eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
393 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
233 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
💌نامه ای به خدا ✍نویسنده: شهید محسن حجی 📝دست نوشته شهیدمحسن حججی در روز عرفه ۸ سال قبل ❤️... چنديست به لطف و كرم شما اسمم جز نوكران خانم زينب كبری ثبت شده است. توفيقم ده در جوانی به پای اسلام فداشوم... 🌐http://mzm22mzm.blogfa.com/? 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜نسخه ی خطی 🗓سال ۱۳۶۴ قمری 📝اشعاری درباره امام حسن مجتبی و امام حسین (علیماالسلام) ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜نسخه خطی «رساله در فضیلت نوروز» 📝تألیف محمدحسین خاتون آبادی 🗓متعلق به قرن ۱۲ قمری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
24.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴محاصره یک زن فلسطینی بی پناه توسط ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی 🟡پس کجا هستند حامیان زن زندگی ازادی؟؟؟!!! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌{♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡} 🌐http://mzm22mzm.blogfa.com 🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄﷽🍃⃟🥀᭄•🍃⃟🥀᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از Mohsen Baker
ماه تولد 📗رونمایی از برجسته ترین نسخ خطی قران کریم در 📜موروثی 🧰محل نگهداری: پژوهش ادملاوند ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📗رونمایی از آثار خطی علمای فراموش شده در 🗓سنه ۱۲۱۷ خورشیدی 🧰محل نگهداری: پژوهش ادملاوند 📑ادملاوند کتابخانه اسناد منتشر نشده بدون خدمات عمومی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پژوهش اِدمُلّاوَند
📗رونمایی از آثار خطی علمای فراموش شده در 🗓سنه ۱۲۱۷ خورشیدی 🧰محل نگهداری: پژوهش ادملاوند 📑ادملاوند کتابخانه اسناد منتشر نشده بدون خدمات عمومی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🕌 📸 ابراهیم فلاح 🌍 کرچا که در فاصله ۷۵ کیلومتری از ساری و در بخش دودانگه این شهر واقع شده است. 📌کرچا. [ ک ُ ] (اِخ ) دهی است در ناحیه ٔ دودانگه در نواحی هزارجریب مازندران . (از ترجمه ٔ سفرنامه ٔ مازندران رابینو ص ۱۶۷). 📩 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2534 🌐http://mzm22mzm.blogfa.com 🌸‌اَلّلهُم عجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج‌َ‌🌸 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•‌ 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🕌این بقعه در ۶ کیلومترى باختر محمّدآباد (مرکز بخش دودانگه) بر بالاى کوهى مشرف بر روستاى کهنه ده و شلدره، واقع شده و در عین سادگى از اُبهّت و چشم انداز فوق العاده اى برخوردار است. 📌بقعه به شکل مستطیل و به ابعاد 8×4 و ارتفاع 30/2 سانتى متر، شامل دو اتاق تو در تو است که درِ آن از جانب شمال باز مى شود و بام بقعه حلب سر است. 📌قبر امامزاده در اتاق دوّم قرار دارد و به وسیله ی آجر و سیمان به اندازه یک و ده سانتى متر بالا آورده و طول آن را دو متر و عرض آن یک متر ساخته اند و پارچه سبز بر روى آن انداخته اند. 📌امامزاده را به «چهل دیگ» نیز مى خوانند. گویند که چهل دیگ یا خمره طلا در پیرامون بقعه دفن شده است. از اینرو، بارها اطراف بقعه را کندند، خدا عالم است که آیا چیزى بدست آوردند یا نه؟ 📌خفته در مزار را اهالى یحیى زاهد مى خوانند اما نسب او را نمى دانند. اگر این ادّعا و شهرت محلّى صحیح باشد آن وقت تنها سیّد حسنى که نام او یحیى و ملقّب به زاهد و در سارى و نواحى آن مى زیسته است. 🌿شجره: سیّد بزرگوار حضرت یحیى بن حسین بن محمّد بن عبیدالله الأمیر بن عبدالله بن حسین بن جعفر الخطیب بن حسن المثنى بن امام حسن مجتبى(علیه السلام)مى باشد که به عنوان خلیفه، زاهد، عالم و واعظ مشهور بوده و در طبرستان مى زیسته و دو فرزند داشته که در سارى و آمل سکونت داشته اند.([۱]) 📌ظاهراً سیّد یحیى در جریان دولت علوى طبرستان به این منطقه مهاجرت کرده و علاوه بر زهد و تقوى، در وعظ و خطابه نیز تسلّط کافى داشته و از دعات حسن بن على الاُطروش متوفّاى ۳۰۴ هـ . ق در این منطقه بوده است. 📌وفات سیّد یحیى باید در ثلث اوّل قرن چهارم هجرى باشد.([۲]) 📌دو تن از پسرعموزادگان وى نیز به گفته ابوطالب مروزى و ابن طقطقى در طبرستان مى زیسته اند.([۳]) 📗محمد مهدی فقیه بحرالعلوم  سه شنبه ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ 📚منابع: [۱]. الفخرى: ۱۲۰. [۲]. قیام یحیى بن زید(علیه السلام): ۵۲۶ ـ ۵۲۷. [۳]. الفخرى: ۱۲۰، الأصیلى: ۱۲۵، مزارات امامزادگان ایران ۱۰: ۸۹ ـ ۹۰. "امامزاده یحیى ـ کرچاه :: مزارات ایران و جهان اسلام" 🌐 http://shrines.ir/post/1510/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DB%8C%D8%AD%DB%8C%D9%89-%DA%A9%D8%B1%DA%86%D8%A7%D9%87 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2534 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
کتابی تماماً به زبان تبری(مازندرانی) : کتاب روجین (اتّا سِسکه آموزش جا شعر یاد بَیریم) نیاز روز و زمانه ی ما در باره شعر تبری بود. 📌نویسنده بعد از احساس نیاز و خلاء چنین کتابی در زبان تبری ، ابتدا آن را در گروه های ....[یکی از پیامرسانها] انجمن تبری سرایان استان و شهرستان و دیگر گروه های محلی درس گفت👈 و نوشت و بعد از اخذ نظر، تغییر، اصلاح و افزودن اجمالی و  اتمام آن، با تشویق و الطاف همیشگی بسیاری از نویسندگان و شاعران، آن را در آستانه ی بهار ۱۴۰۳ به زیور چاپ آراست. 📘کتاب روجین شاید در زمینه شعر، عروض و قافیه و قواعد آنها، جامع نباشد اما بی تردید بسیاری از مشکلات شاعران علاقمند، مبتدیان و دوستداران شعر و شاعری در زبان تبری را حل میکند و علاقمندی، شور و شوق شان را نسبت به آن بیشتر کرده و راغب تر شان می کند. 📘کتاب روجین، با شاهد مثال های متعدد اشعار شاعران تبری سرای مازندران و جاهای دیگر، نوشته شد و از این طریق، فهم متن درس را بسیار سهل و آسان کرده است. 📩 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2536 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
لَم چوقا در حقیقت لَمِه چوقا است که برای تسهیل در تلفظ، مردم به آن لَم چوقا می گفتند، همانگونه که از نامش پیداست از پشم حیوانات درست می شد و همجنس نمد است. 📌لَم چوقا نوعی بالا پوش بود و از آن استفاده های مختلفی می کردند، هم مثل نمد در منزل و صحرا، روی زمین پهن می کردند و رویش می نشستند، هم نوعی زیرانداز و روانداز خواب بوده است و هم نوعی پالتویی گرم و محکم برای چوپانان و گالش ها در هوای برفی و بارانی؛ که فکر میکنم این مورد، اساسی ترین کاربرد لم چوقا بوده است. 📌شایان ذکر است، لم چوقا بیشتر، تن پوشِ چوپانان در صحرا و در فصل زمستان بود و بدرستی آنان را در برابر سرما محافظت می کرد، یادم است در زمان کودکی ام به فراوانی تنِ چوپانان میدیدم و بسیار از آن لذت می بردم و افزون بر آن، چندین بار آن را از چوپانان فامیل میگرفتم و میپوشیدم و همواره احساس غرور و بزرگی می کردم. یاد [آن] ایام بخیر! ✍️ 🌷۱۴۰۳/۱/۷ 📩 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2535 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📚جستجوی آسان در پژوهش ادملاوند: 👇👇 ■#سیده_نورخانم■#رضی■#سیدشریف■#سوواشن■#کشکا■#طبرستان■#رستمدار■#تپوری■#رویان■#گنجکلا■#ازرو■#نمد■#لمه■#دیارباکر■#■#خالاردباکر■#خرنوای_باکر■#صفربیک_باکر■#عیسی_خان_باکر■#میرزاغلامحسین_باکری■#میرزامحمدباکری■#فکچال■#کرات■#میرزامحمدشفیع■#ازارسی■#تلم■#ملکشاه■#عمران■#ماه_رمضان■#نوروز■#وسطی_کلایی■#ایرج_نیازآذری■#امیر_گوهر■#امیر_پازواری■#امیری_خوانی■#گشنیانی■#حیدری_سوادکوهی■#اذان■#حقوقی■#پرسش_و_پاسخ■#کیجابور■#کرچال■#ماه_رمضان■#دعای_سحر■#وصیت_نامه