eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
453 دنبال‌کننده
130 عکس
95 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 226 عقیده در ائمه 🍂🔸 اشاره ۱۲۵. آیا اربعه اهل در با هم بودند؟ 🌸🌺 جواب نه تنها با یکدیگر هم عقیده نبودند، حتی با هم دشمن بودند و یکدیگر را رد می‌کردند و همدیگر را به فسق و کفر متهم می‌کردند. پیروان ابوحنیفه به مالک و محمد بن ادریس شافعی طعن می‌زنند و یاران شافعی به ابوحنیفه طعن می‌زنند. مثلاً: امام شافعی درباره ابوحنیفه گفته است: در کتابهای ابوحنیفه نگاه کردم و دیدم که صد و سی برگه بر خلاف کتاب خدا و سنّت پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است. همچنین یوسف بن اسباط گفته که ابوحنیفه گفت: اگر پیغمبر صلی الله علیه و آله مرا درک می‌کرد، بیشتر از گفته‌های من پیروی می‌کرد. ابن جوزی هم می‌گوید که بیشتر علما، ابوحنیفه را طعن کرده اند به سه دلیل: در اصول عقاید متزلزل بوده؛قوّه حافظه و ضبط نداشته؛از روی رأی و مقایسه نظر می‌داده، که معمولاً رأی و نظر او مخالف با احادیث صحیحین بوده است. حیات ائمه 🍃🔹 اشاره ۱۲۶. آیا اربعه اهل (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی) در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله بوده اند و ایشان را کرده اند؟ 🌺🌸 جواب خیر، ائمه اربعه اهل سنت در زمان ایشان نبوده اند و سالها بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله پیدا شدند. جعلی: «رؤیت » 🍂🔸 اشاره ۱۲۷. از اهل می‌گویند: « جسم است و در آخرت می‌شود. » مانند ابوهریره که گفته: آتش جهنم زبانه کشیده، صدا می‌کند و به شدّت غضب می‌کند. آرام نمی گیرد تا اینکه خداوند پای خود را در جهنم گذاشته می‌گوید: «همین مقدار، همین مقدار، بس است، بس است. » [۱] آیا این سخنان درست است؟ 🌸🌺 جواب خیر، این سخنان کفرآمیز است و هیچ وقت خداوند خود را به بشر نشان نداده، چون جسم نیست. بعضی از علمای اهل سنّت نیز این عقیده را رد می‌کنند. [۲] قرآن مجید هم آشکارا دیدن خداوند را رد می‌کند: «لا تُدرِکُهُ الاَبصارُ و هُوَ یُدرِکُ الاَبصارَ و هُوَ اللَّطیفُ الخَبیر» [۳] هیچ چشمی او را درک ننماید و او همه دیدگان را مشاهده می‌کند و او لطیف و نامرئی و به همه چیز آگاه است. امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: «عالمی (از یهود) به امیرالمؤمنین علیه السلام عرض کرد: یا امیرالمؤمنین، آیا در وقت عبادت خدا را می‌بینی؟ حضرت فرمودند: من خدایی را که نبینم عبادت نمی کنم. عرض کرد: چگونه او را می‌بینی؟ فرمودند: خداوند را با چشم سر، یعنی چشم ظاهری و جسمانی، نمی بینم؛ بلکه او را با چشم قلب و نور حقیقت ایمان می‌بینم. [۴] ---------- 📚منابع: [۱]: _ بخاری: صحیح: ۱/۱۹۵: باب فضل السجود من کتاب الاذان، الرقاق: ۷/۵۰۲: باب الصراط، احمد بن حنبل: مسند: ۲/۲۷۵، مسلم: صحیح: ۱/۱۱۳: باب اثبات الرؤیة المؤمنین ربّهم فی الاخرة. [۲]: _ ذهبی: میزان الاعتدال: ۱/۲۹، سیوطی: اللالی المصنوعة فی احادیث الموضوعه: ۱/۲۰۶، ابن جوزی: الموضوعات: ۳/۹۷. [۳]: _ انعام: ۱۰۳. [۴]: _ کلینی: توحید اصول کافی: باب ابطال الرّویة: ۱/۹۸، شیخ صدوق: توحید: باب ابطال عقیده رؤیة الله: ۱۰۹. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: سه شنبه- ۵ بهمن ۱۴۰۰ میلادی: Saturday - 25 January 2022 قمری:الثلاثاء، 22 جماد ثاني 1443 🌹 متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام 🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام 🗞 مهم شیعه: 🌸🔸مرگ ابوبكر در شب سه شنبه ۲۲ جمادى الثانى در سال ۱۳ ه’ عبداللَّه بن عثمان معروف به ابوبكر بن ابى قحافه در سن ۶۷ سالگى، از اين جهان به سوى سزاى اعمالش رخت بربست. (تتمة المنتهى: ص ۱۰. تاريخ الخلفاء: ص ۸۱. فيض العلام: ص ۲۷۹. بحار الانوار: ج ۲۹، ص ۵۲۱) به قولى مرگ ابوبكر در ۲۷ جمادى الثانى بوده است. (مسار الشيعة: ص ۳۲. العدد القوية: ص ۳۴۳. مصباح كفعمى: ج ۲، ص ۵۹۸. مصباح المتهجد: ص ۷۳۲. بحار الانوار: ج ۹۵، ص ۲۰۰) او مدت دو سال و بيست و دو روز غاصب خلافت بود، و اولين كسى بود كه بعد از شهادت پيامبر به انتخاب اعضاى سقيفه بنى ساعده خليفه شد. انتخاب ابوبكر به گونه اى بى حساب بود كه عمر با آنكه خود گرداننده برنامه سقيفه بود مى گويد: «بيعت با ابوبكر امرى بدون تدبير و مشورت و دقت بود، مثل زمان جاهليّت، كه خداوند مسلمانان را از شر آن محفوظ داشت. هركس چنين كارى را تكرار كند او را بكشيد». (الغدير: ج ۵، ص ۳۷۰. صحيح بخارى: باب رجم الحبلى، ح ۶۶۸۱. مسند احمد: حديث ۳۹۳. سيره ابن هشام: ج ۴، ص ۳۰۸) اهل سنّت در علّت مرگ او نوشته اند: ابوبكر در روز دوشنبه ۷ جمادى الاخر غسل كرده بود، و آن روز هوا سرد بود. به اين دليل سرما خورد و تب كرد، و ۱۵ روز اين تب ادامه داشت، و به نماز نمى رفت، تا در شب سه شنبه ۲۲ جمادى الاخر بعد از آنكه خلافت را به عمر واگذار كرد، مرد. (تاريخ الخلفاء: ص ۸۱. بحار الانوار: ج ۲۹، ص ۵۲۱) قبل از وفات عثمان را براى نوشتن وصيت نامه اى در باره خلافت طلب كرد كه امر خلافت بعد از ابوبكر با عمر بن خطاّب باشد. او كلمه اى گفت و بيهوش شد، و بقيه را عثمان از پيش خود نوشت كه امر خلافت با عمر است. ابوبكر به هوش آمد و عثمان را دعا كرد كه آنچه او مى خواسته نوشته است. (شرح ابن ابى الحديد: ج ۱، ص ۱۶۵) بايد پرسيد: چرا هنگامى كه پيامبر در روزهاى آخر عمر كاغذ و قلم خواست تا وصى بعد از خود را به امر خداوند معين كند نسبت هذيان به آن مقام معظم دادند؟ ابوبكر هنگام مرگ كلماتى گفت. از جمله اينكه: «كاش تفتيش خانه فاطمه و على عليهماالسّلام نمى كردم». (مروج الذهب: ج ۲، ص ۳۰۸. تتمة المنتهى: ص ۱۰. الامامة و السياسة: ج ۱، ص ۱۸. سبعة من السلف: ص ۷۷. تاريخ طبرى: ج ۴، ص ۵۲. ميزان الاعتدال: ج ۲، ص ۲۱۵) 📆 : 🌺09 روز تا ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام (۵۷ ه‍ ق) ▪️11 روز تا شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام ( ۲۵۴ ه‍ ق) 🌸17 روز تا ولادت امام محمد تقی علیه‌السلام (جواد الائمه) (۱۹۵ه‍ ق) 🌺20 روز تا ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام (۲۳سال قبل از هجرت) آغاز ایام البیض (روز اعتکاف) ▪️22 روز تا ارتحال حضرت زینب سلام الله علیها (۶۲ ه‍ ق) تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به مکه معظمه(۲ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   علیه السلام🍃🌸🌸 گفتار (ع) البته امروز را مى دهم... تا آخر حديث 🌺🌸 پيامبر خدا (ص) به نزديكى اهل خيبر فرود آمده فرمود: البته علم را امروز بمردى ميدهم كه خدا و پيامبرش را دوست ميدارد، و خدا و پيامبرش او را دوست ميدارند وقتى كه فردا شد با ابو بكر و عمر روبرو شد، على را خواست در حالى كه او درد چشم داشت، آب دهنش را به چشم او ماليد، و علم را باو داد، و مردم هم با او حركت نمودند، گفت: با اهل خيبر ملاقات نموده در آن هنگام مرحب در پيش آنان رجز مى گفت: بتحقيق اهل خيبر دانسته كه من مرحبم و تيغ برانم مردم را بحيرت انداخته و كار آزموده شده ام. هنگامى كه با مردان شجاع روبرو شده و آتش جنگ شعله ور گردد، و گاهى با نيزه ميزنم و گاهى با شمشير جنگ ميكنم، گفت: ميان او و على دو ضربت رد و بدل شد، گفت: على با شمشير بر سر او زد تا شمشير دندانهاى او را خورد كرد، و اهل لشكر صداى آن ضربت را شنيدند، بآخر مردم نرسيده بود تا اينكه اول آنان را پيروز شده و فتح نمود. (۲) ۲۲۳- خبر داد بما احمد فرزند محمد فرزند عبد الوهاب كه خبر داد بما قاضى ابو فرج احمد فرزند على خيوطى حافظ كه خبر داد بما محمد فرزند حسين زعفرانى عدل كه روايت كرد بما يحيى فرزند ابو طالب كه نقل كرد بما قتيبه فرزند سعيد كه حديث كرد بما حاتم فرزند اسماعيل از بكير فرزند مسمار از عامر فرزند سعد 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۱۷۵ فرزند ابو وقاص از پدرش كه گفت: شنيدم پيامبر خدا (ص) در روز خيبر ميفرمود البته فردا علم را بمردى ميدهم كه خدا و پيامبرش را دوست ميدارد و خدا و پيامبرش او را دوست ميدارند، پس ما گردنكشى كرديم، فرمود: على را براى من بخواهيد على (ع) آورده شد در حالى كه درد چشم داشت، آب دهنش را بچشم او ماليد، و علم را باو داده و خدا با او فتح كرد. (۱) ۲۲۴- و با سندهايش گفت: حديث كرد بما يحيى فرزند ابو طالب كه خبر داد بما زيد فرزند حباب كه نقل كرد بما حسين فرزند واقد از عبد اللَّه فرزند بريدة از پدرش گفت: هنگامى كه روز خيبر شد، ابو بكر علم را گرفت، و فرداى آن روز عمر علم را گرفت، پس محمود فرزند مسلمة كشته شد، پيامبر خدا (ص) فرمود: البته علم را بمردى ميدهم كه بر نميگردد تا اينكه خدا با او فتح ميكند، پيامبر خدا (ص) نماز صبح را خواند، بعد علم را خواست، و على را ندا كرد در حالى كه او از درد چشم ميناليد، دستش را بچشم او ماليد و بعد علم را باو داد، و بسبب او فتح گرديد، و من شنيدم عبد اللَّه مى گفت: نقل كرد بمن پدرم كه او رفيق مرحب بود... تا آخر حديث. گفتار (ع) دوست ترا مگر نميدارد ترا مگر ) 🌺🌸 (۲) ۲۲۵- خبر داد بما ابو حسن على فرزند عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب (خدا رحمت كند) در سال ۴۳۸ باو گفتم: پدرت ابو احمد عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب بتو خبر داد؟ گفت: نقل كرد بما محمد فرزند حسن فرزند زياد كه حديث كرد بما ابو عباس محمد فرزند حنان بزار كه حديث كرد بما كثير فرزند يحيى ابو مالك كه نقل كرد بما زياد فرزند عبد اللَّه عامرى و ابو عوانه و ابو سعيد فرزند 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۱۷۶ عبد الكريم حنفى (و معنايش يكى است) از اعمش از عدى فرزند ثابت از زر فرزند حبيش از على (ع) فرمود: قسم بخدائى كه دانه را شكافت و بشر را آفريد، بتحقيق در پيمان پيامبر امى بر من است كه بتحقيق جز مؤمن كسى ترا دوست نميدارد، و جز منافق كسى ترا دشمن نميدارد. و لفظ حديث براى محمد فرزند حسن است. (۱) ۲۲۶- خبر داد بما ابو نصر احمد فرزند موسى طحان (آسيابان) در ماه ذى قعده از سال ۴۳۵ و ابو بكر احمد فرزند محمد فرزند عبد الوهاب فرزند طاوان واسطى‌ها در ماه ذى حجه از سال ۴۳۵ باين ترتيب كه من بر آنها خواندم و آنها اقرار نمودند، گفتم: خبر داد بما قاضى ابو فرج احمد فرزند على فرزند جعفر فرزند محمد فرزند معلى خيوطى گفت: حديث كرد بما عبد اللَّه فرزند محمد فرزند فرج كه نقل كرد بما محمد فرزند يونس كه نقل كرد بما عبد اللَّه فرزند داود خريبى كه روايت كرد بما اعمش از عدى فرزند ثابت از زر فرزند حبيش گفت: شنيدم على (ع) ميفرمود: قسم بخدائى كه دانه را شكافت و انسان را آفريد و رداء بزرگى را براى خود انتخاب كرد: بتحقيق عهد و پيمان پيامبر امى است كه جز مؤمن ترا دوست نميدارد، و جز منافق ترا دشمن نميدارد. (۲) ۲۲۷- خبر داد بما ابو حسن على فرزند عبيد اللَّه فرزند قصاب بيع واسطى (خدا رحمت كند) باين ترتيب كه من در مسجد جامع واسط بر او قرائت كردم او اعتراف نمود در سال ۴۳۴ باو گفتم: نقل كرد بشما ابو بكر محمد فرزند احمد فرزند يعقوب مفيد جرجرائى كه حديث كرد بما اشج گفت: شنيدم كه على (ع) ميفرمود:...... 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
نشر فضائل امیرالمؤمنین علی(ع): 🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 226 دیدگاه و به 🔸🍂 اشاره ۱۲۸. و نسبت به چه دیدگاهی ؟ چرا؟ 🌸🌺 جواب شیعیان اهل سنت را مسلمان می‌دانند و هیچ وقت به آنان با نظر دشمنی نگاه نمی کنند؛ امّا تبلیغات بیگانگان و خوارج و شیاطین و... در قلب اهل تسنن اثر کرده تا آنجا که شیعه را که از جهت قبله و کتاب و نبوّت و عمل به جمیع احکام و واجبات و مستحبّات و ترک گناهان با آنان شریک هستند رافضی و مشرک و کافر می‌دانند و با دید دشمنی به آنها نگاه می‌کنند! ناروا به 🍃🔹 اشاره ۱۲۹. بعضی از که به بسته اند کنید؟ 🌺🌸 جواب نسبتهای ناروایی به شیعیان می‌دهند از جمله: ابن عبدربه: «همانطور که یهود نصاری را دشمن می‌دارد، شیعیان نیز اسلام را دشمن می‌دارند. » او شیعیان را یهود این امّت معرفی کرده است. [۱] «شیعیان مانند یهودیان به سه طلاقه عقیده ندارند و عدّه بعد از طلاق را قبول ندارند. » در حالی که در کتابهای شیعیان احکام مخصوص سه طلاقه و عدّه بعد از طلاق نوشته شده است. «شیعیان مانند یهودیان جبرئیل را دشمن خود می‌دانند چون به جای اینکه وحی را به علی علیه السلام برساند به پیامبر صلی الله علیه و آله رسانده است. »در حالی که شیعه پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله را ثابت و به حق قبول دارند و می‌گویند: هیچ اشتباهی در نزول وحی به ایشان صورت نگرفته است و جبرئیل، علی علیه السلام را از طرف خداوند به جانشینی رسول خدا صلی الله علیه و آله معرفی کرده است. «شیعیان مانند یهود به سنت پیامبر صلی الله علیه و آله عمل نمی کنند و وقتی به هم می‌رسند به جای سلام کردن می‌گویند: سام علیکم، یعنی: مرگ بر شما باد!!» در حالی که مسلمانان در اولین برخوردشان به همدیگر سلام می‌کنند و این امر کاملاً معلوم و مشخص است. «شیعیان مانند یهود، خون مسلمانان را حلال و خوردن آن را جایز می‌دانند. » در حالی که شیعیان جان و مال همه را حتی کفّار، حلال نمی دانند و قتل نفس را حق الناس و از گناهان کبیره به حساب می‌آورند چه برسد به اینکه به مال و جان مسلمانی متعرّض شوند. ابن حَزم: «شیعیان مسلمان نیستند، بلکه کفّار و دروغگویانی هستند که سرچشمه از یهود و نصاری گرفته اند. » [۱] «شیعیان اجازه دارند با نُه زن ازدواج کنند. » [۲] در حالی که در کتابهای فقهی و رساله‌های شیعی، ازدواج بیشتر از چهار زن را حرام می‌دانند. ابن تِیمِیه: «هیچ کدام از اهل قبله مانند شیعیان دروغگو نبوده اند به همین دلیل اصحاب صحاح روایات آنها را نقل نکرده اند. » [۳] «اصول دین شیعه چهار تا است: توحید، عدل، نبوت، امامت» [۴] در حالی که در کتابهایی که در دسترس عموم مردم است، اصول دین سه تا بیان شده است: توحید و نبوّت و معاد. البته عدل را جزئی از توحید و امامت را تتمه ای از نبوّت می‌دانند. [۵] «شیعیان نسبت به مساجد بی اعتنا هستند و همیشه مساجد خالی از جمعیت است و هیچ گاه نماز جمعه و جماعت نمی خوانند و اگر هم بخوانند، فرادا می‌خوانند. » در حالی که در تمام کشورهای مسلمان نشین، مساجد شیعیان مملوّ از جمعیت است و مرتب نماز جماعت و جمعه در آنجا برگزار می‌شود. «شیعیان به حج بیت الله الحرام نمی روند و زیارت قبور ائمه شان را حج می‌دانند و حتی ثواب زیارت قبور را بیشتر از ثواب زیارت خانه خدا می‌دانند و هر کس که به حج قبور نرود، دشنامش می‌دهند. » در حالی که در کتب و رساله‌های عبادی شیعه، بخشی از کتاب مخصوص اعمال و وظایف حج بیت الله الحرام است و عقیده دارد که هر شیعه و سنی وقتی که به استطاعت مالی رسید، باید خانه خدا را زیارت کند و اگر زیارت نکند و بمیرد به دین یهودی یا نصرانی یا مجوسی مرده است. زمانی که شیعیان به زیارت قبور ائمه اطهار علیهم السلام می‌روند، همان طور که در زیارتنامه نوشته این عمل مستحب است و به وسیله آن به پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام متوسل می‌شوند و آنها را واسطه بین خود و خدا قرار می‌دهند تا به خاطر ارج و قربی که آنها نزد خداوند دارند، خداوند حاجتشان را بدهد. «شیعیان به سگهای خود ابوبکر و عمر می‌گویند و آنها را لعن و دشنام می‌دهند. » [۱] در حالی که شیعیان سگ را نجس العین می‌دانند و می‌گویند که اگر سگ در خانه ای باشد، به آن خانه رحمت خدا وارد نمی شود و اگر کسی در خانه اش سگ نگهداری کند او را خطاکار می‌دانند. فقط وجود این حیوان را برای شکار و نگهبانی در شرایط خاص جایز می‌دانند. البته یک علّت مخالفت امام حسین علیه السلام با یزید این بود که او سگ باز بود و بدون جهت در خانه از سگ نگهداری می‌کرد. «شیعیان چون منتظر امامشان هستند، روزها در بعضی جاها مثل سرداب سامرّا با اسب یا قاطر منتظر می‌ایستند و می‌گویند: امام زمان! ما آماده خدمت هستیم و ظهور نمایید. در
آخر ماه رمضان به سمت مشرق می‌ایستند و حضرتشان را صدا می‌زنند و گروهی برای اینکه یک وقت امام ظهور کند و نباشند، نمازشان را ترک می‌کنند. » در حالی که شیعه چنین عقیده و رفتاری ندارد و اگر از اهل سنت ساکن در اطراف سامرا پرسیده شود، این تهمتها را رد می‌کنند. البته این تهمتها جزئی از تهمت‌هایی بود که اهل سنت به شیعه وارد کرده اند. ---------- 📚منابع: [۱]: _ عقد الفرید: ۱/۲۶۹. [۱]: _ الفصل فی الملل و النحل. [۲]: _ الفصل فی الملل و النحل: ۴/۱۸۲. [۳]: _ منهاج السنه: ۱/۶۶. [۴]: _ منهاج السنه: ۱/۹۹. [۵]: _ منهاج السنه: ۱/۴۷۴. [۱]: _ منهاج السنه: ۱/۴۴. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه- ۶ بهمن ۱۴۰۰ میلادی: Saturday - 26 January 2022 قمری:الأربعاء، 23 جماد ثاني 1443 🌹 متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم 📆 : 🌺08 روز تا ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام (۵۷ ه‍ ق) ▪️10 روز تا شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام ( ۲۵۴ ه‍ ق) 🌸16 روز تا ولادت امام محمد تقی علیه‌السلام (جواد الائمه) (۱۹۵ه‍ ق) 🌺19 روز تا ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام (۲۳سال قبل از هجرت) آغاز ایام البیض (روز اعتکاف) ▪️21 روز تا ارتحال حضرت زینب سلام الله علیها (۶۲ ه‍ ق) تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به مکه معظمه(۲ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔹🌸🌸 فرمان برای جمع آوری 🌺🔹 معاویه پس از مطالعه نامه آن حضرت فهمید که نمی تواند امام را گول بزند، لذا برای تحصیل خلافت ظالمانه، چاره ای غیر از جنگ ندیده و برای تهیه مقدمات آن، فرمانی بدین مضمون به جمیع سران لشکر شام صادرکرد: این دستور است از طرف بنده خدا معاویه امیرالمؤمنین! به فلان پسر فلان! اما بعد حمد بر خدایی که کفایت کرد دشمن شما وکشندگان خلیفه شما را ; همانا خدا به کرم خویش! مردی را برانگیخت که از در حیله علی بن ابی طالب (علیه السلام) را بکشت واصحاب او را خدا پراکنده کرد، اینک اصحاب او به من نامه‌هایی نوشته و درخواست امان بر نفس و قبیله خویش کرده اند هر موقعی که نامه من به شما رسید، بدون تأخیر با لشکر خود به سوی من حرکت کنید، منت خدایی را که خون خلیفه عثمان را گرفته وشما را بر مرکب آرزو سوار کرد! [۱] همین که فرمان آن پلید به سران لشکر رسید، بدون معطلی تجهیز لشکر نموده و در درگاه او حاضر شدند ضحاک بن قیس فهری را که از جمله افرادی بود که خودشان را دربست به معاویه فروخته بودند، در شام جانشین قرارداده و خود در حالی که فرماندهی کل سپاه را به عهده گرفته بود، به طرف عراق حرکت کرده و در بیرون پایتخت لشکر را پس از سان دادن، برشصت هزار بالغ دیدند. قوا از طرف (علیه السلام) 🌸🔸 چون امام از موضوع لشگرکشی معاویه آگاه شد، دستور داد مردم درمسجد حاضر شوند; پس از اجتماع مردم; آن حضرت به منبر تشریف برده و فرمود! ای مردم هرگز به آرزو نخواهید رسید، مگر این که به آنچه که مکروه می‌دارید صبر کنید [۱] همانا به من خبر رسیدکه معاویه لشگر خویش را در کنار جسر منبج جمع کرده ومی خواهد به سوی ما بیاید، شما هم از شهر بیرون رفته ودر نخیله اجتماع کنید تا در این موضوع فکری بکنیم، امام خطبه را به پایان رسانید، ولی گویا در آنجا صاحب روحی نبود که صدایی بلند کند عدی بن حاتم طائی این رکورد را شکسته وگفت سبحان الله این چه کردار بدی است که از شما مشاهده می‌کنم، چرا به ندای امامتان لبیک نمی گوئید؟ کجا هستند خطبای قبیله مضر که زبانهای گویا داشته و در روزهای سخت چون شیر زخم دیده و غضبان بودند؟ آیا از غضب و دشمنی خدا نمی ترسید؟ سپس خطاب به امام کرده و گفت خداوند شما را کامروا کرده وبلیات را ازوجود مبارکتان دور کند، امر شما را از ته دل اطاعت می‌کنم، پس از مسجد بیرون رفته و در لشگرگاه حاضر شد...... بعد از حرکت او جماعتی مثل او سخن گفته و راه نخیله پیش گرفتند; وامام از منبر پایین آمده پس از معرفی مغیرة بن نوفل به جانشینی خود روی به لشگرگاه کرده و مردم پشت سر آن حضرت در نخیله اجتماع کردند، پس از اندکی توقف در نخیله به طرف دیر عبدالرحمن رهسپار شد و سه روز در آنجا اقامت نمودند تا بقیه لشکر از کوفه حرکت کند، و پس از سه روز آمارگیری کرده و عدد لشگر را به چهل هزار بالغ دیدند [۱] ---------- 📚منابع: [۱]: . ملاحظه کنید: که چقدر مردم شام احمق بوده و معاویه از حماقت آن‌ها استفاده می‌کرد، که کسی پیدا نشد بگوید حالا که اصحاب علی (علیه السلام) به تو نامه نوشته وخط امان خواسته اند این همه لشکر کشی برای چیست؟ برای وضوح بیشتر به توضیح شماره دو رجوع شود. (ص۱۶۲) [۱]: . ازطرزصحبت کردن امام در می‌آید که آن حضرت ازتثاقل مردم هراسان بود وحق هم داشت که بترسد زیراکه با چشم مبارک خود دیده بود که پدر عزیزش چندین مرتبه این مردم را به جنگ معاویه دعوت کرد وآنان تثاقل ورزیدند تا جایی که مولای متقیان آرزوی مرگ کردنه تنها اهل شهر کوفه سستی به خرج ندادند بلکه بنا به نوشته شیخ مفید وقتی که خبر وصول معاویه به جسرمنبج به امام رسید حجربن عدی را مأمور کرد که به عمال آن حضرت که در اطراف بودند پیغام بدهد که حرکت کنند حجر مأموریت خویش را انجام داده لکن آنان تثاقل کرده وحاضر نشدند. [۱]: . ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا – معاویه با یک فرمانی شصت هزار نفر جمع نموده ولی امام با هزاران زحمت چهل هزار نفر جمع کرد، مستفاد از بعضی از اهل تاریخ این است که این چهل هزار نفر همان لشکری بود که امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌خواست آنها را به جنگ معاویه بفرستد لکن اجل مهلتش نداد، در عدد لشکر امام حرف زیاد است و مشهور چهل هزار نفر نوشته اند الا این که آنچه از بعضی از فرمایشات خود امام ظاهر می‌شود بیست هزار واندی بوده است. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 226 و کشتار توسط اهل 🍂🔸 اشاره ۱۳۰. از علمای به علمای اهل کشته شدند و آیا علمای اهل سنت، را می‌کنند؟ 🌺🌸 جواب از باب نمونه شهید اول، جناب ابوعبدالله محمد بن جمال الدین مکی عاملی (رحمة الله) از جمله شهدایی بود که به خاطر حسادت عده ای بعد از یک سال زندان با شمشیر کشته شد بعد بدن ایشان را به دار زدند و مردم را تحریک کردند به اینکه ایشان رافضی و مشرک بوده اند. مردم عوام هم بدن ان بزرگوار را در بالای دار سنگسار کردند و سپس آتش زده و خاکسترش را به باد دادند. ۲. بله، و از جمله جاهایی که شیعیان را مورد لعن قرار دادند، تفسیر فخر رازی است، او در هر کجا که توانسته مخصوصاً در کنار آیه (ولایت) و (اکمال دین) می‌نویسد: «و اما الرافضه لعنهم الله – هؤلاء الرفضه لعنهم الله – اما قول الروافض لعنهم الله» در حالی که دأب علمای شیعه چنین نیست. نکردن جسد بعد از 🍃🔹 اشاره ۱۳۱. بعد از و دفن ، به قبر ولودشمنی هم در باشد بی احترامی شده است؟ 🌸🌺 جواب بله، شهادت زید پسر امام سجّاد علیه السلام و فرزندش جناب یحیی نمونه ای از اعمال فجیع است. نه تنها نبش قبر زید کردند، حتّی سر از تن آن بزرگوار جدا نموده و ایشان را آتش زدند و خاکسترش را به باد دادند. فرزند بزرگوار ایشان را هم در میدان جنگ شهید کردند و سر از تن او جدا کرده و مدت شش سال بدنش بالای دار ماند!! و نمونه‌های فراوان دیگر از شهدای فضیلت. ، حق ذوی 🍂🔸 اشاره ۱۳۲. حق چه بود که از آنها شد؟ 🌸🌺 جواب طبق آیه زمر: «وَ اعلَموا أَنَّما غَنِمتُم مِن شَیءٍ فَاَنَّ للهِ خُمُسَهُ و لِلرَّسولِ و لِذِی القُربی و الیَتامی و المَساکینِ و ابنِ السَّبیل» [۱] «ای مؤمنان! بدانید هرچه به شما غنیمت می‌رسد، (کم یا زیاد) خمس آن مخصوص خدا و رسول صلی الله علیه و آله و خویشان او و یتیمان ومسکینان و در راه سفر ماندگان است»، قسمتی از خمس متعلّق به خویشان پیامبر صلی الله علیه و آله بود که در زمان ابوبکر این حق را از آنها سلب نمودند و گفتند: این سهم باید به مصرف تجهیزات جنگی و خرید اسلحه و سلاح برسد. در زمان عمر هم به بهانه اینکه خمس زیاد شده و نمی توانیم همه آن را به ذوی القربی بدهیم، آنها را از این حق محروم کردند. ---------- [۱]: _📚 انفال: ۴۱. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه- ۷ بهمن ۱۴۰۰ میلادی: Saturday - 27 January 2022 قمری:الخميس، 24 جماد ثاني 1443 🌹 متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علي العسكري علیه السلام 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم 📆 : 🌺07 روز تا ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام (۵۷ ه‍ ق) ▪️09 روز تا شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام ( ۲۵۴ ه‍ ق) 🌸15 روز تا ولادت امام محمد تقی علیه‌السلام (جواد الائمه) (۱۹۵ه‍ ق) 🌺18 روز تا ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام (۲۳سال قبل از هجرت) آغاز ایام البیض (روز اعتکاف) ▪️20 روز تا ارتحال حضرت زینب سلام الله علیها (۶۲ ه‍ ق) تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به مکه معظمه(۲ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹  ): ای از دریای اهل علیهم السلام ✨🍂 صلوات 🌺🌸 ۸۷ / ۲۳ و نيز آن حضرت فرموده است: وكان اللَّه عزّوجلّ أمر اليهود في أيّام موسى وبعده إذا دهمهم أمر ودهمتهم داهية أن يدعوا اللَّه عزّوجلّ بمحمّد وآله الطيّبين، وأن يستنصروا بهم. خداوند تبارك و تعالى يهوديان زمان موسى و بعد از او را امر نموده بود كه هر گاه مشكلى پيدا كردند و هر زمان دچار مصيبت و بلائى شدند خدا را به واسطه محمّد و آل پاك او بخوانند و به وسيله آنها يارى بجويند. و آنها اين دستور را اجرا مى كردند حتّى يهوديان مدينه سالهاى متمادى قبل از بعثت پيغمبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم چنين كارى مى كردند و در بلاها و فتنه‌ها بر مشكلات و دشوارى‌ها غلبه مى يافتند. ده سال قبل از بعثت رسول اكرم صلى الله عليه وآله وسلم دو قبيله اسد و غطفان و جمعى از مشركين با يهوديان دشمنى مى كردند و قصد اذيّت و آزار آنها را داشتند و آنها از خداوند به تقرّب محمّد و آل طاهرين او درخواست نمودند و بديها و بلاها را از خود دفع كردند. يك بار اين دو قبيله با سه هزار اسب سوار به بعضى از محلّه هاى يهودى نشين كه در اطراف مدينه بود حمله كردند يهوديان كه سيصد نفر بيشتر نبودند به مقابله برخاستند و خدا را به محمّد وآل محمّد عليهم السلام خواندند، و به فضل الهى آنها را شكست دادند. اين دو قبيله بعد از اين شكست با مشورت يكديگر تصميم گرفتند از قبيله هاى ديگر كمك بگيرند تا آنكه جمعيّت خود را به سى هزار نفر رساندند، آنگاه با اين نيروى زياد دوباره به آن سيصد نفر يهودى هجوم آوردند و آنها را در محاصره خود درآوردند و آب و غذا را بر روى آنها بستند، يهوديان كه چنين ديدند امان خواستند و آنها نپذيرفتند و گفتند: راه نجاتى براى شما نيست جز اينكه شما را كشته، زن و بچّه شما را اسير كرده و اموالتان را به غارت ببريم. يهوديان كه درهاى اميد را به روى خود بسته ديدند به فكر چاره جوئى افتادند، بعضى از شخصيّت‌ها و بزرگان آنها گفتند: چرا گذشته خود را فراموش كرديد؟ مگر حضرت موسى پيشينيان ما را سفارش نكرده بود كه در هنگام گرفتارى به واسطه محمّد و آل محمّد عليهم السلام از خدا استمداد كنند، و با روى آوردن به درگاه الهى و تضرّع در پيشگاه او سختى هاى خود را به واسطه محمّد و آل محمّد عليهم السلام برطرف كنند. همه گفتند: همين طور است. گفتند: پس شما هم چنين كنيد تا نجات پيدا كنيد. يهوديان دست به دعا برداشتند و عرض كردند: «اللهمّ بجاه محمّد وآله الطيّبين لمّا سقيتنا، فقد قطعت الظلمة عنّا المياه حتّى ضعف شبّابنا، وتماوتت ولداننا، وأشرفنا على الهلكة». «خدايا به آبروى محمّد و آل محمّد عليهم السلام آبى به ما برسان، اين ستمگران آب را به روى ما بسته اند به حدّى كه جوانان ما از تشنگى ضعيف شده اند و چيزى نمانده كه هلاك شوند». خداوند به دعاى آنها جواب داد و بارانى با قطرات درشت و پيوسته و شديد نازل نمود بطورى كه حوض هاى آنها و رودخانه‌ها و ظرفهاى آنها را پر كرد، و گفتند: اين يكى از دو احسان كه به ما رسيد. سپس بر بامها آمدند تا از بلندى نگاه كنند لشكرى كه آنها را احاطه كرده بر اثر اين باران چه برسر آنها آمده است؟ ديدند آنها به شدّت اذيّت شده اند، اسلحه هاى آنها از كار افتاده، وسايل آنها خراب و غذاهايشان فاسد گرديده است و بعضى از آنها اين باران را كه در غير وقت خودش و درشدّت گرماى تابستان آمده به فال بد گرفته و برگشته اند. آن عدّه اى كه مانده بودند به يهوديان گفتند: فرض كرديم آب به شما رسيد از كجا غذا به شما مى رسد تا بخوريد، و اگر جمعى رفته اند ما برنمى گرديم تا به شما و اهل و عيال شما و اموالتان غلبه پيدا كنيم و ناراحتى خود را برطرف كرده، دل خود را تسلّى دهيم. يهوديان گفتند: آن كسى كه ما را به بركت محمّد و آل محمّد عليهم السلام از تشنگى نجات داد قادر و توانا است كه به ما غذا هم برساند و آن كسى كه شرّ عدّه اى از شما را از ما كم كرد مى تواند شرّ بقيّه را هم برطرف كند. سپس يهود خدا را به محمّد و آل محمّد عليهم السلام خواندند و از او تقاضاى طعام نمودند، خداوند قافله بزرگى را كه حدود دو هزار شتر و قاطر و الاغ بود و به همراه خود آرد و گندم و خوراك داشتند به سوى آنها فرستاد، اين قافله وقتى رسيد كه لشكر دشمن همگى خواب بودند و خدا خواب آنها را به قدرى سنگين قرار داد كه متوجّه آمدن آنها نشدند، و آنها به راحتى وارد قريه شدند، و همه متاعى كه به همراه داشتند به زمين نهادند و به يهوديان فروختند، و از آن محلّ دور شدند در حاليكه هنوز آنها خوابيده بودند، پس از مدّتى از خواب بيدار شدند و قصد جنگيدن با يهوديان كردند و به يكديگر مى گفتند:...... ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 💫 @ya_amiralmomenin110 ?
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 226 سلب و 🍃🔹 اشاره ۱۳۳. آیا حق از توسط ، نوعی و کمک به بقیه است؟ 🌸🌺 جواب خیر، خمس حق خدائی سادات است و به هیچ بهانه ای نمی توان ایشان را از آن حق محروم کرد. اجتهاد در برابر نص یعنی حکم کردن در برابر گفتار صریح و روشن خدا و رسول صلی الله علیه و آله. زمانی که خدا و رسول صلی الله علیه و آله امری را حکم کردند، خلیفه نمی تواند به سلیقه خود آن را رد کند. فقط مجتهد می‌تواند برداشت از نص داشته باشد نه اینکه حکم خدا و رسول صلی الله علیه و آله را به میل خود تغییر دهد. آیه« » در آل 🍂🔸 اشاره ۱۳۴. آیا آیه« » در اهل پیغمبر صلی الله علیه و آله شده است؟ 🌺🌸 جواب بله، و دلیل آن احادیث متواتری است که در کتب شیعه و سنّی نوشته شده است. [۱] چگونگی آیه « » 🍃🔹 اشاره ۱۳۵. نزول آیه را دهید؟ 🌸🌺 جواب امّ سلمه (امّ المؤمنین) می‌گوید: روزی پیامبر صلی الله علیه و آله منزل ما بودند که حضرت زهرا علیهاالسلام ظرف حریره ای را برایشان آوردند در حالی که ایشان در خوابگاهشان نشسته بودند و عبای خیبری زیر پای ایشان بود و من هم مشغول نماز بودم. آن حضرت به حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند: برو و شوهر و پسرانت را با خود بیاور. بعد از لحظاتی آنها آمدند و مشغول خوردن حریره شدند. در آن حال جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر را قرائت کرد: «اِنَّما یُریدُ الله لِیُذهِبَ عَنکُم الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ و یُطَهِّرَکُم تَطهیراً»؛ [۱] اراده پروردگار است که هر ناپاکی را از شما خانواده نبوّت دور کند و شما را از هر عیب پاک و منزّه گرداند. آن حضرت بقیه عبا را بر آنها کشیدند و دستها را بلند کردند و فرمودند: «اللهُمَّ هؤلاءِ اَهلُ بَیتی و عِترَتی فَاذهَب عَنهُمُ الرِّجسَ أهلَ البَیتِ و طَهِّرهُم تَطهیراً»؛ «پروردگارا! اینها اهل بیت و عترت من هستند. هر رجس و پلیدی را از ایشان دور گردان و پاک گردان آنها را پاک کردنی. امّ سلمه گفت: من هم سرم را داخل عبا کردم و گفتم: آیا من هم با شما هستم؟ آن حضرت (به این مضمون) فرمودند: تو زن نیکوئی هستی و عاقبت به خیری، امّا (در رتبه اهل بیت نیستی) مشمول این آیه نیستی. [۲] آیه « » و صیغه 🍂🔸 اشاره ۱۳۶. با وجود حضرت علیهاالسلام در آیه ، چرا این با صیغه آمده است؟ 🌸🌺 جواب بر اساس ادبیات عرب زمانی که تعدادی مؤنث و تعدادی مذکر وجود داشته باشند، مذکر بر مؤنث غالب می‌شود و برای کل آن جمع صیغه مذکر استفاده می‌شود. ---------- 📚منابع: [۱]: _ ثعلبی: کشف البیان: ۶/۲۳۶، فخر رازی: تفسیر کبیر: ۲۵/۲۰۹، جلال الدین سیوطی: درّ المنثور: ۵/۱۹۸، خصایص الکبری: ۳۵۱، نیشابوری: تفسیر: ۲/۸۶۶، ابن حجر عسقلانی: اصابه: ۸/۲۶۵، ابن عساکر: تاریخ: ۱۳/۲۰۲، احمد بن حنبل: مسند: ۱/۳۳۱، طبری: ریاض النضره: ۲/۱۸۸، مسلم بن حجاج: صحیح: ۷/۱۳۰، محمد بن یوسف گنجی شافعی: کفایة الطالب: ۳۷۲، ابن حجر مکّی: صواعق: ۱۴۳ و... [۱]: _ احزاب: ۳۳. [۲]: _ ثعلبی: تفسیر: ۸/۴۲، احمد بن حنبل: مسند: ۶/۲۹۲، ابن اثیر: جامع الاصول، صحیح ترمذی، مسلم، فخر رازی: تفسیر: ۲۵/۲۰۹. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
هدایت شده از سید حسین
🌹🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹🌹 اطلاعیه اطلاعیه تاسیس مَطَب مجازی حُکمای جوان بر گرفته از طبیبان جوان با تحصیلات طب سنتی و مدارک طب سنتی دانشگاهی و گیاه شناسی برای مشاوره حفظ سلامت شما و بر نامه تغذیه و زندگی روزانه و مشاوره درمانی در سطوح بالا لازم به ذکر است این موسسه تازه تاسیس دارای کلاسهای مبانی طب سنتی میباشد ، برای عضویت در این مطب مجازی لینک زیر را کلیک کنید 👇☘️ @hakimjavan