یعنی دستهایی روایات اسرائیلی را می آوردند به خانه خودشان سپس یک سند کامل و مرتب و متصل به امام بر سر آن روایت اسراییلی مثل پادشاهی نصب می کردند و ما متوجه نمی شدیم و خیال می کردیم روایت از اهلبیت است !!. و موفق شدند عدد این روایات را به 600 برسانند آن هم با ! آنجا است که 250 صفحه اول کتاب با 221 قدسی ای مزین شده که یک کلمه مربوط به(( اسلام نازل شده کامل و جهانی )) نیست یعنی صددرصد مربوط به بنی اسراییل علیهم سلام الله است . آن هم تحریف شده و نه صحیح ، یعنی از کل 21 باب 10 بابش است اون هم علنا و عملا اسراییلیات است !! سپس در صفحه 595 متن باب 6 آیات 6 به بعد را بنام روایت دارای سند از امام صادق نقل می کند و بعد می رود در صفحه 633 همان متن انجیل شده را از کعب الاحبار نقل می کند!! آنچه تکان دهنده است عدم توجه به پیام حضور یهود در متن آخر کتاب است که مثل ابن عربی آخر کتاب را دربست در اختیار یهود قرار می دهد یعنی از صفحه 633 تا اخر کتاب کلا روایات کعب الاحبار یهودی است!! آری!! خاتمه و کتاب قدسی مسلمانان با 14 روایت یک یهودی مزین می شود علی برکه الله.!! حالا بگذریم از روایات ابن منبه خبیث مسیحی نفوذی ، مقاتل ابن سلیمان اسراییلی کذاب ، وهب ابن وهب کذاب و یا اکذب البریه ابوهریره وانس ابن مالک دشمن امیر المومنین ووووو سایر عمال تزریق اسراییلیات. که راویان اصلی این احادیث اسراییلی ی هستند باید توجه کنیم که دارای مسلک هستند با عرفا و صوفیانی که دارای عرفان سقیفه ای هستند به هیچ وجه با هم قابل نیستند ما تلاش می کنیم روایات بی سندی که از کتب عرفای به کتب فقهای شیعه که مسلک عرفانی دارند وارد شده تفکیک کنیم والسلام و ما دست تک تک عرفای اهلبیتی و فقهای اهلبیتی را می بوسیم و از پرو پاقرص ترین مدافعینشان هم هستیم ما از پیروان همان فقهایی هستیم که دژ بزرگ جهانی در مقابل اسراییل ساخت که تاریخ نظیر آن را ثبت نکرده و اگر دوستانی می ترسند ترکشی از این با روایات نفوذ کرده تصوف سقیفه ای به کتب بزرگان ما به سوی اعاظم ما تغییر جهت دهد ما که هنوز نمرده ایم اعلام می کنیم ارزش یک صفحه از یک کتاب علامه حسن زاده ، علامه جوادی حفظهما الله و علامه طباطبایی و امام خمینی قدس سرهما می ارزد به کل کتابخانه صوفیان سقیفه ای. ما کوشش می کنیم مثل آینه کار خودی ها را کشف و نشان دهیم تا اصلاح شود که وظیفه هر دوست است. من اضطراب دوستان را کاملا و تماما درک می کنم ولی باید این کار بدست خودمان اصلاح شود .عزیزان ! بهتر و مناسبتر و انتظار طبیعی این بود شما شاخه های این خودتان روایات بی سند تزریقی را از کتب جدا کنید و اگر نکردید دست ما را نبندید بخدا به پیر و پیغمبر قسم ما خودی هستیم نترسید ، آرام باشید کمی تحمل کنید تمام می شود. توجه! آدرسها مطابق چاپ اول سال 64 می باشد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany