eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
844 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : سلام علیکم بنده تحلیل شما را در مورد نقش (( ماشین صنعتی)) در آغاز قرن بیستم در تشدید فاصله بین قشر ضعیف و غنی هر چه فکر کردم درک نکردم ✅پاسخ: سلام علیکم خیلی آسان است چرا که تا اوایل قرن بیستم در و یا تولید بین یک نوع شیوه تولید بود منتها زید با دو گاوآهن و عمرو با ده گاوآهن تولید می کردند ولی وقتی بدست عمرو افتاد فاصله عمرو از زید بجای پنج برابر صد برابر شد . همین طور در ساختمان سازی و صدها عرصه دیگر . پس از جهش در تولید و سپس رقابت در عرضه کالای صنعتی در بازار و ورود شکست دوم در رقابت در عرضه کالا هم قشر ضعیف بتدریج از هستی شده تبدیل به کارگر در کارخانه همان اغنیای حذف کننده خود شدند و هم اغنیا تبدیل به دارای توان تسخیر حوزه دیگران در تمام کشورها شدند. در اینجا است که برای بازگرداندن و قریب الافق کردن توان رقابت بین دو طرف باید در اختیار مسلوب المالکیه ها و وام و ابزار قرار دهند ولذا باید در پرداخت و تخصیص ها برای قشر شکست خورده در تولید . امتیاز مضاعف قایل شوند و اساسا چند دهک دارای توان مالی بالا بدلیل همان استدلال بالا و حذف ضعفا از فضای رقابت در انباشت بدوی سرمایه سهمی در یارانه ندارند .تا زمانی که ضعفا به سطح در تولید پیدا کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : تفسیرالمحیط الاعظم نوشته سید حیدر آملی در چه حدی اعتبار دارد؟ ✅ پاسخ: در حد اعتبار که در آن کتاب پایه قرار گرفته در حالی که در عالم اسلام وجود ندارد و ای است. مثل الشریعه اقوالی والطریقه اعمالی ووو و این قبیل تفاسیر از اصدق مصادیق تفسیر به رای است. شبیه کشف الحقایق عبدالعزیز نسفی است در نقل روایات مجعول صوفیان . این اشخاص پاکدامن و زاهد و صادق و ساده و مخلص و مومن و شیعه و عادل در چنگ سنت سازان بی سنت گرفتار شده بوده اند .در به بیراهه رفتن این عالم پاکدامن و مومن خالص کافی است که از بند 472 تا 479 در کتاب جلوه دلدارش تعقیب کنید که می بینید زیر سایه بی اطلاعی از قرآن و بدون توجه به آیه "و شرع لکم من الدین ما وصی به نوحا "ووو در سوره شورای آیه 13 و 7 سوره احزاب رفته برای شریعت سازی برای حضرت تا بشود 6 تا در مقابل قرآن که در آن دو آیه فرمود شریعت 5 تا است! و در بین اوصیای آدم در ترتیب جلوتر از است و در بین اوصیای از کسانی نام می برد که مربوط به حدود هزار سال پیش از عیسی است وهکذا در بین اوصیای انبیای دیگر! صوفیان اسلام اهلبیت را تغییر می دهند ،در کتاب جامع الاسرارش بیش از 40 مطلب خلاف واقع هست. این حقیر حق دارد از علمای عظیم الشان والمنزله دارای مذاق عرفانی و تصوفی شیعه بپرسد شما که 40.000 روایت اهلبیت را در اختیار دارید و از صوفی ها بیش از 40 روایت مجعول ندارید چگونه از 40.000 روایت اهلبیت کمتر از 40 روایت مجعول صوفی ها نقل می کنید؟!. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : با سلام. با توجه به شیوع مباحث سحر و طلسم و ایجاد مشکلات عدیده چه سفارشی برای در امان ماندن از این بلایا دارین؟ ✅پاسخ : سلام علیکم هیچ خطری از آن ناحیه کسی را تهدید نمی کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال تفسیری: آیا در عصر رسول خدا (ع) آن قدر شیعه از سنی جدا شده بوده که رسول خدا جامعه شیعه را از اکثریت سنی تفکیک کرده و جداگانه و خاص مورد خطاب قرار دهد و بفرماید : اتقوا الله یا معاشر الشیعه کذا وکذا؟! چون در تفسیر شریف تسنیم در جلد 8 صفحه 460 چنین روایتی را نقل می کند!! ✅پاسخ: این روایت در منسوب به امام حسن عسکری (ع) آمده که مرحوم در جلد 8 ص 352 آورده و باید توجه کنید این تفسیر از چندین یادداشت است و یک یادداشت آن صددرصد از معصوم علیه السلام است بدلیل وجود آثار آن در دیگر، و بخشی از یاددشتهای آن کاملا و اضافه شده هست و این عبارت بصورت مسلم جعلی است چون در آن شرایط حاد حساسیت برای بردن به شاخه های دیگر قریش مانند بنی تیم و بنی عدی و بنی امیه با شعار "و سعوها فی قریش تتسع " زمینه طرح شاخه تعریف نشده از اقوام بنام شیعه آن هم بدون اضافه به واژه و کاملا مجهول غیر قابل قبول است. این اولا و ثانیا محتوای روایت آن قدر است که گویی تحریف شده را می خوانی ! پس باید عزیز مشرفانه و مطلعانه و مورخانه به متون روایات توجه کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: به نظر شما امروز برای طلابی که سطح را خوانده اند چه کارهای پژوهشی برای مکتب تشیع در اولویت است که روی آن کار کنند؟ ✅پاسخ: با مرور زمان دچار سه بیماری در شده 🔷اول: نفوذ و سقیفه ای (( برون خانگاهی)) در قالب و عرفان اسلامی که هنوز هم علی رغم کاسته شدن از سرعت آنها فعالند چون درون ها مشخصند . 🔷 دوم : و یا غلات معروف به که از درون سطح بسیار پایین نفوذ کرده که البته با به فریاد رسیدن ، اقلیت , توانستند از گسترش این ممانعت کرده متوقفشان کنند. 🔷سه: تندرو و فاقد سواد لازم . اینک طلاب جوان باید مطمئن باشند که علم ، پرچم و بیرق مستقیم همین مراجع و یا مرجعیت شیعه از ابن عقیل عمانی و شیخ مفید و سید مرتضی و شیخ طوسی محقق و علامه حلی تا برسد به شیخ انصاری و فقهای معاصر هستند . فقط و فقط این خط درست است و بس و خارج از هیچ خطی مستقیم نیست . منتها چون پس از ظهور ماشین صنعتی موضوعات عوض شده , باید احکام آنها بازبینی شود تا از زمان عقب نمانیم. و دست پا زدنهای حقیر برای این است که بتوانیم به درون یک لایه پویایی تزریق کنیم که متشکل است از زمان شناسی ، دشمن شناسی و جامعه شناسی. و اگر بتوانیم با حفظ هسته اصلی فقه و فقهای سنتی و سنتی آن سه آگاهی را به درون فضای حوزه ها تزریق کنیم قطعا روحانیون قادر خواهند شد در زمان اثری داشته باشند. و الا اوضاع از این هم بدتر خواهد شد. 🔷نتیجه اینکه با این تغییر مختصر آن سه نیز به تدریج ضعیف خواهد شد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : استاد پیشنهاد می کنم با توجه به اشراف شما به احادیث , تاریخ و تفسیر یک دوره تفسیر بنویسید . ؟ ✅پاسخ: در شرایط حاضر تعینا برای حقیر لازم است پیش از هر کاری نواقص، عیوب ، کاستی ها و محل وصله ها را شناسایی کنم تا راه برای نسل های آینده هموار شود . بنده پس از مناظره ، مباحثه ، مکاتبه و مسافره های زیاد با بیش از 150 گروه ، حزب ، مکتب ، مذهب و دین آن هم سالهای متمادی به این نتیجه رسیده ام که تا این نواقص و عیوب و کاستی های موجود در فضای تحقیقی، پژوهشی ،و اجتهای ابتدا شناسایی نشود سپس راه معالجه آن پیدا و ارایه نشود نه تفسیر نویسی حلال مشکلات است و نه فقه نویسی . آخر دیوار دیواری نیست که بشود بر آن چیزی افزود . باید به زیر پوست بدنه اجتهاد ، موضوع شناسی ، جامعه شناسی ، دشمن شناسی و حتی اقتصاد تزریق شود به قول آیت الله جوادی آملی قبل از انقلاب فقه یک جنازه بود ! بنده عرض می کنم هنوز هم جنازه است منتها چون زیر سایه امکانات کذا وکذا به این جنازه سرم تزریق شده خیال می کنیم خوب شده. حوزه ای که باید منادی حفظ وحدت باشد خودش چند شقه شده نیازمند میانجیست تا بیاید خود این آقایان را جمع و جور کند تا چه رسد به این که جامعه 85 میلیونی را متحد کند . سالهای متمادی است هر روز تعدادی از روحانیون مدافع انقلاب از قطار انقلاب جدا شده و می شوند و خواهند شد این کجایش دلیل زنده شدن فقه است. در هر حال اگر به خودمان بیاییم اول و پیش از هر عملی به آینه نگاه کنیم و به ریخت خودمان یک نگاهی بیاندازیم پس از آن است که تشخیص خواهیم داد کدام قسمت سر و صورتمان را اصلاح کنیم ، دوستی وقتی این حرف را از بنده شنید از باب شوخی گفت تو را خدا هر کار می خواهید بکنید حرفی نیست اما حضرت عباسی به آینه نگاه نکنید گفتم چرا گفت چون دیروز افتاد زمین و بیش از یک صد ترک خورده اگر نگاه کنید خودتان را صد نفر خواهید دید اولا و 🔷ثانیا در قاموس شما به آینه نگاه کردن اصل نیست اصل شما توصیه دیگران به آینه نگاه کردن است، قصیه ای از خودم را نقل کنم تنوعی شود: درسال 80 برای کاروانی معین روحانی پیدا نشد بنده را بردند مکه چون سفر اولم بود بلد نبودم چگونه حاجی ها را از هتل حمزه ببرم طواف بدهم و برگردانم رییس کاروان گفت حاج آقا چون تجربه ندارید فعلا 15 نفر را ببرید و یاد بگیرید بعدا زیاد می برید 15 نفر بردم اما در هر شوطی چند نفر را گم کردم تا اینکه در هفتمین شوط و پایان طواف حتی یک نفر پیدا نکردم تک و تنها بازگشتم هتل، گفتند حاج آقا پس حاجی ها کو؟ گفتم مگر باز نگشتند !؟ گفتند خوب شد همه کاروان را ندادیم!! بلی شاید ده ساعت طول کشید این حاجی های پیر و مظلوم و خوشبین و گم شده و آواره و گرسنه پراکنده تک تک بازگشتند به هتل اما آن قدر بزرگوار بودند و آن قدر به بنده حقیر و روسیاه خوشبین بودند بجای این که از ما باز خواست کنند باز آنها از من عذر خواهی می کردند که ما حاج آقا را گم کردیم و تقصیر مال ما است عرض کردم ولی من مسئول شما بودم من شرمنده هستم و نه شما،. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال فقهی : شما چند روز پیش کتاب صلح را دارای ظرفیت زیاد برای ورود به عرصه های اقتصادی عصر صنعت معرفی کردید اینک سوال این است آیا منظورتان کتاب صلح موجود در کتب فقهی است و یا کتاب صلح موجود در کتاب و سنت که استعداد برداشت نو دارد؟ ✅پاسخ: کتاب موجود در کتاب و و الا کتاب صلح 63 صفحه است و دهها مورد مشکل شبیه مشکل نشینی مطرح کرده اما بخش اعظم آن حتی در یک روستای زمان ما قابل عمل نیست . یکی از اصلی موجود این است می خواهد را با حل کند که گفتیم در هیچ منازعه ای اصل حجت نیست مگر این که تحقیق میدانی جواب ندهد. باز یکی از گرفتاری های ما در این است تقریبا تمام فضلا خیال می کنند احکام موضوعات احکام ای و و است و اما احکامی که تاکنون اجتهاد شده و قدیمی است اسکلت و اصل و اولیه است. در حالی که قضیه بر عکس است چون موضوعات جدید تا روز قیامت وجود خواهد داشت این موضوعات قدیمی است که از باب برنامه موقت صادر شده است و موضوعات در حال است. مثلا شکسته شدن در 4 فرسخی به مسافرتهایی است که وسیله نقلیه اش است و قاطر . که پس از اسلام 1300 سال دوام آورد اما مسافرت با وسیله نقلیه شاید ده میلیون سال ادامه داشته باشد. چگونه دارای دوام 1300 ساله اولیه است اما حکم دارای موضوع ده میلیون ساله و از باب توسعه و است !؟ کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام کتابی می خواستم معرفی بفرمایید عربی در دفاع از شیعه و کوچک باشه بطوریکه با خواندن آن هر سنی ای شیعه شود ✅پاسخ: کتاب ((قرائه فی سلوک الصحابه)) نوشته عبدالباقی قرنه ➖➖➖➖➖➖➖ سوال قرانی: تفسیر شریف تسنیم آقای جوادی آملی در تفسیر کدام آیه از همه تفاسیر جلو هست؟! ✅پاسخ: در آیات زیادی منتها در آیه ماه رمضان (185 بقره) به نظر قاصر حقیر از تمام تفسیر های دنیای اسلام در تدریجی بودن قرآن عمیق تر است. دامت برکات مولفه المحقق والمدقق. و ادام الله ظله. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : کدام آیه صراحت دارد در اینکه تمام قران در شب قدر نازل نشده ؟ ✅ پاسخ: در سوره والنجم که در آن خبر از در می دهد آیه ده می فرماید " فاوحی الی عبده ما اوحی " اگر تمام قرآن در شب اول نازل شده باشد پس این همه معراج رفتن و اخذ 1000/000حکم گرفتن (الف باب یفتح من کل باب الف باب) به معنای دنبال کار تکراری رفتن بوده ؟!! ✳️ پس قطع حاصل می شود وحی شده در معراج در نزول اول لابد نازل نشده بوده که رفته در بگیرد. والا می شود کار لغو. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : استاد اعتبار احادیث قدسی منقول در تفسیر تسنیم جلد9 ص 438 در چه حدی است؟! ✅پاسخ: تقریبا همه اینها را مرحوم از عده الداعی ابن فهد حلی گرفته است . ⭕️ توجه کنید در تمام این است که صوفی ها است الا اینکه ثابت شود محکم دارد. بی سند فاقد اعتبار است در هر باشد و از هر کسی نقل شود و یا نقل کند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : دوستان نقل می کردند یک اکیبی از یکی از حوزه های علمیه تهران مدتی پیش جهت گرفتن منابعی درباره تاریخ حضرت موسی (ع) و فرعون به روستای شما در زنجان سفر کرده و میهمان شما شده اند و منابعی را گرفته اند حالا ما هم اگر درباره تحقیق در خصوص صهیونیسم از شما کمک بخواهیم کمک می فرمایید؟ ✅پاسخ: در خدمتیم. البته ابتدا کتاب بنده بنام (( به ما دروغ گفته اند)) را مطالعه کنید سپس تشریف بیارید . کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : اگر بنده بخواهم تفسیر بنویسم عمده ترین کار من در تغییر در شیوه تفسیر چیست؟ ✅پاسخ: پس از آوردن آیه هیچ اظهار نظری نکنید ابتدا تمام روایات وارده از شیعه و سنی درباره آن آیه را با تمام تفصیل نقل کنید ولو صد صفحه باشد آنگاه با عقل خودتان واحدهای موجود را بهم وصل کنید سپس نتیجه گیری کنید درست خلاف شیوه مرحوم علامه طباطبایی قدس سره وآیت الله جوادی آملی دامت برکاته. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال دومم این است شما الان با نقد تفاسیر فعلی چه می کنید؟ ✅پاسخ: بنده اسراییلیات را تعقیب و شناسایی کرده و به فضلا معرفی می کنم تا از منابع مسلمین اخرج کنیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال: در تفسیر تسنیم جلد 10 ص296 از نهج البلاغه نقل می کند که آقا امیرالمومنین فرمود فان یدالله مع الجماعه خوب اگر دست خدا همراه اکثریت باشد پس خلاف مشی قرآن است که فرمود اکثریت در مسیر حق نیستند. ✅پاسخ : این جمله البلاغه در جلد 33 ص373 و جلد 68 ص289 و نهج البلاغه های و و و خبر 1030 و1031 و1032 و1025 و در و تاریخ ووو همه است اگر چه در سه مورد هم در کتب اهل سنت مع الجماعه آمده است. در بین نسخ نهج البلاغه موجود در کتابخانه ما فقط در نسخه و مع الجماعه آمده است حاصل اینکه بلی دست خدا بر سر مردم هست این قبول اما نه این که دست خدا در جرگه اکثریت است پس علی فرض قبول وجود چنین کلامی . نسخه های اکثریت درست تراست که باشد و نه مع الجماعه . که در آمده است. این اولا و 🔷ثانیا این قسمت از نهج البلاغه از باب بر قبول مبنای خودش است چون سران کودتای بر زبان رسول خدا(ص) کردند که طی خطبه ای مفصل فرموده یدالله یعنی همه باید طرف اکثریت را بگیرند که در سقیفه اکثریت طرف را گرفته بودند و علی(ع) نیز در دعوت خوارج به اطاعت استناد کرد به اصل مورد قبول اهل سنت مثل استناد به بیعت و ✳️پس در اسلام چه یدالله مع الجماعه باشد چه علی الجماعه باشد که به نزدیکتر است هیچ اصلی در اسلام اهلبیت ندارد و شعار کودتای سقیفه بوده است که بر ضد بکار برد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany