سوال :
صاحب واقعی تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع) کیست؟
ابن شهراشوب طبق نقل رجال خویی می گوید حسن ابن خالدابن محمدابن علی برقی . صاحب و مولف ان است.
✅پاسخ: محتوای این تفسیر مختصر می رساند قطعا بخش زیادی از آن مال امام علیه السلام است. و قطعا باقی مال امام نیست و اگر دهها محدث و فقیه تا حالا آنرا مال امام دانسته اند تاثیری در عدم انتساب بخشی از آن به امام ندارد و حق با آقای خویی و شوشتری است. منتها آن دو بزرگوار ظاهرا در کل تفسیر تردید دارند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال:
چرا در تفسیر تسنیم جلد 5 ص729 رسول خدا(ص) از خدای موسی طلب یاری می کند؟!!
✅ پاسخ:
🔷اولا : هر جا خدای حضرت #موسی قوی تر از خدای #اسلام شد این خبر #اسرائیلی است چون بیش از یک خدا نداریم
🔷ثانیا : هر #حکم و یا #دعایی که اسلام بیاورد در فرهنگ روایات اسراییلی،، قدسی نمی شود! و هر چه واژه #قدس بهمراه داشته باشد اسرائیلی است!!
🔷ثالثا : این روایت چون اسرائیلی است در #بحار و تفسیر #تسنیم لباس قدسی پوشیده نشسته در #صدر روایات تسنیم
🔷رابعا : هر روایت اسرائیلی بی پدر و مادر است و #منبع واضح ندارد حالا بنده حقیر #شجره اسرائیلی این مولود اسراییلی #نفوذ کرده و به قدسی رسیده در تفسیر تسنیم را در میاورم بحول الله تعالی فقط.
🔘یک: در بحار جلد 95 صفحه 319 از جنه الامان نقل کرده و این جنه الامان
در جلد مصباح #کفعمی , شده اسم مصباح
🔘دو: یک فرد نفوذی رفته به مولف بلدالامین گفته من یک دعا دارم #سری است و دارای اسرار است و در وسط باید مسلمانان از خدای موسی در شکستن #سحر یاری جویند " اللهم یا رب موسی و خاصه کلامه و هازم من کاده بسحره بعصاه .
و چون جعلی بوده و سند نداشته بعدا سند ساخته شد ان هم در کتابی که مرحوم مجلسی از آن تعبیر کرده بعض کتب الاجازات و خود مجلسی از بلدالامین کل دعای بسیار طولانی و #مجعول فوق را آورده
در بحار جلد 95 از صفحه 306 تا صفحه 325 بحار
🔴سپس #سندی را از یک کتاب بی نام به آن #ملحق کرده و البته یک اکیپ #نفوذی دیگر یک سند دیگر ساخته و برده بودند پیش سید ابن #طاووس که چون با آن اکیپ اختلاف زمانی داشته طوری ساخته که هیچ شباهتی با سند قبلی ندارد.
🔘سه: همانطوری که قبلا گفته ام در هر روایتی خطاب یا محمد باشد اسراییلی است چون مقام رسول خدا آن قدر بالا است هیچ وقت خدا به ایشان یا محمد نفرموده . یا به شکل یا ایها الرسول است یا یا ایها النبی و در آغاز #وحی هم #مدثر و #مزمل خطاب فرمود و نه یا محمد ولی چون در #تورات و قرآن خطاب به حضرت موسی یا موسی است این یا محمد برای هم سطح سازی بین دو پیامبر است و این دعای جعلی موسوم به قدسی همه اش یا محمد است، نتیجه این که روایت فوق در تفسیر تسنیم #محکوم به اسراییلی بودن است. چون در بحار از مصباح نقل می کند و منشا آن هم بلد الامین بوده و مجلسی هم بدون سند متصل از بلدالامین گرفته آورده به بحار و تسنیم هم از بحار گرفته است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
حدیثی در تفسیرتسنیم جلد 12 صفحه 84 روایتی نقل می کند و نه تنها نقد نکرده رد شده بلکه استدلال بر صحت هم فرموده که لازمه ی این تایید این است محبین اهلبیت(ع) از ملائکه الله افضلند اشکال ما این است در قرآن کریم واژه ملائکه با کتبه و رسله والشهدا (ائمه اطهار) والصدیقین می آید و عبارت والناس اجمعین در پایان جدا می آید منجمله آیه 285 بقره و 136 نسا مراجعه کنید به 73 واژه ملائکه در قرآن و از طرفی می بینیم همان طوریکه از ملل دیگر جنایتکار هست در داخل محبین اهلبیت هم جنایتکار هست الی ماشاء الله خوب چگونه در مقابل قرآن اهلبیت می فرمایند مطلقا محبین ما از ملائکه افضلند؟!
اگر قرآن کتاب خدا است پس هیچ سنخیتی با منطق این قبیل روایات ندارد! که علامه جوادی آملی نقل کرده و صحه می گذارند!
✅پاسخ: ریشه این #روایت در عیون #اخبار_رضا جلد اول باب 26 خبر22 که در صفحه 204 آمده ما فعلا اگر به #محتوای آن هم کاری نداشته باشیم می بینیم بعضی از راویان آن در عالم وجود هنوز متولد نشده , بگذریم از اینکه شیخ و ماخوذ عنه الروایه #صدوق طبق عیون اخبار حسین ابن محمد ابن سعید الهاشمی است ولی آقای #خویی او را حسن ابن محمد می شناسد و در بحار هم حسن می شناسد و از این آدم غیر از این مورد فقط یک مورد روایت آمده و خبری از وثاقت نیست و اگر حسن هم باشد فقط در امالی صدوق یک بار اسمش آمده بدون توثیق مجلس 63 خبر11 و راوی دوم این روایتی که مشد اویار علی را از جبرییل بالاتر برده فرات ابن ابراهیم ابن فرات است که تفسیر دارد ولی توثیق ندارد و اما سومین راوی آن را در کره زمین ما پیدا نکردیم . بنام محمد ابن احمد ابن علی همدانی و چهارمین راوی آن عباس ابن عبدالله بخاری است که ظاهرا وجود خارجی ندارد. و اما پنجمین راوی که محمدابن قاسم ابراهیم باشد باز گویا هیچ جا وجود ندارد .پس خبری که تمام حلقه های اتصالش انفصال است می تواند جبرییل را بکوبد با عنوان فضل شیعه اما قرآن می فرماید من کان عدوا لجبریل و میکال....
این است اعتبار یکی از روایات تفسیر شریف تسنیم !
متاسفانه در قم و اصفهان دستهای دشمنان آگاه از طریق دوستان نادان سیاست یهود در کوبیدن ملائکه آن هم با مستمسک سازی تبلیغ مقام رفیع شیعه فعالیتهای عجیبی دارند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال:
پاسخ ما داده نشده چه کسی متهم به جعل تفسیر امام حسن عسکری(ع) است؟!
✅پاسخ: سهل ابن احمدابن عبدالله دیباج متوفای 380.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
استاد بهترین نوع استدلال برای متلاشی کردن اعتقادات وهابیون و کودتاگران سقیفه آنهم از متن صریح قرآن استدلال شما بود . که هم عقلم قانع شد و هم نقلم و هم اعتقادم . استدعا دارم خلاصه آنرا در چند جمله بیان فرمایید:
✅ پاسخ: پایه اول : بخش اعظم کتب اهل #سنت (و در راس همه آنها بخاری مکرر ) نقل کرده اند که رسول خدا(ع) فرموده آن قدر رفتار اصحاب انبیا یک جور است وجب به وجب و ذراع به ذراع و متر به متر با یکدیگر منطبق است (شبرا بشبر ذراعا بذراع و واعا بواع) که در بیش از 1000 کتاب عمده اهل سنت متواتر تلقی شده این پایه اول اعتقاد اهل سنت و وهابیت است .و این پایه چون متکی بر قرآن و سنت متواتر است اعتقاد کل شیعه هم هست .
🔷پایه دوم: باز صدها کتاب اصلی اهل سنت مانند صحیح مسلم و صحیح بخاری ( فقط در صحیح بخاری حدود8 مورد) در حد فوق تواتر نقل کرده اند که رسول خدا(ص) فرموده بخشی از صحابه من پس از من بر ضد خط و مشی من کودتا کرده و قطعا به جهنم خواهند رفت.( ارتدوا علی ادبارهم القهقرای .... انک لن تدری مااحدثوا بعدک) پس پایه دوم اعتقاد تمام اهل سنت نیز مانند شیعه این است بخش موثر از اصحاب بخاطر غدر و کودتا بر ضد رسول خدا پس از شهادت رسول خدا به جهنم خواهند رفت..
که بیش از 1000کتاب اصلی اهل سنت نقل کرده اند.
🔷 و پایه سوم اعتقاد
: باز تمام اهل سنت مانند تمام شیعه قبول دارند که اگر طبق روایات مورد اشاره در دو پایه اول و دوم اصحاب تمام انبیا پس از رحلت انبیا دو شاخه شده اند پس پایه سوم را خود قرآن در سوره بقره آیه 253 بیان کرده که فمنهم من آمن و منهم من کفر
یک بخش از اصحاب عیسی بعنوان یک اصل قرآنی راه ایمان سابق خود را طی کردند که اقلیت بود بنام حواریون و بخش دیگر راه کفر را در پیش گرفتند که اکثریت بود.
اما اهل سنت در مقابل این سه پایه و مخصوصا در مقابل آیه فوق در قرآن ایستاده اجماع ساختند که کل صحابه عادلند و این ادعای اهل سنت برای جنگ با این سه پایه اعتقاد قطعی کل اهل سنت و شیعه بود.
حالا ما از اهل سنت می پرسیم اگر این قانون تاریخ انبیا است که بخشی از اصحاب انبیا پس از انبیا کافر شده وبه جهنم خواهند رفت پس آن اصحاب کافر در بین اصحاب رسول خدا کدام صحابه هستند؟!
شمایی که همه اصحاب را عادل معرفی کرده اید.!! علی (ع) که ضمن اینکه از اهلبیت بوده از صحابه هم بود حالا اگر عدل علی قبول است که هست وقتی معاویه با او جنگید هنوز هم معاویه رضی الله عنه است.که !!
لطفا در تفاسیر روایی به روایات وارده درذیل آن آیه توجه کنید.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
در تفسیر تسنیم جلد 5 صفحه 716
می نویسد: {عقل برهانی همانند نقل معتبر حجت است و فرقی بین بدیهی که بین است و نظری منتهی به بدیهی که مبین است نیست . تمسک به اطلاق یا عموم دلیل نقلی قبل از تحقیق در برهان عقلی (بین و مبین) نا صواب است.} در این خصوص چه نظری دارید ؟
✅پاسخ: ما ابتدا فرمایش استادمان را با توجه به اطلاقش می پذیریم سپس نظر شریف معظم له را به مشکلات متولد از آن اطلاق جلب می کنیم
🔷یک: بیش از 30 تا 40 #روایت دارای #سندی که می تواند #تواتر اجمالی درست کند فقط از طریق #شیعه وارد شده که #تفسیر قرآن با رای ممنوع است و رای اینجا یعنی عقل .
⭕️پس اولین مانع اطلاق فرمایش ایشان دهها روایت است.
🔘پس کسی که این مطلب را می فرماید نمی تواند جبهه مورد هجوم این روایات را ترک کرده برگردد باید در مقابل هماورد طلبی این پهلوانان قوی حرفی برای گفتن داشته باشد
🔷دو : #روایات فراوانی داریم که باز در حد تواتر اجمالی است که می فرمایند هیچ چیزی از درک ابعاد #معانی بسیار وسیع #قرآن دورتر از #عقل متعارف نیست، این دسته از روایات برای حجیت فرمایش ایشان زمینه ای باقی نمی گذارد پس آن بزرگواری که این قدر برای فهم قرآن عقل بشری را کافی و وافی می دانند بدون پاسخ در خور در قبال این دسته از روایات کثیره نمی توانند میدان را فتح شده تلقی کرده و خالی کنند.
🔷سه: این #اشکال سوم اساسی تر است آیا تعبیر به ((حجت است)) در کلام شریف استاد به معنای این است که اگر مثلا عقل بگوید پس چون #نص نداریم پس #ارث جد با وجود یک برادر نصف بشود!
آیا استاد ملتزم این مقدار از داوری عقل در حوزه شرع هستند!؟
اگر هستند پس چرا #قیاس باطل باشد این همان حرف ابو حنیفه است که همواره می کوبیم و اگر این مقدار نمی توانند جلو بروند پس لطفا باید دامنه ی اطلاق و یا عموم کلام ایشان تنگ تر شود.
⭕️پس هر دو طرف #مسدود است.
اما این حقیر عرض می کند عقل #مخاطب قرآن است و نه یکی از نقاط شرع خیز و احکام خیز اسلام ، عقل هر چه بیاور می شود #معقول و نه #مشروع . ما نمی توانیم مولود عقل را بعنوان مولود شرع محسوب کنیم و اصلا و ابدا عقل از نقاط شرع خیز نیست بلکه عقل کوچک انسانی #مکلف است از عقل کل یعنی شرع احکام را بگیرد و بین آنها #ربط #منطقی و #عقلی دهد و نه اینکه در کنار شرع با این همه بی خبری کارخانه تولید حکم شرع بزند. آن وقت هم #خدا شارع شود و هم #بنده . ما دو تا شارع نداریم . ما در فقه #ادله_اربعه نداریم بلکه #حدیث_ثقلین داریم که #کتاب است و #عترت و بس .
#اجماع را برای کودتای #سقیفه ساخته بودند که وارد #فقه ما شد!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
سلام استاد عزیز. آیا در فقه شیعی مبنایی برای کنترل موالید داریم و روایاتی هست که بتوان آن را استنباط کرد یا صرفاً امری عرفی و عقلایی است؟
✅پاسخ :سلام علیکم
در عصر ائمه عزل می کردند و منی را به بیرون رحم میریختند لکن توصیه شان به ازدیاد نسل بوده و نه کنترل نسل . بوعلی سینا 4 نوع و در زمان ارسطو چندین نوع داروی ضد حمل ساخته بودند روایتی از ائمه اطهار در این خصوص وارد شده ولی در حدی نیست که استناد شود. در عصر ابوحنیفه که عصر امام صادق (ع) هست از بولدان گوسفند بجای کاندوم استفاده می بردند. عزل از سوی اهلبیت مجاز بوده ولی انهدام نطفه منعقده ممنوع بوده و حرام.
فعلا بدلیل تراکم کار تحقیقی ارسال منابع مشکل است و آنچه عرض کردم از بایگانی ذهنم بوده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال حدیثی:
در تفسیر تسنیم جلد 12 صفحه 96 از رسول خدا(ص) نقل می فرمایند که فرموده : اذا کان یوم القیامه انقطعت الارحام و قلت الانساب و ذهبت الاخوه الا الاخوه لله .
درالمنثور چاپ قدیم صفحه 21 یعنی در قیامت تمام ارتباطات نسبی قطع می شود.
حال سوال : چنین روایتی مطابق با منطق اهلبیت است!؟
✅پاسخ: این #روایت پرونده دارد اما
🔷صفحه اول : احدی جز ابن مردویه #دروغگو کسی را پیدا نکردیم این #روایت را تحویل گرفته و نقل کند و اگر کسی پیدا کرد به بنده هم ارسال کند . و
🔷صفحه دوم پرونده این است که #رسول_خدا (ص) فرموده بود آنچه از #ارحام قطع می شود غیر ما اهلبیت است ارحام #اهلبیت قطعا قطع نمی شود و #عمر هم به این حقیقت #اعتراف کرده و در این روایت گویا خواسته اند ریشه #اتصال ارحام رسول خدا(ص) را با اطلاق آن روایت #مجعول قطع کنند و این کرامت را از اهلبیت بگیرند و اما
🔷صفحه سوم پرونده این است که چرا در کنار این روایت مفصل ترین #روایت در #درالمنثور مال کعب الاحبار #یهودی است!؟
گویا این روایت هم از او است منتها دو قسمت کرده اند.
🔷اما صفحه چهارم از زمان ابن مردویه متوفای 410 تا سعد ابن معاذ #صحابه رسول خدا (ص) که پیش از رسول خدا(ص) از دنیا رفته حدود چهار قرن فاصله است پس واسطه ها کجا هستند که حداقل باید 8 نفر باشند!؟
از ریخت #سند و #محتوا،، اسرائیلی بودن آن هویدا است. که شده پایه تفسیر #تسنیم.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
راجع به مطلب قبل سوالی داشتم ، رسول خدا(ص) کجا فرموده در روز قیامت تمام ارتباطات نسبی و سببی بین بشر قطع می شود الا نسب و سبب من!؟
✅پاسخ : مراجعه فرمایید به
☑️تاریخ ابن عساکر جلد41 ص30 خبر 8343 و
☑️جلد 71 ص15 و
☑️ مستدرک حاکم ج 3 ص142 و
☑️طبقات ابن سعد ج 8 ص340 و
☑️کنزالعمال خ 31914 و 31915 و 36248 و خ 31915 و
☑️مجمع الزواید ج 10ص 17 و
☑️تهذیب تاریخ دمشق ج 6 ص27 و 28
☑️والکامل ابن عدی ج 1 ص 270
☑️درالمنثور ج 5 ص15 و
☑️تفسیرابن کثیر ج5 ص450
☑️بحارمجلسی ج 7 ص 238 خبر 2 و 5 و ذیل خبر 5 و ج 25 ص 246 خبر 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 که از عمر هم نقل کرده.
🔵 کل این روایات می رساند اطلاق روایتی که در تسنیم آمده که کل انساب روز قیامت قطع می شود حتی نسب رسول خدا(ص) درست نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال :
حدود یک ماه پیش بود که در کانال مشکات آمده بود مطابق آیه 8 سوره ممتحنه اسلام و مسلمین تا روز قیامت با هیچ کافری جنگ و جهاد ابتدایی ندارد و وجود جهاد ابتدایی در اسلام با حضور امام معصوم نتیجه یک تفسیر خام و بی اساس است حالا سوال این است آیه مورد استناد فقط همان یک آیه است و یا آیه دیگر نیز وجود دارد که دلالت کند در اسلام جهاد ابتدایی نیست اگر چه امام معصوم سرکار باشد ؟
✅پاسخ: آیه 90 از سوره #نسا .
هم هست. و باید اضافه کنم اخذ #جزیه فقط مخصوص #اهل_کتاب است و نه هر کافر ذمی . و کافر 4 نوع است #ذمی #معاهد #حربی و #مستامن.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
هشداری در خصوص شان نزول سپس تفسیر جمله لااکراه فی الدین! از آنجایی که تا نیم قرن اخیر مفسرین شیعه از فضای سیاسی و حکومتی به دور بوده اند لذا میدان برای نفوذ و تحریف برای یهود مهیا بوده .و چون ظاهر آیه فوق می فرماید در پذرفتنن دین اجبار نیست لذا اهل کتاب و یهودیان با کمک ایادی شان برای این آیه 14 نوع شان نزول ساخته اند بطوری که محور آن شان نزولهای #جعلی این است که چون رسول خدا خودش اجازه داده به #خروج از دین اسلام پس شما هم اجازه باید بدهید که هر کس خواست #یهودی بشود خوب چه مانعی دارد بشود و هر کس خواست #مسیحی شود بشود. و متاسفانه در ذیل همین آیه در #تفسیر_تسنیم هم بخشی از شان نزولهای جعلی را تلقی به قبول فرموده است .که باید هوشیار باشیم. آنچه عجیب تر از همه ابعاد است این است که در بین 14 شان نزول متنوع انچه نیست #تفسیر خاندان #وحی است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany
سوال:
اگر شما اصرار دارید اثبات کنید در هر روایتی خطاب یا محمد باشد جعلی است پس روایتی که در تفسیر تسنیم جلد 12 ص 709 آمده و دارای یا محمد است جعلی است!؟
✅پاسخ: بارها تکرار کرده ام همیشه روایات اسراییلی یتیم و بی پدر و مادر است حالا توجه کنید این روایت در کتاب المقتضب آمده و احمدابن محمد ابن صالح که یکی از راویان آن است بین روات شیعه پیدا نکردیم بلی سنی است و جد سومش نضر است که خودش هم صوفی است و صوفی هم یعنی محکوم به جعل و هیچ کتابی هم ننوشته و جهانگرد بوده مراجعه کنید به ترجمه او در تاریخ ابن عساکر و هنرش این بوده که قصه (اسراییلی ) می گفته . و سلیمان ابن محمد را هم بین رجال شیعه پیدا نکردیم بلی سه نفر به این نام سنی داریم و غیر معتبر . و عبدالرحمن بین 79 نفر مشترک است و یزید ابن جابر را هم پیدا نکردیم پس درست اش به این شکل است : (عن عبدالرحمن ابن یزید ابن حارث ) که در تاریخ ابن عساکر جلد 70 ص 202 آمده و سنی است و سلامه هم بین 5 نفر مشترک است و ابوسلیمان غلط است ابو سلمی باضمه درست است .و اسم ابوسلمی حریث بوده و چوپان رسول خدا بوده. و بین روایات ابوسلمی که تاکنون ثبت شده یا محمد نیست. و چنین روایتی از او نقل نشده است. و باید اسراییل شناسی در حوزه ها بوجود آید ولی از گردانندگان محترم فعلی امیدی نیست.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany