سوال :
سلام کتابی می خواستم معرفی بفرمایید عربی در دفاع از شیعه و کوچک باشه بطوریکه با خواندن آن هر سنی ای شیعه شود
✅پاسخ: کتاب ((قرائه فی سلوک الصحابه)) نوشته عبدالباقی قرنه
➖➖➖➖➖➖➖
سوال قرانی:
تفسیر شریف تسنیم آقای جوادی آملی در تفسیر کدام آیه از همه تفاسیر جلو هست؟!
✅پاسخ: در آیات زیادی منتها در #تفسیر آیه ماه رمضان (185 بقره) به نظر قاصر حقیر از تمام تفسیر های دنیای اسلام در #اثبات تدریجی بودن #نزول قرآن عمیق تر است. دامت برکات مولفه المحقق والمدقق. و ادام الله ظله.
➖➖➖➖➖➖➖
سوال :
کدام آیه صراحت دارد در اینکه تمام قران در شب قدر نازل نشده ؟
✅ پاسخ: در سوره والنجم که در آن خبر از #وحی در #معراج می دهد آیه ده می فرماید " فاوحی الی عبده ما اوحی " اگر تمام قرآن در شب #قدر اول نازل شده باشد پس این همه معراج رفتن و اخذ 1000/000حکم گرفتن (الف باب یفتح من کل باب الف باب) به معنای دنبال کار تکراری رفتن بوده ؟!!
✳️ پس قطع حاصل می شود #احکام وحی شده در معراج در نزول اول لابد نازل نشده بوده که رفته در #معراج بگیرد. والا می شود کار لغو.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
استاد اعتبار احادیث قدسی منقول در تفسیر تسنیم جلد9 ص 438 در چه حدی است؟!
✅پاسخ: تقریبا همه اینها را مرحوم #مجلسی از عده الداعی ابن فهد حلی گرفته #فاقد_اعتبار است .
⭕️ توجه کنید #اصل در تمام #احادیث_قدسی این است که #مجعول صوفی ها است الا اینکه ثابت شود #سند محکم دارد. #حدیث_قدسی بی سند فاقد اعتبار است در هر #کتابی باشد و از هر کسی نقل شود و یا نقل کند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
دوستان نقل می کردند یک اکیبی از یکی از حوزه های علمیه تهران مدتی پیش جهت گرفتن منابعی درباره تاریخ حضرت موسی (ع) و فرعون به روستای شما در زنجان سفر کرده و میهمان شما شده اند و منابعی را گرفته اند حالا ما هم اگر درباره تحقیق در خصوص صهیونیسم از شما کمک بخواهیم کمک می فرمایید؟
✅پاسخ: در خدمتیم. البته ابتدا کتاب بنده بنام (( به ما دروغ گفته اند)) را مطالعه کنید سپس تشریف بیارید .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
اگر بنده بخواهم تفسیر بنویسم عمده ترین کار من در تغییر در شیوه تفسیر چیست؟
✅پاسخ: پس از آوردن آیه هیچ اظهار نظری نکنید ابتدا تمام روایات وارده از شیعه و سنی درباره آن آیه را با تمام تفصیل نقل کنید ولو صد صفحه باشد آنگاه با عقل خودتان واحدهای موجود را بهم وصل کنید سپس نتیجه گیری کنید درست خلاف شیوه مرحوم علامه طباطبایی قدس سره وآیت الله جوادی آملی دامت برکاته.
➖➖➖➖➖➖➖
سوال دومم این است شما الان با نقد تفاسیر فعلی چه می کنید؟
✅پاسخ: بنده اسراییلیات را تعقیب و شناسایی کرده و به فضلا معرفی می کنم تا از منابع مسلمین اخرج کنیم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال: در تفسیر تسنیم جلد 10 ص296 از نهج البلاغه نقل می کند که آقا امیرالمومنین فرمود فان یدالله مع الجماعه خوب اگر دست خدا همراه اکثریت باشد پس خلاف مشی قرآن است که فرمود اکثریت در مسیر حق نیستند.
✅پاسخ : این جمله #نهج البلاغه در #بحارالانوار جلد 33 ص373 و جلد 68 ص289 و نهج البلاغه های #منهاج و #فقیهی و #فیض و #کنزالعمال خبر 1030 و1031 و1032 و1025 و در #درالمنثور و تاریخ #بخاری ووو همه #علی_الجماعه است اگر چه در سه مورد هم در کتب اهل سنت مع الجماعه آمده است. در بین نسخ نهج البلاغه موجود در کتابخانه ما فقط در نسخه #دشتی و #علامه_جعفری مع الجماعه آمده است حاصل اینکه بلی دست خدا بر سر مردم هست این قبول اما نه این که دست خدا در جرگه اکثریت است پس علی فرض قبول وجود چنین کلامی .
