eitaa logo
سیدالعلماء
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
692 ویدیو
7 فایل
کانال رسمی مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی ایشان شاگرد بزرگانی مثل حضرات آیات شیخ عباس تهرانی، امام خمینی، علامه طباطبایی، بروجردی و... بودند. مرحوم امام در نامه‌های خود، از ایشان با عبارت "سیدالعلماء" یاد می‌کردند. ارتباط با ادمین @seydololama_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 السلام علیک یا فاطمة المعصومة یا وجيهة عند الله اشفعی لنا عندالله رحلت جان‌گداز حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت باد. @seyedololama
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ خطرات جاهلانه در و و 🔹برکات و خطرات پیش روی آن ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔺اگر بنده و شما #نعمت خداوند را بشناسيم و از اين حال #غفلت خواب آلودگیِ كودكانه بيرون بياييم، می‌بینیم تمام جهان نعمت خداوند است و ما در او غرق هستيم. ✅ مرحوم آیت الله سیدابراهیم خسروشاهی @seyedololama
#یاعلی 🔺 انصافاً دین #اسلام بدون #امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) چیزی مثل همین #مسیحیت می‌شود که نه #هدایتی در آن هست، نه #علم و سواد کاملی، نه #تربیت کاملی هست. ۸۲٫۲٫۶ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
سیدالعلماء
🔺اثرات بیداری از خواب طبیعت 🔹 انسان - حالا خواه باشد یا نباشد، باشد یا نباشد - در اگر بخواهد پا در دایره‌ی و و و هدایت‌گر خدا بگذارد، باید این حال را از خدا بخواهد. چه حالی؟ حال بیداری از خواب طبیعت، نه از خواب دیشب. همان خوابی است که از ولادتش در آن خواب وارد می‌شود، یعنی اشیاء را اشیاء می‌بیند؛ پدر، مادر، زمین، آسمان، خودش و دیگران. اما اگر از او بپرسند خدا کو؟ اگر به او داده باشد، یک چیزی می‌گوید که خدا دارد، دارد و این‌ها. اگر هم در یک محیط ناخدایی باشد که هیچ!. بنابراین ما از ولادت‌مان تا فوت‌مان با فیلم روبرو می‌شویم. چه‌وقت این فیلم‌ها را می‌شناسیم و ملتفت می‌شویم که جهان تشکیل یافته از من و شما نیست، بلکه همه، الهی و آثار الهی هستیم؟؛ «فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ»؛ ( :۵۰)؛ نه این‌که "فانظر الی خودتان و الی اشیاء و الی زمین و الی آسمان!" بلکه «فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ». "آثار رحمت الله" فیلم خداست. عکس‌های خداست. تصویرهای خداست. و انسان انتقالش از اشیاءبینی به اسماءبینی، یک جهان جدید در او ایجاد می‌کند، نه یک فکر جدید!. جدید این است که انسان نمی‌دانسته و حالا می‌داند، نمی‌دانسته و حالا می‌داند، نمی‌دانسته و حالا خوانده و می‌داند!. این‌ها فکری است، اما به انسان نمی‌دهد و انسان را عوض نمی‌کند و نمی‌سازد انسان را. اگر از خدا بخواهیم که خداوند برای ما یک گشایش بدهد -نه و ، بلکه قلبی- آن‌وقت خودمان در خودمان اگر نگاه کنیم، اثر الهی را می‌بینیم. در نگاه کنیم، در نگاه کنیم، در نگاه کنیم، در نگاه کنیم، در کلاس، مدرسه، زمین و آسمان نگاه کنیم، اثر لطف الهی را می‌بینیم. آن‌وقت خواه ناخواه می‌گوییم: «ما رأیتُ شیئاً الّا و قد رأیتُ الله قبلَه و بعدَه و معه»؛ جهان، جهان الله می‌شود، نه جهان ، نه جهان سنگ و کلوخ و هوا و اکسیژن و آب و ماشین و هواپیما. ۸۱٫۷٫۲۲ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔹 مسئله‌ی #انتظار مقام مقدسی است و از طرف خدای متعال مقام #اصلاح امت #پیامبر صلی الله علیه وآله به حضرت #صاحب_الزمان داده شده که روزی #ظهور نمایند و #بشریت را از ناراستی‌ها بازداشته و #هدایت نمایند. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
هدایت شده از سیدالعلماء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می‌فرمودند: عصر و غروب ، به نیابت از تمام شیعیان عالم ده مرتبه: اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی التماس دعا 📹 تصاویر مربوط به ماه‌های پایانی حیات شریف مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی، می‌باشد. @seyedololama
سیدالعلماء
🔺 امتحان و آزمایش مومنان 🔹 در حدیث پانزدهم کتاب شریف ¹ وارد شده: «عَن اَبی‌عبدِالله علیه‌السلام، قالَ اِنَّ فی کِتابِ علیٍّ، علیه‌السلام»، حضرت نباید مدرک نشان دهد، ولی از بس‌که مطالب مهم است می‌فرماید: در کتاب حضرت (علیه‌السلام)، مثلاً به خط حضرت علی (علیه‌السلام)، این مطلب را من برای شما دارم می‌گویم. «أنّ أشدّ النّاس بلاء النّبیّون»؛ سخت‌ترین و مشکل‌ترین در مال است، «ثُمَّ الوَصیّون»؛ مال و ، بعد از آن‌هاست. «ثُمَّ الامثَلُ فَالاَمثَلُ»؛ بعد از پیامبران و اوصیا، مشکل‌ترین برنامه‌ها و پیش‌آمدها و بلاها و متوجه آنی است‌که به این خانواده، به این بزرگان نزدیک‌تر باشد؛ اخلاقاً، علماً، اعتقاداً شبیه‌تر باشد، آن‌وقت درجات شروع می‌شود. دیگر درجه همین‌طور پایین می‌آید، درجه‌درجه تا به ماها می‌رسد. هر کسی مطابق آن و و و خود، امتحان دارد. «و اِنَّما یُبتَلَی المؤمِنُ عَلی قَدرِ الاَعمالِ الحَسَنهِ»؛ هر کسی‌که کار می‌کند و آذوقه برای خود تهیه می‌کند، در این دنیا، و اهل است، به همان مقدار هم برایش نوشته می‌شود. خب معلوم است دیگر هر کلاسی یک امتحان خاص خودش را دارد. ممکن است صد هزار نفر توی یک شهر باشند و صد هزار گونه هم امتحان جورواجور برای‌شان پیش بیاید. «فَمَن صَحَّ دینُهُ»؛ این‌ها همه در کتاب حضرت علی است و علی (علیه‌السلام) باید این‌ها را حفظ بکند. «فَمَن صَحَّ دینُهُ و حَسُنَ عَمَلُه»؛ هر کسی‌که دینش، صحیح و راستین باشد، نه دین دست‌خورده و نیم‌خورده و ناتمام و نیمه‌کاره و نیم‌بند و این‌جور چیزها. «فَمَن صَحَّ دینُهُ و حَسُنَ عَمَلُهُ، إشتَرَّ بَلاءُهُ»؛ پیش‌آمدهای ناگوارتری برایش پیش می‌آید. خب این‌ها چرا آخر پیش می‌آید، این‌ها فلسفه‌اش چیست؟ مثلاً دین بلاست؟ می‌فرمایند: «و ذلک أنَّ الله تَعالی لَم یَجعَلِ الدُّنیا ثَواباً لِمُؤمِنٍ و لا عُقوبَةً لِکافِرٍ»؛ فلسفه‌اش این است: این دنیا فقط جای امتحان است و چیز دیگری نیست. این‌جا نمی‌شود کرد. این‌که و ما راحت‌طلب و خوشی و عیش و نوش‌طلب است، درست است، این‌ها جزء وجود ماست، اما جایگاهش کجاست؟ این دنیا جایگاهش نیست؛ مگر ما در رحم مادر، یک زندگی نداشتیم، نُه ماه ما آن‌جا زندگی کردیم. آیا آن‌جا، جای این حرف‌ها بود؟ آن‌جا می‌شد ساختمان ساخت؟ یا این‌که می‌شد ماشینِ سواری آن‌جا آدم پیدا کنه؟ آن‌جا جای این حرف‌ها نبود؟ دنیا هم همین‌جور است. دنیایی که دارد، دنیایی که دارد، دنیایی که دندان شکستن و پیشانی آن حضرت را جراحت زدن دارد، این دنیا هم مثل دنیای رَحِم می‌ماند. هیچ، جای راحتی نیست. انبیاء را شما یکی‌یکی نگاه کنید. بپرسید از آن هایی که این‌ها را معرفی می‌کند، زندگی‌هایشان را بیان می کند: آیا حضرت راحت بود؟ آیا حضرت راحت بود؟ آیا حضرت راحت بود؟ آیا حضرت (علیهم‌السلام) راحت بود؟ جریانات چند نفر از همین بزرگان را در این سوره‌ی بیان می‌کند. پس فلسفه‌اش این است که دنیا برای راحتی خلق نشده است. نه دادن در این‌جا می‌شود و نه دادن در این‌جاست. هیچ کدامش نیست. ۸۵٫۷٫۹ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی ____________ ۱) [ ص ۲۳۵] @seyedololama
🔺 لزوم رفع شبهات برای درک بدیهیات 🔹 #بدیهیات زیر بنای همه‌ی #علوم است. خداوند به #بشریت درباره‌ی خدا و #خالق، یک چنین علمی مرحمت فرموده است. اما این #علم دچار تاریکی می‌شود. تاریکی در علوم #بدیهی غیر از ندانستن است. یکی از این تاریکی‌ها، #شبهات است. شبهات مثل دود می‌مانند که جلوی چشم را می‌گیرند؛ دود مانع دیدن چشم سالم است. این شبهات را باید برطرف کرد و از وجودش ممانعت کرد، ولذا #إضلال #حرام است؛ یعنی #معلم به گونه‌ای صحبت کند که علومِ #شاگرد به هم بخورد و #ظلمت پیدا کند، ولذا می‌شود با ایجاد #شبهه و #مغالطه در بدیهیاتِ #مردم، آن‌ها را سردرگم کرد!. ۸۴٫۵٫۵ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔺 رفع حالت خواب‌آلودگی 🔹 #انسان به خاطر اين‌که در جهان #طبيعت متولد می‌شود، حالتی شبيه به خواب‌آلودگی دارد که می‌شود از آن به تسلط #واهمه بر #نفس تعبير کرد. #انبيا عليهم‌السلام برای بيدار کردن #مردم از اين خواب خرگوشی، مبعوث شده‌اند و به ما هشدار می‌دهند: ای دريده پوستين يوسفان گرگ برخيزی از اين خواب گران ( #مثنوی) بيدار شو و با بيداری #عقلی و #فکری، چاه جلوی پايت را ببين. #فرهنگ انبياء عليهم‌السلام بر اساس بیداری بشريت از خواب‌آلودگیِ طبيعت‌گرايی است تا اين‌که اين حالت گيجی و #غفلت و #گمراهی را بگيرند و نگذارند #توجه بشريت به ماشين طبيعت و انس افراطی با آن و با صرف عمر در پيدا کردن راه استفاده از قوا و نيروهای آن، تمام #عمر را تباهی داده و به مصرف برساند. ۸۶٫۱۱٫۲۰ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
خطر تغییر هدف حقیقی در مواجهه با مطالب رسانه-@seyedololama.mp3
2.58M
🔺 سفارشاتی پیرامون و در 🔹 خطر تغییر اهداف متعالی در مواجهه‌ی بی‌حساب و کتاب با مطالب ناشایست در ! ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔺 دل‌سوزی به حال خود 🔹 می‌فرمايد: «انسان عاقل باید در فکر خودش باشد، و به حال بیچارگی خودش رحم کند و با خود خطاب کند: ای نفس شقی که سال‌های دراز در پی شهوات عمر خود را صرف کردی و چیزی جز حسرت نصیبت نشد، خوب است قدری به حال خود رحم کنی، از مالک الملوک حیا کنی، و قدری در راه مقصود اصلی قدم زنی»؛ ( ح۱ ص۶) يعنی در اثر فکری و مداوم به اين مسئله برسد که من وابسته‌ام و نه مستقل و ، و صاحب دارم. «جهان را صاحبی باشد خدا نام» و چرا تا کنون در صدد اين نبودم که او را از جهت خواست او بشناسم و اين اوقات و که از من تلف شده، به‌جا نبوده. انسانی که اين کار را انجام دهد و در اين امور کند، در مورد خودش دل‌سوزی خواهد کرد. اين است که امام می‌فرمايند: بايد به بيچارگی خودش بسوزاند و اگر کسی خواست او را از اين تفکر بازدارد، او را خود بشناسد. ۸۶٫۱۱٫۲۷ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔺ولادت حضرت عیسی (علی نبینا وآله و علیه‌السلام) 🔹درباره‌ی رو به خدا کردن در مساجد -که بنده و امثال بنده مانند در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنیم!- روایتی در کتاب از حضرت علیه‌السلام نقل کرده‌اند: «إن الله عزّوجل أوحی إلی عیسی بن مریم علیهماالسلام: قل للملأ من بنی إسرائیل لایدخلوا بیتاً من بیوتی إلا بقلوب طاهرة و أبصار خاشعة و أکفّ نقیة» ( ج۱ص۳۳۷ ج۴۲ص۱۶) [خداوند به حضرت عیسی وحی کرد که به بنی‌اسرائیل بگو وارد خانه‌ی من نشوند مگر با قلب‌هایی پاک وچشم‌هایی خاشع ودست‌هایی پاکیزه] همان‌طورکه در تمام برای ما حتی یک‌مرتبه هم اتفاق نیفتاده که با لباس کثیف وآلوده و نشُسته، در مجالس دیگران وارد شویم، خداوند به پیام داد: «لا یدخلوا بیتاً من بیوتی إلا...»؛ می‌فرماید که در خانه‌ی من داخل نشوند تا شرایطش را ایجاد کنند. «قلوب طاهرة»؛ برای [رسیدن به محضر] خداوند -بِلاتشبیه- مثل سروصورت برای ماست. چگونه است که اگر ما سر و صورت‌مان خون‌آلود و کثیف و چرک‌آلود باشد، هیچ‌گاه در هیچ مجلسی وارد نمی‌شویم؟ قلب ناپاک ما هم باید در مساجد حضور پیدا نکند، مگر این که شود. اگر ملتفت بشود که در حالی از حالات بدِ او، دیگران بر او مطلع شده‌اند، از خجالت می‌خواهد آب بشود و این برای او بزرگترین است. اگر این مصائب را ما مصائب بدانیم، دیگر مصائب دنیایی قابل نمی‌شود که به آن کنیم. همّ و غمّ‌مان واحد می‌شود. و بعد از آن که به خدا پیدا کرد، مصیبتش، مصیبت خداداری می‌شود. دیگر، مصیبت‌های خانه‌داری، زن‌داری، پدر و مادر داری، وطن‌داری، تمام این‌ها کوچک می‌شود. این مصیبت که قلب من ناپاک است، سرتاپا است، سرتاپا است، سرتاپا و و است و من دارم با این شکل می‌آیم به و رو به خدا می‌ایستم؛ اگر این مصیبت واقعاً برای انسان پیدا شود، دیگر همین‌طوری وارد مسجد نمی‌شود، بلکه در حال مخصوصی وارد مسجد می‌شود که فرمود: «لضحکتم قلیلاً و لبکیتم کثیراً»؛ [ ج۸۴ص۱۳۱]؛ یعنی کم و زیاد می‌شود. «و أبصارٍ خاشعة»؛ چه‌وقت ما ملتفت بودیم که همان‌طوری‌که بدون در شبستان و محراب وارد نمی‌شویم، بی چشم هم وارد نشویم؟! این معنی در برابر خداست؛ چیز تازه‌ای نیست، منتهی از بس‌که به مسائل اُنس گرفته‌ایم و از خدا دور بوده‌ایم، به نظرمان عجیب می‌آید؛ مگر می‌شود کسی نرود مگر با اشک چشم؟! بله، می‌شود؛ کافی است یک ذرّه خدا به ما بفهماند آن چیزی را که به و و و فهماند. «و أکف نقیّة»؛ دستی که به چیزی خورده که نباید بخورد -چه مال و چه غیر مال- این ناپاک است. با دست ناپاک وارد مسجد نشوید. با آلوده وارد مسجد نشوید. با چشم خشک وارد مسجد نشوید. همه‌ی این‌ها لوازم خداداری است، ولی ما به بُت‌هایی که داریم، انس گرفته‌ایم و کرده‌ایم خداداری می‌کنیم!. همین‌که در دوران بچگی و ابتدای به ما گفته‌اند بخوانید و دارد و با آب‌نبات ما را تشویق کرده‌اند، همان حال برای ما بعد از ۶۰-۷۰ سال مانده. برای بنده مانده. اسم این دولا راست شدن را گذاشته‌ام نماز. اسمش را گذاشته‌ام خدا. سوره‌ی ، سوره‌ی قل هو الله، . همه‌چیز به همین میزان در سطح مانده، ولی حقیقت آن چیزی است که بر زبان مبارک علیه‌السلام جاری شده. همان‌طوری‌که آدم اگر باشد، است بیاید در صف ، و حرام است وارد مسجد بشود، خرابی قلب و تاریکی و ناپاکی قلب هم یک جنابتی است برای قلب. مرحوم در بحار توضیح می‌دهد که «قلوب طاهرة» یعنی چه؟ می‌فرمایند: «أی من الإعتقادات الباطلة»؛ پس انسان باید هر کاری دارد بگذارد زمین. فقط به آن ضرورات بپردازد و برود دنبال تعمیر قلب، ، اصلاح . ما بشریم دیگر! که نیستیم! گوسفند که نیستیم. به ما می‌گویند شما خدا هستید. کو؟! کو؟ بنده، کجایم بنده‌ی خداست؟! مهمتر از همه باید قلب من با خدا باشد، که نیست. سرتاپایش را چیزهایی گرفته؛ آن موقعی‌که وسائل سواری و زینت انسان به اسب و قاطر و شتر بود، به افرادی‌که علاقه به این چیزها داشتند، گفته می‌شد قلب‌تان طویله است؛ چون اسب و شتر و قاطر درونش است. حالا قلب‌های ما گاراژ است. چون انواع موتور و ماشین و... درونش است. مرحوم‌مجلسی در ادامه می‌فرماید: «و الأخلاق الدنیة»؛ ، ، . آدم یک چیزی از همکارش می‌بیند، چقدر ناراحت می‌شود؛ مثلاً با هم، هم‌کلاس بوده‌اند، حالا مثلاً فلان جلسه برای هم‌کلاسی سابقش کف زده‌اند. آدم ناراحت می‌شود! این قلب که قلب نیست. کاش این قلب‌ها را که مثل قلب امثال بنده هستند سگ بخورد!... ✅ مرحوم‌آیت‌الله‌سیدابراهیم‌خسروشاهی @seyedololama
📅 روز ایمنی در برابر زلزله؛ (۵ #دی) 🔺دنیا کارخانه‌ی آدم‌سازی است 🔹 #دنیا مانند کارخانه‌ای است که ما موادش هستیم!. ما را در این کارخانه آورده‌اند و می‌سازند. درحالی‌که ما #خیال می‌کنیم این‌جا آسایش‌گاه ماست، خانه و #زندگی ماست. آن‌وقت اگر خدایی نخواسته طوفان شود یا #سیل و #زلزله و #بیماری بیاید، همه از تعجب دهان‌هایمان باز می‌ماند و می‌گوییم: عجب! چرا این‌جوری شد؟! در حالی‌که سؤال درست این است که چرا این طوری نشد؟! این چند ساله چرا این‌طور نشد؟! چرا با این همه #دروغ و #تقلب و #فریب خلق خدا، برای ما گرفتاری پیش نیامد؟! این سؤال دارد. چقدر #صبر کردند و چقدر با ما ساختند! چقدر ما بر خلاف #خودسازی، خودمان را ویران کردیم! بر ضد خودمان، بر ضد #خلق خدا، حرف زدیم و کار کردیم. این‌ها مرتب انباشته شده؛ یک‌مرتبه که یک پیش‌آمدی رخ می‌دهد، همه تعجب می‌کنند! مثل این‌که دنیا بنا بوده که محل آسایش باشد و جای راحتی و سلامتی باشد، که حالا یک دفعه برخلافش شده! این‌ها برای این است که #اسلام و مسائلش برای ما و روشن نشده. #فرهنگ ما باید به فرمایشات حضرت #علی علیه‌السلام در #نهج_البلاغه رجوع کند. به خطبه‌هایی که درباره‌ی #خشک‌سالی و نیامدن #باران و مبتلا شدن #اجتماع اسلامی به این بدبختی و بیچارگی‌ها است. ۸۲٫۱۰٫۱۳ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
اهمیت علم‌آموزی دینی-@seyedololama.mp3
1.99M
🔺«...سمعت أباعبدالله علیه‌السلام يقول: ليت السياط على رؤوس أصحابی حتّى يتفقهوا فی الحلال والحرام.» ( ج۱ص۲۱۳) 🔹ضرورت تعلیم ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔹 «وَ لا تَجعَل لِلشّيطانِ علی عقلی سَبيلا»¹ بنده‌ی ملتفت به اين مسائل در حال و ريزان، با شکسته در شب ، از خداوند می‌خواهد که آفت های درونی و سلطه‌ و استيلای را بر ما، از ما دور بساز، که بدون به خواست تو از ، تنها به اعتراف به تو، اکتفا نکنيم و در پی اطلاع از خواست تو بر آييم. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی ______ ۱) [ ، دعای سحر جمعه] @seyedololama
#ثقلین 🔺 برکات مسلمانیِ واقعی در سایه‌ی قرآن مجید و عترت علیهم‌السلام 🔹 اخیراً در #تلویزیون یک جمله کوتاهی که زیرنویس شده بود را از مرحوم آیت الله #بهجت دیدم که حاصلش این بود که؛ تا در این زمان برکات حضرت مولا حضرت #مهدی علیه‌السلام به #انسان نرسد -که #حجت خداست بر همه‌ی #خلق و زمین و آسمان است و به برکات او در #امنیت و گردش و سلامتی هستیم- هیچ سعادتی نصیب #انسان نمی‌شود. این جمله برگرفته از این دعایی است که در آخر #مفاتیح_الجنان نقل شده که بعد از یکی دو سطری که ابتدا شروع می‌شود به این مطلب می‌رسد که؛ «عَرِّفْنِی حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينی»؛ خدایا من از این مسئله که تو حجت داری خارج شده‌ام، فارغ شده‌ام و آن‌گاه #تحقیق کرده‌ام به گونه‌ای که مسلَّم است پیش من، منتهی باید او را بشناسم تا این‌که از راه #شناخت او دستم به #حبل_متین و ریسمان آویخته‌ی از سوی تو به سوی خلقت استفاده کنم؛ «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»؛ ( #آل_عمران :۱۰۳). معنای #قرآن ناطق همین است. 💠 حبل خداوند یکی قرآن است و یکی هم #قرآن_ناطق است که در حدیث متواتر و مشهور #ثقلین هم بیان شده. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
هدایت شده از سیدالعلماء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می‌فرمودند: عصر و غروب ، به نیابت از تمام شیعیان عالم ده مرتبه: اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی التماس دعا 📹 تصاویر مربوط به ماه‌های پایانی حیات شریف مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی، می‌باشد. @seyedololama
🔺لازمه‌ی #تفقه_در_دین و #خداشناسی این است که #انسان قدری در این مسیر تا #مرگ خودش، #آزادی حیوانی را از خودش بگیرد و مواظب باشد که خلاف انجام ندهد. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
سیدالعلماء
بسم الله الرحمن الرحيم «اللهُ الَّذی خَلَقَ سَبعَ سَمَواتٍ و مِن الأرضِ مِثلَهُنَّ»؛ ( ؛۱۲) وقتی به سن رسید و شد، همانند طفلی که تازه به آمده و بی‌اختیار به دنبال پستان مادر می‌گردد، خود را نیازمند می‌بیند و با و علاقه به دنبال یک مرکز قدرت و پناه‌گاه می‌گردد. انسان‌ها همان‌طور که به تنفس نیاز دارند، به یک نیروی مهربان و نگه‌دارنده هم نیاز دارند. فرق انسان و حیوان هم در این‌جا مشخص می‌شود، زیرا حیوان علاقه‌ای به و ندارد، ولی این نیازها و علاقه‌ها درون ما وجود دارند و برای آن‌ها پاسخ می‌خواهیم؛ زیرا در درون انسان ناراحتی و آشوب وجود دارد که به کجا پناه ببرد و به دنبال یک منبع و و دانایی می‌گردد تا به او دل‌گرم شود. در تمام دنیا پاسخ این علاقه و نیاز تنها در آیه ۱۲ سوره طلاق بیان شده است که آن چیزی که شما می‌خواهید و با عشق و علاقه به دنبال آن هستید تا نیازهای‌تان را برطرف کنید، همان خدایی است که شما را آفریده است. اگر انسان وجدانش سالم باشد و در اثر ، و تاریک نشده باشد، به وجد می‌آید و مستی پیدا می‌کند، زیرا این آیه برای ما بیچاره‌گان دارو می‌دهد و قدرت و نشان می‌دهد؛ که ای این ، ، ، و عقلی که داری مال چه کسی است؟ این‌ها چگونه در یک انسان جمع شده‌اند؟ سازنده‌ی این‌ها همه چیز توست. خوشا به حالت، به او تکیه کن و دل‌گرم باش. او راه را جلوی پایت می‌گذارد. می‌گوید: من نجاتت می‌دهم به شرط این‌که حرف مرا گوش دهی. پناه‌گاه این کشتی طوفان‌زده زندگی، و یاد خداست. ۸۸٫۸٫۱۱ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
#جمهوری_اسلامی 🔺 درد اصلی ما، #غربت و فقدان #مسلمان ناب است که شدیدترین ضربه‌ها را کسانی به این #انقلاب زدند که خودشان را به عنوان #مجاهد در بین انقلابیون جا کرده بودند. اگر امثال مجاهدانی مثل شهید #چمران زیاد بود، شاید شاهد اتفاقاتی نبودیم که اوایل پیروزی انقلاب، علیه #علما و #مردم انجام شد. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔹 خدایا به درد دل امام (علیه‌السلام) آن حضرت را در هر کجا که هستند بر دشمنان پیروز بگردان. خدایا یاوران دین از ، ، زعماء، پیشوایان و رهبران خصوصاً اسلامی ما را بر دین مبین اسلام و کتاب و عترت نصرت عطا بفرما. ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama