💥پست_ویژه
تقابل های واقعی در فضای مجازی/ یادداشت اول
تحلیلی بر سوگیری های متفاوت در فضای مجازی کشور
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸طیفبندی جبههای جریانات ناهمسو
🔻با بررسی میانمدت امّا مستمرّ فضای رسانهای و پیگیری تحلیلها و نظرات خبرگان سیاسی٬ به جبههبندی نرم و البته وسیع نظام سلطه در برابر جریان اصیل اسلامی میرسیم.
#جبههبندی که بر اساس یک طیفبندی سیاسی-اعتقادی میتوان آن را به صورت زیر تقسیمبندی کردی:
1. معاندان یا مخالفان اعتقادی:
کسانی که دین مبین اسلام را نپذیرفتهاند و علیه آن تبلیغ میکنند. همچون آتئیستها با زیستمجازی و یا بهائیان.
2. سلطنتطلبان:
که با وجود داشتن ارتش سایبری؛ به علت کمبود نیروی حقیقی و نداشتن پایههای ایدئولوژیک مقبول خطر آنچنانی محسوب نمیشوند.
3. شبهروشنفکران غیردینی:
کسانی که عمدتا لندننشین و پاریسنشیناند و غربزده عریان محسوب میشوند. برخی امضا کنندگان تحریم ملّت ایران یا آن دسته افرادی که به صراحت از رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت میکنند یا فمنیستهای معروف و سازندگان چهارشنبههای پلید (سفید) جزء همین دسته محسوب میشود.
4. شبهروشنفکران دینی:
کسانی که از نظر تاریخی پیوست نهضت آزادی و جبهه ملی محسوب میشوند و به خاطر جوّ مذهبی ایران مجبور به داشتن پوستهای از اسلام هستند.
5. بازیگران چند چهره:
گروهی که به اسم اعتدال یا پرهیز از تنش و تفرقه؛ گاهی به راست و گاهی به چپ متمایل میشوند.
6. انقلابیون عرفی:
کسانی که به شعارهای انقلاب همچون عدالت به مثابه یک شعار عرفی برخورد کرده و در حال حاضر به جای مسلکگرایی به شخصگرایی رو آوردهاند.
9. متدینین غیرسیاسی:
گروهی که شعار خود را پلیدی سیاست قرار دادهاند و سعی دارند از آن دوری کنند. سابقه تاریخی آنان به انجمن حجّتیه و تفکرات آن برمیگردد و هرچند اکنون تشکیلات و جلسات انجمن زیرزمینی پیگیری می شود امّا نرمافزار آن در افکار برخی متدینین رسوب کرده است.
بخشی از حوزه سکولار قمنشین پشتیبان معنوی این جریان هستند.
10. متدینین ضدسیاست و حکومت:
گروهی که از مرحله گریز از سیاست به مرحله ستیز با سیاست آن هم از نوع سیاست اسلامی و حکومت دینی رسیدهاند. کسانی که با وجود تعداد اندک؛ به دلیل ویژگیهای روحی و خلقی سرشار از تعصبات کور و نادرست مذهبیاند و خود را یاران حقیقی امام حسین علیهالسلام میبینند و طرف مقابل را به منزله فرعون و یزید.
بنابر اطلاعات میدانی این گروه از نظر معنوی و همچنین مادّی از شیعهانگلیسی ساکن قم تغذیه میشوند و هیئات و مراسمات آنها به صورت ویژه از بیت خاصی از قم تغذیه میشود.
🔹همانطور که مشاهده میشود هرکدام از این گروهها به ظاهر بیربط هستند امّا با نگاهی دقیقتر پیوند شبکهای نامرئی این اجزاء مختلف را به یکدیگر پیوند میزند. به طور مثال دادگاه یک فرد بهائی(معاند اعتقادی) در یکی از شهرستانها را تبرئه میکند و از بهارستان تهران نماینده مجلسی که میتوان او را در گروه شبهروشنفکر دینی جا داد به حمایت و تمجید از حکم دادگاه به نفع از فرد بهائی میپردازد. یا در صحنهای دیگر، پسر مرجع طیف تندرو موسوم به شیعه انگلیسی به علت اهانت به #ولیفقیه در قم دستگیر میشود و از طرف دیگر فردی در لندن که روزی دستگاه سیدالشهدا و شعائر حسینی را خرافهپرستی میخواند به حمایت از او دست به قلم میشود.
بنابراین نباید به این گروهها به صورت جزیرهای پراکنده نگاه کرد بلکه باید تحرکات آنها را در یک شبکه منسجم تعریف کرد و هرکدام از این گروهها را در جای خود به منزله میمنه و میسره یک لشکر دید.
پس از شناخت اجمالی این جبهه؛ باید به نقاط نفوذ آنان اشاره کرد. نقاط نفوذی که استقرایی است و روز به روز باید دقیقتر و روزآمدتر گردد و پروندههایی برای مقابله با آن شکل گیرد.
در یادداشت های بعدی از این لشکر مجازی بیشتر خواهیم نوشت.
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
🔻لطفا با درج منبع بازنشر فرمایید.
روزنه٬ جایی برای دنبال کردن تاریخ٬ سیاست و اندیشه دینی معاصر
👇
@rozaneebefarda
عباسها نمیمیرند؛ حاج کاظمها تمام نمیشوند؛ اینجا سرچشمه است، سرچشمه گلآلود نیست!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
امروز بعد از مدتها، دوباره #آژانس_شیشهای را در قاب تلویزیون نمایش دادند، معلوم است آنقدرها هم که میگویند این صدا و سیما، #میلی نشده است.
نفس عباس گرفته بود، حاج کاظم به خط زده بود، اصغر وفادار بود، سلحشور به هر وسیلهای میخواست غائله را ختم کند، سلمان متوجه حقیقت شده بود، ساختارها حاکمیت حداکثری داشتند، دنیا #نفوذ کرده بود، زخم زبان هنوز هم که هنوز است، تند بود، آن #نامه بالأخره از راه رسید، یعنی که #پیرجوانِ_زخم_خورده حواسش به عباس و کاظم هست، به همه مردم هست. عباس آخر عمری #ذلیل نشد، پایش به #لندن نرسیده، #خیبری_ها برایش حجله پهن کردند، عباس رفت، کاظم ماند، درد تمام شد، داغ نه! خیبری سوز دارد، اما دود نه! خیبری تمام نمیشود، عباس هرگز نمرده است، کاظم هیچوقت تمام نمیشود.
کاش روزی لنز دوربین #ابراهیم میچرخید به روی #سرچشمه. سرچشمه همان #فیضیه است. سرچشمه هرگز گلآلود نمیشود. فرزندان فیضیه، عباسهای خار در چشم اند، فرزندان فیضیه، کاظمهای استخوان در گلویند، آنان هرگز هوای #گندم_ری در سر نداشتهاند، هرگز دست بیعت مولا را پس نزده اند، آنان هرگز #ذلیل نمیشوند، بعیت با پای #حجاج سهم دیگرانی است که دو روز دنیا روحشان را گروگان گرفته است؛ عباسها و کاظمهای حوزوی سهمشان هیچ است، مقام و مرتبه و کسوت و کرسی نمیخواهد که اگر میخواستند، گذارشان به اینجا نمیافتاد. حرف دل آنان را لسان غیب بهتر میفهمد؛ ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمدهایم.... از #بد_حادثه اینجا به #پناه....
به گمان شان همه را قلع و قمع کرده بودند، ریشه شان را کنده بودند، بینشان #نفوذی داشتند، زیر و بم کارها _به قول آنها خرابکاریها_شان را میدانستند؛ یکی به آن دیگری شان میگفت، اینها همه #پرونده_دار هستند! طلبه بیچاره از مرد کت و شلواری پرسید، یعنی #مجرم هستند؟ گفت: این #تجمع غیرقانونی است! معلوم است که مجرم اند. قبلاً هم از این کارها کرده اند. طلبه مبهوت شده بود، خب دارند به #پالرمو اعتراض میکنند، این که بد نیست! پاسخی وجود نداشت، آنها مجرم بودند، اینجا فیضیه بود، اما #خط_سازش همه جا را می خواست محاصره کند...
دو سه کوچه آن طرف تر، همه چیز گل و بلبل بود؛ #نفوذیهای_واقعی داشتند، کارشان را میکردند، #زخم_زبان ارزان بود؛ برچسبها ارزان تر! #افراطی، #تندرو، #حوزه_برهم_زننده... ادبیات شان پیش تر تولید شده بود، فقط کافی بود به برکت یک ارتباط مستحکم، فرمان عقل یک #شریعتمداری یا #منتظری را به دست بگیرند، به گمان شان همه چیز در حال تمام شدن بود، آنها با دست #ساختارها، به صورت #آرمان_ها #سیلی زده بودند، حالا وقت #سرکوب کردن بود...
هلی کوپتر نشست، در برگه پیغام شفافی نوشته بود؛ قم باید #انقلابی بماند، #دست_هایی در کار است! جوان ها و بزرگ تر ها نگذارند... #فرزندان_فیضیه نیمه جان بودند اما هنوز رمقی برای لبیک مانده بود... آنها آمدند به #میدان، اگرچه پرچم و بلندگو را قبلاً #فرصت_طلب_ها #غصب کرده بودند، اما #مردم جنس #اصل را خوب می شناسند، این مردم با روح قدسی #روح_الله انس دارند، با عشق الهی سیدعلی نفس میکشند. قطره ها به هم پیوسته اند، #رودخانه جاری شده است، اینجا سرچشمه است، سرچشمه گل آلود نیست.
حسن مقدمی شهیدانی
۱۳۹۷-۱۲-۲۴
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خاطره های رهبر معظم انقلاب از حضرت امام خمینی رضواناللهعلیه در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری
@rozaneebefarda
حجت الاسلام والمسلمین #نکونام امام جمعه #شهرکرد
برای بازدید از یک روستای محروم به آب زده است.
@rozaneebefarda
جناب آقای #رسول_جعفریان در جمع پنج نفر از شاگردانش در بازدید
از موزه و بخش خطی کتابخانه دانشگاه تهران
#روحانیون_عرفی
@rozaneebefarda
تصویر حکم محکومیت #ابراهیم_یزدی به شش ماه حبس بابت اتهام جعل سند (نامه امام درباره نهضت آزادی) به مرحوم سید احمد خمینی
🔶حاشیه
این روشنفکرهای غرب زده به ظاهر اتوکشیده٬ هر وقت حرفی برای گفتن ندارند٬ #دروغ را وسیله مقابله با #مخالف قرار می دهند.
مرحوم سید احمد آقا از دروغ های یزدی خیلی دلخون بود و یکبار در تریبون رسمی نماز جمعه نیز بدان تصریح کرده بود.
در آخرین نمونه از این بهتان های سیاسی٬ #محسن_کدیور٬ ضدانقلاب فراری لندن نشین٬ با تمسک به #جعلیات همین جماعت٬ به مخدوش کردن چهره #امام دست زده است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴 دیدار ظریف با آقای علوی بروجردی، سنت شکنی جدید دولتی ها
✔ آیا دولت، پروژه #مرجع_سازی در حوزه را دنبال میکند؟
🔹 محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، شامگاه امروز و در اقدامی خلاف رویه و در ادامه دیدارهای خود با مراجع معظم تقلید به دیدار آقای محمد جواد علوی بروجردی رفت. این اقدام که به نحوی آقای علوی بروجردی را در زمره مراجع معظم تقلید وارد میکند درحالی است که پیشتر بحث مرجعیت ایشان واکنشهای زیادی را در حوزه علمیه برانگیخته بود. همچنین #نشست_دوره_ای_اساتید که آقای علوی بروجردی یکی از اعضای ارشد آن به شمار می آید مورد انتقاد جدی حوزویان واقع شده است. این اقدام اخیر دولت، گمانهزنی ها را مبنی بر تلاش دولت برای دخالت در فرآیند مرجعیت در حوزه تقویت میکند. بر بزرگان و زعمای حوزه علمیه لازم است تا با هشدار به دولت، نسبت به دخالت در شؤون مختص به حوزه علمیه و روند طبیعی شکلگیری مرجعیت موضع جدی بگیرند.
باید دید آیا اکنون نیز کسی نگران #استقلال_حوزه میشود؟
#اصلاحات_چی_های_وابسته به غرب و تلاش برای #ایجاد_دو_دستگی_در_حوزه_های علمیه!!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻جریان سکولار،غیر انقلابی و اصلاحات چی در درون حوزه ها و بیرون حوزه ها، مدتی است به دنبال ایجاد #چند_دستگی میان #حوزه_های_علمیه شیعه است!
🔻مدتی بود که برخی از اعضای #نشست_اساتید از قبیل محمدرضا نائینی به دنبال ایجاد #تقابل_بین_حوزه_نجف_و_قم بود!
🔻هم اینک برخی از عمامه به سرها و نیز ریش_تیغ_هایی از قبیل عباس عبدی و ... به دنبال ایجاد #تقابل_بین_حوزه_قم_و_مشهد هستند.
🔻این قوم و قماش، تنها راه مقابله با حوزه یکدست و انقلابی - که ظرفیت پاسخگویی به مسائل و مشکلات را در خود می بیند- را ایجاد اختلاف و چند دستگی میدانند!
🔻برای #گروهک_مخالفین_حوزه_انقلابی، تفاوتی بین حوزه قم، نجف، مشهد، اصفهان و تهران وجود ندارد و تنها #خط_قرمز آنها انقلابی بودن حوزه های علمیه است!
🔻این طیف خوب می دانند که حوزه انقلابی، یعنی بسته شدن راه ارتزاق آنها و به شماره افتادن نفس نظام های لیبرال-دموکراسی در کشور و در نهایت پایان خط فکری خانمان سوز و ایمان برافکن اصلاحات وابسته به اندیشه و تمدن غرب.
🔻حوزه انقلاب، نقطه به هم رسیدن م#رتجعان_قاعد_حوزوی و #متجددان_وابسته_به_غرب_غیر_حوزوی است. این هر دو گروه، در عین اختلافات فراوان با یکدیگر، اما در مقابله و مبارزه با حوزه انقلابی همداستان هستند.
🔻#عباس_عبدی (که مدتی پیش از لزوم آزاد شدن شرب خمر و شراب فروشی در کشور دم زده بود) در نشریه شهر آرا (ویژه نامه نوروز 98) تلاش موذیانه ای در ایجاد دوگانگی میان حوزه قم و مشهد کرده است.
🔻عبدی با تهمت وابستگی اقتصادی حوزه قم به تهران، تلاش می کند حوزه قم را حوزه ای ضعیف و فقیر جلوه دهد و از سوی دیگر حوزه مشهد را در مقابل حاکمیت قرار دهد!
🔴 پ.ن. حقیقتا چه اتفاقی در حال رخ دادن است که امثال عباس عبدی، موذیانه به فکر اختلاف افکنی در حوزه های علمیه افتاده اند؟! آیا نهادهی مسئول نمی خواهند در زمینه حفاظت و صیانت از حوزه ها اقدامی در خور انجام دهند؟!
#مباره_با_حوزه_انقلابی
#مرتجعان_قاعد_حوزوی
#متجددان_وابسته_به_غرب
منبع: کانال #آنتی_تز_انقلاب
@rozaneebefarda
عادی سازی به سبک #هادوی_تهرانی و #عصراندیشه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
نشریه عصر اندیشه در شماره نوروزی اش سراغ یکی از موضوعات پربحث سال ۹۷ رفته و در انتخاب افراد نیز جانب عدالت را مراعات نکرده است.
حامی مالی این نشریه که توسط یکی از نهادهای انقلابی تامین مالی می شود٬ در دور پیش به دلیل نشر برخی مطالب خلاف٬ مجبور شد #پیام_فضلی_نژاد را کنار بگذارد و تیم جدید نیز به دلیل حضور برخی عزیزان دلداده به جریان اعتدالی قم٬ بسیار پراشتباه کار را آغاز کرده است.
مطالعه مصاحبه این نشریه با جناب آقای هادوی تهرانی٬ حقائق زیادی از خط و مشی نشریه را نشان خواهد داد.
البته تحلیل عصر اندیشه نیازمند بررسی مستقل است که در آتیه بدان خواهیم پرداخت اما نکته قابل توجه در مصاحبه مورد بحث٬ پروژه #عادی_سازی است که مدتی است توسط جریان اعتدال گرای قم دنبال می شود.
در این پروژه رسانه ای تلاش برآن است که حساسیت اذهان نسبت به هشدار تاریخی امام و رهبری نسبت به وجود #سکولاریسم_حوزوی به کلی از بین برود.
#اعتدالیون_قم و خصوصا برخی سران #نشست_اساتید٬ در پی آنند که با نفی #سکولاریسم در حوزه٬ زمینه مقابله با این خطر عمیق را از بین ببرند.
پیشتر آقای #احمد_واعظی نیز چنین ادبیاتی را پیرامون مسئله سکولاریسم حوزوی بکار برده بود.
@rozaneebefarda
🔴 مرجع دولتی!!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⏪ آنچه تا کنون در حوزههای علمیه رائج بوده است اقبال اساتید و طلاب به عالمی زمینه های مرجعیت آن عالم را ایجاد مینمود و کتب علمی عدیده و شاگردان و درس پر رونق حاکی از وجود شرایط مرجعیت می باشد.
🔴 تقریبا تمام آیتم ها و شرائط برای جناب آقای بروجردی منتفی است و ایشان تنها توانسته از سایر گزینه ها همچون نسبت فامیلی با آیت الله العظمی بروجردی و دفتر آماده ایشان و وجوه بسیاری از اموال تحت اداره آن مرجع عظیم الشان و همچنین تولیت مسجد اعظم در جهت معرفی نمودن خود به عنوان مرجع تقلید بهرهمند گردد.
از دو نکته نباید غافل شد!!
♦️ نکته اول : روسای محترم نشست دورهای هوشیار باشند که بازی نخورند یا همه باهم مرجع بشوند و یا گول نخورند چرا که حضرات فاضل لنکرانی ، یثربی، هادوی، و علوی همه خیز جدی برای مرجعیت برداشتهاند ولی دولت روحانی فقط علوی را برگزیده است. و این جای بسی تامل دارد.
♦️ نکته دوم هشدار به علمای انقلابیست نکند خدای ناکرده اقدام ناشایست برخی در مرجع سازی آنها را نیز تحریک کند و به اعمال مشابه دست بزنند.
✅ در پایان یادمان باشد چهره برخی مقامات دولتی انقدر مشوّه است که دیدار با آنها دشمنتراش است تا .....
منبع: شارح
@rozaneebefarda
🔴هشدار ! دیدار استراتژیک ظریف با [جناب آقای] علوی بروجردی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🚩محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر خود به قم با جناب علوی بروجردی از اصلی ترین اعضای نشست دوره ای اساتید دیدار و گفت وگو کرد. ایشان گزارشی از دستاوردهای رئیس جمهوری در سفر به عراق ارائه کرد. این دیدار بدون حضور خبرنگاران و عکاسان انجام گرفت.
اما در این باب چند سوال پیش می آید:
🔻 چرا جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه دیدار با مراجع محترم تقلید را با حضور پررنگ عکاسان وخبرنگاران انجام داده اند ولی دیدار با علوی بروجردی را که نه مرجع تقلید است و نه چهره کاملاً سیاسی بدون عکاسان وخبرنگاران برگزار می کند آنهم در حالیکه این دیدار یک سنت شکنی جدید به حساب می آید؟
🔻دولت دنبال چه چیزی بود که با ایشان چنین دیداری داشت؟ آیا دولت، دنبال پروژه مرجع سازی در حوزه می باشد؟ البته شاید جناب آقای ظریف خبرهایی از سال98 با خودش داشته است که با مرجع خود خوانده، در ارتباط می باشد.
🔻حال چه رابطه ای بین دولت و نشست دوره ای اساتید هست که شاخص ترین فرد دولت بعد از رئیس جمهور با شاخص ترین فرد نشست دوره ای اساتید جناب علوی بروجردی دیدار می کند؟مگر طبق مرام نامه نشت دوره ای اساتید قرارا نبود که وارد مسائل سیاسی نشوند؟
🔻این همه دوستان آقای علوی بروجردی مثل جناب آقای علیدوست و هادوی تهرانی و یثربی مگر بر استقلال حوزه به صورت مکرر در سایتهای منتسب و حامی خود مثل شفقنا و اجتهاد و مباحثات و جماران تاکید نمیکردند پس چه شد این تاکیدات؟ آیا استقلال حوزه را فقط تا زمانی که به نفعتان باشد مطرح می کنید!؟ اما وقتی به ضررتان باشد اصول خود را کنار گذاشته و در مورد آن سکوت می کنید!؟
🔻به هرحال طلاب انقلابی و همچنین مردم فهیم باید مواظب عواقب این دیدار باشند و سر به زنگاه خوب عمل کنند تا در فتنه های پیش رو دچار سردرگمی نشده و سره از ناسره را خوب بشناسند.
#علی_ابراهیمی
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
نقل از: رحا (رسالت حوزه انقلابی)
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
باسلام،
روزگار عجیبی است!
این جناب محمد جواد علوی بروجردی، فرزند (سید محمد حسین علوی بروجردی داماد حاج آقا حسین بروجردی است که در مسجد فخریه تهران، اقامه نماز داشت و از مخالفین امام بود)!
مسجد فخریه شده بود پایگاه ضد انقلاب و سلطنت طلب!
تا اینکه در زمان چپی های افراطی سابق(اصلاحطلبان فعلی)!
تحت هدایت، هادی غفاری، مهدی کروبی و توسلی و...ریختند مسجد را به قول خودشان در یک عمل انقلابی از چنگ پدر جواد علوی بروجردی در آوردند و از مسجد بیرونش کردند، او تا زمان فوتش در حسینیه اش بنام حسینیه علوی(واقع در یکی از فرعیات خیابان ابوسعید تهران) طی طریق نمود!
در مسجد فخریه مراسماتی از سوی چپی ها! هرشب برگزار و افرادی همچون، محمد خاتمی، صادق خلخالی، کروبی و...منبر میرفتندو تند و تیز صحبت های انقلابی می کردند! جناب توسلی و بعدا" عیسی ولایی در آن پیشنمازی کردند!
حالا کار بجایی رسیده که پسر همچون پدری! در آغوش طیفی قرار می گیرد که روزی از فرط تندروی، پدر ضد انقلاب و ضد نظامش را از مسجدش بیرون انداخته بودند!
عجب روزگار عجیبی است!
#تذکار
#بازنشر مطالب منتشر شده در سایر رسانه ها٬ به معنای تأیید محتوا یا ادبیات نوشتاری آن در نزد تحریریه #روزنه نبوده٬ صرفا جهت اطلاع مخاطبان فرهیخته روزنه با موضوعات مرتبط٬ در کانال درج می گردد.
طبعا٬ مثل همیشه روزنه آماده انتشار توضیحات و جوابیه های افرادی است که در این یادداشتها اسمی از آنان به میان آمده است.
@rozaneebefarda
🔴 آخرین سخنرانی مرحوم حاج سید احمد خمینی با مضمون نقد صریح سیاست های غلط #هاشمی_رفسنجانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻🔻
«حجتالاسلام سیداحمد آقا خمینی» 5 سال بعد از فوت پدر و در حالی که 49 سال داشت صبحگاه روز 21 اسفند 1373 در خواب دچار عارضه قلبی و تنفسی و سکته مغزی شد و پس از پنج روز در شامگاه 25 اسفند 1373 درگذشت.
آخرین سخنرانی به شدت انتقادیاش از سیاستهای دولت هاشمی رفسنجانی را یک هفته پیش از فوتش و در جمع دیدار کنندگان سمنانی ایراد کرده بود.
هفتهنامه «امید» تنها نشریهای بود که در آن سالها سخنرانی مرحوم سید احمد خمینی را پوشش داد.
🔻 متن کامل را بخوانید:
https://goo.gl/qEKh1g
@rozaneebefarda
دوره گردی سیاسی دولت اعتدال در نجف و قم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
کارنامه اقتصادی دولت روحانی بسیار بدتر از آن است که کسی بتواند از آن دفاع کند٬ پروژه #مذاکره (بخوانید #سازش) هم سخت شکست خورده است!
این دوگذاره قطعی یعنی دیگر پرونده سیاسی روحانی و همه حامیانش در حال بسته شدن است و دولت توئیتر باز برای توجیه افکار عمومی و چاره جویی برای سقوط آزاد سیاسی اش٬ چاره ای جز تمسک به #مقدسات و سنگر پشت چهره های موجه ندارد.
اکنون در عصر #یائسگی_رسانه_ای #آشنا و لشکر سایبری #واعظی و #آذری_جهرمی٬ چیزی که می تواند #زحم_ناکارآمدی_دولت را کمی التیام دهد٬ شاید لبخند سیاسی دولتی ها در کنار رجال مذهبی موجه باشد که در قاب دوربین خبرنگاران ثبت و مخابره شد.
غیر از گدایی وجه سیاسی اما گفته می شود دولت روحانی برای کلید زدن #برجام۲ و توجیه ادامه دادن #خط_سازش٬ در قم و نجف به دوره گردی سیاسی پرداخته است.
به هر حال در آینده ناگفته های این تحرکات سرنوشت ساز٬ روشن خواهد شد.
@rozaneebefarda
روایت حامد کاشانی از #نقدپذیری ریاست جدید #قوه_قضاییه
🔻🔻🔻
اولین بار در مجلس سالانه شهادت حضرت جواد سلام الله علیه در منزلشان سخنرانی کردم، سال بعد نیز تکرار شد، چیزی نگذشت که ایشان به تولیت آستان ملک پاسبان رضوی سلام الله علیه منصوب گشت.
این ارتباط محدود زمینه ای فراهم ساخت تا بصورت مکرر و پیوسته انتقاداتی که در حوزه های مورد علاقه ام مانند نسخ خطی و... و به صورت کلی سازمان کتابخانه ها و بنیاد پژوهشها و امور اجرایی حرم مطهر می دیدم، با صراحت و بی رودر بایستی مطرح کنم، که معمولا با گشاده رویی پاسخ داده میشد و به آن توجه می گردید.
(داخل قلاب بگویم که از همان اولین روز معمم شدن با خود عهد کردم که در مقابل مسئولان بدون مماشات و با صراحت امر به معروف و نهی از منکر کنم و هرگز مجیز مسئولی نگویم.)
این نقدها و پیشنهادها و از سوی دیگر استقبال و روی باز ایشان، باعث شد که در این زمینه رفت و آمد بیشتر شود. تا این که بعضا در دوره حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری، نیز بارها در حضور یا با پیغام مواردی را صریح و شفاف مطرح نمودم و معمولا بدون تلخی، استماع و بعضا منجر به تغییر می گشت. رسید به این اواخر که ایشان ریاست دستگاه قضا را عهده دار شد.
روز پیش از معارفه در شام شهادت امام هادی علیه السلام، در دفتر تهران آستان قدس، مجلس عزاداری برپا گشت و بنده نیز سخنران آن مراسم بودم. سی دقیقه ای در فصائل،عظمت و خدمات امام دهم گفتم و پیش از توسل و روضه، در خطاب به رئیس جدید ق ق گفتم: نکاتی هست که چون عهد شرعی دارم به صراحت می گویم.
مواردی از حکومت امیر المومنین علیه السلام برشمردم، از جمله این که الله الله از دور و بری ها و نزدیکان. آنها باید از دلسوزان و منتقدان انتخاب شوند نه متملقان و مگسان گرد شیرینی.
این که مستضعف مظلوم باید نزد شما قوی و عزیز باشد و سرمایه داران مفسد و نزدیکان مراکز قدرت که اهل صلاح نیستند، باید برای شما خُرد و بی مقدار و ضعیف باشند تا حق را از حلقومشان بیرون بکشید.
عرض کردم امیر سلام الله علیه در آغاز حکومت به مردم فرمودند: "اگر مال حرام را کابین زبانتان کرده باشید، آن را پس میگیرم."
اما بنده هر چه گشتم موردی در تاریخ برای این بازپس گیری نیافتم، اما می بینیم آن امام بی نظیر بلافاصله پس از تصدی حکومت، عبید الله پسر خلیفه دوم را که به بهانه قتل پدر چندین ایرانی مسلمان را کشته بود و خلیفه سوم با دخالت، او را از قصاص رهانده و به پرداخت دیه آن هم از بیت المال اکتفا کرده بود، برای قصاص فراخواند و در عمل امام، عدالت خواهی را ابتدا از آقازاده ها و سران و سردمداران و دانه درشت ها آغاز نمود.
باز گفتم به جای فرهنگ "به تو چه" که امروز هم بعضا در ق ق و این گوشه و آن گوشه به آمران به معروف و ناهیان از منکر میگویند، وقتی امیر علیه السلام دیدند پیرزنی از حاکمی شکایت کرده و حق نیز با اوست، به جای ابلاغ حکم عزل از طرق حکومتی و بعضا سریع تر (ارسال با چاپار)، حکم عزل را به دست همان پیرزن داد که به دیگران بفهماند، حکومت و دادگاه او "مردمی" است و اگر مردم به کمک حاکمیت در پاکسازی از مفسدان بیایند، از آنها استقبال می شود و تشویق می گردند و دستگاه ایشان گوش شنوایی برای گله های مردم است و هرگز به ایشان نمی گویند: تو چه کاره ای؟
به ایشان عرض کردم امروز دیده می شود، این تغییر شما برخی را خوشحال و امیدوار کرده و دعا میکنم که حدود ۷، ۸یا ۱۰ سال دیگر که این منصب را واگذار می نمایید به جای شادی و خوشحالی، آن روز ناراحت ومغموم باشیم.
به آقای رئیسی عرض کردم امروز تصدی این مقام تبریک ندارد. تبریک برای زمانی است که شما حقی احقاق کنید و از باطلی جلوگیری نمائید. آن موقع است که ما همگی در خدمت و فدایی شما خواهیم بود، چنان که از امیر سلام الله علیه نقل شده که فرمود: "حکومت برای من از این لنگه کفش کهنه و مندرس بی ارزش تر است مگر آن که حقی احقاق کنم یا باطلی را دفع نمایم."
از این سخنان موارد دیگری نیز گفتم و روضه خواندم و ..
پس از جلسه حضار و هم شخص آقای رئیسی تشکر نمود و رسما از حقیر و امثال من خواست تا انتقاد دلسوزانه و انتقال مطالب خیرخواهانه را ادامه دهیم.
غرض از ذکر این کلمات، این بود که به فضل الهی شخصی مسئولیت دستگاه قضا را بر عهده گرفته که ظاهرا بنا دارد با بها دادن به انتقادات، گوش شنوا و قصد تحول داشته باشد. امیدوارم در واقع هم چنین شود و ادامه یابد.
از این رو نسیم پر طراوت امیدی در جامعه وزیدن گرفته و مردم را چشم به راه و منتظر تغییرات و تحولات مثبت ساخته است.
اما در پایان بیان این نکته ضروری است که نباید یک فرد را جایگزین تمام ساختارها و نهادها دانست و توقع معجزه داشت. یک نفر نمی تواند تمام مشکلات را حل کند. اگر توقع از ایشان غیر واقعی و فضائی باشد،هر چه اتفاق خوب بیفتد باز موج نا امیدی و شکست ما را در هم می شکند.
@rozaneebefarda
#بهاریه
پرسش مهيب بود، خدايا چگونه اي؟
كعبه دهان گشود و جواب آفريده شد
بهار علوی و سال رونق تولید ملی مبارک تان
@rozaneebefarda
رفتارشناسی جریان ضدانقلاب حوزوی در بیان روشنگرانه صمصام الدین قوامی٬ امام جمعه محترم پردیسان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 حوزه باید با تحولات روبرو شود و جلو بیاید. ما ناراضی هستیم. این حوزه فیضیه نیست. فیضیه قلب تپندهی انقلاب اسلامی است. امام همینجا میگفت اسلام از دست رفتند و بعد اسلام را احیا کرد. من تأکید میکنم خطراتی هست و مارهای خوش خط و خال دوباره نیشهایشان را باز کردند.
🔸 بعضی پول میگیرند مقاله مینویسند! بیکار است، مقاله مینویسد و فلان آیتاللهی که طرفدار نظام است را میگوید درباری بود و ... . پول میگیرد مینویسد، بعد میگویند ما مستقل هستیم! نه اینها #مستقل نیستند. اگر این جور پیش برود ما #ساکت نیستیم.
🔹ارکان حوزههای علمیه را تحت #هجوم قرار دادهاند. الآن رسالت این حوزه تقویت نظام است، والا هر کاری لغو است، علم و فیض نیست، #خیانت است.
🔹 این نظام نظامِ امام زمان است که سهم و بودجهی او را شما میخورید. نایبش رهبر این انقلاب است. شما را عزت داده است. ببینید کشورها چگونه به سمت اسلام میآیند. اگر ما مُردنی و غیربازدارنده بودیم این خبرها بود؟
🔸من صریحا اعلام میکنم، رسالت #حوزه_انقلابی امروز این است که تمام انرژی اجتهادیاش در خدمت نظام مظلوم و مقتدر جمهوری اسلامی باشد.
@rozaneebefarda
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سیل استانهای مازندران و گلستان:
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
«بسمه تعالی
حادثهی سیل ویرانگر در استانهای گلستان و مازندران که خسارتهای سنگین به خانهها و مزارع وارد ساخته و لطمهی سختی به شهرها و روستاها بویژه آققلا وارد ساخته است موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب شد.
کمکهای مردمی و ورود دستگاههای عمومی به عرصهی امداد و جبران خسارتها وظیفهی مهمی است که میتواند گوشهای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند.
مردم عزیز خوزستان نیز همچنان درگیر بسیاری از مشکلات ناشی از سیل چندی پیش میباشند. همه وظیفه داریم به کمک سیلزدگان در همهی استانهای کشور بشتابیم. خداوند متعال به مردم عزیز ما بویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختیها را جبران فرماید.
سیّدعلی خامنهای
۳ فروردین ۱۳۹۸»
@rozaneebefarda
من معتقدم ما امروز در حوزه #ضدانقلاب نداریم!
نظرات بدیع جناب آقای #محمدجواد_فاضل در نفی پدیده #سکولاریسم_در_حوزه
#پروژه_عادی_سازی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جناب آقای فاضل در گفتگو با شماره نوروزی عصر اندیشه(ش۱۹) به نفی پدیده #سکولاریسم_حوزوی پرداخته و چنین می گوید:
🔹من هرچه فکر می کنم منظور این آقایانی که می گویند حوزه سکولار است را می فهمم. اولا سکولار یعنی #بی_دینی و #نفی_دین و ثانیا از لوازم دیگر آن٬ #جدایی_دین_از_سیاست است.
🔸هیچکدام از این دو شاخصه در حوزه نیست. حوزه ما سراسر دغدغه دین است.
چه آن کسانی که در انقلاب یک خورده متوسط اند این دغدغه را دارند و من معتقدم ما امروز در حوزه #ضدانقلاب نداریم!
🔸همین جا عرض کنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی از بزرگان #جامعه_مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم که یکی از آنها به بهانه #استقلال_حوزه٬ مسئله جدایی دین از سیاست را دنبال می کند.
🔹حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند٬ #همگی انقلابی اند. بله انقلابی بودن هم به فرموده رهبری مراتبی دارد؛ یکی با حدت و شدت و زیاد و دیگری هم کمی نرم تر. همه نباید به یک نحو باشند و افراد با هم تفاوت دارند.
🔸امروز در حوزه کسی را نداریم که #نظام_اسلامی و #رهبری را قبول نداشته باشد و واقعا بخواهد منکر شود٬ اگر هم باشند اقلیتی غیرقابل اعتنا هستند.
🔸امروز #نباید_بگوییم در حوزه ما دو فکر وجود دارد که من وقتی این حرف را شنیدم بسیار ناراحت شدم٬ این حرف #جفای_بزرگی به حوزه است.
🔶حاشیه_روزنه
۱) ترجمه سکولاریسم به نفی دین٬ نخستین مغالطه این کلمات است. معلوم است که #معمم_های_سکولار٬ ظواهر و ضروریات را نفی نمی کنند٬ اما بعد اجتماعی و سیاسی دین را چرا.
۲) نفی سکولاریسم٬ ناشی از عدم درک افق نگاه عمیق امام و رهبری است که بارها نسبت به نفوذ و بسط تئوری شیطانی #جدایی_دین_از_سیاست در حوزه مقدسه هشدار داده اند.
🔻فقط فرهیختگان را به #روزنه فرابخوانید:👇
@rozaneebefarda
متن کامل نامه«۱/۶» #امام_خمینی خطاب به آقای منتظری
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای منتظری
با دلی پر خون وقلبی شکسته چند کلمهای برایتان مینویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشتهاید که نظر تو را شرعاً برنظر خود مقدم میدانم؛ خدا را در نظر میگیرم و مسائلی را گوشزد میکنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید.
شما در اکثر نامهها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که میگفتید دیکته شده منافقین بود که من فایدهای برای جواب به آنها نمیدیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و میبینید که چه خدمت ارزندهای به استکبار کردهاید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر میدانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام میدادید که او را نکشید.
از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمیباشید و به طلابی که پول برای شما میآورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود میدانید -که مسلماً منافقین صلاح نمیدانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند-، با دلی شکسته و سینهای گداخته از آتش بیمهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت میکنم دیگر خود دانید:
1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
2 - از آنجا که سادهلوح هستید و سریعاً تحریک میشوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
4 - نامهها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانههای گروهی به مردم میرسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را سادهلوح میدانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزههای علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و میدانید که از تکلیف خود سرپیچی نمیکنم. و الله قسم، من با نخستوزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی میدانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنیصدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.
سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشمپوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم.
من کار به تاریخ و آنچه اتفاق میافتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بستهام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش میکنند نگردند. از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام.
یکشنبه 6 / 1 / 68
روحالله الموسوی الخمینی
🔶حاشیه
بعد از طرح ماجرای #آقای_منتظری موجی از #روشنگری و #رنجنامه_نویسی علیه جریان منسوب به وی شروع شد
از مهمترین این موارد می توان به #رنجنامه #سیداحمد_خمینی٬ #رنجنامه_مشترک سه عضو #مجمع_روحانیون (آقایان کروبی٬ روحانی٬ امام جمارانی)٬ مصاحبه روشنگرانه حجت الاسلام #جعفری_گیلانی (عضو هیئت امنادفتر تبلیغات اسلامی) اشاره کرد.
برای مشاهده متن برخی از روشنگری ها بنگرید به؛
👇
@rozaneebefarda
تاکتیک های سه گانه جریان آقای منتظری در مواجهه با نامه ۱/۶ امام
#اختصاصی_روزنه
🔻🔻🔻
بعد از #عزل_آقای_منتظری
و نگارش نامه معروف «۱/۶»٬[متن کامل نامه:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/856]
طرفداران و نزدیکان آقای منتظری در مواجه با این #نامه_تاریخی٬ سه تاکتیک متفاوت را در پی گرفتند؛
۱) طیف نخست با محوریت کسانی مثل آقای #عبدالله_نوری٬ طرح نوشتن #شبه_توبه_نامه توسط آقای منتظری را برای تعدیل یا تغییر موضع امام را پیگیری کردند. چه بسا نوشتن نامه «۱/۸» هم نتیجه همین تاکتیک باشد.
۲) تاکتیک دوم٬ نگارش #جوابیه_های_جدلی و تخریبی علیه امام بود که نوشتن کتاب #نگاهی_دیگر به قلم #نعمت_الله_صالحی_نجف_آبادی(نویسنده شهید جاوید) یک نمونه از این طیف است. این اثر اهانت آمیز علیه شخص امام نوشته شد و اکنون بطور زیرزمینی چاپ و توزیع می شود.
تنظیم خاطرات آقای منتظری٬ کتاب «انتقاد از خود» و برخی دیگر از آثار٬ در این خط قابل بررسی است که افرادی مانند مصطفی ایزدی٬ سعید منتظری٬ مجتبی لطفی و عمادالدین باقی را می توان از افراد محوری این پروژه برشمارد.
۳)تاکتیک سوم٬ ادعای جعلی بودن نامه «۱/۶» بود که انگشت اتهام را بیشتر متوجه افرادی مانند مرحوم #سیداحمد_خمینی نشانه می رفتند. این تهمت توسط شخص آقای منتظری و بسیاری از منسوبین ایشان بارها از سال ۶۸ تا کنون همواره مطرح و پی گیری شده است. بعد از ارتحال حاج احمد نیز چنین شایعه کرده اند که سید احمد اواخر عمر (بعد از #رنجنامه) از آقای منتظری حلالیت طلبید و این مسئله را تلویحا به معنای پذیرش اتهامات مطروحه٬ القا می کنند.
@rozaneebefarda