eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
426 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چه عواملی سبب شد که (ع) معاویه را بپذیرد؟ (بخش ششم و پایانی) 🔷 (ع) در سخن دیگری فرمود: «إِنَّمَا هَادَنْتُ‏ حَقَّنَا لِلدِّمَاءِ وَ صِيَانَةً وَ إِشْفَاقاً عَلَى نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ الْمُخْلِصِينَ مِنْ أَصْحَابِي؛ من را پذیرفتم تا از کرده و جان خود، خانواده و اصحاب صمیمی خودم را حفظ کرده باشم». [۱] معترضان، نوعا علاقه‌مند به اهل بیت بوده و کسانی از آنها همانند «حجر بن عدی» خلافت را تنها حق آل علی می‌ دانست، با این حال، به سبب آگاهی از کینه‌ توزی امویان، نسبت به اسلام و داشتن روحیه انقلابی، بر آن بودند تا به هر صورت، در مقابل آنها بایستند. جملات فوق که به تعمد با تفصیل نقل کردیم، به خوبی نشان می‌ دهد که (ع) و بوده است. 🔷آن حضرت دریافته بود که با چهره حق به جانبی که گرفته و با سپاه عظیم بی‌شعوری که در اختیار دارد، می‌ تواند حرکت محدود عراق را سرکوب کرده و برجستگان خاندان علوی و را به بهانه قتل عثمان نابود کند. تمام ظواهر کار را به نفع خود شکل داده بود. اکنون کمتر کسی از صحابیان بنام، که توان عرضه در برابر او را داشته باشد، باقی مانده بود، تا این زمان، او توانسته بود را نیز به تردید وا دارد. به همین دلیل و دلایل دیگر، را از گرد (ع) پراکنده کرده بود. تصور این نکته دشوار نیست، که اگر در اواخر زمان امام علی (ع) نیز می‌ خواست عراق را بگیرد، امام نمی‌ توانست در برابر او اقدامی جز آنچه فرزندش (ع) انجام داد، انجام دهد. 🔷وجود شماری از افراد مخلص، اما اندک، کافی نبود تا (ع) را آغاز کند. برای دریافت این نکته که اگر (ع) نیز در آن شرایط بود، راهی جز این اقدام نداشت، توجه به برخورد امام با قابل توجه است. (ع) به برخی از معترضان به پذیرش که اصرار داشتند جنگ را ادامه دهند فرمود: «شما می‌ بینید که چگونه با من به برخاسته است. در میان اکثریت آنچنانی هستید. اگر را آغاز کنیم، همین اکثریت مخالف جنگ، دشمنی‌ شان با شما بیشتر از اهل شام است. زمانی که اهل شام و اینها با یکدیگر متحد شوند، همه شما را نابود خواهند کرد. به خدا سوگند من نیز به این حکمیت راضی نیستم؛ اما تسلیم شدم، بدان جهت که بر می‌ ترسیدم». [۲] 🔷به هر روی یکی از ضرورت‌ هایی بود که (ع) را به پذیرش اقدامی کرد که از انجام آن خود رشادت خاص خود را می‌ طلبید. (ع) و اصولاً هر فرد مکتبی، مهم آن است تا به خویش عمل کند، نه آنکه به دلیل احتمال طعنه‌ های مردم، خود را به دامی در اندازد که جز نابودی خود و همراهان حاصلی ندارد. (ع) خود فرمود: «وَ اللَّهِ‏ الَّذِي‏ عَمِلْتُ‏ خَيْرٌ لِشِيعَتِي مِمَّا طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ أَوْ غَرَبَتْ» [۳] و امام باقر (ع) درباره این اقدام فرمود: «وَ اللهُ، اَلَّذِی صُنْعُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ (علیهما السّلام)، کَانَ خَیْراً لِهَذِهِ الْأُمَّةِ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ». [۴] پی‌نوشت‌ها [۱] عوالم العلوم، ج ۱۶، ص ۱۶۹ تا ۱۷۰ [۲] كتاب جمل من انساب الأشراف، البلاذرى، أحمد بن يحيى بن جابر، تحقيق: سهيل زكار، رياض زركلى، دارالفكر، بيروت، چ ۱، ج ۲، ص ۳۳۸؛ ترجمة الامام الحسن(ع)، ابن عساکر، ص ۲۰۳ (پاورقی) [۳] فرائد السمطین، ج ۲، ص ۱۲۴؛ بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۱۹ [۴] بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۵؛ الكافی، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق‏، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، دارالكتب الإسلامية، چ ۴، ج ۸، ص ۳۳۰ برگرفته از کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، قم، چ ۶، ص ۱۴۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تفکیک ناپذیری از اخلاق در اسلام (بخش سوم) 🔶 ، سیاست خاصی است و با سیاستهای منفور جهان به هیچ وجه قابل مقایسه نمیباشد. در مساله وحدت و در ، اختلاف اساسی اسلام، با فلسفه سیاسی غرب آشکار می شود. در نظام سیاسی اسلام، نه تنها از سیاست جدا نیست، بلکه بر استوار است. 💠سیاست و رعایت شرف انسانی 🔷در تاریخ (ص) موارد زیادی پیش آمد که به کار بستن و عمل به وظایف اخلاقی، مستلزم ضرر و یا مزاحم منافعش بود، ولی او ضرر را تحمل کرد و از چشم پوشید. به عنوان نمونه، رسول اکرم (ص) در سالهای قبل از هجرت، از فرصت اجتماعات قبائل و عشایر عرب که به مکه می آمدند، استفاده می نمود و با هر گروهی جداگانه در محل سکونتشان درباره رسالت خود گفتگو می کرد. در یکی از سالها موقعی که جمعیت در منا متراکم بود، (ص) دعوت خود را آغاز کرد، ابتداء به طرف خیمه های «بنی کلب» و سپس به جانب «بنی حنیفه» رفت و پیام خود را به آنان ابلاغ کرد و آنان را به اسلام دعوت نمود، ولی آنها نپذیرفتند و جواب رد دادند. 🔷پس از آن به سوی منازل بنی عامر رفت و اسلام را به آنها عرضه کرد، یکی از بزرگان آن قبیله به نام «بیحره» متوجه قیافه جذاب و آهنگ گرم و نافذ (ص) شد و گفت: اگر می توانستم این جوانمرد را از قریش جدا کنم و به اختیار خود درآورم، با قدرت نیروی او تمام عرب را قبضه می کردم و آنها را مطیع خود می ساختم. سپس رو به آن حضرت کرد و گفت: «اگر امروز با شما به امر نبوت بیعت کردیم و از آن پس خداوند موجبات پیروزی تو را بر مخالفان فراهم آورد، آیا زمام امور، بعد از شما برای ما خواهد بود؟ در پاسخ با صراحت و صداقت فرمود: «اختیار امر بعد از من برای خداوند است و آن را در موردی که بخواهد، قرار خواهد داد». «بیحره» گفت: «آیا امروز به یاری شما برخیزیم و گلوهای خود را هدف سلاحهای عرب قرار دهیم و پس از آن که پیروز شدید، زمامداری امور برای دیگران باشد؟ ما را به کار تو نیازی نیست» و از دعوت آن حضرت سر باز زد. [سیره ابن هشام، ج ۱، ص ۴۲۴] 🔷اگر (ص) بر این بود که به هر نحوی شده اهداف خودشان را جلو ببرند، و با توجه به اینکه قبیله بنی عامر هم از قلب پیامبر (ص) آگاه نبودند، و نمی دانستند امر بعد از رسول اکرم (ص) در اختیار خداست، و نیز اگر آن روز حضرت با پیشنهاد قبیله بنی عامر موافقت می کرد و آنان را به آینده امیدوار می ساخت، افراد قبیله به پیامبر (ص) می گرویدند، تمام قدرت خود را در اختیار پیامبر (ص) قرار می دادند و موجبات پیشرفت سریع اسلام را فراهم می ساختند، و این خود در آن شرایط برای پیامبر اکرم (ص) موفقیتی درخشان بود و سودی بس بزرگ در بر داشت، ولی پیامبر (ص) این کار را نکرد و وعده دروغ به آنان نداد. ... برگرفته از فصلنامه مکتب اسلام، شماره ۷، داود الهامی منبع: حوزه نت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ و علت برتری در حجاب (بخش پانزدهم و پایانی) 🔶باید توجه داشت كه همانطور كه بقیه واجبات داراى مراتب مختلفى مى‏باشند، نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوب‏تر است و محسوب مى‏گردد. در این جا چند نكته وجود دارد كه براى روشن شدن آنها باید دید اساسا چیست؟ 💠پایه‏های تحقق امنیّت اجتماعی در سایه‏های حجاب بانوان 🔷 كه آن را به عنوان یك اعلام كرده است، یك عمل ظاهری و گسسته از عوامل و پایه‏ها نیست، بلكه ، خیمه عفاف بانوانی است كه آن را بر پایه‏های خود استوار نموده و باعث ترویج ارزش امنیّت اجتماعی می‏گردند و به تحقق آن در جامعه اسلامی، كمك می‏نمایند. در ادامه‌ی اين نوشتار این پایه‏های اساسی بیان میگردد: 1⃣ایمان به خدا و جهان آخرت 🔷از مهم‏ترین عواملی كه توسط آن به و روانی دست یافته و را فراهم می‏نمایند، این است كه وقتی به خدای تعالی و علم و حكمت او ایمان آورد، و معتقد گردد احكامی كه برای بشریّت تشریع كرده، بودن نقص و دارای آثار مطلوبی است، از حكم الهی حجاب استقبال نموده، را تضمین می‏كند. 2⃣تقوا 🔷 ، ضامن تأمین امنیّت اجتماعی است، و تا این در شكل نگیرد، را نوعی محدودیّت برای خود قلمداد نموده و امنیّت اجتماعی انسان‏ها را تهدید می‏نمایند. كه بداند پادزهر بیماری دل‏هاست، و حجاب‏های تاریك جان را غرق می‏كند و لانه‏های هوس را برمی‏اندازد، آن را به كام جان خود می‏ریزد تا عالم جانش، گلستان گل‏های سلم، طاعت و تسلیم گردد و را برمی‏افروزد، تا بوستان ارزش‏های خویشتن و موجب خود شود. 3⃣آگاهی 🔷شناخت و آگاهی زن نسبت به ، و آن از جمله پایه‏های مستحكم پوشش دینی و تبلور امنیّت اجتماعی است. وقتی بانویی به پاسخ درونی خود كه چرا باید پوشیده باشم نائل شود، پایه‏های حجاب دینی در او شكل گرفته و با آگاهی كامل به امنیّت اجتماعی ارزش می‏بخشد و دوام آن را تضمین خواهد كرد. به طور كلّی، نسبت به و مهم‏تر از آنها مسأله باعث می‏شود كه نه تنها احساس سنگینی از پدیده حجاب ننماید، بلكه از آن به خوبی نموده، وسوسه‏های شیطانی را هیچ انگاشته و آرامش برونی و درونی اجتماع را وسعت می‏بخشد. 🔷همچنین این پیام اصیل و عرفانی را همیشه آویزه گوش‏های خود می‏گرداند:‌ «خواهرم! سرزمین جانت را با روشن كن، تا بر زوایای وجودت بتابد و آن‏چنان كه هستی خود را بشناسی، آنگاه دریابی كه علاوه بر ایجاد معنویت، موجب امنیّت فردی و اجتماعی كامل می‌گردد، و در مقابل، وزنه‏های سنگینی است كه را غریق ژرفای مهیب دنیا نموده، امنیّت خود و جامعه خویش را برهم می‏زند ». [ر.ک به مقاله حجاب و امنیّت اجتماعی، مهدی سلطانی رنانی] منبع: پرسمان / حقوق زن @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تفکیک ناپذیری از اخلاق در اسلام (بخش چهارم) 🔶 ، سیاست خاصی است و با سیاستهای منفور جهان به هیچ وجه قابل مقایسه نمیباشد. در مساله وحدت و در ، اختلاف اساسی اسلام، با فلسفه سیاسی غرب آشکار می شود. در نظام سیاسی اسلام، نه تنها از سیاست جدا نیست، بلکه بر استوار است. 🔷 (ص) در عین این که و جنگ و حکومت‌داری بود، و و ، در سیمای او نمایان تر بود، کشمکشهای مداوم حکومت و سیاستی که زندگی او را در بر گرفته بود، مانع از آن نبود که مردم در چهره او آرامش و صفایی را که از یک پیامبر انتظار داشتند، ببینند. او یک با مشخصات کاملا تازه ای بود که از متن بر می‌خاست؛ او با تاسیس چنین سیاستی توانست سیستمهای سیاسی متداول آن عصر را براندازد. 🔷راستی اعجاب انگیز است که در زمانی که «شاه» یا «قیصر» و یا «امپراطور» که همواره در تاریخ مظهر قساوت و خشونت و استبداد و بی رحمی بوده اند، و پوست کندن و آن را از کاه انباشتن و بر دروازه شهر یا کنگره قصر آویختن، و به چشم میل کشیدن و در تنور افکندن و از کله ها منازه درست کردن و یک خانواده و بلکه یک فامیل را به جرم یکی از اعضاء آن نابودکردن و در کاسه سر انسانها شراب نوشیدن و غیره معنی رایج «سیاست» آن عصر بوده است، او در شبه جزیره عربستان در جامعه بدوی، میان قبائل آن موقع عرب را بر ، ، ، ، و به مردم، و بنیاد نهاد، و به افراد حق داد که در برابر او از نظر خود دفاع کنند و در این کار کمترین احساس خطری از جانب او نکنند؛ و در زندگی سیاسی حضرت می خوانیم که بارها یارانش و حتی مردم بی مسئولیت، رو در روی ایشان ایستادند و بدون ترس، نظر خود را اظهار داشتند. آری این است ، سیاستی که از هرگونه هوا و هوس و طمع و آلودگی پاک است. ... برگرفته از فصلنامه مکتب اسلام، شماره ۷، داود الهامی منبع: حوزه نت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عمل چه خطری برای فرد مبتلا دارد؟ 🔶 باید با سرپنجه و خودشان، پرده هاى جهل و جنایت را که به روى حساسترین حقایق مربوط به آنان انداخته شده پاره کنند، و به جاى فرار از درک حقیقت و پناه بردن به مسائلی که اثرى جز تخدیر و آنها ندارد، بنشینند و حقایق حسى و روشنى را که «حساب دو دو تا، چهار تا» را دارد بررسى نمایند و این را با چشم خود ببینند. 🔷یکى از اطباى معروف در کتاب خود که درباره زیان هاى عادت ننگین نوشته، مشاهدات جمعى از پزشکان را به این شرح نقل مى کند: «هوفمان» مى گوید: «جوانى را دیدم که از پانزده سالگى گرفتار این اعتیاد شوم شده بود و تا سن ۲۳ سالگى آن را ادامه داده بود. او چنان دچار گردید که هنگامى که مى خواست کتابى را بخواند چشمهایش سیاهى رفته سرش درد مى گرفت، حالتى شبیه سرسام به او دست داده بود، مانند افراد مست دچار سرگیجه شده بود، حدقه هاى چشم او بیش از حد معمولى گشاد و باز شده، و در قعر چشمهاى خود درد شدیدى احساس مى کرد».‌ 🔷مشاهدات دکتر هوچین سون ثابت مى کند عموم ناراحتى هاى مربوط به دستگاه تناسلى از آثار ، و ناراحتى هاى شبکیه و مشیمیه از آن سرچشمه مى گیرد (دقت کنید). نویسنده مزبور اضافه مى کند: «نخستین نتیجه عادت به این کار شنیع، این است که و زایل مى گردد، صورت، رنگ اصلى خود را از دست مى دهد و پژمرده مى شود، در نگاه هاى مبتلایان به این کار، هوش و ذکاوت اوّلى دیده نشده، حالت گرفتگى در سیماى آنها ظاهر مى گردد، چشم هاى آنها با حلقه هاى کبود رنگى احاطه مى شود. بعد از آن و در اعضاى مختلف مشاهده مى شود. ، ، ، ، و مزاج به طور غیر قابل توضیح، حسادت، و کدورت، مالیخولیا، فکر و تنهایى از نتایج شوم ابتلاى به این انحراف جنسى است. 🔷این طبیب در جاى دیگر از کتاب خود اضافه مى کند این عمل موجب (کم خونى) و ضایع شدن و مى گردد و باعث دوران سر، صداى گوش ها، کمردرد، سختى تنفس، ، ، و سستى و خلاصه در مى شود، و بر اثر رابطه نزدیکى که با حواس پنجگانه دارد، مخصوصاً در و اثر مى گذارد». (دقّت کنید). عادت به این مخصوصاً را در کم مى کند و به طورى که پزشک مزبور تصریح مى نماید: «اشخاصى که به این مبتلا هستند به محض گرفتارى به یکى از بیمارى هاى وخیم، به آسانى نمى توانند گریبان خود را از چنگال مرگ نجات دهند». 🔷او سپس از قول یکى از نویسندگان نقل مى کند که:‌ «جوانى را مى شناختم که به این بود. او گرفتار یکى از «بیمارى هاى تب دار» شد، در روز ششم بیمارى که کاملا ضعیف شده بود، باز نتوانست دست از عمل خود بردارد، لذا با تمام وحشت خود بر او ظاهر گشت و او را در کام خود فرو کشید»! و نیز نقل مى کند: «یکى از مبتلایانى که به یک نوع از این عادت شوم، مداومت مى نمود، رفته رفته در خود احساس کرد، بدن او رو به گذاشت، ساق پا و ران هاى او به طور محسوسى ضمور (کم گوشت) شد و ، او را آزار مى داد، ادامه این عمل منتهى به او گردید و پس از شش ماه بسترى شدن که با وضع قابل ترحمى با مرگ دست به گریبان بود، در آغوش فرو رفت»!مخصوصاً ابتلاى به این عادت شوم براى مجروحین و آنهایى که عمل جراحى در بدنشان شده فوق العاده خطرناک مى باشد. 🔷کوتاه سخن اینکه این عمل از و هم از است، و موجب و و مى گردد! به هر حال زیان هاى اینگونه انحراف بیش از آن است که شرح داده شود. و یکى از هولناکترین خطرات آن این است که این به هیچ وجه قابل کنترل نیست و با توسعه روز افزون خود، را مى کند و به صورت افراطى عجیبى گسترش یافته، هر گونه محدودیت را در هم مى شکند. درست است که هر گونه افراط در امور جنسى حتى از طریق مشروع (از طریق ازدواج) نیز ممکن است خطرات فراوانى در بر داشته باشد، ولى گذشته از که میان اشباع طبیعى این غریزه و اشباع از وجود دارد، فراهم شدن شرایط اشباع مشروع و طبیعى آن در همه حال ممکن نیست، در حالى که این عادت شوم نیاز به فراهم شدن شرایط خاصى ندارد و لذا به صورت خطرناکى در زندگى مبتلایان رخنه کرده و ریشه مى دواند. 📕مشكلات جنسى جوانان‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۰ ه. ش‏ ، ص ۱۳۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تفکیک ناپذیری از اخلاق در اسلام (بخش پنجم) 🔶 ، سیاست خاصی است و با سیاستهای منفور جهان به هیچ وجه قابل مقایسه نمیباشد. در مساله وحدت و در ، اختلاف اساسی اسلام، با فلسفه سیاسی غرب آشکار می شود. در نظام سیاسی اسلام، نه تنها از سیاست جدا نیست، بلکه بر استوار است. 💠دو بینش سیاسی در جامعه اسلامی 🔷با اینکه در از جدا نیست و بر پایه و و و استوار است و (ص) و علیهم السلام نیز را در زندگی سیاسی خود عملا نشان داده اند، و به اصطلاح را در خدمت ارزش به کار گرفته اند، نه در خدمت «سود»، متاسفانه در همان قرون، در جامعه اسلامی «سیاست» جدیدی پایه گذاری شد که برای‌ اجتماع زیان فراوانی به بار آورد. بدین ترتیب خیلی ساده و سریع، تبدیل به یک سیاست فریبنده و خطرناک شد، و به صورت فلسفه توجیه کننده رژیم استبدادی و دیکتاتوری درآمد و در نتیجه «نبوت» و «امامت» به تبدیل گردید، و همین باعث شد تمدن اسلامی نیز «قدرت معنوی» خود را از دست بدهد. 🔷این سیاست جدید که کاملا با مخالف بود، به سیاستمداران اجازه می داد که در راه تحقق آمال سیاسی خود از هر وسیله ای استفاده کنند! و می توان گفت: در جوامع اسلامی، بودند که «ماکیاولیست» به تمام معنی به شمار می رفتند و باید آنها را پایه گذار مکتب ماکیاولیستی در تاریخ اسلام معرفی کرد. آنها جهت تحکیم پایه های سلطنت خود از هر نوع وسائل استفاده می کردند و معتقد بودند برای نیل به قدرت باید به هر عملی از: زور، حیله، تزویر غدر، قتل، جنایت، تقلب، نقض قول و پیمان شکنی مقررات اخلاقی متوسل می شدند و هر نوع عوام فریبی و نیرنگبازی را برای نیل به قدرت و حفظ آن برای خود جایز می شمردند. از آن روز در جوامع اسلامی دو مفهوم کاملا متضاد پیدا کرد؛ یکی سیاستی که در متن و نهاد آن جای داشت، و دیگری سیاستی و و مبتنی بر حیله و مکر و فریب... ... برگرفته از فصلنامه مکتب اسلام، شماره ۷، داود الهامی منبع: حوزه نت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️تقویت اعتقادات 💠برای و اطمینان یافتن از چکار باید کرد؟ 🔶 از و عرضه آنها بر اهل فن، از راههای اطمینان از می باشد. برای رسیدن به و اطمینان در مسائل اعتقادی اولین قدم، قدم است، لکن برای روشن شدن موتور تفکر، ابتدا نیاز است که شخص محقق با آثار تفکر دیگران نیز آشنا شود، تا از این راه بتواند مواد اولیه تفکر را فراهم سازد.‌ مطالعه در زمینه های زیر می تواند در تحکیم و تصحیح اعتقادات مؤثر باشد. 1⃣ و ؛ 🔷برای این منظور مطالعه استاد شهید بسیار مناسب است، به خصوص جلد ۱، ۲، ۳، ۴ و ۲۳ از مجموعه آثار استاد مطهری. در عین سادگی و لطافت،‌ ، ، و به دور از تعصب هستند. بنابراین باعث پرورش قوه تعقل و تفکر می شوند. سبک این بزرگوار این است که نظرات مختلف را در هر مسأله ای بیان می کنند و آن گاه با انصاف به داوری بین آنها می پردازند. 2⃣ و تاریخ ادیان و همچنین آشنایی با ادیان دیگر و مقایسه عقاید آنها با عقاید اسلام؛ 🔷برای این منظور کتاب آشنایی با ادیان بزرگ، تألیف و کتاب تاریخ اسلام، پیشنهاد می شود. 3⃣ 🔷یعنی آثاری که در آنها علمای مذاهب مختلف با هم به مناظره پرداخته اند، مثل کتاب «آنگاه که هدایت شدم» تألیف دکتر تیجانی و کتاب شبهای پیشاور. این گونه کتابها این امکان را به شما می دهند که بین عقاید و دیگر مذاهب نمایید و با عقل خود بین آنها داوری کنید و به عقاید خود مطمئن شده، در مقابل شبهات مخالفین واکسینه شوید. 4⃣مطالعه ، و کتب ادعیه نظیر صحیفه سجادیه (البته همراه با مطالعه‌ ترجمه آنها) 🔷این امر علاوه از ، باعث بر قلب و جان نیز می شود. منبع: پرسمان @tabyinchannel
⭕️ صلی الله عليه و آله:  💠مَن كُنتُ مَولاهُ فَعَلِيٌّ مَولاهُ. 🔷هر كه من مولاى اويم، پس مولاى اوست. 📕الغدير، ج ۱، ص ۱۹۶ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌸💫🌸💫🌸💫🌸💫 🌸 ⭕️افزایش و شکیبایی 🔶در این مقاله چند راهکار جهت و شکیبایی ارائه شده است. نخست باید را به جهان اصلاح نماییم. اگر کسی دنیا را آنطور که هست بشناسد، در حوادث خود را نمی بازد. چون میداند جهان طبیعت، سرای دگرگونی است و ، است. 🔷 را بایستی تقویت کرد. هر قدر به حکمت و رحمت پروردگار بیشتر باشد، او نیز افزون تر خواهد بود. امام علی (ع) میفرمایند: اساس و ، و یقین به خداوند است.[غررالحکم، ج ۲، ص ۴۱۵]‌ انسان در پرتو و ، اراده ای نیرومند و ایمانی استوار پیدا میکند، و همه مشکلات برای او آسان می گردد. قرآن مجید می فرماید: «وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکبِیرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخاشِعِینَ؛ در زندگی از و کمک بگیرید، هرچند این کار جز برای فروتنان سنگین و گران است». [بقره، ۴۵] امام صادق (ع) میفرمایند: هنگامی که مشکل مهمی برای امیرالمومنین (ع) پیش می آمد، به بر میخاست. [تفسیر نمونه، ج ۱، ص ۲۱۹] 🔷 از اولیای خدا بسیار کارساز است. با بررسی اجمالی زندگانی بزرگان در می یابیم که آنها همواره با روبه رو بوده اند. با از بزرگان میتوان با مشکلات را آموخت. قرآن کریم میفرماید: «فَاصْبِرْ کما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ؛ کن همانطوری که پیامبران اولوالعزم صبر کردند». [احقاف، ۳۵] توجه به اینکه هر چه باشد، و است. قرآن کریم به همه افراد نوید میدهد که همیشه است. «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً»؛ [انشراح، ۵]‌ 🔷توجه به اجر و [بقره، ۱۵۵] و این که خداوند با صابران است. [انفال، ۴۶] امام علی (ع) درباره  میفرمایند: «صَبَروا ایاماً قَصیرة اعقَبَتهُم راحةً طویله؛ آنها [در] روزهای کوتاه [دنیا] کردند و در عوض، نصیبشان شد». [نهج البلاغه، خ ۱۹۲] امام صادق (ع) میفرمایند: «هرکس از مؤمنان که به بلایی گرفتار شود و کند، برای او اجر هزار شهید است». [کافی، ج ۳، ص ۱۴۶]‌ همچنین نگاه به کسانی که با مشکلات بزرگتری دست به گریبان هستند، تحمل سختیها را آسان تر میسازد. را باید تمرین کرد. امام علی (ع) میفرمایند: «عَوِّد نَفسک التصَبُر عَلَی المکروه؛ خود را به بر عادت بده». [نهج البلاغه، نامه ۳۱، قسمت ۱۶] منبع: وبسایت راسخون به نقل از حوزه نت @tabyinchannel
⭕️دین 🔹 فقط براى آباد كردن نيست، دين را هم آباد ميكند. بیانات مقام معظم رهبری ۸۸/۰۸/۱۲ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️درباره در چه می‌دانیم؟ (بخش اول) 🔷همانطور که می‌دانیم یکی از مواردی است که در به آن توصیه‌های فراوانی شده است، و نیز در قرآن کریم تنها نسبت به یکدیگر را می‌داند. موضوع بسیار مهمی است، همانگونه که از دید پروردگار یکتا نیز بهترین و کسانی هستند که را پیشه امورات خود نموده‌اند. 🔷باید بدانیم که تنها محدود به دنیای حقیقی و زندگی حقیقی ما نمی‌شود، بلکه امروزه با و ایجاد شبکه‌های جمعی گسترده در و همه گیر شدن آن به عنوان بخش قابل توجهی از باید توجه داشت که امروزه در بیشتر لازم است، زیرا در این فضا می‌توان به راحتی با افراد کثیری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد و هرگونه مطلب، فیلم، عکس و... را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتشار داد. 🔷خداوند را دوست دارد و الزاماً کسی که علم بیشتر یا جایگاه اجتماعی بالاتر دارد، دارای مقام «اکرمکم عندالله» نیست و حتی داشتن ظاهر مذهبی و چهره خوب علت برتری نسبت به دیگران نیست، بلکه مسئله مهم و مؤثر رعایت چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای وسیع مجازی است. 🔷در زمان فعلی و گسترش مناسبات مردم از طریق اینترنت و شبکه‌های مختلف اجتماعی، در و بهره‌مندی از آن یکی از بزرگترین چالشها در جهت است که بتوانیم در این فضای بی‌انتها به درستی بر خود غلبه کنیم. گاهی بر سر موضوعات مختلف اجتماعی در فضای مجازی موج عظیمی از دروغ‌ها، شایعات، و... به راه می‌افتد که با سبک زندگی ایرانی - اسلامی ما منافات دارد و چه بسا که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. ... منبع: مشرق به نقل از جوان آنلاین @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️درباره در چه می‌دانیم؟ (بخش دوم) 🔷در باید دقت کنیم در و مشارکت نکرده و هر حرف و مطلبی را فوراً بدون تحقیق و بررسی صحت آن برای دیگران ارسال نکنیم. ، دروغ، ، و بی‌بند و باری، ارتباطات وسیع و ، از هم گسستن بنیان خانواده‌ها، گوشه‌گیری و دور شدن از محیط واقعی و… از جمله مهم‌ترین آسیب‌های این حوزه است؛ 🔷تا آنجا که براساس تحقیقات و آمارها می‌توان گفت در گذشته مهم‌ترین در خانواده‌های ایرانی اعتیاد بود، اما حالا با گسترش ارتباطات اینترنتی و گرایش به شبکه‌های نوین اجتماعی از یکدیگر به دلیل و آسیب‌های مختص آن است. بی‌اهمیت بودن نسبت به این فضا و توجه نکردن به آسیب‌های آن قطعاً به جامعه و به خصوص نسل نوجوان و جوان ما آسیب‌های جدی وارد می‌کند. 🔷گاهی اوقات موجب گردیده و عاطفه از میان رفته و ارتباط بین آن‌ها سرد می‌شود؛ دو نفر زیر یک سقف با یکدیگر زندگی می‌کنند، اما ارتباط عاطفی زوجین به‌ مرور زمان به حداقل می‌رسد. فرد، به جای اینکه عواطف و را از خود مطالبه کند، آن را از و از دریافت می‌کند که همین می‌تواند زمینه‌ای برای بین زوجین باشد، به‌طوری‌که یکدیگر را برای مدتی هم که شده تحمل می‌کنند و نهایتاً بعد از مدتی به طلاق توافقی رو می‌آورند. ... منبع: مشرق به نقل از جوان آنلاین @tabyinchannel
⭕️ عليه السلام:  💠اِنَّما قُصَّ الاَْظْفارُ، لاَِنَّها مَقيلُ الشَّيْطانِ وَ مِنْهُ يَكونُ النِّسْيانُ؛ 🔷 ، از آن رو لازم است كه است و مى آورد.  📕كافى، ج ۶، ص ۴۹۰، ح ۶ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️فلسفه عدم وجود در میان پیامبران الهی 💠حضرت ‌الله جوادی‌ آملی پیرامون این سوال که "چرا در ، وجود ندارد" این چنین پاسخ داده اند: 🔷این طور نیست که فقط یک زن معصومه داشته باشیم، آن هم وجود زهرای مرضیه (س) باشد. ما دلیلی بر عدم عصمت بعضی از زن‌های دیگر نظیر زینب کبری (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) نداریم. اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر همه هستند، برای این است که و ، دارد و و جسمی به گونه‌ای است که است. 🔷از طرف دیگر پشتوانه نبوت و رسالت، مقام ولایت است. در آن است که بشود، و این مقام اختصاصی به یا ندارد. نظیر آسیه (س)، حضرت مریم (س)، حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت معصومه (س) در عالم بوده‌اند و این‌ها هرکدام با حفظ مرتبه و درجه خاص خود می‌توانند به رسیده باشند. 🔷 و است، اینکه نشده است، برای این است که باید با همه افراد جامعه تماس بگیرد، در جنگ و صلح را به عهده بگیرد. این کار اجرایی برای است. این‌ چنین نیست که اگر همه از جنس بودند، معنایش این است که کمال معنوی مخصوص مرد است، بلکه مربوط به ولایت است و در بین و تفاوتی نیست، زن و مرد هر دو می‌توانند بشوند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان @tabyinchannel