مشکات اهل بیت(ع):
باسلام خدمت حضرت آیت الله زنجانی
مسئله هست که از خدمت حضرتعالی اولا نظرتون رو میخوام و بعدا اگه نظر حضرتعالی هم مثبت بود راهکاری برای جلوگیری از بعضی خرافات و موارد انحرافی.. عاشورا و فلسفه قیام امام حسین.. زنده کردن اسلام و ترویج اسلام واقعی بود و متوجه کردن اذهان عمومی به واقعیتی که امویان در اثر مرور زمان سعی در پنهان کردن و کتمان واقعیت اسلام واقعی و اهل بیت رسول الله داشتن و بعد از قیام عاشورا این مهم محقق شد و زمینه ساز سرنگونی یزید و امویان شد و در طول زمان این علما و روحانیون واقعی بودن که منبر را رسانه ای واقعی برای روشنگری استفاده کردن و قیام عاشورا زمینه ساز جلوگیری از ظلم و بی عدالتی شد مخصوصا در بلاد اسلامی که واقعا به این موضوع توجه کردن در اصل این عاشورا و قیام چراغ هدایت همه انسانهای عالم شد و میطلبد در ماه محرم به موضوعات مذهبی اجتماعی و سیاسی زمان بیشتر متمرکز بشویم از حضرت عالی سوال دارم ایا با این پتانسیل بزرگ که وجود دارد ایا در این ماه محرم مخصوصا ...
حضرتعالی موافق برنامه های مثل قمه زنی و مراسم دیگه مثل زنجیر زنی و تیغ زنی میباشید؟
با توجه به اینکه در اینترنت و فضای مجازی هر جا اسم عاشورا می آورید اینقدر تبلیغات منفی بخاطر خرافه پرستی و خرافه گویی شده که اگر کسی نداند مواجه میشود با خونریزی و توحش..
از حضرتعالی این سوال را دارم آیا این مراسم قمه زنی.. پایه و اساسی دارد که ما بی اطلاع هستیم اگر هست بفرمایید اگر نیست چرا سر منبرها روشنگری نمیشود که این وظیفه حوزه و علما و روحانیون است و سوال دیگه اینکه بعضی مداحی ها به غیر از مواردی که مقتل خوانی میباشد منابع رسمی دارد یا خیر و در پایان برای خروج از بعضی خرافه پرستی ها و خرافه گویی ها باید چکار در این شرایط انجام داد و راهکار جنابعالی چیست؟
سلام خدمت حضرت آیت الله زنجانی
در فضای مجازی با صحبتهای شخصی روحانی سید بنام برقعی آشنا شدم و خیلی از صحبتهای ایشون دنبال کردم و رسید به طرح موضوعات مهدویت و وجود حضرت ولیعصر.. که توسط ایشون رد شده بود و حتی منکر اصل وجود حضرت ولیعصر شدن که شبکه های وهابی به این صحبتها دامن میزنن چون توسط روحانی ظاهرا شیعه مطرح شده از حضرتعالی درخواست روشنگری از منابع قوی با ادله محکم دارم تا نسل جوان با آخر الزمان و ظهور بیشتر آشنا شویم و جواب محکمی باشد در مقابل منحرفین
باتشکر
سوال دیگر اینجانب در خصوص شبهه ایجاد شده توسط روحانی برقعی در خصوص اصول دین میباشد که ایشون زیر سوال بردن این پنج اصل و تاکید دارد از کجا آمده و اصرار دارد هیچ منبعی برای این پنج اصل نیست در این خصوص هم روشنگری بفرمایید
باتشکر
بحث دیگه و سوال دیگه در خصوص پرداخت خمس میباشد که ایشان مدعی هستند زمان خلافت حضرت امیر و پیامبر اسلام و حتی خلفا اصلا چنین چیزی نبوده و هیچ خلیفه اسلامی هم نسبت به دریافت خمس و سهم امام اقدام نکرده اند ایشون مدعی هستند خمس ساختگی میباشد و ریشه محکمی ندارد در این خصوص هم روشنگری بفرمایید باتشکر
✅پاسخ : سلام علیکم بنده حقیر در این دهه اخیر بدلیل همکاری با همین دوستان #قمه_زن در شبکه های جهانی به اموری واقف شدم که قبلا به آن توجه نداشتم طیف دوستان قمه زن مرکب اند از خانواده های #مذهبی و دارای #تعصب خاص و تند در دفاع از اهلبیت (ع) من در این 12 سال اخیر خیلی در خصوص قمه زنی با این دوستانم بحث کرده ام اما چندان اثر بخش نبود من جمعا در #عراق حدود 13ماه حضور داشتم متوجه شدم راه مقابله با قمه زنی صرف انتقاد و سپس برخورد نیست . باید حاصل قمه زنی و نتیجه قمه زنی را از طریق #نظر_سنجی در سطح جهانی به دوستان منتقل کنیم که آیا از صد هزار انسان طرف مصاحبه مثلا در #اروپا و یا #چین درباره قمه زنی چه نظری داشته اند اگر مثلا 90 درصد غیر مسلمانها آن را عمل #وحشیانه و باعث دشمن شدن ملتها با امام #حسین(ع)دانسته اند پس قمه زنی دشمن ساختن #ملتها با امام حسین (ع) است . و شیعه قمه زن در طرف دشمن قرار می گیرد اما اگر قضیه بر عکس شد و 90 درصد ملتها قمه زنی را دلیل حقانیت راه امام حسین دانسته اند نباید مانع قمه زنی شویم . چون قمه زنی مثل #نماز حکم شرعی اجتهاد شده در فقه نیست که کسی بگوید به دیگران چه ربطی دارد من خوشم می آید قمه بزنم چون آن چیزی از اسلام است که در #کتاب و #سنت باشد . و اهلبیت فرموده باشند و یا عمل کرده باشند. در هر حال کار ظریفی است باید نشست برادرانه بحث کرد. و باصطلاح با جنگ و جدال حل شدنی نیست.
و اما آقای سید ابوالفضل #برقعی که در آسایشگاه اوین بعدها در واحد 325 #مناظره می کردیم اصلا خبر نداشت در مقدمه #علامه_عسکری بر مرات العقول علامه #مجلسی 19 روایت فقط از اهل سنت آمده که رسول خدا شخصا به 19 قبیله نامه نوشته #خمس خود را ارسال کنند و درباره امام عصر هم خبر نداشت که بنده از اسامی 160کتاب اهل سنت در اثبات 👇👆
👇👆
امام عصر (ع) اطلاع دارم
بنده خدا بیسواد بود.
و در رابطه با اصول دین هم بلد نبود بگوید اصول دین مطهر از نجاست کفر همان شهادتین است و سه اصل باقی زیر مجموعه شهادتین است.
➖➖➖➖➖➖➖
سوال :
سلام حاج اقا در بحث خمس و اثبات دقیق تر آن میتونید بیشتر بحث کنید
✅پاسخ : امر واضح به بحث بیشتر نیاز ندارد در کتاب وسایل الشیعه روایات شیعه درباره خمس آمده و در مقدمه مرآت هم روایات اهلسنت آمده .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سلام
با سلام بالاخره ما متوجه نشدیم محتوای کتاب فواید الشمسیه را قبول کنیم یا نه شما چه برداشتی دارید؟
✅ پاسخ: سلام علیکم عبارت حاج آقا #بزرگ_تهرانی می رساند قبول کرده و عبارت بحار در جلد 52ص170 می رساند #مجلسی ممکن تلقی کرده و #مصحح بحار آنرا #تخیلی دانسته اما به نظر می رسد حداقل بخشی از آن درست باشد چون ممنوعیت اسم امام عصر(ع) در آغاز غیبت خطرش شدیدتر بوده و اما تاسیس لشکر امام در آن حد کمی پذرفتنش سنگین است. ولی ممنوع بودن اطلاع از محتوای کتاب برای حاج آقا بزرگ گویا مسلم بوده است .
بلی آیت الله سید موسی شبیری زنجانی حفظه الله از آقای احمدی میانجی نقل می کردند شخصی با اسب خودش بسوی آن لشکر رفته و تاکنون باز نگشته است. و تفصیلش را باید از آیت الله شبیری بپرسید. در هر حال وظیفه آمادگی است. ولو در حد احتمال کم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام علیکم آقای ری شهری در میزان الحکمه و آیت الله جوادی آملی در تفسیر موضوعی اسماعیل صادق الوعد علیه السلام را ظاهرا فرزند حزقیل می دانند و نه اسماعیل ذبیح الله فرزند ابراهیم خلیل الله علیه السلام .
✅پاسخ: سلام علیکم من #تفسیر آقای آیت الله جوادی را ندارم گویا اصل باعث این #جعل این بوده چون #یهود دیده #اسماعیل هم لقب #ذبیح_الله را دارد و هم #صادق_الوعد را لذا لقب ذبیح الله را داد به اسحاق علیه السلام و لقب صادق الوعد را داد به اسماعیل ابن #حزقیل .
در بحار ج 75 ص373 خبر24 حامل این جعل #تفلیسی هست و #سمندی که اولی غیر موثق دومی مجهول کامل و در جلد 13 بحار هم تمام 7 روایت مشکل فنی دارند در خبر1 ابن اشیم مشکل دارد خبر 2 مرسل است خبر 3 عمار ابن مروان مشترک است خبر 4 باز تفلیسی و سمندی حضور دارند وکذا حفص ابن علی کوفی. خبر 5 عبدالله ابن قاسم کذاب و ابن اورمه و محمدابن سعدان اولی مجهول دومی ضعیف و خبر 6 ابن ابی الخطاب مجهول و مروان ابن مسلم مشترک و خبر7 هم جعابی مجهول یحیی ابن زکریا مشترک و احمد ابن سلیمان و عمران ابن مروان ضعیف و خبر 14 و10 جلد 75 صفحه 95 هم تکراری است میماند خبر اصول کافی جلد 2 ص 105 که در بحار جلد71 صفحه 5 تکرار شده !!
یعنی ریشه تمام این قضیه نازک شد رسید به یک خبر و در مقابل در خبر خرایج در بحار جلد 17صفحه251 می گوید بابا منظور از اسماعیل صادق الوعد همان ذبیح الله و ابن ابراهیم است جالب است غفلت مرحوم مجلسی!
خودش در جلد13 صفحه 391 می نویسد المشهور بین العامه انه اسماعیل ابن ابراهیم ولی در جلد 17 در پانوشت که اگر مال مجلسی باشد و نه مال مصحح می نویسد و فی الروایات ان اسماعیل هذا غیر اسماعیل ابن ابراهیم!!
🔷جالب تر اینکه #مقاتل ابن سلیمان معاصر اهلبیت در تفسیرش جلد 2 صفحه 631 می نویسد اسماعیل ابن ابراهیم لصلبه
یعنی نوشته منظور از صادق الوعد همان ابن ابراهیم است ولی مدت انتظار سه روز بوده و نه یک سال!! و در بحار جلد 71 صفحه 5 نوشته طبرسی هم گفته اسماعیل ابن ابراهیم است. و انتطار یک سال را ابن عباس گفته . غرض این که از این پرونده تاسیس شده بدست اهل کتاب در تفسیر شریف تسنیم جلد 9 ص 144 فقط یک روایت نقل کرده و رد شده ! در حالی که هیچ پاسخی داده نشده که برای چه یک سال انتظار!!
اقلا سه روز را نقل کنید اگر امروز کسی یک سال بخاطر نیامدن رفیق و تخلف رفیق علاف شود حمل بر سبک مغزی می شود کدام عقل می پذیرد بخاطر تخلف قول دیگری کسی بیش از سه روز علاف شود پس عرف چه شد؟!
اگر در سفری رفیق ما گفت صبر کن الان بر میگردم و من ماندم تا شب نیامد خوب چون آدم خوبی هستم دو شب هم می مانم تا بشود سه روز کدام عقل سلیم یک سال می ماند پس زن و بچه چه میشود ؟!
پس هیچ تفسیری بدون اشراف بر حدیث و تاریخ با محوریت مقولات عقلی نمی تواند پاسخگوی پرسشهای زمان باشد. آنچه گفتیم مشتی است از خروار.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
حضرت استاد سلام علیکم
اسعدالله ایامکم
سوالی داشتم از محضرتون
در جایی از پیامبر اکرم نقل شده ؟
که شهید در حال مجاهدت، پس از شهادت نیز به جهادش ادامه میدهد
چون این رو از منبر شنیدم ولی هر چه جستجو کردم حدیثی پیدا نکردم
✅پاسخ :
سلام علیکم
بنده چنین حدیثی راندیده ام
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام استاد عزیز.
آیا خطبه اول نهج البلاغه را از حیث سندی و محتوایی تایید میکنید
✅پاسخ :
سلام علیکم در وسط خطبه عباراتی دارد احراز همه آن برای امام کمی جای تامل است و احراز سندی هم مشکل است ولی سرمایه این خطبه اعتبار محتوایی آن است که فوق عبارت بشر عادی است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
ببخشید من در مورد اسماعیل صادق الوعد درست متوجه دو متن قبلی نشدم !
✅پاسخ: در یکی می گوید اسماعیل #صادق_الوعد که در قرآن آمده عده ای از #یهودیان_نفوذی جعل کرده اند مراد پسر #ابراهیم (ع) نیست کس دیگر است تا از مقام اسماعیل #جد بزرگوار رسول خدا (ص) بکاهند و همچنین لقب مهم #ذبح را به پدر بزرگ بنی اسراییل یعنی #اسحاق (ع) بدهند (که برادر اسماعیل بوده ) تا بنی اسراییل را بزرگ کنند .و برای این منظور جعل کردند که اساعیل صادق الوعد بدین دلیل لقب صادق الوعد گرفت که چون با شخصی مسافرت می رفته و آن شخص به اسماعیل گفت در سر این پل کمی صبر کن تا من برگردم اما یک سال گذشت نیامد و اسماعیل هم بخاطر اینکه وعده داده بود نرود بمدت یک سال در همان سر پل ماند تا آن رفیق آمد لذا خدا اسم او را صادق الوعد گذاشت. که از اساس #کذب بود چرا که چنین آدمی در عرف علاف خوانده می شود و عقلا هیچ عاقلی یک سال عمر خود را هدر نمی دهد و هیچ کسی یک سال بدون وجود شرایط زندگی آب و غذا نمی ماند و تکلیف زن و بچه چه می شود؟!
درصورتی که اسماعیل صادق الوعد همان اسماعیل ذبیح الله(ع) است. که بخاطر این از طرف خدای متعال صادق الوعد لقب گرفت که چون ذبح شدن را تقبل کرد تنها ماندن را تقبل کرد تشنه و گرسنه ماندن را تقبل کرد بی پدر ماندن را تقبل کردووو و شد صادق الوعد.
و اما کتاب فوایدالشمسیه در ارتباط با امام عصر (عج) نوشته شده و حامل #اسراری است . که عده ای از بزرگان به محتوای آن اعتقاد پیدا کرده اند و ما گفتیم ابعاد لا ینحل دارد و نباید در داوری درباره آن عجله کنیم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
طبق اطلاع جنابعالی نه تعریف فقه را منتسب به کتاب و سنت می دانید و نه تعریف اصول را , پس تکیف ما طلبه ها چیست ؟!
✅پاسخ: تکلیف شما این است تعریف فقه را از "لیتفقهوا فی الدین " قرآن و التفقه فی الدین #اهلبیت و #سنت بگیرید؛ آنگاه بجای 499 آیه مربوط به #احکام فرعی فردی ، در بیش 6000 آیه قرآن خیمه #اجتهاد بزنید تا هم فضای اجتهاد را از سستی و بی رمقی نجات دهید و هم پاسخگوی بشر در #جهان دارای حاکمیت شبکه های #مجازی باشید. و تعریف اصول هم مربوط به #قرآن و #حدیث نیست باید بجای بخشی از اصول موجود دنبال اصلهایی بگردید که اهلبیت حکم را با تکیه بر آن اصلها صادر فرموده اند. بخشهایی از اصول موجود هیچ ریشه ای در اسلام ندارد مانند بخش عمده مباحث الفاظ.
و کوشش کنید یک سیر کامل در #کانال_مشکات_اهلبیت بزنید و همچنین در وبلاگ سابق بنده با اسم بنده
(سید حسین موسوی زنجانی). و همچنین تا یک بار کامل کتاب #الحیات استاد محمد رضا #حکیمی را نخوانده اید هیچ وقت به #منبر نروید. و اگر تبلیغ تلقی نمی فرمایید یک دور کتابهای #تاریخی و #حدیثی بنده حقیر قابل دریافت در دارالفکر . قم پاساژ قدس را مطالعه فرمایید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
هسته اصلی اختلاف و یا تفاوت دیدگاه شما با مفسرین معاصر چیست؟
✅پاسخ : عرض این حقیر به خدمت #اساتید عظیم المنزله والشان خودش این است که #اسلام #دین است و این دین در گذشته نازل شده پس مقوله #تاریخی است پس لازم است #اشراف به #تاریخ , #اصل باشد که در #حوزه اصل که چه عرض کنم اقلا #فرع هم نیست . این اولا و
🔷ثانیا دین #احکام است و احکام در #احادیث است پس #دین در داخل آیه و حدیث است پس چگونه احادیث را رها کرده از #فلسفه و #عقل برای کشف احکام استفاده می کنند؟!
و پس از #تفسیر عقلی خود به عنوان چاشنی از یکی دو تا حدیث هم چیزی نقل می کنند! ما کاملا #ضرر این تفسیر را بالعین والعیان می بینیم که باعث شد #صوفی ها و باصطلاح #عرفای دارای گرایش #اسراییلی #نفوذ کنند به #منابع مسلمین؛ چون بخش #تهدید کننده قرآن در قبال منکرین اعجاز قرآن، معجزه قرآن از ناحیه ادبی است (فاتو بسوره من مثله) #مثنوی با ابزار #ادبی با توسل به منابع اهل کتابی در مقابل قرآن قد علم کرده است و با توسل به آیات 6 تا 10 تواریخ ایام اول باب 22 به جنگ آیه 251 سوره بقره رفته است،
🔷پس همان طوری که حفظ احترام #مفسرین معظم #شیعه اعلا الله مقامهم الشریف طبق دستور #اهلبیت برای ما لازم است نقد مطالب شان هم مجاز است، کما اینکه نقد عرایض این حقیر هم بر سر ما منت است.
⭕️حاصل این که ما سهم خودمان از ((شیوه به ارث رسیده در علوم سنتی حوزه)) را نمی خواهیم . و با رضایت خودمان واگذار می کنیم به دیگران .و سالهای متمادی است که شعار #ثبت شده روی #کتابهای ما این است : قرن نو ، جهان نو و نسل نو نگاه نو. و با نهایت رغبت راه بسیار #بکر و خاکی را که خودمان دستی کنده ایم بر جاده اتوبان عریض و آسفالت #سنتی قدیمی ترجیح می دهیم و با احتیاط و آرامی طی می کنیم و بقول آقا امیرالمومنین (ع) از کم بودن مسافرین این جاده خاکی و تقریبا خالی هم اصلا و ابدا نمی ترسیم چون می دانیم فردا این جاده تبدیل به بزرگترین اتوبان خواهد شد ان شاالله.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال :
استاد نظرتان درباره این تشهد بخشی از شیعیان هند چیست؟؟!!
✅ پاسخ: هنوز منتظر وقوع تحریفات دیگر و حوادث سیاه دیگر باشید که نشان دهنده خطرناکتر بودن تحریف المتقدم لهم مارقها از تحریف والمتاخر عنهم زاهق ها است که ناشی از بی عرضگی ما است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال سیاسی: از قرآن آیه بیاورید که حکومت پادشاهی در قرآن باطل و ضد اسلام است و اگر آوردید دچار اشکال خواهید شد و مجبورید به این اشکال هم پاسخ بگویید اگر باطل و حرام بوده چرا علمای بزرگ شما در اول کتابهایشان از آنها تمجید می کرده اند؟!
✅ پاسخ: یک #دین واقعی بر #محور اعتقاد به #عدالت و اجرای عدالت دور می زند اگر پادشاهی با رضایت و رای مردم عدالت را اجرا کند در مقام اجرایی می شود مثل حضرت #داود و #سلیمان که مورد تایید #ادیان اند. این یک ،
دو : تاریخ پر است از ظلم #شاهان تا جایی که قران کریم از قول #بلقیس می فرماید : حکومت پادشاهی مساوی است با فساد. "ان الملوک اذ ادخلوا قریه افسدوها؛ "
سه : حکومت پادشاهی (غیراللهی که مانند داود و سلیمان نباشند) و #استبدادی و #دیکتاتوری (حالا چه با عنوان شاهی و یا با عنوان رییس جمهوری و یا صدر اعظمی و یا غیره) مولود عوامی مردم ؛ ضعف مردم ؛ بی خبری مردم؛ بی ارتباطی مردم با یکدیگر و با جهان خارج و بی سوادی مردم و نبودن برنامه #حکومت در دست مردم است ، ولذا در #عصر ما تمام آن خصوصیت از جامعه ها رفته است و در دست هر فرد #عوامی گوشی ای وجود دارد که از اقصا نقاط #جهان اطلاع کسب می کند و اگر در چنین عصری پادشاهی و یا هر دیکتاتور حاکم بدون رضایت مردم بخواهد بر آنان حکومت کند این نشان می دهد چنین انسانی در دریای عوامی شنا می کند و متعلق به عصر دیوکلتیانوس و یا واسپاسیانوس است.
اگر از تاریخ با خبر باشید پادشاهان و هر دیکتاتور دیگر در پایان عمرشان زیر پای فرزندان #محرومان له شده اند و معمولا پادشاهان و سفاکان و دیکتاتوران به محض استقرار کامل #قدرت شان کاملا کودن و کر و کور می شوند و این اصلی است که #قرآن به آن تصریح دارد و اسم آن را #استدراج گذاشته است . در هر صورت در عصر حاکمیت شبکه های #مجازی منتظر موفقیت هیچ دیکتاتوری نباشید. و باید پادشاهان و پیروان استبداد پرورشان از سراسر جهان جل و پلاس شان را جمع کنند و بروند. و امروز بشر #نقاب شناس شده است .و احدی را بدون رای خود بر خود #مسلط نخواهند کرد و هر کدام از مردم عصر ما خودش به اندازه یک شاه #سیاست میداند. و مردم دیکتاتور شناس شده اند و حتی انواعشان را هم دارند تدریس و شناسایی می کنند.
جنابعالی بجای #دفاع از حکومت پادشاهی کوشش کن این راه را یاد بگیرید و یاد بدهید که هر #ملتی که با دست خود قدرت خود را #سلب کرده , به دیکتاتوران بدهد , آن ملت قباله #بردگی خود را با سه امضا تایید کرده و نسل آینده خود را به #ثمن_بخس فروخته است این چه نوع روشنفکری است ؟؟!!
من نمی فهمم اگر روشنفکر واقعی هستید باید طرف ملتهای گرفتار استبداد و دیکتاتوری را بگیرید که مسلوب الاختیار اند. شما به ملتهای گرفتار حکومت پادشاهی و دیکتاتوری و ضد ملی راه #نجات از استبداد را یاد بدهید . شما برای برگرداندن قدرت به سرقت رفته ملتها توسط دیکتاتوران راه یاد بدهید آن کسی که باید حمایت کنید مردم مسلوب المال ، مسلوب الحال ، مسلوب الاختیار است و نه حاکم جایر دارای همه چیز . اگر روشنفکرید به کل ملل عالم یاد بدهید که نگذارند دیکتاتوری نقاب عوض کرده مجددا باز گردد و #واجب است تمام راههای بازگشت استبداد را ببندید و نقابش را کنار بزنید. برای ما حمایت از ملل به #استضعاف کشیده شده و نجات انها #تکلیف است. روشنفکر کودنی که(( تکلیف آوردن دین برای بشر)) را محکوم میکند چگونه در مقابل(( ایستادن در قبال دیکتاتوران ))
را وظیفه خودمی داند؟! تکلیف همان وظیفه است. دیکتاتوری درتمام اشکالش دارای ویروس ضد ملی است. مقابله با این ویروس را دین آورده آیا بد است!؟
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام علیکم بنده تحلیل شما را در مورد نقش (( ماشین صنعتی)) در آغاز قرن بیستم در تشدید فاصله بین قشر ضعیف و غنی هر چه فکر کردم درک نکردم
✅پاسخ: سلام علیکم خیلی آسان است چرا که تا اوایل قرن بیستم #رقابت در #تسخیر #طبیعت و یا تولید بین یک نوع شیوه تولید بود منتها زید با دو گاوآهن و عمرو با ده گاوآهن تولید می کردند ولی وقتی #تراکتور بدست عمرو افتاد فاصله عمرو از زید بجای پنج برابر صد برابر شد .
همین طور در ساختمان سازی و صدها عرصه دیگر #محکوم_رقابت . پس از جهش در تولید #اغنیا و سپس رقابت در عرضه کالای صنعتی در بازار و ورود شکست دوم #ضعفا در رقابت در عرضه کالا هم قشر ضعیف بتدریج از هستی #ساقط شده تبدیل به کارگر در کارخانه همان اغنیای حذف کننده خود شدند و هم اغنیا تبدیل به #قدرت دارای توان تسخیر حوزه #مالکیت دیگران در تمام کشورها شدند. در اینجا است که #دولتها برای بازگرداندن و قریب الافق کردن توان رقابت بین دو طرف باید در اختیار مسلوب المالکیه ها #زمین و وام و ابزار قرار دهند ولذا باید در پرداخت #یارانه و تخصیص #بودجه ها برای قشر شکست خورده در تولید . امتیاز مضاعف قایل شوند و اساسا چند دهک دارای توان مالی بالا بدلیل همان استدلال بالا و حذف ضعفا از فضای رقابت در انباشت بدوی سرمایه سهمی در یارانه ندارند .تا زمانی که ضعفا به سطح #استقلال در تولید پیدا کنند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany