bozorgan-o-andishmandan-eamol@bamun1.pdf
12.41M
#مشاهیر #آمل
#کتاب #بزرگان_و_اندیشمندان_آمل ☘🌹
🖊#نویسنده:
#محمود_غفاری
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
#مازندران_در_اسناد
#اسناد #سند
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۴۰۳۰۳۰۵۲۱۵۲
📜#اسناد_بندپی
🔎#روخوانی_سند
{{«وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ»...[ناخوانا] تفنگچیان بندپی.....[ناخوانا] چون پاسی از شب بگذشت به #شش_میر رسیدند و دست جلادت برگشودند. عنان تملّک آن فیض آثار ...[ناخوانا] در قبضه اختیار مقرب الحضرت...[ناخوانا] به کمال استعداد جماعت #دیا و قوت تحقیق عزت آثار #قاسم_سلطان_عمران در توفق و استکمال خطّه ...[ناخوانا] #فله_بن بنیاد نهاد. خصم تحت #جمال_لوچ ذلیل ماند. بقای اتباعش به #زرشای و #طاقور عنان تافتند در کمند اسار آمدند...[ناخوانا] [...}}
📜#خوانش_سند #روخوانی_سند
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
۱۴۰۳/۰۳/۰۵
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3692
📝#واژگان:
▫️دیا: #دیوا
▫️شش میر: بر اساس یافته های شفاهی مزار شش تن از سادات مرعشی است که در کشته شدگان جنگ بودند.
▫️فله بن: #فیلبند | ییلاق جماعت ملکشاه روستای دیوا بندپی غربی بابل
▫️لوچ؛ به نظر می رسد جمال از #بلوچ باشد.
▫️زرشای: نیاز به تحقیق دارد
▫️طاقور: به نظر می رسد که در مکان #دزرو باشد.
📌در این خوانش منظور از 👈....[ناخوانا] اِمحا، از بین رفتگی کامل متن و یا یک واژه می باشد که البته در هیچ وضعیت خوانشی حتی بصورت تخصصی و کارشناسی دیگری قابلیت خوانش ممکن نیست.
📌ترجمه عبارات عربی ابتدای متن:
آیه ۴۰ سوره حج 👈خداوند کسانی را که او را یاری کنند، یاری میکند خداوند قوی و شکست ناپذیر است.
📌شوربختانه اصل این اوراق بسیار نمور و کفکی بوده اند بگونه ای که بسیار آسیب جدی دیدند. با این حال دارنده حاضر به همکاری بیشتر نبوده است.
📌این اقبال هر چند نخستین بار شامل پژوهش ادملاوند گردید اما از وضعیت نهایی و ماندگاری این آثار خطی کهن رنجوریم.
🔴 به منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است.
📙📘📓📗📒📕📔
📄#منشور_پژوهش_ادملاوند
💌چاپ و نشر مطالب #بدون_نام بردن از منبع#پژوهش_ادملاوند مجاز نبوده و درج منبع الزامی است.
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
#ایل #طوایف #طایفه #خاندان #عشایر #ایران
#پاشا
🔲ایل پاشا
🌿از جمله خاندانهایی که در ایران فرهنگی مستقرند و #نویسنده از آنها نام برده است، عبارتند از:
۱. پاشا:
یکی از خاندانهای قدیمی مازندران بوده و مرکز اصلی آنها، در کجور میباشد.
۲. پاشی:
از اقوام سیاه پوشان کافرستان افغانستان که در دهکده پاشی کابل ساکنند.
۳. پاشا ناسنگی:
از خاندانهای ساکن در گیل کلای میخ ساز کجور که از ناسنگ بدین جا آمدهاند.
📚منبع:
«نام نامه ایلات و عشایر و طوایف (ایران تاریخی و فرهنگی)»، اثر فارسی #منوچهر_ستوده، با همکاری خانم خورشید مؤمنی، به بیان نام و مکان زندگی ایلات، عشایر و طوایفی که در ایران زمین میزیستهاند، پرداخته است.
📌برطبق واژهنامه برخط ریشهشناسی (Online Etymology Dictionary) اسمِ پاشا از کلمه «باش» به معنی «سر، رئیس» مشتق شدهاست که خود از ترکیب واژگان «پتی» در زبان پارسی پهلوی، به معنیِ «ارباب» و «سرور» و کلمه «شاه» ساخته شدهاست.
📌براساس فرهنگ انگلیسی آکسفورد استفاده از لقبِ «پاشا» به قرن هفدهم میلادی برمیگردد و در زبات فارسی پهلوی از ادغام دو کلمه «پاتی» و «شاه» حاصل شدهاست.
📌جری باکاراک و یوسف ولید مرعی، محققانِ تاریخ اسلام و مسائل مربوط به قرون وسطی معتقدند که به احتمال زیاد «پاشا» شکلِ کوتاهشده واژه پارسیِ پادشاه است.
📌پاشا (به ترکی استانبولی: paşa) یک مقام بالا در سیستم سیاسی امپراتوری عثمانی بودهاست که معمولاً به فرمانداران، تیمسارها یا دیگر اشخاص بزرگ داده میشد.
📌سوان نشانیان، روزنامهنگار و سفرنامهنویس ارمنیتبار اهل ترکیه، معتقد است که پاشا مشتق کلمه بچه (beşe) در ترکی به معنای «پسر» و «شاهزاده» است که در پارسی هم معنای مشابهی دارد
📌لقبِ پاشا اولین بار در قرن هشتم هجری برای سلیمان، فرزندِ ارشد اورخان یکم، پسر عثمان یکم و نوه ارطغرل، دومین حاکم بیگنشین عثمانی، بهکار رفتهاست.
📌در امپراتوری عثمانی، تنها سلطان حق اعطای عنوان پاشا را داشت. لوسی مری جین گارنت، تودهشناس و جهانگردِ قرن نوزدهم، طی زندگی و سفرهای متعددی که در شهرها و روستاهای ترکیه داشت، در سال ۱۹۰۴ مقالهای نوشت که و در آن به این نکته اشاره کرد که این «تنها لقبِ ترکیست که با خود رتبه و اولویت مشخصی را به همراه دارد.»
📌در مصر هم، که توسط حکومت عثمانیها در سال ۱۵۱۷ تصرف شده بود، لقبِ «باشا» مورد استفاده قرار گرفت.
📌 پاشاها بالاتر از بیگها و آقاها، اما پایینتر از خدیوها و وزیران قرار داشتند.
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%A7%D8%B4%D8%A7
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3023
📌علی پاشا زانوسی:
كلمه پاشا اصطلاحي بسيار عام و با گستره اي بالا است كه مو شكافي و رد يابي را در اين حوزه دچار ابهام مي نمايد. ولي آنچه منقول است حاكي از اين مطلب است كه طايفه پاشا از ناحيه ثقف مصر كه منتسب به نسل مختار ثقفي نيز مي باشند به ايران آمدند ، بنا بر دو قول : اولا" به عنوان نيروهاي زبده و كار آزموده و رزمي سوار كار به همراه لشكر مختار به خون خواهي امام حسين در كربلا و نهايتا" اعقاب آن حضرت در ايران و دوم: دستگيري و سركوب لشكرامير تيمور لنگ گوركاني كه از ناحيه قفقاز به ايران حمله كرد و تا امپراطوري عثماني رسيد، حريفي زبده را ميطلبيد تا اين ديكتاتور خونخوار را معدوم سازند. ولي آنچه بيشتر در اينجا قابل دفاع مي باشد ، خط و سير اين طايفه در ايران و شمال كشور است...
http://pasha-zanousi.blogfa.com/post/57
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3023
📎این پژوهش کامل و جامع نیست
🖊#محسن_داداش_پور_باکر
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
#کاظمیه #کاظم_بیک
✍کاظم بیک، یک شهرت عام است که مردم بر میرزا محمد کاظم حسینی مازندرانی نهادند و به این خاندان #بیک و #بیکا می گفتند، (اسناد متعددی وجود دارد)، در اصل اینجا کاظمیه است نه مسجد کاظم بیک، شاهد مدعا یکی از پسران کاظم بیک است که در سال ۱۱۰۱ قمری نوشته کاظمیه.
📌کاظم بیک در مکتوبات متعددش خودش را اینگونه معرفی می کند:
((ابن حاجی علی، محمد کاظم
ابن حاجی محمد علی، محمد کاظم
محمد کاظم ابن محمد علی
محمد کاظم ابن محمد ابن کمال الدین حسینی #مازندرانی))
و....
📌طبق پژوهش های مفصل میر کمال الدین، میر کمال الدین کاظم است.
📌طبق نظر علامه ضامن بن شدقم نسابه و ملا شیخعلی گیلانی و... در قرن یازدهم نام پدر کمال الدین میر علیست.
📌#اردشیر_برزگر در کتاب تاریخ طبرستان ذیل طوفان هزار جریبی، در یک صفحه ای که پر غلط و خطاست نوشته: ((کاظم بیک پسر علی بیک پسر کاظم بیک پسر آقا رضا #بارفروشدهی))، اگر ما نظر برزگر را علیرغم غلط های بسیار آن صفحه از #کتاب بپذیریم می تواند با جمع کل نظرات نام پدر میر کمال الدین کاظم علی رضا باشد که طبق نمونه های متعدد در کتب تاریخی و #نسب_شناسی، خلاصه نویسی شده است.
📌طبق پژوهش های مرحومان دکتر #منوچهر_ستوده و دکتر نیاکی و... اصالت کاظم بیک از #سوادکوه است که منطبق بر نظر ماست و اینکه بخاطر کلمه بیک در گذشته گفتند که سه برادر از تبریز به #بابل آمدند که یکیش کاظم بیک بود غلط است، اگر بیخیال کتاب برزگر شویم که او و اجدادش را بارفروشدهی معرفی کرده خود کاظم بیک در هنگام تاسیس #مسجد و #مدرسه اش نوشته مرا در کنار والدینم که پیشتر در مقبره اینجا دفن هستند دفن کنید.
📌ییلاق اجداد ما #لفور تا #آلاشت سوادکوه و بعضا تا بالا لاریجان و قشلاق اجدادمان از #پازوار تا نزدیک #قایمشهر بوده و بخاطر اختلاف با حاکم وقت منطقه (در قبل شاه عباس) به نام الوند دیو به رستمدار و بلده پناهنده شده و چند تن از بزرگانمان مانند #امامزاده_بیژن و #امامزاده امان الله آنجا دفن هستند.
🌿برخی از شاخه های #طوایف ما که ییلاقشان سوادکوه بود، قشلاقی در ورامین داشته که بعدا آنرا #وقف کردند.
🌿برخی دیگر از شاخه های طایفه ی ما بطور مکرر ساکن نواحی اطراف #شاهرودطالقان شده و با هم طایفه ای های خود وصلت داشتند.
🌿اجداد طایفه از زمان صفویه به بعد تقریبا یکجا نشین شده ولی همواره چوپانان و رعیت هایی داشتند که عایدی سالیانه ی اموالشان را برایشان می آوردند و این وضع تا پیش از انقلاب ادامه داشت.
📌وسعت مناطق ییلاقی قشلاقی برای یک فرد خاص و در زمان خاص نیست، چنین چیزی محال ممکن است، بلکه از زمان بعد حمله ی مغول به سمنان و فرار اجداد به سمت #شهمیرزاد و نهایتا سوادکوه تا دوران #صفویه را شامل شده و در کدام از اجداد هم فرزندان متعدد و آنها هم نسل داشته و برای خودشان مراتع ییلاقی قشلاقی انتخاب می کردند ولی بطور کلی نسل ابو محمد همگی تقریبا در مازندران میانی ییلاق قشلاق داشتند، 👈 من ردی از طایفه از #ساری و سوادکوه به سمت شرق ندیدم و پراکندگی آنان در غرب تا #کجور و در شمال هم از دامغان تا طالقان بوده ولی در زمان صفویه گروهی هم به تویسرکان رفتند که #شاعر معروف آرتیمانی از این طایفه است.
🟢سادات حاجی تبار حسینی کیا
📝#نویسنده
🖊#سیدمهدی_بیژنی
۱۴۰۳/۰۸/۲۰
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3693
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#دولت
روزی روزگاری، کابینه #رهبری
┄┅═✧☫✧═┅┄
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_میرمریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📩شناسه۱۳۸۷۰۱۲۵۱۳۳۰
📜#خوانش_سند
🔎#روخوانی_سند
{{...علی العشا جمعی از ترکمانان به قصد تسخیر #رودیان به #المده رسیدند بی تمهید مقدمات محاربه به کثرت اعدا و قلت اعداد.
نجابت فطرت عبادت مآب کربلایی مراد را سر بریدند.
کهف الحاج حاجی محمد یوسف بیک به جمعی از #اعراب و #مازندری به مدافعت شتافتند.
عالی شان محمدباقر عامر رایت نهضت در کجور، کلار، طالقان، ....[ناخوانا] برافراشت.
از دو سو آن رستم مدار بر ترکمانان تاخت مازنی عالی مازندری والا.
غلامحسین بعد از استماع این خبر به اندیشه از بند خصم گریخت...[ناخوانا]
#قلعه_رودیان را احاطه کرد و به مدافعه و صلاح بر دیوار آن حصار نردبان نهادند و بالا رفتند. دروازه گشودند. ترکمانان در کمند اسار آمدند و قلعه به توفیق سبحانی به فوج یلان #ماز دولت ساخت.
#خوانش #روخوانی
#محسن_داداش_پور_باکر
۱۳۸۷/۰۱/۲۵
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3694
🔲پانویس:
■رودیان: رویان
■المده: علمده
■اعدا: دشمنی
■اعراب: تیره ای مقیم رویان
■مازندری: مازندرانی | مازنی
■محمدباقر عامر: به نظر می رسد وی باید از نیای #اعراب_عامر منطقه رویان باشد.
■اسار: اسارت
■فوج یلان ماز: گروه جوانمرد مازنی
■رستم مدار: رستمدار | صفت شجاعت برای شخص
🔴 به منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است.
📙📘📓📗📒📕📔
📄#منشور_پژوهش_ادملاوند
💌چاپ و نشر مطالب #بدون_نام بردن از منبع#پژوهش_ادملاوند مجاز نبوده و درج منبع الزامی است.
🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند.
در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت.
🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۴۰۳۰۳۰۵۲۱۵۲ 📜#اسناد_بندپی 🔎#روخوانی_سند {{«وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ
💌سلام و ارادت
✍لازم به یادآوری است که شش میر بکار برده شده در متن نقطه جغرافیایی مشخصی هست که در راس الخط مشترک دیوا و شیاده در نقطه جنوبی جنگلی قرار دارد که تقریبا با فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب دیوا و شیاده که یکی از سرچشمه اصلی و شاخه غربی رودخانه کلارو بوده و در عرف محلی ها و دامداران منطقه به شش میر بند معروف می باشد .
📌شاید به نظر رسد زرشای همان منطقه فعلی زریجا و نام قدیمی تر آن باشد با عنایت به اینکه سایر نقاط اشاره شده همه در جنوب دیوا قرار دارند .
📌جمله آخر در کمند اسار آمدند احتمال قوی آن است که دشمنان به اسارت در آمدند و اسیر شدند .
🖊#محمدبابانتاج_ملکشاه
۱۴۰۳/۰۸/۲۰
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3692
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جاذبه #دافعه
🟡سیاستمدار هلندی می خواست کتاب ضد اسلام بنویسد اما مسلمان شد.
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هم اکنون #همایش علویان، فرهنگ، علم و حکومت در سالن اداره ارشاد اسلامی #آمل در حال برگزاری است.
🌎🌍دیده بان
پایگاه خبری تحلیلی،اجتمایی،فرهنگی، تبلیغی
و بیشتر یاد و خاطره شهدای حرمی بنام ایران
#دیده_بان
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
#شعر #شاعر #نویسنده #قلم
🪄🪄🪄
قلم در دست میگیرم
تمام آسمان را من
و روی خاک
و هر جایی
هر آنچه هست، میگیرم
زبانم در قلم خفته است
و بیدارش کنم اکنون
قلم، شور است
و رقص آن به روی دفتر شعرم
ره نور است
قلم، بازیچهی تدبیر
قلم بی تجربه، من پیر
پس اکنون ای قلم برخیز
تو باید هر چه را من دیدهام، آرام
بلغزانی به روی سطر سطر دفترم
برخیز
۱۴۰۳/۰۳/۲۴
✍#سیده_بنفشه_حسینی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3695
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📙#کتاب_السعاده
🖌به قلم #پیران_حاجی
سنه ۱۰۱۸ قمری
{{...چون شاه پریج سر غفلت سپاه کاسی را دریافت به نقش مصلحت به استیناف حشر و استجماع لشکر شد و با جمعی از افغان و آرا و پراجی آهنگ صوب ....
📌پانویس:
▫️شاه پریج: شاه پریجا
▫️سپاه کاسی: سپاه کاشی
▫️افغان: افاغنه
▫️آرا: طایفه آرایی مقیم بندپی
▫️پراجی: پرجایی
📑بزودی عبارات کاملتر از این کتاب خطی منتشر خواهد شد.
#پریج #کاسی #افغان #آرا #پراجی #پریجایی #پرجایی #فیروزجایی #کاشی
🪱افعی شاخدار ایرانی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
#تاریخ
🔻 ظلم نادر شاه به جد آیت الله مشکینی
✍آیت الله مشکینی در #كتاب كشكول آورده اند که جد هفتم ایشان، به نام ملامحمد تقى، در روستاى آلِنى زندگى می کردند و محبوبيت فراوانى در ميان اهل روستا داشتند.
در آن زمان كه دوران حكومت #نادرشاه بود؛ نادرشاه از طرف تركيه با سپاه خودش می آمده، كه به روستاى آلِنى می رسد.
ايشان نقل مراجعه می كردند. وقتى نادرشاه به #چشمه آب می رسد، زن و مرد و دختر و پسر، مشغول برداشتن آب از چشمه بودند. نادرشاه تشنه آب بوده و دختر بچه اى كوزه آب خود را به ايشان می دهد. نادرشاه آب را كه می خورد، نگاهى به چهره اين دختر می اندازد و مجذوب او می شود.
📌به دختر می گويد:
شما بيا با من باش. دختر بچه می ترسد و فرار می كند و به ده می آيد و در خانه جد آيتالله مشكينى بست می نشيند.
نادرشاه دستور می دهد كه آخوند روستا را كه همان جد ايشان ملا محمد تقى بود ـ احضار كنند.
وقتى او را پيش نادرشاه مى آورند، نادرشاه به او دستور می دهد كه: عقد اين دختر را براى من بخوان!.
👈ايشان هم طبق ضوابطى كه هست، پدر و مادر دختر را می خواهد و می گويد كه: «ايشان مىخواهد با دختر شما ازدواج كند». آنها مىگويند كه: مايل نيستيم و نمی خواهيم.
🟡ايشان به نادرشاه می گويد كه: من نمی توانم صيغه عقد را اجرا كنم، چون پدر و مادر دختر راضى نيستند»
📌 نادرشاه می گويد:
«تو كارى به اين كارها نداشته باش. كار خودت را بكن و عقد را بخوان».
📌ايشان [ملا محمد تقى] میگويد: نمیخوانم و به دليل همين امتناع، نادرشاه دستور میدهد كه خميرى را به شكل عمامه آماده میکنند و به جاى عمامه روى سر ايشان می گذارند و روغنى را داغ می كنند و وسط اين خمير ـ كه همان مغز سر اين عالم متقى بوده ـ می ريزند و ايشان به خاطر دفاع از حق اين دختر و پدر و مادر، #شهيد می شوند.
💠به هر حال، ايشان از چنين خانوادهاى برخاسته است.
📚منبع: مصاحبه محمد محمدی ری شهری
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
💌سپاس از جناب خادمی آملی
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3696
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
57.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺#شهید ولی الله کارگر ناجی #آمل در آبان سال ۱۳۶۰
🔰روایتگران:
۱- خانم خدیجه رسواد (مادر شهید)
۲- سردار علی جان میرشکار
🔴گرامیباد یاد و خاطره شهدای حماسه جنگل آمل در آبان ۱۳۶۰
#هزارسنگرآمل #حماسه_جنگل
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📚#کتاب شناسنامه لشکر ۲۵ کربلا
🔰تکمیل نگارش #شناسنامه لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دفاع مقدس
📌دیدارفرمانده سپاه کربلا مازندران با رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
💠فرمانده سپاه کربلا:
🔹مازندران، با تقدیم ۱۴۵۰۰ شهید برای بقای انقلاب اسلامی، جایگاه ویژهای در #تاریخ_دفاع_مقدس دارد و این استان میتواند الگوهای ماندگاری را برای نسل جوان معرفی نماید.
💠رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:
🔸انتشار کتاب شناسنامه لشکر ۲۵ کربلا و دیگر آثار مرتبط میتواند آگاهی جوانان را درباره آنچه در جبهههای نبرد حق علیه باطل رخ داده، ارتقا دهد و در حفظ هویت و ارزشهای دفاع مقدس موثر باشد.
لینـــک خـبـــــــــر👇
https://basijnews.ir/00eSLs
#بسیج_نیوز
#خبرگزاری_بسیج_مازندران
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3697
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۸ آبانماه؛ مازندران، پهلوانان و قهرمانان
🌀مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم
#روز_ملی_مازندران
✅ کمیته رسانه ستاد گرامیداشت روز ملی مازندران
✅ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3698
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۹ آبانماه؛ مازندران، دانش و پژوهش
🌀مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم
#روز_ملی_مازندران
✅ کمیته رسانه ستاد گرامیداشت روز ملی مازندران
✅ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3698
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۰ آبانماه؛ مازندران، شعر و ادب تبری
🌀مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم
#روز_ملی_مازندران
✅ کمیته رسانه ستاد گرامیداشت روز ملی مازندران
✅ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3698
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
آیین گرامیداشت زادروز "نیما یوشیج"
با حضور شاعران استان مازندران و گروه موسیقی مازرون
🗓 دوشنبه ۲۱ آبانماه ۱۴۰۳
🕰 ساعت ۱۰ صبح
📍تهران، محله دزاشیب، خ سیمین دانشور، خانه نیما
🌀 مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم
#روز_ملی_مازندران
✅ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3698
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
اختتامیه آیینهای روز ملی مازندران
جشنواره چهرههای ماندگار
با اجرای دکتر عبدالحسین مختاباد
و محمود شریفی
🌀 مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم
🗓 سهشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳
🕰 ساعت ۱۸
📍ساری، تالار مرکزی فرهنگ و هنر
#روز_ملی_مازندران
✅ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3698
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
16.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختتامیه گرامیداشت روز مازندران
جشنواره چهرههای ماندگار
با اجرای زنده دکتر عبدالحسین مختاباد
و محمود شریفی
🌀 مازندران، مهد فرهنگ و آیین و علم
🗓 سهشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳
🕰 ساعت ۱۸
📍ساری، تالار مرکزی فرهنگ و هنر
#روز_ملی_مازندران
✅ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3698
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂 ❖ ﷽ ❖
🌺
📩بارگذاری مطالب و موضوعات ویژه مناسبتهای بومی، محلی و ملی در پژوهش ادملاوند: 👇👇
💠#فرهنگ_عامه
📜#آیین #سنتها #رسوم
🗓#روز_ملی_مازندران
🟢#دیار_علویان
🌸
🌺🍃🌸
🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🍃🌺🍂 @edmolavand
💐🌾🍀🌼🌷🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞#جشن عروسی قدیمی در بابل
🔺صحنه ای از فیلم عروسی سال ۱۳۷۴ در بندپی
۱_مشهدی قربان باقی تبار #فیروزجایی
۲- مرحوم شادروان همایون شکری فیروزجایی
۳-مشهدی مهران شکری فیروزجایی
📩ارسال : صادق #گرگانی فیروزجایی
#بندپی #بابل
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3699
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از میرمریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن // پدر موشکی ایران چگونه موشک ساخت.
#شهید طهرانی مقدم
┄┅☫🇮🇷 #دفاع_مقدس 🇮🇷☫┅┄
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─