نسخه های اکثریت درست تراست که #علی_الجماعه باشد و نه مع الجماعه . که در #تسنیم آمده است. این اولا و
🔷ثانیا این قسمت از #خطبه نهج البلاغه از باب #الزام_خصم بر قبول مبنای خودش است چون سران کودتای #سقیفه بر زبان رسول خدا(ص) #جعل کردند که طی خطبه ای مفصل فرموده یدالله #علی_الجماعه یعنی همه باید طرف اکثریت را بگیرند که در سقیفه اکثریت طرف #ابوبکر را گرفته بودند و علی(ع) نیز در دعوت خوارج به اطاعت استناد کرد به اصل مورد قبول اهل سنت مثل استناد به بیعت #مهاجرین و #انصار
✳️پس در اسلام چه یدالله مع الجماعه باشد چه علی الجماعه باشد که به #حق نزدیکتر است هیچ اصلی در اسلام اهلبیت ندارد و شعار کودتای سقیفه بوده است که #امیرالمومنین بر ضد #خوارج بکار برد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
در یک کلام آنچه در تسنیم آمده
(( فان یدالله مع الجماعه)) فقط این جمله جعلی بوده و آقا امیرالمومنین (ع) بر ضد خودشان بکار برده و یا کل کلام که دو سطر است جعلیه؟!
✅پاسخ: کل کلام #جعلی است و تمام قطعه ها #باطل است چون تمام قطعه ها #ضد صریح آیات صریح قرآن است چون الزموا السواد الاعظم یعنی اکثریت را رها نکنید بر ضد 14 آیه " و قلیل من عبادی الشکور " و " رب انی لااملک الا نفسی و اخی " و بر ضد دهها آیه " اکثرهم لایعقلون " و " ما اکثرهم بمومنین "وووو می باشد و ((ایاکم والفرقه)) هم ضد موضع بیش از 200 ساله #اهلبیت در قبال #حکومتها است با خانه نشینی شان نشان داده اند موید مسیر اکثریت نیستند فان الشاذ من الناس للشیطان #مخالف موضع کل #انبیا و #ائمه است. که همه در مقابل 99 درصد مردم و قوم خود قرار داشته اند. و دعوت حق را قبول نمی کردند. در یک کلام تفاسیری که با مذاق #عرفانی و #فلسفی نوشته شود چنین خلائهای خطر آفرین هم دارد. و نمی تواند نداشته باشد چون #دین یک مقوله است و #عقل بزرگ است و محیط است و عقل انسانی #عقل_کوچک و #محاط است. قرآن و عقل بزرگ , گویی سواره ای است که توان سیر در کل هستی دارد و عقل بشری گویی #پیاده ای است اقلا کفش هم ندارد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
شما کتاب تفسیر القران والعقل نوشته سید نورالدین حسنی عراقی را دیده اید؟
✅پاسخ :بلی احسنت جلد اول آن را علامه عظیم الشان انصاری شیرازی قدس الله نفسه الزکیه حدود 42 سال پیش برای این حقیر هدیه فرموده بودند بلی همین نمونه کافی است نشان دهد تفسیر عقلی بدون حدیث (اگر چه حدیث هم دارد مانند احادیث صفحه 230 ) چه خواهد شد الحمدلله ظاهرا بیش از یک جلد منتشر نشد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام استاد عزیز. به نظر شما در تزئینات حرمهای اهل بیت افراط و اسراف صورت نگرفته است و با سبک زندگی و تعلیمات آن ذوات مقدسه سازگار است؟
پاسخ :
سلام علیکم در ذهنم هست در باب عدم جواز تزیین مساجد به طلا و نقره مرحوم صاحب جواهر در جواهر در این خصوص هشدارکی داده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
با توجه به بی اعتباری روایات گذشته موجود در تفسیر شریف تسنیم آیت الله جوادی آملی پس تکلیف روایات عبدالکریم ابن عمرو خثعمی و عمروابن ابی شیبه در ذیل آیه 210 بقره هم روشن است؟!
✅پاسخ: بلی عبدالکریم ابن عمرو خثعمی( علی رغم نظر مساعد مرحوم مفید و نجاشی ) از نظر شیخ #طوسی از فرماندهان معنوی ابوحمزه بطائینی خمس خور و #ملعون است و با واژه #خبیث از او یاد کرده پس معلوم می شود نظر مساعد نجاشی و مفید ناظر به سوابق قبل از وقف او بوده است. و اما عمرو ابن ابی شیبه !
چنین فردی در رجال نه #توثیق شده و نه معرفی شده فقط اسمش در ردیف #روات آمده آن هم یک مورد (عمر) و یک مورد ( عمرو) و فقط در تفسیر واژه ( الفزع الاکبر) یک بار اسمش دیده شده. اساسا" مشکل #مفسرین معظم ما که دارای مشرب و مسلک #عرفانی و #فلسفی هستند اعلا الله مقامهم و دامت برکاتهم این است که ذوق و حوصله بررسی روایات را ندارند و خیال می کنند روایات تفسیری همان روایات #البرهان و #نورالثقلین و #عیاشی است نه خیر حدود نصف تا دو سوم اخبار تفسیری دنبال #آیات ردیف نشده اند و اگر بحث تاریخی آن هم تجمیع شود تا مرز 300 صفحه هم دنبال هر آیه و یا اکثریت آیات مطالب تفسیری می آید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام علیکم . علت اساسی یاس شما از ((حل معضلات فقهی جامعه امروز توسط فقهای سنتی )) چیست؟
✅ پاسخ: سلام علیکم پس معلوم می شود شما مطالب کانال #مشکات_اهلبیت را پیگیری نمی کنید و الا این مطلب حل می شد ببینید در کل #عالم_تشیع روایات مربوط به بحث #شرکت به بیست تا نمی رسد که 17 است و از این 17 خبر هم 11 تایش را مردم سوال کرده اند و امام جواب داده است پس اگر مردم سوال نمی کردند ائمه چنین #احکامی را خودشان تبلیغ نمی کردند چون آن قدر مهم نبوده تا امام آنرا روشن کند می ماند 5 روایت و تمام متن کلام امام در این 5 روایت هم بیش از یک صفحه نمی شود . بسیار خوب حالا زمینه جور شد از شما سوال کنم طبق چه #معیاری ما در کتب #فقهی شاهد دهها #قید و #شرط هستیم که فقهای عظام بر دست و پای مردم زده اند که باید در مال مشترک #تجانس باشد و باید #امتزاج باشد و باید #عقد باشد ووو ؟ چه کسی این قیود و شروط را آورده ؟ خدا که چنین نفرموده از 14 معصوم هم احدی چنین قیود و شروطی را نیاورده پس این تولید شروط و قیود چیست؟!!
✳️پس عرض ما به خدمت اساتید عظیم الشان ما این است وقتی #شارع_مقدس در مسائل #امضایی مانند شرکت ضوابطی نیاورده که دست و پای مردم را بگیرد چرا راه انواع عملیات مردم در تعامل مبتنی بر #رضایت_طرفین را با قیود و شروط می بندیم ؟!! خوب همین حکمهای عاری از #نص است که باعث می شود #اخباریونی مانند صاحب #حدایق داد و فریاد راه بیاندازد بطوری که ما که مدافع مسلک #اصولیون هستیم نتوانیم در مقابل تهاجم اخباریون از این شروط و قیود باب شرکت دفاع کنیم.
مشکل دیگر اینکه در کتب فقهی موجود در حالی مشغول تولید شروط و قیود غیر موجود در نص هستیم که هزاران #حادثه مبتلابه بشر بلا حکم مانده است. و مردم منتظرند فقهای عظام تکلیف آنها را روشن فرمایند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام علیکم حاج آقا،
ببخشید مزاحم شدم خدمتتان. دعای مناجات امام علی ع در مسجد کوفه سندیت موثق داره؟
✅پاسخ :
سلام علیکم محتوای آسمانی آن مستغنی ازسند است .
ممنون حاج آقا، ولی چرا در مفاتیح واردش نکردند؟
➖➖➖➖➖➖
✅پاسخ :
مرادما مناجات اللهم انی اسئلک الامان یوم لاینفع مال ولابنون است معروف به مناجات محراب مسجدکوفه
درمفاتیح صفحه 398 آمده .
من خودم نگاه نکردم، سوال رو بچه ها پرسیده بودن، گفتم که توی مفاتیح هست یا نه؟ گفتن نه.
برا همین مزاحم شما شدم. بازم ممنون حاج آقا.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
مطلب مربوط به شرکتها خوب بود منتها بسیار خلاصه است فقط به درد مطلعین می خورد .
✅پاسخ: اگر کسی #گروندریسه و یا کتاب اقتصاد #ارنست_ماندیل وووو را بخواند و یا به برنامه های رادیو پیک ایران و یا صدای ملی را گوش کرده باشد و پس از آن به متن رساله توضیح المسائل مراجعه کرده بعضی از مسایل آن در باب #شرکتهای_تضامنی و نسبی و سهامی #خاص و #عام را مطالعه کند ما را متهم می کند به پر و پاقرص ترین مدافعین نظام #بورژوازی و حتی برده داری! حال توجه کنید:
اگر کسی از روی #کتب مذکور در بالا و تاریخ #هرودوت و کتاب #آمریکا چگونه آمریکا شد و 7 جلد اول کتاب #تاریخ_تمدن صددرصد جهت دار و تحت مدیریت #هری_ولفسن_صهیونیست هاروارد ، #ویلدورانت و و بالاخره تاریخ مدت 7000 سال اخیر و منتهی به تمدن جدید جوامع بشری را مطالعه کند آن وقت است که جایگاه #فقه ما در برخورد با عدالت اجتماعی و اقتصاد را خواهد شناخت.
اجازه دهید خلاصه پیام آن متون تاریخی را بخوانم :
بخش اعظم #جوامع مرکب از دو #قشر بود یک قشر در 24 ساعت تا 18 ساعت کار می کرد تا جایی که تعداد مرگ و میر آنها در هنگام کار در یک دهه مساوی با تعداد کشته های جنگ جهانی دوم بود ولی دست مزد آنها از این همه کار طاقت فرسا جز در حد #بقای خود آن هم برای اینکه فردا به درد صاحب کار بخورد هیچی نبود. یعنی در حدی مزد می گرفت که بتواند فردا به کارخانه برود و کار کند!! همین !!
اما قشر دوم : #پول و #ثروت مال این قشر بود ، #آقایی و #قدرت مال این قشر بود. و بالاخره کار مال آن قشر اول و ((مرگ در حال کار)) مال قشر اول.
ولی پول در دست قشر دوم!!
آری #زجر مال قشر اول ولی #فخر مال قشر دوم!! عذاب و شکنجه مال قشر اول ولی لذت مال قشر دوم !!
حالا برویم یک عبارت از یک #فتوای رایج و عمومی و همه گانی و منتشر در کل عالم اسلام در قالب رساله توضیح المسائل بعنوان #فقه آل محمد و آل علی در باب شرکت در منطق #اهلبیت برای مردم و کارگران قرن بیست و یکمی که زیر فشار چرخ دنده ها له شده بخوانیم:
احکام شرکت مسئله (.....)
((اگر در عقد شرکت شرط کنند کسی که کار نمی کند و یا کمتر کار می کند بیشتر منفعت ببرد باید به شرطی که کرده عمل نماید!!)) حالا تامل کنید!!
بلی من قبول دارم این مسائل بیشتر ناظر بشرایط متعارف در جامعه ابتدای است و نه #عصر_صنعت خوب این قبول , اما آقایان از سوی دیگر می فرمایند از #مجتهد آگاه به زمان #تقلید کنید !
این عبارت که خواندیم فتوای همان بزرگانی است که جامعه محترم #مدرسین بعنوان علمای #جامع_الشرایط و زمان شناس برای مردم زمان و شرایط زمان و برای حل #معضلات زمان معرفی کرده اند! خوب حالا وقتش رسیده سوال کنیم پس آن #جامعه ای که یک قشر بدبخت و #محکوم بکار #اجباری و یک قشر همه کاره و #آزاد مگر در قانون شرکتشان چه نوشته بودند!! بلی همان را نوشته بوده اند که ما بعنوان فقه آل محمد نوشته ایم!
آن هم بعنوان علمای زمان شناس!
آیا با این خط و مشی سنتی!! ما می توانیم به دستور بزرگانمان عمل کنیم که صدها بار تاکید و صدها بار تکرار فرمودند یک #تار_موی یک #کوخ_نشین را به همه #کاخ نشینان نمی دهم !
آیا این شعار #اعاظم ما نبود ؟!
ما با وجود این زیربنای #اجتهادی با کدام #تحلیل_فقهی و یا #اجتهاد_فقهی می توانیم از قشر له شده حمایت کنیم !وقتی خروجی نهایی #حوزه عصر صنعت پذیرفتن مزد بدون کار و کار بدون مزد آن هم در قالب احکام شرکت در مکتب اهلبیت باشد چرا کارگر #گرسنه نمیرد و چرا سرمایه دار کاخ نشین #وارث انقلاب نشود! ملت ایران در تشییع جنازه سردار شهید #سلیمانی تمام حرفشان را زدند که مستقیما گفتند ما طالب چه نوع #انسانی هستیم و غیر مستقیم هم رساندند که از چه نوع انسانها هم متنفریم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany